He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Raskó György: „A kormány nem fog lemondani az inflációról, mert az neki kényelmes és előnyös”

2023.03.11. 07:40 guma

Raskó György szerint Orbán Viktor az inflációs áfából pótolja a kieső uniós pénzeket, ebből osztogat, ebből szilárdítja meg a hatalmát. Miközben ennyire inkompetens ellenzéke egyetlen egy európai országnak sincs.

Az éves infláció januárban a KSH szerint 25,7 százalék volt, az élelmiszerinfláció ennél jócskán magasabb szinten áll.

Raskó György agrárközgazdász rendszeresen járja az élelmiszerboltokat, a termelői kisboltoktól egészen a nagy áruházláncokig. Facebook-bejegyzéseiből megtudhatjuk, hol érdemes vásárolni, és azt is, hol szálltak el az árak. Vele beszélgettem.

– Legutoljára olyan 45 százalék élelmiszer-inflációnál maradtam le. Ennyi?

– Februárban a növekedési ütem nagyon lelassult. A 12 havi, az valóban 45% körül van, azonban az egyhavit nézve gyakorlatilag megállt.

Beállt az az állapot, amikor a kereslet olyan mértékben csökkent, ami miatt a boltosok már akciókkal próbálják visszacsalogatni a vevőket,

tehát a keresleti oldal motiválja az élelmiszerárak növekedési ütemének lelassulását, illetve megállását. Szerintem már csak egy termékkörben lesz még komolyabb fogyasztói árnövekedés: a baromfihús, a juhhús és a sertéshús esetében. A marhahúsnál már nem nagyon látom, mert nincsen akkora kereslet Magyarországon, azonban a sertéshús biztos, hogy drágulni fog.

– És miért?

– Azért, mert a sertés jegyzése a számunkra meghatározó német piacokon, Észak-Rajna Vesztfáliában most 2 euró 20 centre drágult, ami elképesztő mértékű növekedés az egy évvel ezelőttihez képest, legalább 40 százalékos. Emiatt a vágóhidak hazai beszerzése is megdrágul, és ez majd előbb-utóbb a húsban, a húskészítményekben jelentkezni fog.

– Nagyon jó dolog, hogy lelassult az élelmiszerinfláció, de ugye hiú ábránd marad, hogy valaha is visszatérnek az árak arra a szintre, ahol egy évvel ezelőtt voltak?

– Kizárt. És ennek nyomós okai vannak, hiszen a termelők számára három nagy tétel igen megdrágult. Az egyik a táp és takarmány. Ezek ára egy év alatt 60%-kal nőtt, itt elsősorban az abraktakarmányra kell gondolni. Ez ugye a gabonaár emelkedésnek a következménye, valamint a szójadaráé. A másik nagy tétel az energia. Mind a termelésben, mind a feldolgozásban az energiaköltségek elég jelentősek, ott sokszor 6-7-szeres növekedés történt, és az sem fog csökkenni a közeljövőben. A munkabér is drágult 15-18 százalékkal, az is fontos tényező, tehát ha ezeket így összeadjuk, akkor a visszarendeződés nominál értékben abszolút kizárt, még akkor is, ha ez a tendencia folytatódik, habár a mezőgazdasági nyersanyagok árszintje május óta visszafelé csorog. Mára azonban megállt a visszarendeződés, és szerintem nem is lehet számítani arra, hogy további csökkenés történjen. Már az is nagy eredmény, hogy a visszarendeződés az ilyen mértékű volt. Valószínűleg most egy stagnáló állapot következik, ami aztán a forint árfolyamváltozásának függvényében hat majd a belföldi átadási árakra, illetve a kiskereskedelmi fogyasztói árakra is.

– A forint erősödése milyen szerepet játszhat?

– Az az elképesztő veszteség, ami egy kiló liszten, cukron vagy éppen sertéshúson volt tavaly november-decemberben, az mára enyhült. Most is veszteség van rajta, de már nagyjából elviselhető mértékű,

és ez a hazai termelőket is rákényszerítette arra, hogy az átadási áraikat csökkentsék,

mert különben a kiskereskedelem 100 százalékban importtal is ki tudja váltani a termékeiket.

– Találtam egy érdekes képet a Facebookon, nem tudom, hogy ön látta-e. Egy fotó a párkányi Lidlből, február 18-án, azt írja, hogy a tej 261 forint, a tojás 50 forint/darab. Miért van ez?

– Egyrészt azért, mert a magyar áfa a világbajnoki szinten van. A szlovákhoz vagy az osztrákhoz viszonyítva is, de a lengyelhez, végképp. A feldolgozatlan hús- és gabonaféléken 5 százalékos áfa van csak, de amint feldolgozott termék készül belőle, 27 százalék az áfa + 4 százalék büntetőadó, ami miután forgalomarányos, ezért áfának tekinthető. Vagyis ezeken az élelmiszereken 31 százalék az áfa! Ausztriában csak 10 százalék. Emiatt van az, hogy Ausztriában szinte minden tejtermék olcsóbb, mint Magyarországon.

– Tartható ez az állapot?

– Ez azt fogja eredményezni, hogy a határ menti lakosság átjár majd Szlovákiába, Szlovéniába, Horvátországba, Romániába élelmiszert vásárolni. Ezt bizonyos hatótávolságon belül éri meg, az 50-100 kilométerre lakók nem fognak átjárni Párkányba vagy éppen Burgenlandba,

de akik ott laknak 10-15 kilométerre a határtól, azoknak a nagybevásárlást már érdemesebb külföldön megtenni.

– Emlékszem a '80-as évekre, amikor az akkori bölcs gazdasági vezetés rövidlátásának köszönhetően az emberek Ausztriából hozták be a Gorenje hűtőszekrényt, emiatt hihetetlen mennyiségű valuta áramlott ki az országból. Talán ez nem lesz, de az az adóbevétel, ami Szlovákiába megy, az nem ide megy. Tehát ez az adópolitika, ami a kereskedelmet így bünteti, tartható? Miért van az, hogy nálunk az áfán keresztül akarják beszedni az összes adót?

– Azért, mert az Orbán Viktor személyesen is, de a kormánya is meg van győződve arról, hogy az áfa legkönnyebben behajtható adó, és az áfát mesterséges inflációnöveléssel szépen lehet tovább pörgetni. Minden infláció az államnak kedvez. A világ minden országában, nem csak Magyarországon. És ahol ilyen adópolitika van, ott egyértelmű, hogy a kormány nem fog lemondani az inflációról, mert az neki kényelmes és előnyös. Az áfán keresztül vesz el akkora tömegű költségvetési bevételt, amit utána már ő tud osztani, osztogatni. Tehát ez hatalomtechnikai megoldás is. Ahogy sikerült tavaly visszaszereznie a választások előtt szétosztogatott pénzeket az áfán keresztül, most az uniós pénzek elmaradását jelentős mértékben tudja pótolni az inflációs áfával. Ez történik.

Van a kormánynak pénze, csak most nem Brüsszelből jön, hanem a magyar lakosság zsebéből veszik ki.

Orbán azt szokta mondani, hogy itt legalább szabad választása van a polgárnak, ha kevesebbet vásárol vagy nem vásárol, akkor őt nem sújtja ez a magas áfa, de aki továbbra is költekezik, annak örülnek, attól beszedik az áfát. Az SZJA csak 15 százalék, az úgynevezett osztalékadó, meg társasági adó is hihetetlen alacsony szinten van Magyarországon. A kormány az adópolitikáján keresztül arra törekszik, hogy az emberek motiváltak legyenek a munkára. Láthatóan azok is, ezért van az, hogy munkanélküliség gyakorlatilag szinte nincs is az országban, hiszen szinte csak azok nem dolgoznak, akik egyébként nem is akarnak dolgozni. Amúgy szerintem ez nem rossz politika. Az ilyen magas szintű áfát abszolút helyesnek tartom közgazdászként, kivéve a zöldség-gyümölcsét, azt le kellene 5 százalékra vinni, de az összes többi árucikk magas áfája engem nem zavar. A munkára való ösztönzésre ez az SZJA és osztalékadó politika nagyon-nagyon kedvező és jó. Az, ami a kormánynál elmarad, hogy nincsen megfelelő szociálpolitikája, és ebből lesz majd komoly társadalmi feszültség.

Tavaly 5,1%-kal csökkentek a reálkeresetek Magyarországon. Idén valószínűleg 4-5 százalék reáljövedelem-csökkenés lesz. Ez akkora mértékű életszínvonal visszaesés, ami a rendszerváltozás óta eltelt időben soha nem történt meg, az első 3-4 évet leszámítva.

– Láthatóan ez a kormánynak nem okoz gondot, mert az áfa révén megvan az a költségvetési bevétele, amiből a hatalmi pozícióját megszilárdíthatja. Ezek az úgynevezett „én adom neked” intézkedések. Mint ahogy most éppen Orbán Viktor minden nyugdíjasnak, így nekem is küldött levelet, amiben felhívta a figyelmemet arra, hogy adott nekem egy 13. havi nyugdíjat. Az már nincs odaírva, hogy közben nyugdíjasok átlagban rendesen elszegényedtek más társadalmi rétegekhez viszonyítva. Érzi ezt a levél szerzője is, mert megjegyzi: „Bezzeg Gyurcsány Ferenc annak idején elvette tőletek a 13. havi nyugdíjat”.

– Nekem ez úgy tűnik, hogy ez bűvészkedés a számokkal. Tehát rendben van, nem fizetünk magas SZJA-t, cserébe fizetünk magas áfát. Viszont egy jó gazdaságpolitikához nem elég csak a számokkal bűvészkedni, oda valami más vízió is kellene, mert itt csak ugyanazt a kevés pénzt osztogatják jobbra meg balra, és a végeredményben ettől még nem lesz egy valódi, bővülő, fenntartható, dinamikus, modern, XXI. századi gazdaságunk.

– Abszolút nem vitatkozom önnel, csupán azt magyarázom, miért ragaszkodik a magas inflációhoz, és miért ragaszkodik a magas áfához a kormány. Azért, mert hihetetlen kényelmes helyzetbe hozza ez az adópolitika, és a többi pedig már kormánypropaganda, amiben meg elképesztően hatékony.

A Stockholm-szindróma működik Magyarországon, hogy akiket kifoszt az állam, a kisnyugdíjasok, a medián nyugdíjasok körében a legnagyobb a támogatottsága az Orbán-kormánynak.

Vagyis, ha valamihez, hát a propagandához hihetetlen módon jól értenek, és Orbánt pedig semmi más nem érdekli csak a hatalom. Hogy itt a magyar gazdasággal mi van, vagy milyen a külpolitikai viszonyulásunk a szomszédokhoz, azok harmadlagos kérdések. Csak az számít, hogy a hatalma stabil legyen. Az Idea közvélemény-kutatása igazolja, hogy hihetetlen hatékony ez a politika, mert az ellenzék egy árva százalékkal nem tudta javítani a pozícióját. Most sem, amikor történelmi mértékű az életszínvonal-esés. Vagyis Orbán ebből azt a következtetést vonja le, amit mondott az országértékelőjén, hogy mindent megfontoltam, mindent meggondoltam, és győztesen fogunk kikerülni a mostani válságból is. Decemberre már egyszámjegyű lesz az infláció – mondja magabiztosan a miniszterelnök. Halkan teszem hozzá, hogy az EU többi tagállamában már most tavasszal egyszámjegyű lesz.

– Az ember úgy érzi, hogy Orbánék valamilyen csodaszert találtak fel. Bármi történik, azt a saját javukra tudják fordítani.

– Hihetetlen profi hatalomtechnikai eszközeik vannak, és jól is használják azokat. Ezt valóban tanítani lehet, sőt biztos, hogy tanítani is fogják politológus hallgatóknak.

– Amit Fidel Castronak sikerült Kubában megvalósítani, az történik itt is? Ott hihetetlen szegénységbe csúszott az ország, de a Commandante hatalma rendíthetetlen volt.

– Meg a népszerűsége is.

– Ezek szerint ennek igazából nincsen vége, szépen lassan belefut a végtelenbe anélkül, hogy bármi változás lenne?

– Nem vagyok jós, én csak közgazdászként látom a dolgokat. Szerintem a tavaly év végi életszínvonal-csökkenés 2023-ban folytatódik, és egy nagyon jelentős rétegnél fog olyan gondot okozni, hogy nem fogja tudni a rezsit fizetni, és állandósul ez a problémája. Akkor lehet, hogy más lesz a helyzet, de egyelőre ennek még nagyon a kezdetén vagyunk.

Ami abszolút magyar sajátosság, hogy ennyire inkompetens ellenzéke szerintem egyetlen egy európai országnak sincs, és ez nem másra vezethető vissza, mint magára Gyurcsány Ferencre, aki gyakorlatilag stabilizálja Orbán hatalmát.

A DK szavazóinak döntő hányada ugyanolyan elvakult szavazó, mint Orbán keménymagja, csak éppen Gyurcsány irányába. Ez a kettő összeadódik és befagyasztja a magyar belpolitikát. Mások számára láthatóan nincsen mozgástér. Mindkét fél jelentős, olyan egyoldalúan elfogult táborral rendelkezik, ami a társadalmi belső politikai mozgásteret szinte a lehetetlenségig leszűkíti, ezért van az, hogy az ellenzéki pártok egyike sem tud megerősödni, pedig nyilvánvalóan van közöttük különbség, van, aki azért ötletes, jó dolgokkal áll elő. Ez a kemény tábor mindkét oldalon úgy konzerválja a magyar belpolitikai viszonyokat, hogy a következő választásokon is már most biztosított a kétharmad. Ha véletlenül nem lenne meg, hanem csak a sima 50 százalék lenne a Fidesznek, akkor a Mi Hazánk be fog segíteni, és majd hozzáteszi a saját 10 százalékát, és a kettő együtt már biztos, hogy újra hozza a kétharmadot.

– Az a kormányzati prognózis vajon reális, hogy az év végére egyszámjegyűvé váljon újra az infláció?

– Azért nem, mert az Orbán-kormányt nem fűzi hozzá semmi érdek. Majd kitalálnak újabb ellenséget, miért nem sikerült 10 százalék alá menni, és persze elterelik majd a figyelmet. Akkor foglalkozna ezzel a kérdéssel komolyan a kormány, ha látná, hogy az Unió átutalja azokat a pénzeket, amik elvileg Magyarországnak járnak.

De nem fogják utalni. Tehát valahonnan pénzt kell neki csiholni. Annál kényelmesebb dolog, nincs, mint az áfa.

Van persze más opció is, például hitelfelvétel Kínától. Ez persze nagyon drága játék, és politikailag sem igazán jó, de ha nincs más választás?

– Másodszor mondja azt, hogy Orbánéknak nem érdeke az infláció letörése, nekik ez most így jó, mert magasabb áfabevételt hoz. Azt akarja sejtetni, hogy a kormány az inflációt tudatosan gerjeszti? Hogyan lehet tudatosan inflációt gerjeszteni?

– Például a kiskereskedelemre kivetett 4 százalékpontos büntetőadóval (2022-ben még „csak” 2,7% volt), az ársapkával, valamint a forint szándékos gyengítésével tavaly ősszel. Nyilvánvaló, hogy nem véletlen volt 420-430 forint az euró árfolyam. De gerjesztették a tavaly februári jóléti intézkedésekkel is: SZJA visszatérítés, 13. havi nyugdíj. Miután ez a pénz kiment/ott maradt a lakosságnál óriási plusz keresletet teremtett. Meg is lódult az infláció szépen és ezzel párhuzamosan az áfabevétel is. Mára már 100 százalékban vissza tudták szedni ezt a pénzt az áfán keresztül. Ez volt a tavalyi motiváció, ehhez idén hozzájött az is, hogy miután már tudja a kormány, hogy az Uniótól ebben az évben nem fog pénzt kapni, ránézett a költségvetésre, honnan lehet pénzt szerezni, és ugyanarra a következtetésre jutottak: a magas áfa bevételekkel.

– Miért nem a globális minimumadót vezetik be? Ott például sok százmilliárdos bevételre tehetnének szert.

– Az adóemelés lenne Magyarországon. És nekik fontosabb az, hogy ide jöjjenek kínaiak, dél-koreaiak és más befektetők. Ma Magyarország gyakorlatilag egy adóparadicsom, ráadásul a külföldi tőke még jelentős állami támogatásban is részesül, a debreceni akkugyár esetében ez éppen 320 milliárd Ft. A külföldi befektetések nagyon kellenek a kormánynak, hogy gazdasági növekedést tudjon felmutatni.

Az, hogy annak a belső szerkezete abszolút korszerűtlen irányba viszi a magyar gazdaságot, kit érdekel.

Azt a néhány tucat hozzáértő közgazdászt, akik ezzel foglalkoznak. A lakosságot viszont egyáltalán nem érdekli, leszámítva néhány ezer környezetvédőt, akik ágálnak ellene. Magyarország globális világban való hosszú távú életképessége századrangú szempont az Orbán-kormánynak.

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/szempont/rasko-gyorgy-a-kormany-nem-fog-lemondani-az-inflaciorol-mert-az-neki-kenyelmes-es-elonyos/

106 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr5918062142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taga20 2023.03.11. 19:46:05

@habakuk000: haver engem is érdekel a véleményed, és a többieket is.

nem erről szól a vitánk, kár félrevinni a diskurzust!

ilyeneket tolsz:

"Fölösleges jártatni a szám, annyira silány világ vagyunk, hogy nem látok más kiutat a kertbe való behúzódástól."

gondolom a silány világban én is benne vagyok!

én sokkal rosszabbat gondolok a világról, de te pont a jobbik felében vagy;)

zene mehet? nesze, egy:

www.youtube.com/watch?v=j_A_D8anv60

habakuk000 2023.03.11. 20:04:17

@taga20: Növénytársításokat tervezek, alakulnak a macskaköves utak, emiatt kialakult végre egy nagy csomó szabad, de bejárható terület, amit tele kell telepítenem növényekkel.

Basszus, alig találni korrekt évelőket nevelő kertészeteket, a legtöbben importálják általában hollandoktól, esetleg lengyelektől.

Szóval nincs idő gyurcsányozni, meg aztán tényleg szar a világ, csak kapcsolj bármilyen magyar tévére.

taga20 2023.03.11. 20:14:22

@habakuk000: százszónakisegyavége:

én szeretlek, a többi meg le van szarva:)))

zenét szoktál vidéki dékás?

nesze egy jó:

www.youtube.com/watch?v=j9AY2jYar_I&list=RDj9AY2jYar_I&start_radio=1&rv=j9AY2jYar_I

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.11. 20:39:56

@habakuk000:

Nekem a gödöllőiek váltak be, onnan vannak a jobb gyümölcsfák , de elég jók az obis gyümölcfák é egyéb növények is. Utóbbiak ha nem szabadgyökerűek, nem azonnal kiültetendők, néhány napig hagyom őket aklimatizálódni a saját edényükben olyan szellős helyen, ahová majd kerülnek, napfényt kedvelő napos helyen, árnyékosabbat kedvelők árnyékban.

habakuk000 2023.03.11. 20:50:53

@látjátok feleim szümtükkel: megnézem őket is, egyelőre évelőket keresgetek és füveket az utak mellé talajtakarónak és ágyásnak.

habakuk000 2023.03.11. 20:56:48

@látjátok feleim szümtükkel: A kastély mögöttiről beszélsz? Drága.

habakuk000 2023.03.11. 21:05:22

@taga20: Basszus, lassan már egy évtizede küzdünk a zenei analfabétaságod felszámolásán, de nem olyan nagyon sikerül. :(

www.youtube.com/watch?v=6JqBRW0S8KI

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.12. 14:24:39

@habakuk000:

Minden komolyabb kertészet drága lett. A gödöllői Sieber nem tudom hol van, mindig postán rendeltem.

Egy kis vasárnapi ajándék:

"A barátság a szabadságban virágzik."
24.hu/kulfold/2023/03/12/daru-gyogyulas-madar-india-baratsag/

taga20 2023.03.12. 14:30:05

@látjátok feleim szümtükkel:

"A gödöllői Sieber nem tudom hol van, mindig postán rendeltem."

segítek bakker, szerintem gödöllőn vannak!;)

egyébként, gödöllőt is ismerem, me én ilyen tájékozott csóka vagyok:)))

taga20 2023.03.12. 14:51:20

@látjátok feleim szümtükkel:

ráadásul, ahogy nézem, sieberz kft.

bakker, te hogy rendelsz, ha mé a cég nevét se tudod?

szakadok szümtük, te egy életművész vagy!:)))

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.12. 18:38:12

@taga20:

Gondolod, hogy ez a blog egy ingyen reklám helye? Úgyhogy nyugodtan szakadj!

taga20 2023.03.12. 19:18:23

@látjátok feleim szümtükkel:

az olyan hülyék, mint amilyen te is vagy szerint reklám volt, amit írtam.

szümtük, azé szeretlek, me mindig hozod a segg hülye nyugger figurádat.

és baszod még meg sem kell erőltetned magad:))

habakuk000 2023.03.12. 19:38:24

@látjátok feleim szümtükkel: Érdekesek ezek az ember-állat közötti barátságok.
Láttam egy filmet, simán átrepülik a Himaláját ezek a darvak.
Felettünk is szoktak magyarázni. :)

taga20 2023.03.12. 19:58:21

@habakuk000:

nem baj!
az a fontos, hogy te érted, amit írsz, mekadarvak:)))

habakuk000 2023.03.12. 20:20:03

@taga20: A Himalája egy jó nagy hegység. Mondjuk a Naprendszerben állítólag van magasabb is, nálunk a Földön nincs.

A daru költöző madár. Évente egyszer északról délre, egyszer pedig délről északra repül attól függően, hogy hol jobb a koszt és a klíma.
Menet közben elrepül a Himalája fölött is, - ami mint mondottam meglehetősen nagy darab hegy, annyira, hogy tök ritka a levegő - évente kétszer - egyszer észak, egyszer dél felé, azért kell sokat ismételni, hogy valamelyiket megértsd.

Az ember és a különböző állatok között sokszor alakulnak ki nem mindennapi kapcsolatok, ezek nem csak kutya, macska, esetleg vöröshangya fajok esetében lehetségesek, hanem változatos fajok esetében is, esetünkben egy daru barátkozik egy emberrel.

Tavasszal és ősszel a kertünk fölött is szoktak költözködni, habár mi nem a Himalájában lakunk, (ez fura) és elég zajosan, sokat magyarázva, beszélgetve vonulnak.

Remélem, ezt már nem csupán a darvak értik.

taga20 2023.03.12. 20:30:42

@habakuk000: aranyos vagy, mek miegymás, de nincs igazad má az elején!:)))

"Mondjuk a Naprendszerben állítólag van magasabb is, nálunk a Földön nincs."

ez a tudatlanság csimborasszója:)))

"Bár a Himalájában lévő Csomolungma (Mount Everest) csúcsa magasabban van a tengerszinthez képest, a Föld középpontjától a Chimborazo van a legtávolabb."

habakuk000 2023.03.12. 21:10:07

@taga20: Nem kedvelem a wikipédiát, mert sokszor tájékoztat félre és nagy csomó téves pletykát terjeszt.

A Föld nem gömb, hanem ún geoid alakú, sarkokon nyomott labda, de a hegyek magasságát ez nemigen befolyásolja, mert a darvak nem a Föld középpontjától repülnek fel, hanem Banghladeshből tengerszint környékéről.

www.youtube.com/watch?v=102cwxYt-cY

taga20 2023.03.12. 21:21:50

@habakuk000:

én se szeretem, ha nincs igazam, de mégis mekköszönöm, ha valaki újat mond nekem.

nekem még szümtük is szokott újat mondani, de mindig a bumer stílusával, ezé baszakodok vele:)

u.i.: a föld gömb, te meg egy fasz vagy, mint én:))

zenét szoktál, te vidéki retekcignytezsvérem?:)))

www.youtube.com/watch?v=MiDREbOXTwM&list=RDMiDREbOXTwM&start_radio=1&rv=MiDREbOXTwM

habakuk000 2023.03.12. 22:01:39

@taga20: Tévedsz, nem gömb, ha gömb lenne, akkor a belinkelt Chimborassodnak nem lenne valóságalapja.

Sokféle számítás van, ha a hegy alapjától számoljuk a magasságát, akkor valamelyik óceáni vulkán a legmagasabb, wikin megkeresheted, de ez a darvak valamint a hegymászók és a darazsak szempontjából szintén nem fontos paraméter, Mariana-árok pl talán 11 km-nél is mélyebb, ha jól emlékszem.

Nekem nem nagyon szimpatikus sem a faszozás, sem a retekcigánytestvéremzés.

Így aztán zenét sem szoktam.

taga20 2023.03.12. 22:10:34

@habakuk000:

haba, ez így rendben is lenne, ha nem lenne nagy arcod.

u.i.: csináljuk úgy, hogy nem szolunk egymáshoz?

semmi gond, csak dumáljuk meg.

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.13. 06:34:42

@taga20:

Talán kaptál a piacon occó kannás bort, hogy megint kitört belőled az "úri" ember?

habakuk000 2023.03.13. 07:31:01

@taga20: Nem tudom, mi köze van a Mariana-ároknak az arcomhoz.
Rendben van mindkettő egymás nélkül is.

Nekem mindegy. Még mai napig szoktam csodálkozni azon, hogy ha valaki vadmarha, akkor megsértődik, ha vadmarhaként bánnak vele.
Na még egyszer, mert ismétlés a megértés anyukája:
Nem érzem jól magam olyan közegben, ahol retekcigányoznak, faszoznak vagy nyuggereznek ha kell ha nem.
Nincs beleszólásom, ha valaki mégis ezt teszi, ha viszont rendszeresen próbál iszapba zülleszteni egy beszélgetést, azt hajlamos vagyok inkább belerugdosni.

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.13. 13:46:37

@habakuk000:

Azt lehet tudni, hogy a Marianna ároknak kb. annyi köze van az arcodhoz, mint Tagának a pszichiáterhez. Semmi, de amíg az arcos és az árok is rendben van, addig utóbbiak közül egyik nincs rendben. Premissza: ha az arcod és az árok rendben van, akkor Tagánál valami időszakonként billeg. No,ide kell ez a szmájli - ;D.

s 2023.03.13. 20:23:49

"Vagyis, ha valamihez, hát a propagandához hihetetlen módon jól értenek, és Orbánt pedig semmi más nem érdekli csak a hatalom. Hogy itt a magyar gazdasággal mi van, vagy milyen a külpolitikai viszonyulásunk a szomszédokhoz, azok harmadlagos kérdések. Csak az számít, hogy a hatalma stabil legyen."

Nagyon súlyos tévedések. Kizárólag propagandából még senkinek sem sikerült megélnie. Tananyag: joseph goebbels dicstelen munkássága, aki végül arra kényszerült, hogy a felesége és gyermekei megölése után magával is végezzen. Azt a barmot még elégetni sem sikerült rendesen (valószínűleg hitler hullájára kellett a benzin).

A hatalom sosem lehet stabil, ha az itt harmadlagosnak említett dolgok valójában nem elődlegesek. Ez a lényeg. orbán egy tanulatlan buta paraszt, úgy is fogja végezni, ahogy azok szokták.

Arról pedig, hogy gyurcsányék szavazótábora is egy zárvány. Nos igen. Két lehetőség van. Vagy igazad van, vagy nincs. Lehet itt díszíteni a szituációt ezzel - azzal, de ennek még nincs itt az ideje. Nem véletlen, hogy a dk szavazótábora a legnagyobb. Az mszp pedig igazából megszűnt. Annak idején ők blokkolták a srácot, aztán hatalmi harcok okán megszellőztették a beszédet. Hiba volt. A népek tudják, hogy mit kellett volna tenni, és még mindig tudják. Mármint az okosabbja. Viszont mint tudjuk a hülyék aránya bármely véletlenszerűen kialakult társaságban kb. 85 %. Szevasz, bazdmeg. Ezért tartunk itt.

habakuk000 2023.03.14. 16:39:09

@s: Kell ahhoz egy kis önbizalom, hogy "már a kezünkön sem nagyon tudjuk megszámolni mennyi kétharmad után" még mindig a 15% tuti vesztes az okosabbja, az összes többi a hülye. :)

s 2023.03.14. 21:57:23

@habakuk000: Az ész nem mennyiségi kérdés, hanem minőségi. Ha nem így lenne, akkor igaza lett volna hitlernek, sztálinnak és most putyinnak. De nincs igazuk. Ahogy orbánnak sincs. Többsége van, de igaza nincs.

habakuk000 2023.03.15. 09:29:03

@s: Ezt az okfejtést nem olyan nagyon értem.

taga20 2023.03.15. 15:30:56

@habakuk000: szerintem azt akarta neked a kommnenttárs elmagyarázni, hogy szerinted 1milliárd légy nem tévedhet;)

habakuk000 2023.03.15. 16:05:45

@taga20: Elszúrta ez a gyurcsány, hogy nem 2000 év előtt született, ő lehetett volna táncosdzsézus.

Mondjuk most pont olyan könyvet olvasok, ahol azt taglalják Jézus az ember hogyan vált pár évtized-század alatt Jézus az Istenfiává.

taga20 2023.03.15. 16:30:52

@habakuk000: haver, vicces vagy, hogy minden kommentedben, vagy gyurcsányozol, vagy dékázol, vagy hülyeellenzékezel, néha, csak az íze miatt, leninfiúzol.

habakuk000 2023.03.15. 17:30:24

@taga20: Szerintem nem nagyon van nagyobb baj, minthogy a 13-ik ellenzéki év is arról hangos, hogy gyurcsány továbbra is mindent megtesz az ellenzék életképtelenségéért.

De igazad van, dk-sal beszélgetni ugyanolyan fölösleges mint egy fideszessel.

taga20 2023.03.15. 18:05:50

@habakuk000: haver, kösz a megerősítést tőled, hogy tűpontos volt a kommentem rólad.

u.i.: érdekes, hogy én vagyok a bunkó itt, de te címkézel engem, majd minden kommentedben.

hogy van ez?

habakuk000 2023.03.15. 18:25:49

@taga20: Mindenki megcimkézi saját magát.

Én nem győzöm bemásolni a kosztos képeimet, de az nem üti meg a tűrésküszöbödet, csak ha véletlenül felmerül, hogy az "ellenzék" nem áll a feladata magaslatán.
Pedig ezek sokkal izgalmasabbak mint gyurcsány, a megsült csibatták:
kepkuldes.com/images/cff2b0da94c1227788b6398f0c022041.jpg

Ez pedig fokaccsa lesz egy erős 45 perc múlva:
kepkuldes.com/images/f3a70834a74616b12743fd7430a86218.jpg

guma70 2023.03.15. 19:15:23

@habakuk000:

ingerküszöböt érintenek mindig a képeid :)))
megyek enni - közbe irigykedek...

www.youtube.com/watch?v=VtKDPNxPfCw

@taga20:

olyan jó amikor nem párbaj van csak egy kis csörte.:)

taga20 2023.03.15. 20:15:56

@guma70: az élet csupa meglepetés!

egyik nap fullos, a másik selejtes, de az el tudom mondani, hogy a jószándék vezeti a klaviatúrámat:))

ja és!:)))

uploads.disquscdn.com/images/55ff1df82cbb5b6b240c4bfff991e6bd4183814c5e7e422977f197b51b30c738.jpg

habakuk000 2023.03.15. 20:44:51

@guma70: Komoly feladat van, ki kell enni a fagyasztókban felhalmozott mindenféle cuccot, mert már jön a spenót. :)
kepkuldes.com/images/c2f168506633c312ad959340f4073546.jpg
Készen van a fokaccsa:
kepkuldes.com/images/5fd51e9e0c2a5baf4d76f5fdd69df1d2.jpg

habakuk000 2023.03.15. 22:03:03

"Gyurcsány azoknak is üzent, akik azt mondják, hogy „a DK és a Fidesz ugyanaz”. Megfejtése szerint ők a Fideszt segítik, és a demokratikus, európai Magyarországgal szemben állnak. „Aki azt mondja, hogy Gyurcsány is Orbánt tartja hatalomban, az is Orbánt segíti” – zárta rövidre. A DK-nak lehetnek hibái, a Fidesznek ezzel szemben politikai és történelmi bűnei vannak. A Fideszt aktívan támogatni több mint bűn, szégyen, és aki nincs a Fidesz ellene, az vele van – mondta."

Szóval aki nem támogatja átszellemülten gyurcsányt, az fideszista.
Ha eltekintünk az előző 20 év eseményeitől, ez a kijelentés akkor is elgondolkodtatná a gondolkodni tudókat, és a vészjelző pillanatok alatt kezdene berregni.

Azért azt felvállalom, hogy erre az emberre hasonlóan nem szavaznok többé mint orbánra. Akkor a kutyák vagy az éjjeli lepkék is inkább.

s 2023.03.16. 13:12:11

@habakuk000: Ha van két embered 80 -as IQ val, az kevesebb, mintha lenne egy embered 160 -assal. Ezt akartam mondani.

s 2023.03.16. 13:17:48

@habakuk000: "Azért azt felvállalom, hogy erre az emberre hasonlóan nem szavaznok többé mint orbánra."

Sokan vannak ezzel így. Az eredmény: orbán marad. Gondolkodj el ezen. Nem akarod orbánt támogatni, de öntudatlanul ezt teszed.

habakuk000 2023.03.16. 14:56:35

@s: Nem nagyon kedvelem, amikor zsarolni próbálnak.

orbán mindaddig marad, amíg gyurcsány nem tűnik el a pokolban, azaz:
"Az eredmény: orbán marad. Gondolkodj el ezen. Nem akarod orbánt támogatni, de öntudatlanul ezt teszed." írhatnám én is hozzád hasonlóan, de nem teszem mert fölöslegesnek tartom.

Értem, hogy 2*80 az ebben az esetben nem egyenlő 160-al.

Most már csak azt kell kideríteni, melyik 15 % tartalmazza a 2*80-as halmazt. Nekem nem nagyon egyértelmű... :)

s 2023.03.16. 15:32:10

@habakuk000: O.K. Kérdezek valamit. Igaza volt -e gyurcsánynak, amikor a reformok szükségességéről énekelgetett abban a bizonyos beszédben. Továbbá igaza volt -e abban, hogy hazudtak reggel, délben és este, amikor nem mertek belevágni (a bokros csomag után újra), és hogy ez így nem mehet tovább. Ezért nem fog eltűnni a pokolban. Az ellenzéki előválasztás is megmutatta, hogy kit akarnak a népek (Dobrev). A két okostojás kifundálta, hogy azt biztosan nem. Erre a népek azt mondták, hogy menjetek a picsába, olyan már van, aki szarik arra, hogy mit akarunk, nem kell másik, jó lesz az is. Van egy fontos dolog, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Kit akar a nép. Ezek a srácok bármennyire is fiatalok, egy őskövület generáció. Azt képzelik, hogy a politikus majd elmondja a népnek, hogy mi a fasz lesz. Ez kurvára nincsen így, demokráciában meg aztán végképp. Erre fog rábaszni orbán is, csak győzzük kivárni.

Az okosabbja mindig kisebbségben lesz, ez törvényszerű. Ezért kell egy demokráciában hazudni. Themisztoklész megtette, már akkoriban értette ezt a dolgot. orbán egy populista fasz, megkérdezi a konzultációban, hogy mi legyen, aztán megy az ostoba többség akarata után. Ez lesz a veszte, de a miénk is.

s 2023.03.16. 16:52:46

@a kör közepén: "soha nem fogjátok tudni leváltani Orbánt. Azért nem, mert a társadalom elsöprő többségének" moslék lötyög a fejében, esze nincs. Ha elfogy a kajád, akkor szóljál, megyek, és a pofádba röhögök. Se orvos, se tanár, baszod. Ez való nektek. Valami szar a mocsok pofátokba zabálnivaló helyett, meg orbán végbele, amit naponta fényesre nyaltok.

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.16. 19:03:09

@a kör közepén:

B+, Csauzeszku is ezt gondolta, aztán jól seggbe b*ták.

guma70 2023.03.16. 19:13:18

@a kör közepén:

ki kiváncs rád? hahaha
máshol masztizzál

taga20 2023.03.16. 19:21:31

@guma70: margarita, itt van megint az udvarlód?:)))

taga20 2023.03.16. 19:38:42

@guma70: azé mutató meghagyhattál volt egyet a remek kommentjeiből:)))

guma70 2023.03.17. 08:35:24

@taga20:

egy elméletileg még "finom" kommentet visszaengedtem...
ám a 79 + más agymenéseit továbbitottam IP cimmel zaklatás miatt. :D

tudod nem érdekel, hogy valakinek kicsi a pöcse, de azt utálom illetve röhögök rajta amikor átmegy magamutógató esztelen szatirba és erőszakoskodik...

habakuk000 2023.03.17. 09:10:29

@a kör közepén: A vetési varjú nagyon okos állat, csak mondom... erdész létedre tudhatnád.

habakuk000 2023.03.17. 09:43:16

@s: A jó öreg Freud ismét somolyog valahol. :) Sikerült Themisztoklészt felhozni példának, aki állítólag ritka korrupt, hatalomvágyó és arrogáns koma lehetett, az athéniak el is zavarták, vagyonát elkobozták és az ősellensége Xerxész kegyelemkenyerén tengődött haláláig. :)

Amúgy a mondókád egyértelműen valótlanságokat, ha szebben fogalmazok csúsztatásokat tartalmaz, a demokráciában hazudni kell tézis pedig szépen megjeleníti a dk elveit, amiknek ugye semmi köze sem a politikához, sem a demokráciához, mindössze az emberi silánysághoz.

De: női szépségről, hitről, ízlésről nincs értelme vitázni, az mondjuk elég szomorú, hogy a magyarok felelőtlen, hazudós, semmirekellő kisz-titkárokat választanak maguknak prófétának.

Hogy ne legyél csalódott, nézd milyen szépen hajt a fokhagyma és a szamóca a hűvös tavasz ellenére is.
kepkuldes.com/images/bb889dc4e96bb080347655ccb892f2a6.jpg

s 2023.03.17. 16:15:32

@habakuk000: Themisztoklészt azért hoztam példának, mert átbaszta az athéniakat, nagyobbnak állítva be a veszélyt a valósnál, és ezzel rávette őket a flotta létrehozására. Ezt persze az elkövetkező időszak igazolta is, mert rájuk támadtak a perzsák, és akkor ott álltak volna csupasz valaggal. Hazudott? Igen. Jól tette? Nagyon is. Erre mondom, hogy a demokráciában is hazudni kell, mert a népek nem ismerik fel mindig a saját érdeküket. Egyébként nagy formátumú vezető volt, Athén sokat köszönhetett neki. Hogy aztán később mivel vádolták, és mit tett, az egy másik történet. Senki nem tökéletes. Az egyenlege mindenesetre jócskán pluszos.

palóc gyerek 2023.03.18. 15:15:01

@habakuk000:

Na látod ez kétségtelenül igaz. Egy darab vetési varjúnak is több esze van, mint annak, aki évek óta saját magával beszélget a varánuszon, vagy a hisztilla lavórosnak, a degenerált oldalkocsisról már nem is beszélve.

palóc gyerek 2023.03.18. 15:16:00

Elnézést, az pszichopata aberrált "S" lemaradt.

taga20 2023.03.18. 15:55:36

@palóc gyerek:

erdész itt mindenki szeret, erre te itt köpködsz minket?:)))

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.18. 17:02:25

@palóc gyerek:

Hehehe! Nem magammal beszélgetek, hanem neked/nektek. Te vagy rá a tanú, hogy oda jársz. De nem vagy ettől hülye?

taga20 2023.03.18. 17:08:44

@látjátok feleim szümtükkel:

erdész egy fasz, de te sem vagy százas, az fiksz:))

ilyennek képzellek, kamasuka:)))

www.youtube.com/watch?v=EJCSTSW3VTo

habakuk000 2023.03.18. 18:43:18

@palóc gyerek: Ma hallottam egy Gundel-féle beszélgetésben, hogy ha van mondanivalója az embernek, akkor az a jó ha kimondja. Ha nem értik meg az már nem az ő gondja hanem az értetleneké.
Egyetértek. Ritka manapság az, akinek van valódi mondanivalója, becsülendő dolog.

Frecsegő mindenféle akad bőven, az nem nagy dicsőség.

taga20 2023.03.18. 19:03:59

@habakuk000: ezt is megértük, hogy haba és az erdész megérti egymást!:)))

a frecsegő, azmi?

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.19. 07:03:25

@taga20:

Nézz gyorsan tükörbe! De ha lehet kettőbe, hogy jól lásd magad! Majd rá jöhetsz ha jó a szemed, hogy nem tudsz különb lenni, de más szemében a szálkát is meglátod. Mint a haverod, akit szerecc.

habakuk000 2023.03.19. 07:44:30

@taga20: Ha a válaszomból azt vontad le, hogy egyetértek az erdésszel, akkor menthetetlen vagy. ( Persze látszódik ez a zenéidből is.) :)

Én becsülöm Szümtük munkásságát, neki orbánékkal ellentétben nem kell kikövetelnie a tiszteletemet, van magától is.

A stílusodat valóban nem kedvelem sokszor, de az egy dolog, látod attól még beszélgetünk, a puzséros linkedbe is belepillantottam.
Olyasmi lehetsz mint a soha sem metszett meggyfám. Benned van a lehetőség, de sok-sok nyesegetést igényelsz még. :(

palóc gyerek 2023.03.19. 08:20:05

@habakuk000:

Avass már be a titokba. Én elvétve jövök ide, akkor is csak azért, hogy a nyugger koporsójába beüssek egy szeget.
Mit takar az szemtük munkássága? Mert én egy beszűkült, szenilis vén hülyét látok. Az oldalkocsisra, meg a lavórosra szót sem érdemes pazarolni.
Arról nem is beszélve, hogy ti itt még a határátkelőt is alulmúljátok. A nyugger csinált itt egy beltenyészetet, genetikailag visszamaradott liberomajmokkal, akiket féltve óv minden külső ingertől.
Aztán ebből mi haszzna ennek a szerencsétlennek?

taga20 2023.03.19. 08:59:30

@látjátok feleim szümtükkel:

látod milyen vagy szümtük!
én próbálok kedves lenni veled, te meg csak kötekedsz velem:))))

s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/8a/75/8a/8a758af93df8ccf1d89c4b57f2569730.jpg

taga20 2023.03.19. 09:07:17

@palóc gyerek: mivan quercus, a határátkelőt se sikerült szétverned, pedig nagyon jártattad egy időben a pofádat, hogy eltiprod őket:)))))))))))))

az a helyzet te nyomorult, hogy egy szerencsétlen vidéki bunkó vagy!

semmi több.

habakuk000 2023.03.19. 09:20:33

@palóc gyerek: Szomorú, hogy számodra titok ez az egész.
Kocsmák nagyjából azóta vannak, amióta az ősember folyékonyan ki tudott ejteni három szót összefüggően. Tér emberek közötti kapcsolatokra, eszmecserékre, információszerzésre, a szabadidő hasznos és haszontalan eltöltésére, vitákra az élet bármely területéről.

Bármilyen furcsa, a kocsmák nem a felgyülemlett agresszió levezetésére szolgálnak elsősorban, hiába hiszed azt a virtuális kocsmákban szerzett tapasztalataid alapján, mert a valóságos kocsmákban az agresszív egyén kézzel fogható tapasztalatokat szerezhet, milyen is az, amikor a kocsmák békésen szórakozó népe kinyilvánítja véleményét a kocsma társadalmilag elfogadott viselkedési normájáról.
Habár ahogyan olvasom, ugyanezt az élményt számos helyen megtapasztalhattad.

Summa summárum, ezen a helyen lehet adott esetben beszélgetni olyanokkal, akik mondandója érdekelhet, igen tagáé is a katasztrofális zenéi ellenére is.

Amúgy itt rajtam kívül nincs liberomajom, javaslom, ha kategorizálni próbálsz bizonyos eszmék alapján, akkor talán érdemes lenne megismerkedni az eszmék alapjaival s nem papagájként utánozni a hülyék propagandáját.

palóc gyerek 2023.03.19. 09:36:40

@habakuk000:

Nem válaszoltál.
A fasizmust is meg lehet magyarázni. De attól még egy undorító eszme, amit el kel tiporni. A liberalizmus jelenlegi formájára ugyan ez érvényes. Egy rákos daganat az emberiség testén, amit el kell távolítani, a követőivel egyetemben. És nem szabad válogatni az eszközökben.

taga20 2023.03.19. 09:52:29

@habakuk000: "Amúgy itt rajtam kívül nincs liberomajom"

elnézést kérek, de én amíg volt SZDSZ, addig mindig rájuk szavaztam;)

habakuk000 2023.03.19. 09:54:50

@palóc gyerek:
I.Nem tehetek arról, hogy nem vagy képes megérteni a válaszomat.

II. Hajrá! Most van lehetőséged nem válogatni az eszközökben, mehetsz a Don vidékére. Persze csak akkor ha nem szájhősként vered a billentyűket.

III. A fasizmus véleményem szerint nem eszme. Az igaz, vannak akik próbálják a definícióját eszmék síkján meghatározni, de ezek azért elég erősen sántítanak.

IV. A liberalizmusnak mi sem bizonyítja jobban a létjogosultságát, mint hogy az én liberális felfogásomba simán belefér, hogy itt ugathatsz róla, annak ellenére, hogy halovány segéd gőzöd sincs az egészről.

habakuk000 2023.03.19. 09:58:20

@taga20: Elhiszem, ennek ellenére érzem úgy a megnyilvánulásaid alapján, hogy maximum középen helyezkedsz el a skálán, azaz inkább enyhén konzervatív.
Örülök amúgy ha liberálisnak érzed magad, nem azért írtam, hogy nem vagy az, mert nem akarok veled egy kategóriában lenni. :)

palóc gyerek 2023.03.19. 10:04:20

@habakuk000:

Ezt úgy hívják: mondod a semmit egybites guma majma.

taga20 2023.03.19. 10:04:37

@habakuk000: "azaz inkább enyhén konzervatív."

még csak az sem. komolyan félre ismertél;)

max. annyi, hogy ahogy öregszem, úgy leszek egyre bölcsebb.

:))))))))))

u.i.: amíg a fityeszes bűnözők a parlamentben azt mondták, hogy csuhások térdre imára, addig bírtam őket is.

taga20 2023.03.19. 10:08:42

@habakuk000: haver, ne fáradj az quercusszal/palócköcsöggel, me egy tuskó a lelkem:)))

nem tudsz értelmesen diskurálni vele, mert egy romlott egyén, és ahogy szembesíted a beteg dolgaival, egyből elkezd személyeskedni.

guma70 2023.03.19. 10:15:54

@habakuk000: :D

nem ért semmit, nagy fokú fogalomzavarban szenved...

@taga20:

Orica óta senki nem volt ilyen türelmes veled, méghozzá úgy, hogy a szeretet is kivillan a sorokból.

taga20 2023.03.19. 10:28:44

@guma70: orica-t se becsültem meg, csak utólag;)

ja és zene, kicsit rá is emlékezve:

www.youtube.com/watch?v=gWvgtV6GqAY&list=RDgWvgtV6GqAY&start_radio=1&rv=gWvgtV6GqAY

habakuk000 2023.03.19. 10:29:09

@taga20: Lehet, az írásaid alapján gondolom így, az életedet nem ismerem.
Ráértem szelídíteni, mert mostanában zuhanyoztam és amíg meg nem száradok, nem akarok kimenni a hidegre, ráadásul még egy hajtogatás hiányzik a két tészta veknibe rakásáig.
Úgyhogy legfeljebb azt nézegethetném, hogyan nőnek a palánták, persze az is értelmesebb foglalkozás mint az erdész kolléga agyára alapozva magyarázni bármit is.
kepkuldes.com/images/b14b96792ec176c41225833b9b33e93a.jpg

@palóc gyerek: Fussunk neki még egyszer, habár falra hányt borsó lesz:

Neked mint nagy valószínűséggel konzervatív beállítottságú valaminek, aki a hagyományokat igyekszik bebetonozni illene tisztelned Szümtüköt, aki nem kevés energiával és fáradsággal igyekszik megőrizni a szellemi műhelyként felfogható Varánusz örökségét, nem foglalkozva az ostoba hülyék értetlenkedéseivel és támadásaival, ráadásul teljesen önzetlenül, érdek nélkül, pusztán tisztelve az emberek által teremtett értéket.

taga20 2023.03.19. 10:40:38

@habakuk000: "Lehet, az írásaid alapján gondolom így, az életedet nem ismerem."

a kommentjeim, az életem, szerintem konzisztensek.

de érdekes, hogy így látatlanban, mit szűrünk le egymásról;)

habakuk000 2023.03.19. 11:35:40

@taga20: Nem túl régen a Kardon tettem be egy régi gyíkos kérdőívet és tesztet, ami a politikai koordinátarendszeren elfoglalt helyeket próbálja besorolni.
Volt meglepetés bőven, pedig fiatalabbak általában, sok az it-s és a külföldön dolgozó, élő.
Majdnem mindegyik meglepődött.

Teljesen mindegy egyébként, de általában hajlamosabb az ember az álmai szerint besorolni magát.
Ez a Puzsér, Para-Kovács-féle hasonlatba pl beletrafáltál szerintem, az igaz, pont fordítva, de a végére csak rájöttél az igazságra. :)
Te nem vagy képes olyan nagyképűen sajnálkozva sopánkodni a másik zenei ízlésén, mint Para-Kovács. ( Vagy én) :)

taga20 2023.03.19. 12:07:37

@habakuk000: szeretem azokat, akik nem sértődnek be, ha "véletlenül" paraszt vagyok, de a mondandóm lényegét értik.

azt is szeretem, ha nem értenek velem egyet, de lehet vitatkozni.

egyébként, egy introvertált arc vagyok, aki vízöntő is:)))

u.i.: a puzsér-parakovács dolgot, azért hoztam be, mert ők is beszólnak egymásnak, de nem veszik komolyan a másikat/magukat, úgy hogy besértődjenek;)

habakuk000 2023.03.19. 12:24:57

@taga20: nekem nem mond semmit sem az introvertált - nem tudom mit jelent - sem a vízöntőség, habár utóbbit az égen megtalálom, ha fenn van.

A véletlen parasztság és a gusztustalan taplóság között van árnyalatnyi különbség, szóval ezzel takarózni csúnyaságos dolog.
Szerintem.

taga20 2023.03.19. 12:27:52

@habakuk000: "A véletlen parasztság és a gusztustalan taplóság között van árnyalatnyi különbség, szóval ezzel takarózni csúnyaságos dolog."

igazad van, de nem tudok megváltozni;)

habakuk000 2023.03.19. 12:33:11

@guma70: Nem szabad dicsérni, mert elbízza magát, aztán három hónapig nem lehet bírni vele. :(

@taga20: Ha megmondod ez micsoda, nem veszem személyes sértésnek az introvertáltat.
kepkuldes.com/images/72a9edb0055d42f6893c30d381ff0ad0.jpg

taga20 2023.03.19. 12:53:45

@habakuk000: "Ha megmondod ez micsoda, nem veszem személyes sértésnek az introvertáltat"

ezért úgy nehéz, ha magamra mondtam, és nem rád:)))

taga20 2023.03.19. 13:19:49

@habakuk000: tudod mikor értettem meg, hogy mennyi retek ember él a világban?!

mikor megnéztem ezt a filmet, és tudtam, hogy se hitler, se sztálin, se a csutigeci, ne mondja meg nekem!

www.youtube.com/watch?v=_tUctFu46_c

habakuk000 2023.03.19. 13:48:32

@taga20:Ez jó link, a film is, a kivágott dal is jó.
Kihagytad gyurcsányt a sorból, sajnos ő is ezek közé tartozik.

Tudom, hogy magadra értetted, ettől még lehet személyes sértés, főleg, hogy nem ismerted fel a zellernebulót.

habakuk000 2023.03.19. 14:02:00

@taga20: Nem tudom, hogy vannak-e ezek utódaik, de elég érdekesen viszonyulhatnak a világhoz és a felmenőikhez.
444.hu/2023/03/19/bogar-laszlo-szerint-dozsa-gyorgy-a-legpusztitobb-ugynok-volt

taga20 2023.03.19. 15:18:29

@habakuk000: haver, ha kihagyom ferit véletlenül, akkor gondold oda.

én vele kelek, és fekszek:)))

u.i.: ja és, én respektállak, mekminden, de ne égesd má magadat, me én szégyellem magam, miattad!;)

zenét szoktál? itt kaptam valakitől, és belém égett. többek között ezért is vagyok gumához.

www.youtube.com/watch?v=jiHtVkrwZQo

Karácsony Gelgely 2023.03.19. 16:53:45

@taga20: Szia taga.
Feri üzeni, hogy hálás azért, amért, bátran kiállsz mellette és nem szégyelled vállalni, hogy te is Gyurcsány vagy. Reméli és tudja, hogy jövőre az ellenem indított DK-s polgármesterjelöltre fogsz szavazni.

taga20 2023.03.19. 17:25:36

@Karácsony Gelgely: szia!

"Karácsony Gelgely

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

taga20 2023.03.19. 17:51:16

@habakuk000: lehet, hogy lehetetlen leszek, de kábé ilyen vagyok;)

www.youtube.com/watch?v=aKMydL9ANhI

janóerdész 2023.03.19. 18:26:01

@taga20:

"taga20
0 bejegyzést írt és 53492 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

53492 db virtuális környzetszennyezés. Erre vagy büszke te barom?

taga20 2023.03.19. 18:29:41

@takibá?:

gelgely, te mire vagy?:)))

guma70 2023.03.19. 18:57:48

@taga20:

komolyan felakarod szedni ezt az 1000 nevű kerge birkát?

taga20 2023.03.19. 19:01:51

@guma70: dehogy! aformaegyet nézem:)))

s 2023.03.20. 14:47:17

@palóc gyerek: Kurva az anyád. Lóhátról baszod szájba nekifutásból, úgy hogy még a szeméből is a geci fröcsköl kifelé. Remélem egészséges fiút szül majd neked. Egszerre lehetsz az apja és a testvére. Te buzi ökör vadbarom.

guma70 2023.03.20. 18:11:16

@s: :)

ennyire, ne hizelegj neki, mert rád szokik! :DDD
süti beállítások módosítása