He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Hobo: A világ mára szarabb hely lett, mint reméltem, és ez csalódás

2022.02.06. 07:24 guma

Szerinte nem igaz, hogy a magyar összetartó nép.

Földes László Hobo interjút adott a hvg360-nak, amelyben szóba került az is, hogy ment át rajta a koronavírus két vakcina után.

Három napig nagyon rosszul voltam, teljesen kiszáradtam, az utolsó két napban pedig már félálomszerű állapotban tengődtem. A feleségem és az orvos barátom végül kihívta a mentőt. Egy szerdai napon vittek be a kórházba, ott rögtön adtak valamilyen kezelést, amitől másnapra jobban lettem. Amikor jöttek vizitelni az orvosok nagy szkafanderekben, és kérdezték, milyen gyógyszerre vagyok érzékeny, mondtam, hogy egyedül a beöntésre. Haza is akartam lógni, de a hétvége miatt csak hétfőn engedtek el.

– idézte fel az énekes, hozzátéve, hogy a vírus a tüdejét támadta meg, de azóta is csinálja a rehabilitációs edzéssorozatot, a vizsgálatok során pedig kiderült, hogy a térdét záros határidőn belül műteni kell.

Ezt követően egy darabig nem is állhat majd színpadra, de a műtét előtt még február 13-án lenyom egy Arénás koncertet, ahol vidám bulit szeretne csinálni, így nem mond verseket és hanyagolja az önpusztító blues-okat is. Ettől függetlenül nem látja túl rózsás színben a világot mostanában:

Ha visszagondolok, mit reméltünk 30 évvel ezelőtt arról, milyen lesz ez az ország, és körülnézek, milyen lett, kétségbeejtő a helyzet. (…) Döbbenetes az a gyűlölködés, ami van. Csak nézzük meg a kommenteket, a Facebookot, az újságokat, a televíziókat!

Hobo szerint ezen nincs mit meglepődni, mert a gyűlölködés nálunk tradíció. Így hiába mondja néhány politikus, hogy a magyarok összetartóak, ő nem így látja, amit meg is tapasztalt amerikai útja során, ahol a helyi magyar közösségben szintén megjelentek az egymást fúró klikkek.

A világ mára szarabb hely lett, mint reméltem, és ez csalódás

mondta Hobo, akit a rajongóktól és másoktól kapott „feldolgozhatatlan mennyiségű és minőségű” szeretet segített át nehézségeken, és ennek hatására döntött úgy, hogy az arénás koncert az örömről szóljon. De úgy érzi, az a kultúra, ami neki mindent jelentett, eltűnőben van, és csak búvópatakként fog tovább élni.

Akinek elege lesz ebből a konzumkultúrából, még rátalálhat Adyra vagy Janus Pannoniusra, Homéroszra vagy a Rolling Stonesra. A felszín alatt ott lesz minden. Minden barátom ugyanazt ismételgeti: egyetlen célunk van, megmaradni. Itt állok 77 évesen, és ugyanezt mondom. És ez nem győzelem.

https://24.hu/kultura/2022/01/24/foldes-laszlo-hobo-koronavirus-interju-kozelet-gyulolkodes/

„Az a kultúra, ami nekem mindent jelentett, eltűnőben van” – Hobo-interjú

„Minden barátom ugyanazt ismételgeti: egyetlen célunk van, megmaradni. Itt állok 77 évesen, és ugyanezt mondom” – vallja keserűen Földes László Hobo. Túl 77 éven és a Covidon, nagykoncertre készül az Arénában, könyvet ír és már most tudja, mit fog csinálni 80 éves koráig.

hvg.hu: Miközben novemberben már tudtuk Kóbor Jánosról, hogy súlyos állapotban, mélyaltatásban van, és nagy a baj, elterjedt, hogy ön is ez életéért küzd, mert nincs beoltva és elkapta a koronavírust. Mi történt pontosan?

Hobo: Bennem volt már két adag vakcina, ennek ellenére kaptam el a vírust. Három napig nagyon rosszul voltam, teljesen kiszáradtam, az utolsó két napban pedig már félálomszerű állapotban tengődtem. A feleségem és az orvos barátom végül kihívta a mentőt. Egy szerdai napon vittek be a kórházba, ott rögtön adtak valamilyen kezelést, amitől másnapra jobban lettem. Amikor jöttek vizitelni az orvosok nagy szkafanderekben, és kérdezték, milyen gyógyszerre vagyok érzékeny, mondtam, hogy egyedül a beöntésre. Haza is akartam lógni, de a hétvége miatt csak hétfőn engedtek el.

A vírus a tüdőmet támadta meg, az orvosok kifejezetten meg voltak lepődne, hogy öt nap után olyan jól lettem, hogy gyakorlatilag az intenzívről kirúghattak. Egy hét alatt nyolc kilót fogytam. Itthon aztán el kellett kezdenem egy rehabilitációs edzéssorozatot, amiben a szobabiciklizéstől és a sétálástól a légzőgyakorlatokon át a lufifújásig minden van. Már 55 napja csinálom megszakítás nélkül. A legdurvább, hogy közben voltam egy teljes kivizsgáláson, és kiderült, hogy az egyik térdemet – köszönhetően a kosárlabdás múltamnak - záros határidőn belül meg kell műteni. A Covidot teljesen megúsztam, de ezt sajnos nem tudom: a koncert után kés alá kell feküdnöm, és utána egy darabig nem is állhatok újra színpadra.

hvg.hu: Február 13-án viszont az Arénában kell lenyomnia egy nagy koncertet. Ez egy egészséges embernek is megterhelő fizikailag. Fogja bírni?

Hobo: Kemény lesz, az biztos, de addig még van 24 nap, 24 edzés.  A zenekar már próbál, jövő héttől én is beszállok.

Összeraktam a listát, vidám bulit csinálok ezekben a mocskos időkben. Nem mondok verseket és nem lesznek önpusztító blues-ok sem.

Erről szól még a cikk:

  • Készülő önéletrajzi kötetéről.
  • Elvesző kultúráról és gyűlülködésről.
  • Népművelésről és kulturális mérgezésről.
  • A "fülig szeretetben" érzéséről.

https://hvg.hu/360/20220124_Az_a_kultura_ami_nekem_mindent_jelentett_eltunoben_van__Hobointerju?fbclid=IwAR0znBgUt7Lcbif_WXmJMQMX_EDgvW-DSG4qrmHfWTWRZUbtYrL3Y7wcIDA

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr5716823078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása