He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Heltai Jenő - Szerelmi vallomás

2021.05.02. 07:45 guma

Hogy mi egymást meg nem értjük,
Nagyon sajnálom, asszonyom,
Ha nem vagyok jó szeretőnek,
Egyébre nem vállalkozom.

Például arra, mit oly gyakorta
Szónoki hévvel mond kegyed,
Hogy meggyötört, szegény szívének
Legjobb barátja én legyek.

Legjobb barát, barát?
Szavamra, méltó egy hivatal,
De nem vagyok hozzá elég vén,
S ön aggasztóan fiatal.

Ön csupa élet, csupa illat,
Vakít, hevít, ragyog.
Hát hogy ne szomjazzam a csókjára,
Én ki angyal nem vagyok?

Hisz oly kevés, amit kérek,
Ha osztozkodni restell is,
Legyen a tisztelt lelke másé,
Nekem elég a teste is.

Legyen lelkének egy jóbarátja,
Kivel csevegni élvezet,
Csak ez a mamlasz, ez a bamba,
Ez a barát ne én legyek.

Legyen az övé minden poézis,
Az enyém csak az, ami tény,
Ő oldja meg a problémákat,
A ruháját - azt majd megoldom én.

Hogy ez a hang szokatlan önnek,
Kétségbe, kérem, nem vonom.
De annak, hogy megértsük egymást,
Csak egy módja van asszonyom.

Adjon a sors, mely egy tenyérről
Jót is, rosszat is osztogat,
Rosszabb erkölcsöket önnek,
Vagy nekem adjon jobbakat.

246 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr9016491200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neytiri1 2021.05.02. 12:38:06

Heltai kedvencem:

Heltai Jenő: A MÁSIK

És szólt a nő:
"A hajam ében,
És lágyabb, mint a lágy selyem,
És itt a szívem közepében
Ujjong a boldog szerelem.
Tied a testem, tied a lelkem,
Te vagy az első, akit öleltem,
Boldog vagyok, mert a tied vagyok..."

S a férfi szólt:
"A másik elhagyott."

És szólt a nő:
"Piros az ajkam
És harmatosabb, mint a rózsa kelyhe,
És végigfut az üdvök üdve rajtam,
Mikor így tartasz forrón átölelve.
Szemem sötétebb, mint az égbolt,
Mikor a fergeteg zavarja...
Oh, mondd, a másik szintén szép volt?
Fehér a válla? Gömbölyű a karja?
Tudott-e súgni-búgni szintén,
Tudott-e édes csókot adni,
Meghalni karjaidba, mint én
És új gyönyörre föltámadni?
És lángolt, mint a nap? Szelíd volt, mint a hold?"

S a férfi szólt:
"A másik csúnya volt."

És szólt a nő:
"És mégis nappal, éjjel
Sóhajtva gondolsz vissza rája,
Amellyel az enyém nem ér fel,
Mi volt a titka, a varázsa, bája?
Miben oly nagy, dicső, elérhetetlen?"

S a férfi szólt:
"A másikat szerettem!"

guma 2021.05.02. 15:30:24

@Neytiri1: :))))

igen!
ez egy másik fantasztikus hangulatú és mondani valójú vers...

2021.05.03. 07:22:19

@Neytiri1: Lám-lám... ha ilyen remek verseket teszel közzé, úgy egy csapásra szerethetővé válsz!

Neytiri1 2021.05.03. 10:51:22

@méhlovar(nő): szomorú, hogy évek alatt ezzel a verssel sikerül elérnem, hogy szerethetővé váljak.
És még erre sem mondhatom, hogy én írtam, valaki más, én csak elolvastam valamikor és idéztem itt...

2021.05.03. 11:43:27

@Neytiri1: Annyit szerettem volna csupán közölni, hogy tetszett a vers, s tetszik ha szerethető verseket teszel közzé, mert ez szerethető gesztus...

Neytiri1 2021.05.03. 12:02:07

@méhlovar(nő): "egy csapásra szerethetővé válsz".
Az én olvasatomban akkor eddig (enélkül) nem voltam az.
Illetve minden más, amit írok nemszerethetővé tesz.
És mi van, ha nem szerethető verset teszek közzé? Akkor még verssel sem vagyok szerethető? Vagy megmarad a Heltai vers a mérleg másik oldalán?
Gyűlnek a versek és a mérleg nyelve merre áll majd...?
Milyen lényeges lett egy vers.
Szerethető és nem szerethető leszek tőle.

Ha tetszett a vers, azt le lehet írni úgy is, hogy ez a gondolat fel sem merül.

(Mielőtt akik nem ismernek minket felteszik a kérdést, hogy hogyan lehet így túlbonyoítani és túlbeszelni dolgokat, jelezném, hogy mi ezt sokszor szoktuk így, és hogy meddig tart, az általában Méhlovar(nő)-től függ)

2021.05.03. 12:56:40

@Neytiri1: Kétségtelen, hogy jobban kedvelem a lírai arcodat mint a csatakancát (no de, legyen inkább harcos amazon ehelyett...)

Neytiri1 2021.05.03. 14:05:17

@méhlovar(nő): Ha szeretem mikor kedvelsz, akkor verseket kell bemásolnom?
Olyan vagyok, mint egy macska. A kezed alá bújok, a fejem a tenyeredhez bökdösöm, olyan hangon dorombolok, amiről tudom, hogy szereted, csak hogy végig simítsd a kezed a bundámon néha és azt mondd, hogy „most kedvellek”...

2021.05.03. 14:13:50

No ugye... ez a macskás hasonlat igazán találó... És még csak verset sem kellett bemásolnod, saját forrásból kitűnően megoldottad! :)

habakuk000 2021.05.03. 17:30:22

@Neytiri1: Jó válasz.

Egy rendes, nők között pengeváltás mindig szikrázóbb és sziporkázóbb tud lenni mint egy vegyes páros vagy a másik nem közötti.

Neytiri1 2021.05.03. 18:31:57

@méhlovar(nő): köszönöm, a macska dorombol majd máskor is, de a csatakanca is nyargal még a mezőn... :)

Neytiri1 2021.05.03. 18:42:52

@habakuk000: méhlovar(nő) férfi :)))
Ez a sokadik nickje, mikor mit olvas, ami hatással van rá és kedve is szottyan regisztrálni.
Amikor megismertem éppen J. Alfred Prufrock szerelmes éneke volt, lassan öt éve már ennek :)
Én szeretem őt, ő kedvel engem. Amikor lírai arcom mutatom.
Ilyen válogatós az Édes :)

venszivar 2021.05.03. 18:59:52

@méhlovar(nő): NE legyél már ennyire "töketlen"!!! :)))

habakuk000 2021.05.03. 19:15:10

@Neytiri1: Nagy kár, már fentem a fogam egy gyors pengeváltásra.

( Egyszer egy szilveszteri buli konyhájában beszorultam a szépségében picit megfakult, ám magát még tökéletesnek tartott díva és az üde fiatalság ártatlannak tűnő, ám tűpontos döféseket adó csatájába. Ritka emlékezetes volt. S mindez pillanatnyi szemek összevillanásából indult, a díva egyik mondatára reagálva. :) )

Neytiri1 2021.05.03. 19:27:54

@habakuk000: gyors az lehet most is. Jön, lát, és megy, mint mindig.

Remélem itt, most, míg két nőnek gondoltál minket, én voltam az üde, ártatlan fiatalság és ő a szépségében picit megfakult díva :)))

habakuk000 2021.05.03. 19:37:09

@Neytiri1: Természetesen. Ő "kötött" beléd, nem fordítva. Az üde, ártatlan fiatalságnak nincsen szüksége külső elismerésre, megerősítésre, kiharcoltra főleg nem, az lényéből fakadóan adva van.

habakuk000 2021.05.03. 19:47:13

Nagy a baj. A hazudós tolvaj már kismacskás képeket tesz ki magáról fészbukkkkra.

Amúgy feltűnő, hogy a pénteki Pfizer akción mennyire nem akadt ki az ország.
Ilyenek vagyunk, legkisebb előnyért tülekedünk, ügyeskedünk, sorba állunk, természetesnek vesszük a méltatlan, embertelen körülményeket.
Barbárok vagyunk, a germánok is azok voltak, de rájuk valahonnan ragadt valami.

habakuk000 2021.05.03. 19:58:26

A halálos áldozatok hétnapos átlagának első helyét 45 napig tudtuk tartani. Meglátjuk a holnapi korrekciókat, ha szerencsénk lesz, Észak-Macedónia ami egy ritka erős gazdasággal és szociális hálózattal rendelkező balkáni ország megelőz.

Neytiri1 2021.05.03. 22:23:36

@habakuk000: az a macska nem én vagyok ;)

gazoló 2021.05.04. 00:52:57

@Neytiri1:

Erdős Virág gondolatébtesztő látványai az ÉS-ben:

"37. Egy biciklis – aki én vagyok – a Damjanich utca Dózsa György úti torkolatánál leszáll a biciklijéről, és egy pillanatra megvilágosodik.

38. Az Erzsébet téri levegőminőség-mérő állomás adatai szerint Budapesten elfogyott a levegő.

39. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szemere utcai bejáratánál egy gépkarabélyos kiskatona áll terepmintás katonazubbonyban, terepmintás katonasapkában, terepmintás szájmaszkban – amikor váratlanul beleolvad a környezetébe.

40. A kaszinó mögötti tűzcsap körül a térkő szürke lapjai közt csikkből van a fuga.

41. A Reál hajnali vásárlói úgy kerülgetik a bolt előtti járdán fekvő félmeztelen öregembert, mintha még mindig ott lenne.

42. Ne csicskulj, Zoli! – biztat a Hercegprímás utcában lemoshatatlan, fekete filccel egy márványerezetű fal.

43. A pályaudvar felállványozott bejárata előtt egy halott játssza hegedűn a Maros vize folyik csendesent.

44. A biciklis előtt, aki én vagyok, átrepül egy szarka.

habakuk000 2021.05.04. 09:00:06

@Neytiri1: Pedig mennyi istenáldját kapnál határon túli, idős, élet iskoláját járt nemzettestvéreidtől.
Heltai verseket sem kellene idézned hozzá.
(Tényleg jók, nem ismerem őt, megmondom becsületesen, az is igaz, hogy verseket is csak itt olvasok, ha az és-től eltekintek.)

habakuk000 2021.05.04. 09:41:11

orbán ma reggeli cukisága - de utálom ezt a szót, orbánnál viszont tökéletesen megfelel - a fészbukján szépen mutatja az irányvonalat.
Falusiak, idősek, iskolázatlanok, tájékozatlanok. Ők maradtak bázisnak. Mert falun köszön mindenki. Ja.
Ami baromira nem igaz, rengeteg falusi közösség lett szétbombázva, de ez legalább alkalmas arra, hogy a falu - szándékosan nem vidéket írok, mert a városok népe már kétesélyes - lakója büszkén kihúzza magát, már megint ő a jobb magyar mint a sok városi migráncssimogató.
A fiatalok megszólítása azért nem nagyon megy.

Neytiri1 2021.05.04. 14:18:59

@gazoló: :)

"ne feledjétek az igazság néha
éppoly
észrevehetetlen mint a kun utcai szent
rita plébánia kétméteres
téglakerítésén átbukó borostyán üde fényes egészséges
levelei közt lógó
kompressziós nejlonharisnya"
Erdős Virág

Neytiri1 2021.05.04. 14:20:02

@gazoló: ilyen nagy, fehér popsijú? :)))

Neytiri1 2021.05.04. 14:23:27

@habakuk000: azt gondolom, hogy ezek nélkül az instenáldják nélkül fogom már hátralévő életemet leélni :)

Neytiri1 2021.05.04. 14:31:15

@habakuk000: kíváncsian várom, hogy mikor jut el oda, hogy a medvével szelfizzen, félmeztetlenül a Börzsönyben...

24.hu/elet-stilus/2021/04/02/vlagyimir-putyin-szexi-szavazas-oroszorszag/

gazoló 2021.05.04. 16:08:58

@Neytiri1: ))

de legalább tudsz repülni)

habakuk000 2021.05.04. 17:16:29

@gazoló: @Neytiri1: Nem értem, mi bajotok is van a formás fehér fenekekkel. :(

Félmeztelen szelfi nehezen képzelhető el, mert a zylon szálakból még nem tudnak teljesen cicanadrágos trikót gyártani.
Amúgy fura egy gusztusod van, félmeztelen orbán fotó....jujujjj :(

Neytiri1 2021.05.04. 18:38:16

@gazoló: na jó, akkor jöhet az a popsi :)))

Neytiri1 2021.05.04. 18:44:30

@habakuk000: nekem semmi (bajom a formás fehér fenekekkel).
Csak a dongó lábához képest az a kerek formás fehér fenék azért már nagyobb, a nagynál :)

A medve miatt lennék kíváncsi csak. És a hozzászólásokra a FB-ján :)

habakuk000 2021.05.04. 19:00:19

@Neytiri1: A medve ugyan sok mindent megeszik, de efféle csúfságtól ő is émelyegne.
Reménytelen várakozás...

gazoló 2021.05.05. 01:03:22

@habakuk000:

"Nem értem, mi bajotok is van a formás fehér fenekekkel. :("

erre egy régi grundról származó idézet szállt el fejmagasságban előttem és elmosolyodtam))
"nagy kofferbe lehet jól palolni"))

még egyszer mondom,nem én mondtam :-)

tudom te Malénára gondoltál)

gazoló 2021.05.05. 01:06:11

@Neytiri1:

a repülés mindent megér))

youtu.be/s5BJXwNeKsQ

(sajna ő sem él már :-(

Neytiri1 2021.05.05. 08:39:22

@gazoló: régen többször álmodtam, hogy repülök :) Isteni volt. Simán felemelkedtem a földről, hasra fordultam és szálltam a tenger felett, a hegyek között, sőt még az iskolában is a lépcsőjárást is repüléssel oldottam meg.
Sajnos eltűnt ez az álmomból. Nem tudom, hogy miért.

Tom Petty?
Szeretem.
Reggeli ébresztőnek ezt ajánlom :)
www.youtube.com/watch?v=Y1D3a5eDJIs

Neytiri1 2021.05.05. 10:42:53

Radnóti születésnapja van ma.
Közismert verse a Nem tudhatom...
Amikor az iskolában tanultuk, megtanultam (úgy emlékszem kötelező volt). Ma már csak az első 10 sorát tudom azonnal idézni.
Ez volt az a vers, aminek nem tudtam, vagy nem is akartam magamhoz engedni csak ezeket a sorait, mert annyira tökéletesen elmondta, amit én éreztem a szűkebb hazámról, a településről, az erdős, mezős tájáról, és nem akartam vörösre festeni, hiszen annyira szép. Ma sem érdekel a többi sora, csak ezek:

Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.
Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága
s remélem, testem is majd e földbe süpped el.
Itthon vagyok. S ha néha lábamhoz térdepel
egy-egy bokor, nevét is, virágát is tudom,
tudom, hogy merre mennek, kik mennek az uton,

(...)

de nékem szöcskét, ökröt, tornyot, szelíd tanyát,

(...)

erdőt, füttyös gyümölcsöst, szöllőt és sírokat,
a sírok közt anyókát, ki halkan sírogat,

(...)

az bakterház s a bakter előtte áll s üzen,
piros zászló kezében, körötte sok gyerek,
s a gyárak udvarában komondor hempereg;
és ott a park, a régi szerelmek lábnyoma,
a csókok íze számban hol méz, hol áfonya,
s az iskolába menvén, a járda peremén,
hogy ne feleljek aznap, egy kőre léptem én,
ím itt e kő, de föntről e kő se látható,
nincs műszer, mellyel mindez jól megmutatható...

taga20 2021.05.05. 17:56:22

@Neytiri1: ez gyönyörű, de radnótimiklóst az a gyönyörű hazája tarkón lőtte abda határában.

Részlet a Razglednicákból:

Mellézuhantam, átfordult a teste
s feszes volt már, mint húr, ha pattan.
Tarkólövés. – Így végzed hát te is, -
súgtam magamnak, – csak feküdj nyugodtan.
Halált virágzik most a türelem. -
Der springt noch auf, – hangzott fölöttem.
Sárral kevert vér száradt fülemen.
(Szentkirályszabadja, 1944. október 31.)

lehet itt szentimentáliskodni, meg döngicsélni a gyomnövények felett, csak a való magyar valóság kurvára más.

Neytiri1 2021.05.05. 19:38:25

@taga20: ezt a halála előtt írta. Nem a "táj" gyilkolta meg, amiről írt, vagyis amit idéztem a versből.

"lehet itt szentimentáliskodni, meg döngicsélni a gyomnövények felett, csak a való magyar valóság kurvára más."
Miért nem tetszhet egy vers egy részlete?
Az irodalom tele van tragédiába torkolló életű alkotókkal.
Ha annak tükrében kéne mérni, hogy mi tetszhet és mi nem, amiről te írsz, mennyi maradna "tiszta"?

Annyira sötét, pokolba lehúzó a lelked, hogy már csak szánni tudlak, te szerencsétlen.
Élj a magad magyar valóságában, az pont jó neked!

taga20 2021.05.05. 19:50:25

@Neytiri1: muszáj személyeskednek, te sötét lelkű szőke nő?

habakuk000 2021.05.05. 20:10:09

@Neytiri1: @taga20: Egyetértek tagával. ( Le fogom tagadni, elmegyek valami fidesz-kurzusra rezzenéstelen arccal hazudni tanfolyamra )
De: Ez a vers a kiemelt sorokat olvasva is szép, habos-babos rózsaszín, jó lenne a csámpás menyecske országimázsába is, csak pont a lényege veszik el Radnóti hazaszeretetének.
Mert annak ellenére, hogy népe megtagadta, tudta megírni ezt a verset.

romani ite domum 2021.05.05. 20:23:57

@Neytiri1:

Nem kell beszélgetned vele. Nem kell válaszolnod a hozzászólásaira. Nem kell reagálnod az írásaira.
Beszélgess, vitázz, csevegj itt azokkal, akikkel érdemes, akik megérdemlik.
Ignoráld az illetőt, tekintsd levegőnek, észre se vedd a hozzászólásait.
Ne légy saját magad ellensége.

Hidd el, hogy sokkal jobb lesz.

taga20 2021.05.05. 20:26:31

@habakuk000: és ez a népe, legalábbis egy nagy része, a mai napig ezt teszi.

és mennyi nagyszerű embert küldtek a halálba a "nagyszerű" magyar emberek!

persze lehet csak a szépre gondolni az egyszerű hülyéknek, de azé nem kéne túlzásba vinni!

taga20 2021.05.05. 20:30:58

@romani ite domum:

"romani ite domum
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2021.05.05. óta tag."

és megmondja a tutit! beszarás:)))

Neytiri1 2021.05.05. 21:21:56

@habakuk000: "lehet csak a szépre gondolni az egyszerű hülyéknek, de azé nem kéne túlzásba vinni!"

Az jó, ha ezzel az emberrel értesz egyet.

taga20 2021.05.05. 21:31:55

@Neytiri1: nem, egy troll élete lesz az:)))

romani ite domum 2021.05.05. 21:52:16

@Neytiri1:

:)

Some things in life are bad
They can really make you mad
Other things just make you swear and curse
When you're chewing on life's gristle
Don't grumble, give a whistle
And this'll help things turn out for the best

And

Always look on the bright side of life...

romani ite domum 2021.05.05. 22:00:35

@Neytiri1:

"Ha valaki semminek nem tud örülni, még percekre sem, az már nem tesz különbséget öröm és bánat között. És ez a legnagyobb rossz, ami emberrel történhet..."

Neytiri1 2021.05.05. 22:07:07

@romani ite domum: akkor, ha már...
legyen ez a mai napi tökéletes zárdalunk :)

www.youtube.com/watch?v=L2Wx230gYJw

gazoló 2021.05.05. 23:07:02

@Neytiri1:

kösz a reggelit. +az animációját)

.......
Radnóti Miklós

Változó táj

Tócsába lép a szél
füttyent és tovafut,
hirtelen megfordul
s becsapja a kaput.

A tócsa laposan
pislant s a lusta fák
madaras szájukat
hirtelen kinyitják.

Összevissza zaj lesz,
még a lomb is mormog,
épülnek a porban
porból kicsi tornyok.

Megáll az úton a
mókusbarna barát
és fölötte barnán,
egy mókus pattan át.

Aztán figyelmesen
mi mozdult: megmered,
a táj nagy kalapként
hordozza az eget.

Mire újra mozdul,
csaknem minden nyugodt,
bokorba bútt a szél
s aludni készül ott.

Nevetni kész a rét,
mosolygós és kövér,
gyöngén ring ahonnan
asszonyom jődögél.

Meglát, szalad felém
a fű közt és a nap
szétfutó hajába
arany csíkot harap.

Körben egyre tisztul
és folyton csöndesül,
az elkergetett fény
mindenre visszaül

és mi nagy kalapként
hordozta az eget:
fedetlen áll a táj
s felhővel integet.

1935

gazoló 2021.05.05. 23:36:35

amíg működött az angyalföldi RAM colosseum,előadások előtt mindig meglógtam 'bámészni az ott kiállított emlékszobáját,táskáját,botját,íróasztalát.. nagyon kedvelem költészetét,életművét.
...

Fanni naplóját olvastad?

gazoló 2021.05.06. 00:41:56

@habakuk000:

Radnóti Miklós:

Nyugtalan éj

Egy kácsa ölyvvel álmodott s most felriad,
totyog, farát mozgatja, meg-megáll,
majd hármat hápog és elalszik újra,
de már a pelyhes csöndet szertedúlta.
Sötét szél ébred borzas ég alatt
és álmokat fodrozva átszalad
lélegző ólak, istállók felett,
s ficánkol alvó kiscsikók helyett.

Susogni kezd, mi eddig néma volt,
lassan leszáll s az alvó bodza sűrű,
fehérlő illatában ring a hold.

Neytiri1 2021.05.06. 10:13:33

@romani ite domum: köszönöm a tegnapot!
Hogy szóltál, hogy jót mondtál, és a mosolyt, amit az arcomra csaltál :)

Neytiri1 2021.05.06. 10:17:01

@gazoló: jó reggelt Kedves!
Nem, nem olvastam, de valóban...
Radnótit szeretni és nem olvasni a felesége naplóját...
Kiveszem majd a könyvtárból és elolvasom :)
Szeretem a lelkedet,
sokszor meghat engem(et) :)

habakuk000 2021.05.06. 10:24:03

@gazoló: Szépek.
Tényleg kár, hogy nem nagyon olvasok verseket, csak ezen az oldalon.

habakuk000 2021.05.06. 10:47:23

@Neytiri1: Az a jó, ha személyeskedésbe fordulsz abban az esetben, ha nem számodra kedvezőek a megnyilatkozások.
taga verssel kapcsolatos hozzászólásában nem volt benne az általad idézett mondat.
Cicaharc nem érdekel, csúsztatást viszont kifejezetten rühellem.

habakuk000 2021.05.06. 10:54:46

@taga20: 28.297 versus 3*60.000-

Ma is ugyanez van. Örülünk a teraszos sörös széphazának, s semmi, semmi szolidaritás nincs bennünk a bajban lévőkkel.

Neytiri1 2021.05.06. 10:57:51

@habakuk000: nem ismerve Tagát és az eddigi beszólásait nekem, sem osztanám a véleményedet, de ismerve már, még inkább nem így gondolom.
A "cicaharc" az egyik leghímsovinisztább beszólás, ami semmi másról nem szól, mint arról, hogy a férfi szerint nem ér semmit az, amiért a nő kiáll, ami neki fontos. Hiszen mennyivel férfiasabb dolgok azok, amikért ő teszi ezt. Jogosan.

habakuk000 2021.05.06. 12:31:54

@Neytiri1: A cicaharc elszenvedője jelen pillanatban hím, épp ezért tágabb értelemben használtam.
S azért cicaharc, mert manipulálsz. Taga ebben is nyílt, nem udvariaskodik, de nem manipulál hanem vitázik, ha bunkó módon is. Te viszont igen. Nincs ebben semmi baj, genetika, ősidők óta történő szocializációs folyamat eredménye.
Amennyiben hímsovinisztának tekinted - legtöbbször tényleg az -a mondásodat, elnézésedet kérem, nem állt szándékomban sértegetni.

De ettől fenti párbeszéd nem korrekt vita, hanem sajnos valódi cicaharc.
(Szerintem nincs abban semmi lekezelő, ha valakinek kidomborodik ilyenkor is a nőiessége.)

Neytiri1 2021.05.06. 12:46:22

@habakuk000: nem értünk egyet abban, hogy vitázik - akkor talán ezt a különbséget tudnám felhozni a kettőnk párbeszédében.
Bármiről írok, abba beleköt és lehülyéz.
Ezt kifejezetten élvezettel teszi. Én nem igazán találok az ő hsz-ei között "beszélgetést".
Bennem azt kelti fel, hogy bezárjak, gondolom erre megy, mert nem tud írni semmit, zavarja, hogy itt beszélgetés folyt, és folyik inkább, mióta én is írok (ezzel nem azt emelném ki, hogy addig nem folyt beszélgetés, de talán azzal egyetértesz, hogy jóval több és szerteágazóbb beszélgetés van).
Olyan ember, aki ha látja, hogy ketten-hárman homokvárat építenek a tengerparton, akkor ő odamegy és szétrúgja, mert várat építeni nem tud, csak szétrúgni. És akkor figyelnek rá, csinált valamit és leromobolhatta mások játékát, tökös fiú, és a három emberből még van is, aki ezt elnézi neki, vagy nem zavarja, így annak nem okoz igazából rossz érzést, vagyis marad például az az egy, akinek igen, az meg minek jött ide, jó volt a tengerpart homokvár nélkül is.

habakuk000 2021.05.06. 13:42:00

@Neytiri1: Elfogult vagy, nem tudod feldolgozni őt.
Ebben az esetben egyszerűen semmibe kell venni, nem tudom, van-e itt tahó gomb, legegyszerűbb tahósítani.
Mondták már itt neked ezt néhányan.

A homokváras hasonlat is sántít szerintem. :)
Beszélgetni blogra azért megy az ember, mert jól akarja érezni magát, olvasni akar verseket (én), zenéket, hangulatokat akar megosztani, ki akarja tombolni a dühét, próbál közösségben megnyilatkozni, mások véleményét meghallgatni, információt gyűjteni, trollkodni, tombolni, vitatkozni, szidni a világot, társaságban lenni...
De: én pl kb egy éve nem posztolok jóízűket a kert csodáiról a fészbukon, pedig ezres nagyságrendű követőm vagy mi a francom van, mert ízléstelennek tartom, amikor emberek százai küzdenek a vírussal.
Radnótinál tagát valami hasonló járhatta át, s ezt én egészen jól meg tudom érteni, mert hasonlóan érzem. Csak én visszafogtam a bizsergő ujjaimat s nem reagáltam közvetlenül a hozzászólásodra.

Különbözőek vagyunk. Ettől működik klasszul a csoport,

Neytiri1 2021.05.06. 14:15:21

@habakuk000: nem értek veled egyet, hogy miért, azt leírtam. Te is leírtad.
Nekem nem igazán van nagy kedvem olyan helyen a természetről vagy az élet szépségeiről írni, vagy verset idézni, ahol van egy taga, aki folyamatosan a tagás stílusával lehúzza azt a wc-n.
Nekem ez nem beszélgetés.
És ahogy @romani ite domum: írta, ignoráljam, de ez olyan, mintha a zöld mezőn folyton azt lesném, hogy hol van taposóakna, így azért nem igazán élvezhető a széééépzöldgyep, ezért csak labújjhegyen lépkednék, nem élvezném annyira félgőzzel. Ha az, amit írok ő folyton beleköt, akkor elmegy a kedvem attól, hogy "lírikus" (és szerethető) legyek.
Szóval, nem mondom, hogy soha többé nem írok ide, mert sose lehet tudni, de hagyom a tengerpartot inkább tagának.

habakuk000 2021.05.06. 15:46:10

@Neytiri1: Kár.
Ott hagyni a tengerpartot egy csípős medúza miatt, kár.

S a többiek cserbenhagyása. :)

venszivar 2021.05.06. 17:44:29

@Neytiri1: Nem kérdeztél,DE látom,hogy nem ignoráljsz egy vadbarmot, hanem napról-napra,hétről-hétre könyörögsz neki, hogy hadjón már téged békén s te mégis csak állandóan hozzászólsz!
Én úgy 2éve egy informatikussal "ki nyiratattam" AZT a barmot a subán.... Így azt nem látom,amit az az állat ír, csak azt,hogy mások,mint pl.te is, mikor s mit írsz,írtok neki. Igaz ÍGY nekem NEM NEHÉZ, NEM írnom, annak a féregnek!!!:)
Vagy unalmadban vagy mégis tetszik a "baszogatás" miatt viseled el. Te tudod...No pááá:):D

guma 2021.05.06. 18:03:08

@romani ite domum: :)

Néhány dolog az életben rossz
Tényleg megőrjíthetnek
Más dolgok csak káromkodásra és átkozásra késztetnek
Amikor az élet fintorán rágódsz
Ne morogj, fütyülj
És ez segít abban, hogy a dolgok a legjobban alakuljanak

És

Nézd mindig az élet napos oldalát...
----------------------------------

külön köszönöm e sorokat!
és ami vicc - rávilágít a hsz-d, mennyire nem értik néha az emberek egymást...

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.06. 20:23:38

@guma:

Szerinted ha lehülyéznek valakit, azt mennyire lehet nem egyformán érteni?

guma 2021.05.06. 21:25:01

@látjátok feleim szümtükkel:

biztos észrevetted már: mivel melósok, zenészek között éltem le életem és kicsit sem vagyok értelmiségi csak empatikus...
más szektor, más zóna de mindig be kell menni a tűzbe, hogy megedződjek, mert ha lehülyéznek nem biztos, hogy annak is néznek, csak a szókészlete szegényes az illetőnek.
mindenkitől elnézést ha azt szűrnétek le az egészből, hogy védem tagát érdemtelenül.
inkább azt érzem (meg lehet ezért kövezni engem!) meggondolatlanul keményen fogalmaz, még sem akar senkit megbántani.

fura mód erre @habakuk000: is ráérzett, pedig nem egy lírai alkat. :)
sót még Orica is azt mondta róla, hogy vadbarom, vagy a kannás hatás alatt áll, de meglátásainak zöme tűpontos...

gazoló 2021.05.07. 05:41:18

@guma:

taga is évtizedek óta él ellenszélben..néha para,néha fertőzött ezektől.. nyilvánvaló igaztalanságoktól,gyűlöletektől és bárkibe harapna..sem ügyvédje sem lelkigondozója nem lennék itt,de őszintén sajnálom egyesekkel itt vívott csatáit.
kocsmád azért is jó,mert itt nem csak politikai adokkapokra van lehetőség. kicsit ráláthatunk azon túlra is olyanokkal körülvéve akik cseppesem egy kaptafára vannak gyúrva

guma 2021.05.07. 05:42:04

jaj!

már megint a gondolat világon a kezem előtt járt esete... :D

de az igaz, hogy már megkaptam párszor: de hülye vagy...
néha még meg is öleltek utána.

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.07. 06:40:36

@guma:

Vegyem úgy, hogy tűpontos a lehülyézése is, mint meglátás? Azért te ettől többet mutattál eddig. Mert ennek semmi köze sincs ahhoz, hogy valaki értelmiségi-é vagy csak annak tartják. Munkás ember is tud elegánsan enni. Kapaszkodj meg, én is voltam munkás, sokáig.

Én is mondtam már közeli akárkinek, hogy de hülye vagy, de itt a véleményért magáért mondja. Ami azért szomorú, mert régen nem bántott senkit, és volt VÉLEMÉNYE. A köpködés meg nem vélemény, amit van aki elvisel, mert edzett, van aki unja, és van akinek rossszul esik, mivel maga nem beszél így másokkal. Még kocsmában sem.

guma 2021.05.07. 06:44:47

@gazoló: :DDD

"kicsit ráláthatunk azon túlra is olyanokkal körülvéve akik cseppesem egy kaptafára vannak gyúrva "

nálam ez azt váltja ki, hogy ritka kivételtől eltekintve szeretni tudom a legtöbb vélemény megosztó látogatót

tudom, nem vagyok normális, de több értéket látok bennetek , mert az emberi oldalatotokat sem szégyenlitek, ami nem csak szórakoztató...

guma 2021.05.07. 07:04:56

@látjátok feleim szümtükkel:

nem volt szándékom becsapni vagy mást mutatni mint ami vagyok.

a melós közeggel csak azt akartam érzékeltetni, hogy sokkal lényegre törőbb, sokszor durva kifejezés módot takar.

sajnálom, ha mást lehetett kiolvasni, mondani valómból.

gazoló 2021.05.07. 07:20:01

@guma:

"
"kicsit ráláthatunk azon túlra is,olyanokkal körülvéve akik cseppet sem egy kaptafára vannak gyúrva "

ide nem illemórára jár a zember!

gazoló 2021.05.07. 07:23:10

@látjátok feleim szümtükkel:

sértődésvívódás helyett jobban tennéd olyankor ha te is elküldenéd 'retkespitsába a kötchögöt:-)))

gazoló 2021.05.07. 07:45:45

Eszti is hol van? hol nincs?

.....

Szécsi Margit

Füst a bölcsőm

Füst a bölcsőm. Szülőházam
nem is volt soha.
Mennék majd meghalni én is
haza, de hova?

Majd elalszom az időben,
majd a víg hazát:
vissza-álmodom a régi
töltés oldalát,

hol a sáska a hőséges
égboltra kiszáll,
s elsápad szép piros szárnya
mint kéjben a száj,

hol a mackószőrű dongó
mennydörögve jár
s óriás arany bundáját
pörköli a nyár - -

és fölém, míg fényben fekszem,
jönnek játszani
a mozdonyfüst sárga, szárnyas
oroszlánjai.

habakuk000 2021.05.07. 09:02:12

@guma: "Mi az, hogy nem lírai alkat? Ez fáj. Mondtam én neked bármikor, hogy nem vagy lírai alkat? Nem szívesen beszélgetek olyan helyen, ahol nem ismerik el lírai alkatomat."
(Az igaz, hogy a negédes köszöntőktől tényleg hányok, de nem verem ki a palávert, hanem lapozok tovább...)

Ironizálok, nehogy komolyan vedd.
Féléves óvodai pályafutást követően le kell tudni kezelni ezeket a valóban cicaharcokat, legyen az lány vagy fiú.
Valószínűleg emlékeztek még Angyalra, ő aztán folyamatosan kínpadon volt - meg is érdemelte a barom nézetei miatt - mégis ő volt az, akivel személyesen is találkoztam.
Mert érdekelnek az emberek. Nem azért vagyok itt, mert dicsérő szavakat, elismerést várok világmegváltó nézeteimért.
Tagát sokszor Lenin-fiúztam, bunkóztam, szidtam mint a bokrot, csúfoltam a zenéit - megjegyzem joggal -, de nem éreztem rajta sohasem személyeskedő rosszindulatot.
Neytiri üde folt itt, mivel én nem glasszálok a blogok között, máshol nem láttam.

Konklúzió: van már terasz, gyöngyösi főtér szép, kell inni egy kávét. Ha kell, megyek moderátornak.

Amúgy meg egyrészt érdekes, másrészt pedig unalmas a csoport hierarchiában elfoglalt helyért folytatott küzdelem, mindig, mindenhol kialakul ugyanez.

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.07. 11:43:37

@gazoló:

Én már régen megtettem, ha neked nem is tünt fel. Csak nekem van egy normám, és az alá nem megyek.

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.07. 11:49:36

@habakuk000:

Nincs igazad. Célszemély nem a hierarchiára tör, én meg különösen nem, de szerintem más sem, és ez nem egy ciho blog.
Viszont a normális emberi társalgás az nem a hülyével kezdődik és végződik, de semmi köze ahhoz sem, hogy valaki értelmiségi vagy munkás. Persze, ha neked más nézete a barom kategória, akkor nincs is miről beszélni. Mert minek is, ha nincs értelmes téma.

habakuk000 2021.05.07. 12:13:57

@látjátok feleim szümtükkel: Nem értem az írásodat, ne haragudj.
Illetve odáig értem, hogy "nincs igazad", ezt tudomásul is veszem.:)
A ciho az pszicho akar lenni?

guma 2021.05.07. 14:05:29

a szavaknak nem csak definiciója van (ami meghatározhatatlanul sok félreértést okoz) de érzelmi töltette is - ami szintén más húrt pendít meg az emberi szívekben, hangulatokban.

igazán sajnálom, ha ez itt és most ekkora zavart okoz, még akkor is ha egy szint alá nem megyünk...
talán nem is kell. de ha nincs türelem egymás felé, akkor igazán nem lehet csodálkozni az országban csúcsra járatott hangulatért...

önzés, de ismét elmondom, (ha számít valamit): nekem hiányozna bárki, aki eltűnne.
már így is sok a emberi veszteség, ezért vagy azért sajnos csak növekedni tud.

habakuk000 2021.05.07. 14:19:50

@látjátok feleim szümtükkel: Ja, kezdelek érteni. Az értelmiségi vagy munkást rossz helyre címezted, ez nem az én asztalom, én legfeljebb paraszt tudok lenni, de annak is mű.

Az, hogy Angyal nézeteit baromnak aposztrofálom, lehet, hogy sérti az érzékeny lelkivilágodat, attól még nem fogok visszakozni és egy neofasiszta világot másképpen jellemezni.
(Mellesleg Angyallal tudtam beszélgetni, sőt hatni is rá több mindenben, tudtunk palacsintát enni békességben.)
Mint ahogyan orbánt sem fogom sohasem miniszterelnökúrnak szólítani - ha meghallom, hogy egy riportban pl egy ellenzéki politikus így szólítja, már nyomom is el a gombokat sűrű káromkodásokkal párhuzamosan - mert nem miniszterelnök, hanem egy hazudós, tolvaj, felelőtlen gazember.
Aki éveken keresztül a varánusz megszűnése után is tud érdekes témákat felvinni, az nyilván máshová is tudna.
Itt a lehetőség. Hajrá! ( Az igaz, itt reakciók is születhetnek már rá. )

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.07. 14:26:15

@habakuk000:

Nincs érzékeny lelkivilágom, értékrendem van. -Abba még egy kis trágárkodás is belefér.

Tudod nem vagyok mazochista, szeretem az állatokat, mert nem pofáznak össze és vissza. Ja, és nem szeretem a sült galambot várókat.

romani ite domum 2021.05.07. 14:30:54

@látjátok feleim szümtükkel:

Nem kell elküldeni a picsába. Ne válaszolj neki. Mellőzd.
Ne is olvasd a hozzászólásait.

Ha nem tudod eldönteni azt, hogy simán élvezi, hogy gonoszkodhat, megalázhat másokat, vagy ez a stílus nem ellened irányul csak ez a "maximum" amit elvárhatsz tőle, akkor inkább hanyagold.

habakuk000 2021.05.07. 14:37:44

@látjátok feleim szümtükkel: Dehogynem. Az én pulijaim ha nem is folyamatosan, de sokat beszélgetnek.
Nem ugatnak, - azt is szoktak persze - hanem magyaráznak. Megjött Bundi (a harmadik kutya), be akar jönni, kellene nekem ez a labda, Galiba elvette a csontomat, dobálj már mert unatkozom, hozzád bújhatok, gyerünk sétálni, mondjuk orbánt nem szidják, ez való igaz, de a maguk életéről igenis beszámolnak.

A sült galambos mondatot szintén nem értem.

habakuk000 2021.05.07. 15:14:45

@romani ite domum: Nem képesek rá. Mások semmibe vevéséhez kellenek olyan tulajdonságok, amik nincsenek meg mindenkiben.
Ezért lenne jó egy tahógomb, ahol gombnyomásra láthatatlanná válik az alkalmatlankodó.
( Persze jobb lenne olyan válasz, ami megoldhatná a sértődést, sértést, de ez sem mindenkinek sikerül.)
Pedig működik ám a semmibe vevés, lásd pl magát a telex újságírójának nevezett kolléga is milyen szépen leépítődött.

guma 2021.05.07. 15:58:19

@romani ite domum: :)

fogalmam sincs miért, de ismerős vagy a stílusod alapján...

habakuk000 2021.05.07. 16:26:31

@guma: Erre az alkalomra nyitott profil, taga valami olyasmit magyarázott a balhé kitörésekor, aznapi nyitás 1 hozzászólás.

Ismerős, aki nem akar "saját" nevével állást foglalni, és szereti vagy látta a Brian életét.

Látod, hogy cicaharc? Sikerült úgy manipulálni a csoportot, hogy mindenki állást foglaljon, s előjöjjenek a sérelmek.
"Takarogggyatok haza rómaiak" aliasnév is ennek a harcnak a szülöttje. :) Egyébként jó név. :)

Ugyanez sikerül egyébként nagyban, társadalmi játékban a rogán-habony párosnak: manipulálni, sérelmeket előhozni és egymásnak ugrasztani a különböző csoportokat.

A cicaharc egyébként nem degradáló, mint ahogyan a manipuláció sem negatív esemény a szememben, így Neytiry - nem tudom megjegyezni, hol van az y - nem negatív figura ebben a történetben nálam, az mondjuk pech, hogy taga sem. :)
Én fölajánlottam a kávé-meghívómat, innentől ők döntenek. :)

guma 2021.05.07. 17:02:21

@habakuk000: :D

vessél meg, de élveztem, mennyire civilizáltan jöttek elő a sérelmek :)

"így Neytiry - nem tudom megjegyezni, hol van az y - nem negatív figura ebben a történetben nálam, az mondjuk pech, hogy taga sem. :) "

egész jó asztaltársaság lenne ez a csapat és még az asztalokat sem borogatnák...

de én már az első kommentjén vigyorogtam a Brian kedvelőnek, mert taga alaposan félreértette őt.
a versét is ezért fordítottam le, mert csillapítani akarta a kialakult tűzet.

de a frász kerülget, mennyire ismerős az illető - mégse tudom beazonosítani.

taga20 2021.05.07. 17:27:35

@habakuk000: haver söröd van, me akkor megyek:)))

egyébként, csak nézek itt, hogy bedobtam a szalon akváriumába egy kis kavicsot, gondolván, hogy egy kicsit fodrozódjon a víz, erre cumami lett belőle.

ja és szép hétvégét kívánok mindenkinek, azoknak is akik szeretnek, és azoknak is akik utálnak:)))

taga20 2021.05.07. 17:33:28

@romani ite domum:

kit és hol aláztam meg?

mi lenne, ha a két napos nickeddel nem hazudoznál!

u.i.: egyébként, ha nem lennél ilyen sunyi troll, akkor az igazi nickneveddel emberkedtél volna velem.

habakuk000 2021.05.07. 17:35:43

@taga20: Csak árukapcsolással jöhetsz, ráveszed Neitirit - fenébe az y-al - egy békekávéra, csakis akkor.
Úgyis rá vagyok kíváncsi, nem rád. :)

Amúgy meg van az a könyv, ahol Piszkos Fred strébert játszik, aztán mindenki agybajt kap tőle. Szóval nyugtával a szép hétvégékkel.

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.07. 17:38:20

@romani ite domum:

Elkéstél, magamtól a tanácsaid nélkül is megy ez, csak vak a szemed és nem látod.

taga20 2021.05.07. 17:46:13

@habakuk000: bakker, te úgy akarsz csajozni, hogy én megpuhítsam a csajt, asztán vigyem el neked?;)

na majd má beszélek juditkával:)))

habakuk000 2021.05.07. 18:15:42

@taga20: Veled komoly esélyem lenne bárkinél, mert kétségbeesetten szaladgálnának a megmentőhöz, ez már igaz. :)
De: no vakcina, no party. Ezt egy nagyon okos államtitkár üzente a tiniknek, mondjuk olyan rendelkezést is magyarázott, hogy egy napos vagy többször egynapos osztálykirándulás lehetséges, ott alvós nem, mert a buszban a vírus nyugton van a fenekén, de a szobában aztán terjed, mint állat...
Nagyon nehéz ezt nekem felfogni, miért kell teljesen meghülyülni egy államtitkári pozícióhoz.

taga20 2021.05.07. 21:46:22

@habakuk000: szerintem maradjunk a poszt témájánál, me kikapok mindenkitől:)))

szerintem ez az egyik legjobb, és legpatentabb.

tessék!;)

www.youtube.com/watch?v=xOzgft37uGY&list=RDxOzgft37uGY&start_radio=1

"A vén Paraszt már tudta s várta
alkonytájt kinn az udvaron:
"Görnyedt testünknek nincsen ára,
s úgy halunk meg, mint a barom.
Kaszás testvér! Sovány a földünk!
könyörgöm, egyet tégy nekem:
ha elviszel, trágyának szórd szét
testemet kinn a réteken!"
Ő rábólintott s vitte lassan,
s úgy szórta, szórta, szórta szét,
mint magvető keze a búzát,
vagy pipacsot az őszi szél.
- A földbe térünk mindahányan,
s az évek szállnak, mint a percek,
véred kiontott harmatával
irgalmazz nékünk, Jézus Herceg!"

habakuk000 2021.05.08. 05:21:34

@taga20: Én is azt szeretném, ha a kertbe szórnának szét, most lótrágyát használunk erre a célra.
Mondjuk a Jézus herceges hókuszpók az nem kell hozzám.

Ibsent néztünk tegnap, a Nép ellenségét, Katona József színház, 2013.
Meglepően bele tudom magam élni a darabba, minden egyes pillanata érdekes, s sajnos 140 évvel a megírását követően itthon aktuális.
Kb tényleg ennyivel vagyunk lemaradva a szabad világtól.

taga20 2021.05.08. 05:38:16

@habakuk000: a dzsézuszos hülyeség nekem sem kell, de a produkcióban helye van szerintem.

leonardo is megfestette a zutolsóvacsorát, és még sem az jut eszedbe róla, hogy jó-jó jófestő volt a csóka, csak a vallást nem kellett volna belekevernie. nem?;)

ja és, rendesen mikor mentek színházba? rám is rám férne, me kezdek elbarbárosodni:)))

habakuk000 2021.05.08. 05:57:18

@taga20: Nem ugyanaz. Az ő életében mindennapi szereplő volt, az enyémben legfeljebb Webber vagy Waltari, esetleg Spiró által, szóval az a helyzet, nem örülnék, ha valami jelmezes álszent pojáca virnyogna a szétszórásomnál.
Rendesen? Nem tudom. Most hat jegyünk van a hétvégére és a jövő hétre, bepótoljuk a sok múltbeli lemaradást.
A vidékiség egyik hátránya, hogy sok idő, persze sok pénz is a színházba járás.
Én szeretem az online-t, nyilván nem ugyanaz az élmény, mint benn ülni a nézőtéren, de remélem nyitás után megmaradnak az online előadások is. Sokkal több mindent meg lehetne nézni, mint fizikailag megjelenve, nem kéne tusakodni a jegyekért, nem kéne előadás után másfél órát autózni...

taga20 2021.05.08. 06:06:29

@habakuk000: mondasz valamit evvel az onlájn dologgal, de azért pl. szekszfilmet is kényelmes nézni, de azé érdemes néha csinálni is, nem csak távolról nézni:)

egyébként, kulka nagyon jó színész, sajnálom, hogy sztrókot kapott.

ez kicsit más, de érdemes megnézni:

www.youtube.com/watch?v=p4F3M8x_6Y0

habakuk000 2021.05.08. 06:48:55

@taga20: Juditkának nagy kedvence. Ettől függetlenül tényleg jó színész.
12-13 éves koráig nem ismerte a családja történetét. Nem ismerte a nagyszüleit.
Nagyon érdekes sorsok lehetnek ebben az országban.

Mondjuk hívővel, aki lelkész fia volt édesapám nagybátyja kivételével - aki sohasem magyarázott Jézusról, csak Passuthról és a csillagokról - egy csillebérci úttörőtáborban találkoztam először, utána se nagyon, mostanában lett már mindenki kurva nagy keresztény.
Zsidó embert aztán az egy helyi szatócsboltos kivételével, aki azzal a felkiáltással hajtott le, majd az orrunkra húzza a kotont, amit felsős általános korunkban venni akartunk, egyetemig nem láttam, nem is hallottam.
Ott kezdődött a susmusolás.
A Mikve is jó volt, azt is nem régen láttuk.

taga20 2021.05.08. 08:53:29

@habakuk000: érdekes lehet ez a mikve, ha lehet menni színházba, akkor megnézzük.

nekem az anat gov:jaj, istenem! volt egy nagy élmény.

képzeld el, kéccer láttam a hatszínteátrumban!;)

taga20 2021.05.08. 10:44:32

@gazoló: tesó, mondták má neked, hogy szeretlek?:)))

ha megmásztad a csóványost, akkor nézd má meg ezt!

www.youtube.com/watch?v=oqguh-Pr0So

habakuk000 2021.05.08. 13:09:30

@taga20: Mondtam ugye, hogy óvatos legyél a normalitással. :)
Tegnap, amikor dorongolni kellett volt akkora nyüzsgés, hogy ihajj, ma pedig amikor eljött az áhított értelmes témák ideje hülyézés nélkül hirtelen mindenkinek sürgős hétvégi programja támadt.:)
Szomorú.

taga20 2021.05.08. 13:22:33

@habakuk000: "hirtelen mindenkinek sürgős hétvégi programja támadt.:)"

nö a fű, én kurvára mindenkit megértek:)))

ha igazi vélemény kö, de csak a picsogásra telik, akkor tipli van:)))

falusi zenét szoktál a tücsökzenén kívül hallgatni nyugger?

tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=NYR4AjMAX7g&feature=youtu.be

taga20 2021.05.08. 13:25:46

@taga20: csurdigung, de a falusi után lemaratt a vessző.

úgy pedig szart se ér az élc:))))

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.08. 14:09:04

@habakuk000:

Mi hiányzik? Neked elmondtam amit akartam, mást meg nem látok itt akivel szóba állnék.

Kár jáccani a szentet.

habakuk000 2021.05.08. 14:15:28

@taga20: nincs benne energia, nem ezt akartam, de ha már az ebédlős kép:
www.youtube.com/watch?v=jp_emMz-_e8

habakuk000 2021.05.08. 14:17:37

@taga20: Ebben van enrgia, van dinamika, van erő.
( Akkor az igazi, ha ordít ezerrel.)
www.youtube.com/watch?v=FR-8Enw4z_A

taga20 2021.05.08. 14:22:28

@habakuk000: a csutigeciben van energia. meg volt az osztrák bajuszosban is, és, undzovájter?

a lényeg, a lényeg!:)

zenét szoktál vidéki? tessék!:))

www.youtube.com/watch?v=v-YzdvmD2aQ&list=RDv-YzdvmD2aQ&start_radio=1

habakuk000 2021.05.08. 14:24:43

@látjátok feleim szümtükkel: Nem szentet játszok. Én aztán nem. :)
Hanem szórakozom nagy erőkkel az álszent megnyilvánulásokon.:)

Amúgy elmondhattad amit akartál, ettől függetlenül baromira nem értem azóta sem.
A sült galambot semmiképp, az állatszeretetedet is csak nagyon haloványan.

taga20 2021.05.08. 14:32:40

@habakuk000: szümtük egy tévedés, a zemberiség zsákuccája. ő érti, hogy mit dumál, a többiek, mi, le vagyunk szarva.

mennyé fel a varánuszblogra!
ez a szerencsétlen hülye, szétkúrja a nemnormális faszságaival.

szümtük egy halottgyalázó! olyan, akinek meghal valakije, de ő még évekig a fotelban tartja és eteti, de már rég meghalt!

és utána ugat rám/ránk.

Neytiri1 2021.05.08. 14:58:18

@taga20: te sosem tudod hol a határ?

Neytiri1 2021.05.08. 14:59:17

@habakuk000: "szümtük egy halottgyalázó! olyan, akinek meghal valakije, de ő még évekig a fotelban tartja és eteti, de már rég meghalt!

és utána ugat rám/ránk."

Ezzel is egyetértesz?

Neytiri1 2021.05.08. 15:00:06

@guma: "szümtük egy halottgyalázó! olyan, akinek meghal valakije, de ő még évekig a fotelban tartja és eteti, de már rég meghalt!

és utána ugat rám/ránk."

Ez is tűpontos?

Neytiri1 2021.05.08. 15:04:23

Tényleg teljesen normális, hogy ez az ember ilyeneket ír valakinek, akiről ismerhető, hogy milyen az élete (egyszer megírta nekem itt)?
Tényleg elfogadható, hogy az ilyen ember ilyen szövegét a többi ember elfogadja, ráhagyja és megy minden tovább, mintha mi sem történt volna?
Bennetek tényleg nincs egy határt jelző rendszer?
Vagy nincs semmi abban, amit írt és csak én érzékenykedem?
Taga egy tűpontos ember, aki kicsit tahó, de nem baj, mer' így szeretjük?

taga20 2021.05.08. 15:10:35

@Neytiri1: ribi, ha velem van bajod, akkor nekem pofázz, de ne gumát ne cibáld be!

remélem világos voltam háztartásbeli?!:)))

habakuk000 2021.05.08. 15:12:59

@taga20: Érdekes, hogy a finnek milyen jók ebben a zenében.
www.youtube.com/watch?v=V0h8Y3RC9es

Pozsonyba mentünk HIM koncertra kényelmesen, egy rövid sétát beütemezve, két nagyobbik gyerekem plusz egy barátjuk. Rajkán a határon derült ki, hogy a lányom útlevele lejárt.
Rövid káromkodás, telefon, Pesten át tudjuk pakolni őt az anyukájának, vissza Pestre, aztán nyomás Pozsonyba, hallom súgja a fiam a haverjának, na most figyelj...
Már sötétben értünk ki, gőzöm nem volt hol a csarnok, első buszmegállóban középkorú nő, stop dobry vecer, hun van a koncert... podeválás után legyintés, autóba beül, elnavigál. Komoly bátorság volt szerintem, csúnyák voltunk, feketék, idegenek, nagy büdös fekete autóban, azóta se értem olyan gyorsan le az 1-en. :)
Öt perccel kezdés előtt benn voltunk.:)

taga20 2021.05.08. 15:14:30

@Neytiri1: ribi, lassan kezdek bepöccenni rád, pedig egy nulla vagy, egy unatkozó nulla.

mi nem volt pontos kedvesem, mi?:)))

taga20 2021.05.08. 15:19:14

@habakuk000: cigány, neked ennyi purdéd van?:)))

zenét bírod? tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=X8zMmgLrgTo&list=RDX8zMmgLrgTo&index=2

habakuk000 2021.05.08. 15:29:36

@taga20: Nem tudom, mi lett Fabiusszal. Azt láttam, hogy Szümtük szorgalmasan nyomatja, én tisztelem és látatlanban sajnálom is ugyanakkor, mert nyilván veszteség neki is valahol a gyík kihalása, mert különben nem viselkedne így.
Nekem is hiányzik a társaság onnan, de nem találtam olyan helyet máshol, ahová érdemesnek tartottam volna ugyanígy kocsmába járni, néha, ha nagyon érdekel a téma, írok a 444 közértbe, talán kétszer-háromszor a Vincentre és a Szalonnára is, de nem az én világom, ott nem lehet hülyeségeket magyarázni, nincs ilyen közvetlenség és mindenfelé sok a troll.
Fészbukoztam, van egy oldalam, meglepően sok visszajelzéssel, de a járvány súlyosbodásával nem tartottam elfogadhatónak, hogy örülök a sok szép virágnak, növénynek, amikor mások sokan az életükért küzdenek.

Én elnézést kérnék a helyedben most Szümtüktől, ha nem érted miért is próbálja fenntartani a blogot, kérdezd meg tőle, vagy te olyan tapintatlan.
Aztán vesszetek is össze akár, de ezt most kár volt, ez nem egyszerű taplóság volt.

Szümtük rendes fickó, biztos vagyok benne, hogy van valami olyan személyes érintettsége, tragédiája, amit nem egyértelmű, hogy közkinccsé szeretne tenni, emiatt tényleg fura, de itt van, együtt vagyunk.

taga20 2021.05.08. 15:34:48

@látjátok feleim szümtükkel:

ne haragudj szümtük, nem úgy gondoltam.
remélem mek tucc bocsátani!

zene mehet? tessék!

www.youtube.com/watch?v=2jKa_0xnTfU

taga20 2021.05.08. 15:42:44

@Neytiri1: ribi, te vagy szümtük?:)))

vagy mit köszönsz?

habakuk000 2021.05.08. 16:22:44

@Neytiri1: Nem.
Élőben azt is elmesélem részletesebben mint ahogyan leírtam feljebb, miért nem értek egyet. :)

Kár, hogy csak a dorongolásra érkeztél, s nem a reggeli színházasdira, Kulkára, mert akkor el tudtunk volna beszélgetni Ibsen révén az emberi silányságról, megalkuvásról, a többség ostobaságáról.

Persze most sem késő.

Tanmese: mielőtt egyetlen kommentet is írtam volna, sokáig olvasgattam, s izgultam, hogy meg fogok-e felelni a "nagy öregeknek", akkor Rodeo még normális volt, a tv-nél sztrájkoló kolléga feleségének, nem jut eszembe a neve, Fabiusnak.
Aztán pillanatok alatt, amit erőszakos, agresszív, makacs természetemnek tudok be, ha belekötöttem valakibe, akkor abba bele volt kötve. Űztem el embereket, emiatt tartottam is szünetet néhányszor, amikor már elegem volt magamból is, nem kell messzire menni, Eszti is tartott szünetet egy erőteljesebb beszélgetésünket követően. Nem vagyok rá büszke.
Angyal viszonylatában is, aki etalon volt, a fősodortól 180 fokkal eltérő magatartásom volt legtöbbször, ezt egyébként nem is bántam meg, emlékszem, sokszor csak az egy Fabiusnak volt hasonló a véleménye, mondjuk ő volt a gazda. :)
Nem vagyok bíró.
Nem vagyok gazda sem, de csoportjátszmákat a tagoknak kell lejátszani a körön belülről, a körön kívüli utasítások itt nem működnek.
Szóval nem értem, miért engem kérdezel. Nem akarok senkiben maradandó kárt okozni, nem akarok mindent jobban tudni, nem akarok nagy öreg lenni.(épp elég baj, hogy mindent jobban tudok. :) )
Mondjuk az igaz, taga velem szemben nem tiszteletlen, azért annyira vagyok nagyvonalú, hogy a vadmarha terminológiájával ne foglalkozzak.
Pedig régen nagyon tudtam ütni a Lenin-fiúsága miatt, ő pedig hozzád hasonlóan nem értette, miért podeválok a jobbikos propagandistával, állandó konfrontáció volt ez közöttünk.
Ezt a játékot neked kell lejátszanod. Itt már mindenki megszólalt, hagyd a fenébe, ne olvasd el, ne reagáld le, én ezt hülyeségnek tartom, mert ha valaki úúútálatosképpé nőtte ki magát, azt útálni is kell.

De pl ha a reggeli puffogásod helyett becsatlakoztál volna pl egy Kulka-féle verssel, már egy lépéssel szelídítetted volna a hörcsögöt. Így sikerült még három lépéssel távolabb helyezned magad.

Mindenesetre sajnálok ebből a kocsmából mindenkit, aki nem akarja kinyitni a jövőben az ajtaját.

( A békekávét továbbra is állom.)

guma 2021.05.08. 16:24:56

@taga20:

te nem vagy normális!
hogy mersz ribizni itt bárkit?

a többi beszólásról nem is beszélve...

@Neytiri1:

bocs!

igazad van, de nem kell összemosni a megjegyzés egy részét, amikor mondat többi része az volt, hogy hülye és a kannás bor gőzétől sokszor elveti a sulykot.

guma 2021.05.08. 16:35:27

@Neytiri1:

nézd!
csak azt tudom mondani, hogy habával és gazólóval egy élmény ahogy egy pályán tudtok játszani, és nem a blog miatt mondom, ezt eldobhatod, de nem biztos, hogy jól jársz vele...

neked ezt kell mérlegelni.
ide jönnek a világ tájáról sokan - csak úgy mint a gyíknál nem szólalnak meg, de az adminban látom a nyüzsgést - mégis azt gondolom, az a hangulat amit ti egymással tudtok teremteni, ha megszakad, te is szegényebb leszel.

habakuk000 2021.05.08. 16:43:21

@guma: ráadásul budipiros autója van.:(

guma 2021.05.08. 16:48:59

@habakuk000:

már tervezték a srácok az őszi összeröffenést, de ha minden jól megy akkor a kávézásba is beszállok :DDDD

www.youtube.com/watch?v=vvpPtTXnNRE

www.revolvermaps.com/livestats/locations/0356n5t7x35/

habakuk000 2021.05.08. 16:55:36

@taga20: Ezért a zenéért Prágába kellett menni. Nova Rock fesztiválokra is jártunk, néhány Nightwishra az volt a nagy kedvenc, jó időszak volt a gyerekek rokkerkedése, szerettem.
www.youtube.com/watch?v=So5iNFMVWA4

gazoló 2021.05.08. 17:02:19

youtu.be/L4R0R99OGD8

"Azt ígérte édesanyám
fényes víg napokat élek
Hej, de olyan a világ
mindig szomorúbbat érek

Elsötétül fényes napom
véráztatta földre néz le
Gyászba borult mezőkre
frissen hantolt temetőkre

Gyászba öltözött csillagom
elhagyott a jó reménység
Én Istenem, Istenem
///még a testvér is ellenség????? "

Komor felettem az ég is
Még a föld is sír alattam..."

Neytiri1 2021.05.08. 17:08:02

@guma: én azt gondolom, hogy színessége miatt jó a virtuális világ. Főleg a mostani vérszegény világban kincs egy jó társaság. Semmi mást nem szeretnék, hol jól, hol rosszul, félrérthetően, vagy túlzásba esve mondani, mint azt, hogy ez egy jó társaság, és csak annyi, amit kértem a mostani kirohanásommal is, hogy ha úgy érzitek, ahogy én, hogy túllép egy határon, akkor ezt tudja, ez legyen neki leírva, mert talán nem tudja. És ha elovassa, akkor talán máskor eszébe jut.
Persze az én határom más, mint másé. Én WR-en nőttem fel, ezért úgy gondolhatnánk, hogy bírok sokat, de éppen miatta érzem úgy, hogy a hülyézés is lehet határ akár.
Mert ő sem volt ám olyan, mint amilyen lett. Én nagyjából az elejétől ismerem, hogy WR előtt volt-e más, azt nem tudom. Egy békésen harcoló, véleményét az utolsó percig védő NŐ volt. Aztán ráestek rondaszájúak, és szépen átalakult éppen olyan ronda szájúvá, mint ők. És onnantól nem volt megállása. Békejobbot nyújtott kétszer, majd felejtette el, és már sosem volt képes szinte személyeskedést hanyagolva írni nekem. És persze én sem hagytam magam. Nem egyszer éreztem szégyent magam miatt.
Itt van Taga, akiről azt mondjátok jó ember igazából, de én ezt a Tagát nem ismerem. Én azt ismerem, aki beleköt abba, hogy szeretem a pitypangot, hogy Radnóti versében nem a halálát látom, és még sorolhatnám. Én nem akarok úgy látni, ahogy ő. De nem is tudok úgy írni, hogy tudom, hogy jön, és teszi nevetségessé ami nekem szép és jó. És nem lehet átlépni rajta, mert nem hagyja, ír és ír.
Én is hibás vagyok, természetesen, hiszen nem kéne ezzel törődni, nem kéne a szívemre venni, hiszen attól, hogy Taga azt írja, hogy hülyék a gyomnövényt szeretők (bocsánat, nem tudom már mi volt pontosan és nem keresem meg), én még ugyanúgy szerethetem a pitypangot. Nem nagyon megy.
Olyan csúnya beszélgetések mennek most már az életben a FB-on, a blogokon, lehet, hogy hülyeség, de úgy gondolom, többek között azért is, mert hagyták elharapózni. Mert legyintett mindenki, hogy ááá... csak azt mondja a másiknak, hogy hülye, az meg hogy barom, nincs ebben semmi. Csak aztán jött a k.va anyád, meg a dögölj meg, és már nem lehetett megállítani.
Naiv, romantikus, szentimentális és idealista liba vagyok.
Szeretek szeretni, meghat egy kedves mondat, amit kapok és szeretek én is "adni" ilyeneket. (sajnos ez bizonyosságal nem látszik, mert úgy érzem sokszor, hogy harcba kell vonulnom, hogy megvédjem ezeket a rigolyáimat), de emellett (ha már Eger is lett említve), hozom a forró szurkot és öntöm a másik nyakába is, ha felmászik a váramba, mikor én nem hívtam meg. És aztán lehet, hogy leszaladok és bekötözöm a sebeit, mert megsajnálom.
Én bántottam @látjátok feleim szümtükkel:-t az egyik ilyen kirohanásommal, ráöntöttem a forró szurkot, de aztán szerettem volna bekötözni a sebét, szinte rögtön, remélem, hogy érezte.
Nagyon rossz volt olvasni Taga mondatait, annak ismeretében, amit a párjáról írt, így ismét kirohantam a várfalára :)

habakuk000 2021.05.08. 17:19:02

Sötét, ünnepélyes gondolatokhoz: Omnia paganzenéje Allan Poe Hollójával.
www.youtube.com/watch?v=QzR4cyTL2Gc

Magyar fordítást is találtok.

Neytiri1 2021.05.08. 17:30:34

@habakuk000: kérded a "mit köszönök"... hát azt, hogy leírtad, hogy szerinted lehet, hogy elnézést kellene kérnie :)

Én amikor 2016-ban kezdtem, azt hittem kedvesen beszélgetnek az emberek és szeretik egymást. Puff egy pofon: ki vagy, hogy kerültél ide, mit akarsz, takarodj...
Ma már mosolyogva gondolok az első Neytiri1-re.
Engem méhlovar(nő) -akkor még más néven- szelidített meg, mert a kezdeti adok-kapok nyomot hagyott.
Titeket olvastalak a Varánuszon, képtelen voltam a neveket megjegyezni és folyton vissza kellett olvasnom, hogy ki kicsoda és mit mondott. Aztán érezhetően hosszabban tartó vitázás alakult ki, valahogy más, mint ami addig volt, és én is félve léptem be (bajkon úr), leírva, hogy olyan jó titeket olvasni, szívesen ülnék veletek egy kis étterem teraszán a kockás terítővel borított asztal mellett és csak hallgatnék, mert annyi mindent tudtok. Nagyon tetszett ahogy pingpong-oztatok egymással. Egyik mondta, rá a másik, vissza a harmadik... egy csoda volt, én ilyen beszélgetést addig nem láttam.

Kulka Jánost szeretem. A hangját is, az egész ember "finom" kisugárását.
Vers helyett most inkább egy dal, ha nem baj :)
www.youtube.com/watch?v=YxxI6zu9r8A

habakuk000 2021.05.08. 17:31:29

@Neytiri1: Ha a lidércet és a vénasszonyt kicseréled a szövegben tagára, akkor ilyen gyönyörűen énekelhetnél. :)

www.youtube.com/watch?v=wsl-KHGe4Kk

habakuk000 2021.05.08. 17:48:49

@Neytiri1: Ki az a WR?

Én soha nem mondtam, hogy taga jó ember, Budafokról is kipaterolták Érdre, füvet nyír ha kell, ha nem, unalmas zenéi vannak, csúnyán beszél, tulipiros autója van, brummogott a motorjával, pacalt eszik reggelire, folytassam még? Úgyhogy ne csúsztass. :)

gazoló 2021.05.08. 17:51:04

@Neytiri1:

majdnem mindenben igazat adok,de végtelenül szomorít a helyzet.

a gyűlölet sajnos belénk szívódik és pusztít polaritástól függetlenül..
számomra a legnagyobb orronverés,amikor diktatórikus vonások után párom rámszól..olyan vagy, mint egy ócska fideszes..olyan vagy,mint orbánviktor..na ilyenkor visszaveszek))

taga is egy ócska orbánviktor most! :-(

Esterházy gondolatai jutnak ecembe a gyűlöletről..majd előkotrom..

gazoló 2021.05.08. 17:54:52

@Neytiri1:

ha tudnád 2010 előtt kikkel nőttünk fel a gyíkon?)))

taga20 2021.05.08. 17:55:49

@gazoló:
"taga is egy ócska orbánviktor most! :-("

tezsvérem, ez olyan szintű bántás részedről, hogy nem tudok elmenni mellette.

ha bebizonyítod áperté, akkor örökké kussba maradok.

addig is, izgalommal várlak, tesó;)

taga20 2021.05.08. 17:59:26

@gazoló: "ki az a WR?"

:)))))))))))))

nem ismeritek frau kényszerképzeteit?

milyen csókák vagytok?:)))))

habakuk000 2021.05.08. 18:01:12

@taga20: ezazé valami. Te ilyen sértést nem tudsz kitalálni, ha 3 napig egyhuzamban simogatod az esztergát akkor se. :)

gazoló 2021.05.08. 18:02:05

@habakuk000: kösz zenéket

ver a víz,hogy nem tudok még kimenni.egy baromi jót kajálni Sahy Bieta nevű éttermébe,öblítve a brindzával töltött akármit a jó szlovák sörökkel.. utána elfeküdni a pázsitos Ipolyparton mielőtt bringára szállnánk))

eljön majd az idő)

kertben ügyködtem ma..eperoszlopot fabrikáltam,tulipánokat osztottam,palántáztam)))

gazoló 2021.05.08. 18:02:55

@taga20:

vegyél vissza köcsög

gazoló 2021.05.08. 18:05:46

@taga20:

ne kelljen,hogy idézzelek!

kérjél bocsánatot a hölgytől!

(valahol felsír Orica)

taga20 2021.05.08. 18:19:34

@gazoló: miből haver? kezdelek nem érteni.

taga20 2021.05.08. 18:21:16

@gazoló: idézzél! várom.

egyébknt, olyantól nem kérek bocsánatot, aki egy unatkozó pina.

ennyire ismerhetnél!:)))

gazoló 2021.05.08. 18:24:42

@taga20:

"ribi, lassan kezdek bepöccenni rád, pedig egy nulla vagy, egy unatkozó nulla."

és a többi szümtüvel..

barátok ők,miért bántod őket?

gazoló 2021.05.08. 18:27:15

@taga20:

nagyon különbözőek vagyunk,ettől szép ha megnyilvánulunk.
ne legyél már hollikistván)))

gazoló 2021.05.08. 18:31:47

@habakuk000:

meccset nézed?..Chelsea- Man City

tulajdonképen a BL döntő. 1.

gazoló 2021.05.08. 18:38:42

@taga20:

"aki nőket bánt szar fideszes"")))

Neytiri1 2021.05.08. 18:43:48

@habakuk000: énekesnő akartam lenni :)

Neytiri1 2021.05.08. 18:45:27

@habakuk000: @gazoló: Womb Raider. Híres nick, de ha ti nem ismeritek, akkor mégsem olyan híres :)))

taga20 2021.05.08. 18:47:37

@gazoló: tesó, te vagy az utolsó, akivel összeszeretnék veszni.

ezé amit mondasz, az úgy van.

ez így jó van cigánytezsvérem?:)))

Neytiri1 2021.05.08. 18:49:27

@habakuk000: nekem is piros autóm van, te! :)
Én szeretem, hogy piros.
Amikor már elegem volt a szürke télből akkor mindig az autókat néztem és a télikabátokat Pesten (idén nem, hóóóómofisz van már több, mint egy éve).
Tudod te, hogy hány szürke, fekete, ezüst és fehér autó van, ami beleveszik a szürke télbe?
És hány fekete és szürke télikabát?
Imádtam amikor végre jött egy piros, vagy sárga autó.
Vagy egy piros, vagy sárga, vagy világoszöld télikabát :)

habakuk000 2021.05.08. 18:50:01

@gazoló: Nem. Az a helyzet, hogy ezt a kézilabdára emlékeztető körbepasszolásos, ellenfél 16-tól hazaadásos focit nem szeretem.
Ugye alapból Spurs és Dortmund drukker vagyok, de mióta elment Pocettino, ritkán nézek meccset, pl a Spurs új pályáján még nem is voltam. Nem is igen megyek. Németeknél is idejét nem tudom, mikor, talán a Bayer-Barca 4:0 volt az utolsó, ez nem biztos. Unom. Ráadásul ez a szolgalelkű focihasonlat itt, ujjongás amott kihozza belőlem az állatot, kezdem végletesen megunni, megutálni. Régen fociztunk is, meccsekre is jártunk, más világ volt.
Inkább Odin:
www.youtube.com/watch?v=ch-fed2_swY

habakuk000 2021.05.08. 18:54:13

@Neytiri1: Akkor mégsem viszem tagát kávézni, belőle kinézem a piros nadrág sárga ing összeállítást is. :(
Én szürke veréb vagy varjú vagyok.

gazoló 2021.05.08. 18:56:37

@Neytiri1:

nem járok szanaszéjjel,drága az idő ilyen hiábavalóságokra,de vhol láttam már.
a fészes 'beömlő a Vincent és ez a kocsma kielégít))

a gyűlölködő blogoktól óvakodom..

nagyon jó a hvg 444-ről menekült kommentszekciója.. ennyi

habakuk000 2021.05.08. 18:58:13

@gazoló: walipilit tervezek, és keresem a megfelelő lexant plusz a szerkezet kivitelezőjét.
Bedurrant a derekam, fekszem mint egy faszent, nyomkodom a billentyűket.

Jövő héten ki akarom ásatni a gödröt.

taga20 2021.05.08. 18:59:58

@habakuk000: én depeses vagyok vidéki nyugger.
tudom eszt sem érted, de segítek!:)))

www.youtube.com/watch?v=snILjFUkk_A&list=RDsnILjFUkk_A&start_radio=1

habakuk000 2021.05.08. 19:01:37

@taga20: én azééé kitartanék, mert még tort kell a végén ülni fölötted, oszt a boszorkányok körbetáncolnak.

www.youtube.com/watch?v=nLgM1QJ3S_I

gazoló 2021.05.08. 19:02:34

@habakuk000:

a spanyol bajnokságot szoktam nézni..pontosabban az első négy meccseit..ott van foci..ezt a mait csak azért nézem,mert a bl döntő is ez lesz..A City szerencsétlen volt eddig évekig nemzetközi szintéren..most hátha sikerül..na és kedvencem a belga De Bruyne))

Neytiri1 2021.05.08. 19:05:47

@gazoló: igen, a helyzet végtelenül szomorú.
A gyűlölködés, a másikkal szembeni verbális agresszió mértéke az egekben.
És mi lesz, ha ehhez jön még jövőre a választási gyűlölködés is? És valahogy nem tud "kisülni", így félő, hogy robbani fog. Ideig-óráig a vészhelyzettel megakadályozzák az "utcára vonulást", talán ezért is ragaszkodnak annyira hozzá.

"párom rámszól..olyan vagy, mint egy ócska fideszes..olyan vagy,mint orbánviktor..na ilyenkor visszaveszek"
Mit csinálsz, amiért ezt mondja?
Bocsánat, ha olyat kérdezek, amiről nem akarnál bővebben beszélni, akkor csak mondd, hogy nem akarsz róla beszélni.
Nehéz megtalálni a határt, hogy kinél hol van az, hogy ez már "magánügy", ami szent :)

"A békességhez kell egymás tisztelete, nem sok, de egy kicsi kell. Meg a magunk tisztelete. Hát ehhez meg az kell, hogy tudjuk, kik vagyunk."
Nekem ez az Esterházy jut eszembe.

gazoló 2021.05.08. 19:06:03

@habakuk000:

jobbulást .. fekve jó agyalni,de a buxát ki kell majd nyitni.

én a teraszt sztném beüvegezni a citromok miatt,de horror árak vannak..

Neytiri1 2021.05.08. 19:07:24

@gazoló: ha mondod, el tudom képzelni :)
Azt gondolom, hogy egy érdekes korrajz lenne kiadni a Varánuszt könyvben.

taga20 2021.05.08. 19:08:27

@habakuk000: vidéki, a véhákát nem ismered?
én a 80-as évek végén voltam egy-két koncertjükön pl. az efemhában.

na nesze!:)

www.youtube.com/watch?v=P0V8T_EXtdA

gazoló 2021.05.08. 19:09:05

@Neytiri1:

'Mit csinálsz, amiért ezt mondja?"

ne gondolj nagy dologra,de a nők nőből vannak..
amit ő annak vél,hogy diktatótrikus..

persze nem az))))

gazoló 2021.05.08. 19:11:27

@Neytiri1:

hűű ezz jó

szólj szümtünek,legyen rajta,mentse le.
ő a hagyatékgondozó))

habakuk000 2021.05.08. 19:16:25

@gazoló: Spurs-City volt az utolsó angol meccs, amit élőben láttam, még Yaja Tourével és Silvával, simán elfért a spanyol a hóna alatt, így jöttek le a pályáról, murisak voltak.

Neytiri1 2021.05.08. 19:16:28

@habakuk000: na, nem azt mondtam, hogy senkinek sem áll jól a fekete és a szürke, a varjakat pedig kifejezetten szeretem :)
A veréb pedig a legvidámabb madár, amit én ismerek.
Télen-nyáron boldogok, viháncolnak, imádják az életet.
Kedvenc meséim egyike volt A világ leggazdagabb verebe
www.youtube.com/watch?v=USqVFFnGges

habakuk000 2021.05.08. 19:19:16

@taga20: már nem érek rá, megyünk IV. Henriket nézni Mácsay rendezésével, jóccakát mindenkinek, kitartani a végtelenig!

Neytiri1 2021.05.08. 19:20:09

@habakuk000: jobbulást a deréknak :)

Neytiri1 2021.05.08. 19:26:35

@gazoló: nekem ahhoz, hogy lássam mennyire mások a férfiak és a nők, és mennyire nem lehet erről a másságról "leszoktatni" őket -nem ilyen nyers lenne a lényeg, de így tudom megfogalmazni-, egy fiút "kellett" szülnöm, és felnevelnem.
Annyi mindent nem értettem, hogy miért csinálják, hogyan nevelték, hogy ilyen lett, miért nem úgy látják, ahogy én, stb.
Nos, a lehetőséget megkaptam, neveljek én egy fiút, aztán majd meglátom.
Hát... megláttam :)

Neytiri1 2021.05.08. 19:29:51

@gazoló: a könyvkiadás nem olcsó mulattság, így gondolom, hogy ez sajnos csak egy gondolat marad.
Pedig sokféle ember, sokféle nézete és ismerete van ott.
Mennyivel gazdagabb, mint a manapság kiadott történelemkönyvek...

taga20 2021.05.08. 19:30:39

@habakuk000: párizs meg ér egy misét, tudom;)

robetmerlét olvastam.
nem láccik rajtam, de a francia história mind a tizenhárom kötetét olvastam.

gazoló 2021.05.08. 19:39:24

@Neytiri1:

"Mennyivel gazdagabb, mint a manapság kiadott történelemkönyvek..."

mekkora korrajz,ilyet lementeni közé tenni nagyon egyedi ..ráadásul kétoldalú ...volt ott angyal,imola stb. és egyszerre szólt politikáról,zenéről,versről,irodalomról,egyéb művészeti ágakról a világ minden tájáról.
a pomádé,magáról sokat gondoló,színházba is kerülő digger blog még a lomtárában sem férne el))))

taga20 2021.05.08. 19:53:57

@gazoló: én hogy szerettem ebolát, majdnem annyira, mint neytirit:)))

ártu meg egy jófej csóka lett.

gazoló 2021.05.08. 20:11:53

@taga20:

na ő mesélhetne Neytiri1nek ))

sosem voltál egy franciakisasszony,talán nekünk,akik régóta ismerünk ez nehezen tűnik fel)

gazoló 2021.05.08. 20:13:30

@taga20:

ártu sosem volt egy elveszett tag..simán eldogadnám ha idetolná angyalképét))

taga20 2021.05.08. 20:23:35

@gazoló: párszor összefutottan vele tavaly is.

jobb fej lett, mint én.

ő tényleg megjárta a damaszkusziútat:)))

taga20 2021.05.08. 20:27:13

@gazoló: ne hergeld a diggerblogot, me mingyá itt terem a keresztesvítéz erdész:)))

guma 2021.05.08. 20:49:03

@Neytiri1:

nem tudom hogyan csinálom, de én komolyan át tudok lépni minden szemétségen, tahó gomb nélkül kerülöm ki a rossz hangulatot okozó szösszeneteket.

nem ér el mélységeket, ha szórakoznak velem. inkább valóban nevetségessé válik az illető a szememben. pl van aki olyan jelzőkkel illet, anélkül hogy párbeszédbe keverednénk, elmond minden ócskának és "brigadérosnak" aki embereket irányít...

szóval fura világ ez a háló, néha "haragosokat" gyűjtünk, máskor barátokat.
én például blogolásba is becsöppentettem, amikor szokásomtól eltérve, beszóltam valahol valakinek...
meghívtak, itt vagyok...

gazoló 2021.05.08. 21:26:33

@taga20:

what a fuck "erdész?))

magándemokrata 2021.05.08. 21:46:07

@gazoló: üdv! egész életemben, "kerültem" majd egyszer.... most nekiállok megnézni!! www.vigszinhaz.hu/vig125/index.php

gazoló 2021.05.08. 21:58:20

@magándemokrata: DDD

nem fogod megbánni.
óriási kedvenc,zseniális darab,egyszer ..nem is olyan sokára tanítani fogják..hálás vagyok,hogy a hőskorban Kaszás Attilával láthattam abban az isteni színházban ..zösszes gyerekemmel..és azért is mert hallgatva azt gondolok amit akarock)) kösz Presserpici!

gazoló 2021.05.08. 22:17:31

@magándemokrata:

nézz be máskor is)) hozz magaddal egy régi gyíkot)

magándemokrata 2021.05.08. 23:07:36

@gazoló: látod, ez az amit nem tudok...időt, energiát kéne befektetni, hogy elérjünk, írjunk 5,10,20,30 varánuszosnak, hogy guma nyitva van! de van egy érzésem, aki annak idején ott volt, az ide is néha benéz, csak nem szólal meg! nem tudom el hinni, hogy csak úgy mindenki dobta volna a regjét, le pattan a politikáról, stb! azt sem értem, hogy boli mint második admin, akinek volt hozzá férése a bloghoz, nem tudott volna tenni valamit. azt sem tudom elképzelni, hogy senkinek nem volt elérhetősége fabiushoz... nem tudom! nem gondoltam volna soha, hogy egyik napról a másikra, valami megszűnik! amit én is olvastam, hogy valami tragédia történt... a varanus blog vége, így nem jöhet el! ez olyan semmilyen, kell, hogy legyen folytatása annak a szellemi holdudvarnak, ami ott "osztotta" az észt! bár sokan már nincsenek közöttünk.. nagyon nagy veszteség! valahogy azok a hírek is eljutottak hozzám, olvastam máshol, valószínű, hogy onnan azért valaki biztos el tudott érni valakiket, volt kontakt mert különben én se értesültem volna arról ami történt! a varánusnak létjogosultsága lett volna minimum addig, amig viktorunk, meg nem bukik! én 2010 től követtem, olvastam a blogot, jó volt szép volt, de ennyi nem volt elég! ha egyszer vége lesz ennek a nernek, kell valakit találni, akinél ott vannak a varanus atom kódjai, és írni egy posztot a ner bukásáról! úgy már eltudnám fogadni, hogy vége!

gazoló 2021.05.08. 23:14:17

@magándemokrata:

érthetetlen számomra is az,hogy azok akik ott voltak,nem keresik a kapcsolatokar(

habakuk000 2021.05.09. 08:00:26

@taga20: ez egy másik Henrik, annak ellenére, hogy ő is negyedik.
A te negyediked navarrai volt , a Mácsayé ( Shakespeareé) Lancaster.

Ugyan. Azééé kezdted olvasni, mert Siorac márki erősen szerette a fehércselédek szoknyáját emelgetni a szénásokban, aztán úgy maradtál. :)
Eszti pedig parasztromanát ít.:)
Jó könyvei vannak Merlenek.
Nekem a Malevil az etalon, de az Üvegfal mögöttől a Védett férfiakon keresztül a Madrapurig, érdekes könyvei vannak.

A Madrapuron a mai napig szoktam töprengeni, mit is akart ez az ember írni. :)

habakuk000 2021.05.09. 08:06:30

@gazoló: Én is a te leveled miatt keveredtem elő. Az igaz, hogy két év múlva, de nem túl gyakran takarítom a levelező fiókom.

habakuk000 2021.05.09. 08:17:10

@magándemokrata: Valószínűleg nem szeretted a szilvásgombócot. :)
A Padlás nagyon-nagyon jó, többször hallgatva mindig jönnek elő új gyöngyszemek.
Üdv, régen láttalak. :)
Nosztalgiától függetlenül is jó látni.

gazoló 2021.05.09. 08:39:01

@habakuk000:

"de nem túl gyakran takarítom a levelező fiókom."

azt amin megtaláltad én sem használom..még a hőskorban beregeltem és kb. félévente átnézem)
tagáék taliznak,beszélnek egyéb helyeken pár régi arccal de úgy látszik nem invitáltak senkit vagy gáz nekik ez a kocsma)

habakuk000 2021.05.09. 08:45:37

@gazoló: @Neytiri1: Nem értek veletek egyet. Egy nagyon-nagyon szűk szubkultúra, manipulált témákkal sokszor, és pár agresszív hangadó szemszögéből főleg.

Nem kell túlgondolkodni ezt a történetet szerintem. Guma az, aki a maga bölcsességében tökéletesen tudja, miről is van itten szó.
Kocsma. De: nem akármilyen, hanem egy igazi, jó kocsma. Természetesen ott vannak a könyvek is a polcain és padlószőnyeg van olcsó linóleum helyett így a padlóra köpni csúnyaság.

Ez egyébként nem degradálása a gyíknak illetve ennek a blognak, hanem az elismerése.

Ebből az országból nagyon hiányoznak az ilyenfajta kocsmák, kevés van belőlük. Vidéki Magyarország esetében gyakorlatilag nulla.
Jut eszembe, Boli mesterrel is kávéztam egyszer, még evezőstúrát is próbált szervezni amúgy, nagy sárkányhajós is volt történelmi vezetéknevével, ő is egyik pillanatról a másikra zárt.
Arra gondoltam akkoriban, kopogtattak náluk.

gazoló 2021.05.09. 08:48:36

@magándemokrata:

Boli és Fab olyan szinten vágta el magát,hogy novicsoktól a 'telelettatökömön át a dezertálásig mindent el tudok képzelni. talán Guma és Jég tudnak valamit.
volt egy később nicket változtató "munkásőr nevű tag ..vki róla vmit?
Épészmérnök Chiléből a hvgn és régebben a 444ről kommentelt.
Rodi a vmi kanadai újságban. Mariannt is látta Guma,mint colombofeleséget))

Orica és Jenőke elment ..legyen nekik könnyű a menny!

gazoló 2021.05.09. 09:19:55

@habakuk000: DDd

jujjj

de rég posztolták itt őt és ezt))

habakuk000 2021.05.09. 09:22:45

@gazoló: Épészmérnököt én is láttam néhányszor.

Mariannal nagyon szerettem vitázni gazdasági témákban, sarkos volt, merev, ahogyan elvárható egy könyvelőtől, én szokás szerint slendrián, sohasem egyeztünk. :)

Baromira mindent lehet már tudni. Fekszem oldalamon egy kutyával gyakorlatilag moccanatlanul, s kitűztem a walipilit, megvan konkrétan arra a helyre a téli napforduló beesési szöge, 19 02, tudom milyen széles legyen a padka, hogy a nyári fordulóig ne legyen árnyék, 4 fokkal kell elforgatnom észak-délról keletre a tengelyt, hogy a maximum fényt kapja télen, ha nem lenne hétvége, már pecsételhetnénk a szerződést.
Szenzációs.

taga20 2021.05.09. 10:40:31

@habakuk000: :)))

malevil az tényleg nagyon jó.
nekem még a sziget és az állati elmék is rohadtul tetszettek.

merle szerintem, nem írt egyetlen rossz könyvet se.

taga20 2021.05.09. 12:44:36

@habakuk000: ráadásul ült is benne:)))

magándemokrata 2021.05.09. 13:00:15

@habakuk000:
köszönöm! most már tudom, hogy előbb kellett volna megnéznem, sőt talán élőben! néha jó ide látogatni, nosztalgia! semmi más! üdv!

magándemokrata 2021.05.09. 13:03:06

@gazoló: bolival beszéltem munkaügyben, meg van a telefonszáma, lehet rácsörgök, és kérdezek! talán él még a telszám!

guma 2021.05.09. 13:28:14

@magándemokrata:

üdv!
régen tévedtél ide, bár látom néha, hogy olvasol... :DDD

néha szerintem is benéznek a "régi" cimborák. ám ez a kiskocsma nem az típusú mágnes, azért sem mert én nem posztolok saját vélemény, ami a lavinát elindítja...

(de nézd ezt a blogot: a kezdő emberek is elszivárogtak, pedig ők teremtették meg ezt a kocsmát, de annyira megváltozott pár év alatt az élet, hogy nincs hangulatuk itt élni a hétköznapokat...)

@habakuk000: betévedése, ezért meglepetés és ajándék, mert a független, kocsmai csevegés sikeres szereplője lett.

nekem a gyík felejthetetlen baráti viszonyokat hozott, amivel nagyon gazdag lettem. sosem tudom elfelejteni kölcsönös telefonalgatásunkat ami mérhetetlen sok röhögésbe fulladt Oricával...

habakuk000 2021.05.09. 13:59:20

@taga20: na, pláne...ez szlovák szó lehet egyébként alapból?

guma 2021.05.09. 14:18:41

@habakuk000:

az igaz, hogy a piros a fekete mellett az egyik kedvenc színem, de nem ezért ültem bele...

talán te is észrevetted mennyi mindent árulunk el magunkról, és van az a pillanat amikor ebből leszűri azt, hogy segíteni tud valahogy.
ez egy ilyen út volt és én lepődtem meg a legjobban amikor ajánlatot kaptam - amit elfogadtam, és jól esett a segítsége nagyon...

@magándemokrata:

nekem is megvolt, és néha dumáltunk, és segített is.
de azt hiszem nem él már a szám...

magándemokrata 2021.05.09. 21:20:47

@guma: üdv!örülök hogy jól vagytok! majd jövök néha...

2021.05.10. 07:40:22

@Neytiri1: Kétségtelenül hosszú utat tettél meg elindulásod óta. Ott tartasz most ahová öt évvel ezelőtt eljutni akartál? Akartál jutni valahová vagy csupán a végzet szeszélye sodort ide, mint a pitypang bóbitáit a szál? Megérte elindulni annak ismeretében, hogy hová jutottál? Megérte eljutni idáig annak fényében ahonnan elindultál?

habakuk000 2021.05.10. 07:42:51

@guma: Nem szabad ilyeneket írni Guma, mert véletlenül kiderülhet, hogy rendes ember.

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.10. 08:17:29

@guma:

Vannak emberek, akik aranyszívűek, de kifelé teli vannak tüskével. Velük csak az a legnagyobb baj, hogy általában azokkal a legrandábbak, akik tudják, hogy nagy szívük van. Pechjükre sokan megunják a bunkóságukat.

Neytiri1 2021.05.10. 08:57:12

@méhlovar(nő): "ott tartasz most, ahová öt évvel ezelőtt eljutni akartál?"
Nem akartam eljutni sehová. Beszélgetni szerettem volna. Végzet szeszélye csak az első lépés volt, amikor megkaptam a Subbás linket. Kerülhettem volna valami rószaszin habos-babos lánycsevely közepébe is. Én addig azt sem tudtam, hogy létezik ilyen világ.

Megérte elindulni annak ismeetében, hogy hová jutottál?
Igen. Sokat sírtam és sokat örültem emiatt a lépés miatt. De az életben is így szoktam.

Megérte eljutni ideág annak fényében ahonnan elindultál?
Igen, számtalan információhoz jutottam, megismertem néhány embert, van akit személyesen is. Számtalanszor jöttem rá, hogy rosszul reagáltam és számtalanszor jöttem rá arra, hogy jól. Talán (remélem) okoztam néhány embernek kellemes emléket is. És nagy mennyiségű olyan véleményt ismertem meg, ami megváltoztatta, vagy alakította az enyémet, vagy ha mást nem, segített megérteni, hogy miért más az övé.
Feltettem rengeteg kérdést, amire általában kaptam választ.
És megismertelek téged, aki az 5 évem alatt a legközelebb került hozzám, akinek leírtam minden rossz érzés és szégyenkezés nélkül, hogy szeretlek.

2021.05.10. 09:22:38

@Neytiri1: Hmm... no ez annyira szép válasz, hogy úgy érzem erre bármilyen reakcióm szükségképpen suta vagy egyenesen otromba volna... szinte érzem simításod könnyű borzongását arcomon...

Neytiri1 2021.05.10. 10:14:45

@méhlovar(nő): édes, hogy erről éppen a "Heltai Jenő - Szerelmi vallomás" alatt beszélgettünk, és nem mondjuk a „HétköznaPICSAlódások – Három csapás avagy a Köztársaság utolsó lehelete” alatt :)

Neytiri1 2021.05.10. 10:18:17

@habakuk000: az első nem én vagyok.
A második sem igazán, de már közelebb áll.
Egyszer, ha több lesz időm, keresek énekesnőket és egy daluk linkjével megmutatom, ha esetleg kíváncsi vagy rá. Többfélék lennének, "egy"-et nem tudnék mondani :)

2021.05.10. 10:21:46

@Neytiri1: Az intimitás megfelelő környezetet igényel... :)

habakuk000 2021.05.10. 10:32:09

Időtlen idők óta az első poszt, amelyben -igaz, egy kis kacskaringózást követően - a témához kapcsolódik a beszélgetés.

guma 2021.05.10. 10:58:24

@méhlovar(nő):

időtlen idők óta olvas benneteket különböző helyeken, de téged nem tudlak beazonosítani, @Neytiri1: is csak mérhetetlen naívitásával maradt meg bennem - sokat kuncogva azon, mintha néha engem kopizna :D

WR-rt azóta kerülöm, amikor olvastam értekezését a különbőző testnyílások használatáról.
és nem a prűd oldalam dominált akkor sem, csak abban az időben sok embert láttam katéterrel és nem a szexuális gyönyör miatt alkalmazták náluk...
mikor idekeveredett valahonnan, rám rúgta az ajtót és lehülyézett. válaszoltam neki, és becsületére váljon - bocsánatot kért.

guma 2021.05.10. 11:01:59

@habakuk000:

csak egy tanács: ne nagyon emlegesd, hogy mozdulni sem tudsz, úgy fáj a hátad.
még képes az asszonyával elindulni, hogy vigyen neked, teákat, krémeket és masszőrt :)))

guma 2021.05.10. 11:11:20

@látjátok feleim szümtükkel:

benéztem a gyíkra, és azt hiszem még azért nem törölték, süllyesztették el (mint számtalan másikat!) mert "élőnek" tűnik valamennyire a látogatástól! :))))

nem tudom miért volt hülye @taga20: mert szerintem ő is tudja, hogy mindenki másként kötödik az emlékeihez, szeretteihez és azok elvesztéséhez.

én már több mint 10 éve megmondtam fiaimnak, nem temethetnek el.
utálok járni a temetőkbe - én szeretek néha, bármikor 1 gyertyát gyújtani itthon, és arra gondolni ami/aki eltűnt az életemből...

Neytiri1 2021.05.10. 12:53:00

@méhlovar(nő): valóban...
A Herzl Eugen alatti környezet megfelelő intimitást nyújtott :)
Talán még örül is odafenn ennek...

Neytiri1 2021.05.10. 12:56:54

Weöres Sándor: Önkarikatúra

Hárman vagyunk, ha egymagam vagyok. A háromságomat ki érti meg?
Egyikünk bölcs, mint a kő és éppoly rideg, hideg.
Másikunk nyárspolgár és langyos-meleg, akár a szörp a nyári napon.
Harmadikunk dilinós kicsit és költő is és gyerek nagyon.

2021.05.10. 13:36:55

@Neytiri1: Ki is fulladt volna e poszt kábé két hozzászólással, ha nem csobbanunk hatalmas bombával a medence hűvös vizébe (mondta álmodozva az oltatlan pária).

2021.05.10. 13:52:38

@Neytiri1: Az atombomba nagyon jó dolog, végre elpusztítja mindazt a szörnyűséget, amit az ember létrehozott.

Neytiri1 2021.05.10. 14:42:07

@méhlovar(nő): volt már ilyen a történelemben...
Az oltatlan pária nincs egyedül :)

Lehetne olyan ez az atomba, hogy csak a szörnyűséget pusztítja el... mondja Neytiri, az Omaticaya Klán hercegnője...

2021.05.10. 14:51:06

@Neytiri1: Úgy tűnik Sanyi bácsi nem válogatott, az emberiség valamennyi művét szemétre hajította volna... de legalább őszintén utálta a gyerekeket...
Én még mindig nem láttam a filmedet... :)

Neytiri1 2021.05.10. 15:02:44

@méhlovar(nő): pedig ideje lenne, mindjárt jön a második részem :)

Az jutott eszembe, hogy előveszem az írásodra W.S. A teljesség felé kötetét, és
kinyitom, úgy, hogy ahogy nyílik, jobb oldalt, és azt leírom :)
Íme:

A kívánság, mint veszélytelen
Az önkínzás többnyire zsákutca, néha nagy kerülő, csak igen ritkán a legrövidebb út.
Legtöbb ember részére az élvezetekről való teljes lemondás éppoly káros, mint az élvezetekben tobzódás. Ami pedig a kettő közt van, a mértéktelenség (élvezetek, de kiskanalanként, óvatosan takarékosan) összezsugorító.
Úgy neveld kívánságaidat, hogy ne az élvezetek és hasznok felé irányuljanak, ezzel elkerülöd a lemondást, tobzódást, és mértékletességet egyaránt. Úgy alakítsd kívánságaidat, hogy akár az élvezeteket és életbeli hasznokat, akár ezeknek hiányát mellékesen fogadhasd, ne kelljen sokat törődnöd azzal, hogy részesülsz-e bennük, vagy sem. Ha érzésvilágod nem a változóra, hanem az állandóra irányul, ha a változót kívülről, idegenül szemléled, ha mindennel összhangra törekszel, ha az örök mértékre figyelsz: ezzel életbeli kívánságaid méregfogát kihúzod és számodra az élet javai és kárai nem veszedelmesek többé, csak felületesen érintenek.

2021.05.10. 15:41:05

@Neytiri1: Aha... szóval ne tobzódj az élvezetekben, mert az káros, de ne mondj le az élvezetekről, mert az is káros, de ne élj mértékkel sem az élvezetekkel, mert az meg összezsugorító... :) Még jó, hogy Sanyi bácsi sem sokat törődött azzal, hogy részesül-e a szesz áldásaiban vagy sem, mert egészen mellékesen tudta fogadni azt, amikor magatehetetlen állapotában az asszony összekanalazta valahonnan, s biztos helyre menekítette, s így az élet javai és kárai nem veszélyeztették őt többé, csak amúgy egészen felületesen érintették... :)

Neytiri1 2021.05.10. 17:25:47

@méhlovar(nő): Élvezeteket halmozhatott, hiszen az általad mindig említett alkohol is az, például :)
Az élvezetekről lemondás egy önkínzás (hiszen az embereknek igényei vannak, kinek mi az élvezet és milyen mértékben, az sem mindegy), az önkínzás pedig káros. Nem lehet lefolytani folyton a vágyakat, robbanás lesz belőle, vagy "atombomba" - mondhatnád-, ami viszont elvinné a szörnyűségeket (lehet, hogy igazad van?)
Szóval... az önkínzásos élvezetről lemondás legalább olyan káros, mint az, ha valaki önkínzást elvetve, teljes egészében beleveti magát az élvezetekbe.
Szerintem ezt nem Sanyi bácsi találta ki, bár, hogy mikor jutott eszébe, az nem mindegy. Amikor megfosztotta magát a delíriumtól, vagy amikor nyakalta a szeszt. Vagy mindkét lehetőségnél eszébe jutott és leírta, hogy ne felejtse el.
Valószínű, hogy bármilyen élvezetről is beszélt, a középutat nem kedvelte, mert az úgy érezte, hogy összezsugorította.
Ezzel eddig nem ment sokra, mert se így, se úgy nem volt jó, hát kitalálta, hogy az élvezetet és hasznát magát kell úgy alakítani, hogy ne legyen mellette lemondás, tobzódás sem (vagyis a két véglet). Itt nekem megnyaklik kicsit az értés az írásáról, mert emellé a kettő mellé fesorolja a mértékletességet is. Vagy én nem értem, vagy ennek így nincs értelme, mert a két véglet és a közép mellett mi van még? kétharmad, vagy egyharmad?
Aztán jön a kérdés, hogy mi lehet az az élvezet és életbeli haszon, amit kívánva nem baj, ha nem kap meg az ember? És tényleg csak olyat érdemes kívánni? Kicsit sem szabad belemenni brahiból olyan kívánságba, ami fáj, ha nem teljesül?
Kívülről nem igazán tudom szemlélni az érzésvilágom, bár az állandó sem biztos, hogy mindig jó, és sosem mehetek ki a szikla szélére, mert onnan sokkal szebb a kilátás, mint 12 lépéssel beljebb? Persze lehet erre azt mondani, hogy a 12 lépésem akár az életembe is kerülhet.
Mindenre összhang... micsoda álom... örök mérték... lehetetlenség... de lehet, hogy ő is úgy volt, hogy leírva milyen jól hangzik, milyen bölcsen, hátha valaki megfogadja, meg tudja fogadni a tanácsait.
Ha az élet csak felületesen érint, a kívánságok mértékletesek, akkor egy biztonsági játék az egész. De hát "a mértékletesség, a kiskanalanként, az óvatosan, takarékosan: összezsugorító", nem? Vagy az egészet nem értem? Vagy csak összecsaptam ezt a néhány sort? ;)

Azért én szeretem őt, az első verseskötetem a Bóbita volt, Hincz Gyula illusztrációjával, ami nekem nem annyira tetszett, de sokat segített a betűk tanulásánál. És a nyelvtörőbbek abban, hogy szépen ejtsem ki a szavakat, figyeljek erre is.

habakuk000 2021.05.10. 17:31:01

@méhlovar(nő): Ja, ja, ja... kezdhetné rögtön a Pietával, ha már nem sikerült kalapáccsal szétverni, rögtön utána jöhetne a Grande Arche, esetleg a Csontvári és Wasarely házak Pécsett ezekhez egy is elég szinte szomszédok, A Sikolyt véletlenül se hagyja ki, attól megijedünk úgyis, de a Füvészkertre sincs semmi szükség, bombát rá is, ha már sikoly, akkor ki ne hagyjuk Kovács Margit Gyászolóit, ne kicsinyeskedjünk, Szentendrét.
Ja, bombát mindenhová. Jó ötlet.

2021.05.11. 13:43:22

@Neytiri1: Én csak mókázom ám... Sanyi bácsi a világon a legjobb költő. Istenkirálycsászár az öreg...

Neytiri1 2021.05.11. 14:08:04

@méhlovar(nő): és mi lesz Kosztolányival, meg a tejen hízott kis rózsaszín malackákkal? :)

2021.05.11. 14:10:57

@Neytiri1: Kosztolányi is istenkirálycsászár csak ő másféleképpen igyekezett a teljesség felé...

Neytiri1 2021.05.11. 14:41:11

@méhlovar(nő): mindennek ára van. Éppen az istenkirálycsászár melletti életnek ne lenne?

Neytiri1 2021.05.11. 14:59:53

@méhlovar(nő): na, ezt megúszták :))))
Bezzeg én, ha most találkoznék az istenkirálycsászárommal, s feltenné ezt a kérdést... basszus, de bajba lennék :)

Neytiri1 2021.05.11. 15:24:37

@méhlovar(nő): nem a szerelmem mércéjét, hanem azt, hogy szeressem-e. Merthogy neki meg kéne indokolnia, hogy miért igen. Vagy hogy miért nem. És ha hülyeségeket és elcsépelt szöveget hozna, akkor tudnám, hogy ő biz'a nem istencsászár, legalábbis nem az enyém :)
A szenvedély nem a test "megjelenésétől" függő szerintem.
Az elfogadása/szeretése a testnek (saját és a másik) inkább libido növelő, és nem is kicsi... :)
süti beállítások módosítása