He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

A magyarok Istene......

2012.04.04. 18:22 Horizont

Bereményi Géza:

A magyarok Istene dala

Nézz le a Lánchídról a vén Dunára,
nézd meg a vén folyót, megvan-e még?
Hisz ma az ember azt is csudálja,
hogy el nem vették már rég mindenét.

Nézz csak utána apádnak, anyádnak,
asszonyod vizsgáld, hogy asszony-e még?
Másodpercenként kell ellenőrizd,
hogy a tiéd-e még, ami tiéd?

Gondosan leltározz, éjt nappá téve,
zsebedbe nyúlj, hogy a pénz ott van-e?
Elvették múltadat és a jövődet,
míg félrenéztél vagy három hete.

És emlékezz, volt még egy óvatlan perced,
engedted magadnak, hogy félrenézz,
s már arra ébredtél, hogy nem vagy férfi,
ember, hogy lehettél ilyen merész?

Volt még egy Istened, egész jó Isten,
s könnyelmű percedben feledted őt,
s felnéztél, láttad, ő is másé,
vicceket mesél a gondviselőd.

Nézz le a Lánchídról a vén Dunára,
nézd csak a vén folyót, hogy viszi szét
apádat, hazádat hogyan dobálja,
s maga sem tudja, hogy megvan-e még.

Vagy tudod mit? Ne is nézz le a Dunára,
szemedet féltsed, hátha kisül,
így maradj inkább már, így, félrenézve,
anyátlan, Dunátlan, nemtelenül.

Csakis a, csakis a szemedet őrizd,
ne is nézz már oda, hátha kisül,
vigyék csak, kapkodják, nézz te csak félre,
s várj másik Istenre, aki becsül.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr104363878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.04.05. 16:43:25

Kedves Horizont!

Nagyon szeretem Cseh Tamásnak ezt a dalát is. Ő valódi krónikás volt: két korszakot énekelt meg, ami nem kicsinység!
A kora- és késő kádári éveket, valamint az azt követő - nem tudom, mibe átvezető - úgymond rendszerváltás éveit.
Ha hallgatjuk, még holtában is üzen, és minden szava aranyat érő tisztánlátás.

Vajon nem érvényes ez a sor mára is:

Nézz le a Lánchídról a vén Dunára,
nézd meg a vén folyót, megvan-e még?
Hisz ma az ember azt is csudálja,
hogy el nem vették már rég mindenét.

Vagy a sorok a szégyenünkről, elvesztett nemünkről és így emberségünkről is? Ha nem is szó szerint kell értenünk elvesztett nemi identitásunkat, hanem csak a benső, lelki nőt és férfit veszett el kiben-kiben mi. Vannak-e még nők, óvók, féltők, vagy csak bábuk vagy celeb-barbiek?
Vannak-e még férfiaink? Vagy összeroppantak, ideje előtt meghaltak egy infarktusban?

Egyáltalán: van-e még szégyenünk?
Tudjuk-e, mi az?

Vagy tudod mit? Ne is nézz le a Dunára,
szemedet féltsed, hátha kisül,
így maradj inkább már, így, félrenézve,
anyátlan, Dunátlan, nemtelenül.

Csakis a, csakis a szemedet őrizd,
ne is nézz már oda, hátha kisül,
vigyék csak, kapkodják, nézz te csak félre,

Talán már ez az egyetlen, amit még félthetünk és óvnunk kell: a szégyenérzetünk.

Hogy meg tudjuk különböztetni a gyalázatot az (isteni) alázattól.

Horizont 2012.04.05. 19:51:02

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Írtam egy szép hosszú kommentet neked, de pont amikor elküldtem volna kiírta, hogy a blog.hu sünetel! A francba, nincs most erőm leírni még egyszer. Olyan peches vagyok!Majd pótolom:)
Annyit, hogy olyan jók a gondolataid amiket leírtál Donna!

guma 2012.04.06. 16:40:11

@Donna-CatOnAHotTinRoof: jó kis eszmefuttatás! :)))
még nagyon is toppon vagy agyilag.
bár én mondhatnám ezt el. DDDD lassan dadogni fogok, úgy megvisel minden.

azt tudod, hogy az "angolul" posztoddal a mandineren találkoztam! :)
nem tudom, de nekem ijesztő, ott vörösben látni a blogunk nevét...
(az igaz, hogy ha jönnek is ide olvasni, korrektül viselkednek velünk, nincs "szájtépés"!:)))))

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.04.07. 10:18:49

@guma: Milyen "angolul"? Én nem emléxem semmire és nem is szoktam járni a mandinerre, legfeljebb ha 3-4x fordultam ott elő mindösszesen, de talán még csak nem is kommenteltem...
Nem értem, hogy mi is ez?

guma 2012.04.07. 15:55:47

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Angol nyelven is, miért ne? Az angolt majd' mindenki érti...

posztodnál a tracbackra kattintasz a mandineren találod magad.... :)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.04.07. 19:33:08

@guma: Tényleg:-)

Ezzel beloptam magam a regnáló elit szívébe:-D

guma 2012.04.10. 07:22:43

Szép napot! Szép hetet...
vagyis : Minden jót mindenkinek!

@Donna-CatOnAHotTinRoof: én is így jártam :DDDD

guma 2012.04.10. 18:34:11

hahó! :)
semmi se jó nektek. :DDDDDDDDD

nem jön vissza a "hangotok". :)
mentem...

guma 2012.04.10. 19:49:10

@miről van itt nagybasz0: na essem gondoltam rólad. :DDDDDDDDDD
(csokival vagy nyuszival vagy tele? :))))))))))
én a húsvét elől tűnők vagy 30 éve.
nem bírom az illatkavalkádot. D)
süti beállítások módosítása