He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

The Rumjacks - One Summers Day

2021.11.20. 07:22 guma

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr7916745676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taga20 2021.11.20. 09:42:57

drága guma, cserébe egy kis aranyos madárfüttyös videót küldenék, innen érdről:)))

www.youtube.com/watch?v=NTPMQdcmbXY

habakuk000 2021.11.20. 13:29:23

Az egyetlen rendszerváltást követő éraban az országra pozitív hosszú távú hatást kiváltó élő politikusa mai És cikkéből két részletecske:
1,
"Amikor húsz évvel ezelőtt nyilvánosan felszólaltam a jóléti rendszerváltás keretében meghirdetett gazdaságromboló ötletek ellen, Medgyessy Péter tanácsadója, Dobrev Klára a pénzügyminiszter-jelöltön keresztül azt üzente, hogy maradjak csöndben, és ne rontsam a baloldal választási esélyeit.

Húsz éve várom Dobrev Klára bocsánatkérését."
2,
"Húsz évvel ezelőtt az erdélyi magyarok érdekében végzett munkámat elismerve az RMDSZ megajándékozott azzal, hogy tiszteletbeli tagjává fogadott. A Markó Béla kezéből elnyert tisztességet a magyarországi önkényuralom lakájává süllyedt és a magyar nemzet érdekeit megtagadó pártnak ezúton visszaküldöm."

Ilyen egy ember akinek van felelősségérzete.

Ma a magyar állam, ha térden csúszik Canossáig, akkor sem tudja feledtetni a -4% fölötti reálkamatot, aminek eredménye a csúcs közelében járó árfolyam, s a forint alapú megtakarítások két számjegyű értékvesztése, s a teljes gazdasági szétesés.
Mint ahogyan az ország kettészakadását sem lehet egy emberöltő alatt összefércelni, sokat segítettünk Trianonnak, hogy ne legyen vége száz év alatt a szétszakadásnak.

De a Rumjacks jó zene: :)

www.youtube.com/watch?v=tDTQQWSmo8s

taga20 2021.11.20. 13:51:48

@habakuk000: add meg nekünk a mindennapi dobrevklárázást, uram!

ki ez a zakkant, aki 20 éve vár?
gondolom arra is vár, hogy mikor az óvodában elvette anno pistike a lapátját, hogy azé is kérjen bocsánatot!:)

na itt van cimbi egy jó, remélem nem kö ezé nekem bocsánatot kérnem?:))

www.youtube.com/watch?v=S7RpZ5ObrfQ

habakuk000 2021.11.20. 14:01:23

@taga20: Bokros Lajos.
(Ahogyan látom, sikerült megragadnod szarva közt a tőgyit.)

taga20 2021.11.20. 14:10:09

@habakuk000: sejtettem, me ahogy írtad, egyből átnéztem az ÉS-re.

ahogyan látom, neked se sikerült átlépned az árnyékodat.
így egyikünk se tehet a másiknak szemrehányást!:)))

zenét szoktál bumer? tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=2IAzJTBmX0s

guma 2021.11.20. 14:30:47

@habakuk000: :)

b+!
mindenkinek hiányzol - tapasztalhatod
ráadásul egy egészséges vitát is generálni tudsz, a zenéid mellé... :))

taga20 2021.11.20. 15:04:10

@guma: "mindenkinek hiányzol"

párdon?!:)

érdekes, én egy jó szót sem kapok, pedig minden nap benézek, nem úgy, mint egyesek:))

ja és!:)))

i0.wp.com/hirhugo.hu/wp-content/uploads/2021/10/244433951_7077915835567474_7169866953075321161_n.jpg?fit=720%2C480&ssl=1&w=640

habakuk000 2021.11.20. 17:26:33

@guma: Kösz, de egészséges vitát nemigen generáltam. Nem napi politika volt a téma, főleg nem dobrevezés.

Csípi a csőröm az ellenzék sunnyogása(?), butasága(?), tehetetlensége(?). Pl a benzinár ilyen módon történő maximálása kb minden szabadságjogot sért, ennek ellenére egy árva szó nem hangzott el ebben a viszonylatban.
Ha hülyének nézzük az embereket, akkor hülyék is maradnak a legtöbben.

taga20 2021.11.20. 18:34:13

@habakuk000: ha te felkelsz, akko egyből gyurcsány meg dobrev a téma.

"Csípi a csőröm az ellenzék sunnyogása(?), butasága(?), tehetetlensége(?)."

baszmeg vidékisutyerák, én tőled még olyat nem olvastam, hogy csutigeci, lézer, rogán!

hogy van ez tesó, még remélsz?

ui: csak röhögök rajtad, ahogy demeterszilárdon is!

zenét szoktál? nesze, majdnem érd:)))

www.youtube.com/watch?v=KkdWzfgclLk

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.20. 18:43:35

@habakuk000:

Láod, megint indulattal indítod a vitát.
Nem szabadság jog kérdése a benzin árának stoppolása, hanem az áruk szabad mozgását, a piaci viszonyokat sérti. Ennek pedig hangot is adtak, de ép eszű ellenzék választás előtt emiatt nem húzza magára a fideszt, és nem haragítja magára a szavazókat sem azzal, hogy ezt kifogásolja. Talán ezen is gondolkodhatnál. Mármint azon, hogy a politika a zuhogón történő lavirozás mestersége, és senki nem szeret a vízbe fordulni. Te is áttetted a székedet más országba, pont ezek miatt. Elmentél a konfrontációk elől. Akik viszont vállalják a ellenzék összefogását, azok néha vizesek lesznek, de te nem akarod őket szárazra törölni, hanem csak kritizálsz. Mondjuk az könyebb is, mint beállni és velük dolgozni.

habakuk000 2021.11.20. 20:27:36

@látjátok feleim szümtükkel: Nincs bennem indulat, s nem is vitát akartam indítani, egyszerűen meg akartam osztani Bokros írását - előfizetés nélkül, reklám megnézése után is olvasható-.

Én úgy gondolom az, ha rákényszerítesz valakiket, hogy veszteségesen dolgozzanak és nem zárhatnak be, az nem pusztán piaci viszonyokat sért, hanem a magántulajdon, a vállalkozás, a szabad tőkeáramlás szabadságát is, melyek bármilyen furcsa is, az EU alapértékeit jelentik.
Közönséges rablás.
Az írás egyébként nem Dobrevről szól, az, hogy mégis erre ugrik is bárki, ő dolga.
Vízbe fordulás: Húsz éve folyamatosan, nap mint nap fordulunk a vízbe, minden oldalról úgy, hogy elherdáltuk öt következő nemzedék jobb sorsát is, ennek ellenére még mindig arról szól a vita, hogy kinek is szurkoljunk.

(Még csak tervezem a székhely áthelyezést, s van, akinek konkrétan segítek. Mellesleg a kritizálással is, mert nagy ritkán akad, aki nem csupán szurkol, gondolkodik is.)

Beállni és együtt dolgozni: angolban a lying hazugságot és fekvést is jelent, jobban belegondolva nem is véletlenül, take lying down: szó nélkül eltűr, lenyel. Bárhogyan is értelmezem a lefeküdni vagy hazudni jelentése egyáltalán nem a dolgozni.

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.20. 20:33:23

@habakuk000:

Magyarul Bokros indulatát megosztod másokkal. Nyilván nem azért, mert nem értesz vele egyet. Kár. Mert igaza van Gumának, meg Tagának is, csak te nem akarod megérteni mi mit nem értünk abból, amit itt adsz.

taga20 2021.11.20. 20:40:35

@habakuk000: "Az írás egyébként nem Dobrevről szól, az, hogy mégis erre ugrik is bárki, ő dolga."

ako mé ez vot az első pontod? miért baszod?!:))

"politikusa mai És cikkéből két részletecske:
1,
"Amikor húsz évvel ezelőtt nyilvánosan felszólaltam a jóléti rendszerváltás keretében meghirdetett gazdaságromboló ötletek ellen, Medgyessy Péter tanácsadója, Dobrev Klára a pénzügyminiszter-jelöltön keresztül azt üzente, hogy maradjak csöndben, és ne rontsam a baloldal választási esélyeit."

haba tezsvérem, a hülyék eger környéken vannak, nem itt érden!:)))

taga20 2021.11.20. 20:51:03

@látjátok feleim szümtükkel:

szümtük, néha szeretlek. de nem pont azé, mert, hanem azé, me néha nem vagy tök hülye:)))

ma délután, az időmérő után eszt néztem meg. érdekes.

íme:www.youtube.com/watch?v=MBHOHFX11II

habakuk000 2021.11.20. 21:12:02

@látjátok feleim szümtükkel: Szerintem értem.
Viszont nincs kedvem szimpatizáns alapú beszélgetéseket folytatni.
Miről beszélek? A két fejezet külön-külön is egy nemzet - nem a ner terminológiája szerint - tragédiája, ugyanakkor az egészből a Dobrev ütötte meg a szemeteket, pedig pusztán azért idéztem, mert az volt a fejezet utolsó bekezdése.

Pedig a második fejezetecske sokkal nagyobb seb, sokkal komolyabb betegség, de ez fel sem tűnt itt.
Csak a Dobrev. Pedig itt és most nem róla van szó, hanem a felelőtlen politikák ország gazdaságát tönkrezúzó mérgező tevékenységéről.

Sebaj.

taga20 2021.11.20. 21:37:05

@habakuk000: haba, én téged azé szeretlek, me te felköpsz és aláállsz.

tisztára a kamaszkorom jut rólad eszembe:)))

gazoló 2021.11.21. 07:28:34

@taga20:

": csak röhögök rajtad, ahogy demeterszilárdon is!"

más is ezt teszi))

orulunkvincent.blog.hu/2021/11/17/mi_a_baj_demeter_szilarddal

/nem habán kell röhögni :-)

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.21. 09:08:16

@habakuk000:

Valamit benézel, mert a vita nem arról szól, hogy kinek szurkolunk. A vita témája az, hogy megyünk-e az orbáni egyeduralmi fideszes álkeresztényi kádár2-es úton tovább, vagy megpróbáljuk a sokszínű, kompromisszumokon alapuló demokráciát elérni, megfogni. Mert azzal, hogy anno a fidesz előtt ennek lehetőségét elegáns módon viselkedve (?) elszalajtották, még nem ad alapot arra, hogy az ellenzék ne próbáljon meg öszefogással győzni. Itt most nem Bokros, vagy más egyéni sértődöttsége a téma, és soha nem is lesz az, az a magánügye, és nem azzal kellene neki sem foglalkoznia. Meg neked sem. Tudod van az a régi magyar mondás, miszerint használt gatyából nem lehet új túrószacskót csinálni. A régi beidegződésen alapuló politikával sem lehet fideszt váltani. Nekem alapjaiban nem sok bajom van a fideszszel, sokkal több van egyes törényeikkel, a hivatalnokaik kiskirálykodásával, pont úgy, ahogy a kárdárizmussal volt. Mert az kihat a mindenapokra is. De azzal, ha az elmúlt éveket hánytorgatjuk az ellenzék szemére, nem lesznek betemetve az árkok, amiket az elmúlt tízben kiástak. Az ellenzéki összefogás a magyar történelemben nem gyakori jelenség, és most adott egy történelmi pillanat, aminek a lehetőségével Bokros nélkül is élni kell. Mellesleg ő is jobban tenné, ha nyilatkozataiban azt segítené, mit kell és szerinte milyen módon helyre tenni. De a mai viszonyok közt, ennek megfelelő eszközökkel. Állítólag neki ehhez ven ( kellene lennie ) tudása. Te is ágálsz a fidesz gazdasági intézkedései, törvényei ellen, aztán neki állsz az ellenzéket szapulni, mert régen iyen, meg olyan hibákat vétett. Ma nem régen van, ami tegnap volt, az ma már nem úgy van.
A 2. pontodról pedig már írtam, hog hülye ellenzék az, aki magára húzza a fideszt és a választókat. A fidesz minden intézkedését sem kell kiönteni a fürdető vízzel, főleg nem addig, amíg a fidesz kormányoz. Nos ez a logikai gondolkodás hiányzik a mondandódból. Bár lehet, hogy dr Budó szerint én néha tényleg hülye vagyok?

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.21. 09:15:10

@gazoló:

Röhögött itt valaki Habán?

Azt pedig már az első "demokratikus" kormány megalakulása után láttuk, tapasztaltuk, hogy a középszer uralma jött el. Ami nem baj, mert több a közsépszerű, mint a magasan kiművelt koponya, de a hiba az állam irányításában nem a középszerre kenhető. A "kiművelt" fők sokkal jobban felelősek ezért, mert akkor nem szólaltak meg, amikor annak ideje volt, kullogtak az események után. Meg kullognak most is.

habakuk000 2021.11.21. 09:48:54

@látjátok feleim szümtükkel: Nem értem miről írsz.
Amiről az idézett cikk szól: a fidesz túlélés céljából hozott gazdasági intézkedései -amelyek érdekes módon hasonlóak a volt Megyesi kormány népjóléti intézkedéseihez - hosszú távon és alaposan tönkrevágják a magyar gazdaság egyensúlyát és kilátásait.

Amiért betettem a linket: a héten kétszer emelt a jegybank kamatot, és a piac baromira nem vette a lapot, az euro maximuma környékén ingadozott, infláció 7 %, reálkamat bőven -4%, ma már kevés a hazudozás és a tündérmese. Vége. Itt a baj. Amit nem matolcsy, varga és orbán, draskovics, megyesi fog megfizetni, hanem te, én, s majd mindenki ebben a hazában.
De ha mindenképpen napi politikát akarsz bevinni egy gazdaság és nép adott állapotát jellemző általánosba, hát legyen:
(Szándékosan nem írtam le eddig a következőket, mert nem akartam az általános állapotokat egyénekre de bontani, de tessék: a héten az egyedüli korrekt, felelős megszólalást az aktuális gazdaságpolitikai döntésekről csak Márky-Zay szájából hangzott el.)

Velejéig beteg ez a társadalom, beteg, sértett, hisztis picsa, ha egy ilyen általános kórképből a szapulás az ami megfogan a koponyákban.

Fölösleges arról beszélni, ami triviális. A ner megbukott. A kérdés már csak az, hozzábukik-e az ellenzék is.

habakuk000 2021.11.21. 10:04:05

@látjátok feleim szümtükkel: A második részhez: észrevettem magamon, hogy megváltozott a viszonyom az Erdélyben élőkhöz, olyan szinten, hogy szégyenkezem miatta, de sajnos szégyen ide vagy oda, elhelyeztem őket egy fekete dobozba, s erre végképp nem vagyok büszke.

Persze ők sem lehetnek büszkék arra, amit csinálnak, de ez az ő gondjuk.

Szóval mindkét fejezet abszolút aktuális, ugyanakkor évtizedekre fogja befolyásolni Magyarország jövőjét.
Úgyhogy még egyszer: ez nem egy egyszerű de hülye ez vagy az, hanem egy pillanat, ahol át lehet gondolni a jövőt. S ez a jövő sem gazdaságilag sem társadalmilag nem szép, fényes, ragyogó.

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.21. 11:12:21

@habakuk000:

Kicsit másra válaszolsz, mint amit írtam, de szabad a gazda. Így nincs vita.

Egyébként szerintem én erről írtam. Csak azt nem értem, miért terelsz, miért nem mered nyíltan leírni szerinted mi a kivezető út? Mert ha se orbánizmus, sem ellenzéki összefogűs, akkor mi? Befosás?

habakuk000 2021.11.21. 11:35:09

@látjátok feleim szümtükkel: ? ? ?

Basszus nem lehet folyamatokról írni? Basszus nem létezik semmi csak az orbán versus ellenzék?
Basszus, nem lehet mellet döngetni, hogy húsz, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 éve is ugyanezt pofáztam, -uk, hogy nem lehet ezt művelni? Tökmindegy, hogy ki műveli az ostobaságot?
Terel mellesleg a nagyrabecsült..... (akárkit idegondolhatsz, természetesen engem is)

Rendben.
A véleményem egyébként az, majdnem teljesen mindegy ki van hatalmon, ha a szimpatizánsai nem kritikusai és ellenőrző szervei az aktuális hatalomnak, hanem pusztán lila vagy piros gőzben fürdő dilettáns szurkolói.
Megelőzendő a felhördüléseket, hogyasszondja na ugye, hogy fideszbérenc, a nernek okvetlenül buknia kell, mert vele visszasüllyedünk 200 évvel ezelőttre.

De az ellenzék is pillanatok alatt erodeálhatja azt a csekély esélyét racionális és felelős gondolkodás híján.

Ma már vethettem volna 12 db salátát. Legközelebb jobban átgondolom én is a prioritásaimat. :)

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.21. 12:49:38

@habakuk000:

Még vetheted azt a salátát. Valamikor felénk november elején ültették szét az addig megnőtt palántákat. Ilyen tájra ( 19., 25. ) jött rá a hó. De ez már nagyon régen volt.
Nálunk tegnap volt akácfa ültetés, meg átköltözött két tőke szőlő, és elbújt vagy 15 díszhagyma is a föld alá. Eddig falevél gyűjtéssel szórakoztunk. Sajnos a szomszéd hatalmas paltánján még nagyon sok levél van.

No még egy kis politika. Ma nem létezik más, csak a fidesz és az ellenzék. Majd ha ügyesen provokálod te is a környezeted, hogy az egybesült ellenzékre szavazzon, akkor lehet más a politika. Addig ez van. De idáig még ez sem volt, ezért ne elégedetlenkedj!

gazoló 2021.11.21. 12:50:45

@habakuk000: DDD

"Ma már vethettem volna 12 db salátát. "

oszt miért nem vetettél tesó?
mindig csak a kutyálkodás meg a 'zasszony :-)

képzeld fülesednek az oltott laskatuskóim)

látjátok feleim szümtükkel 2021.11.21. 13:02:13

@habakuk000:

Lefordítottam Guma üznetét: Éva nélkül a Place Pigalle, nélküled meg a kocsma üres.

www.youtube.com/watch?v=yvz_m6yTM98

gazoló 2021.11.21. 16:25:50

@habakuk000:

"megváltozott a viszonyom az Erdélyben élőkhöz, olyan szinten, hogy szégyenkezem miatta, de sajnos szégyen ide vagy oda, elhelyeztem őket egy fekete dobozba, s erre végképp nem vagyok büszke."

én nem szégyellem,hogy útálom és kiver a víz azoktól akik ezzel a rendszerrel kollaborálnak legyen az erdélyi,felvidéki,bánáti vagy ukrán "magyar.
ott baszódjon meg a voksával együtt ahol van.
nekem egyik sem testvérem!!!

s 2021.11.21. 23:33:39

@habakuk000: "majdnem teljesen mindegy ki van hatalmon"
Telitalálat! Nem a politikusokat kell leváltani, hanem a népet. Azt viszont nem lehet. Ennyi. Azért vannak azok hatalmon, akik vannak, mert a nép őket tette vezetővé. A nép kitanítása jelenleg legalább 50 - 70 évbe telne. Én itt és most kiszálltam a játékból, mert nincsen erre időm. Jöhet akárki.

guma 2021.11.22. 15:08:35

@taga20: :)

pocisimit nem kérsz?

guma 2021.11.22. 15:16:04

@s:

ha vicc lenne röhögnék... de rögtön érthető @habakuk000:
hiányom is...

@gazoló:

@látjátok feleim szümtükkel:

figyelmetekbe ajánlom nektek is 29.i posztot

guma 2021.11.22. 17:29:01

@látjátok feleim szümtükkel:

nincs még 21.-e...

(mindig előre bepakolok valamit - ha időm, kedvem engedi)

habakuk000 2021.11.22. 19:18:50

@s: A népet nem lehet leváltani. Hülyíteni lehet, korrekten tájékoztatni is, reálisan gondolkodónak tekinteni is, persze birka hívőnek is.

Szerintem nem értetted meg illetve rosszul értelmezted az általad idézett mondatomat.
Fussunk neki még egyszer: "majdnem teljesen mindegy ki van hatalmon, ha a szimpatizánsai nem kritikusai és ellenőrző szervei az aktuális hatalomnak, hanem pusztán lila vagy piros gőzben fürdő dilettáns szurkolói."

A mondatom első része nem igaz a ha utáni feltételrendszer nélkül.
Kell a kontroll, kell a civil, az önkormányzati kezdeményezés, ezekből alakul ki egy modern demokrácia.

"Én itt és most kiszálltam a játékból, mert nincsen erre időm. Jöhet akárki." Miért e döntés?

habakuk000 2021.11.22. 19:23:12

@gazoló: Nekem rossz érzés. Hogy egy mocskos tolvaj miatt sandán nézek sok mindenkire.

Arra sem vagyok büszke, hogy elvakult fideszes ismerőseimet is kiszelektáltam.

A tuskódat irigylem, hol tartod, hőmérséklet, fény, stb...
@látjátok feleim szümtükkel:
( 20 salátamagot vetettem végül)

habakuk000 2021.11.22. 19:27:52

@guma: Nem habakuk000 hiányod van, hanem reálnyugdíj és megtakarítás hiányod... Világcsúcsot döntünk most éppen, 370,44 huf most egy €.

És itt már jöhet bármilyen szóbeli intervenció, heti kamatemelés, csak Samuelson és Keynes istene menthet meg bennünket, főleg ha a magyarok - cégek és magánemberek, alapok - elkezdenek menekülni a forintból

s 2021.11.22. 20:11:00

@habakuk000: "Hülyíteni lehet" - Történik. "korrekten tájékoztatni" - Nem történik.

"szimpatizánsai nem kritikusai és ellenőrző szervei az aktuális hatalomnak, hanem pusztán lila vagy piros gőzben fürdő dilettáns szurkolói"
Felesleges a feltételes mód használata. Minden odavan. Ez már történelem.
Tisztelem a véleményed, rendes gyerek vagy, bár szerintem túlzottan optimista. Nem lesz jobb. Szerintem nem. Egy demokrácia észrevétlenül, fokozatosan alakul át önkényuralommá. A visszafelé menet zajosabb. Nem lehet visszacsempészni a demokráciát egy lényegében korrupt rendszerbe. A demokráciáért meg kell harcolni. Mi ezt nem tettük meg 1988 -ban sem. Ha most sem tesszük meg, akkor nem kapunk mást, mint a mostanitól valamiben különböző, de lényegében azonos, korrupt rendszert. Ez most nem felhívás keringőre. Amikor a meteorológus bemondja, hogy hóvihar lesz, akkor azt nem ő csinálja. Csak szól, hogy az lesz. Én vagyok a meteorológus.

"Miért e döntés?"
Magyarázzam? Inkább nézelődöm, mint cselekszem. Nem vagyok erőszakos típus. Úgy akarom a jövőt átélni, mint egy dokumentumfilmet a History csatornán. Az is borzasztó egyébként.

s 2021.11.22. 20:36:33

Gyerekek! Cecília napja vagyon. Lehet itt hiányolni bárkit, de senkinek sem hiányzik Müllermilch Cecília? Egészségedre! Remélem ízlik. 649 -en vannak lélegeztetőgépen. Ilyenkor szoktak valamit mondani. A két egyenruhás közé beáll nagymama, és életvezetési tanácsokkal ostromol. Legalább. Most már erre is szarunk? Csak kérdezem. Beljebb nem lennénk vele, de éreznénk a törődést. Ezekben e nehéz időkben ez is sokat jelentene. Lenne min röhögni. A humor fontos a túléléshez.

habakuk000 2021.11.22. 20:37:16

@s: A bolygók kedvező állása kellett ahhoz, hogy a hazudós tolvaj ki tudja alakítani a ner-t, azaz a kontrollálatlan uniós források nyakló nélküli érkezése.
Ennek vége.
Egyrészt az unió megírta levelét - nem véletlen, hogy a cigány már küldte "a mi vagyunk a pajzs" pénzé gazsuláló írását, de ez a hajó már elúszott. Nem lesz pénz eu-ügyészség nélkül.
Másrészt 20 év gazdaságpolitikai ballépéseit egyszer sem korrigálták - Bajnai válságot kezelt, akut közbelépés volt nem stratégiai - az utóbbi tíz év gazdasági ámokfutását pedig nem lehet folyamatosan folytatni, előbb-utóbb törvényszerűen jön a bukta.
Most jött, egyszerre az egyrészt-másrészt.
Az emberek megérzik ezt, ez a fekete péntek hete, karácsony előtti hónap, hiába a 80 kilo, ha lópikulát nem ér, illetve három hét alatt tűnik el tíz százaléknyi pénz.

A demokrácia mindig lassú döntéshozatali folyamat. Nem gondolok egyet és úgy lesz. Lesz változás itt is, az előválasztás ezt nagyon szépen mutatta.

s 2021.11.22. 20:52:30

@habakuk000: Minden eddigi hatalomban lévő szereplőről azt gondolom, hogy azért nem csinált igazi reformokat, mert a nép megbuktatta volna. Ez egy kölcsönös játék a nép, és a választott politikusai között. Végül is a nép a hibás. Mármint annak többsége. Egyszerűen nem hajlandó elfogadni a tényt, hogy szarban vagyunk. Kell neki megoldás, csak ne fájjon. Én már azzal is kiegyznék, ha továbbra is diktatúra lenne. Csak legalább legyen jó. A reformokat gyakorlatilag már csak erőszakkal lehet keresztülvinni. Itt tartunk. Kell egy erős kezű vezető, akinek az erős keze nem maga felé hajlik. (Sőt, már szinte a mellére van szögezve.) Mert ebből csak egy banánköztársaság jön ki, egy maffiaállam, mint Észak - Koreában, ami lényegében egy családi vállalkozás koncentrációs táborokkal, kínzásokkal és kivégzésekkel. Nem tartunk még itt, de errefelé megyünk.

habakuk000 2021.11.22. 21:23:21

@s: Bokros-Horn megcsinálta, ebből éltünk több mint tíz évig.
S ha a szocik nem olyan nagyképűek és komolyabban veszik a fideszt, simán duplázhattak is volna.

Amúgy az utolsó hozzászólásod egyetlen mondatával sem értek egyet.
Nem a nép a hibás, sohasem a nép a hibás.
Ugyanis a politikus attól politikus, hogy megmagyarázza a döntéseit és megszerzi hozzá a többséget.
orbán is ezt teszi, az igaz ő úgy, hogy körbeveszi magát hülyékkel illetve propaganda sulykolással próbál többséget szerezni.
Márky is ezt teszi, Dobrev is.
Nem erős kezű vezető kell, hanem erős gondolatokkal és stratégiával bíró koalíció s mellé egy erős ellenőrzéssel és saját tudattal bíró civil társadalom.

Erős kezű vezetők a XX században: Sztalin, Hitler, Brezsnyev, Ho Shi Min, Mao Ce-tung. Szerintem nemigen vágyunk még egy ilyenre.

s 2021.11.22. 22:30:52

@habakuk000: "Bokros-Horn megcsinálta"
Csináltak valamit. Kb. jó felé mentek. Aztán belebuktak, jött a fidesz. Megyó már osztott, mert muszáj is volt. Megpuccsolták, jött Gyurcsány, és nem engedték neki, hogy szigorú legyen, mert az bukás lett volna az mszp -nek. Kiszivárgott a beszéd, aztán lett, ami lett. Orbán folyamatosan oszt. Nem csak akkor, amikor kampány van, hanem mindig. A vargamisi befeszül, mert ő sem akkora barom, mint amekkorát játszani kénytelen. A matolcsy meg már szarik mindenre, de mi mást is tehetne. 371 forint egy euró, bármit csinál. A kormány gazdaságpolitikája látványosan megy szembe a jegybank intézkedéseivel. A nép boldog. Most még, nagyjából tíz percig.

"Amúgy az utolsó hozzászólásod egyetlen mondatával sem értek egyet."
Jobbra számítottam, de ne keseredj el.

"Nem a nép a hibás, sohasem a nép a hibás."
Hitleri Németország? Gondoljuk ezt át egy pillanatra.

"Nem erős kezű vezető kell, hanem erős gondolatokkal és stratégiával bíró koalíció s mellé egy erős ellenőrzéssel és saját tudattal bíró civil társadalom."
Igen, végül ez kell majd. De ezt most nem lehet megcsinálni. Ezzel a néppel már nem.

"Erős kezű vezetők a XX században: Sztalin, Hitler, Brezsnyev, Ho Shi Min, Mao Ce-tung. Szerintem nemigen vágyunk még egy ilyenre."
Nem, valóban nem. Nem is ilyenekre gondoltam. Mária Terézia? Hozzá mit szólnál? Ha lenne most egy hozzá hasonló, sokat segítene rajtunk. Azt sem bánom, hogy király. De legalább a jobbik fajtából.

gazoló 2021.11.22. 22:34:43

@habakuk000: szia haba

végre jöttél egy jót "dobrevezni" :))))

komolyra fordítva,max. egyetértünk csak néhány dolog. tovaszálló,lehetetlen álom máriaországában.

"saját tudattal bíró civil társadalom."
-ezt már elképzelni sem tudom (

kertben helyzet?
nemrég jártam tornyos városodban.

gazoló 2021.11.22. 22:48:38

@habakuk000:

"A tuskódat irigylem, hol tartod, hőmérséklet, fény, stb..."

egy eldugott sarokban vizeshordók mögött,30 centire beásva,kartonnal a palástjuk körbevéve,felülről megfurkált lyukakban csírával kitöltve,rajtuk bükkfakarika sapkával,locsolgatva,
eleinte fólia alatt))

s 2021.11.22. 22:57:33

@gazoló: "-ezt már elképzelni sem tudom ("
Ketten vagyunk, gazoló. ;-) Nem egy tömeg, de az igazság sosem volt mennyiségi kérdés.

jaegtoer 2021.11.23. 05:49:21

@habakuk000: A magyaroszáginál fejlettebb és képzettebb demokráciákban is próbálták kompenzálni az üzemanyagok durva drágulását. Magyarországon így sikerült. Persze nem vitatkozom, a 700 Ft-os üzemanyagár sokkal vonzóbb lehet. Mindazonáltal mindez nem jelenti azt, hogy bárkinek (is) igaza van, ha egyszer a Főnöknek lehet csak igaza.
Nem feltétlenül ideillő, de Bokros Lajos felemlegetése bármilyen pozitív vonatkozásban az én szememben vörös posztó. Ugyanakkor belátom, hogy minél hosszabb idő telik el egy-egy eseménytől, az eltelt idővel egyenes vagy hatványozott arányban megszépül a múlt. Maradjunk annyiban, hogy Bokros a maga idejében is csak egy szánalmas pöcs volt.

gazoló 2021.11.23. 09:09:36

@s:

"saját tudattal bíró civil társadalom."

ott ahol állandó célkeresztben a civil szféra,a norvég alap pénzeit dafke nem kérik,tudatosan vezetnek meg és hülyítenek el társadalmi csoportokat.
ott ahol nyíltan beszélnek vokstúrizmusról,sőt törvényt hoznak rá. az ügyészség,álomfő,kotmánybíróság,ellenzék mély kussolása közepette,hol keressük a "saját tudatot?

Neytiri1 2021.11.23. 09:46:44

@gazoló: időnként szégyen nőnek lenni, ha olyan is nő, aki szégyen, és szégyen magyarnak lenni, amikor az általad felsorolt és még mennyi szar van, amit lehet ennek a szaros kÓrmánynak. És nem csinálunk semmit - teszem hozzá -, mert milliós tábora nagyjából töretlen.

gazoló 2021.11.23. 10:09:38

@Neytiri1:

láttam ma a könyvet a kisváros könyveskirakatában és eltűnődtem,ezt valaki megveszi?

s 2021.11.23. 17:09:29

@gazoló: pölö lölö.
Segít, ahol tud.

habakuk000 2021.11.23. 18:55:18

@jaegtoer: Ne aggódj, óráról órára csökken a benzin ára €-ban kifejezve.

Ne maradjunk. Abban maradjunk, hogy van egy véleményed Bokrosról, nekem pedig van egy véleményem a rendszerváltás utáni Magyarország gazdaságának konszolidációjáról.

Egyébként Bokrosról mint személyről is gyökeresen eltérő a véleményünk.
Nekem szimpatikus volt, repültem vele egy-két alkalommal.

habakuk000 2021.11.23. 18:59:50

@gazoló: Pl itt. Vagy bárhol. Van azért manapság is meglepően sok civil történet, ami nem csak az uniós pénzek lehúzását jelenti.
Az mondjuk elég szégyen, hogy a Szeta 40 év múltán talán még jobban aktuális, mint annak idején.

habakuk000 2021.11.23. 19:15:51

@gazoló: Jól elrondították azzal a hülye kerékkel, ha Bakta felől érkeztél, volt egy szakasz, ahol csuda klassz volt a látvány a Minorita templom tornyaival, most pedig csak egy fehér randa vas látszódik, kifejezetten csúfítja a városképet.
Túl kicsi a belváros ehhez a kerékhez, a dohánygyárhoz kellett volna inkább tenni, ez olyan, mintha a Budavári Palota udvarába vagy a Kossuth-térre pakolnád ki a vasat. Nem odavaló.

Van vagy tíz nagy bálám, azt kéne szétpakolásznom egy kis lótrágyával mélymulcsnak, de szokás szerint nem haladok, még az alma fele is kinn van, viszont hétfőtől tettem ki naprát, mert a cinegék csoportosan reklamáltak a tornácon, s rájöttem, egy állandó lakó csuszkánk is lett, tavaly csak időszakosan jött. Már most sok a madár, tengelicek már itt vannak, pedig hol van még a tél? Zöldikék is állandóra jelentkeztek be, egész nyáron láttam őket. Nem tudom, mennyien lesznek, ha jön a tél, most még csak kóstolóba jönnek, de már 4 etető/nap elfogy. Cinegénk is sok van, megvannak a kicsik is, a kékek és a barátok.

gazoló 2021.11.23. 19:27:54

@habakuk000:

reggel,este erre is állandó vendégek lettek a csuszkák,ökörszemek.
a tengelicek még nem jelentkeztek,de így is nagy a sokadalom. alig győzzük,semmi perc alatt kieszik a szotyit az etetőkből.

a rosszcsontok,ha nem vagyunk otthon aktív feketerigói segédlettel kipancsolják az itatóvizeket és feldúlják a teraszon telelő növények földjeit kukucokat keresgélve(

habakuk000 2021.11.23. 19:31:31

@Neytiri1: Dehogynem, most mutattuk meg, hogy mi az a demokratikus szavazás.
A hülyéket pedig agyon is lehet hallgatni. Az talán még jobban zavarja őket, mint a kritika.

taga20 2021.11.23. 19:32:10

@habakuk000: solt ottilia miatt is lettem eszdéeszes.

a jók mindig előbb halnak.

habakuk000 2021.11.23. 19:42:23

@taga20: 372-nél kezdett el venni valószínűleg az mnb. Azt hiszem, a 372-es csúcshoz most kellett a vargamiska minden nagyon szép lenne, ha nyugatról nem gyűrűzne be a baj dolgozata is, ez is volt olyan príma mint kósalala államcsődje, gyakorlatilag deklarálta, hogy az állam költ tovább eszetlenül. Lehet a török vadmarhától tanulta a férfias kiállást, a líra 20%-t esett a marhája miatt.
(Ismét elrontottam, egy hete akarok jurót venni, de nem jön össze, amikor jó lett volna, nem volt pénzem, ha csütörtökön se lesz semmi látszatja a következő kamatemelésnek, szégyenszemre megveszem bármi áron. :( )

taga20 2021.11.23. 19:53:30

@habakuk000: ja vargamiska, a téeszfőkönyvelő, az kurvára ott van a szeren! nála csak matócsi a nagyobb spíler:)))

coub.com/view/1x4gu7

Neytiri1 2021.11.24. 14:55:41

@habakuk000: ezt nem igazán értem. :)))

taga20 2021.11.24. 17:44:38

@Neytiri1: nem kö mindent értened!
azt se érted, hogy miért kell beoltani magadat a kovid ellen;)

jaegtoer 2021.11.26. 17:52:25

@habakuk000: Értem. Te Bokrossal repülgettél, mások meg a munkahelyükről repültek.
Az élet szép. Maradjunk ennyiben.

taga20 2021.11.26. 18:20:00

@jaegtoer: "Te Bokrossal repülgettél, mások meg a munkahelyükről repültek."

jég! haba repülhet luival, me szerintem ebben nincs semmi, viszont ezt szembeállítani, hogy mások a munkahelyükről repültek, elég színvonal alatti.

hozzád képest pláne;)

habakuk000 2021.11.26. 18:54:02

@jaegtoer: Megragadtad a lényegét így péntek estére.
Valóban nem volt egyszerű.
De azért megkérdezném, melyik a jobb: egyszeri intézkedés, ami kétségtelenül egyéni problémákkal jár, ugyanakkor aminek hatására fejlődési pályára áll a gazdaság vagy pedig a lassú, közös lecsúszás ami ugyanúgy kétségtelenül egyéni problémákkal jár.

Néhány árfolyam 2011.11.26-án: pln, lengyel zloty: 68,08, román lej, ron: 69,00, cseh korona czk:11,97, bolgár leva bgn: 152,67 !!!

Ma ugyanezek: 78,24 13% - 74,27 7% - 14,34 17% - 187,99 19%.
Azaz picit leegyszerűsítve elmondható, hogy a legkisebb különbség egy magyar és egy román munkavállaló munkájának értéke közötti romlás tíz év alatt 7%, míg pl egy plovdivi vagy sumeni munkavállaló 19 százalékkal eredményesebben dolgozik, s kerül a munkája a piacon elismerése.

Szóval most azért van még munkád, mert tíz+tíz év alatt nem voltál hajlandó reformokra - nem csak te, ebben az országban mindenki - a langyos vízért cserébe viszont leértékelted magad, s itthon mindenkit a környező országok munkásáihoz képest 9-19%-al.
S most a fejlett országokról, Szlovákiáról, Baltikumról nem is beszélünk, mert minek.

Itt tartunk. Nincs semmilyen csomag, csak a balkániakhoz, szomszédokhoz képest gyakorlatilag 10-20 százalékot vesztettél az értékedből, Európához képest cca 19-20%-ot. Úgy, hogy a kalandozások óta nem tapasztalható arányban érkezett külső tőke az országba.

Egy picit egyszerűsített a folyamatok értelmezése, de ilyen időciklusban már leginkább a munka termelékenysége határozza meg az árfolyamokat.

jaegtoer 2021.11.26. 21:57:26

@taga20: Látom nálad is régen volt 1995-1996:)

jaegtoer 2021.11.26. 22:03:42

@habakuk000:

"_Szóval most azért van még munkád, mert tíz+tíz év alatt nem voltál hajlandó reformokra - _"

Erről aztán neked végképp fogalmad nincs, hogy miért van még munkám, mi mindent tettem, illetve nem tettem.
Gondolom az elektronikus ügyintézés is elúszott melletted, mint a történelem meg a tények.

habakuk000 2021.11.28. 08:31:15

@jaegtoer: Írhattam volna egyes szám első személyben is, többes szám első, második, harmadik személyben is.

Nem személyesen rád céloztam, ne haragudj, ha ezt szűrted le belőle. Amúgy sem tudom, mit, hol, mivel dolgozol, nem ismerem a tanulmányaidat sem. :)

Azt viszont tudom saját tapasztalatból, milyen az, amikor új egzisztenciát kell létrehoznod, mert az ágazat, melyre fölépítetted az életedet, villámgyorsan megszűnik.

jaegtoer 2021.11.28. 12:33:45

@habakuk000:

Mondanám, értem én, de nem mondom, mert nem értek már semmit. Régen 3 millió koldus országa voltunk a népi írók szerint, ma meg 3 millió idióta országa vagyunk a vájt eszűek szerint, és ez a kétszer 3 millió nem feltétlenül fedi egymást. Mégis elnagyolva kijön a kétharmad, mert napjainkra mindenki másképp koldus és másképp hülye. (ezt a hülyét is mért ne lehetne j-vel írni?) és ennek az elég vastag szeletnek jobb a túlélő képessége mint az alkotó, cselekvő emberé...
Szóval ott tartottam, hogy minden hánykolódásom mellett vagy éppen ellenére értelek, bocs a repülőzésért, de eccerűen gyenge fing voltam, és nem bírtam kihagyni, annyira álácsony lábdá volt, hogy muszáj volt belerúgni. (és ez a muszáj-t is miért is ne lehetne ly-nal írni, amikor szinte kiált érte).
Az előbbiek után némileg magamnak is ellentmondva azért állítom, értelek én. Valószínű elérte a népességben a kritikus tömeget az a lélekszám, ami már képes megfertőzni minden épeszű gondolatot, és képes képviselni olyan erőt, amely visszájára tudja fordítani még az épeszű dolgokat is. Egyelőre itt tartunk. Lesz rosszabb is. Örüljünk a mának.

habakuk000 2021.11.28. 14:08:21

@jaegtoer: Ugyan, minek kérnél bocsánatot, én is véres kardot látok, ha csak eszembe jut draskovics neve, mondjuk annyi mentséget találok magamnak, hogy ő tényleg mindentől függetlenül okozott kárt.
Egyébként sem együtt, hanem egy szállítóeszközön repültünk párszor, akkoriban sokat ültem én is gépen, ma már nem. Nekem szimpatikus volt, azzal együtt, hogy a szociális érzékenysége látszat szerint vitatható.
Ugyanakkor mint a másik lap példája mutatja, nem mindig az szeret (az igazán a szociálisan érzékeny) aki veri a mellét, néha előfordul az is - legalábbis régi romantikus regényekben -, hogy a mord, embergyűlölőnek tűnő vén majomnak aranyszíve van.
Kritikus tömeg? Nem tudom. Kritikus tömeg mindig van, ha meg kell vagy el kell égetni valakit, valakiket, talán a sokaknak hozzáférhető közösségi média is szerepet játszik a hatékonyságában.

Kíváncsi lennék amúgy egy 2121-ben élő történészi vitára a jelen kommunikációs "forradalmának" következményeiről.
süti beállítások módosítása