kép: Shutterstock)
Így betonozza be saját hatalmát arra az esetre, ha veszít a választáson. Lehet, hogy már csupán pár hónapig van uralmon, de közben a barátai javára alakítja át az erőviszonyokat a gazdaságban. Ezt most éppen a Budapest Airport tulajdonosai tapasztalhatják. A külföldi befektetők annál inkább érzékelik a miniszterelnök kemény fellépését, minél közelebb kerül a választás időpontja.
A politikus tudja, hogy veszélyben van, ezért mindent elkövet, hogy megerősítse hatalmi bázisát. Most éppen a fővárosi repülőteret nézte ki, noha a koncessziós jog három tulajdonosa elutasította korábbi ajánlatot. Az újabb kezdeményezés értelmében az állam csak 51 százalékot szerezne meg, hogy a többi kinek jutna, az nem világos. Egy időben az a hír járta, hogy az Indotek és a MOL pályázik rá, mindkettő vezetője Orbán szövetségese.
De még ha tavasszal mennie is kellene a kormányfőnek, ő és körei továbbra is megtartanák befolyásukat Ferihegyen. A tulajdonosok állítólag nem akarnák eladni az érdekeltséget, de nemigen van más választásuk. Egy repülőteret csakis a hatóságokkal együttműködve lehet üzemeltetni, azok viszont sokféle úton-módon meg tudják keseríteni a befektetők életét.
Orbán gazdaságilag ravasz és megalkuvó, hiszen az olyan értékeket, mint a Budapest Airport a haveroknak passzolja át, viszont a külföldi kézben lévő exportágazatokkal soha nem merészkedne el idáig. Az autóiparnak például minden kívánságát teljesíti… – írta a lap.
Az eredeti cikk csak előfizetőknek olvasható. Fotó: Budapest Airport/FB.
Szerző: Huppa-értesülésForrás: Huppa
Az állam magasabb, de még piaci ár alatti ajánlatot tett a budapesti repülőtérért folytatott harcban
A kormány állítólag az év végéig le szeretné zárni a vásárlást.
A Budapest Airport tulajdonosai fontolgatják, hogy hivatalos tárgyalásokba kezdenek a reptér eladásáról a magyar állammal, miután egy felülvizsgált ajánlatot kaptak az előző helyett, nyilatkozták az ügyet közelebbről ismerő személyek a Bloombergnek.
Egy kormány által vezetett konzorcium új ajánlatot tett a repülőtér többségi részesedésének megvásárlására – mondta az illető. A szeptember végén érkezett ajánlat magasabb a korábbi ajánlatnál, de a hasonló ügyletekhez képest még mindig a piaci érték alattinak tekinthető. A Bloomberg júliusban számolt be arról, hogy a Budapest Airport elutasított egy korábbi ajánlatot, mivel azt túl alacsonynak ítélte.
A repülőtér tulajdonosai várhatóan már a jövő héten meghatározzák a hivatalos tárgyalások megkezdésének és az átvilágításnak a feltételeit – mondta ugyanez a személy, hozzátéve, hogy az eladásról szóló végleges döntés még nem született meg.
A Budapest Airportot üzemeltető AviAlliance, egy német székhelyű repülőtér-üzemeltető cég, amely egyben a legnagyobb részvényes is, nem kívánt nyilatkozni, ahogyan a kormány nevében a tárgyalásokat vezető magyar Innovációs és Technológiai Minisztérium sem.
Orbán Viktor miniszterelnök arra törekszik, hogy egyre több, általa stratégiai fontosságúnak tartott iparágban csökkentse a külföldi tulajdont, és azt mondta, hogy a fővárosi csomópont kulcsfontosságú a turizmus és a tágabb értelemben vett gazdasági fejlődés szempontjából.
A kormány az év végéig szeretné lezárni a vásárlást – mondta az illető. Orbánnak az a célja, hogy az üzletet még a jövő évi parlamenti választások előtt lezárja, mivel kormánypártja és az egyesült ellenzék holtversenyben áll a közvélemény-kutatások szerint az elmúlt több mint egy évtized legszorosabban megvívott általános választási fordulója előtt. Az ellenzék azzal fenyegetőzött, hogy több olyan nagyszabású üzletet is elvet, amelyet Orbán támogatott.
https://168.hu/bloomberg/a-magyar-allam-most-magasabb-de-meg-piaci-ar-alatti-ajanlatot-tett-a-budapesti-repuloterert-folytatott-harcban-215813