He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Budapest Show: Ásványcsodák, kövületek és ékszer- és drágakőparádé

2017.08.25. 13:15 guma

Augusztus 25-én nyitja kapuit a 32. Budapest Show: Nemzetközi Ásványbörze és Ékszerkiállítás. A három napos rendezvény az ország legnagyobb ásványbörzéje, izgalmakkal és meglepetéssel azok számára, akik vonzódnak a természet 3. birodalmának titkai iránt. 

Az ásványok megismerésében segítséget nyújt a Magyarhoni Földtani Társulat „Az év ásványa és kövülete” programja témájához kapcsolódó interaktív játszóháza, ahol tudósok, egyetemi tanárok és hallgatók segítenek eligazodni az ásványok, kőzetek, kövületek lenyűgöző világában. Emellett a játékos kedvű ásvány szeretők játszhatnak a Kőkaszínó és a Kincsmosás kalandot ígérő standjainál.

A szokásos múzeumok új szerzeményei vitrinek az idén is megtelnek: a Magyar Természettudományi Múzeum, az ELTE Ásványmúzeuma legújabb darabjaival. A miskolci Herman Ottó Múzeum vitrinjét idén a Miskolci Egyetem Ásvány- és Kőzettani Tanszéke lakja be, mert páratlan értékű adományt kapott a néhai Dudás László arizónai ásványgyűjtő, több mint 3.000 darabos gyűjteményét és ebből láthatunk most ízelítőt.

A Budapest Show, 2007-ben költözött a jelenlegi új helyszínre a Magyar Vasúttörténeti Parkba, ahol a Kossuth-díjas Gross Arnold, – aki azon kívül, hogy zseniális grafikus, megszállottja volt a modellvasutaknak és az ásványoknak. Ezért az új helyszínen a közönség nagysikerű kiállítást láthatott a művész munkáiból. Sajnos Gross Arnold 2015. januárban itt hagyott minket, de a kiállításának 10 éves évfordulójára emlékezve a fia Gross András iparművész közreműködésével bemutatót szervezünk, amelyen eredeti rézkarcok, könyvek és a művész gyűjteményéből származó ásványok is láthatóak majd.

Ásványcsiszolási bemutatót tart a három napon Encsy Tamás, a híres Encsy György féle tállyai gyűjtemény örököse és kezelője, ahol a látogatók végig követhetik, hogyan lesz egy földön heverő zempléni ásványból medál, nyakkendő dísz, vagy éppen mandzsetta.

Természetesen az ásványbörze és ékszerkiállítás fő attrakciója mindig a több száz méternyi kiállítói asztalokon van. Erről a világ minden részéből érkező kiállítók gondoskodnak, a teljesség igénye nélkül: Indiából, Afganisztánból, Pakisztánból,  Európa tucatnyi országából. A hölgyek válogathatnak az olcsóbb ékkövek, vagy az izgalmasabb drágakövek lenyűgöző választékából. A gyűjtők is elhozzák kincseiket, hogy cseréljenek, esetleg felesleges darabjaikat eladják.

A Magyar Minerofil Társaság Minerofil Kiskönyvtár sorozatának legsikeresebb darabja: A 100 magyarországi ásványlelőhely harmadik kiadása is erre az alkalomra jelenik meg, – úgy, hogy a XXI. századi igényt is kielégítve GPS koordinátákkal segíti a gyűjtőket.

A Vasúttörténeti Park lenyűgöző mozdony-matuzsálemek között várja a látogatóit, akik a börzén elfáradva sétálhatnak, nosztalgiázhatnak, felülhetnek a mini vasútra vagy meleg ételt ehetnek az étteremben. Ha még ez is kevés volna, a vasárnap érkezők még az Orient Expresszt is megcsodálhatják.

A kiállítás nyitva tartása: augusztus 25-26-27-én 9-18 óráig    

Magyar Vasúttörténeti Park: 1142 Budapest Tatai út 95.

http://habostorta.hu/budapest-show-asvanycsodak-kovuletek-es-ekszer-es-dragakoparade/

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2612778870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orica Középföldi 2017.08.25. 15:05:14

Minden évben megnézem. Csodákat lehet látni, ennek megfelelő árakkal, de vásárlás nélkül is élmény.

guma 2017.08.25. 20:17:21

@Orica Középföldi:

ezért hoztam! :))))

nekem semmilyen ékszerem nincs, nem vonzanak, de a köveket, ásványokat tudom bámulni...

2017.08.26. 07:22:25

Tiszteletem!
Kb. tavaly ota erdekelnek a kovek, asvanyok, pedig evtizedeket dolgoztam a foldtani kutatasban, de akkor hidegen hagytak. Gyerekkoromban opallal csuzliztunk ezer eves kis falum kornyeken - a Matra es Bukk talalkozasanal - amiket egy regi vulkan kraterjeben talaltunk. Nehany kep feldragako gyujtemenyembol:
indafoto.hu/cascabel/munchausen_baro_gemstone_gyujt
indafoto.hu/cascabel/munchausen_baro_megmaradt_ammo
Az ammolite-ok itt talalhatok Albertaban egyedul a vilagon. Sajnos csak 3 maradt meg, mert szetosztogattam a gyujtemenyemet iletve neki adtam egy jo baratomeknak Vancouverben, akik kovekben utaznak:
www.etsy.com/ca/shop/SAGaStone?ref=profile_shopname
A Peter felesege, a Gabi tett a megmaradt ammolitejaimra ezust drotkeretet. Egy idore abbahagytam a kovezest, mert pont egy eve leestem az allasrol es jol osszetortem magam, pont a Peterrel gletteltunk:) Remelem azert jovore ott lehetek azon a Show-n, vagy mint latogato, vagy mint kiallito:) Bar utobbira nem sok eselyem van, mert kibacott lusta vagyok:(
Peace!

guma 2017.08.26. 07:54:46

@Cascabel:

gyönyörűek! :))
még Oricát is meghódítod? :DDDD

tele vagy meglepetésekkel...

2017.08.26. 08:15:22

@guma:
Haggya' ma'! Dehogy akarok en hoditani, plane az en koromban:( Kissebb gondom is nagyobb a hoditgatasnal. Kinottem en mar abbol a jatekbol:(
Peace!
Ja, meg nehany kep, amiket kutatasaim soran keszitettem Mexikoban, elhagyott ba'nya'krol, amik kozeleben dolgoztam:
indafoto.hu/cascabel/munchausen_baro_michoacanban_k (ez volt az utolso munkam ugy a geofizikai kutatasban mint Mexikoban 2012-ben. Nueva Italia nevu varoska kornyeken meloztunk, ahol ra egy evre hatalmas harcok tortek ki a kartelek kozott)
indafoto.hu/cascabel/munchausen_baro_oaxacaban_kesz (ezek a kepek 2007-ben keszultek Mitla kornyeken, a Hierve el Agua nevu foldtani kepzodmeny szomszedsagaban. Mitlaban laktunk, ahol hires piramis van, de sajnos nem neztem meg. Tavaly ujra ellatogattam a varoskaba, ha erdekli a T. olvasotabort, teszek rola fel kepeket. Elotte azert a Monte Alban nevu zapotec regeszeti helyet meglatogattam, pedig nem erdekelnek a piramisok nagyon. Engem a kartelek es a mexikoi forradalom erdekel, plusz a Miksa csaszarral Mexikoba erkezett tobb, mint 1000 magyar onkentes tenykedese es sorsa.)

Orica Középföldi 2017.08.26. 08:31:55

@Cascabel:

Barátod ékszerei szépek, jó a csiszolás, elegáns a keret, de ezt az indiaiak sokkal profibban csinálják, és hihetetlen mennyiségű-minőségű kővel. Szettben - lánc, karkötő, gyűrű, bross - is.
Szemem-szám elállt, amikor néhány éve először megjelentek a börzén. Maga az ékszer engem nem vonz, de az esztétikája lenyűgöző volt.

Látva a gyűjteményed, inkább a nézelődést javaslom:) Megéri.

Orica Középföldi 2017.08.26. 08:36:24

@guma:

Én olyan csodákat láttam már, amit nehéz felülmúlni. De nem lehetetlen:)

2017.08.26. 08:42:24

@Orica Középföldi:
Koszonom a biztatast! :)))) (marmint ami a nezelodest illeti) Honnan tudod, hogy mit akarok kiallitani? Mondjam azt, hogy titanbol es carbon fiberbol keszult gyuruket, karkotoket, fulbevalokat, ammolite-tal disztve? De inkabb nem mondom:) Indiaiak olyanokat nem csinalnak, de mas se:) A gyujtemeny csak nyersanyag volt, ugy is mondhatnam, hogy talalt targyak:)
Peace!

2017.08.26. 09:10:15

@Orica Középföldi:
"Ne mondd, mutasd:)))"
Egyenlore titok:) Lepellel takarva:) Majd jovore meglatod:) (mar csak azert is!!!) :)))
Peace!

Orica Középföldi 2017.08.26. 09:45:34

@Cascabel:

Akkor jövőre, veled, ugyanitt:)

2017.08.26. 10:05:10

@Orica Középföldi:
Nem itt, hanem a Show-n. OK? :)))))
Ne feledd, 1 ev mulva! :)))
Peace!
PS: Tovabbi jo szorakozast mindenkinek! Mentem aludni, hajnal 2 ora van:(

guma 2017.08.26. 15:28:44

@Orica Középföldi:

@Cascabel:

a pofám leszakad! már randizgatunk? :))))
:D

miből maradtam ki. szégyen! :D
:))))))))))))))))))

(Orica szövege visszavitt a színházba, de a keresett dalt nem találtam!:)))

www.youtube.com/watch?v=wqAYV0YAm28

én Schütz Ilával és Sztankay Istvánnal is láttam...

2017.08.26. 16:08:34

@guma:
Ezt a dalt kerested? En mar nem beszelni jo matyar, ezert van angolul:
www.youtube.com/watch?v=nHuko5BCFzA
Frank Sinatra: Strangers In the Night
Písz es lav!

guma 2017.08.26. 17:57:19

@Cascabel:

nem éppen! :)

és én meg angolul nem tudok, a rövidítéseket pedig nem ismerem...
(komolyan! a fele is igaz :))):D

ez pedig szenzációs. nézd meg! 7 perc élet.

www.youtube.com/watch?v=crbEwQJMZC8&index=2&list=PLGR0CN6kv5XLhy_mFpzYe_1VreURV3fQ6

Lone Wolf 2017.08.27. 01:10:27

Nocsak nocsak! :)

Asszem ideje leporolni az ásványgyüjteményem. Yep! van valahol pár kövület is. Szent lászló pénze, és minden féle - fajta puhatestű abból az időből, amikor itt még tenger hullámzott.
süti beállítások módosítása