...a Fidesz oktatáspolitikájából. Alant öt cikk a 444.hu oldalról, öt mozaikdarab.
Csak annak nem segít a logopédus, akinek a legnagyobb szüksége lenne rá
- Zsuzsi (nem a valódi neve) integrált óvodába járatja speciális nevelési igényű kisfiát.
- Olyan helyre, ahol a többi gyerekkel együtt fejlődhet.
- Tavaly még nevelési tanácsadó és logopédus is segített a kisfiúnak és mamájának.
- Idén szeptemberben viszont már csak ép gyerekekkel foglalkozhatnak a szakemberek.
- Zsuzsi esete nem egyedi, az oktatási intézmények
államosításaátszervezése és a pénzhiány miatt több helyen akadozik a speciális nevelési igényű gyerekek ellátása.
Épp hétfőn beszélt arról szenvedélyesen Soltész Miklós szociális államtitkár, hogy a kormány mennyi mindent tesz a sérült emberekért. A Pető Intézet és a szilvásváradi lakóotthon botránya miatt kellett nyilvánosság elé állnia. Azt is elmondta, hogy nemsokára a gyerekek korai fejlesztését segítő pályázatot indítanak.
Ez igazán jó hír, mert a korai fejlesztés idén szeptember óta nem működik valami fényesen.
Illetve van, ahol leginkább sehogy.
Szeptemberig nagyon sokat foglalkoztak a kisfiammal
Zsuzsi tavaly egy fővárosi óvodába íratta kisfiát. Azért választotta pont azt az óvodát, mert integrált, vagyis együtt foglalkoznak speciális vagy sajátos nevelési igényű (sni) gyerekekkel, és olyanokkal, akiknek nem kell ilyen extra odafigyelés.
Ez egy nagyon jó ovi. A kisfiam nagyon nehezen beszél, és az óvodában a logopédus nagyon sokat segített neki. Idén szeptemberben viszont kaptam egy telefont, hogy az én kisfiammal, és a többi speciális nevelési igényű gyerekkel nem foglalkozhatnak tovább a nevelési tanácsadók és a logopédusok, csak a többi gyerekkel. Azt mondták, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központban döntöttek így. Érthetetlen ez az egész.
Zsuzsi azt mondja, hogy még várnak pár hetet, de ha addig nem oldódik meg az ügy, akkor olyan magánóvodába viszi a kisfiát, ahol megfelelően foglalkoznak vele. Azt mondja, hogy ő szerencsés, mert ezt megteheti, de a többi gyereknek valószínűleg nincs ilyen lehetősége.
Volt egy kis átszervezés a köznevelési törvény miatt
Megpróbáltuk kideríteni, hogy pontosan ki, és miért döntött úgy, hogy csak azokkal nem foglalkozhatnak a szakemberek, akiknek a legnagyobb szüksége lenne rá.
Kerestük a Klebelsberg Központot, hogy pontosan mi változott, ők a köznevelési államtitkársághoz irányítottak.
Az államtitkárság azt írta kérdésünkre, hogy a logopédusok és a nevelési tanácsadók most is foglalkozhatnak a speciális nevelési igényű gyerekekkel. Azt is közölték, hogy a köznevelési törvénynek és az Emberi Erőforrás Minisztérium rendeleteinek megfelelően szervezték át a történetben illetékes pedagógia intézményeket.
Bár a hivatalos válaszokban erről nem volt szó, az óvodai oktatást jól ismerő forrásunk szerint a problémát éppen az említett átszervezés okozza.
Előre szóltak, hogy baj lesz
A jelenlegi számok szerint Budapesten lényegesen csökkenne a logopédusok száma. Pedagógus munkakörben foglalkoztatott logopédusok száma Budapesten jelenleg 530 fő. Budapesten a beszédproblémával küzdő gyermekek ellátása a beszédfogyatékos gyermekek/tanulók rehabilitációja mellett nem valósítható meg 264 logopédussal.
Ezt a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesület elnöke írta még 2012 decemberében, amikor az átszervezésről szóló egyik rendeletet véleményezték, és észrevették, hogy a korábbinál jóval kevesebb logopédussal terveznek Budapesten.
Alacsonyabb óraszám
A nevelési tanácsadók és a logopédusok korábban sem az óvodák munkatársai voltak. Ők már az átszervezett és átnevezett Nevelési Tanácsadó és Logopédiai Intézetnek dolgoztak. Innen irányították őket megadott feladattal és óraszámban a különböző óvodákba, hogy a gyerekeknek segítsenek.
Az elvileg az év elején történt átszervezések után mindenki arra számított, hogy szeptemberre tiszta helyzet lesz, és simán folytatódhat a szakmai munka.
Nem ez történt.
A tankerületi intézmények ugyanis csak a speciális nevelést nem igénylő gyerekeknek elegendő, a korábbinál kisebb óraszámban küldték a logopédusokat és a nevelési tanácsadókat az óvodákba.
Miután a kisebb óvodáknak saját költségvetése nincs arra, hogy ilyen szakembereket vegyenek fel (nem is kéne, hogy legyen, pont ez a központosítás lényege) kénytelenek elfogadni ezt a helyzetet, és abban reménykednek, hogy később magasabb óraszámban jönnek a gyógypedagógusok.
Azt sajnos hosszas nyomozás után sem sikerült kideríteni, hogy a fent leírt esetben pontosan ki döntötte el, hogy az sni gyerekekkel nem foglalkozhatnak a szakemberek, és hogy a pénzhiány, vagy “csak” bénázás miatt alakult ki ez a helyzet szeptemberben.
Mondjuk a Zsuzsihoz hasonló szülőknek és a speciális nevelési igényű gyerekeknek ez pont mindegy is.
Szeptember óta sokkal több a panasz
Az átszervezések miatt sokkal több szülő fordul hozzánk, mint eddig. Sokszor az az érzése az embernek, hogy még az állami intézményekben sem tudják pontosan, hogy miért felelősek, és miért nem.
Ezt a Kézenfogva Alapítvány jogsegélyszolgálatánál mondták. Hozzájuk olyan szülők fordulnak, akiknek a gyerekei nem kapják meg a megfelelő ellátást. Szerintük Zsuzsi esetében gyanús, hogy diszkrimináció történt, és ha egy gyerekről a szakértői bizottság azt állapította meg, hogy jár neki a logopédus, akkor törvénytelen az ilyen ellátást megtagadni.
Van, ahol 13 gyógypedagógus hiányzik
Azoknak, akik abban bíznak, hogy később emelkedik a szakemberek óraszáma, elég aggasztó jel lehet a szombathelyi Aranyhíd Központ története.
Ott ugyanis tizenhét gyógypedagógus helyett szeptember elsejétől már csak négyet foglalkoztatnak. Többre nincs keret. A Vas Népe sztorijában a tavalyi teljes ellátás helyett idén szeptembertől nincs se logopédia, se gyógytorna, se kutyaterápia, se speciális mozgásnevelés. Az intézményben fogyatékkal élő gyerekeknek és szüleiknek segítettek.
Az elkeseredett szülők múlt héten fordultak a nyilvánossághoz, de eddig nem értek el átütő sikert az ügyben.
A kormány nagyon büszke az eredményekre
Magyarországon eddig a speciális nevelési igényű gyerekek oktatása, és a korai fejlesztést nemzetközi viszonylatban is kiemelkedően jól zajlott.
Az integrált nevelésre a kormány (joggal) annyira büszke volt, hogy idén májusban közleményben újságolták, hogy 10 százalékkal emelkedett azoknak a sajátos nevelési igényű gyermekek a száma, akiket normál, integrált sulikban oktattak. A statisztikai szerint a 2010/2011-es tanévben még 502 olyan iskola volt itthon, ahol a sajátos nevelési igényű gyermekeket elkülönítve tanították, de a 2011/2012-es tanévben már csak 452 ilyen iskola volt.
Ehhez képest tényleg érthetetlen, hogy miért szervezték az át egy átlagosnál jobban működő rendszert, különösen, ha a kormány számára különösen fontos a korai fejlesztés, és az integrált nevelés ügye.
Forrás: 444.hu
Iskolapszichológus már nincs, a sulirendőr irodát kapott
- A hét elején írtunk arról, hogy komoly gondok vannak a sajátos nevelési igényű (sni) és a fogyatékkal élő gyerekek ellátásával szeptember eleje óta.
- A problémákat főleg a köznevelési törvény, a pedagógiai szakszolgálatok átszervezése, és az ezt követő totális káosz okozza.
- A keddi poszt óta sok szülő keresett meg bennünket az ott szereplőhöz hasonló történetekkel.
- Az ő neveiket a gyerekek érdekében megváltoztattuk.
A sok különböző szakszolgálat és nevelési tanácsadó szervezet helyett egyetlen szakszolgálat működik majd, (…) nincs olyan terv, amely leépítéshez vezetne. Sőt, a rendszer fejlesztése inkább a szakemberek létszámának növelése felé halad. A változás tehát a gyerekeket, illetve a szülőket is csak pozitívan érinti.
Ezt 2012 októberében Gloviczki Zoltán, közoktatásért felelős helyettes államtitkár mondta. Gloviczki nagyjából az idézett nyilatkozatával egyidőben felmondott az államtitkárságon. Az említett változások pedig úgy tűnik mégiscsak negatívan érintették a gyerekeket és a szüleiket.
Szeptember óta nem kap a kisfiam segítséget
Az sni-s kisfiam a bölcsiben mikor kapja meg végre az előírt fejlesztéseit? Tőlem akár az elvileg szeptember 1-től felállt új központtól is. Bár azt senki nem magyarázza meg nekem, miért lesz az jobb és olcsóbb, mint amikor a (profi és lelkes) fejlesztője, akit a gyerek imádott, a szomszéd épületből átballagott hozzá.
Anna kisfia egy vidéki városban jár bölcsődébe, de szeptemberben azt közölték vele, hogy az átszervezések miatt a korábban már bevált fejlesztő pedagógus nem foglalkozhat velük.
Már várom, hogy mikor mondják, hogy vigyem valami tömegintézménybe a gyereket. Eddig is fizettünk mellé gyógypedagógust, mert szükségünk van rá, de az állam most már semmit sem segít. Azt a heti pár órát sem, amit eddig a kisfiamra szántak. Van olyan ismerősünk, akinek a gyerek súlyos fogyatékos, nem is szállítható. Tőlük elvették a házhoz kijáró fejlesztőt. De hát hogy vigye be a városba a gyereket, ha egyszerűen nem lehet autóba ültetni?
Azt mondta, az illetékesek még csak ígérni sem tudtak nekik semmit, hogy mikorra jöhet rendbe az ellátás.
Az első szülőin mondták meg, hogy a suliban már nincs fejlesztés
Kisebbik fiam óvodás korában sni-s volt, logopédiai óvodába járt. Sokat fejlődött, és normál iskolába mehetett, de heti 2 logopédiát írtak neki elő. Ezt tavaly meg is kapta az iskolában, emellett foglalkozott vele fejlesztő pedagógus hetente egyszer, szintén a suliban, tanulási időben. Nagy könnyebbség volt, hogy nem kellett külön elvinni a foglalkozásokra, és fizetni sem kellett ezért. Idén azonban hiába vártuk a logopédus és a fejlesztőpedagógusok jelentkezését: az első szülőin mondták meg, hogy az iskolában megszűnt a logopédia és a fejlesztő foglalkozások. Mivel a logopédiai fejlesztésére továbbra is nagy szüksége van, ezt magánúton oldottuk meg. Egy foglalkozás többe kerül, mint a havi családi pótlék összege, ráadásul rá kell szánni a délutánt, amit a másodikos kisfiam érthetően szívesebben töltene szabad játékkal – tavaly mindez megvolt iskolaidőben – csak a gyakorlás maradt otthonra. A többi fejlesztést nem is tudom neki megoldani – ezek jobb híján kimaradnak.
Petra azt mesélte, az iskolájukban azt sem tudták megmondani, hogy később újraindulnak-e a foglalkozások. Ezek hiánya a tanároknak is fáj, mert a gyerekek sokkal jobban tudtak haladni a “normál” tananyaggal is, amikor a szakemberek foglalkoztak velük.
Pszichológus helyett iskolarendőr
Abban a gimnáziumban, ahol a lányom tanul, idén szeptembertől már nincs iskolapszichológus (el kellett bocsájtani), viszont van rendőr, beköltözött az egyik irodába.
Ezt János küldte nekünk.
Megkerestük a levelében szereplő fővárosi gimnáziumot, ahol azt közölték csak az igazgató nyilatkozhat. Miután a titkárságon megtudták, hogy milyen témában keressük a vezetőt, visszahívást ígértek, de ez mostanáig nem történt meg.
A rendőrség látszólag tényleg azt gondolja, hogy az iskolarendőr ki tudja váltani az iskolapszichológust. Németh Ágnes alezredes, az ORFK bűnmegelőzési osztályának vezetője legalább is ilyesmiről beszélt egy hónapja a Népszabadságnak.
Várhatóan nemcsak iskolai ügyekkel fordulnak majd a diákok a bűnmegelőzési tanácsadókhoz, hanem családon belüli problémákkal is. Ilyenkor is konzultálnia kell a bűnmegelőzési tanácsadónak az iskola vezetésével, végül is ők régebb óta, és vélhetően alaposabban ismerik az adott családot, és annak körülményeit.
Az iskolarendőrök kivényezésléről egyébként ugyanúgy a Klebelsberg Központ dönt, mint pedagógiai szakszolgálatok költségvetéséről.
Belülnézetből: a gyerekek visszakerülnek a speciális intézményekbe
A szülők szeptember másodikán tőlünk szereztek tudomást arról, hogy gyermeküket nem mi látjuk el. Kétségbeesett telefonálgatásba kezdtek, mi csak a tankerületükhöz tudtuk irányítani őket. Ott kiderült, hogy nincs is szakirányú végzettségű gyógypedagógus, így most próbálnak velünk egyezkedni, (…) nem tudható, hogy a költségeket ki viseli. (…) A korai fejlesztett gyermekeimet el kell küldenem, (…) A szülő telefonál, sír, hogy azt mondtam neki türelem, jövő héten jöhet – de nem jöhet. (…) A szülő jön, könyörög, hozná fejlesztésre a gyermekét, helyette hivatalokba küldözgetem. (…) Mi fog történni hosszútávon? Sok szülő nem bírja majd a nyomást, a gyermekek visszakerülnek a speciális intézményekbe.
Az oktpolcafe-n Heidenwolf Erzsébet gyógypedagógus belülnézetből részletezi, hogyan lehetetleníti el a szakmai munkát az átszervezés.
Hol rontották el?
Az emberminisztériumban és a Klebelsberg Központban érdeklődtünk, hogy a köznevelési törvény miatti átszervezés miért sikerült ilyen drámaian szarul, hogy mennyi pénzt fordít az állam évről-évre korai fejlesztésre, gyógypedagógiára és a pedagógiai szakszolgálatokra, és hogy mikorra jön rendbe az ellátás.
A két intézmény egyetlen kérdésünkre sem válaszolt.
UPDATE:
A köznevelési államtitkárság pénteken kora délután válaszolt, itt el lehet olvasni. (lásd alant)
Forrás: 444.hu
Tudják, hogy miért nincs baj a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásával? Mert szeptember elsején kinevezték a velük foglalkozó intézmények főigazgatóit
A köznevelési államtitkárság végre tisztázta, hogy miért nem kell aggódni a szülőknek.
Három dolgot kérdeztünk még tegnap délelőtt az emberminisztériumtól a sajátos nevelési igényű, és a fogyatékkal élő gyerekek ellátásával kapcsolatban.
- Mennyi pénzt jutott a pedagógia szakszolgálati intézményekre, és a rajtuk keresztül elosztott ellátásokra 2010/11-es, a 2011/12-es, a 2012/13-as és a 2013/14-es tanévben?
Erre ugyan az államtitkárság nem válaszolt, de azt leírta, hogy 2013 előtt az önkormányzatokon keresztül kapta a pénzt a gyerekeket ellátó rendszer, 2013-tól viszont a Klebelsberg Intézményfenntartó Központon keresztül.
- Miért akadozik a szakszolgálati intézmények működése, és a rajtuk keresztül biztosított ellátások elosztása idén szeptember óta?
A 2013. évben a teljes szakszolgálati rendszer átalakítása zajlott – írja az államtitkárság, majd ezt nagyon hosszan részletezi. Azt nem, hogy az átalakítás miért végződött azzal, hogy a rendszer lebénult.
- Várhatóan mikorra rendeződik, a helyzet?
2013. szeptember 1. napjával megbízásra kerültek a megyei pedagógiai szakszolgálati intézmények főigazgatói, az ellátás folyamatos biztosításához szükséges – a Rendelet alapján biztosított plusz-státuszok betöltése folyamatosan zajlik.
Szóval most már tényleg nyugodjon meg mindenki.
Forrás: 444.hu
„Ilyen körülmények között nem vállalhatjuk a gyerekekért a felelősséget”
- A sajátos nevelési igényű és fogyatékkal élő gyerekek oktatásáról többször írtunk a szeptemberi tanévkezdés óta.
- A közoktatási törvény miatti totális káosz, és a spórolás miatt ezeknek a gyerekeknek az ellátása sok helyen veszélybe került.
- A Gyengénlátók Általános Iskolájának iskolapszichológusa higgadt és elkeseredett levélben kérleli Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkárt, hogy tegyen valamit.
- A teljes levelet itt lehet megnézni.
Egy ország fejlettségét, erkölcsi állapotát azon lehet lemérni, hogyan bánik a gyengékkel és elesettekkel. A fogyatékkal élő gyermekek és az őket nevelő családok sorsa nem lehet közömbös a kormányzat számára.
Így kezdődik Fazekas Ágnes iskolapszichológus nyílt leve, amit Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkárnak és Soltész Miklós szociális államtitkárnak is elküldött.
A szakember a Gyengénlátók Általános Iskolájában dolgozik, ahol 85 éve segítenek élhetőbb és sikeresebb élethez gyengénlátó gyerekeket, idén 145-öt. Illetve idén már csak segítenének.
A gyengénlátás azt jelenti, hogy a gyermek látása segédeszközökkel korrigálva sem éri el az ép látás 30%-át. Az itt tanuló, és élő gyerekek (a diákok több mint fele kollégista) között sokan koraszülöttek, társult fogyatékossággal küzdenek, mint hallás- vagy mozgássérülés, 30 százalékuk halmozottan hátrányos helyzetű. Számukra az iskolai biztonságos, megtartó környezet sokkal fontosabb, mint ép társaik számára.
Fazekas, az iskola már nyugalmazott címzetes igazgatója, az ott dolgozó pszichiáter és a szülők egy része most ezt a biztonságos környezetet érzi veszélyben.
Megkezdődött a tanév, anélkül, hogy biztosat tudhattunk volna a pedagógiai munkát segítők létszámáról. Úgy kellett felvenniük a munkát, hogy nem tudták, hányan dolgozhatnak a következő héten. A pedagógiai asszisztensek jelenléte a sérült gyerekek oktatásában nem luxus, hanem létszükséglet, nélkülük az oktató tanár munkája válik lehetetlenné.
Van, aki 64 órát dolgozik egy héten, mert a gyerekek egyik imádott felügyelőjét nyugdíjba kényszerítette az új rendszer.
Iskolánkban a nyolc gyermekfelügyelő közül az egyik kiváló kolléga nyugdíjba kényszerült, annak ellenére, hogy ugyanúgy teljesített, mint a többiek, és a gyerekek nagyon szerették. Kollégáinak most szét kell osztaniuk a munkaidejét maguk között, volt olyan, aki az első tanítási héten önkéntesen 64 órát dolgozott. A gyermekfelügyelők szülőhelyettesként a legnehezebb helyzetekben állnak a gyermekek mellett, amikor a családjukat leginkább nélkülözik: este, éjszaka, étkezéskor, fürdéskor, orvosi vizsgálat esetén. A keretszámok további csökkentést, esetleg megszüntetést írnak elő. A gyerekfelügyelők hiánya az iskola működését veszélyezteti.
Egyre kevesebb a nővér, és fogynak a gyógyszerek is. A keret kimerült.
Egy olyan iskolában, ahol krónikusan beteg, halmozottan sérült gyerekek is laknak a kollégiumban, nincs lázcsillapító, nincs szemcsepp, asztmagyógyszer, epilepszia-gyógyszer a rászoruló gyerekeknek. Ha az ápolók száma tovább csökken, nem lesz éjszakai ügyelet. Ilyen körülmények között nem vállalhatjuk a gyerekekért a felelősséget, alapvető biztonságuk kerül veszélybe.
A szakember azt írja oktatás helyett a jelenlegi rendszerben legfeljebb gyermekmegőrzés folyik.
A köznevelési törvényben szereplő, gyermekfelügyelőkre, nővérekre, pedagógiai asszisztensekre vonatkozó keretszámok számunkra elfogadhatatlanok, az eddigi oktató-nevelő munkát legjobb esetben gyermekmegőrzéssé alacsonyítják. Gyógypedagógiai intézményben a pedagógiai munkát segítő dolgozók munkája létfontosságú az iskola számára. A belső logopédus, gyógytestnevelő és pszichológus munkakörök megszüntetése szintén az ellátás minőségét rontja…
Fazekas szerint ha hamarosan nem változik a helyzet, az visszafordíthatatlan károsodást okoz a gyerekek állapotában.
A probléma nemcsak a mi iskolánkat érinti! A gyógypedagógiának külön szabályozásra van szüksége. Feltétlenül szükségesnek tartjuk, és kérjük a törvény módosítását, mielőtt visszafordíthatatlan károsodást okoz a gyermekek állapotában, az iskolák működésében.
Forrás: 444.hu
Visszakéri a pénzt az állam azoktól pedagógusoktól, akiknek szeptemberben csak véletlenül emelték a fizetését
- Két hónappal a tanévkezdés után sem sikerült csillapítani a káoszt a közoktatásban.
- Úgy tűnik sérült vagy speciális nevelési igényű gyerekek, szüleik és tanáraik húzták a legrövidebbet.
- Az új törvények és rendeletek miatti kavarás miatt olyan iskola is van, ahol már a gyerekek biztonságát sem tudják garantálni.
- De az eddigi legabszurdabb történet mégis azoké a gyógypedagógusoké, akinek szeptemberben megemelték a fizetését.
- Aztán az állam visszakérte tőlük a pénzt.
Mi egy olyan oktatási rendszert akarunk felépíteni, ahol nem csak tanulni érdemes, hanem tanítani is. (…) Magyarország jobban teljesít, mint korábban, és mostanra eljutottunk oda, hogy beléphetünk a bérek és fizetések ésszerű emelésének korszakába. Először az egészségügyi dolgozók és most a pedagógusok bérét emeltük meg.
Ezt a jó hírt maga Orbán Viktor miniszterelnök jelentette be szeptember elején Törökbálinton, a Nemzeti Tanévnyitón. Valószínűleg akkor még egy pedagógus sem gondolta, hogy a szeptemberben kapott emelést a hónap közepén visszakéri az állam.
Bruttó 50-60 ezres emelést kaptunk
Pedig az egyik Pest megyei gyermekotthonban pontosan ez történt: a pedagógusok előbb emelést kaptak, majd visszakérték tőlük a pénzt.
Eddig az eü. gyermekotthonban dolgozó gyógypedagógusok minden kedvezményből kimaradtak, amit az oktatásban dolgozók megkaptak (pedagógusszabadság, pedagógusigazolvány). Most, hogy bejött a pedagógus életpálya, minket is átsoroltak ennek a bértáblája szerint, szeptemberre meg is kaptuk a magasabb fizetésünket, én is kaptam bruttó 60-70 ezer forint emelést.
Ezt a gyermekotthonban dolgozó egyik gyógypedagógus írta. Aztán így folytatta levelét.
Ma összehívott bennünket az igazgató, és felolvasta, hogy a szociális ágazatban dolgozó pedagógusokra nem vonatkozik a pedagógus életpálya. Azonnal alá is íratták velünk az új átsorolást (kinevezést), miszerint a szeptember előtti bért fogjuk kapni, sőt, az igazgató még azt is mondta, hogy vissza kell fizetnünk a szeptemberre kapott magasabb bér különbözetét.
Megkerestük a gyermekotthont, de ők nem nyilatkozhattak az ügyben. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központhoz és a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatósághoz irányítottak.
Már át kellett volna venni a dolgozókat
A problémát az okozza, hogy elvileg változik a gyógypedagógusok munkáltatója.
A szakembereknek, még ha pontosan ugyanott és ugyanúgy fognak tanítani, mint eddig, akkor is át kell „menniük” a pedagógiai szakszolgálat kötelékébe, és onnan kapják majd a fizetésüket.
Ennek a folyamatnak legkésőbb szeptemberre be kellett volna fejeződnie, de ez nem történt meg.
A Pest megyei intézményben valószínűleg abban a hitben emelték meg a jogszabály szerint a gyógypedagógusok bérét, hogy azt már nem nekik, hanem az említett pedagógiai szakszolgálatnak kell majd kifizetnie, hiszen épp ez a központosítás lényege.
Ehhez képest az átsorolások nem történtek meg, és a jelenlegi munkáltató nem tudja kifizetni a kormányzati ígéretetek szerint megemelt munkabért.
Vissza kell fizetni az államkincstárnak
Ettől némileg eltérő magyarázatot kaptunk a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Pest Megyei Kirendeltségétől.
A pedagógus életpálya modell bevetésének időpontja egybeesett az intézmény Alapító Okiratának módosításával. Az új alapító okiratban már nem szerepelt a korai fejlesztés, mint alaptevékenység, így a pedagógus életpálya modell az új alapító okirat szerint nem vonatkozott az otthon közalkalmazottaira. A gyógypedagógiai szakmunka megszűnt, állásukat ennek ellenére megtartották az érintett dolgozók. (..) Az intézményvezető külön kéréssel fordult a Magyar Államkincstárhoz, hogy a munkavállalók részletfizetéssel élhessenek. (…) célunk a kialakult helyzet mielőbbi rendezése.
Ebből mondjuk úgy tűnik, hogy a sérült gyerekekkel foglalkozó pedagógusok számára még nem jött el a béremelések korszaka. Ők mindenképpen bukják a fizetésemelést, és a legjobb, ami velük történhet, hogy a szeptemberben “véletlenül” átutalt pluszpénzt csak részletekben kell visszafizetniük az államnak.
Kerestük a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot is, de ők egyáltalán nem reagáltak kérdéseinkre.
Forrás: 444.hu
Ami számomra ebből a mozaikból kirajzolódik, azt nem merem leírni, de ennek hatására nem merem ebben az országban iskolába járatni a gyerekem. Ez van.