He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Azok a 60-as évek!

2010.11.04. 19:24 guma

találkozásaim a zenével és a rendőrséggel

 

A 60-as évek elején már volt tánczenei koktél a rádióban. Rajongtunk 1-1 számért ami ma már mosolyt csal az arcomra (reszket a hold a tó vízén...). Néha elcsíptünk fura, izgalmas hangos zenét a recsegő adókon. Hihetetlen ritmusok, "üvöltés" szűrődött át a hullámokon és nem is hittük eleinte, hogy ez métely ami "megmérgez" minket.

1965-ben robbant a bomba. Már magyarul is megszólalt a rock. Hihetetlen energiát, őrületet szabadított ki a palackból. Sosem tapasztalt spontán tömeg mozgalom alakult ki amire a rendőrség is megjelent. Ekkor láttam először a színházteremben rendőrsorfalat, akik próbálták csendre inteni a közönséget mert az "UTCÁN" számot együtt énekelte a zenekarral...
A "Légy jó kicsit hozzám" is, majd a Koncnak írt "Rohan az idő" évekig belopta magát az emberek tudatába. Elindult a magyar szövegek élete

Előzmény: Szakmunkástanuló lettem. A szakot nem én választottam, ahogy egyetlen lány osztálytársam sem. Szakszervezeti és Kisz tagok lettünk (sosem voltam más szervezet tagja és mindig csak a kultur és szociális oldalon dolgoztam, később is). Humán érdeklődésem volt, műszaki dolgok sosem érdekeltek. Sokat pofázhattam egy nagyon szigorú, katonai rendszerű iskolában ( mamusz, sapka viselés, napi jelentés, sorakozó a tanulás kezdetén, haj, köröm ellenőrzés, stb) ahol pár hónap múlva a suli kúltúrossa voltam. Tanulni sosem volt időm, bukásra is álltam egy szaktantárgyból, a többit mindig kiráztam a hallottak alapján legalább 3-ra. Pillanatnyi ötlet után az utcáról mentem színházunkba, és az igazgatót kerestem meg : szeretnék itt a műszakkal dolgozni, hátha akkor a szakmát is megtudom tanulni.

Ekkora pofátlanságra senki nem készül fel a felnőtteknél és a 14 éves lányt lekísérik a műszakiakhoz, valamint suli engedélyt is kérnek, hiszen 8 után utcán csak kísérővel lehettünk (tanárok is "járőröztek" és sapka ellenőrzés is volt!) Iskola igazgatót is megkerestem (ma sem tudom, honnan veszem a bátorságot, de valóban ilyen nyíltan teszek mindent, és esetleg csak később "félek", hogy most mi lesz...). Szerencsém volt! Ha javítok a jegyemen csinálhatom, viszont ha bukok - mindent abba kell hagynom. Javítottam... 65-ben elmehettem a nógrádverőcei nemzetközi táborba. Ilyent elképzelni sem tudtunk. Francia, angol, német, magyar egyetemisták és 1/3 rész szakmunkás tanulók és az ILLÉS ZENEKAR, minden este. Tömény őrjöngés, buli ezerrel a Beatles, The Animals, Kinks számokra, (mert magyar számot ha kértél a válasz az volt : azt a Bergenditől..) Akik átéltük és haza mentünk azt hittük álmodtuk az egészet (az egyetlen megbecsült aláírás a gyűjteményemben az övék, innen való ...)

Ugorjunk 1967-re : Kisstadionba jött a nyáron az első angol (külföldi!!!) rock banda a THE SPENCER DAVIS GROUP. Fantasztikus tömeg. Jó hangulat (rendzavarás semmi), de a számokat együtt üvöltjük a bandával. A zenekar egyre jobban veszi a lapot, mert közönség minden mozdulatért, hangért hálás. Persze a rendőrség az "űvöltés" miatt felsorakozik, de nem csinál semmit. Szent a béke látszatra. Vége a koncertnek nincs tolakodás, de 1-1 nagyobb csoport rá-rázendít a hallott nóták valamelyikére, de vonul ki mindenki. És ott a meglepetés : oszlató lovas rendőrök, át-átvágtatnak a vonuló tömegen, és néha lecsapnak az emberek fejére. De csak nevetés a válasz, mert itt volt és itt maradt a ZENE.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr252423842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2010.11.04. 19:36:23

Gyerekek, ha igaz vasárnap (vagy hétfőn) már leszek. Igyekszem akkor elolvasni mindent, most csak benéztem .

Ígértem már a hétre a meghatározó számaim, sajnos csak ez amit nagyjából elkezdtem összepofozni volt kész valamennyire.
Kicsit hosszú is, de talán érdekes momentumok vannak benne.

Nagyon termékenyek vagytok. DDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 09:41:49

Jó volt olvasni. "Azt a Bergenditől" :-D

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 09:57:51

@guma: Tegnap írtam kommentet a poszthoz...igaz, alul láttam, dőlt betűvel kiiva: Ehhez a bejegyzéshez még nem fűzhető komment...vagy valami ilyemsi.

De én azért fűztem:)

És már meg eltünt:)

Elmúlt, kimúlt örökre a világbúl magvas hozzászólásom, mert én ugyan már mégegyszer ugyanazt nem bírom leírni:(
Ez most már örökre kimarad a történelemből;(((

guma 2010.11.06. 21:45:27

@Donna (Cara)mba: Látod még most is elrontom a dolgokat. Béna vagyok és ráadásul mások gépén még a betűt sem akartam megtalálni...DDDD

Viszont nagyon kíváncsi vagyok arra ami elszállt. Próbáld összeszedni magad.
Nekem nagyon megrázó volt az a hihetetlen tömegű rendőr, akik pár percre az előadást is leállították. De annyira tanácstalanok voltak, hogy mégis engedték folytatni.

A lovasok meg végképp. Néhány srác ugrált, rohangált a gumibotos ütögetés után a lovak előtt. A lovak ágaskodtak - volt valami ijesztő az egészben, de a hangulat még ezt is feloldotta. Nem féltünk és mégis...

Nem is emlékszem utána sem hasonlóra...
süti beállítások módosítása