He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Apokalipszis, most

2010.10.31. 03:01 pimpalini

Küldetésem van. Meg kell ölnöm egy embert. Miért? Mert háború van. Mi a cél? Megnyerni a háborút. Milyen áron? Mindenáron. Akár azáltal, hogy a sajátom ölöm. Hogyan lehet megnyerni ezt a háborút? Fogalmam sincs. Azok sem tudják, akik küldtek. Fogalmuk sincs róla. Egy ember van, aki tudja. Őt kell megölnöm. Miért? Mert tudja, hogyan nyerhetem, hogyan nyerhetjük meg ezt a kibaszott háborút. Tehát meg kell ölnöm az egyetlen embert, aki tudja, hogyan nyerhetjük meg ezt a háborút. Miért? Mert tudja, hogyan lehet, hogyan kell megnyerni ezt a háborút, s tesz is azért, hogy megnyerjük ezt a kibaszott háborút. Katona vagyok. Ezt kell tennem. Nem gondolkodom. Nem gondolkozhatom. De ha nem lennék katona és gondolkodhatnék, beleőrülnék...

https://www.youtube.com/watch?v=6WrsvpAurxc&feature=related

36 komment

Címkék: film halál háború

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr142410958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2010.10.31. 06:28:51

Ezt most nem lett volna szabad megnéznem!!!
Ma különösen megrázó képek, gondolatok...

Pimpalini legyél szíves inkább a "BABÁK"-t nézd meg te is.

Donna (Cara)mba 2010.10.31. 10:18:53

Kemény. Amiképpen a háború.
És sajnos nincs és nem is lesz örök béke. Soha. Hiszen most is folyik háború valahol a Földünkön.

Gyakorlatilag minden percben folyik valamilyen háború:(

Jó volna hinni a békében. De sem a természet nem akarja, sem az Isten. Mindegy, ki melyikben hisz.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.31. 11:11:27

Az élet folytonos kűzdelem. Ezt tudja minden élőlény. Hát kűzdenek is az életükért.
A béke eszménye csak az embernek adatott meg, mert erőszakosságával legyűrte a természet erőit, féken tartja az evolúció őt szüntelen mozgásra, fejlődésre, életben maradásra ösztökélő eszközeit.
De az ösztönei megmaradtak. És súgják neki ezt a disszonanciát. Hát háborút kezd. Ez a háború azonban már nem a természet elvei alapján, hanem az ember önnön, tudatosan választott szempontja alapján zajlik. Ami rossz. Ez a háború pedig igazságtalan és elítélendő. Kiötlőjével egyetemben.

pimpalini 2010.10.31. 15:09:19

Láttátok a filmet? Szerintem közel áll a tökéleteshez, legfőképp a fokozás, a lenyűgöző képi világ, s a lassan csordogáló események, őrület miatt...:)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.31. 15:21:17

@pimpalini: A rendezői változat vége felé már az őrület határán voltam én is. 3 és fél óra. (Úgy emlékszem)

pimpalini 2010.10.31. 15:26:38

@Ásó[Mosó]maci:

Igen, asszem 220 perc. Direkt elmentem moziba megnézni...:)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.31. 15:47:33

@pimpalini: Azt hiszem, a TV2 adta le, úgy 1 évvel ezelőtt, este fél 11-kor kezdte. Fennmaradtam, végignéztem :-D
Csak másnap voltam olyan, mint a mosott sz@r :-D

Horizont 2010.11.01. 16:03:41

A filmet nagyon régen láttam. Iszonyat. Maga a film nem, de az esemény! Persze Coppola nem vígjátékokat készített!Most néztem meg atyaég micsoda színészek játszottak benne!Brando,Fishburne,Harisson Ford,Hopper,Martin Sheen. Libabőrös leszek ilyen nagy nevek egy filmben:)
A téma? A háború a férfiak játszótere. Mert az igaz, hogy sok háború volt nő MIATT, de nők nem csinálnak háborút. Kár, hogy a férfiak mindig imádták ezt. Bár ki tudja mi lenne ezzel a szegény földdel ha nem lettek volna háborúk.... (létszámra gondolva)És nem lennének háborús filmek, pedig micsoda filmek voltak a témában:))))

Marcellusca 2010.11.01. 17:56:55

Nagyon régen láttam a filmet.
Igazából csak a hatására emlékszem, meg néhány részre.
nem tudhatjuk, hogy mit élhet át egy háborúban az ember. És a vietnami volt az első igazán borzalmas.
Jó, jó, tudom, tudom, a II. vh.
De arányaiban az sem volt annyira borzalmas.
DDT, napalm, helikopter-harc és támogatás.
Ja, és senkit sem hagyunk a csatatéren.

Az egyik jó film még a témában a Szakasz.
Bemutatja, ahogy egy idealista ficsúrból hogyan csinál a háború és a körülmények egy egészen más embert.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.01. 18:09:02

@Marcellusca: Szerintem nincs igazad. A vietnámi háború nem volt különösebben "borzalmas" háború, a többihez képest. Annyiban él mégis a fejekben ez a "borzalom", hogy az amerikai filmipar és a tudósítások már nem csak azt fejezték ki, hogy hű de jó fejek vagyunk, mi, Jenkik! Megyünk, elverjük a fricceket, majd jövünk hozzád Jane. Mint a II. vh és az azt követő filmek (Pl. halál 50 órája, a híd túl messze van, vagy, uram bocsá Kelly hősei. Ezekben a filmekben minden katona úgy hal meg, hogy hirtelen szétdobja a karját.)
Viszont a mostani filmek (Rian közlegény megmentése, Elitalakulat) elég szépen megmutatják, hogy mire volt képes az akkori haditechnika.
DDT, Napalm: Lehet, hogy durva film lenne, ha egy filmes filmet készítene Drezda bombázásáról. Vagy esetleg Hiroshima és Nagasaki bombázásából.

Azért ilyen "borzalmas" még a vietnámi háború bemutatása, mert csak így lehet az amerikaiakkal megemésztetni, hogy:
Elvesztették ezt a háborút. Mert ha egy nem "borzalmas" háborút vezstenének el, akkor nem maradna meg a kemény amerikai katona imidzs-e.

Marcellusca 2010.11.01. 18:23:02

@Ásó[Mosó]maci: Lehet, igazad van. :P
Az biztos, hogy Hollywood jócskán befolyásolja a megítélését.
Az amcsik a mai napig nem tudták megemészteni Vietnamot. Nagyon sok film idealista módon ábrázolta az ott történteket.
De, sokat fejlődött addigra a haditechnika.
És - lehet, durvának tűnik - de ki kellett próbálni. A raktári készleteket el kellett használni, az új eszközökre megrendelés kellett, ami kicsit fellendíti az ipart is.
(Részben) Ugyanez a helyzet az Öböl-háborúkkal, az iraki, afganisztáni szitukkal is.
Szóval, igen, borzalmas lehetett Drezda bombázása (láttam egy akkor játszódó filmet, de a címét ne kérdezd! :D), Hirosima, Nagaszaki "csak" egy-egy esemény volt. Igaz, előre nem tudott, sejtett eredménnyel.
Szóval, a vietnami háború volt az, ahol az új, sorozatlövő, automata fegyvereket nagymértékben használhatták (M-16 vs. AK-47), ahol maga a "tömeg", a páncélozottság nem számított, a hadászat és harcászat új elemeit kellett megismerni és kidolgozni.

Abban abszolút igazad van, hogy az amcsi baka közel sem olyan hűdekibeb@szottkeményésjólképzett, mint ahogy azt sugallják!
Személyesen tapasztaltam. :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.01. 18:30:33

@Marcellusca: II. vh. PPS, rohampuska, király géppisztoly, lehet még sorolni.
De majd később. Most focizni megyek :-D

Marcellusca 2010.11.01. 18:39:20

@Ásó[Mosó]maci: Persze, persze.
Mint mondtam, minden háborúban vannak újdonságok.

Jó focizást! :D

pimpalini 2010.11.02. 11:52:28

@Horizont:

No igen. Rengeteg jó színész. Majd két évig forgatták, Coppola egyszer idegösszeroppanást kapott, Sheen meg szívrohamot...
Abba is akarták hagyni, de jó, hogy nem tették.

A kibővített változat számomra azért volt érdekesebb, jobb, mert benne hagyták Brando monológjait. Pl. mikor a Time magazinból olvas fel, miközben Sheen egy földbe süllyesztett "dutyiban" ül.
Persze tele van abszurd helyzetekkel, mint ahogy egy háborúban ez sokszor elő is fordul. S azért is "kellett" sok ilyesmi bele, mert 78-79-ben még másképp képzelték el a dolgokat. Persze voltak tudósítások napalmtól megégett gyermekekről, meg lebombázott falvakról, de azért jelentősen élt még az "egyszerűen odavágunk, mert mi amcsi legények fasza gyerekek vagyunk" kép is.

A folyón felhajózás gyakorlatilag szép lassan a civilizációból a "vad" világba történő utazás is.
S a végén elérkezünk kifestett, csónakos, lándzsás emberekig, levágott fejekig, az elfojtott, ősi emberi ösztönök világába.
Ahol már semmiféle technika nem számít, csak a félelem, kegyetlenség. Az a két dolog, amivel az erősebb régen megnyerte a háborúit.
Brando el is mondja, hogy erre jött rá, így lehet megnyerni ezt a háborút is. Ha min. ugyanolyan kegyetlenekké válnak, vagy még kegyetlenebb szintre (barbarizmus) süllyednek le, mint az ellenség. Ki megy messzebb...:)
Az amcsi vezetésnek ez volt sok, s ezért likvidálták (nem fért össze a hagyományos ideológiával: "a demokráciát exportáljuk, az emberi jogok és a szabadság bajnokaiként"), amellett hogy nem tudták, ő is meg akar már halni...:)

pimpalini 2010.11.02. 12:06:37

@Marcellusca:

Az első igazán borzalmas háború szerintem az 1. vh. volt. Legalábbis a csatatereken. Bár persze nem mindegy milyen szemszögből nézzük.
Ha a polgári lakosság szenvedéseit vizsgáljuk, akkor a 30 éves háború is igen kemény lehetett, ahol a Német-Római Császárság bizonyos területein a lakosság 2/3-a tűnt el, halt meg, menekült el.

Az 1.vhban meg a nyugati front sártengere és öngyilkos rohamai, harcigáz, stb... lehetett föndöntúli pokol.

Számomra a legborzalmasabb még mindig a 2. világháború, ahol azért több 10 000 embert bombáztak porrá pár óra alatt. Polgári lakosokat, modern, civilizált nagyvárosokat. Semmivel sem különb, mint a népirtás vádja, sőt, ez maga is népirtás. Tervezőasztalon megrajzolt, óraműpontossággal kivitelezett (egy idő után már tét nélküli, s gyakorlatilag "gyáva" - mivel szinte komolyabb veszteség nélkül végrehajtható volt) cselekedetek voltak. Varsó, Rotterdam, Berlin, Coventry, London, Ruhr-vidék, Hamburg, Kassel, Drezda, Tokió, Hirosima, Nagaszaki.
A Drezda c. nem túl régi filmben benne van, csak túl hosszú a "felvezetés". Az utolsó részben jön maga a bombázás.
De Kurt bácsi is leírta az 5-ös számú vágóhídban.

A vietnami háború gyakorlatilag ronda és mocskos volt, mint minden olyan harc, ahol az egyik fél nagy technikai fölényét a másik fél gerillaháborúval próbálja kompenzálni. Egyik oldalon nem tudod ki ellenség és - a terep miatt - hogy hol van, ezért mindent elpusztítasz, erdőt égetsz, "lombtalanítasz", vegyszert vetsz be (bizonyos helyeken 20 évig fű sem nőtt). Más kérdés, hogy a nagy "bajnok" (lásd. fentiek) USA ezt hogyan is egyeztette össze a kollektív lelkiismeretével. Tulajdonképpen ezért is bukták be az egészet.
Persze a komcsi Vietnam sem volt bárány: ők is irtották a saját lakosságukat is, ha nem álltak melléjük, s a győzelem után azért "játszadoztak" még egy kicsit az Indokínai-félszigeten.:)

pimpalini 2010.11.02. 12:14:56

@Ásó[Mosó]maci:

Azért jöhet át ez a kemény borzalom, mert részben ezt ők is megtapasztalták Vietnamban. Irakban már nem annyira, mert ott csak a fa** egyik végén álltak, s az irakiak szenvedtek. Pl. B-52-esekkel elkövetett "preciziós" bombázások...:)
MEg ugye beengedték a sajtót is.
Ráadásul - mint írtad - ez vesztes háború volt, amit nehéz volt megemészteni, míg pl. a 2. vh., amely több áldozattal járt, meg győztes. Meg már elég régi volt ahhoz, hogy ne nagyon emlékezzenek rá. Ráadásul ott keményen rányomta a filmezésre is a bélyegét az ideológia, az igazságérzet, a fehér-fekete világkép, így csak ennek megfelelő dolgokat lehetett bemutatni. Pl. Kurt bácsit sem szerették a vágóhíd miatt...:) A hősteremtéshez ráadásul (ne felejtkezzünk meg arról, hoggy 90-ig hidegháború volt és kellett a hőskultusz) könnyedség, önbizalom, idealizált háborús kép kell, s erre jók voltak a - egyébként igen szórakoztató és jó - második világháborús filmek (Halál 50 órája, A híd túl messze van, Kelly hősei, A leghosszabb nap, Híd a Kwai folyón, stb).

pimpalini 2010.11.02. 12:18:56

Más:

Pl. az Acéllövedék (Full metal jacket) című filmben remekül benn van a láthatatlan ellenség, az értelmetlenül áldozattá váló katonák képe.

Ám ha ezt mondjuk sugárhajtású repülőgépek nélkül forgatjuk, gyakorlatilag bármelyik keleti fronti város "tisztogatási" manővereihez (teljesen mindegy melyik oldalról), vagy a normandiai csatározásokhoz beilleszthetnénk.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.02. 14:01:43

@pimpalini: Egy érdekes dolog van még az Apokalipszis most-ban.
nézd meg a fegyvereket. A helikoptereken lehet a legjobban meglátni.
Ugyanis az USA-ban létezik cenzúra. A U.S.Army csak olyan filmekhez adja felszerelését, aminek a forgatókönyvét előzetesen jóváhagyták. Ezt nem hagyták jóvá, így a brit hadsereg Lynx típusú helikoptereit használták a forgatáson. (Mint ahogy a felszerelés nagy része az angol hadsereg tulajdonát képezte.)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.02. 14:12:43

@pimpalini: Egyetértek! Elképzeli az ember, ahogy a huszárezred vagy egy komplett gyalogos hadosztály rohamozza az ellenséges arcvonalat, ott meg egyetlen Maximmal fél perc alatt leszedik az egészet.

Tán a Nagy Háborúban jelent meg elsőként a "láthatatlan ellenség", mikor a haditechnika odáig fejlődött, hogy már nem volt szükség közelharcra, lőtték egymásra kilométerekről a gránátokat, eresztették a gázt, begördült 1-2 harckocsi (amelyik ugye nem döglött be idő előtt)

Az emberi pszichében pedig iszonyatos rombolást tudnak véghezvinni azok a dolgok, amiket az egyén szemmel képtelen érzékelni.
Ehhez jött még a hónapokig kuksolás egy emberi tetemekkel teli, sáros rókalukban, a bajtársaik a szemük láttára pusztultak el vagy roncsolódtak addig nem látott borzalmas mértékben.

Jaj, most hogy nézem a Boardwalk Empire-t,- ami ugye a húszas években játszódik-, volt benne egy 1. vh-s veterán, akinél modellezték ezeket az implantátumokat, amiket azok kaptak, akiknek mondjuk elvitte egy golyó a fél arcát, hogy valamennyire vissza tudjanak illeszkedni a társadalomba. Olyan aprólékosan ki van dolgozva, hogy mit hogyan csinál, meg minden.
Valahol örülök neki, mert általában csak korabeli újságok apróhirdetéseiben esett szó az ilyen mesterséges pótlékokról, illetve egy francia sorozatban, Nagy Háború Emlékei volt a címe, asszem.

Pedig szerintem fontosak. Nem csak rengetegen haltak meg, de borzalmas mennyiségű sebesült került haza, akiknek utána sokszor eleven húscafatként kellett leélniük a hátralévő életüket, pontosan úgy, mint manapság a fejlődési rendellenességgel született kisgyerekeknek.

Donna (Cara)mba 2010.11.02. 15:18:04

@neccharisnyás útonálló: Szia, Necc! Mostanság olyan korrektül, okosan írsz, hogy már alig merek klimpírozni:(

Még egy elütésed sincs.

Azt egy villanásig nem gondoltam rólad, hogy rózsaszín barbie agyad van, de már kezdek zavarba jönni a kompetenciádon:(

És olyan büszke vagyok közben rád, mintha bizony bármi érdemem vón' benne;-DDD

Á, hüle öreg tík vok.

Eement a fijjam, kiürült a világegyetem:(

Képzeld, csak lehajol, megsimogatja a buksimat, mint egy gyereknek, aki nem értheti a felnőtt dolgokat;-DDD

Az a pompás bennetek, kölkeinkben, hogy az ember újból és újból ámulva tud rátok nézni!

A fiam kikeres nekem zenét, ha ritkán itthon van, okít, mi van a világban, szal valami kacagtató ez a megfordított szerep:)

És mint már mondtam, az én korrekt kölköm ha teheti, már négy kanállal zabálja az életet:)

Szombaton persze, hogy nem akkor jött, amikorra ígérte:) De én eleve rászámolok, hogy biztos reggel elaludta az intercitit:DDDDD

A fenéket, pénteken hajnalig buliztak ittak. És most a gyermekem ezen úgy korrigál - önszántából - hogy egy nap mehet a pia, egy nap antipija nap, de akkor semmise, még társaságban se.

Meg elkezdett vagy 3 hónapja megint edzeni kicsikét.

Na, csak annyit akartam kihozni az egészből, hogy szeresselek benneteket, fiatalokat:)
Mintha okosabbak lennétek - nem is kevéssel - mint mi voltunk anno.

A háborúhoz most nem szólok. Talán majd este.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.02. 15:57:14

@Donna (Cara)mba: Szia!:)
Most ilyen a hangulatom. Vagy túl sok olyan zenét hallgatok mostanság, amitől komoly leszek, tudom is én.

Tényleg ennyire csúnyán írok, hogy az elütéseket emlegeted? Brr! Akkor négyszer fogom átnézni ezentúl a hsz.-eket.

Csúnya tud ám lenni, ha átbulizott éjszaka után másnap is iszik az ember, antipia-nap nélkül is. Viszont alapanyag és költséghatékony.

miről van itt nagybasz0 2010.11.02. 16:03:21

Azt hiszem ilyenkor szokott jönni a tisztítótűz...

Egyébként én a gying és a gyang hive vajok, ugyan úgy szükség van a háborúra mint a békére... akár nevezhetjük túlnépesedés elleni módxarnak is, amit mindig bevetnek azok akiknek az érdeke aztat kévánnya... a velág újrafelosztásáról mán nem is beszélek!

(állítólag, mindig a harcoló erősek hullanak el, a bujkáló "selejtek" megmaradnak tehát a szükséges celekcijó soha nem jön létre... és az egyre birkább, bólogató egyedek maradnak fenn, az éppen regnáló hatalom legnagyobb örömére...)

Donna (Cara)mba 2010.11.02. 17:39:35

@neccharisnyás útonálló: Dehogy klimpírozol el! Éppen hogy semmit. Ettől riadtam meg:)
Mert én meg folyton melléütök a billentyűnek:(
Belőlem se lesz már zongoratanárnő;-(

És a tetejében rest vagyok visszaolvasni és korrigálni:((((

Donna (Cara)mba 2010.11.02. 17:40:45

@miről van itt nagybasz0: Á, mán az evolúció se a régi;-DDDD

Bezzeg az én időmben:DDDD

pimpalini 2010.11.02. 19:36:40

@miről van itt nagybasz0:

Ha csak abból indulunk ki, hogy a tökéletes, vagy közel tökéletes megy katonának, a B, E, X kategóriás meg kimarad a "buliból" és megússsza...:)
Hát igem kontraszelekció, ahogy máshol is.

Persze az embernél a rátermettség már nem annyira testi, hanem egyéb "erőt" jelent.

Pl. szódásszifon vastagságú gizda programozó (bocsásson meg nekem minden hasonló egyed, nem leszólni akartam őket) képes szaporodni, mert sokat keres, míg mondjuk egy munkanélküli társa nem biztos...:)

Persze ilyenkor jöhet egy kakukkfióka is...:) A szegény, ám jó kiállású valaki meglátogatja munkaidő alatt a csinos - ám egzisztenciavadász - anyukát/asszonykát, s mire apuka hazamegy, már van gyerek, de ő később azt hiszi majd, hogy tőle...:))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 09:50:47

Egyes feministák szerint a háború a férfiak menszeszirígysége :-)

pimpalini 2010.11.03. 11:59:28

@Ásó[Mosó]maci:

Tudom, poén, de azért erre csak annyit: a feministák nem tudják milyen egy férfi. Legalább is a magam nevében nyilatkozva elárulhatom, hogy inkább egy szalmakazalnyi szőr a hátamra, mint a havi rendszerességű rosszkedvadó...:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 12:36:33

@Ásó[Mosó]maci:
Asszem én nem vagyok feminista, meg tán túl sok bennem az önirónia, de istenbiza olyan jóízűen tudok nevetni mindig, mikor eszembe jut Mr. Garrison kifakadása:
"Nem hiszek annak, aki 5 napig vérzik, és NEM HAL BELE!!!"

Ja, és ütném magam, mikor rámjön a havi hiszti. Kibírhatatlan olyankor egy bűrben lenni azzal a hormonoktól megzakkant állattal.

pimpalini 2010.11.03. 13:06:17

@neccharisnyás útonálló:

:D

No igen, most képzeld el, ha már a nő sem bírja olyankor saját magát, milyen is lehet szegény férfiaknak...:) Olyankor kell sokat dolgozni, vagy mondjuk felmenni a szőlőhegyre és napokig le sem jönni...:)

A régi öregek tudták mi a frankó...:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 13:11:39

@pimpalini:
De akkor még nem találták fel a rúzst. Aminek a nyomát meg lehet találni az inggalléron, hogy a szőlőből hazaólálkodó férfiembert egy piszkavassal felszerelkezett, torzonborz, villogó szemű, vijjogó nőstényállat fogadja.

pimpalini 2010.11.03. 13:23:33

@neccharisnyás útonálló:

Hát igen, de valamit valamiért ugye...:) Nem muszáj rúzzsal "borozni"...:))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 13:24:33

@Ásó[Mosó]maci:
Miért kéne nekem bármit is bárkinek kifejtegetni? (a babon kívül) Nőbül van, megfogott téged magának, valszeg megvan a magához való esze.
Tik férfiak amúgy is irdatlan nagy mazochisták vagytok természettől fogva, ha nő van a dologban, szal tűrjed, ne sírjál! :P

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 13:26:13

@pimpalini:
Vaaagy tán meg fel kellene térképezni az asszony milyen árnyalatokat birtokol, és csakis olyannal próbálkozni. Azt amikor a part szakad, még mindig ott a "dehát ez a tied" mentőöv.
Vagy maguk nem ilyen alaposak...?
süti beállítások módosítása