He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Káosz a vasúti "bezárások" körül: felújitás alatt is megszűntetik...

2023.07.31. 04:58 guma70

Bezárják a nemrég újjáépített vasútvonalat, az épp felújított állomást, vonatpótló buszt pótló buszt indítanak - teljes a káosz a MÁV és Lázár János minisztériumának vasútvonal-bezárási terve körül

Alig egy hete, múlt pénteken ismerte el a MÁV és Lázár János, hogy augusztus elsejétől tíz mellékvonalat bezárnak - a hodászi baleset ürügyén soha nem látott gyorsasággal, 10 nap alatt. A menetrendek tegnap, öt nappal a vasútvonalak bezárása előtt kerültek nyilvánosságra - ennyi ideje van tehát a vasútvonalak használóinak tudomásul venni, hogyan tudnak majd közlekedni jövő héttől.

A kapkodásnak megvolt az oka: a szintén a mellékvonalak leépítésére 2020-ban bevezetett, majd megbukott járványügyi menetrend hallatlan tiltakozásokat indított el az érintett térségekben. Hogy a helyi polgármesterek és országgyűlési képviselők tiltakozását, valamint a médiavisszhangot elkerüljék, idén a nyár közepén, rekordidő alatt verik át a mellékvonalak bezárását - van olyan település, ahol a teljes önkormányzat szabadságon van, miközben megszüntetik a vasútvonalukat.

Hogy mennyire sürgős volt a mellékvonali vasúthálózat egy jelentős részének szétverése, mi sem bizonyítja jobban, hogy olyan vonalakon is megszűnik a vonatközlekedés, ahol a közelmúltban fejlesztések zajlottak:

Július 31-én fejeződik be a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, mely során a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják.
A Mátészalka-Csenger vasútvonalon jelenleg is zajlik Csenger vasútállomásának felújítása. Az állomás forgalma a vasútvonallal együtt keddtől megszűnik.
A Dombóvár-Komló vasútvonalon másfél éve került bevezetésre egy napi 2 helyett 5-6 pár vonatot tartalmazó menetrend, míg Csenger térsége közvetlen debreceni kapcsolatot kapott - ennek megfelelően mindkét vonalon emelkedett az utasszám. Most mindkét vonalat bezárják.

Az átgondolatlanság és a dilettantizmus most is abszurd helyzetekhez vezet. A MÁV által a minisztériumi ukáznak megfelelően “gyorsnak” és “kényelmesnek” hazudott vonatpótló buszok és a vonat menetideje között számos helyen pár perc a menetidő-különbség, míg Tiszaújváros felé 17, Komló felé 24(!) perccel nő a menetidő. Utóbbi helyen gyorsjáratokat is indítanak a vonatokat felváltó lassú buszok kiegészítésére - a jelentős teljesítménytöbblet következtében az olcsóbbnak beállított buszos pótlás sokkal drágább lesz, mint a vonatok közlekedtetése.

Mindez akár komédia is lehetne, ha nem az ország legnehezebben megközelíthető, s emiatt komoly gazdasági nehézségekkel küzdő térségei kárára történne. Márpedig a most bezárásra ítélt vasútvonalak az ország távoli, sokszor határmenti térségeit kapcsolják az országos vasúthálózathoz - a vasúti közlekedés megszüntetése itt hosszú távon is ellehetetleníti a gazdaságfejlesztést, megnehezíti ipari munkahelyek létrehozását, tovább fokozva innen a lakosság elvándorlását. Sok térségtől ráadásul a megyeszékhelyre vezető leggyorsabb kapcsolatot veszik el (Nagyatád, Tiszazug, Tiszafüred), tovább nehezítve az itt élők oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz való hozzáférését.

A minisztérium ámokfutása ellen már számos polgármester, képviselő, szakértő és civil szervezet felszólalt. Felhívjuk az érintett vasútvonalakat használókat, hogy továbbra is hallassák hangjukat, akadályozzuk meg közösen a vasútvonalak bezárását!

https://www.facebook.com/kozlekedotomeg/posts/657007063127772?ref=embed_post

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2118181621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2023.07.31. 09:57:10

Ha felújítottak egy vonalat és azt most Lázár bezáratja, az nem pénzkidobás? Jó tudjuk, hogy a bankszámla csak Svájcban hízik, de a nép pénzével miért szabadn játszani?

Mondjuk a miniszterelnököt sem ártana megmogyoróznia a fidesznek, mint pártnak, hogy egyik miniszternek engedi a felújítást, az utána következőnek meg a bezárást. Ez kormányzás? Vagy nem is Or bán kormányoz, hanem mindenki azt csinál, amit akar?
süti beállítások módosítása