He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Az internet aktuális takarítókedvence: teszteltük a mosogatótablettás trükköket

2023.02.23. 07:34 guma

Kipróbáltuk a mosogatótablettás trükköket, és több is bevált! Jó, nem olcsók ezek a kis tabletták, de most egy ismerőstől kaptam egy fél dobozzal, mert ő már nem használja, így gondoltam, tesztelem a lehetőségeket.

Sütőtisztítás

A leggyakrabban talán a sütő megtisztításán szokták bemutatni a kis tabletták erejét. Az enyémre rá is fért már, így ezzel indítottam. A tablettákat egy tál vízbe mártogatva végigdörzsöltem a sütő ajtaját és belsejét. A gumikesztyű kötelező, nagyon marja a bőrt! Kicsit hagytam hatni, majd papírtörlővel áttöröltem. Hűha! Tényleg látványosan leszedte a zsírt, azt kell, hogy mondjam,

hatékonyabban is, mint az erre a célra készült zsíroldó.

A papírtörlő után nedves ruha, majd újra papírtörlő – és kész is lettem. Gyors, eredményes munka volt. Nem mondom, hogy nem maradt egy-két makacsabb ráégett folt, de azokat utána dörzsivel hipp-hopp eltávolítottam. Szóval, működik!

 

 

Leégett edényekre

Az edénybe vizet kell tenni és egy tablettát, majd felforralni, illetve a forrás után még tíz percig kis fokozaton tovább melegíteni. A kipróbálás kedvéért azért nem égettem oda az ételt, de megtette helyettem a lányom, akinek sikerült a rizsre nem odafigyelni. Máskor ecet és szódabikarbóna a nyerő kombináció, most azonban a tablettás módszert vetettem be. Tapasztalatom szerint nem jobb, de nem is rosszabb az egyéb praktikáknál: szépen feloldódott az odakozmált rizs, bár utána még át kellett súrolni a makacsabb foltokat.

A mosógép tisztítása

Penész és szagok ellen nem árt a mosógépet időről időre megtisztítani. Én ecettel szoktam, és mert az enyémet nemrég takarítottam, de mindenképp ki akartam próbálni, fiatal unokahúgom gépét rohamoztam meg. Kellett is a roham, panaszkodott, hogy hiába szellőztet, van valami ázott szaga a mosott ruháknak. Ecetet tanácsoltam korábban, de hát fiatalság, bolondság, naná, hogy még nem csinálta meg. Így viszont alkalom nyílt a tablettás tisztítás próbájára: négyet tettem az üres dobba (kis gépekhez vagy enyhébb szennyeződés esetében három is elég), és a legmagasabb hőfokú programot indítottam el. Ez a trükk is tökéletesen bevált: a gép ragyogó lett (pedig a penésszel is meg kellett birkózni), a ruhák pedig azóta illatosan kerülnek ki belőle.

Törölközők fehérítése

Na, ez viszont nem jött be, vagy legalábbis nem olyan mértékben, mint ahogy arról áradoznak az interneten. A mosószer mellé egy-két tablettát kell adni, és akkor állítólag nagyon szépen kifehéríti a ruhákat, lepedőket, törölközőket. Nálam valamennyire tényleg fehéredett a szennyes, de távolról sem olyan eredménnyel, mint amikor hagyományos fehérítőt használok.

A WC tisztítása

A leírások úgy szólnak, hogy simán a WC-be kell dobni a tablettát, megvárni, amíg feloldódik, és a kefével utána átsúrolni kicsit. Nekem jó sokáig oldódott, de érdemes volt kivárni – nagyon szép fehér lett a lefolyó, ráadásul a maradék vízköves rész tisztítása már pillanatok alatt megvolt.

 

 

Mivel tényleg elég drágák ezek a kis tabletták, nem minden esetben fogom bevetni őket. De a sütőtisztításnál és a mosógép-tisztításánál igen: szebben és gyorsabban lehet megoldani a kitakarításukat,

ráadásul még mindig gazdaságosabban jövök ki, mint a zsíroldóval vagy a több liter ecettel, amit a mosógéphez szoktam használni.

Próbáld ki te is, hátha jobban működik bizonyos területeken, mint a megszokott tisztítószereid!

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr9018051160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2023.02.23. 09:11:39

Nagyon piszkos munkaruhát, farmert érdemes ezzel mosni, mosószer mellé bedobni egy talettát. Azért nem kell gyakran csinálni, mert erősen hat a pamut anyagokra. A konyharuhának is nagyon jó.

Fehér ruhának a domestos white, és fehérítő jó. A domestos vízkőoldó pedig az általam eddig látott legjobb hatásfokkal oldja a vízkövet.
süti beállítások módosítása