He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Megállt az idő – de miért pont most?

2022.09.30. 05:35 guma70

Újra eljött a vasárnap, és nem fogják elhinni, de már 95. alkalommal ünnepeljük ezt meg azzal, hogy a Telex Lájkbajnokságával zárjuk le a hetet. Bár mostanában nem igazán történnek eget-földet rengető, váratlan események a közösségi média politikai terében, azt úgy kielemezzük, hogy a fal adja a másikat.

Vágjunk is bele a közepébe totális in medias res stílusban; ennyi lájkot gyűjtöttek be a héten a legnépszerűbb magyar politikusok a Facebookon:
Heti interakciók
1. Orbán Viktor 212 000
2. Szijjártó Péter 157 000
3. Hadházy Ákos 124 000
4. Mesterházy Attila 112 000
5. Jakab Péter 93 000
6. Zsigmond Barna 87 000
7. Ujhelyi István 75 000
8. Dúró Dóra 73 000
9. Novák Katalin 72 000
10. Varga Judit 64 000
11. Márki-Zay Péter 55 000
12. Deutsch Tamás 52 000
13. Dobrev Klára 50 000
14. Szentkirályi Alexandra 45 000
15. Rétvári Bence 43 000

(Az adatokat a Facebook statisztikaplatformja, a Crowdtangle szolgáltatta, a számok a szeptember 9., péntek reggel 7:45 és szeptember 16., péntek reggel 7:45 közti időszak eseményeit tükrözik. Interakciókon a politikusok hivatalos oldalain a posztokra érkezett lájkok, kommentek és megosztások összegét értjük, ezresre kerekítve. Ez a szám nem azonos azzal, amit egy Facebook-oldal kezelője az Insights menüpont alatt lát, az a statisztika egy csomó más dolgot is az interakciók közé számol. A kis szimbólumok az előző heti pozícióhoz képest előre- vagy visszalépést, illetve stagnáló helyezést mutatják.)

Megáll az idő

Nem tudom, emlékszik-e még valaki, de öt és fél hónappal ezelőtt választás volt Magyarországon, amit mindenki szorosnak várt, de aztán kiütéssel nyerte meg a Fidesz. A Lájkbajnokságban ez úgy csapódott le, hogy pár hétre az ellenzék teljesen padlóra került, aztán feltápászkodott onnan, leginkább azért, mert a kormány népszerűtlen intézkedései felrázták a híveiket a totális apátiából.

És most úgy néz ki, hogy ezzel egyáltalán nem tudnak mit kezdeni, hiába mélyül a válság; hiába voltak tüntetések a katásoktól a tanárokig és a fakitermelés ellen; hiába érnek nyakig az élelmiszerárak és a rezsiköltségek; hiába reagál monumentális aranyozott csodaszarvasszoborral az MNB a rekordinflációra. A közösségi média kommunikációs csataterein mindezek ellenére a nyári szabadságok elmúltával elcsendesedett minden, megállt az idő, és annyira nem történik semmi váratlan, hogy a tej megalszik az ember szájában. A toplisták élvonalában legfeljebb egy-egy helyezések változnak, de a mezőny ugyanaz, az üzenetek ugyanazok, és nem is látszik, hogy ez valamiféle vihar előtti csend lenne. Annyira nem, hogy a Fidesz a választás óta pihenteti a propaganda-atombomba Megafont is, és kommunikációs szempontból tulajdonképpen félgőzzel kontroll alatt tartja a helyzetet.

Egészen bizarr, hogy miközben elméletben az EU, a válság, és a háborús helyzet is sarokba szorítja a kormány kommunikációját, az ellenzék ezt annyival használja ki, hogy Dobrev Klára árnyékkormányt alakít. Erre persze majd jön a menetrendszerű gyurcsányozás, ami meg már olyan szinten, már-már hipnotikusan unalmas, hogy esélyes, hogy elalszom, mielőtt befejezném a mondatot, szóval ugorjunk is.

Ennyi. Ennyi?

Ha nincs is az élvonalban, és nem is először szerepel a listán, mindenképpen friss versenyzőként üdvözölhetjük Deutsch Tamást a 12. helyen, 50 ezer lájk feletti eredménnyel (közel 100 hét alatt eddig kétszer volt toplistás, 36 ezer volt eddig a rekordja). Most egy parádés gyurcsányozós manőver repítette eddig, amit a múlt héten már méltattunk.

Deutsch amúgy közösségi médiás szempontból nagyon érdekes figura. Már akkor aktívan twitterezett és facebookos propagandaoldalak környékén bukkant fel, amikor a magyar politikusmezőny java talán még emailt se használt. Aztán hipp-hopp, eltelt tíz év, és most éppen ott tart, hogy az aktuális fideszes szlogeneket ismételgeti, és mögéjük írja, hogy „ennyi”. Miközben nála kettővel későbbi generációból származó, hozzá egészen hasonlóan indult fideszesek már rég miniszteri székben ülnek. Nem lehet egyszerű Deutsch Tamásnak lenni, na.

További random érdekességek a toplistáról

  • Karácsony Gergely kiesett a top 15-ből, ilyesmi legutóbb márciusban, a kampányhajrában esett meg vele. Hogy változnak az idők: tavaly ilyenkor éppen egy tízhetes dobogós sorozat után volt.
  • Szentkirályi Alexandra a választási győzelem után úgy tűnt, állandó toplistás lesz, de akkor egy öthetes top 15-ös sorozat után eltűnt. Hogy a mostani visszatérése egy hasonló sorozat kezdete, vagy csak az instás-tiktokos népszerűség mellékhatása, majd kiderül.
  • Dúró Dóra a választás óta nem nagyon járt olyan magasságban, mint most, ami elég fura, elvégre akkor a Mi hazánk messze a várakozások fölött teljesített, és ettől elvileg nőni kellett volna az akkori lendületnek (és erre még az ellenzéki apátia is rásegített). Ehhez képest most újra az oltásellenes dezinformációt kellett elővenni hogy kicsit feltornássza a helyezését.
  • Se Gyurcsány, se az ország első számú gyurcsányozó nagymestere, Kocsis Máté nincs a listán, az ember óhatatlanul is elképzeli, hogy árgus szemmel egymás aktivitását figyelik, mint egy pókemberes mém. Jövő hétre vélhetőleg mind a ketten újra feltörnek majd, az egyik a DK-s árnyékkormánnyal, a másik meg azzal, hogy ezen gúnyolódik.

Virítsd a lóvét (virítom)

A szponzorált posztokra költött pénzek toplistája szépen belesimul az általános nihilbe, azaz nincs túl sok változás, legfeljebb az, hogy amit a kormány eddig a saját nevén hirdetett, azt most a Magyar Állampapír oldalon hirdeti (plusz persze a mindenkori üzeneteit a végtelenségig visszhangzó Mediaworks-hálózatban). A primer politikai szereplők közül továbbra is csak Márki-Zay és a DK nyúl a zsebébe. Kisebb újdonságként, ha nem is eszeveszettül nagy költésekkel, de olyan egzotikus versenyzők tűnnek fel a színen, mint a Tanítanék mozgalom, az Euronews vagy az Ellenszél. Utóbbi most nem a Szél Bernadett karaktergyilkolására épített fideszes, hanem a tőle teljesen független, ellenzéki propagandaoldal.

Hirdetésre költött pénz
1. Mediaworks 1 700 000
2. Magyar Állampapír 1 200 000
3. Márki-Zay Péter 550 000
4. Európai Bizottság 450 000
5. Alapjogokért központ 450 000
6. Demokratikus Koalíció 400 000
7. Tanítanék 300 000
8. Euronews 250 000
9. Agroinform.hu 200 000
10. Ellenszél 200 000

(A politikai-közéleti témájú, szponzorált posztokra költött összegek a Facebook Ad Library platformjáról valók, általában pár napos késésben vannak, most a szeptember 7. és 13. közti időszak költéseit mutatják.)

Nagy találkozások

A hét legnépszerűbb posztjainak versenyét a szokásos módon uralja Orbán, és nem is a hét első számú slágerposztját érdekes most elővenni (azt a napszemüveges geget már sokadszor lövi el, és mára igazából egész jó poénná nőtt), hanem a harmadikat. Ami mintha azt mutatná, hogy a miniszterelnöki Facebook-stáb kicsit szét van csúszva, bedobta a gyeplőt a lovak közé, és igazából teljesen random dolgokkal eteti a megszokásból lájkoló rajongók tömegét. Mi látunk? Ezt látjuk:

Nagy találkozások - Kötcse 2022” album

A kérdések végeláthatatlanul sorakoznak. „Nagy találkozások” – oké, de kinek a szempontjából? Orbánéból aligha, a random emberekéből persze, de ezt azért ordítóan szerénytelen dolog lenne így kiemelni pont Orbán oldalán, hogy mennyire nagy dolog volt egy csomó embernek ilyen közel lenni a bálványhoz. Aztán, „Legyen béke, szabadság és egyetértés!”, ez ugye a márciusi ifjak legendás 12 pontjából a nulladik (az első meg rögtön a sajtószabadság, amivel a Fidesz, khm, szóval nincs olyan nagy barátságban). A kommentelők gépiesen ismételgetik, hogy legyen béke, legyen béke, nyilván az orosz–ukrán háborúra értve, na de ezt pont egy '48-as párhuzammal felvezetni azért minimum fura. Elvégre a szabadságharc vége is „béke” lett, miután bejött az orosz hadsereg, ahogyan fél éve Ukrajnába is bement. És amúgy a fideszes kommunikáció hónapok óta, ha nem is mondja ki, de azért minimum utal arra, hogy a legjobb az lenne, ha az ukránok letennék a fegyvert – mint anno mi Világosnál.

Szóval mi is az üzenet ezzel a poszttal? Valószínűleg az égvilágon semmi, csak odaírta az első dolgot az oldal kezelője, ami eszébe jutott. Ami tudatosnak tűnik most Orbán oldalán, az a migránsozás, ami feltűnően sok posztban köszönt vissza a héten, bár nem úgy tűnik, hogy sok sikerrel.

  1. Orbán bemutatja a lassan védjegyévé váló, sötétített üvegű autóból napszemüvegben kiszállós mutatványát, ezúttal Kötcsén – 23 ezer interakció
  2. Szijjártó Péter videóban reagál az EP állásfoglalására arról, hogy Magyarország már nem demokrácia, és kikéri magának – 22 ezer
  3. Orbán random emberekkel fotózkodik Kötcsén – 21 ezer
  4. Orbán levezeti, hogy minden gondunk legmélyén az energiaválság és az arra adott rossz európai válaszok vannak (és már meg sem említi a háborút mint e mögött álló okot) – 20 ezer
  5. Orbán gyászposztja Wittner Mária halálára – 19 ezer

Az egyes reakciótípusokra lebontva a legnagyobbat futott posztok listáját, már feltűnik pár érdekesség: Deutsch Tamás nagy gyurcsányos attrakciója, Hadházy újabb, rengeteg megosztást és felháborodást arató találata és persze Varga Judit születésnapja. Utóbbiból egyszer már extra vicces „botrány” lett, szóval idén óvatosságból csak annyit jegyzünk meg, hog a miniszterasszony népszerűségéről elég borús képet fest, hogy alig negyedannyi lájkot kapott a posztjára, mint tavaly ilyenkor.

  • A legtöbb megosztás: Hadházy az Origo cikkét ekézi, ami arról szól, hogy milyen jól halad a budai Várban a főhercegi palota felújítása (vagy felépítése?)
  • A legtöbb komment: Deutsch Tamás parádés gondolatmenettel vezeti le, hogy ki a mostani válság oka (természetesen Gyurcsány)
  • A legtöbb mérges emoji: Újra Hadházy és a várbeli palota, amiről senki nem tudja például, hogy mennyibe kerül
  • A legtöbb meglepett emoji: Gyöngyösi Márton kérdése, miszerint „abból a 300 millió dollárból, amit Putyin külföldi politikusok befolyásolására fordított, vajon mennyi jutott Orbán Viktorra?”
  • A legtöbb szomorú emoji: Orbán búcsúposztja Wittner Máriától
  • A legtöbb szívecske: Varga Judit születésnapi posztja
  • A legtöbb nevető emoji: Deutsch Tamás gyurcsányozása. Az első 10 helyezett egyébként itt kizárólag a fideszesek kiröhögéséről szól, vagy mert rajtuk csattan a poén, vagy mert ők mondanak valamit komolyan, de a Facebook népe mégis nevet – ilyen például a top 10-ben négy (!) migránsozós Orbán-bejegyzés

A legtöbb megosztás

A megosztások toplistáján annyira megállt az idő, hogy az első hat helyezettből öt azonos a múlt hetivel. Az első kettő meg már negyedik hete. Érdekes, hogy a fideszesek ezen a listán mennyire nem tudnak előretörni, bármi is történjen, és bármennyire is dominálják gyakorlatilag az összes többit.

Heti megosztások
1. Hadházy Ákos 28 600
2. Mesterházy Attila 19 900
3. Ujhelyi István 10 100
4. Jakab Péter 9 800
5. Molnár Csaba 7 000
6. Orbán Viktor 6 300
7. Márki-Zay Péter 6 100
8. Dobrev Klára 6 000
9. Szijjártó Péter 5 900
10. Jámbor András 5 300

A virális posztok toplistáját szinte letarolta az EP nagy vihart kavart jelentése a magyar demokrácia helyzetéről, Zsigmond Barna menetrend szerinti Orbán-rajongó posztja úgy árválkodik a listán, mint egy megtestesült Confused Travolta-mém. Zsigmond facebookos munkásságát már sokszor méltattuk a Lájkbajnokságban, és nem érdemtelenül, mert egészen egyedi, amit csinál. A KESMA óriási rezsicsökkentést húzhatna, ha lecserélné a teljes megyei napilaphálózatot az ő hírfolyamára: az üzenet ugyanaz, a tartalom kilóra kb. ugyanannyi, a nyomdaköltség nulla.

  1. Cseh Katalin posztja arról, hogy az EP kimondta, Magyarország nem tekinthető teljes értékű demokráciának – 19,8x szorzó
  2. Ujhelyi István videója a saját hozzászólásáról ehhez a témához az EP-ben – 18,5x
  3. Orbán Balázs videója ugyaninnen, egy osztrák szélsőjobboldali politikus felszólalásáról, aki hogy, hogy nem, a Fidesz pártját fogja – 15,0x
  4. Jakab Péter levonja mindebből a maga egyáltalán nem meglepő következtetését: „Európa ma megüzente Orbánnak: tolvajnak nincs pénz!” – 12,6x
  5. Zsigmond Barna egy abszolút indokolatlan Orbán Viktor – Nagy Feró fotóval – 12,1x

(A szorzók azt mutatják, hogy hányszor kapott több interakciót az adott poszt, mint a szerzőjük posztjai átlagban szoktak.)

Instagram

Instán nem megállt az idő, hanem most sem indult el a már réges-rég megállt idő. Szentkirályi Alexandra dobogós helye az egyetlen váratlan esemény, ő a legnagyobbat futó posztjában például azt írja, „A magyar divatipar az elmúlt 10 évben 50 évet ugrott előre”. Ami azért felveti a kérdést, hogy vajon a magyar divatban ma milyen évszámot írnak.

Heti interakciók
1. Orbán Viktor 57 600
2. Novák Katalin 21 700
3. Szentkirályi Alexandra 7 900
4. Hadházy Ákos 6 700
5. Dúró Dóra 6 100
6. Márki-Zay Péter 4 600
7. Varga Judit 4 100
8. Karácsony Gergely 4 000
9. Nagy István 2 800
10. Szijjártó Péter 2 500

Mindeközben a mocsár mélyén

A propagandavilág toplistája az egyetlen, ahol változás történt az élen, a Nyugati fény újra beelőzte a Vadhajtásokat. A háttérben elsősorban a Vadhajtások visszaesése áll, annak hátterében meg az, hogy a szokásos fideszes és orosz propaganda (utóbbiban még egy fokozattal feljebb kapcsoltak, a legnépszerűbb anyagok címei: Zelenszkij megbolondult, Zelenszkij kislányként sír) mellől elmaradni látszik a harmadik láb, a Nagy Titkos Facebookhekkelő Trükk. Azzal pörgették ugyanis a lájkszámlálót eddig, hogy random, nem túl jelentős magyar sportsikereket ünnepeltek nagyjából egy olimpiai arany szintjén, legyen az U16-os női vízilabda vagy para kajak-kenu. Érdekes módon jellemzően az hozta a legtöbb lájkot, ha Romániát vagy Izraelt vertük meg bármiben. (Félreértés ne essék, minden sportsiker szép és megérdemli a gratulációt, a parasportolóké éppen hogy sokszorosan is, de azért itt felmerül némi álszentség gyanúja.)

A Nyugati fényen eközben a kb. 2014 óta változatlan műsor megy: Orbánnak most már tényleg vége, kész, megalázták, kiütötték, mehet vissza a balettbe ugrálni. Tulajdonképpen egészen szürreális, hogy heti 200-250 posztban ez még mindig érdekes a törzsközönségnek, de hát a Barátok köztben sem volt sokkal több változatosság tízezer részen keresztül, mégis nézte a nép, mintha kötelező lenne.

Jegyezzük még fel, hogy a Megafon már ott tart, hogy Bohár Dániel egyenesen Schobert Norbit (!) idézi geopolitikai, világgazdasági, és biztonságpolitikai szakértőként. Hát ki gondolta volna, hogy valaha vissza fogjuk sírni Nógrádi Györgyöt.

Heti interakciók
1. Nyugati fény 438 000
2. Vadhajtások 261 000
3. Orosz hírek 256 000
4. Deák Dániel / Megafon 181 000
5. Bohár Dániel / Megafon 115 000
6. 888.hu 108 000
7. Ellenszél 105 000
8. Pesti srácok 98 000
9. Elemi.hu 97 000
10. Gond-olkodó 79 000

(A Lájkbajnokság sorozat eddigi cikkeit itt olvashatja.)

https://telex.hu/belfold/2022/09/18/lajkbajnoksag-95

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr8317934556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása