Zseniálisan megszervezte a kormány, hogy ne legyen ellátási probléma semmilyen termékből az országban. Most ott tartunk, hogy üzemanyag, élelmiszer és egyes helyeken már víz korlátozásokra is szükség van. Ezek többségét az ember meg tudja oldani, még ha nem is szívesen teszi, de van egy olyan aspektusa ennek, amelyen nehéz nem felháborodni. Ez nem más, mint hogy a mentőkocsik is a korlátozások alá esnek, vagyis 50 liternél többet egyetlen tankolás alkalmával nem rakhatnak a kocsiba, ami érthető módon komoly problémákat eredményezhet. Ezt nem csak én mondom – noha ez teljesen logikus bárki számára -, hanem Kunetz Zsombor is, aki sok esetben rántotta már le a leplet az egészségügyi ellátás súlyos problémáiról.
Az a helyzet, hogy a MOL nemcsak a lakosság, hanem a közszolgálatok “hatóságiáras” kiszolgálásában is bevezette az 50 literes limitet. Így ez alól a Mentőszolgálat sem kivétel, és előfordulhat olyan eset is, amikor egy profit orientált részvénytársaság saját maga veszélyezteti, vagy akadályozza a mentést magát.
(…) Egy átlagos – több féle-fajta fut az ország útjain – mentőgépjármű tankja 75 literes, tankolásra többnyire műszak végén a váltáskor kerül sor, így könnyen előfordulhat, hogy nem tudja a gépkocsivezető teletankolni a mentőt, mert eléri az 50 literes limitet. Újabb tankolás, újabb időveszteség, amely alatt a mentőegység nem riasztható. Egy-egy kocsi esetében ez még talán nem lesz probléma, de itt közel 800 életmentésre beállított járműről van szó. A magyarországi mentés, egyébként is meglehetősen rosszul szervezett, ennek a hatékonyságát csökkenti minden egyes felesleges időpazarlás.
Márpedig a szükségesnél többszöri tankolásra kényszerítése a Mentőszolgálatnak az a mentés veszélyeztetése, hiszen ezen idő intervallumban a mentőegység nem riasztható, ahogyan a téves, véletlenszerűen nem “hatóságiáras” tankolás után a jegyzőkönyveztetés ideje alatt sem. Mindez történik akkor, amikor sok helyen a 20 perces ebédszünet kiadása is komoly logisztikai problémát jelent, vagy akkor, amikor a mentők maguk kérik, hogy sor esetén engedjék őket előre a benzinkúton.
Nem elég, hogy szerencsétlen mentők embertelenül alacsony fizetésért dolgoznak, és teszik kockára a saját életüket, de most már eljutottunk oda, hogy a helyzetüket tovább rontja a MOL, mivel a profit mindennél fontosabb. Beszélhet itt mindenki mindent, a MOL ebben az időszakban jelentős profitot termel, ezért a korlátozás egyik oka, hogy a profit fenntartható legyen. Igen ám, de ameddig „csak” egy egyszerű adófizető idegeire mennek, addig az valamilyen szinten elfogadható, noha nem helyes. De amikor olyan emberek munkáját hátráltatják, akik életet mentenek, akkor igenis ki kell állnunk ezekért az emberekért. Egyszerűen elfogadhatatlan az, hogy egy profitorientált cég veszélyeztesse a betegek életét.
Nyilván Orbán egy büdös szót nem fog szólni ezzel kapcsolatban, hiszen a Horvátországban elítélt Hernádi Zsolt a barátja, aki most szépen degeszre keresi magát és vélhetően szépen vissza is oszt azoknak, akik szeretnének kapni a MOL bevételeiből. Nyilván soha nem fog kiderülni, hogy ki keres milliárdokat azzal, hogy akár mentőautók tankolását is korlátozzák MOL-nál, de feltételezhető, hogy a NER igen jól jár a mostani háborús helyzettel. Megvédik a magyar embereket, hát hogyne. Érdekes módon, itt a hanyatló Nyugaton nem vezettek be korlátozásokat sem élelmiszerre, sem üzemanyagra. Lehet, hogy arra kérik az embereket, hogy ne használják értelmetlenül a légkondicionálót nyáron, vagy hogy ne pazarolják az ivóvizet, de korlátozásokra nem került sor, még akkor sem, ha erről számol be a hazai propagandasajtó. Emelkedtek az árak itt is, ez nem túl meglepő, de például a spanyol kormány már több olyan változtatást is életbe léptetett, amelynek hatására csökkent az energiaár.
A vállalatcsoport 2020-ban 629,7 milliárd forint (csaknem 2,05 milliárd dollár) tiszta EBITDA-t termelt. A tavalyi utolsó negyedévben az EBITDA 301,2 milliárd forintot (947 millió dollárt) tett ki, több mint kétszeresére nőtt az előző év azonos időszakához képest, és meghaladta a 290,2 milliárd forintos piaci konszenzust.
De ez orosz gázról és olajról való átállásra nincs pénz. Nincs, mivel ezt a pénzt maguknak akarják megtartani, noha persze fejlesztéseket is eszközöltek a bevételekből. De ilyen bevételek mellett nem lehetne legalább azt megoldani, hogy a legfontosabb feladatokra legyen elegendő üzemanyag? Miért nem élvez előnyt egy mentő mondjuk egy személygépkocsival szemben? Úgy hiszem, hogy maguk az autósok sem háborodnának fel azon, ha őket korlátoznák, de a mentők kivételt jelentenének, hiszen ők életek megmentésére esküdtek fel, és nem jókedvükben furikáznak fel-alá az országban. Minden egyes elvesztegetett perc valaki életébe kerülhet, amiért a MOL lehet felelős végső soron.
Egyszerűen felfoghatatlan az, hogy semmi sem működik ebben az országban megfelelő módon. Noha a kormány szerint minden a legnagyobb rendben van, a valóság az, hogy semmi sincs rendben. Egyre komolyabb megszorításokra van szükség, a forint folyamatosan romlik, az élelmiszerárak az egekben és senki sem tudja, hol is lehet pontosan a vége ennek a történetnek. A magyar sikertörténet akkora hazugság, mint maga a rezsicsökkentés. A magyar gazdaság nem szárnyal, hanem mélyrepülésben van, amit ugyan a kormány nem hajlandó elismerni, és arról pofázik, hogy nem lesz szükség semmiféle megszorításokra, de a valóság az, hogy már régen ott tartunk, hogy megszorításokat vagyunk kénytelenek elszenvedni. Orbánnak azt sem szabad elhinni, amit kérdez, ezt fel kellene már fogni végre.
https://kolozsvaros.com/2022/06/29/ennyit-er-egy-ember-elete/