He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Alaptörvény-ellenes lehet a kedden elfogadott salátatörvény munkaerő-kölcsönzésről szóló része

2022.05.28. 04:24 guma

Kedden elfogadta a negyedik fideszes kétharmad a „A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő szabályozási kérdésekről” címet viselő salátatörvényt, amelyben a tanárok sztrájkjogainak csorbítása mellett a munkaerő-kölcsönzőkkel kapcsolatos, egyes covid alatt bevezetett átmeneti szabályozásokat is véglegesít, törvényi szintre emel a kormány. A törvényben a Mércének nyilatkozó  munkajogász szerint vannak furcsaságok, és egyértelműen a multiknak kedvez. A lapunk által megkeresett Schiffer András szerint akár alaptörvény-ellenes is lehet annak egyik része.

A csomaggal kapcsolatos tartalmi problémákra, annak beadásakor Jámbor András, országgyűlési képviselő (volt főszerkesztőnk) hívta fel a figyelmet közösségi média oldalán. Ahogy ő fogalmazott, elsőre úgy tűnhet, „ez csak arról szól, hogy az ukrán, mongol, indiai és további harmadik országbeli munkavállalók szabadon jöhessenek és feltölthessék a munkaerőhiány által teremtett helyeket”. 

De valójában egyre több magyar dolgozót is ezzel a jogokat elvevő, a béreket alacsonyan tartó kizsákmányoló foglalkoztatási formával alkalmaznak. Ez az intézkedés egyszerre pörgeti lefelé a bérversenyben a magyar dolgozók helyzetét, szögezi le a magyar gazdaságpolitika bukott álláspontját, és hagyja cserben azokat a magyarokat, akiket nehezebb integrálni a munkaerőpiacra”

– írta Jámbor

A részletszabályozásig sok minden homályos, de különösen tágan fogalmaz a törvényhozó

A kétharmados többséggel elfogadott javaslatcsomag munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó részével kapcsolatban megkerestük Dr. Fodor T. Gábor munkajogászt, aki lapunknak elmondta, két szempontból is problémás a szöveg. Egyfelől az, hogy a magyar kormány megnyitja harmadik országbeli vendégmunkások – vietnámiak, szerbek, ukrajnaiak, indiaiak – előtt Magyarország kapuit, még nagyban függ a később várható részletszabályozásoktól, de valószínűsíthető, hogy egy már kialakult gyakorlatot vésnek kőbe így.

„Leegyszerűsítve ki lehet mondani, hogy sokkal egyszerűbben tud egy ukrán munkát vállalni, mint egy orosz. Ez eddig is így volt, ebben nincs változás. Ez valóban lejjebb viszi a magyar munkásosztály alkuképességét, ezért a bérek alacsonyabbak lesznek.

Ezt nyilván a multik lobbizták ki maguknak. Az egy másik kérdés, mi értelme van minden faluban nyitni egy multi gyárat, ha a munkahelyet már ukránokkal, mongolokkal kell ellátni”

mondta Fodor T. Gábor, hozzátéve, hogy abban „lehet logika”, hogy ha három gyárból kettőt be kell zárni, akkor a kölcsönzött külföldi munkaerőt lehet kirúgni és magyar munkavállalókat megtartani.

A másik problémás rész a munkajogász szerint a Munka Törvénykönyvének módosítása, amely felhatalmazást ad a kormánynak arra, hogy a munkavégzésre irányuló jogviszonyoknak az egyes részletszabályait rendeletben szabályozza. A szakember itt furcsállta, hogy miért nem egyszerűen munkaviszonyt, miért a tágabb, definiálatlan „munkavégzésre irányuló jogviszony” kifejezést használta a szöveg szerzője. Szerinte ennek oka a munkaerő-kölcsönzőkhöz hasonlóan működő diák- és iskolaszövetkezetek szabályozása lehet, amelynek alapján a diákok (már a 2010 előtti kormányok alatt is) nem munkaviszonyban, hanem szövetkezeti-tagsági alapon dolgoznak „annak minden hátrányával”.

„Annak, hogy valaki munkaviszonyban áll-e vagy sem, számos kihatása lehet. Munkaidőszabályok, munkavédelmi szabályok – ez általában rájuk is vonatkozik, de a kártérítési szabályok kevésbé. Az, hogy valaki munkaviszonyban áll, az jelent valamiféle védelmet. Nem véletlen alakult ki 200 éve a munkajog”

– véli Fodor T. Gábor, aki szerint ezen túl, annak, hogy a kormány a munkaviszonnyal kapcsolatos kérdésekről rendeletekben döntsön, alkotmányos akadálya lehet.

Alaptörvény-ellenes lehet a szöveg

A törvénnyel kapcsolatos esetleges alkotmányos aggályokkal kapcsolatban megkerestük Schiffer Andrást, az LMP társalapítóját, alkotmányjogászt, aki kiemelte, hogy az idézett törvényrészletet ő jogalkotási szempontból érzi problematikusnak:

Felhatalmazást kap a Kormány, hogy a (…) kölcsönzöttek részére nyújtandó szolgáltatásaikra, valamint az általuk létesített, munkavégzésre irányuló jogviszony egyes feltételeire vonatkozó szabályokat rendeletben állapítsa meg (…)

Ebben a részben a szöveg problémás voltát az alkotmány I. cikkének és XII. cikkének idézésével indokolta Schiffer. Az I. cikkben foglaltak szerint az alapvető jogokra és kötelezettségekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg. Így, amikor az alaptörvény kitér a XII. és a XVII. cikkekben a munkára és az azzal kapcsolatos jogokra, akkor ezeket alapvető jogokká teszi.

Így ezekről a kormány így elvileg rendeletben nem hozhat szabályokat, csak törvényi szinten – tehát alaptörvény-ellenes lehet a kedden elfogadott salátatörvény.

Nem az ember kevés, hanem a munka rossz

A törvény elfogadása előtt, hétfőn kereste meg a Népszava László Zoltánt, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnökét, aki reagálva a kormány azon indoklására, miszerint a rendelkezéssel a munkaerőhiányt szeretnék orvosolni, elmondta,

„legfeljebb majd néhány munkaerő-kölcsönző vállalkozásnak hoznak jó pénzt a konyhára, de a magyar gazdaság problémáit, a munkaerőhiányt nem oldják meg.”

Ilyen nyertes lehet Magyarország legnagyobb munkaerő-kölcsönző cége, a Prohumán, amellyel Szijjártó Péter, külügy- és külgazdasági miniszter 2020 májusában, alig két hónappal a koronavírus hazai megjelenése után stratégiai megállapodást kötött. A kormány már akkor azzal az indokkal kötötte meg a megállapodást, hogy a cég segítsen alakítani az emberi erőforrásokkal kapcsolatos jogi környezetet. Azaz,  a munkaerőközvetítő szektor egyik legnagyobb cégét arra kérte fel a kormány, hogy segítsen törvényeket hozni saját magáról. Mindeközben a járvány kezdete után éppen a cég által képviselt foglalkoztatási formában dolgozók veszítették el az elsők között a munkájukat.

A Népszava is kiemeli, a kormány tavaly nyár elején bejelentette: lehetővé teszik, hogy nem szomszédos, harmadik országbeli munkavállalók átmeneti időre Magyarországra jöjjenek munkaerő-kölcsönzőkön keresztül is. Ehhez szeptembertől minősített munkaerő-kölcsönzőket jelöltek ki: a titulust azóta 13 cég nyerte el – az elsők között volt a Prohumán is.

László Zoltán elmondta azt is, a veszélyhelyzet alatt hozott új szabályozás eddig nem volt érezhető hatással a vendégmunkások számára. A feldolgozóipar területén nem nőtt meg jelentősen a távol-keleti munkások száma.

Ennek oka szerinte az, hogy Magyarország nem valódi célország számukra.

„Pár éve még a szerb és ukrán vendégmunkások behozatalához is nagy reményeket fűztek, ám kevesen jöttek, és zömmel gyorsan odébb is álltak” 

– emlékeztetett. Hozzátette azt is, a feldolgozóiparban valóban szükség lenne legalább további 100 ezer emberre, de itt a munkaerőhiányért jórészt a fluktuáció felelős. Elmondása szerint van cég, ahol ugyan 800 dolgozót vettek fel egy év alatt, mégis kisebb lett a munkavállalói létszám. Ennek hátterében az állhat, hogy a felvettek jelentős része már az első három hónapban tovább állt.

Ennek oka László Zoltán szerint az lehet, hogy a dolgozók nem érzik jól magukat a munkahelyükön, nincs jövőképük, nem versenyképes a fizetésük, a hiányzó kollégák miatt viszont egyre nagyobb a túlterheltségük. Példaként a Népszavának azt mondta, van, ahol egy frissen fölvett dolgozótól már 2 óra elteltével ugyanazt a tempót várják el főnökei, mint a régiektől, az előírt gyártási mennyiséget is azonnal megnövelik. 

„Ez se a régebbi, se az új dolgozóknak nem jó, így nem tud kialakulni az együttműködés, a jó munkahelyi légkör. Amíg ezekkel a problémákkal nem néznek szembe a munkaadók, hiába hoznak be külföldről is új embereket, a fluktuáció nem fog csökkenni”

Pláne akkor nem, ha előtte már azzal fenyegetik a magyar dolgozókat, hogy ha „problémázol, jön helyetted az ázsiai, aki nem szól vissza”, tette hozzá László.  Ilyen felvezetés után pedig nyilván a vendégmunkások fogadtatása és beilleszkedése sem lesz éppen problémamentes.

https://merce.hu/2022/05/25/alaptorveny-ellenes-lehet-a-kedden-elfogadott-salatatorveny-munkaero-kolcsonzesrol-szolo-resze/

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr1717842199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2022.05.28. 16:25:34

magyarok dolgozatok, éhbérért és fizessétek a kölségvetésbe csak azt a pénzt amit két kézzel szórhat ez a vezető bagázs.

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.28. 17:46:42

Ennek a törvénynek is az a célja, hogy szépen-fokozatosan Orbán kezébe kerüljön az ország, megszerezze a teljes rendeleti kormányzást. Vészhelyzet alatt/most egyébként is
Orbán a törvényalkotó, ezért mindegy mit szavaz meg az országgyűlés. Ő mé az alaptörvényt is megváltoztathatja. Bafagyhatna már a Duna, oszt essünk túl azon a koronázáson. De ha egyszer a fejére teszik, le ne vehesse egy percre se.
Az is lehet, hogy a segédek hibáztak, s anomáliát csináltak a gránitszilárdságúba.

BiG74 Bodri 2022.05.29. 01:46:35

A tanárok sztrájkjogainak csorbítása? Nagyon helyes! Nagyon helyes!

jaegtoer 2022.05.29. 08:40:27

A tűzoltóknak ott az adrenalin, a Tanároknak ott a nyár, a többieknek meg az Orbán. Minden jól van, meg van szavazva:)

guma 2022.05.29. 08:55:27

@jaegtoer:

szia! :-))))

a 10-en milliós óra is, a gazdáé???

taga20 2022.05.29. 09:33:32

@jaegtoer: ja, meg ott van nekik az őszi, meg a téli, tavaszi szünet;)

a doktorminiszterelnökúr meg egész évben kecsöl, 0-26-ban!

a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVg0JstydL8HCg%2Fgiphy.gif&key=oox2P4wqu-eHEoCaxViCdw&w=800&h=200

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.29. 17:20:33

www.youtube.com/watch?v=1d8ZtNNAglU

"S elindulok hazafelé, ázottan, életre-szántan,
a kék, zöld, piros esőben, a szocializmus korszakában."

habakuk000 2022.05.30. 16:47:39

@látjátok feleim szümtükkel: Nagyon sajnálom és elnézésedet kérem, amiért rászabadítottam Neytirit a gyíkra.
Meggondolatlan voltam, amikor Gazoló iránti felháborodásomban a Varánusra történő menekülésemről írtam. Hiba volt, komoly hiba. Pedig gondolhattam volna, hogy emiatt előbb-utóbb megjelenik ott, de a vörös köd elöntötte az agyamat.
Nincs ötletem, hogyan állhatna vissza a rend. :(

(Persze lehet, így van ez rendjén, látszódnia kell mindenhol a magyarok dicstelen XXI. századi szereplésének.)

habakuk000 2022.05.30. 17:12:20

Érdekes, milyen szépen összeáll a két világháborús tengely. Egy szerencsénk lehet, hogy ahová mi állunk, az tuti bukó oldal.

Annyira egyértelmű, hogy orbánt nem érdekli az olaj, csak a pénzre hajt és a szankciók aláaknázására, a mai tanácskozás szépen bebizonyítja. Remélem, nem törik meg a többi 26 ország és nem ad pénzt ennek a gusztustalan lopós cigánynak.

Magyarázzák a muzsiknyicák és muzsikok, hogy ha nem lenne orosz olaj, milyen drága lenne a tankolás. Felhívnám a figyelmet, hogy hülyeséget magyaráznak. Mindenki, aki nem hobbiból, hanem gazdasági tevékenység miatt tankol, 700 huf fölötti árat fizet , azaz ha ezek az orosz olajra ácsingózó nagyeszűek elmennek a cba-ba - nyilván, hiszen a külföldiek burzsoá kizsákmányolók, a kistermelők pedig drágák és nem hajlandóak megfizetni a támogatásukat, így kizárásos alapon marad a drága de cserébe szar cuccot áruló cba - ahol a mol által valóban jelentős profitot realizáló - (osztalékot mostanában fizet) világpiaci árképlet alapján kalkulált üzemanyagárakat beépítve az áruk árába találkozhatnak az orosz olaj valódi árával .
Cserébe a lakossági üzemanyag felhasználás továbbra is kurva pazarló maradhat, de magyar dzsentryt utánzó újorosz így mulat. Pazarlóan, bután de antul büszkébben.

gazoló 2022.05.31. 09:28:48

@habakuk000: @guma:

"Nincs ötletem, hogyan állhatna vissza a rend. :("
hát így))

"Mind, aki jó volt, elment rég,
Senki sem mondja, hogy játsszak még.
Senki sem kell, mind elment,
Túl nagy a zaj ott kint, s itt bent.
Nincs diadal, nincs taps, nincs fény,
Éjszaka lett a legvégén.
Semmi se kell, így van jól,
Nincs takaró a hangokból.
Éjszaka lett, így van jól,
Nincs diadal a hangokból.
Ahogy múlik az éj, ahogy fölkel a nap,
A fény belopózik a lombok alatt.
Ahogy tágul az ég, és a völgy puha zöld,
Virágait végre kibontja a föld.
Valahol gyönyörű nyár van,
Valahol Európában.
Valahol hazafelé, mindig a nap elé
Úsznak a kifakult, lomha folyók.
Ahogy múlik az éj, ahogy fölkel a nap,
A gyűlölet végre a múltra marad.
És a fák, a vizek, és a tétova szél,
A néma hegyoldal is újra beszél.
Valahol gyönyörű nyár van,
Valahol Európában.
Valahol egy zenekar, éhes és fiatal,
Újból játszani kezd.
És jönnek a hírre a rongyos, fáradt emberek
Valahol Európában.
Valahol Európában.
Valahol gyönyörű lesz még a nyár...

gazoló 2022.05.31. 09:34:57

@habakuk000:

"Remélem, nem törik meg a többi 26 ország és nem ad pénzt ennek a gusztustalan lopós cigánynak."

ma kiderül,hogy adni fog!
O1G első törvénye, mindig mázlija van.
walljuk be,azért balfaszkodásért az uniónak sem kell a szomszédba mennie.
legjobb lenne ha az ukránok lezúznának azt a csövet a vérbe.
fáznánk a télen,de legalább tiszta víz kerülne a pohárba!

gazoló 2022.05.31. 09:38:44

@habakuk000:

paradicsom,szamóca,cseresznye,négylábúak rendben?

ezek az élet fontos dolgai!

habakuk000 2022.05.31. 10:02:07

@gazoló: Nem adnak, kiismerték a lopóst. Jól van ez így, bár emiatt aztán még a pizsamát is meg fogják próbálni elrabolni tőlünk.
Ukránoknak is kell az olaj, fura világ ez.

A sok buta most gondolom örvendezik, pedig csak annyi történt, hogy orbánnak megmaradt még idén a kereskedelmi jutalék, a pórok életének minden szegletébe a 480 hufos benzin maximált ár ellenére beáramlik a 2 €-ós ár, mert a fóliás paradicsom nem maximált áras.
Szóval éjjen, éjjen: a cigány még mindig le bír húzni kettő bőrt a rajongóktól, mindössze ennyi a fényes győzelem.

Cseresznye alakul, már olyan vijjogás van, tegnap elkezdtek gyülekezni a seregélyek. Ennyi cseresznyét nem láttam még a fákon, mint az idén.
Szamócákat átültettem a frissen telepített gyümölcsfák alá, így ők még csak nézelődnek, idén is több mint harminc fát telepítettem.
Paradicsomok még cserépben, az igaz már vannak bogyók a koraiakon, gépi munkák miatt vártam még a kiültetéssel.
Négylábúak sokat segítenek a kertben tevékenykedni, ők a szakmai irányítók. :)

guma 2022.05.31. 10:36:33

@habakuk000:

"(Persze lehet, így van ez rendjén, látszódnia kell mindenhol a magyarok dicstelen XXI. századi szereplésének.) "

vannak jó meglátásaid. :-)

és az is érdekes ahogy a két vállalkozó stilusa, mentalitása különbözik itt a blogon.

habakuk000 2022.05.31. 11:21:07

Neytiri, ne hazudj! A net nem felejt, te március 23-án jelentél meg a gyíkon, az itteni őrjöngésem után.

Nem szégyen ez, de hazudni csúnyaság.

gazoló 2022.05.31. 18:12:38

@habakuk000:

mi bajod kékasszonnyal tesso?

taga20 2022.05.31. 18:57:50

@gazoló: neked meg mi bajod a szerelmemmel, novákkaticával?

vagy smitmarcsival, vagy a többi nerribanccal?

tezsvérem, ezek ugyanazok:)))

habakuk000 2022.05.31. 19:47:44

@gazoló: Nem kéne vele foglalkozni már nekem.
Ha neked hiányzik keresd meg, csak ne a Varánuszon.

gazoló 2022.05.31. 20:08:02

@habakuk000:

gyíkra nem megyek,számomra fabbal együtt távozott.

az jó,hogy a kretének még meghagyták az archívumot!

gazoló 2022.05.31. 20:13:45

@taga20:

ehhez mit szólsz te majomhimlős?

24.hu/elet-stilus/2022/05/31/tiktok-orvosok-figyelmeztetnek-azonnal-hagyjak-abba-a-zuhany-alatti-pisilest/

a rollsfrakció már akkor megénekelte mikor a britt tudósok még ülve szenvedtek?))

taga20 2022.05.31. 20:31:42

@gazoló: :)))

tisztesség dolgában én is elég szarul állok:)))

ja és, ez ám az ajánlat:

img-9gag-fun.9cache.com/photo/aNPqV7b_460swp.jpg

gazoló 2022.05.31. 20:54:24

@taga20: DDD

++"szembkötősdi,egy ország mutatványa"

ezt is jól látták(/
....
"ja és, ez ám az ajánlat"

ott borsodban ingyen van a cumi,ha nem térdelsz vmi ner hatalmasság előtt,nem vagy hűbérese valamelyik csúszómászónak!

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.31. 21:20:09

@habakuk000:

Szerintem visszaállítottad a rendet.
Az is ellene volt, amikor felvetettem, hogy az ellenzék hibáiból lényegesen kevesebb van, mint a kormányzati hibákból, és a fidesz kormányoz két harmaddal. Erre már nem tudott reagálni, mert ez tény. Erről kell az embereket meggyőzni. De csak tényekkel, és nem indulattal. Elkültem innen egy írást egy volt fideszes ismerősőmnek, aki most váltott, és megdöbbentette amit olvasott, nem is hallott róla.

habakuk000 2022.05.31. 22:17:26

@látjátok feleim szümtükkel: Tényekkel? Meggyőzni embereket? Idealista vagy. :)

A nyugdíjpénztárak első negyedévben -5% alatt vannak. Juro tartósan 395-nél. Itt egy cikk a termelékenységünkről, gyalázatos. Oktatás siralmas, életszínvonal csökkenés egészen egyedi, infrastruktúrális fejlesztések, K+F a fasorban sincsenek, társadalmi béke, nyugalom nincs, hanem hadiállapot immár több mint húsz éve..
De nem számít, lényeg, hogy az ember lánya vagy fia beletegye azt az átlagnál hájasabb seggét a piros Szuzukiba vagy fehér Opelba, s 480 forintos benzinnel mehessen csirkefarhátért megdicsőülve, hogy a magyar virtus legyőzte Brüsszelt. Az persze nem tűnik fel, hogy mivel gyakorlatilag használható fogyasztási cikket Nagy-Magyarország matricán kívül képtelenek vagyunk előállítani, a termékek árában a piaci energiaárakat fizetjük meg természetesen majdnem duplán.

És elhiszik a hazudósnak, hogy győzött, pedig most is bukott, pénzért ment, de nem kapott, viszont megsúgták, ha nincs egyezség, az ukránok megbabrálják a csövet. Még a pátriárka elleni szankciót is megszavazta, pedig ugyancsak tiltakoztak ellene.

Viszont legalább útál minket már mindenki, meg is érdemeljük.

látjátok feleim szümtükkel 2022.06.01. 07:49:58

@habakuk000:

Átlagember a szemének hisz, és azt látja, hogí a szomszéd lánya is piros szuzukiba rakja a seggét, és ez az ő lányának is jár. A mibűlre nem is gondol, de nem is mondja neki senki. Tájékozatlanok az emberek, mert a mindennapi gondjaik érdeklik őket, s nem a gondjaik oka. Beért a fidesz magvetése. Ez ellen csak úgy lehet hatásosan küzdeni, ha a görbetükröt nem a kormányzatnak, hanem a választóknak állítják. Sokan nem ismertek magukra most sem, és ezért tudott a jobboldali párt símán bejutni a parlamentbe. Ők ráéreztek arra, amit még a szoci kormányzat idején mondott nekem egy ismerősőm, hogy azért nézi a Hír tv-t, mert ott jól megmondogatják a kormánynak. A ellenzéki megmondogatás meg másból sem áll, mint ideológiai vitákból arra a választó pedig nem volt, és nem is lesz vevő. Át kéne lépni a saját árnyékon.

habakuk000 2022.06.03. 11:49:57

@gazoló: Istenigazából magammal van gondom. Amikor megharagudtam rád a fegyverszállítás elleni mondataid miatt, írtam egy olyat, hogy legfeljebb a varánuszon fogok előfordulni. Ez hiba volt, mert a kék színű asszony elkezdett ott tevékenykedni, először csak zenékkel, mostanában már ott nyomja az orosz propagandát ezerrel, megbosszulandó Guma kocsmájának nem kifejezetten pozitív rajongását.
Engem pedig bánt a történet, mert megvallom őszintén tetszik, ahogyan Szümtük életben tartja és dokumentálja a világ eseményeit, viszont én hívtam fel a figyelmét, hol szemetelhet a liba.
Jött is a sértődött, kifejezetten rosszindulatú nő, hozta a pojáca haverját és összeszemetelik Szümtük tevékenységét.
Az, hogy egy buta, baszatlan picsa, nem zavar. Épp elég sajnálatraméltó, ugyanakkor pazarlás a természet erőforrásaival, hogy nem adatik meg neki a világ teremtésének semmihez nem hasonlító pillanatának élménye. De hülye baszatlan picsák sajnos elég nagy számban léteznek, régebben alkalomadtán próbáltunk segíteni egyeseknek a problémáik megoldásában, volt amikor sikerült, volt amikor nem.
Az sem zavar, hogy nyomja az orosz és a fideszes propagandát, van ebben az országban épp elég vadmarha rajta kívül is, bezárom a kaput és próbálom elhitetni magammal, hogy nem érdekel.
Az viszont, hogy merő rosszindulatból és sérelmeit nyalogatva teszi tönkre más tevékenységét, az zavar, akkor is zavarna, ha nem én lettem volna az okozója.

Itt nem akar kattintást generálni, de elvárná, hogy vele foglalkozzunk továbbra is.
Otromba, rosszindulatú, gonosz dolgot művel, ahelyett, hogy egy normális pszichológussal keresne megoldást a válságára. Mert szenved, szüksége lenne az elismerésre, szüksége lenne a baráti szóra, fuldoklik a magányában, nyilván tele van sok-sok rejtett és talán nem is olyan rejtett értékekkel, de nem hagyja magát kibontakozni illetve a sötét oldala diadalmaskodik.

gazoló 2022.06.03. 13:32:23

@habakuk000: szasz tesso

szép nap van!
nincs kapacitásom sem háborúval foglalkozni,sem személyeskedni!

ezt vágod haba?

youtu.be/81tLVWAE5_k

a szőlészet díszdoktora))

az ukrán,orosz fajták, nemesítések nagyon figyelemreméltóak.

mekkora lenne,ha mindkét oldalon inkább ezzel foglalkoznának a fegyver markolászás helyett!

habakuk000 2022.06.03. 14:03:27

@gazoló: Te kérdezted a kék asszonyt, én azt is bánom, hogy láttam.

Az pedig elég baj, hogy nincs kapacitásod a háborúval foglalkozni, pont azért tartunk ott, ahol.
Nekem viszont nincs kapacitásom mindenféle klassz dologról beszélgetni, mintha minden rendben lenne a világban.
444.hu/2022/06/03/a-metallica-egymillio-dollart-gyujtott-ossze-ukrajnanak

gazoló 2022.06.03. 20:39:38

@habakuk000:

akkor beszélgessél mindenkivel a háborúról "pöcs :-)

gazoló 2022.06.03. 21:29:24

@habakuk000:

sajnálom,hogy beakadt neked a "kékasszony meg a háború!

taga20 2022.06.03. 21:30:02

@gazoló: nigger tezsvérem mindig igazad van, de most a vidéki bumer habával értek egyet.

(u.i.: téged szeretlek cigány;)))

zenét szoktál, nográdi paraszt?:)))

www.youtube.com/watch?v=Eopw24WDTQw

taga20 2022.06.03. 21:41:02

@gazoló: teso, nem beakadt, hanem itt van!

mi a faszt nem érted ezt?

bakker, ha eccer összefutunk a kőrózsában, ako beledoblak a kemence patakban az értetlen formádat!

:)))

zenét szoktál? na nem olyan meleg szart, hanem valami huzosat?

nesze!:)))

www.youtube.com/watch?v=S3FGWPMjl6M

gazoló 2022.06.03. 22:44:31

@taga20:
fennakadt a kibaszott lemezetek a háborúnál tesso.
átérzem a súlyát és pokolra kívánom putlert én is,de ráhatásom nincs!

taga20 2022.06.03. 22:56:10

@gazoló: "fennakadt a kibaszott lemezetek a háborúnál tesso."

nem a háborúnál, hanem a hazájukat védő ukránoknál.

mint anno a pozsonyicsatában, vagy belgrádnál, vagy 1848-ban.

u.i.: azé nincs ráhatásod, mert így gondolkodsz. ennyi.

ja zene!:)

www.youtube.com/watch?v=utcpYkl4L6s

gazoló 2022.06.03. 23:08:03

@taga20:

respekt a hazájukat védő ukránoknak,de még mindig kétes ennek a kimenetele.

bassza anyját vlagyimirovics!

gazoló 2022.06.03. 23:11:26

@taga20:

véleményem továbbra is,hogy egy nép és nem ér meg ennyi emberáldozatot,othonrombolást,menekültet az egész(

gazoló 2022.06.03. 23:14:55

@taga20:

"Ne légy kemény, nem úgy vagy erős
Mi változik, ha győz aki győz?
A nyárban ott van az ősz,
A fagyban olvad a hó,
Gyere menjünk tovább!
Ne légy kemény, nem úgy vagy erős
Mi változik, ha győz, aki győz?
Engem is elhagytak már, rád is számoltak már
Gyere álljunk tovább!"

taga20 2022.06.03. 23:20:14

@gazoló: "hogy egy nép és nem ér meg ennyi emberáldozatot"

komolyan kérdezem, te hülye vagy?

1848, vagy 1456, vagy a thermopülai csata felesleges volt?

mielőtt megiszod a cukrostejedet, gondolkozz má el a gerincen, tezsvérem!

habakuk000 2022.06.04. 09:44:09

@gazoló: 1, Te kérdezted a kékasszonyt, válaszoltam ha nem is nagy boldogsággal.
2, Ritkán szoktam a háborúról beszélgetni. ( Ritkán szoktam beszélgetni is, azért nyomkodom itt a billentyűket.)

Tanmese, kicsit nagyképű, de igaz, ha nincs meg a tanulság, szívesen elmagyarázom valamikor:
A májusi vizsgaidőszakokban mindig jó volt az idő, így a felkészüléseket a tapolcai strandon végeztük legtöbbször, viszont általában nem volt meg a társaság, mindig hiányzott valaki.
Így focizni toborozni kellett néha pár ismeretlen embert.
Így zajlott: szia, fociznál? - Fociznék. - ok, gyere. - Szia, fociznál? - Fociznák. - Kösz, meggondoltam magam.
Ez a kiválasztási rendszer jól működött világéletemben.

taga20 2022.06.04. 11:16:26

@habakuk000: haba, a tanmeséd több sebből vérzik.

1. értem, hogy a nák-nék nálad egy választó vonal, de például a 80 éves apám is nákol, de nem mondom neki, hogy raus;)

ja és polpot is a szorbonra járt, és valószínű úgy mondta, hogy gyilkolnék.

2. aki focis hasonlattal próbál itt nerisztánban lealázni valakit, az annyit is ér.

u.i.: egyébként, szinte mindenben egyet szoktam veled érteni, de csak én bánthatom a gazoló tezsvéremet:)))

zenét szoktál? tessék:)))

www.youtube.com/watch?v=thJgU9jkdU4

gazoló 2022.06.04. 12:03:15

@taga20:

"csak én bánthatom a gazoló tezsvéremet:)))

mindakattenbekaphassátok egymásét háborúmegvitatás közben, én most rágyújtok egy pilsenire oszt megyek cseresznyét szedni :-)

taga20 2022.06.04. 12:28:15

@gazoló: jön a kánikula tezsvérem. védekezzél rendesen!:)))

coub.com/view/1kpnrv

habakuk000 2022.06.04. 12:59:27

@taga20: Írtam, hogy nagyképű tanmese. És nem akartam lealázni Gazolót, eszembe sem jutott, pont a sértés elkerülése érdekében próbálgatom körülírni azt a tényt - nem túl nagy sikerrel a igaz -, hogy nincs kedvem beszélgetni olyanokkal, akik valamilyen ok miatt az ingerküszöböm alá kerülnek.
Nagyon-nagyon sajnálom, őszintén, hogy Gazoló ezen mentalitásával a sok sok jóindulata és az elmúlt évek élményei ellenére is oda jutottam, hogy nem vagyok képes ugyanolyan érdeklődést tanúsítani iránta, mint korábban.
Tegnap két érdekes, hosszan tartó beszélgetésem is volt tulajdonképpen ismeretlenekkel, akik ugyanolyan buborékban mozognak mint én, nem értik, hogyan történhet meg ez az egész, és nem látják a kiutat. Én sem látom.

Tudom, hogy nem jó stratégia, azt is tudom, hogy megfutamodás, de nem érzem, hogy több energiát kell belefeccölnöm egy szolganép bármelyik hülye tagjára - ez abszolút nem Gazolóról szól - . Mégpedig azért, mert nem kötelező hülyének lenni. Nem kötelező elhinni, hogy lapos a föld, nyelvtudás nélkül is léteznek már olyan fordítóprogramok, amiket használva kinyílhat a világ, s lehet szelektálni a hírek között.
Azt látom, hogy sok sok évi pofázásommal, a régi és mostani aktivitásommal is oda jutok ahová 35? évvel ezelőtt: fociznák...tőlem aztán focizz csak ne velem.

Tisztában vagyok vele, hogy nem tudom feldolgozni ezt a sokkot - nem is a választást elsősorban, hanem azt, ha ma lenne új holokauszt, a magyarok ugyanolyan eminensek lennének, mint voltak Eichmann idején - ez számomra megbocsáthatatlan. Ez a fajta magatartás számomra vízválasztó ember és emberszabású főemlős között. És emberszabású főemlősökkel nincs miről tárgyalnom jelenleg.

Ezért is nem áll szándékomban vitatkozni a háború folyásáról. Zavartam el embereket - nem is értették, csak tátogtak mint a partra vetett halak - mert kezdték felmondani a propagandát. Komolyan gondolod? - Igen, írta a fészbuk is. - Viszlát, ennyi volt.
Egy tál dióval sem vitatkozol, jó dolog-e a dióburokfúrólégy.

Ui: a szüleim is tudtak nákolni, ugyanakkor egy nagyvárosi fiatal suhanc esetében jó intelligencia-mutatónak tűnt a nákolás. Természetesen itt is vannak kivételek, tájszólások, határon túliak esetében pl.

taga20 2022.06.04. 13:39:56

@habakuk000: "Írtam, hogy nagyképű tanmese."

ilyen nincs haver, ez oximoron.
vagy tanmese, vagy egy nagyképű fos, amit tolsz.

ez kábé olyan, mint az igazmondócsuti, vagy a szentkirill;)

blablabla 100x, mert megint sokban egyetértek veled vidéki barátom, de a végét megint elbasztad.

szerintem, mikor te fiatal voltál és focizással basztad el az idődet, akkor ez a nák-nék még nem volt téma.

u.i.: én a zöldségeshez, aki egy borsodi csóka, nem megyek be, mióta kifejtette február 24.-e után, hogy putlernek van igaza. asszonyt kirakom, én meg maradok a hatosban;)

habakuk000 2022.06.04. 16:53:19

@taga20: Megelőztük a korunkat ezek szerint. Habár nemigen gondolnám, ma már simán bekerülhetne a csapatba egy nákozó, mert vannak alapvetőbb problémák is.
Sokszor van olyan érzésem, hogy az agyrágó bogár tömegesen fertőz, s a hozzám hasonlóak lettek a "védett férfiak", olyan csodabogárfélék.
Mondjuk a tegnapi nap viszont arra mutatott rá, hogy vannak még immunisak az agyrágásra, csak elszigetelődtek, elbizonytalanodtak.
Na mindegy, a Tisztelet Komlónak volt az első riportkönyv, amit olvastam Moldovától, az ő riportkönyveinek a hatására szoktam aztán rá a Társadalmi csapdák-on keresztül Hankiss Elemérre.

gazoló 2022.06.04. 22:48:59

@habakuk000:

minden év május elsejéjén kinn ült a ligetben a standjánál,én meg szorgalmasan jártam oda kézszorításokra!

párom tavasszal megjegyezte..most nem mész?..lesöpörtem..majd jövőre..nem lesz jövőre((
legyen neki könnyű a föld,utolsó házassága után pár hónappal!

Gyuri bácsi én így szeretlek...örökönörökké!

gazoló 2022.06.05. 11:15:30

@taga20:

tesso..mit szólsz ategnapi diadalhoz?
a magyar gyerekek reakcióihoz a térdelőkre?

én büszke vagyok rájuk..banánokat is dobhattak volna(Negonak is) vagy le is huhoghatták volna a szinesebb bőrű britteket a magyar apák gyermekei.
mindenesetre a "holdról is látszik",hogy "vak tyúk is talál szemet"))
este hatkor várom a csilliárdokért megvett győri lányok diadalát a bl-ben..na és a formás posijaikat)
süti beállítások módosítása