He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Süddeutsche Zeitung: A Fidesz-kampány mélypontja

2022.04.01. 17:45 guma

Orbán Viktor Fidesz-pártja a parlamenti választás előtt félelmet szít, hogy a német autógyártók elmehetnek Magyarországról. Ezeknek az autógyáraknak a jelenléte Orbán fontos hatalmi tényezője – írta a tekintélyes német liberális lap Kecskemétről és Győrből keltezett, igen terjedelmes cikkében.

A szerzők szerint annak, aki Orbán Viktor pártja ellen lép fel, tudnia kell, mire vállalkozik. Ám a Facebookon az utóbbi időben olvasható állítások tényleg a kampány (egyik) új mélypontját jelentik.

Bodrozsán Alexandra, aki Kecskeméten a hatpárti ellenzéki összefogás, és ezen belül a momentum jelöltje, felpanaszolta:

„Olyan fotót tettek ki rólam, amely alá azt írták, hogy be akarom zárni a német autógyárakat”.

Kecskemét stratégiai szempontból Orbán számára nagyon fontos hely, nem véletlen, hogy a Fidesz a kampányban tudatosan félelmeket szít és vádakat kohol azzal, hogy az ellenzék cserben hagyná az ország egyik legfontosabb munkaadóját. Bodrozsán szerint az állításnak semmi alapja nincs, hiszen a Daimler-gyár jelenléte jó a városnak, és ha netán megnyerné a választást, mindenképpen kiváló partneri viszonyra törekedne a gyárral és a beszállítóival. Arról is gondoskodna azonban, hogy a városon látsszon is, hogy egy luxusautókat gyártó nagy cégnek ad otthont. Úgy vélte: az életszínvonalnak Kecskeméten sokkal magasabbnak kellene lennie, mint amilyen. A városházán, ahol a polgármester fideszes, természetesen egészen másként látják a dolgokat.

Orbán számára a német autógyárak jelenléte a gazdaságpolitika egyik fontos pillére: a gyártók és beszállítóik termelik meg a GDP mintegy tizedét, és az export mintegy 20 százalékát. Az „újbóli iparosítás” része volt Orbán Viktor 2010-es kampányának, amely győzelemre segítette. A kulcsszerep a német autógyáraknak jutott, amelyek költségkímélő termelési helyeket kerestek. Az ipari hagyomány és az alacsony bér sok európai országban együtt van jelen, és mindenhol fejlődött is az autóipar. De az egyik nagy német konszern szerint Orbán „különösen aktív és világos stratégiát követ” a gyártók megnyerésére.

Nemrég a BMW is Magyarország mellett döntött, Debrecenben épít új gyárat, ahol elektromos autókat gyárt majd, és a cégnél azt mondják, nem a támogatások voltak a döntők, hanem a képzett munkaerő és a helyszín, nevezetesen – ha ez ma éppen furcsán is hangzik – Ukrajna közelsége. Ukrajnából ugyanis – ahol még alacsonyabb a bérszínvonal – a német autógyárak sok alkatrészt vásárolnak.

A Fidesz-kormány 2010 óta alacsony adókkal és jelentős támogatásokkal udvarolta körül a német autógyárakat, csak közvetlen támogatásokban 230 millió eurót adott – idézte a cikk a Direkt36 portált. A szerzők úgy látják, hogy Orbán éppen erre is hivatkozva kikéri magának a politikáját illető bírálatokat a többi uniós tagállam részéről. A legutóbbi időben a koronavírus-pandémia miatt voltak gondok, 2020 első felében jelentősen csökkent az autótermelés, és az Orbán-kormány ezt jelentős plusz szubvenciókkal segített átvészelni.

Az Audi Hungária igazgató tanácsi elnöke elismeréssel szólt „a magyar kormány elkötelezettségéről, amellyel aktívan segíti elő a gazdaság feléledését és újraindulását”. A német cég elnöke és Orbán Viktor közötti találkozóra azonban még nem került sor, úgymond azért, hogy az Audi ne engedje magát bevonni a választási kampányba. A koronavírus-válság kezelésére a kormány nem csak támogatásokat osztott, hanem keményen szigorított a munkajogon is. A nagy autógyáraknál azonban a Vasas szakszervezet a német IG Metallal közösen meg tudta akadályozni ezeknek a rendeleteknek az alkalmazását, amint már a munkajogi törvény 2019-es módosításakor is. A munkavállalókat erősíti, hogy jelenleg hiány van szakképzett munkaerőből, a bírálók szerint nem utolsó sorban az elmúlt évek migrációellenes politikája miatt.

Győrben Jancsó Zita az ellenzék jelöltje. Ő nem tudja, mit főz ki ellene a Fidesz, de ő maga esetleges győzelme esetén folytatni szándékozik a város „sikeres együttműködését” az Audival. Hozzátette: a Fidesznek semmi alapja arra, hogy magáénak mondja a Magyarországon működő német autógyárak sikerét, ugyanis 1994-ben, amikor az Audi Győr mellett döntött, Jancsó pártja adta Győrben a polgármestert, és a budapesti kormányt.

„És Gyurcsány Ferenc szociáldemokrata miniszterelnök volt az, aki 2008-ban Kecskemétre hozta a Mercedest.”

Jancsó szerint önmagában ez is mutatja, hogy az ellenzék választási győzelme esetén itt senkinek nem kell tartania attól, hogy elveszti a munkahelyét.

Fotó: MTI Archív

Szerző: Huppa-értesülés
Forrás: Huppa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2117795385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása