He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Rezeda: A magyarok élete

2021.08.02. 12:30 guma

Mondhatnám, hogy unalmas, ha nem szórakoztatna fenségesen az a habzás, ami a NER-ben ezekben a hetekben a szivárvány és a térdeplés körül kialakult, mintha ezen múlna az életünk. És lehet, hogy tényleg ezen is múlik. Fölvetülhet az is kifogásként, amikor újra és újra, most itt a hét végén és a belőle fakadó hétkezdeten mondjuk Deutsch fideszistával foglalkozom, hogy miért, és nincs-e ennél fontosabb dolog. Momentán nincsen. És nem csak ezért, mert ez látványos, de ahogyan a nagyközönség tartja, terelés a még nagyobb ganyéságok feltárásától, hanem, mert ilyen terelések már nincsenek.

A Fidesz működése, minden lélegzetvételük önmagában a mocsok, de egyéb mentségem is akad. Az én életem értelme, a célja, s ha pátoszos óhajtanék lenni a mélységes tartalma, ami miatt az Úr engemet ideküldött a Föld nevű bolygóra, hogy a Fidesz és Orbán bukását elősegítendő munkálkodjak és dolgozgassak. Teszem is évtizede lassan a tőlem telhető erővel, szinte egy szorgos sün minden elszántságával, s mindeközben arra a tapasztalatra jutottam, hogy nem mindig az eget rengető dolgok azok, amik megmozgatják a népek fantáziáját, tenni akarását és a bennük élő fájásokat.

Amire az első csudálatos példa az volt, amikor a nyugdíjuk ellopását szó nélkül tűrték, de a netadó miatt tízezrével mentek az utcára a jámborak. Így most is, mit nekik Fudan, milliárdos alapítványok és más hatalmas lopások, ezeket egy sztoikus házi nyúl nyugalmával veszik tudomásul, más, apróbb ügyek azonban jobban megmozgatják a fantáziájukat. Most például az, hogy a forma egyes Vettel mért térdepel szivárványos pólóban a Hungaroring betonján, mert emlékei szerint ez nem tartozik az autóversenyzés rituáléi közé, valami tehát van. És tényleg van valami.

Vettel szivárványos pólóban letérdelt, és most Deutsch (megint) és Kovács levelező vette őt a szájára ezért, és egyik jobb mint a másik, ezek versengenek, hogy ki az ostobább. Azt hiszem, Deutsch győzött mellbedobással, de ezt döntsék el önök. És voltaképp ez a bevezető ahhoz, amiről ezen a kiábrándító hétfőn mesélni akarok. Nos hát. Kezdjük az egyszerűbbel, aki képességei, készségei és a reá jellemző önbizalom és ego, amit bízvást nevezhetünk a butaság bátorságának is, Deutsch kollégista. Ő most, hogy öregszik, olyan egyszerű, mint egy faék, vele túl sok gondunk nincsen is.

Ezúttal azt delirálta ez a szerencsétlen, hogy Vettel, midőn szivárványos pólóban és szájmaszkban jelenik meg és térdepel a kipcsakok földjén, nem tesz egyebet, mint követi a német trendet, és inkább idézem, hogy aszongya a Tomi: „A németek mindig is értettek ahhoz, hogyan kell az aktuális kordivatnak megfelelő píszí szimbólumokat megjeleníteni a sportban”. Aztán mindehhez odabiggyesztett egy képet az 1936-os berlini olimpia horogkeresztjéről, ami így összehozva és párhuzamba állítva annyira abszurd, hogy az ember már azt sem kérdezi, mi van.

Fölösleges volna itt kiselőadást tartani a szvasztika náci jelentéséről, tartalmáról és folyományairól, aminek következtében többek között annak idején a szivárványos embereket is irtották. Ha Deutschnak ehhez esze nincs, akkor én nem adok neki, csak ismételten rámutatok a Fidesz és csapata nívójára, ami Deutschnál már csak egy vonyító, eltátott szájjal írható le érzékletesen és teljes hitelességgel. A köznyelv ezt úgy mondja, elmentek neki otthonról, és mégsincs ember, aki szólna neki. Igaz, a gazdájával sem közlik, hogy hülyeségeket csinál és beszél, mert a diktatúrák már csak ilyenek.

Kovács levelezőnek sem szól senki, igaz ő szofisztikáltabban hülye. Ő már hálózatot – másképpen nemzetközi összeesküvést tételez –, ezért szólalnak meg a magyariak közé érkező pilóták szerinte, és nem azért, mert van nekik lelkiismeretük. (Bár Kovács ilyet nem ismerhet.) A legszebb mégis, amikor kifogásként azt sorolja, ezek a pilóták nem tudják, hogyan élnek a magyarok, és mégis meg akarják mondani nekik, hogyan tegyék azt. Kezdjük a végén. Hogy hogyan éljenek a magyarok, azt Orbán Viktor szeretné dirigálni, a vettelek, hamiltonok épp azért szólalnak fel, hogy ne mondják meg nekik.

Mert másutt, ahonnan ők jönnek, ez így van szokásban. Nehéz ezt fölfogni és megemészteni ott, ahol a nézőpont és az értékítélet leírható egy összetett hangsorral, miszerint zsidocigánybuzikomcsi, amire új fogalmat találtak a Kovács félék: liberális. És máris előttünk áll a bajok eredője, a feudálfasiszta világlátás, és a szabadság szeretete. Ezek úgy nagyjából akkor voltak ilyen élesen szemben egymással, ahonnan Deutsch a hülye példáját hozta, mert és ugyanis ezek nem egylényegűek, ahogyan ő képzelni akarja, hanem épp ellenkezőleg, egyik nem tűrheti a másikat.

Ennek itt és most vége van, de azt hiszem, úgy vélem, a szivárványos sztorinak még egyáltalán nincsen. És itt utalnék vissza arra, hogy életem értelme a Fidesz bukása, s bár nem vagyok jós és napkeleti bölcs, de ebben a sztoriban kezdem ezt megérezni. Ebbe nagyon beleálltak, természetükből fakadóan kijönni belőle nem tudnak, és mindehhez a jelek szerint egyre mélyebbre süppednek az iszapba. Ez a sztori nem a vég kezdete, hanem a kezdet vége, mint idéztem már nemrégen Churchillt, tehát tartsuk szárazon a puskaport, Istenben meg az bízik, akinek ilyen a gusztusa.

Szerző: Rezeda
Forrás: Rezeda világa

154 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr6716646760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F1őr 2021.08.02. 15:28:35

Végül senki nem követte le az ötletét. Egyedül áll ott mint egy bazári buzi. Teljesen hülyét csinált magából ez a barom. :-D

látjátok feleim szümtükkel 2021.08.02. 20:30:46

@F1őr:

Szerinted, meg Deutsch és Kovács szerint. De szerencsére vannak rajtatok kívül még sokan az országban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.08.02. 20:50:21

hvg.hu/itthon/20210802_varolista_csipoprotezis_mutet?s=hk

Megkérdezhetné valaki Kásler nertársat, valamint a kormány egyéb fejét, hogy honnan a búbánatból tudhatná ezt az eljárási rendet a beteg, ha senki nem mondja meg neki. Kardiológiai vizsgálatra pl. nekem október végére adtak időpontot. Mondtam, ha megérem, akkor ott leszek. Ha én most elmegyek egy magánrendelésre más irányú vizsgálat miatt, vagy azért, mert rosszabbul érzem magam, és esetleg néhány héten belül megvizsgálnak, akkor magától értetődő, hogy nekem kell szólni az időpont lemondásáról. Ez eddig így működött. Időközbeni megmordelés esetén meg majd szól a jóisten. Ha ez a rend megváltozik, nem kéne erről az érintetteket - biztosítottakat - tájékoztatni? Mondjuk a kormány népszavazási költségeinek negyedét tájékoztatásra fordítani?

Egyebekben meg a néprádió már arról suttog, hogy az állami kórházakból a nerhaverok nagy falatokat fognak a jövőben kiharapni. No nem a munkából. Talán a kormánytól kapható működtetési költségből, vagy hitelből megveszik a kórházat? Erről miért nem beszélnek?

látjátok feleim szümtükkel 2021.08.02. 20:51:54

Ezt a varánuszon nem tudtam küldeni, mert bejött egy oldal, ami itt is szokott, de most elmaradt. MIÉRT?

Neytiri1 2021.08.02. 21:08:48

@látjátok feleim szümtükkel: kivesznek osztályokat, vizsgálatokat, és jó messzire lehet majd menni, ahol még inkább nagy a várólista, aki élni szeretne az megy a fizetősbe, aminek egy része már/majd a haveroké. Ez már most elindult a covid alatt, és nem pattogott senki, csak szánk járt, ezt meg kibírják.
Nem tudom sajnos most linkelni, de endometriózis vizsgálatot/gyógyítást valamelyikben már megcsinálták, amiről aztán hír lett, de nem tudom melyik városban, néhány beteg nő írt róla a FB-on is (arccal, névvel).
Ez nem egy játékos betegség, egyébként, tehát akinek van és fáj, az megy amíg el nem látják, inkább nem eszik.
Központosítanak, megyei főkórházak lesznek, amik elszívják az orvosokat a többiből. Lehet utazni majd rendesen. Orvosokat, nővéreket veszítettünk már márciusban, most az oltás kötelezettség miatt is, valószínű néhány elmegy.
Statisztikát adtak ki egy-két hónapja, hogy mennyire nem mindegy, ki hol lakik, hányszoros halállal járt bizonyos kórházakban a covid, erre jön még majd ez.
Az egészségügy átalakítását a sebes arcúra bízták, hát... :(

Neytiri1 2021.08.02. 21:13:50

@F1őr: dajcs pedig megmutatta ismét, hogy mennyire szánalmas.

látjátok feleim szümtükkel 2021.08.03. 06:23:09

telex.hu/belfold/2021/08/02/kormanyrendelet-hatarozat-europai-bizottsag-jogallamisag-korrupcio-media

Miféle plurarizmus az, ahol a királyi média az ország sok dolgáról nem is szól, mélyen hallgat?

gazoló 2021.08.03. 06:23:57

@babalawo:

okádék egy getzi vagy te akárki,mint a gazdád!

2021.08.03. 06:34:57

@látjátok feleim szümtükkel: Egyszer megpróbálhatnál a nem selejt, hazug hírportálok olvasásával is.

guma 2021.08.03. 06:52:45

jó reggelt!

már megint itt van a skizofén féreg tanulni, ismeretet és emberséget szerezni, de nem megy neki mert sötét lukban él ahol nincs értelme az egyéni gondolatoknak...

Neytiri1 2021.08.03. 07:03:34

@látjátok feleim szümtükkel: "ellentétes az Alaptörvény jogállamiság elvével”."
Alaptörvényt a söröshordó egy szombat éjszaka alatt átírja.
Egyébként ez mennyire kötelező káslerre nézve?
Vagy ezt most leírták, aztán ennyi volt, a mindenhezértőminiszter szarik majd rá?

gazoló 2021.08.03. 07:27:53

@guma:

szép nyári napot Margó!

lapozzunk és örüljünk a szép nyári napnak,a hajnali olimpiai aranynak,hogy jönnek erre mások is savanya balfaszokon kívül))

youtu.be/otUV-glUD4Y

2021.08.03. 07:45:38

"A forint 75. születésnapján – amit ma ünneplünk – kötelező mérlegre tennünk a magyar forint kivezetésének és a közös euró bevezetésének dilemmáját.

A kérdést kizárólag Magyarország nemzeti érdekei alapján kell elemeznünk, mert az elmúlt harminc évben már túl sokszor adtuk fel saját nemzeti érdekeinket mások érdekeiért. Ez történt az 1990-es évek első felében a ránk erőltetett liberális sokkterápia, a kényszerprivatizáció vagy az uniós csatlakozás utáni évek hibás gazdaságpolitikája esetében is.

Magyarország nemzeti érdekeit a forint és az euró eddigi történetének tényei alapján határozhatjuk meg, de a mérlegelésnél figyelembe kell venni az euró előtti teljesítményeket és az eurózónán kívüli EU tagállamok történetét is.

Itt nincs helye romantikus illúzióknak. Aki a pénz területén téved, az véglegesen és végzetesen téved, mert az euróból nem lehet kilépni.

Amikor csatlakoztunk az Európai Unióhoz, kötelezően vállaltuk, hogy bevezetjük a közös fizetőeszközt. A kormány és a Magyar Nemzeti Bank tartja magát ehhez a kötelezettséghez, de csak biztonságos és sikeres euró bevezetést tartunk elfogadhatónak. Az ellenzéki pártok nem vizsgálják a tényeket, nem mérlegelik a kockázatokat és nem foglalkoznak a biztonságos bevezetés kérdésével, pedig ezek határozzák meg a magyar euró létrejöttének időzítését.

Nézzük tehát, mit mutat egy tényekre épülő elemzés?

Forinttal jobban lehetett kezelni a 2020/2021-es válságot, mint az euróval

Magyarország kisebb mértékű gazdasági visszaesést szenvedett el 2020-ban, mint az eurózóna, ráadásul a válság során is közeledett fejlettségben az EU-átlaghoz. Az eurózónánál gyorsabb a magyar gazdaság újraindítása. Már 2021 végére helyreállítjuk a 2019. év végi GDP-szintet, amit ugyanakkor várhatóan még nem érnek el az eurót használó tagállamok.

Miután a pénzmennyiség bővítése bizonyult a fő válságkezelési eszköznek, ezért a jobb magyar eredmény a forintnak köszönhető. A magyar pénzügyi rendszer az MNB önálló pénzpolitikája révén olyan célzott eszközöket használt a válság kezelésére, amire az eurózóna nem volt képes. A közös euróval az eltérő helyzetben lévő eurózóna tagok nem tudtak differenciált, az egyes országok sajátosságait figyelembe vevő eszközöket bevezetni.

Ezzel szemben a magyar eszközök jól céloztak és jó hatásfokkal működtek az NHP Hajrá!, a hosszú moratórium, a fedezett hitelek, az eszközvásárlások és a rugalmas kamatpolitika révén.

A 2007/2009-es válságot forintra épülő gazdaságpolitikával eredményesen lehetett kezelni, az euróval pedig nem

2010 után a helyes gazdaságpolitikai fordulat a forintra épített. Egyértelmű, hogy forint nélkül nem tudtuk volna helyreállítani a költségvetés egyensúlyát 2010–2013 között, mert eurózóna tagsággal nem vezethettük volna be az új adórendszert. Ezzel lehetett bevételi oldalon szanálni az államháztartást, megszorításokra épülő politika nélkül. Az eurózónában a költségvetés kiadási oldalán erőltették a megszorításokat, ami óriási reálgazdasági, foglalkoztatási, beruházási és növekedési áldozattal járt.

Emiatt következett be 2010 tavaszán a görög válság, ami 2011–2012-ben a teljes eurózóna válságához vezetett. A forinttal és az euróval végrehajtott válságkezelés eredményességére jellemző, hogy Olaszország még 2019 végére sem érte el a 2007-es GDP szintjét, miközben Magyarország már 2014 közepén elérte. Sőt, az olasz és a görög gazdaság az euró két évtizede alatt elveszítette korábbi relatív fejlettségi szintjének negyedét. Ekkora visszaesésre eddig csak háborúk során került sor, békeidőkben nem.

A 2013 utáni növekedési, majd felzárkózási fordulat a forintra épült

A 2010–2013 között végrehajtott költségvetési szanálás megteremtette a növekedési fordulat esélyét, de ehhez kellett az MNB teljes fordulata is, ami az önálló jegybankra, tehát a nemzeti fizetőeszközre épült. Egy sor célzott lépéssel (többek között az NHP, a svájci frank hitelek kivezetése, az önfinanszírozási program) először növekedési, majd felzárkózási fordulatot vitt véghez Magyarország. Ezek nélkül nem lehetett volna a Trianon utáni száz év legsikeresebb évtizede a 2010–2019 közötti tíz év.

Az euró első két évtizede több kudarcot hozott, mint sikert

Az első húsz év csak Németországnak és Hollandiának hozott nyereséget, az összes többi tagállamnak veszteséget, a délieknek pedig történelmi mértékű veszteséget. Olaszország 4300 milliárd eurót, Franciaország 3600 milliárd eurót veszített az eurón és a többiek kára is több évi GDP.

Az euró nem vált a dollárral azonos erősségű világpénzzé, a globális jegybanki devizatartalékok 61 százalékát továbbra is dollárban tartják. Az euró nem tette világhatalommá az Európai Uniót, az EU nem lett gazdasági kihívója Amerikának. Nyugat-Európa világgazdasági súlya jelentősen csökkent az elmúlt húsz évben, döntően az euró miatt.

2021.08.03. 07:46:09

"Az járt jól, aki kimaradt az eurózónából

A svédek és a dánok jobban teljesítettek, mint a finnek; a lengyelek jobban, mint a spanyolok, a csehek, magyarok; és a románok jobban, mint a portugálok, görögök, szlovénok és a szlovákok. Az angolok jobbak voltak a nemzeti fizetőeszközüknek köszönhetően, mint a franciák és az olaszok az euróval. A németek még jobbak lehettek volna az euró nélkül, mert akkor az EU összes tagállama – az önálló pénzpolitika révén – sikeresebb lett volna, tehát nagyobb európai exportpiacra támaszkodhatott volna a német gazdaság.

Még a baltiak sikere sem az eurónak köszönhető, pont fordítva: a számukra erős euró miatt építették felzárkózásukat a feldolgozóipar helyett a szolgáltatásokra és különösen a digitális átállásra.

Mindenki jobban teljesített az euró előtt, mint euróval

Gazdaságtörténeti tény, hogy az eurózóna mindegyik tagállama még euró nélkül érte el a csatlakozáskor meglévő fejlettségi szintjét, tehát így lett fejlett és gazdag. Nem az euró hozott gazdagságot, hanem a nemzeti fizetőeszköz.

Két évtized alatt már lehetett volna sikeres felzárkózás az euróval – ahogy az euró előtt és nélkül a görög, a spanyol, az ír vagy a finn sikerek mutatják – de ilyet nem ismerünk. A példák többsége fordított: az euró átvétele után a tagok veszítettek korábbi saját fejlettségi szintjükből és a rangsorban hátrébb csúsztak az eurózónán kívüli európai versenytársaikhoz képest.

Ezek miatt érdemes nagyra értékelnünk a forintot és keresni az euró átvételének biztonságos, tehát sikert ígérő időpontját.

P. S.

„Ha forint van, minden van…” (Nemzetgazdasági Minisztérium, titkos jelszó a 2011/2012-es pénzügyi támadás idejéből)."

Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke

2021.08.03. 07:46:47

"John Gray filozófus a New Statesman portálon megjelent cikkében arról ír, hogy a Nyugat hanyatlása egészen pontosan 1989-ben kezdődött. A kommunizmus feletti győzelmet követően

"a politikai elit elveszítette kapcsolatát a valósággal,"

majd megpróbálta saját képmására alakítani a bolygót. A demokráciaexport ugyanakkor hamar csődöt mondott, hatására a nyugati államok súlya soha nem látott mélységbe zuhant. A Nyugat ugyanis hiába próbálta erősíteni geopolitikai szerepet, a közel-keleti céltalan intervenciók egyértelműen jelzik, hogy téves stratégiát követett Európa és Amerika.

Az Egyesült Államok hiába indította meg az iraki beavatkozást 2003-ban, mára az országban Iráné a vezető szerep. Az afganisztáni jelenlét is hasonló sora jutott, az országban az amerikai katonák kivonulásával a politika színterét a tálibok veszik át. De említhetjük a szír polgárháborút vagy a líbiai eseményeket is. Mindkét országban sikertelen volt a nyugati beavatkozás: Szíriában ma is Bassár el-Aszad kormányoz, méghozzá megkerülhetetlen orosz befolyással, míg Líbiában az embercsempészek kiskirályként uralkodnak.

"A Nyugat hanyatlása tovább gyorsult az elmúlt hónapokban:"

Joe Biden találkozása Vladimir Putyinnal az orosz elnök érdekeinek kiszolgálásával zárult, az Északi-Áramlat-2 megépítésével az USA elfogadta az orosz befolyás növekedését Európában, és Amerika az orosz érdekszférában magára hagyta Ukrajnát, Lengyelországot és a Baltikumot is. Az új gázvezeték megépítésére az Egyesült Államok azért bólintott rá, mert a Kínával való rivalizálása miatt szüksége van Németország támogatására. Németország azonban valószínűleg nem fogja feláldozni a kínai gazdasági kapcsolatait a transzatlanti szövetség oltárán, hiszen Kína a németek legnagyobb export piaca.

"A Nyugat súlyvesztése kulturális szempontból is tetten érhető."

Mindez – a szerző szavaival élve – a hiperliberalizmusnak köszönhető, amely gyökeret vert a felsőoktatásban és saját értékei ellen fordította az egész nyugati civilizációt. A hiperliberalizmus egyik alapvető tulajdonsága, hogy nem lehet vita tárgya: egy olyan álláspontról van szó, amit vagy elfogad az ember, vagy elfogadtatják vele. E mentalitást sokan a jobboldalon a kommunizmushoz hasonlítják, ugyanakkor egy alapvető különbség mégis van a kettő között.

"A kommunizmusban a szabad véleménynyilvánítást először „felülről” nyomták el, a hiperliberalizmus mozgatórugója viszont a folytonos öncenzúrában rejlik."

Mindez nem jelenti azt, hogy a nyugati eszme végleg kudarcot vallott volna. Egyszerűen csak arról van szó, hogy a nyugati értékeket ma már nem Európában vagy az Egyesült Államokban, hanem Kínában és Oroszországban kell keresni. A Nyugat két legnagyobb riválisát ugyanis alapvetően a nyugati politikai gondolkodásra visszavezethető értékek uralják.

"Kínában Hszi Csin-ping a két világháború közötti európai nacionalista gondolkodást ültette át hazájában,"

ami többek között annak az eredménye, hogy Kína meritokratikus értelmisége nagy hangsúlyt fektet a nyugati filozófia és politikai gondolkodás megismerésére, oktatására. Emiatt nem meglepő, hogy a kínai politikai elit Carl Schmitt munkásságából merített a modern kínai nacionalizmus meghatározásakor. Vlagyimir Putyin pedig visszanyúlt a leninista módszerekhez annak érdekében, hogy újból globális hatalommá emelje országát. Lenin a bolsevik forradalmat az európai felvilágosodásban gyökeredző jakobinizmus hagyományaira akarta építeni. Mivel Oroszország a szovjet rendszer intézményeit továbbvitte a XXI. századba, velük jött az európai politikai gondolkodásra hivatkozó leninizmus „puhább” verziója is.

John Gray végül hozzáteszi, mindez azt jelenti, hogy míg

"a nyugati liberalizmus súlytalansága miatt a múlté lett,"

az illiberális nyugati eszmék a jövőbe mutatnak. A Nyugatot a saját zsarnokai tartják rettegésben, miközben a politikai elit egyszerűen nem tud mit kezdeni azzal a paradox helyzettel, hogy az a világ, amit elképzeltek maguknak, mára elérhetetlenné vált.

2021.08.03. 10:08:40

@guma: Találtál már tolmácsot, aki lefordítja a soros videót?

látjátok feleim szümtükkel 2021.08.03. 13:09:23

Tényekről?

Nos. Párom kovidos volt, kórházban kapta el egy életmentő műtét után. Nem halt meg. Viszont szüksége volt még egy nűtétre, amit csak úgy végeztek el, ha volt kovidos, és még nem telt el a gyulladástól 6 hónap, vagy van oltási igazolvány, ezek hiányában 2 napos tesz, amit a kórház nem csinált, magán úton kellett volna. Szerencsére a felgyógyulástól nem telt el a 6 hónap, így nem kelett tesztet vinni. Akinek ez nem tény, az kapja be Kásler tényét!

Persze arról mindenki hallgat, miért nem jár valami elnézés kérés azoknak, akik a kórházakban fertőződtek meg. Kezdve az orvosokon, a személyzeten. Ez is tény. Vagy megint az ellenzék hazudik?

látjátok feleim szümtükkel 2021.08.03. 13:10:43

Ja, így élünk mi magyarok, pedig nem így akarunk.

Megint blokkoltak, vajon kinek nem tetszenek a tények?

taga20 2021.08.03. 17:50:08

@gazoló: nem te mondtad nem rég, hogy ne etessem ezt a falu bolondja erdészt? erre elkezded te?:)))

tudom, csak az ökör következetes;)

Neytiri1 2021.08.03. 19:18:14

@Neytiri1: ""ellentétes az Alaptörvény jogállamiság elvével”."
Alaptörvényt a söröshordó egy szombat éjszaka alatt átírja.
Egyébként ez mennyire kötelező káslerre nézve?
Vagy ezt most leírták, aztán ennyi volt, a mindenhezértőminiszter szarik majd rá?"

Nos, sokkal egyszerűbben intézték el
www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/kormanyrendelettel-kotelezik-a-be-nem-oltott-betegeket-a-mutet-elott-a-fizetos-pcr-tesztre/

"A Kormány szerint szemben az ombudsman véleményével éppen az ezzel ellentétes szabályozás lenne alkotmányosan kifogásolható. Ugyanakkor az alapvető jogok biztosának igazat adunk abban, hogy a kérdést kormányrendeletben kell szabályozni, ezt a kormány a héten megteszi.
A kormányrendeleti szabályozás megoldást jelent az ombudsmani beadvány panaszosának esetére is, mivel tartalmazni fogja, hogy a PCR teszt térítésmentesen megilleti azokat is, akik műtétre szoruló kisgyermeküket kísérik a kórházba és nem éltek az oltás lehetőségével"."

Szerintük éppen ellenkezőleg... és akkor az úgy van. De hogy megvédhessék, kormányrendeletet is módosítanak.
Mi az a 15 ezer forint, semmi.
Leköpni valóak.

gazoló 2021.08.03. 19:21:53

@taga20:

honnan szopjam,hogy ez a baromállat az)))

gazoló 2021.08.03. 19:24:10

@taga20: ))

lazujjá,élvezd a sikereket)

gazoló 2021.08.03. 19:25:29

@Neytiri1:

Habát sztem felfalta a medve))

Neytiri1 2021.08.03. 19:46:54

@gazoló: három kutya és két cica megvédi :)

taga20 2021.08.03. 19:47:00

@gazoló: szerintem összevesztek a kertikádon, és a medve győzött:)))

coub.com/view/2ruxa0

Neytiri1 2021.08.03. 19:50:18

@taga20: ez a maci nagyon aranyos. :)

gazoló 2021.08.03. 19:54:31

@taga20:

vagy a salátákon))
az is lehet,hogy a kuttyokért áldozta be habtestét)))

taga20 2021.08.03. 20:00:16

@Neytiri1: ja a macik viccesek, amíg nem kerülnek a közeledbe:)

www.youtube.com/watch?v=81IlCckqpes

gazoló 2021.08.03. 20:01:48

@taga20:

ketten szaladtak háromfele az erdőből egyik futva(ez Haba),másik a medve))

Neytiri1 2021.08.04. 08:47:37

@Neytiri1: felmerül egy kérdés.
Oltott fizet egy tesztet, negatívként bemegy a kórházba, ahol közösen örül a magyar egészségügy örömeinek olyan oltottal, aki oltás mellett beteg, tünet nélkül. Így az oltott, de beteg fertőzi az oltatlan tesztelt negatívat.
Ebben az esetben hogy gondolja ezt a tesztfizetéses dolgot a mindenhezértőminiszter, aki azt mondja, hogy "minden magyar beteg halálát 70 évesen is meggyászolom. Mindent megtettem egész életemben, és most is, hogy az emberi élet lehetséges határáig éljenek honfitársaink."?

Neytiri1 2021.08.04. 08:49:09

@taga20: jaj! :)
Ezeket nem szeretem. Mindig gondolkodtam, hogy van aki igen?
Nem gondoltam volna, hogy van ilyen.
De most már tudom, hogy igen, te. :))))

gazoló 2021.08.04. 12:47:11

@Neytiri1:

horvát magyar vízilabda))
vér és könny.
de remélem mi nevetünk a végén !

hajrá magyarok!

Neytiri1 2021.08.04. 14:45:47

@gazoló: így legyen! :)
Benedek föntről nézi őket.

gazoló 2021.08.04. 16:06:55

@Neytiri1: DDD

beleborzongtam,hogy most ezt rod.
sztem kicsit neki is játszottak.
óriási ez az eredmény,igazi hőstett.
ráadásul bírói ellenszélben.
pénteken a döntőért jöhetnek ismét a görögök,de most remélem nem adjuk olyan olcsón a bőrünket,mint a selejtezőben.

taga20 2021.08.04. 17:15:42

@gazoló: a kézis csajok viszont elbuktak. evan.

taga20 2021.08.04. 17:23:34

@Neytiri1: hát van aki érti a minőségi humort, van aki nem.

nem szeretheti mindenki a baginacsát fraudrága:)))

u.i.: most nehogy megsértőgy, me megsértődök, és nem leszek olyan cizellált, mint egyesek!:)))

gazoló 2021.08.04. 17:24:52

@taga20:

be is fenyítettük a norvégokat rendesen.
remegett is a lábuk ahogy kell.
sajnos a kezük nem:-(

taga20 2021.08.04. 17:34:57

@gazoló: mindenkit beperelünk, me az a mi pénzünk!
kell a 77csilliárd hatvanpusztára!

jut eszembe, gulyásgeri kis titkáról, mit szósz?

szájerdzsozefina 2.0?:)))

gazoló 2021.08.04. 17:53:35

@taga20: DDD

Birinéni véleménye a hvg-n)

"
Tudnátok-e ennél magyarabbak lenni, gyerekek? Tudnátok-e ennél is szánalmasabban nyomorult, gusztustalan kis giliszták lenni? Csinálj kampányt, te féreg, hogy a Soros-féle Ökotárs elvett a magyaroktól 77 milliárd forintot, az a te stílusod, fiacskám!

Itt egy nemzetközi pályázati lehetőség, aminek tiszta, mindenki számára egyértelmű feltételei vannak. Te nemhogy szartál a feltételekre, nemhogy civilizáltan tárgyalni akartál róluk, hanem eleve ordítva hisztériázva követelted, hogy RÁD más feltételek vonatkozzanak, és amikor ez nem ment, hazudozni kezdtél ott is, meg a közvéleménynek is, hogy "tárgyalunk", meg "csúszik picit" a dolog.

A pályázat kiírójának elfogyott az ideje, a türelme, lejárt a határidő, bejelentette szabály szerint, hogy a pénz elveszett, Magyarország elállt a szándékától. Erre megvádolod kötelességszegéssel? Igazi becstelen, gerinctelen tolvaj vagy, aki még akkor is visít, ha emberére akad, aki a tolvajt tolvajnak nevezi.

NE-VET-SÉ-GES bűnözők vagytok egytől egyig.

gazoló 2021.08.04. 17:55:12

@taga20:

szerintem az kamu..
csak kamuoldalakon látható,bár kinézemm marhagulyásból.

taga20 2021.08.04. 18:03:57

@gazoló: szájerről se gondoltam volna, hogy brüsszelben, egy seggbe partin vesz részt, gumi nélkül a kovid közepén.

szerintem ez a szittyamagorország a lehetőségek fögye!:))

gazoló 2021.08.04. 18:07:21

@taga20: DDD

lehetetlenségekre gondolsz.
nem lennék meglepve,ha kiderülne ,marhagékisasszonyt is bedaerolta egy nemváltógép a zoviban :-)

taga20 2021.08.04. 18:10:12

@gazoló: biri néne egy ikon!

én is ilyenek szoktam gondolni a dolgokról, csak én nem tudom leírni ilyen patentül:))

gazoló 2021.08.04. 18:22:45

@taga20:

sok a román morzsi ott még ez alatt a poszt alatt is :-(

gazoló 2021.08.04. 18:24:58

@taga20:

a pécsi plakátujjlenyomatfejtő sünhöz mit szólsz?

persze parancsra tette))

habakuk000 2021.08.04. 19:02:35

@gazoló: @taga20: Ha nem dolgoznék, mibüüü tudná nászútra vinni lölö a friss menyecskéjét?
Kell az adóm a csónak vásárláshoz.
Nem érek rá veletek lopni a napot. :)

gazoló 2021.08.04. 19:06:24

@habakuk000: DDD

na végre,már azt hittem medvefasírt lettél vagy elrabolt a transzi egri szopófantomasz)

ugyan,milyen hajóra gyűjtesz milliárdokat,tán nem kinőtted a régit?

habakuk000 2021.08.04. 19:26:28

@gazoló: Ne sértődj meg, de mi hősiesség van abban, hogy simán vernek egy náluk rosszabb napot kifogót? Négy fával?
Amúgy ez meg az ő munkájuk.
Ne legyetek már vargajuditok, vagy legyetek tőlem, csak akkor nem kell megsértődni, ha pampogok.

B+, az hősiesség lenne, ha én most nagyjából 1.000 km, - ebből kb fele telefonnal - és ebéd után kimennék paradicsomot gyomlálni. Az is, ha taga vagy Neytiri 23 perc alatt felbiciklizne a gyöngyösi kisvasút-állomásától a Kékesre.
Vagy az is, ha pl a lölö visszaadná az ellopott pénzeket és vagyonelemeket egy szabad kuratóriumnak.
Az is, ha matolcsy beismerné, hogy a forint csak arra jó, hogy fedezzék a gazdaságpolitikai, oktatási balfaszságukat, azt, hogy mimagyarok bukjuk a versenyképességünket, a termelékenységünket, mert € esetén ez pontosan, mindenki által - a fizetési borítékban - látható lenne, mert hónapról hónapra kevesebb lenne a megérdemelt bér.

De ez? Ha mi így a kocsmából elmennénk egy meccsre és nem fulladnánk meg, na az megint csak lehetne hősies cselekedet.
Kurvára unom ezeket a nagy szavakat a sportban. Ez sport, játék, bolt, dicsőség, vereség, győzelem, egyre inkább bolt, befektetés. Ebből az aspektusból nézve baromira gyenge teljesítmény, ha van négy arany, akkor is, itt természetesen nem a sportolók eredménye a gyenge, hanem a magyar sporté.

Isten tudja hány milliárd van arra elszórva, hogy baromi alacsony hatékonysággal minimális eredmény bejöjjön, s pár ember jóléte miatt a maradvány 9+ x millió orvosi ellátás és oktatás nélkül ugyan, de kurva büszkén, mellet döngetve dögöljön meg idő előtt vagy hülyüljön el úgy, hogy csak mosogatónak legyen alkalmas normális országokban.

Nem tudok nem pampogni a jujjdehősiesekvagyunkéjjeneéjjen miatt, amikor az én pénzemből szórakoznak.
Kérjék el, legyenek olyanok hatékonyak, olyan reklámhordozók, hogy megérje befektetni beléjük. A legtöbb nem ilyen.

gazoló 2021.08.04. 20:00:13

@habakuk000:

van igazad,de nem csak nemzeti vonatkozásai vannak.
ezek néha keserítik az értékeit.

egy semmi máshoz nem mérhető nagyszerű együttlét országok,földrészek között.
nemes küzdelmek tömkelege..imádom
tudok örülni a más országok sikereinek is .
nagyszerű dolgok ezek,amiket nem tudnak elrontani bűzös itthoni taók,tahók.
éjjel is felkelek és nézem.
et

gazoló 2021.08.04. 20:03:19

én így szocializálódtam,apám így adta át a sportok forró szeretetét..nekem ez egy ünnep és a világ békés felének is.
a mexikói óta így teszek és még remélem van néhány!

taga20 2021.08.04. 20:30:48

@gazoló: ha én leszarom az olimpiának nevezett pénzégetést, akkor én nem vagyok a világ békés felének része?

ajvé!:)))

habakuk000 2021.08.04. 20:31:17

@gazoló: :) Jó neked.
Nekem nem ünnep. Már régen nem, pedig szerettem a sportot.
Ez már nem az véleményem szerint. Ez egy sima formula-1, csak mások az erőforrások.
Azt hiszem, Coburtein is forog a sírjában, ha másért nem, a női sportolók miatt mindenképpen. :)
A tűzszekerekkel és a gyerekkorral oda számomra az ihlet.
Jó neked, hogy számodra még mindig gyönyörű dolog, örülj neki. :)

habakuk000 2021.08.04. 20:41:39

@taga20: Az Ökotárs miatt bukták el. Annak nem akartak adni semmit sem.

A sok fészbukon nyüzsgő muliellenes jujujujujjjjdetermészetimádóvagyok nerszolga elgondolkodhatna ezen, ha tudna gondolkodni.

De nem tud egyik sem.
Tokajban is jártam ma, ott beszélgettem néhány szőlésszel, egészen elképesztő állapotokról számolnak be.
Bárhová mész, bárkivel beszélgetsz, mindenki egészen elképesztő állapotokról számol be, legyen az tanártól utcasöprőig, egyetemi oktatótól pénzügyi zseniig.

És mégis ott tartunk, hogy két milla agynélkülinek csak a szivárvány a baj.

taga20 2021.08.04. 20:45:56

@gazoló: ja és ehhez mit szólsz?
ki fog lemenni ilyenbe? hol és ki a legalja?

sokk kérdés.

hvg.hu/kultura/20210804_Schuster_Lorant_blackfaceben_White_Lives_Matter_poloban_hamozza_a_banant

gazoló 2021.08.04. 20:54:50

@habakuk000: D

persze megrostálandó egy,s más sportág,sportolók,de a lényeg,hogy ilyen jellegű közös eseménye nincs a földrészeknek.
engedelmeddel én hiszek benne))

gazoló 2021.08.04. 20:59:20

@habakuk000:

azt láttam,hogy Balatonkörnyékén elverte a szőlőt itt ott a jég,de majd fizet az unió..errre pont jó a "gazdáknak :-( Tokaj fele gondolom munkaerőproblémák vannak. szaréhúgyé ki megy el negyven fokban zöldezni az oligarha(csákmáték) fődjire?

Neytiri1 2021.08.05. 07:38:15

@gazoló: milyen sokáig természetes volt, hogy a vizilabda csapatunk az élvonalban van. Elvártuk, hogy ott legyen. A visszaesés is kell talán, hogy a már nem természetes élvonalbeliség meglepetésssel párosuló hatalmas öröm legyen. :)

Neytiri1 2021.08.05. 07:40:26

@taga20: vannak menthetetlenek... van aki humorban, és van aki cizelláltságban. :)

Neytiri1 2021.08.05. 07:50:27

@gazoló: "a források elosztása nem objektív alapon történik, a jobboldali civil szervezeteket diszkriminálják, összességében pedig a források elosztása és felhasználása teljesen átláthatatlan."

Mondja ezt a fidesz a Norvég Alapról.
Vajon az általunk a kasszába befizetett pénzt mennyire osztja el objektív alapon a fidesz?

Neytiri1 2021.08.05. 07:58:32

@gazoló: hanyan fogdoshatták össze azt a plakátot, akikre ha most az ujjlenyomat alapján rátalálnak, meg lesznek büntetve, merthogy ők csinálták?

Bezzeg az én táskámat bolti video felvétellel, gyönyörűen felismerhető barnacsajszival nem találták meg, ismeretlen tettes maradt, még arra sem voltak képesek, hogy feltegyék a képét a központi akármibe, mondván biztos nem ismerik fel, meg egyébként sem szokták nézegetni ezt.
És amikor soroltam, hogy minek mi ára lesz nekem, akkor rám szólt, hogy nehogy már a beszerzési árát soroljam, hogy gondolom én azt, kereten belül maradjak.

Neytiri1 2021.08.05. 07:59:50

@habakuk000: nem nézed ki belőlem, hogy 23 perc alatt felbiciklizek a gyöngyösi kisvasút-állomásától a Kékesre?
Nahát! :)

2021.08.05. 13:02:45

Ezek azok a gondolatok, amiket a ti fajtátok soha nem lesz képes megérteni, fölfogni

mandiner.hu/cikk/20210804_orban_viktor_a_demokraciaert_harcol_tucker_carlson_a_mandinernek

gazoló 2021.08.05. 14:35:37

ugyanott újkrumplit osztogatnak,és embereket fosztogatnak :-)

gazoló 2021.08.05. 14:38:25

@Neytiri1:

a vízilabdáscsajok kiestek,de sebaj,ezen az olimpián úgy tűnik az aranyaknál fédfidominancia van.
maj a fijjuk megmutatják)))

2021.08.05. 15:32:50

"– Pontosan mi a Norvég Alap, amelynek a felhasználásáról nem tudnak megállapodni a skandináv ország kormányával, és hogyan kapcsolódik ehhez a Civil Alap ügye?

– Valójában két alapról van szó. Amit a sajtó együttesen Norvég Alapnak nevez, az a Norvégia által finanszírozott Norvég Alapot és a nagyobb költségvetésű EGT Alapot jelenti, utóbbi forrásait Norvégia, Izland és Liechtenstein biztosítja. Ezek az országok nem tagjai az Európai Uniónak, de egy külön szerződés alapján élvezik a közös piac előnyeit. Ennek fejében kell finanszírozniuk ezeket az alapokat, amelyekből az uniós szerződés alapján összesen tizenöt EU-tagország részesül. Magyarország polgárainak a két alapból, a következő és jelenleg tárgyalás alatt álló időszakban összesen hetvenmilliárd forint jár. Ennek felhasználásáról több mint három éve tárgyalunk a norvég kormánnyal. Az EU és az említett országok közötti szerződés ugyanis rögzíti, hogy melyik tagországnak mennyi forrást kell biztosítani, arról viszont, hogy azt az adott tagállam mire költi, az alapokat finanszírozó három országnak külön megállapodást kell kötnie az érintett fogadó tagországgal, így hazánkkal is. A helyzet érdekessége, hogy bár három ország pénze van az alapokban, a gyakorlatban minden alap teljes felhasználásáról a norvégok tárgyalnak. Az EGT Alap tíz százaléka a sokat emlegetett Civil Alap, ami a Norvég Alap kapcsolódó forrásait is beleértve a teljes összegnek alig öt százalékát teszi ki. Ez azért érdekes, mert a norvégokat kizárólag az ekörül generált igazságtalan vita érdekli, és emiatt áll az egész ügy. Arról nem is beszélve, hogy a norvégok a liechtensteinieket és az izlandiakat is túszul ejtik a tárgyalások során.

– Miért nem sikerül dűlőre jutniuk?

– Vita nem az alap felhasználásáról van, hiszen az energetikai, környezetvédelmi és gazdaságfejlesztési célokkal mindkét fél egyetért. A magyar kormány elkötelezett a civil társadalom erősítése és támogatása mellett is, hazai forrásokból jelentős összegeket költünk erre a célra. Ezért hazug a Civil Alapról szóló vitában az az állítás, hogy Magyarország nem akarja támogatni a civileket. Abban nincs egyetértés, hogy ezt a részalapot milyen formában működtessük hazánkban. A források felhasználását a különböző tematika szerint más-más kezelő­szervezet koordinálja. Az együttesen Norvég Alapnak nevezett pénzeket az előző időszakban kezelte pél­dául mások mellett a Szent István Egyetem vagy a Tempus Közalapítvány is. Ezeket a kezelőket Norvégia és Magyarország közösen választotta és választja ki most is. Az egyetlen kivétel a Civil Alap kezelője, amelyről a norvégok egyedül, magyar beleszólás nélkül akarnak dönteni. Ez Magyarország számára elfogadhatatlan. Mi pusztán annyit kérünk, hogy a norvégokéhoz hasonló jogokkal, közös megegyezés alapján válasszuk ki az alap kezelőjét, hiszen minden más tématerület esetében így járunk el. Ebben a kérdésben azonban nem engednek a norvégok, a magyarok beleszólása nélkül, önkényesen akarják eldönteni, ki és mire oszthatja el ezeket a pénzeket."

2021.08.05. 15:33:34

"– A kormány tehát nem bízik meg a norvég fél ítéletében. Mi ennek az oka?

– Ez egy elvi és jogi kérdés. Egyfelől az Európai Unió és Norvégia közötti szerződés – szintén magyar kezdeményezésre – tartalmazza azt a kitételt, hogy az adott tagállam beleszólhat az alapkezelők kiválasztásába. Tehát kérésünkkel pusztán a szerződésben foglalt jogainkat akarjuk érvényesíteni. Az elvi kérdések pedig még fontosabbak. A norvégok nem puszta jó szándékból, hanem jól felfogott érdekeik miatt finanszírozzák az alapot: ezért a pénzért a közösségre vonatkozó kötelezettségek nélkül használhatják az unió belső piacát. És ne felejtsük el, hogy ez a szerződés az alapja a norvég gazdaság egyik legfontosabb iparágát befolyásoló, halászati kvótákról szóló közös megállapodásnak. Ha úgy vesszük, ez egy kölcsönös érdekeken alapuló adásvételi megállapodás, pontosan olyan, mint az unió kohéziós pénzei. A csatlakozó országok a piacaik megnyitásáért cserében kapnak forrásokat az egyenlőtlen versenyben a felzárkózáshoz. Sem az uniós források, sem a Norvég Alap pénze nem alamizsna. Ennek ellenére a norvégok donorországnak nevezik magukat, mintha adományt adnának a szegény országoknak. Ez is tükrözi, hogy ők nem tekintik egyenrangú félnek hazánkat és a másik tizennégy érintett országot. Álláspontunk szerint ez a pénz jár a magyar embereknek, és mivel kormányközi megállapodásról van szó, nem is kérdés, hogy ez a forrás közpénz. Az alapkezelő közös kiválasztásával gyakorlatilag annyit kérünk, hogy ezt a közpénzt átláthatóan költsük el. A norvég értelmezés szerint ők azt akarják, hogy a Civil Alap kezelőjét a kormánytól függetlenül válasszák ki. A döntést viszont csak a magyar kormánytól függetlenítenék és egyedül a norvég kormány kezébe adnák. Nem nehéz ebbe némi lenézést is belelátni, amely szerint a magyarok szempontjai kevésbé fontosak a norvégokénál. Ha ez nemcsak hibás érvelés a részükről, hanem komolyan gondolják, akkor számunkra nyilvánvalóan elfogadhatatlan és távolról sem európai gondolat egymás országait, kormányait rangsorolni.

– Létezik egy Svájci Alap is. Velük sikerült megállapodni?

– Érdekes, hogy a Svájci Alap esetében, amelyet azonos logika mentén hoztak létre, nincs is szó kötelező civil alapról. A források felhasználását a fogadó országra bízzák, pusztán hangsúlyokat kérnek. Ez a Svájci Alap esetében a következő időszakban a szakképzés és a gazdaságfejlesztés lesz, Civil Alapot nem kérnek, és a forráskezelők kiválasztása is közösen történik. Ha Svájc, az egyik legdemokratikusabb ország a világon, ezt el tudja fogadni, akkor különösen érthetetlen a norvég fél magatartása.

– Jelenleg a norvégok élvezik a közös piac előnyeit, mi pedig nem kapjuk meg a pénzünket. Nem az történik most, amit ők akarnak?

– Addig megyünk el, amíg csak lehet. A magyar kormány feladata, hogy mindig a magyarok érdeke szerint cselekedjen. A szóban forgó pénzekről nem fogunk lemondani. Több konstruktív javaslattal is éltünk már, és addig tárgyalunk, amíg nem születik megállapodás. A norvég tárgyalópartnerek azt szokták mondogatni, írjuk alá a megállapodást, aztán utána minden bizonnyal meg fogunk tudni állapodni a részletekről. Mi viszont ragaszkodunk ahhoz, hogy minden részletet államközi szerződésben rögzítsünk. Nem rajtunk fog múlni, hogy az egyezség megszületik-e. Most úgy tűnhet, a norvégokat nem szorítja az idő, de mégis csak egy Európai Unió­val kötött komoly szerződésről van szó. Nem húzhatják a dolgot a végtelenségig, egyszer oda kell adniuk a magyaroknak járó összeget.

– Mik voltak az önök konstruktív javaslatai, amelyeket említett?

– Például azt javasoltuk, hogy az egész pénzt költsük felzárkóztatásra. Ezt sem fogadta el a norvég fél. Akár örömmel megemeljük a Civil Alapra szánt keretet, de döntsünk közösen az alapkezelőről. Hatvanezer nem kormányzati szervezet működik Magyarországon. A norvégoknak, ha valóban a civil szférát szeretnék támogatni, bőven van lehetőségük megoldást találni. Látható, hogy mi kompromisszumkészek vagyunk, viszont vannak olyan vörös vonalak, amelyeket nem hagyunk átlépni. Abban nem engedhetünk, hogy közösen válasszuk ki a Civil Alap kezelőjét.

– Miért olyan biztosak benne, hogy a norvégok nem megfelelő alapkezelőt választanának?

– A tizenöt országból, amely jogosult a norvég alapból részesülni, hatban olyan szervezet lesz az alapkezelő, amely bizonyíthatóan közvetlenül Soros György hálózatához tartozik. Senki nem hinné el, hogy nem politikai befolyásolásról van szó, ha nálunk is a Nyílt Társadalom Alapítvány lenne az alapkezelő."

2021.08.05. 15:34:17

"– Okos enged, szamár szenved – tartja a mondás. Nem volna egyszerűbb engedni, és az összeg kilencvenöt százalékát pozitív célokra felhasználni? Mi szükség van erre a politikai szkanderre?

– Mi is épp azt kérdezzük, hogy mi szükség van erre a küzdelemre. Ha a norvégok valóban támogatni akarják a magyar civileket, akkor a hatvanezer ilyen hazai társadalmi szervezet közül biztosan találnak alkalmasat, és meg tudunk majd állapodni. Ha a Soros Alapítvány döntene a közpénzekről, akkor azok biztosan nem a civil szféra támogatásában hasznosulnának, hanem aktív politizálásra folynának el. Be akarnak avatkozni a magyar közéletbe, és az emberek akaratával szemben azon dolgoznak, hogy bevándorlóországot csináljanak hazánkból."

"A szálak Soros György szervezeteihez vezetnek

– A szóban forgó Civil Alapok forrásait a jogosult tizenöt országból hatban Soros Györgyhöz közvetlenül köthető szervezetek osztják szét. Ezek az államok mind az amerikai spekuláns által aktívan figyelt közép- és kelet-európai régiókban vannak.
– Litvániában a Nyitott Litvánia Alapítvány – a Nyílt Társadalom Alapítványok litvániai szervezete – a kiválasztott alapkezelő.
– Bulgáriában a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány felel a pénzek szétosztásáért.
– Csehországban a Nyílt Társadalom Alapítvány prágai szervezete oszthatja ki a Civil Alap pénzeit.
– Észtországban a Nyílt Észtország Alapítvány az alapkezelő.
– Lengyelországban a Stefan Batory Alapítvány a Civil Alap felelőse. Ennek a szintén Soros György érdekkörébe tartozó szervezetnek a honlapján a Nyílt Társadalom Alapítványok vannak feltüntetve fő támogatóként az EGT Alap mellett.
– Szlovákiában az Ekopolis Alapítvány az alapkezelő, amely az Ökotárs Alapítvánnyal együtt tagja az Environmental Partnership Associationnek.
– Magyarországon az előző ciklusban az Ökotárs Alapítvány felelt a Civil Alap forrásainak elosztásáért, amelynek szintén a Nyílt Társadalom Alapítványok nyújtanak jelentős támogatást."

Neytiri1 2021.08.05. 16:01:03

@gazoló: lehetnek. Aranyban nem számít hogy fiúk vagy lányok. :)
Upssz! Lehet, hogy ez már parazitaliberálfasiszta gondolat?

gazoló 2021.08.05. 16:15:18

@Neytiri1: DDD

az :-)

igazmagyar hitvallás szerint fehérnépnek soksokgyereketszülve konyhában a helye,vakkomondoron túl,ott ahol a kúrtafarkú malac túr))

taga20 2021.08.05. 17:11:42

@gazoló: @Neytiri1: na látom ma se ússzuk meg a falu bolondját:)))

dehát elfér itt, me ő is egy élőlény, bár valószínű, hogy őt a zördög teremtette.

taga20 2021.08.05. 17:34:05

ja és a csugecimaffia elbaszott 77milliárdot, mert nem engedték nekik, hogy mind a 77-et elsinkofálják.

egy kis érdekesség, egy komment a hávégéről:

"Csak hogy tisztán lássunk a Norvég Alap 77Mrd-ja körül:

"Fideszes képviselő és Mészáros Lőrinc árnyéka
A kiírás és az eddigi gyakorlat szerint a civil lebonyolítónak, amely az adott ország civil szektorainak pályázatait koordinálja, függetlennek kell a politikától és az államtól, hiszen a támogatás nagyobb része amúgy is különböző állami szervezetek (például minisztériumok) befolyása alá kerül. Az államtól és politikától való teljes függetlenség azonban – az általunk megismert indulók közt – kevéssé érvényesült. A lebonyolítói posztra pályázott például az a Magyar Vöröskereszt, amely rendre komoly állami támogatásokban részesül, de tavaly decemberben egyébként a Mészáros-csoport 50 millió forint értékben osztott élelmiszert épp a Magyar Vöröskereszt segítségével.

De pályázott a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat is, amely kapcsán a Magyar Hang emlékeztetett, hogy a szervezet elnökét Kövér Lászlónak hívják.

Azt pedig a 24.hu érdeklődésére erősítette meg a miskolci Nő a Siker nevű alapítvány, hogy ők is pályáztak. A Nő a Sikert 2018-ban alapított Csöbör Katalin fideszes országgyűlési képviselő, de a szervezet kuratóriumában megtaláljuk Mészáros Lőrinc korábbi feleségét, Kelemen Beatrixot is. A szervezet eddig több száz millió forintos állami támogatásban részesült , ennél a 180 milliós tavalyi pályázatnál pedig az látszik, hogy konzorciumban együtt pályáztak a Magyar Vöröskereszttel. De a pártpolitikának is jut szerepe ennél az alapítványnál: az Index most márciusban arról írt, hogy húsvéti csomaggal kecsegtette a fideszes Csöbör Katalin a városi Avas-lakótelep lakóit. „A politikus szórólapon tudatta a hírt, azt írva, hogy a csomagok korlátozott számban állnak rendelkezésre, ezért regisztrálni kell. Ezt március 26-ig lehet egy előre megadott telefonszámon vagy e-mailben megtenni. A szórólapot Csöbör Katalin a Nő a Siker Alapítvány alapítója nevében írta alá.” Ebből felsorolásból is kiderül: az Ökotárssal együtt négy pályázó közül kettőnél teljesen egyértelmű pártkötődés mutatható ki, míg a Vöröskeresztnél a külső szemlélőnek az tűnhet fel, hogy szívesen működik együtt Mészáros Lőrinc jótékonykodásánál, és pályázik együtt egy olyan alapítvánnyal, amelyiknek egyértelmű kormányzati kötődése van."
"

csak hogy a moslék hazudozó, ide is beszaró fityeszorkok, kicsit helyre legyenek téve!

gazoló 2021.08.05. 17:51:50

@taga20:

jól mondod,a nyilvánvalót.

petákot nem adnék a rablógeciknek kormányváltásig se onnan je uniótól.

gazoló 2021.08.05. 18:02:37

@taga20:

kibaszott médiájuktól van herótom.
...hogy elebétékú lobby,hogy megtámadta édeshazánkat,mekkora hasítás van máriaországában satöbbi))

olimpia kapcsán nézem az örkényegyperceseiket,mekkorafaszaságvan.
nem szoktam én a lakájmédiát,de rátukmálják a bemondó románkurvák mindenkire az olimpia alatt.
te tesó,a mandiner az miatetű?))

Neytiri1 2021.08.05. 18:11:34

@taga20: ő nem falu bolondja, hanem falugazdász. :)

Azt írta, hogy pár éve elhagyta a blogvilágot, szabin van és visszatért, de minden perccel, amit a blogvilágban tölt, megrövidíti az életét. Rólunk is csak diggernél olvasott és azóta néha ránéz.
07.26.án regisztrált újra, nem tudom hány éves, de ha években számolja a napokat, amit itt tölt, akkor már 11 évvel rövidítette meg az életét.

Szóval... ő nem az erdész. :)))

Neytiri1 2021.08.05. 18:12:18

@gazoló: mandiner KESMA termék.

gazoló 2021.08.05. 18:13:57

@Neytiri1:

nyugi tapsolnak ennek is,sőt meg is magyarázzák,hogy így akarták :-(

gazoló 2021.08.05. 18:15:01

@Neytiri1:

az olyan,mint az origó az meg olyan,mint egy kitartott rakás szar.

taga20 2021.08.05. 18:15:50

@Neytiri1: má az is baj, hogy ott segít, ahol tud?
0-24-ben kecsöl? neked semmi se jó?

:))))

coub.com/view/2prtlx

taga20 2021.08.05. 18:21:25

@Neytiri1: el kell, hogy keserítselek, de miután behányta az egyik nap a marhaságait, azután este eldicsekedett vele diggerkomájának a rendesnickjén.

ezt csinálja évek óta, nincs semmi novum a falubolondjában. annyira átláccó, mint a vakablak:)))

Neytiri1 2021.08.05. 18:34:28

@gazoló: ja. Amelyik fideszes a mandinerből idéz, annak sok joga nincs hőbörögni, hogyha én mondjuk a Telexből, bár még mindig jobb, mintha az origot húzza elő a kabátja alól.

Neytiri1 2021.08.05. 18:38:35

@taga20: ha ő, akkor miért hazudozik a sajátjainak is arról, hogy ő kicsoda?
Ott van az aktivitásában, minden mondata.

taga20 2021.08.05. 18:50:32

@Neytiri1: miért, miért? a csuti és a többi nyomorult miért csinálja?

mert betegek. ennyi.

ja és a nicknevét heti rendszerességgel törli, mint anno wombi(jó ő ritkábban, de ez náluk egy be vett móccer:)

és képzeld el, mint csinál még ez a falubolondja kishuncut?!

a saját másik nicknevével beszélget, ahogy anno a közös barátunk nevemsenki csinálta:)))

ja és zene, me rég volt!

www.youtube.com/watch?v=hE0jxF_9Ipk

gazoló 2021.08.05. 19:08:42

@taga20:

mé,te nem szoktál boborjánnal beszélgetni?))

Neytiri1 2021.08.05. 19:20:05

@taga20: én csak ámulok-bámulok, hogy mIk vannak!
Micsoda emberek ezek?
Lehet, hogy nevemsenki (magányosanrejszoló) az erdész? Aki egyébként WR is volt?
Teljesen összezavarodtam.

taga20 2021.08.05. 19:22:17

@gazoló: mé, te nem szoktál a 444/hvg nickeddel beszélgetni?:)))

taga20 2021.08.05. 19:28:30

@Neytiri1: minden lehet, még az is, hogy lapos a föld vagy, hogy a fityesz egy becsületes banda:)))

Neytiri1 2021.08.05. 19:51:38

@taga20: ha igaz lehet, akkor WR volt férfi, vagy az erdész nő?

taga20 2021.08.05. 19:57:07

@Neytiri1: szerintem wombi robot volt, a falubolondja meg transzvesztita:)))

habakuk000 2021.08.05. 19:59:04

@taga20: Én ha nagyon muszáj el tudom hinni, hogy a Föld lapos.
De hogy a fidesz becsületes banda azt aztán nem.

Persze a sorosista agymosás az oka, amiatt tamáskodom szegény kicsitsealkeszkicsitsekurva Katicska alapítványa miatt is, ha nem lenne a sorosista agybizsergetés természetesen tudnám, hogy független a kormánytól, el tudnák szórni ők maguktól is azt a kis pénzecskét.

habakuk000 2021.08.05. 20:05:41

@Neytiri1: Belebonyolódtok ezekbe a nevekbe. :)
Ettől függetlenül, aki ide szokott szemetelni, hívják éppen akárminek is, egyetlen -mivel udvariasak vagyunk, s valódi énjén nevezni csúnyaság lenne- személy.

habakuk000 2021.08.05. 20:16:50

@Neytiri1: Na és? Mit számít az, hogy egy nagy csomó ember fölöslegesen mentőautózik illetve meghal, amikor nyertünk egy nagy csomó plecsnit az olimpián?

Föl kell kelni hajnali háromkor és szurkolni, nem feszültséget kelteni.

taga20 2021.08.05. 20:23:32

@habakuk000: hallod haba, ha bekerülünk az éremtáblázaton a tízbe, akkor 300 lesz a benya.

úgy hogy holnap hajnalba kejjé föl drukkolni!:)))

gazoló 2021.08.05. 20:31:45

@habakuk000: @taga20: DDD

látom kóstolgattok degeciek))
pedig érdemes lesz holnap a kajakkenu és a vízilabda miatt is korán kelni))
még kettőötven is lehet a benya,ha kolostori mangalicát megörvendeztetik az újabb aranyakkal))

Neytiri1 2021.08.05. 20:36:15

@habakuk000: álmos leszek akkor holnap délutánra, ha hajnal háromkor felkelek szurkolni. És akkor nyűgös leszek. Az meg nem jó senkinek sem.
Inkább kialszom magam. :)

taga20 2021.08.05. 20:41:10

@gazoló: nem mi voltunk, hanem tótawé:))

"Ma az olimpia nem a sport ünnepe, hanem a buta nacionalizmusé. Ezt a cirkuszt már csak a nemzeti sikerek amorf áhítása tartja életben, és a hozzá kapcsolódó maffia. Vélemény.

Negyedikek lettünk hegyibicikliben. Mi, a magyarok. Tehát én is, noha nincs biciklim. Aranyérmes vagyok emellett kardvívásban, és ezüstérmes párbajtőrben, olyasmim talán van valahol, mert rengeteg vasat és rezet őrizgetek olyan alapon, hogy valamire még jó lesz.

Ez következik abból, ahogy egyesek rendre emlegetik az olimpiai és egyéb sporteredményeket: kijutottunk, derekasan küzdöttünk, ennyiedikek lettünk. És amíg egy-egy magyar a voltaképpeni biciklizést és párbajtőrözést intézi,

ezeket a tetteket a magyarok a képernyő előtti sörfogyasztással érik el."

;)

taga20 2021.08.05. 20:52:00

@Neytiri1: most lebuktál frau! te igazából bádszpenszer vagy!:)))

www.youtube.com/watch?v=hDEYDfx_my8

Neytiri1 2021.08.05. 20:53:59

@taga20: ne felejtsük, orbánt is amikor őt cseszik le, akkor azt is a magyar nép megsértésének tekinti és nevezi, holott a kÓrmánya kapja. Egy helyre megy, gondolja a söröshordó és mennyivel jobban hangzik így és lehet hergelni azokat ezzel, akik ezt beveszik, nem vállalva a tettének következményeit.

gazoló 2021.08.05. 21:03:39

@taga20:

Tótavé így látja,én még hiszek a mesékben))

........
a tek figyel téged)
youtu.be/BbZWXijZwTg

taga20 2021.08.05. 21:07:16

@gazoló: én veled vagyok tesó, nem evvel a födhőz ragadt lipcsi tótawével:)))

gazoló 2021.08.06. 09:31:29

kiestünk pólóba a gecibe!
Jobbak a görögök!
nyerjék meg,basszaisten!
nyerjék meg! gratulálok!
már akkor éreztem amikor néhány éve együtt hugyoztam velük a klooban, szigeten egy tornán,a Hajós Alfréd uszodában!

gazoló 2021.08.06. 10:03:34

@babalawo:
takaroggyagecibefasszopó!

2021.08.06. 11:08:43

@gazoló: Ideges vagy hatelemis?

2021.08.06. 12:03:56

Na kékrinya, itt van az egyezmény az EU, és Norvégia között. Meg kell próbálni megkeresni benne, hol van leírva, hogy a norvégek önkényesen kijelölhetik azt a szervezetet, amely koordinálja az egyes programokra adott pénz.
Ez nem alamizsna, nem támogatás, hanem jóvátétel azért, hogy Norvégia korlátozás nélkül használhatja az Eu piacait.

eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A52016PC0086

guma 2021.08.06. 13:46:12

@Neytiri1:

tudod ez az óvodás féreg még azt sem érti nagy igyekezetében, hogy az sincs beleirva pl a volt mészárosné oszthatja a norvégok pénzét...
hiába, nem tud kimászni a föld alól és hord mindent mintha a saját szövege lenne, mert a linkek fárasztják - vagy szégyenli hova jár! :D

@gazoló:

@taga20:

minden tekintetbe fura ez az olimpia és még a sikereknek sem tudok úgy örülni mint pár éve.

Neytiri1 2021.08.06. 14:15:46

@guma: ha külföld, akkor soros, ha belföld, akkor gyurcsány. Ezzel a két névvel elintéznek mindent, gondolkodás nélkül.
77 millliárd forintra most azt mondják, hogy tartozik nekik Norvégia.
Sok-sok-sok milliárddal az EU.
Ami nem jön be, azt majd mi összedobjuk, van itt elég pénz.
Meg majd adnak az oroszok és a kínaiak. Az jó pénz, azzal semmi gond sincs, az jöhet.
A lényeg, hogy igazságosan ők osszanak, és az, hogy mindenre, ami miatt nem kapunk pénzt, arra a válasz a buzitörvény miatt orrol "ránk" mindenki.
Milyen jó neki, hogy cca. 10 millió ember áll mögötte(?).

guma 2021.08.06. 14:20:51

@Neytiri1:

az a szörnyű, hogy ez csak a felszin töredéke, mert mindent eltakar a sok terelő szöveg amit mindenhonnan ránk öntenek.

taga20 2021.08.06. 14:47:44

@gazoló: hatelemis lavóros tezsvérem, nem mekbeszéltük, hogy a falubolondját nem bántjuk, hanem szeretyük?:)))

inkább nézzük a zolimpiát, és drukkoljunk!

www.youtube.com/watch?v=NBkyth_KT3E

habakuk000 2021.08.06. 14:50:37

@Neytiri1: Nem tudom, hol az a 10 milla, most léptem ki egy kassai irodából, ott sem hallgatják már a királyi adókat.

gazoló 2021.08.06. 14:55:58

@taga20: D

nem akarok többszót rá vesztegetni,de dohogtam magamban a pólósfiúk miatt,erre jön szembe ez a fhasz!

@guma:

bocs Margó a kocsmához méltatlan kifejezésekért ))

gazoló 2021.08.06. 15:00:19

@guma:
már lenyugodtam a picsába,de akkor is nézem és szurkolok.
felül kell emelkedni nemzeti görcsökön,akkor jó.
akkor nem kapkod a zember a vérnyomáscsökkentők után))

taga20 2021.08.06. 15:07:50

@gazoló: spongyátrá!

az a kurva adrenalin, meg a csutigeci miatt, én is mindig ideg állapotban vagyok:)))

ja és tippelj! hány aranyunk lesz a végén?

gazoló 2021.08.06. 15:15:40

@taga20: DD

már nem érdekel mennyi lesz))
bevettem a xanaxot..
sztem kb. még kettő.

Neytiri1 2021.08.06. 15:19:49

@gazoló: a bronz sem rossz. :)
Hátha az sikerül.

gazoló 2021.08.06. 15:26:41

@Neytiri1: DDD

nem bántanám a fijjukat,az is nagyszerű eredmény.
kicsit több vért kellett volna velük itatni))

gazoló 2021.08.06. 15:30:16

@taga20:

ááá,nem vagy te olyan))
soha egy rossz szavad,vagy sértő megjegyzésed nem volt :-)
régóta ismerlek,tanúsíthatom))

youtu.be/0sy-my9-ukA

taga20 2021.08.06. 15:34:29

@gazoló: szerintem is;)

(azé tótawének valahol igaza van)

egy kérdés hozzád! szerinted india miért nincs a fasorban se? ennyire szarnak erre az egészre?

annyi ember él náluk, mint kínában, de egy arany érmük sincs. miért szerinted?

Neytiri1 2021.08.06. 15:35:03

@gazoló: addig is gyönyörködjünk Anglia miniszterelnöke és az esernyője közötti szoros és harmonikus kapcsolatában. :)
www.youtube.com/watch?v=F30oGnipOYo

2021.08.06. 15:36:12

@guma: Te még élsz? De minek......

gazoló 2021.08.06. 15:42:09

@Neytiri1: DDD

medvét láttak Orosházán)) HVG

"andi,ne símogasd a mackót))

kepkuldes.com/images/8597982ecdf3153edab3ccd46443e3d3.jpg

gazoló 2021.08.06. 15:44:58

@taga20:

leszarják,enélkül is elérik a nirvánát))
nekem bezzeg kell hozzá egy karton sör,meg két arany))

taga20 2021.08.06. 15:50:26

@gazoló: kösz tesó, me rég gondoltam rá, és ő örök;)

tudod mi volt az ő szerencséje?

az, hogy időben halt meg, és nem lett belőle patakiattila, vagy feró, vagy szikora.
mert a csutiék bedarálták volna.

u.i.: ha kicsit morbid voltam, elnézést kérek, de és!

taga20 2021.08.06. 15:54:42

@gazoló: most akko nekik van igazuk, vagy neked kereszténytezsvérem?

me mindenkinek nem lehet!:)))

gazoló 2021.08.06. 16:03:02

@taga20:

fahasz haverodnak))

youtu.be/8FjyXwHlAGE
csak azé,nehogy azt gondolja,hogy itt bárki is megnyitja,125. fahaszságát))

Neytiri1 2021.08.06. 16:03:18

@babalawo: a migrációs helyzet kezelésében egyetértek vele, de ezt már régen leírtam ide is.

taga20 2021.08.06. 16:11:16

@Neytiri1: fraudrága, szerintem mekdumáltuk már párszor, hogy a falubolondját nem etetjük, me meghízik.

nincs értelme egy disznóval birkózni, me lehúz a ganéba.

Neytiri1 2021.08.06. 16:16:21

@taga20: gondoltam megnyugatom, hátha megpihen.

taga20 2021.08.06. 16:27:20

@Neytiri1: ahhoz a retkes hasát, vagy lelkét kéne cirógatnod. nem fok sikerülni, me minden nap elhord mindenféle kurvának téged is, ahogy gumát is.

és nem szolgáltatok rá, de őt ez nem érdekli.

na küldök egy jót, amit érdemes végig nézni. én egyszer voltam ezen, és még néhány színházi előadáson ott, és azt kell mondjam, hogy szeretem a libsi bagázst.

mert én is az vagyok.

ja és a küldés:

www.youtube.com/watch?v=iBMkMoGpr2g

taga20 2021.08.06. 16:43:51

@babalawo: tölgy, most segget csinálok a számból, de válaszolok neked.

a feleségem éppen kocsonyát csinál, és segítek neki éppen.

tegnap este meg birkóztunk, és döntetlen lett, me mindaketten szeretjük egymást:)))

erdész, nincs kedved találkozni egy libsivel, aki nem pucsitbe mindenféle szélnek?
szerintem csak nyernél velem:)))

taga20 2021.08.06. 17:37:18

@babalawo: tudod erdész miért szeretlek?

me te baszod, mindig elkapod a szarva közt a tőgyét!:)))

u.i.: te mindig rám vagy a fajtámra mondod, hogy személyeskedünk, és ez neked nem teccik.

erre te!

nincs olyan kommented bármelyik nickneveden, hogy ne szállj bele a vitapartneredbe, és a feleségét, vagy a gyerekeit, vagy a szüleit ne gyalázd.

szerinted ez rendben van?

guma 2021.08.06. 19:08:32

@taga20:

ilyen könnyen mutatja be, hogy nem ember csak egy primitiv kezdeménye a földnek.

jaegtoer 2021.08.07. 08:21:04

@taga20: @guma: tartsátok szem előtt, hogy a büdös bogár is hasznos része az ökorendszernek.

Szerintem sikerként kell értékelni, hogy b. rendszeresen visszajár jó modort tanulni. Az meg, hogy lassan halad, genetikai adottság lehet, amiről nem tehet.
süti beállítások módosítása