He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bródy Jánosnak mesélhetnek „a nagy magyarok”

2019.09.20. 04:53 guma

Tudod, én ott voltam

Tudom, téged is érdekelnek még a régi történetek
Mikor a nagy mesélők idézik fel a kalandos éveket
Én emlékszem, hogy nem úgy volt, de minek is mondanám
Úgy volt, ahogy volt

 Most az a szokás, hogy hamisítják a múltat mindenfelé
De bosszantó, hogy a színpad ma már az utólag hősöké
Hát ne mesélj nekem, én ott voltam, és jó a memóriám
Úgy volt, ahogy volt

 

 Hidd el nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a rockandroll
És ne mesélj nekem a csajokról
Tudod, én ott voltam

 

Te ne mesélj nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a rockandroll
És ne magyarázd el, hogy miről szólt
Tudod, én ott voltam

 

Tudod, jönnek most a nagy magyarok, a későn ébredők
Hogy ellenálltak a rendszernek, s milyen bátrak voltak ők
Kevesen voltak, sokan maradtak, de minek is mondanám
Úgy volt, ahogy volt

 

Volt idő, mikor nem volt mindegy, miről szól a dal
És lázadónak számított egy rockandroll zenekar
Hát ne mesélj nekem, én ott voltam, és jó a memóriám
Úgy volt, ahogy volt

 

Hidd el nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a rockandroll
És ne mesélj nekem a csajokról
Tudod, én ott voltam

 

Te ne mesélj nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a rockandroll
És ne magyarázd el, hogy miről szólt
Tudod, én ott voltam

 

Bródy János Facebook-oldalán jelentette be, hogy megjelent legújabb „nem rádióbarát” dala a Lángoló Gitárokon. A Kossuth-díjas dalszerző nem járhat messze az igazságtól, amikor úgy véli, az állami rádió ezt sem fogja leadni.

A Tudod, én ott voltam című számában a Tiniként becézett rezignált nyugger arra figyelmeztet, hogy nem minden mindig történik úgy, ahogy később a nagyok mondják. Ezt persze Bródy János pontosan tudja, hisz’ másokkal ellentétben, ő tényleg ott is volt, és jó a memóriája.

Látja az utólagos hősöket, a későn ébredőket, a múlt meghamisítását…

A dal zenéjét Tolcsvay László szerezte.

Kiemelt kép: Bródy János/Facebook

https://24.hu/kultura/2019/09/19/brody-janos-ner-uj-dal-nagy-magyarok/

 

 

Amikor Bródy János 1964-ben belépett az Illés zenekarba, még senki se gondolta, hogy ez volt az első lépés a magyar nyelvű rockzene hosszú történetében, és 50 év után már legendákat fognak mesélni a kezdetekről. Bródy legújabb klipjében a rá jellemző iróniával figyelmeztet minket arra, hogy a dolgok nem mindig úgy történtek, ahogy később a nagy mesélők idézik fel a kalandos éveket, és azt állítja, hogy ő tudja, hogy úgy volt, ahogy volt, mert ő ott volt.
A rockzene csúcskorszakára emlékeztető, Tolcsvay Lászlóval együtt írt dalt Kirschner Péter hangszerelése teszi tökéletes idézőjelbe, és Bródy szövege emeli a költészet és a jelenlegi közélet közelébe.
A klip felvételét stílusosan a ROCKMÚZEUM színhelyén követték el az alkotók, keretet adva a jó ritmusérzékkel összevágott képanyagnak. Úgy tűnik, a Tini becenevű rezignált nyugger még mindig képes meglepni az évtizedes követőket is, nem is beszélve az ifjú rajongókról, akik teltházas koncerteken ünneplik az egyébként bölcs gondolatairól közismert művészt.
Öreg rocker nem vén rocker, na ja.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr4215135582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazoló 2019.09.21. 12:37:34

"És ne mesélj nekem a csajokról
Tudod, én ott voltam"

szerintem ezt hozzád írta)

guma 2019.09.22. 09:08:10

@gazoló:

ne személyeskedjünk!
jó? :-))))

taga20 2019.09.22. 09:35:57

@gazoló: a vezetés közbeni mobilozás 30 rúgó lesz binyiglis. viszont sörben is fizethecc!

ja és erre figyejjé! hasznos tanács fiúknak:)))

www.napiszar.hu/showPost/Vigyazzatok_fiuk_P

gazoló 2019.09.22. 09:41:36

@guma: )

simán betámadják őt azok az"István a király imádók is akik még akkor a pártgyűlésen ültek munkásőrként)

Ő csak tudja hiszem ott lógatta a lábát azon a lapostetős épületen már 68-ban a dunakanyarban. .ja és a lányok is,na ja))

guma 2019.09.22. 11:30:56

@gazoló: :-)))

ezért veszélyes imádni bárkit, bármit. piszkosul félrevisz, kiforgat...
nem is értem ezt a vonalat.

szeretni, az más!
feltétel nélkül elfogadni valaki gyengeségét, nagyszerűségét - az az élmény kimeríthetetlen bőségszaruja.

ja és a dátum: már 65-ben is volt tetőn. :)))
láttam! :DDDDD

gazoló 2019.09.22. 11:35:43

@guma: DDD

csak mer csak írtam a hatvannyolcas ikónikus dátumot,mert nem vagyok olyan vén)))

guma 2019.09.22. 11:41:21

@gazoló:

óóóóóóóóóóóóóó! :))))
komolyan? én most fiatalodtam 50 évet!
érik meglepetések ám az embert!:DDDD

file:///C:/Users/Margit/Desktop/m16.gif

gazoló 2019.09.22. 11:45:15

@taga20: DDD

ja,a vágásira gondolsz a kalapácsnyél megvezetésére)

gazoló 2019.09.22. 11:47:17

@guma: D

pedig azt hittem kapok a pofámra)

taga20 2019.09.22. 11:54:25

@guma: margarita, ha nem töltöd fel az egész vinyodat a netre, akkor nem fogjuk tudni megnyitni ezt a gifet:)))

guma 2019.09.22. 12:12:19

@taga20:

majd kitalálok valamit, feltöltés helyett! :)))

@gazoló:

persze!
hiszen egyre jobban rákap a Cicára (az meg rá!) :DDD

gazoló 2019.09.22. 12:30:50

@guma: )

visszatérve Bródyhoz,a rockmúzeumhoz,a RAM colosseumhoz.
az épületben kapott helyet a Radnóti emlékszoba Fanny halála után.
hidegverősen álmélkodvaaz üveg előtt,de mindig meg kell néznem,ha arra járok.

(kár,hogy az Experidance-nek is sikerült szétcsesződni)

guma 2019.09.24. 07:25:56

@gazoló:

hideglelősen?

én most ezen borzongtam megint:

"Ha vége ennek a háborúnak, a feladatok mérhetetlen sora vár reánk, el kell temetni a halottakat, el kell takarítani a romokat, kenyeret kell adni az éhezőknek, valamilyen államfélét kell építeni a cserepekből, amit a rablógyilkos horda, melynek nagy része megszökött már, ránk hagyott. De ez a kisebbik feladat. Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban; ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből, a "jobboldaliság" címkéjével ismert különös valamit, a tudatot, hogy ő, mint "keresztény magyar ember" előjogokkal élhet a világban, egyszerűen azért, mert "keresztény, magyar úri ember", joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem "keresztény magyar", vagy "úriember", tartani a markát s a keresztény-magyar markába baksist kérni az államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a "jobboldaliság" igaz értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves és ebben a szellemben, légkörben nevelkedik, reménytelen: talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt: de szíve mélyén örökké visszasírja a "jobboldali, keresztény, nemzeti" világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. S lehetett "előkelő közhivatalnok"-nak lenni és sérthetetlen, páncélinggel védett katonatisztnek; s mindezért nem adni semmit, csak becses létezés tényét. Ez a fajta sohasem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van, vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet." MÁRAI

ez egy elég sommás idézet Máraitól, de úgy kerek a történet, ha mellé teszük a "kommunistákról" alkotott véleményét is

"A kommunizmus megbukott minden értelemben, de a kommunistáktól nehéz lesz megszabadulni, mert senki sem olyan veszedelmes, mint egy bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az eszmét védi, hanem a meztelen életét és a zsákmányt.”
"A kommunisták minden pillanatban hajlandóak feláldozni a kommunistákat, ha ezen az áron megmenthetnek egy nagy csalást és hazugságot: a Kommunizmust."

Aztán a középosztályról:

"Magyarország egyik végzete a közhivatalnok. Hungáriának ez a selyemfiúja! Ez a szájaló önkény, nyegle kitartottság, pökhendi önzés, ez a rémuralom, nemzet és egyén felett! (...) Ezek árultak, adtak el az elmúlt években mindent, ezek árultak hazát és jogot".

mgdé 2019.09.24. 13:32:36

@guma:

Mintha írt volna valamit arról is, hogy mi lesz, ha a prolik után jönnek a mindent akaró parasztok ...

gazoló 2019.09.24. 14:36:37

@guma: DDD

patent mindhárom írás az "ezekugyanazokra. amikor olvasni kezdtem tényleg azt gondoltam a mostani förmedvényekről van szó..persze hogy azokról(

gazoló 2019.09.24. 14:41:26

@Én de genere Mi:

"jönnek a szarból az "így gondozottak)

"Esterházy Péter: Így gondozd a magyarodat!

A csokorba kötött magyart szétbontjuk, és éles késsel ferdén visszavágjuk. Kivétel a fásszárúak, mert azokat törjük vagy kalapáccsal zúzzuk. Nehogy megrohadjon a magyar. Az összement magyart a savó leöntése után túrónak használhatjuk...

A magyar emlős. Egy magyar nem csinál nyarat. A magyar a sötét, ahová Európa ugrik. Ki tartson magyart? Kezdő magyarbarát inkább kanmagyart tartson, ne szukát! Tanácsosabb fajtiszta magyart beszerezni, mint valami bizonytalan származású magyart.

Öreg magyart ne vegyünk! A magyart következetesen dicsérjük vagy dorgáljuk! Lágy, barátságos hang: jól van, jó magyar, illetve keményen, határozottan: pfuj, magyar, helyedre! A magyar a tartós fogyasztási cikkek kategóriájába tartozik.

Olcsó magyarnak híg a leve!

A magyartartás csak akkor gazdaságos, ha a törzsállományunktól szaporulatot nyerünk, és azt fölneveljük. Az erogén zónákat piros-fehér-zölddel jeleztük...

Hogyan öltöztessük a magyarokat? Ami a pelenkázást illeti, legjobb a magyart minden étkezés előtt tisztába tenni. Szoptatás 3 óránként. Levegőt minden magyar igényel, de nem huzat formájában. A Kárpát-medence huzatos... (magyarul: húzzon el innen minden magyar). A rágalmaktól magyarod minősége alig változik, az esetleges vizeletfoltokkal ne törődj, bazmeg."

guma 2019.09.28. 05:57:47

@gazoló:

Varró Dániel : Miért üres a postaláda mostanába

Nem tudom, hogy mostanában
Miért üres a postaláda.
Megy az ember oskolába,
Belekukkant, belenéz:
Se képeslap, se levél.

Postás bácsi, mondja, drága,
Hol csatangol mostanába?

Új ficsúrok, asszonykák
Nekem, kérem, azt mondták,
Mostanában más a módi,
Nem divat már futni-lótni.

Én hallgattam az intelmekre,
Felköltöztem az internetre.

Untam is már lótni-futni,
Meg hát aztán, tetszik tudni,
Délutánra általában
Átkozottul fájt a lábam.

Mer' azelőtt minden háznál
Személyesen kint termettem -
Mostanában moccanom se köll, hogy
Itt lakok az internetben.

Azóta a levelek
Nem hevernek kupacban,
Levél helyett üzenet,
Bélyeg helyett kukac van.

Látom nem fáj, még ha fáj is,
Létezésem virtuális.

A nevem is más lett, rám a
Régi név már nem illett,
Nem hívnak már Gálnak, Pálnak,
Hanem hívnak Emilnek.

Emil bácsi, tiszteletem,
Jött -e ma tíz levelem?
Jött, Varró úr, izengettek
Nem is tizen, tizenketten.

Írt a Babarcú Démon
(Egy szívnek, mi olvadékony,
Sokat jelent ez a pár szó),
Írt a Büdös Pizsamázó,
Írt a Bús, Piros Vödör
(Kit szomju fájdalom gyötör),
Írt a híres Paca cár,
Írt a nagy Zsiráfmadár,
Írt a kék szemü, daliás Luk gróf
(Mind a két füle mazsolás kuglóf),
Írt Szösz néne (igen, ez ő),
Írt a Devizalevelező
Írt a Csálé és az Egyenes
(Egyik email, másik sms),
Elefánt úr s a többi állat,
Egyet én írtam magának,
Mert múltkor a címzés, kérem,
Rossz volt tízből nyolc levélen,
Elgépelte, tiszta rosszak,
Azt nyolcat visszahoztam.

guma 2019.09.28. 06:04:21

osszátok be:

Romhányi József: Interjú a farkassal, aki állítólag megette Piroskát

Az Uj Bárány riportere felkereste Ordast.
Interjút kér. Én leközlöm. Olvasd.
- Igaz volna ama vád,
hogy ön orvul elfogyasztott egy egész nyers nagymamát?
- Egy nagymamát? Egy grammot se!
Ez az egész csak Grimm-mese!
- Hogy Piroskát Ön falta fel, talán az is hamis vád?
Nem hagyott meg belôle mást, csak egy fél pár harisnyát!
- Hogy én ôt ruhástul? Mit ki nem eszeltek!
Én még az almát is hámozva eszem meg.
- Furcsa, hogy a kunyhóban, hol megevôdtek mindketten,
mégis piros farkasnyálnyom díszeleg a parketten.
- Az úgy történt, hogy ôk aznap meghívtak a viskóba.
Nagyon finom uzsonna volt, szamóca és piskóta,
s mivelhogy én evés közben állandóan vicsorgok,
a vérveres szamócalé a pofámból kicsorgott.
- Én úgy tudtam, Önnél szabály,
hogy csak friss húsárut zabál.
- Kacsa! Füvet rágok lomhán legelészve,
zsengét, hogy a gyenge gyomrom megeméssze.
- És meddig lesz Önnél a juhhús is tiltva?
- Eddig! De errôl már nem írhatsz, te birka!
süti beállítások módosítása