Magyar Country
2019.03.24. 07:00 guma
157 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr6314692730
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
eszti..... 2019.04.03. 18:15:26
@guma:
Ne vegye! A kocsma egy menedék és te vagy a lelke. Mivé is lennénk nélküle/d????
Amikor egy-egy nap összezúz, azzal a gondolattal nyugtatom magam: Majd megírom gumánál és minden jobb lesz! :)
Ne vegye! A kocsma egy menedék és te vagy a lelke. Mivé is lennénk nélküle/d????
Amikor egy-egy nap összezúz, azzal a gondolattal nyugtatom magam: Majd megírom gumánál és minden jobb lesz! :)
Orica Középföldi 2019.04.04. 11:37:44
Magyarország és kultúrája ma.
Minthogy Orbán Viktor szövegírója Juncker ürügyén elővette Marx nevét is, a lakájmédia lelkes Marx-kutatásba fogott.
Márpedig ha a lakájmédia keres, akkor talál - ezúttal Marx antiszemitizmusának bizonyítékait.
"Ennél is tovább megy Marx a Tőkében, ahol így gyalázkodik: 'Minden árucikk csak pénzt hoz a körülmetélt zsidóknak.' Ez szó szerint idézet..." - írja az Origó, majd a Magyar Nemzet, és utána sorra az összes betűvetemülő a legutolsó nertrollig.
Azzal most nem foglalkoznék külön, hogy az "idézett" mű címe nem "Tőke", hanem "A tőke", lényegtelen. De a "szó szerinti idézet", az ugye, azt jelenti, amit. Szó szerint.
A tőkében természetesen nem szerepel ilyen mondat. (Talán a Tőkében? De olyat meg Marx nem írt.)
Szó szerint ugyanis a mondat így néz ki: "A tőkés tudja, hogy valamennyi áru, bármilyen toprongyos külsejű, vagy bármennyire rossz is a szaga, hitében és valójában pénz, bensőleg körülmetélt zsidó, s emellett csodaszer, amellyel pénzből több pénzt lehet csinálni."
Nos, ez persze egészen mást jelent. Talán nem túl egyszerű mondat, de Marx nem a NER firkászainak és befogadóinak írt, mint a Bayer Zsoci, aki mindig érthető, bár jobb lenne, ha nem lenne az.
De ha valaki netán nem értené, abban sem Marx a hibás, hanem Pál apostol, akit ez a furi Marx parafrazál. Pál ugyanis azt írja a rómaiakhoz intézett levelében (2. 28-29.): "Mert nem az részesül dicséretben, aki külsőleg zsidó, aki testén külsőleg van körülmetélve, hanem az részesül dicséretben - mégpedig nem emberektől, hanem Istentől -, aki belsejében zsidó, aki nem betű szerint, hanem szívében a Lélek által van körülmetélve."
Hát, igen. Persze lehet, hogy az Origó és a Magyar Nemzet szerint Pál is antiszemita volt. Végülis, miért ne? Ezek a keresztények mindig gyanúsak, ha nem vadásznak helikopterről rénszarvasra.
(Konok P)
*
folyt.
Minthogy Orbán Viktor szövegírója Juncker ürügyén elővette Marx nevét is, a lakájmédia lelkes Marx-kutatásba fogott.
Márpedig ha a lakájmédia keres, akkor talál - ezúttal Marx antiszemitizmusának bizonyítékait.
"Ennél is tovább megy Marx a Tőkében, ahol így gyalázkodik: 'Minden árucikk csak pénzt hoz a körülmetélt zsidóknak.' Ez szó szerint idézet..." - írja az Origó, majd a Magyar Nemzet, és utána sorra az összes betűvetemülő a legutolsó nertrollig.
Azzal most nem foglalkoznék külön, hogy az "idézett" mű címe nem "Tőke", hanem "A tőke", lényegtelen. De a "szó szerinti idézet", az ugye, azt jelenti, amit. Szó szerint.
A tőkében természetesen nem szerepel ilyen mondat. (Talán a Tőkében? De olyat meg Marx nem írt.)
Szó szerint ugyanis a mondat így néz ki: "A tőkés tudja, hogy valamennyi áru, bármilyen toprongyos külsejű, vagy bármennyire rossz is a szaga, hitében és valójában pénz, bensőleg körülmetélt zsidó, s emellett csodaszer, amellyel pénzből több pénzt lehet csinálni."
Nos, ez persze egészen mást jelent. Talán nem túl egyszerű mondat, de Marx nem a NER firkászainak és befogadóinak írt, mint a Bayer Zsoci, aki mindig érthető, bár jobb lenne, ha nem lenne az.
De ha valaki netán nem értené, abban sem Marx a hibás, hanem Pál apostol, akit ez a furi Marx parafrazál. Pál ugyanis azt írja a rómaiakhoz intézett levelében (2. 28-29.): "Mert nem az részesül dicséretben, aki külsőleg zsidó, aki testén külsőleg van körülmetélve, hanem az részesül dicséretben - mégpedig nem emberektől, hanem Istentől -, aki belsejében zsidó, aki nem betű szerint, hanem szívében a Lélek által van körülmetélve."
Hát, igen. Persze lehet, hogy az Origó és a Magyar Nemzet szerint Pál is antiszemita volt. Végülis, miért ne? Ezek a keresztények mindig gyanúsak, ha nem vadásznak helikopterről rénszarvasra.
(Konok P)
*
folyt.
Orica Középföldi 2019.04.04. 11:37:59
Magyarország és kultúrája ma.
Minthogy Orbán Viktor szövegírója Juncker ürügyén elővette Marx nevét is, a lakájmédia lelkes Marx-kutatásba fogott.
Márpedig ha a lakájmédia keres, akkor talál - ezúttal Marx antiszemitizmusának bizonyítékait.
"Ennél is tovább megy Marx a Tőkében, ahol így gyalázkodik: 'Minden árucikk csak pénzt hoz a körülmetélt zsidóknak.' Ez szó szerint idézet..." - írja az Origó, majd a Magyar Nemzet, és utána sorra az összes betűvetemülő a legutolsó nertrollig.
Azzal most nem foglalkoznék külön, hogy az "idézett" mű címe nem "Tőke", hanem "A tőke", lényegtelen. De a "szó szerinti idézet", az ugye, azt jelenti, amit. Szó szerint.
A tőkében természetesen nem szerepel ilyen mondat. (Talán a Tőkében? De olyat meg Marx nem írt.)
Szó szerint ugyanis a mondat így néz ki: "A tőkés tudja, hogy valamennyi áru, bármilyen toprongyos külsejű, vagy bármennyire rossz is a szaga, hitében és valójában pénz, bensőleg körülmetélt zsidó, s emellett csodaszer, amellyel pénzből több pénzt lehet csinálni."
Nos, ez persze egészen mást jelent. Talán nem túl egyszerű mondat, de Marx nem a NER firkászainak és befogadóinak írt, mint a Bayer Zsoci, aki mindig érthető, bár jobb lenne, ha nem lenne az.
De ha valaki netán nem értené, abban sem Marx a hibás, hanem Pál apostol, akit ez a furi Marx parafrazál. Pál ugyanis azt írja a rómaiakhoz intézett levelében (2. 28-29.): "Mert nem az részesül dicséretben, aki külsőleg zsidó, aki testén külsőleg van körülmetélve, hanem az részesül dicséretben - mégpedig nem emberektől, hanem Istentől -, aki belsejében zsidó, aki nem betű szerint, hanem szívében a Lélek által van körülmetélve."
Hát, igen. Persze lehet, hogy az Origó és a Magyar Nemzet szerint Pál is antiszemita volt. Végülis, miért ne? Ezek a keresztények mindig gyanúsak, ha nem vadásznak helikopterről rénszarvasra.
(Konok P)
*
folyt.
Minthogy Orbán Viktor szövegírója Juncker ürügyén elővette Marx nevét is, a lakájmédia lelkes Marx-kutatásba fogott.
Márpedig ha a lakájmédia keres, akkor talál - ezúttal Marx antiszemitizmusának bizonyítékait.
"Ennél is tovább megy Marx a Tőkében, ahol így gyalázkodik: 'Minden árucikk csak pénzt hoz a körülmetélt zsidóknak.' Ez szó szerint idézet..." - írja az Origó, majd a Magyar Nemzet, és utána sorra az összes betűvetemülő a legutolsó nertrollig.
Azzal most nem foglalkoznék külön, hogy az "idézett" mű címe nem "Tőke", hanem "A tőke", lényegtelen. De a "szó szerinti idézet", az ugye, azt jelenti, amit. Szó szerint.
A tőkében természetesen nem szerepel ilyen mondat. (Talán a Tőkében? De olyat meg Marx nem írt.)
Szó szerint ugyanis a mondat így néz ki: "A tőkés tudja, hogy valamennyi áru, bármilyen toprongyos külsejű, vagy bármennyire rossz is a szaga, hitében és valójában pénz, bensőleg körülmetélt zsidó, s emellett csodaszer, amellyel pénzből több pénzt lehet csinálni."
Nos, ez persze egészen mást jelent. Talán nem túl egyszerű mondat, de Marx nem a NER firkászainak és befogadóinak írt, mint a Bayer Zsoci, aki mindig érthető, bár jobb lenne, ha nem lenne az.
De ha valaki netán nem értené, abban sem Marx a hibás, hanem Pál apostol, akit ez a furi Marx parafrazál. Pál ugyanis azt írja a rómaiakhoz intézett levelében (2. 28-29.): "Mert nem az részesül dicséretben, aki külsőleg zsidó, aki testén külsőleg van körülmetélve, hanem az részesül dicséretben - mégpedig nem emberektől, hanem Istentől -, aki belsejében zsidó, aki nem betű szerint, hanem szívében a Lélek által van körülmetélve."
Hát, igen. Persze lehet, hogy az Origó és a Magyar Nemzet szerint Pál is antiszemita volt. Végülis, miért ne? Ezek a keresztények mindig gyanúsak, ha nem vadásznak helikopterről rénszarvasra.
(Konok P)
*
folyt.
Orica Középföldi 2019.04.04. 11:38:05
Magyarország és kultúrája ma.
Minthogy Orbán Viktor szövegírója Juncker ürügyén elővette Marx nevét is, a lakájmédia lelkes Marx-kutatásba fogott.
Márpedig ha a lakájmédia keres, akkor talál - ezúttal Marx antiszemitizmusának bizonyítékait.
"Ennél is tovább megy Marx a Tőkében, ahol így gyalázkodik: 'Minden árucikk csak pénzt hoz a körülmetélt zsidóknak.' Ez szó szerint idézet..." - írja az Origó, majd a Magyar Nemzet, és utána sorra az összes betűvetemülő a legutolsó nertrollig.
Azzal most nem foglalkoznék külön, hogy az "idézett" mű címe nem "Tőke", hanem "A tőke", lényegtelen. De a "szó szerinti idézet", az ugye, azt jelenti, amit. Szó szerint.
A tőkében természetesen nem szerepel ilyen mondat. (Talán a Tőkében? De olyat meg Marx nem írt.)
Szó szerint ugyanis a mondat így néz ki: "A tőkés tudja, hogy valamennyi áru, bármilyen toprongyos külsejű, vagy bármennyire rossz is a szaga, hitében és valójában pénz, bensőleg körülmetélt zsidó, s emellett csodaszer, amellyel pénzből több pénzt lehet csinálni."
Nos, ez persze egészen mást jelent. Talán nem túl egyszerű mondat, de Marx nem a NER firkászainak és befogadóinak írt, mint a Bayer Zsoci, aki mindig érthető, bár jobb lenne, ha nem lenne az.
De ha valaki netán nem értené, abban sem Marx a hibás, hanem Pál apostol, akit ez a furi Marx parafrazál. Pál ugyanis azt írja a rómaiakhoz intézett levelében (2. 28-29.): "Mert nem az részesül dicséretben, aki külsőleg zsidó, aki testén külsőleg van körülmetélve, hanem az részesül dicséretben - mégpedig nem emberektől, hanem Istentől -, aki belsejében zsidó, aki nem betű szerint, hanem szívében a Lélek által van körülmetélve."
Hát, igen. Persze lehet, hogy az Origó és a Magyar Nemzet szerint Pál is antiszemita volt. Végülis, miért ne? Ezek a keresztények mindig gyanúsak, ha nem vadásznak helikopterről rénszarvasra.
(Konok P)
*
folyt.
Minthogy Orbán Viktor szövegírója Juncker ürügyén elővette Marx nevét is, a lakájmédia lelkes Marx-kutatásba fogott.
Márpedig ha a lakájmédia keres, akkor talál - ezúttal Marx antiszemitizmusának bizonyítékait.
"Ennél is tovább megy Marx a Tőkében, ahol így gyalázkodik: 'Minden árucikk csak pénzt hoz a körülmetélt zsidóknak.' Ez szó szerint idézet..." - írja az Origó, majd a Magyar Nemzet, és utána sorra az összes betűvetemülő a legutolsó nertrollig.
Azzal most nem foglalkoznék külön, hogy az "idézett" mű címe nem "Tőke", hanem "A tőke", lényegtelen. De a "szó szerinti idézet", az ugye, azt jelenti, amit. Szó szerint.
A tőkében természetesen nem szerepel ilyen mondat. (Talán a Tőkében? De olyat meg Marx nem írt.)
Szó szerint ugyanis a mondat így néz ki: "A tőkés tudja, hogy valamennyi áru, bármilyen toprongyos külsejű, vagy bármennyire rossz is a szaga, hitében és valójában pénz, bensőleg körülmetélt zsidó, s emellett csodaszer, amellyel pénzből több pénzt lehet csinálni."
Nos, ez persze egészen mást jelent. Talán nem túl egyszerű mondat, de Marx nem a NER firkászainak és befogadóinak írt, mint a Bayer Zsoci, aki mindig érthető, bár jobb lenne, ha nem lenne az.
De ha valaki netán nem értené, abban sem Marx a hibás, hanem Pál apostol, akit ez a furi Marx parafrazál. Pál ugyanis azt írja a rómaiakhoz intézett levelében (2. 28-29.): "Mert nem az részesül dicséretben, aki külsőleg zsidó, aki testén külsőleg van körülmetélve, hanem az részesül dicséretben - mégpedig nem emberektől, hanem Istentől -, aki belsejében zsidó, aki nem betű szerint, hanem szívében a Lélek által van körülmetélve."
Hát, igen. Persze lehet, hogy az Origó és a Magyar Nemzet szerint Pál is antiszemita volt. Végülis, miért ne? Ezek a keresztények mindig gyanúsak, ha nem vadásznak helikopterről rénszarvasra.
(Konok P)
*
folyt.
Orica Középföldi 2019.04.04. 11:41:11
Pető Péter
most, hogy a korábbi mtva-vezér vaszily miklós vette át annak a tv2-nek a vezetését, amelynek híradójában marsi anikó diákok bizonyítványát olvassa be, köszöntöm egy tavaly nyári írásommal. új állomáshelyén is sok sikert kívánok!
bemutatom vaszily miklóst. érdemes megjegyezni a nevét, mert az orbán-rendszer egyik legjellemtelenebb figurája, ő az mtva vezére. ő például szinte az egyetlen ember az országban, aki nem fogadja el a demokratikus választások eredményét, hiába szerzett ugyanis 1/3-ot az ellenzék áprilisban, az állami média tudomást sem vesz erről, tagadja a magyar választópolgárok akaratát, nem engedi ilyen mértékben szerepelni az ellenzéki politikusokat. de ennyivel persze nem elégszik meg havi többmilliós fizetéséért a derék vaszily. újabb és újabb csúcsokat döntöget: a héten az egyik csatornája élőben közvetítette mészáros lőrinc mezbemutatóját, a sportcsatorna egyik riportere pedig 2rule-kitűzőben ült be a stúdióba. mármost: melyik magyar kis- és középvállalkozás jelentkezhet be az mtva-hoz, hogy az közvetítse termékbemutatóját? melyik magyar kis- és középvállalkozás jelvényét viselik az mtva műsorvezetői adásban? vaszily miklós tesz a magyar emberekre és a magyar vállalkozásokra, de a magyarországi választások eredményére is azért, hogy például mészáros lőrincet szolgálja. teheti ezt úgy, hogy az emberek még a nevét sem ismerik. fő ner-lovag lehet kábé ismeretlenül, miközben szegény pócs jános képviselő naponta szerepel a sajttájok anyagában, miközben munkájának hatása a magyar nemzet jelenére és jövőjére úgy veszik a semmibe vaszily tevékenysége mellett, ahogyan budai úrifiú méltósága a kömlői disznóvágáson, miután beleküldtek 2 deci kerítésszaggató hevesi házi pálinkát, és elhitették vele, hogy a legmenőbb munkafolyamat a bélmosás. na de persze az ellenzéktől nem független, hogy ezt meg lehet csinálni ebben a rendszerben nyugalomban. (az újságíróknak már persze régen nem válaszol érdemben az mtva, így nem tudhatjuk, hogy vaszily és társai miként képzelik ezeket az árulásokat.) igaz, erre a mostani attrakcióra az lmp és a momentum is lépett: az egyik a versenyhivatalhoz, a másik a médiahatósághoz fordult. csöndben kérdezem: mit várnak? hogy miközben pontosan ismerjük az orbán-rendszer fölépítését, ezeknek a szervezeteknek a szerepét az építményben, váratlanul történik valami? azt gondolják, gyorsan beavatkoznak, lebasszák az mtva-t, egyszer az életükben rálelnek a gerincükre? dehogy gondolják, csak nincs éppen gondolat, politikai fantázia, kockázatvállalás. nincs akarat, nincs stratégia arra, miként lehet nyomást helyezni az évi 80 milliárdból működő mtva-ra, hogy fogadja el a demokratikus választások eredményét, amelyen a fidesz 2/3-ot szerzett, és ne merészeljen nyomorult oligarchákat kiszolgálni a nemzeti érdek helyett. és ezt egészen addig nevetve csinálhatja vaszily miklós, amíg a kutya hozzá sem szól emiatt. hiszen önfeledten tagadhatja havi sokmillió közpénzért, schmidt mária cégének igazgatótanácsi tagjaként a nemzeti érdeket, miközben egyetlen ellenzéki szereplő sem érdeklődik nála, mit képzel magáról, miért árulja el a politikai közösségét. és mivel ez így van, és tökéletes elfogadottság közepette lehet közpénzből ezt csinálni, teljesen természetes, hogy mindig lesz elég ner-menedzser, aki önfeledten nevetgél majd a magyar emberek közösségén és választja a pénzt a hazája helyett. teszi azt azért, mert még csak politikai presszióval sem kell számolnia, épp csak a forintokat kell számolnia. ahogy ez az ember teszi, akit vaszily miklósnak hívnak. ismerjék meg. #vaszilyizmus #nerizmus #árulásizmus #mtva
*
Eszter! Majd válaszolok, de a konyhai munka csak lazább gondolatkisérleteket tesz lehetővé:)
most, hogy a korábbi mtva-vezér vaszily miklós vette át annak a tv2-nek a vezetését, amelynek híradójában marsi anikó diákok bizonyítványát olvassa be, köszöntöm egy tavaly nyári írásommal. új állomáshelyén is sok sikert kívánok!
bemutatom vaszily miklóst. érdemes megjegyezni a nevét, mert az orbán-rendszer egyik legjellemtelenebb figurája, ő az mtva vezére. ő például szinte az egyetlen ember az országban, aki nem fogadja el a demokratikus választások eredményét, hiába szerzett ugyanis 1/3-ot az ellenzék áprilisban, az állami média tudomást sem vesz erről, tagadja a magyar választópolgárok akaratát, nem engedi ilyen mértékben szerepelni az ellenzéki politikusokat. de ennyivel persze nem elégszik meg havi többmilliós fizetéséért a derék vaszily. újabb és újabb csúcsokat döntöget: a héten az egyik csatornája élőben közvetítette mészáros lőrinc mezbemutatóját, a sportcsatorna egyik riportere pedig 2rule-kitűzőben ült be a stúdióba. mármost: melyik magyar kis- és középvállalkozás jelentkezhet be az mtva-hoz, hogy az közvetítse termékbemutatóját? melyik magyar kis- és középvállalkozás jelvényét viselik az mtva műsorvezetői adásban? vaszily miklós tesz a magyar emberekre és a magyar vállalkozásokra, de a magyarországi választások eredményére is azért, hogy például mészáros lőrincet szolgálja. teheti ezt úgy, hogy az emberek még a nevét sem ismerik. fő ner-lovag lehet kábé ismeretlenül, miközben szegény pócs jános képviselő naponta szerepel a sajttájok anyagában, miközben munkájának hatása a magyar nemzet jelenére és jövőjére úgy veszik a semmibe vaszily tevékenysége mellett, ahogyan budai úrifiú méltósága a kömlői disznóvágáson, miután beleküldtek 2 deci kerítésszaggató hevesi házi pálinkát, és elhitették vele, hogy a legmenőbb munkafolyamat a bélmosás. na de persze az ellenzéktől nem független, hogy ezt meg lehet csinálni ebben a rendszerben nyugalomban. (az újságíróknak már persze régen nem válaszol érdemben az mtva, így nem tudhatjuk, hogy vaszily és társai miként képzelik ezeket az árulásokat.) igaz, erre a mostani attrakcióra az lmp és a momentum is lépett: az egyik a versenyhivatalhoz, a másik a médiahatósághoz fordult. csöndben kérdezem: mit várnak? hogy miközben pontosan ismerjük az orbán-rendszer fölépítését, ezeknek a szervezeteknek a szerepét az építményben, váratlanul történik valami? azt gondolják, gyorsan beavatkoznak, lebasszák az mtva-t, egyszer az életükben rálelnek a gerincükre? dehogy gondolják, csak nincs éppen gondolat, politikai fantázia, kockázatvállalás. nincs akarat, nincs stratégia arra, miként lehet nyomást helyezni az évi 80 milliárdból működő mtva-ra, hogy fogadja el a demokratikus választások eredményét, amelyen a fidesz 2/3-ot szerzett, és ne merészeljen nyomorult oligarchákat kiszolgálni a nemzeti érdek helyett. és ezt egészen addig nevetve csinálhatja vaszily miklós, amíg a kutya hozzá sem szól emiatt. hiszen önfeledten tagadhatja havi sokmillió közpénzért, schmidt mária cégének igazgatótanácsi tagjaként a nemzeti érdeket, miközben egyetlen ellenzéki szereplő sem érdeklődik nála, mit képzel magáról, miért árulja el a politikai közösségét. és mivel ez így van, és tökéletes elfogadottság közepette lehet közpénzből ezt csinálni, teljesen természetes, hogy mindig lesz elég ner-menedzser, aki önfeledten nevetgél majd a magyar emberek közösségén és választja a pénzt a hazája helyett. teszi azt azért, mert még csak politikai presszióval sem kell számolnia, épp csak a forintokat kell számolnia. ahogy ez az ember teszi, akit vaszily miklósnak hívnak. ismerjék meg. #vaszilyizmus #nerizmus #árulásizmus #mtva
*
Eszter! Majd válaszolok, de a konyhai munka csak lazább gondolatkisérleteket tesz lehetővé:)
Sir Bates dö Hól 2019.04.05. 22:31:14
@guma: most mivel szolgáltam rá erre?!;-)... de köszönöm, én is imádlak;-)...
taga20 2019.04.06. 00:24:39
@Sir Bates dö Hól:
a fene a bundádat, csak ide evett a fene!:)
zenét bírod retek? nesze!:)))
www.youtube.com/watch?v=fy2ZF2ks-9E
a fene a bundádat, csak ide evett a fene!:)
zenét bírod retek? nesze!:)))
www.youtube.com/watch?v=fy2ZF2ks-9E
guma 2019.04.06. 05:03:53
@taga20: :-)))
(ne bomolj és ne irigykedj!)
néha egész jól kiegészítik egymást, türelmük végtelen...
(ne bomolj és ne irigykedj!)
néha egész jól kiegészítik egymást, türelmük végtelen...
guma 2019.04.06. 05:27:01
@Sir Bates dö Hól: :-DDDD
na ne mond! :-)
én szeretem a "dumád" - ezt már sokszor mondtam.
60 -80%-ban az enyém is vagy nekem (is) szól, miközben túl sokat elárulsz magadról...
van két nagyon, nagyon különböző fiam. így még az anyai ösztönöm is felébreszted olykor és vagy megölelnélek, vagy fenéken rúgnálak 1,1 monológod után.
ennyi lelkizés után, elégedj meg azzal, hogy imádom az okos szellemes koponyákat.
na ne mond! :-)
én szeretem a "dumád" - ezt már sokszor mondtam.
60 -80%-ban az enyém is vagy nekem (is) szól, miközben túl sokat elárulsz magadról...
van két nagyon, nagyon különböző fiam. így még az anyai ösztönöm is felébreszted olykor és vagy megölelnélek, vagy fenéken rúgnálak 1,1 monológod után.
ennyi lelkizés után, elégedj meg azzal, hogy imádom az okos szellemes koponyákat.
guma 2019.04.06. 05:44:02
@Sir Bates dö Hól: :-)
egész megdöbbentő, hogy "figyelni" kell rád - pedig általában a hsz-k egyre kevésbé vonzanak...
szerencse, hogy van pár ember akikre még tudok figyelni. ez maga az élet.
főleg akkor amikor beszélgetünk és megváltjuk a világot - mert lassan, (egyéb okokból is,) nincs semmihez sem kedvem...
egész megdöbbentő, hogy "figyelni" kell rád - pedig általában a hsz-k egyre kevésbé vonzanak...
szerencse, hogy van pár ember akikre még tudok figyelni. ez maga az élet.
főleg akkor amikor beszélgetünk és megváltjuk a világot - mert lassan, (egyéb okokból is,) nincs semmihez sem kedvem...
Sir Bates dö Hól 2019.04.06. 11:32:14
@guma: ne is mondd! majd mindjárt megjelenik itt is valaki, aki azonnal késztetést érez bebizonyítani, hogy mennyivel különb nálunk, hisz nála van az egyetlen és valódi bölcsek köve, így csakis neki lehet igaza!;-)... azt nem értik, hogy nem igazságról diskurálunk itt nagyobbrészt, hanem a morálról, etikáról vallott felfogásunkon töprengünk;-)... ehhez azonban meg kellene nyitni mind az elmét, mind a lelket, hogy meghalljuk a másikat, esetleg ezután változik a világképünk, mely sokak számára az árulással egyenértékű, kognitív disszonanciába menekülve "elvesztetted gerinced" toposszal vágnak vissza; a funkcionális analfabéták nem bírják a nyelv különböző szintjeit, képtelenek megérteni, hogy egy-egy betűsor kontextustól függően más és más jelentéstartalommal bír;-)... közelebb az állati léthez nyilván nem kell adaptálni a tapasztalatot nap nap után, nem mindenki akar "tanulni", gondolkodni, amely tevékenység nélkül nem igazán látom, miként haladhatnánk meg a csupasz majom kategóriát;-)...
(most szépen inszinuáltam az emberiség mintegy minimum ¾ részét, a lincselés a desifrírozásra való alkalmatlanság miatt marad el csupán:-DDD)
(most szépen inszinuáltam az emberiség mintegy minimum ¾ részét, a lincselés a desifrírozásra való alkalmatlanság miatt marad el csupán:-DDD)
taga20 2019.04.06. 14:14:28
@Sir Bates dö Hól:
haver, ezt én is felírom a kéménybe:)
egyébként, nagyon formában vagy a markolósblogján:)))
komolyan mondom, élvezet olvasni.
haver, ezt én is felírom a kéménybe:)
egyébként, nagyon formában vagy a markolósblogján:)))
komolyan mondom, élvezet olvasni.
guma 2019.04.06. 14:28:36
@Sir Bates dö Hól: :-DDD
magukat zárják ki az "élet" nagy részéből, nem te inszinuálod őket...
maholnap 70 vagyok, így az emberi oldal számomra létszükséglet.
páran felhívnak vagy én csörgetek meg valakit és annál nagyobb ajándék nincs is amikor pillanatok alatt szétröhögjük magunkat az élet furcsaságain, pedig sosem találkoztunk.
más: tudod valaha, még az autogramokat sem gyűjtöttem addig míg a színészek nem szóltak rám, hogy tegyek már ki valamit amit aláírhatnak...
vagy a kollégáim, még a párt kivizsgálását is vállalták, hogy miért javasolnak jelöltjük helyett, párton kívülit (amiről nem is tudtam!).
---------------------------
vagyis a funkcionális analfabétáknak itt mindig fel kell kötniük a gatyát. ha csak valakit meg akarnak támadni aki itt van, akkor labdába sem rúghatnak - ezt már tapasztalhatták. az empátia vagy érzelmi szegénységben fürdő egyének pedig bedobják a törülközőt. meg sem értik miért lehet nevetni erőlködésükön.
talán ezért okoztál meglepetést: még birkából is kihoztad (néha) az embert. le a kalappal a teljesítményedért :D
persze, nem ez a lényeg. ez mind csak egy kis fűszer vagy só a hétköznapok szürkeségében.
@taga20: :))))
nem nagy rejtvény. :D
magukat zárják ki az "élet" nagy részéből, nem te inszinuálod őket...
maholnap 70 vagyok, így az emberi oldal számomra létszükséglet.
páran felhívnak vagy én csörgetek meg valakit és annál nagyobb ajándék nincs is amikor pillanatok alatt szétröhögjük magunkat az élet furcsaságain, pedig sosem találkoztunk.
más: tudod valaha, még az autogramokat sem gyűjtöttem addig míg a színészek nem szóltak rám, hogy tegyek már ki valamit amit aláírhatnak...
vagy a kollégáim, még a párt kivizsgálását is vállalták, hogy miért javasolnak jelöltjük helyett, párton kívülit (amiről nem is tudtam!).
---------------------------
vagyis a funkcionális analfabétáknak itt mindig fel kell kötniük a gatyát. ha csak valakit meg akarnak támadni aki itt van, akkor labdába sem rúghatnak - ezt már tapasztalhatták. az empátia vagy érzelmi szegénységben fürdő egyének pedig bedobják a törülközőt. meg sem értik miért lehet nevetni erőlködésükön.
talán ezért okoztál meglepetést: még birkából is kihoztad (néha) az embert. le a kalappal a teljesítményedért :D
persze, nem ez a lényeg. ez mind csak egy kis fűszer vagy só a hétköznapok szürkeségében.
@taga20: :))))
nem nagy rejtvény. :D
guma 2019.04.06. 17:23:13
@tripla axel:
Diggert sok éve olvasom - bár mostanában ritkában és főleg Sir miatt.
van akiket hiányolok is onnan.
persze ez nem zárja ki, hogy nagyon sajnálatra méltó vagy, aki irigységében majd megfullad, mert senki nem kíváncsi őrjöngéseidre.
Diggert sok éve olvasom - bár mostanában ritkában és főleg Sir miatt.
van akiket hiányolok is onnan.
persze ez nem zárja ki, hogy nagyon sajnálatra méltó vagy, aki irigységében majd megfullad, mert senki nem kíváncsi őrjöngéseidre.
boborján20 2019.04.06. 19:13:40
@eszti.....: de, de ez annyira beteg, hogy má nekem fáj.
most a kereskedő álarcát dobta fel.
szerinted van olyan beteg elme, aki azt mondja magáról, hogy kereskedő?
tiszta mészároslölö, ez az állat:)
most a kereskedő álarcát dobta fel.
szerinted van olyan beteg elme, aki azt mondja magáról, hogy kereskedő?
tiszta mészároslölö, ez az állat:)
eszti..... 2019.04.06. 19:25:12
@boborján20:
engem nem érdekel. sem ez, sem a többi.
viszont az a néhány régi reg, akiket szívesen olvasok itt, el fog hallgatni, amennyiben etetni kezded a trollokat.
a kocsma az utolsó hely, ahol még találkozhatunk.
kár lenne szétbarmolni!
engem nem érdekel. sem ez, sem a többi.
viszont az a néhány régi reg, akiket szívesen olvasok itt, el fog hallgatni, amennyiben etetni kezded a trollokat.
a kocsma az utolsó hely, ahol még találkozhatunk.
kár lenne szétbarmolni!
boborján20 2019.04.06. 19:33:26
@eszti.....: jó van, igazad van! de nem én döntök:)
addig is, zene!:)))
www.youtube.com/watch?v=Z_DfqCbCXp8&list=RDZ_DfqCbCXp8&index=1
addig is, zene!:)))
www.youtube.com/watch?v=Z_DfqCbCXp8&list=RDZ_DfqCbCXp8&index=1
guma 2019.04.06. 20:39:11
@tripla axel:
hogy ne halj meg bután, felvilágosítalak mi vagy:
egy buta, korlátolt fröcsögő kis pöcs vagy, aki már célozni sem tud.
annyira nevetségesen fröcsögsz, hogy csak sajnálni tudlak, ezért is, hiszen még az emberi kapcsolatokat sem érted.
bajban is vagy, mert ezt megvenni sem tudod, de még az erdőben sem vagy képes megfelelő fával kárpótolni magad.
további értelmetlen erőlködésedre, halandzsádra kíváncsi sem vagyok
hogy ne halj meg bután, felvilágosítalak mi vagy:
egy buta, korlátolt fröcsögő kis pöcs vagy, aki már célozni sem tud.
annyira nevetségesen fröcsögsz, hogy csak sajnálni tudlak, ezért is, hiszen még az emberi kapcsolatokat sem érted.
bajban is vagy, mert ezt megvenni sem tudod, de még az erdőben sem vagy képes megfelelő fával kárpótolni magad.
további értelmetlen erőlködésedre, halandzsádra kíváncsi sem vagyok
Sir Bates dö Hól 2019.04.06. 23:43:18
@guma: én tudtam, hogy birca csak trollkodik sok blogon, de ott igazán korrekt partner; máshol meg élvezettel olvastam csak, ha úgy nézted, mint a monty pythont, akkor meg frenetikus;-)...
nem kell egyetérteni, csak ne támadjuk a másikat;-)...
az erdész viszont óriási csalódás volt...
nem kell egyetérteni, csak ne támadjuk a másikat;-)...
az erdész viszont óriási csalódás volt...
Sir Bates dö Hól 2019.04.06. 23:51:03
@tripla axel: pubi, dobj fel egy témát, állj bele, érvelj, elismerik itt, ha igazad van, én nem szégyenlek tanulni;-)... de a recskázást már nem kell, túl vagyok már a tinédzser korszakon, mi újat tudnál mutatni itt bárkinek e témában?;-)...
(az pedig szintén nem teljesítmény, hogy a saját faszod szopkodod, csupán hiányzik két lengőbordád, ha ez a maximum, inkább a kovinál jelentkezz be)
(az pedig szintén nem teljesítmény, hogy a saját faszod szopkodod, csupán hiányzik két lengőbordád, ha ez a maximum, inkább a kovinál jelentkezz be)
boborján20 2019.04.07. 00:30:03
@Sir Bates dö Hól: "bár vannak nézetkülönbségek;-)..."
szakadok haver! te basszus boborján vagy!:)))
www.youtube.com/watch?v=1tDYhQ_qqpA
szakadok haver! te basszus boborján vagy!:)))
www.youtube.com/watch?v=1tDYhQ_qqpA
guma 2019.04.07. 05:37:41
@Sir Bates dö Hól:
ugye a monty pythont vonal, esetében csak vicc? bár ha nagyon megerőltetem magam a "kényszeres" lépéseit fölfoghatnám annak is, játékos könnyedség nélkül viszont elég szar...
sima troll, a rosszabbik fajtából - szerintem.
és, hogy előbukkant belőle több az neked köszönhető. egész emberi, amikor nem csak süketel, vagy pr-ezik.
a tolakodó agressziót pedig utálom. legtöbbször kerülöm is, és nem szórakoztat, hogy vissza tudok vágni...
@boborján20: :DDD
meglepődtél?
ugye a monty pythont vonal, esetében csak vicc? bár ha nagyon megerőltetem magam a "kényszeres" lépéseit fölfoghatnám annak is, játékos könnyedség nélkül viszont elég szar...
sima troll, a rosszabbik fajtából - szerintem.
és, hogy előbukkant belőle több az neked köszönhető. egész emberi, amikor nem csak süketel, vagy pr-ezik.
a tolakodó agressziót pedig utálom. legtöbbször kerülöm is, és nem szórakoztat, hogy vissza tudok vágni...
@boborján20: :DDD
meglepődtél?
Sir Bates dö Hól 2019.04.07. 10:29:06
@guma: nem, volt a b1-en egy időszak, ha úgy olvastad, mint egy párbeszédet, akkor egészen szürreális "beszélgetést" kaptál;-)... és azt is el kell ismerni, hogy nem tájékozatlan...
amit írtam, azt meg komolyan gondoltam: a világot már én sem fogom megváltani, nemcsak te nem, sz'al tényleg az érdekel, hogy kit mi motivál, ki miért gondolja azt, amit (mindamellett, hogy azért a nyilván valótlan állításokat, vagy véleményeknek tényként közlését szóvá teszem, de elfogadom mások világlátását, nem mindenkinek szükséges olyan szabadság, mint nekem, már amennyiben szabadságnak nevezhetjük a hierarciában élésre való alkalmatlanságot; sz'tem rám nézvést hízelgőbb, ha annak nevezem;-)).
meg leginkább a legpontosabb kifejezést/szót keresem arra, amit gondolok, próbálok megegyezni egy közös definícióban, de elég nehéz...
meg tényleg komolyan foglalkoztat, hogy -jared diamonddal szólva- születésünkkor csak a harmadik csimpánz vagyunk, s mitől válunk azzá -már aki- emberré...
amit írtam, azt meg komolyan gondoltam: a világot már én sem fogom megváltani, nemcsak te nem, sz'al tényleg az érdekel, hogy kit mi motivál, ki miért gondolja azt, amit (mindamellett, hogy azért a nyilván valótlan állításokat, vagy véleményeknek tényként közlését szóvá teszem, de elfogadom mások világlátását, nem mindenkinek szükséges olyan szabadság, mint nekem, már amennyiben szabadságnak nevezhetjük a hierarciában élésre való alkalmatlanságot; sz'tem rám nézvést hízelgőbb, ha annak nevezem;-)).
meg leginkább a legpontosabb kifejezést/szót keresem arra, amit gondolok, próbálok megegyezni egy közös definícióban, de elég nehéz...
meg tényleg komolyan foglalkoztat, hogy -jared diamonddal szólva- születésünkkor csak a harmadik csimpánz vagyunk, s mitől válunk azzá -már aki- emberré...
Orica Középföldi 2019.04.07. 10:32:11
@Sir Bates dö Hól:
" én tudtam, hogy birca csak trollkodik sok blogon, de ott igazán korrekt partner; "
Don Quijote-nak is hasonló gondolatai voltak a szélmalmokról:))
Vigasztalásul:
A köztudat valahogy egybemossa a sziklagörgető Sziszüphosz (aki mellesleg Aeolosz és Enareté gyermeke) és a búsképű alakját, s talán okkal is, mert mindketten tudatában vannak, mily képtelen a küldetésük. De ahogy a szélmalom is befogja a láthatatlan erőt, és energiát termel belőle, úgy Don Quijote és utódainak munkája sem marad eredménytelen. Nem azonnal, nem látványosan, de ahogy a szélerőből nyert energia, ott van az is a felszín alatt, példája messzebb is hat, mint villamos energiát vezető kábelekben futó áram, mely gépeket hajt és világít az embereknek. Ha ebből a szemszögből nézzük Don Quijotét és a szélmalmait, rímtelenül némiképp Adyt parafrazeálva, talán levonhatjuk a végső következtetést, hogy bár látszatra mosolyogtató a harc, mégis megéri a világ, ha az ember az marad, ami volt, nemes, küzdő, szabadlelkű Don Quijote-ivadék.
(Patak Márta, Prózaíró, műfordító)
" én tudtam, hogy birca csak trollkodik sok blogon, de ott igazán korrekt partner; "
Don Quijote-nak is hasonló gondolatai voltak a szélmalmokról:))
Vigasztalásul:
A köztudat valahogy egybemossa a sziklagörgető Sziszüphosz (aki mellesleg Aeolosz és Enareté gyermeke) és a búsképű alakját, s talán okkal is, mert mindketten tudatában vannak, mily képtelen a küldetésük. De ahogy a szélmalom is befogja a láthatatlan erőt, és energiát termel belőle, úgy Don Quijote és utódainak munkája sem marad eredménytelen. Nem azonnal, nem látványosan, de ahogy a szélerőből nyert energia, ott van az is a felszín alatt, példája messzebb is hat, mint villamos energiát vezető kábelekben futó áram, mely gépeket hajt és világít az embereknek. Ha ebből a szemszögből nézzük Don Quijotét és a szélmalmait, rímtelenül némiképp Adyt parafrazeálva, talán levonhatjuk a végső következtetést, hogy bár látszatra mosolyogtató a harc, mégis megéri a világ, ha az ember az marad, ami volt, nemes, küzdő, szabadlelkű Don Quijote-ivadék.
(Patak Márta, Prózaíró, műfordító)
Orica Középföldi 2019.04.07. 11:05:08
Ez szép. Nagyon.
ujszo.com/kultura/szivvel-szoveg-nelkul?fbclid=IwAR3lEPNVyYub6wR3c955G5649BKqmMu1r6z4qDsmMKTe92jlxzLxpmkCH5k
Amikor még tudott beszélni:
www.youtube.com/watch?v=tIeC2G4HCcU
ujszo.com/kultura/szivvel-szoveg-nelkul?fbclid=IwAR3lEPNVyYub6wR3c955G5649BKqmMu1r6z4qDsmMKTe92jlxzLxpmkCH5k
Amikor még tudott beszélni:
www.youtube.com/watch?v=tIeC2G4HCcU
guma 2019.04.07. 11:35:30
@Sir Bates dö Hól:
"nem mindenkinek szükséges olyan szabadság, mint nekem, már amennyiben szabadságnak nevezhetjük a hierarciában élésre való alkalmatlanságot; sz'tem rám nézvést hízelgőbb, ha annak nevezem;-))."
:-D
persze, persze. értem én, hogy "egészen szürreális "beszélgetést" kaptál;-)" - de felmerült bennem, hogy nem sokat szívtál-e amikor erre a felfedezésre jutottál.
van bennünk valami közös. érdekel téged is az ember maga, és fogalmam sincs, hogy beleinvesztáltál-e ennyi energiát még a mooi életed során is...
lehet, hogy ha megteszed még most is itt élnél?
én olyan piti dologra is emlékszem, hogy "alhatok majd az autódba fro-ban" :-)))
vagyis talán összetettebb nálam az ember és a szabadság... talán ezért nem szúrtak hátba sosem. talán ezért jobban vigyáztak rám még a férfiak is, mint azt valaha is feltételezni lehet a világban.
ennek titkát sosem tudtam megfejteni, illetve arra gondoltam, hogy egy bolondra mindenki vigyáz :DDDD
"nem mindenkinek szükséges olyan szabadság, mint nekem, már amennyiben szabadságnak nevezhetjük a hierarciában élésre való alkalmatlanságot; sz'tem rám nézvést hízelgőbb, ha annak nevezem;-))."
:-D
persze, persze. értem én, hogy "egészen szürreális "beszélgetést" kaptál;-)" - de felmerült bennem, hogy nem sokat szívtál-e amikor erre a felfedezésre jutottál.
van bennünk valami közös. érdekel téged is az ember maga, és fogalmam sincs, hogy beleinvesztáltál-e ennyi energiát még a mooi életed során is...
lehet, hogy ha megteszed még most is itt élnél?
én olyan piti dologra is emlékszem, hogy "alhatok majd az autódba fro-ban" :-)))
vagyis talán összetettebb nálam az ember és a szabadság... talán ezért nem szúrtak hátba sosem. talán ezért jobban vigyáztak rám még a férfiak is, mint azt valaha is feltételezni lehet a világban.
ennek titkát sosem tudtam megfejteni, illetve arra gondoltam, hogy egy bolondra mindenki vigyáz :DDDD
taga20 2019.04.07. 15:01:51
@Orica Középföldi: nem is néztem meg, amit beraktál másodjára, de nekem is pont ez ugrott be:)
nagyon baba szám így kulkával.
de, hogy pariba legyek veled, ezé tessék.
www.youtube.com/watch?v=p4F3M8x_6Y0
nagyon baba szám így kulkával.
de, hogy pariba legyek veled, ezé tessék.
www.youtube.com/watch?v=p4F3M8x_6Y0
taga20 2019.04.07. 17:20:21
@Orica Középföldi: és még egy!
szerintem ezt is el kell olvasnom, bár én már tudom:)
dex.hu/x.php?id=inxcl&url=https%3A%2F%2Findex.hu%2Fkultur%2F2019%2F04%2F07%2Fbarbarokra_varva_kritika_coetzee%2F
szerintem ezt is el kell olvasnom, bár én már tudom:)
dex.hu/x.php?id=inxcl&url=https%3A%2F%2Findex.hu%2Fkultur%2F2019%2F04%2F07%2Fbarbarokra_varva_kritika_coetzee%2F
Orica Középföldi 2019.04.07. 18:48:20
@taga20:
Nem, nem tudod:)
Egészen más felületes benyomásokból következtetni, és egészen más olvasni egy ilyen könyvet. Nem tudod kivonni magad ez elképesztő rettenetből, az írás nyomasztó hatása alól.
Nem biztos, hogy el szeretném olvasni.
A cikk egyébként kitűnő.
Adalék:
A BARBÁROKRA VÁRVA
A Booker-díjas író, irodalomtörténész és nyelvész J. M. Coetzee a kortárs dél-afrikai irodalom legjelesebb képviselője. Regényei a posztmodern szellemének megfelelően főként korábbi szövegek újraírásai, melyek látásmódjukkal és az inter-textuális utalásokkal sajátos világot teremtenek. A barbárokra várva az azonos című Kavafisz-versen alapul. A szenzációs mű egy távoli birodalomba kalauzolja az olvasót, ahol az államgépezet a barbárok általi fenyegetettségből nyeri legitimitását. A külső fenyegetettség és az állami terror légkörében alapvető fontosságot nyer az egyén tisztessége, erkölcsi ereje. A regény az örök érvényű kérdésekből fakadó konfliktus mesteri megjelenítése. A regény elismertségét az elnyert Dél-Afrikai CNA-díj és az angol Geoffrey Faber Memorial-díj, valamint a James Tait memorial-díj bizonyítja. Kevés szerzőt ismerek, aki ennyire hűen meg tudja jeleníteni az emberi szív mélyén rejlő vadállatiasságot... Mr. Coetzee jól ismeri a körmönfont kafkai erőszakot.
Nem, nem tudod:)
Egészen más felületes benyomásokból következtetni, és egészen más olvasni egy ilyen könyvet. Nem tudod kivonni magad ez elképesztő rettenetből, az írás nyomasztó hatása alól.
Nem biztos, hogy el szeretném olvasni.
A cikk egyébként kitűnő.
Adalék:
A BARBÁROKRA VÁRVA
A Booker-díjas író, irodalomtörténész és nyelvész J. M. Coetzee a kortárs dél-afrikai irodalom legjelesebb képviselője. Regényei a posztmodern szellemének megfelelően főként korábbi szövegek újraírásai, melyek látásmódjukkal és az inter-textuális utalásokkal sajátos világot teremtenek. A barbárokra várva az azonos című Kavafisz-versen alapul. A szenzációs mű egy távoli birodalomba kalauzolja az olvasót, ahol az államgépezet a barbárok általi fenyegetettségből nyeri legitimitását. A külső fenyegetettség és az állami terror légkörében alapvető fontosságot nyer az egyén tisztessége, erkölcsi ereje. A regény az örök érvényű kérdésekből fakadó konfliktus mesteri megjelenítése. A regény elismertségét az elnyert Dél-Afrikai CNA-díj és az angol Geoffrey Faber Memorial-díj, valamint a James Tait memorial-díj bizonyítja. Kevés szerzőt ismerek, aki ennyire hűen meg tudja jeleníteni az emberi szív mélyén rejlő vadállatiasságot... Mr. Coetzee jól ismeri a körmönfont kafkai erőszakot.
mgdé 2019.04.07. 21:43:44
@Orica Középföldi:
Soha nem gondoltam volna, hogy egy magyar blogon Kavafisz neve valaha is feltűnik. De hát a nagy olimposziak is tévednek néha. :)
Soha nem gondoltam volna, hogy egy magyar blogon Kavafisz neve valaha is feltűnik. De hát a nagy olimposziak is tévednek néha. :)
Sir Bates dö Hól 2019.04.08. 09:41:32
@Orica Középföldi: @Én de genere Mi: valamiért megvettem a könyvet még az első kiadása idején, elég lehangoló volt olvasni; viszont ezt a témát sokkal kedvesebben már feldolgozta Lázár Ervin :Gyere haza Mikkamakka! művében, melyben Kisfejű Nagyfejű Torzonborz stratégiája egy az egyben megegyezik a ner migráncsozásával;-)...
Orica Középföldi 2019.04.08. 10:48:53
@Sir Bates dö Hól:
Én nagyon kíváncsi lennék, -tudom, teljesen abszurd - mit gondoltál erről a 80-as évek társadalmi környezetében, fiatalon, majd elmentve és törölve mindent, és mit ma, ha először olvasnád.
A világ legizgalmasabb kérdése a gondolkodás fejlődése, és tiszta szerencse, hogy ilyen jellegű kísérleteket nem tesz lehetővé pillanatnyilag semmi.
*
Gondolod, hogy Habony Lázár Ervinből építkezik? :))
Én nagyon kíváncsi lennék, -tudom, teljesen abszurd - mit gondoltál erről a 80-as évek társadalmi környezetében, fiatalon, majd elmentve és törölve mindent, és mit ma, ha először olvasnád.
A világ legizgalmasabb kérdése a gondolkodás fejlődése, és tiszta szerencse, hogy ilyen jellegű kísérleteket nem tesz lehetővé pillanatnyilag semmi.
*
Gondolod, hogy Habony Lázár Ervinből építkezik? :))
Sir Bates dö Hól 2019.04.08. 12:42:51
@Orica Középföldi: én a 2006-os kiadást olvastam, sz'al már biztos felnőtt fejjel, de akkor azt gondoltam, hogy milyen jó, hogy ez már nem nagyon fog visszatérni, azért mégiscsak eljut az információ mindenkihez (előtted én nem gondoltam, hogy nem mindenki képes a komplex, kritikus és önálló gondolkodásra, úgy véltem, ez mindenki sajátja, ha nekem megy, akkor természetes mindenkinek;-)), milyen hülye dől be egy nem is látott mumusnak...
Lázár meséjét meg fejből tudtam, megvolt a rádiójáték, minden este arra aludtam el '90-től (ha nem dorbézoltam, mint az úri muriban), nem voltam akkor még tudatában, hogy archetípusokkal dolgozik;-)...
nem gondolom, hogy habony Lázár Ervin kottájából játszik, ki akar nevetségessé válni, mint Kisfejű Nagyfejű Torzonborzon?;-)...
Lázár meséjét meg fejből tudtam, megvolt a rádiójáték, minden este arra aludtam el '90-től (ha nem dorbézoltam, mint az úri muriban), nem voltam akkor még tudatában, hogy archetípusokkal dolgozik;-)...
nem gondolom, hogy habony Lázár Ervin kottájából játszik, ki akar nevetségessé válni, mint Kisfejű Nagyfejű Torzonborzon?;-)...
mgdé 2019.04.08. 17:46:45
@guma:
Ha idéz Firdauszi Sahname-jából, tudja a spártaiak II. Philipposz makedón királyhoz intézett válaszüzenetének minden szavát, s a 82-es brazil-olasz meccsről a brazilok összeállítását is elmondja fejből, mindenem az övé. :)
Ha idéz Firdauszi Sahname-jából, tudja a spártaiak II. Philipposz makedón királyhoz intézett válaszüzenetének minden szavát, s a 82-es brazil-olasz meccsről a brazilok összeállítását is elmondja fejből, mindenem az övé. :)
guma 2019.04.08. 18:31:02
@Én de genere Mi:
hülye!
hahahaha
figyeld! de felesleges alternatív érettségi elé állítani.
szerintem most sem fog értéktelen díjért "fáradni". "kicsit" válogatós. :)
de ne kívánd, hogy ő állítson össze neked szórakozásból tesztet, mert a bicskád esetleg beletörne...
hülye!
hahahaha
figyeld! de felesleges alternatív érettségi elé állítani.
szerintem most sem fog értéktelen díjért "fáradni". "kicsit" válogatós. :)
de ne kívánd, hogy ő állítson össze neked szórakozásból tesztet, mert a bicskád esetleg beletörne...
Orica Középföldi 2019.04.08. 18:34:00
@Én de genere Mi:
Minden nálad marad:)
Nem vagyok történész, elég sok fehér foltom van.
A foci pedig egy makulátlan hófehér lap.Bár mióta rápiszkoltak egy Puskás nevűt, határozottan sérti a szépérzékemet.
Minden nálad marad:)
Nem vagyok történész, elég sok fehér foltom van.
A foci pedig egy makulátlan hófehér lap.Bár mióta rápiszkoltak egy Puskás nevűt, határozottan sérti a szépérzékemet.
mgdé 2019.04.08. 18:57:03
@guma:
Nem felvételi teszt volt, csak engem ilyesmikkel le lehet venni a lábamról. :)
S simán elhiszem, hogy megfektetne az ő tesztjével, jó csomó olyan téma van ami értelmes, csak épp engem nem érdekel, vagy érdekelne ugyan, de kevés vagyok hozzá. Semmi vetélkedési vagy kivagyisági szándék nem játszott. Jó, focizni biztosan jobban focizok ... :)
Nem felvételi teszt volt, csak engem ilyesmikkel le lehet venni a lábamról. :)
S simán elhiszem, hogy megfektetne az ő tesztjével, jó csomó olyan téma van ami értelmes, csak épp engem nem érdekel, vagy érdekelne ugyan, de kevés vagyok hozzá. Semmi vetélkedési vagy kivagyisági szándék nem játszott. Jó, focizni biztosan jobban focizok ... :)
mgdé 2019.04.08. 19:08:10
@Orica Középföldi:
Az a "Puskás" nem focista, az csak beton meg fa.
Mint ahogy aki emeltette, az sem egy Farkas Jancsi.
S mielőtt rám dől a sok-sok beton, az én kedvenceim jó emberek is, nem kizárólag csak labdazsenik. Lineker pl. az utolsó úriember volt a pályán, a fiatal Ronaldinhoért meg - legalábbis tudtom szerint - oda voltak a nők a párizsi kupikban, mert kedves, mosolygós fiú volt. :)
Az a "Puskás" nem focista, az csak beton meg fa.
Mint ahogy aki emeltette, az sem egy Farkas Jancsi.
S mielőtt rám dől a sok-sok beton, az én kedvenceim jó emberek is, nem kizárólag csak labdazsenik. Lineker pl. az utolsó úriember volt a pályán, a fiatal Ronaldinhoért meg - legalábbis tudtom szerint - oda voltak a nők a párizsi kupikban, mert kedves, mosolygós fiú volt. :)
guma 2019.04.08. 20:41:07
@Én de genere Mi: :-)
O!
ha előbb elárulod, hogy a lábadról kell levenni csak - még gugliztam is volna kedvedért! :-DDD
(nálam nyerők vagytok Sirrel, mikor bedurrantjátok a duma áradatot. szégyen ez a mondat, de talán érthető...)
O!
ha előbb elárulod, hogy a lábadról kell levenni csak - még gugliztam is volna kedvedért! :-DDD
(nálam nyerők vagytok Sirrel, mikor bedurrantjátok a duma áradatot. szégyen ez a mondat, de talán érthető...)
Orica Középföldi 2019.04.09. 06:45:13
Ha nem is írok róla, azért figyelem a helyi eseményeket.
Cuki ez a dedós hiszti, amit Puzsér előad.
Cuki ez a dedós hiszti, amit Puzsér előad.
Sir Bates dö Hól 2019.04.09. 08:17:04
index.hu/gazdasag/2019/04/08/agrarminiszter_a_klimavaltozasrol_volt_mar_itt_szaraz_idoszak_elo_kell_venni_a_regi_novenyeket/
jegyezzük meg a jövőre nézvést a sertésekről szóló részt;-)...
jegyezzük meg a jövőre nézvést a sertésekről szóló részt;-)...
mgdé 2019.04.09. 11:36:49
@Sir Bates dö Hól:
Győznek a normannok az angolszászok felett, mi meg kárt térítünk ha kell, hogy Vajk rokonsága érezhesse a felsőbbség mindig segítőkész kezét? No de mit teszünk a normannok metánbombái ellen? :)
Győznek a normannok az angolszászok felett, mi meg kárt térítünk ha kell, hogy Vajk rokonsága érezhesse a felsőbbség mindig segítőkész kezét? No de mit teszünk a normannok metánbombái ellen? :)
Sir Bates dö Hól 2019.04.09. 13:31:11
@Én de genere Mi: segítségnyújtás az még ok, de egy ilyen helyzetben nézd majd meg, hogy ki marad utána állva a moi piacon... viszont legalább már használják az eszüket, még ha ilyen sunyi dologra is...
(az aszályos időszakról inkább nem nyilatkozom, az úgy baromság, ahogy van: nem emberi élettartam mértékben mérhető, így lófasz sincs, amire az a kretén hivatkozik)
(az aszályos időszakról inkább nem nyilatkozom, az úgy baromság, ahogy van: nem emberi élettartam mértékben mérhető, így lófasz sincs, amire az a kretén hivatkozik)
taga20 2019.04.09. 18:55:51
@guma:
margarita, nem is sejtettem, hogy te ilyen fondorlatos vagy, mint ahogy olvasom egy másik blogon!
"Az történik amit Axel elmondott. Gumanyanya addig mesterkedett, addig küldte ide a majmait, amíg sikerült nekik leamortizálni a blogot. Most a vén szarházi blogján örömködik a bandájával."
szakadok ezen az erdészen, ha nem lenne ki kéne találni:)))
margarita, nem is sejtettem, hogy te ilyen fondorlatos vagy, mint ahogy olvasom egy másik blogon!
"Az történik amit Axel elmondott. Gumanyanya addig mesterkedett, addig küldte ide a majmait, amíg sikerült nekik leamortizálni a blogot. Most a vén szarházi blogján örömködik a bandájával."
szakadok ezen az erdészen, ha nem lenne ki kéne találni:)))
Sir Bates dö Hól 2019.04.09. 19:43:39
@taga20: te az a majom vagy, amelyik nem lát;-)...
(az ember tényleg elmebeteg)
(az ember tényleg elmebeteg)
guma 2019.04.09. 20:26:45
@taga20: :DDDDD
micsoda hatalmam van! (csak ne híznék ettől is...)
remélem azért ti jól vagytok! :-)))
micsoda hatalmam van! (csak ne híznék ettől is...)
remélem azért ti jól vagytok! :-)))
Orica Középföldi 2019.04.09. 21:10:39
@Sir Bates dö Hól:
" milyen hülye dől be egy nem is látott mumusnak...",
Kicsit elengedve a fantáziát, sok milliárd, különböző mumusoknak. Ez egyidős az emberiséggel.Mára persze sok ember rájött, igazi félnivalója nincs, de a rituálé vonzó maradt.
Ez tetszik. Egy felnőtt pali, aki Móricz-mentes estéken Lázár Ervint hallgat. Van róla fogalmad, ez mennyi mindent elárul rólad?:))
" milyen hülye dől be egy nem is látott mumusnak...",
Kicsit elengedve a fantáziát, sok milliárd, különböző mumusoknak. Ez egyidős az emberiséggel.Mára persze sok ember rájött, igazi félnivalója nincs, de a rituálé vonzó maradt.
Ez tetszik. Egy felnőtt pali, aki Móricz-mentes estéken Lázár Ervint hallgat. Van róla fogalmad, ez mennyi mindent elárul rólad?:))
Sir Bates dö Hól 2019.04.09. 22:32:31
@Orica Középföldi: persze: nekem már régen is volt magnóm;-)...
(honnan lenne? biztos az atavisztikus visszaütés;-))
(honnan lenne? biztos az atavisztikus visszaütés;-))
Sir Bates dö Hól 2019.04.10. 02:38:45
@Én de genere Mi: hát, hallották sokszor: "Nem tudjátok mik azok a pomogácsok?! Ezt a műveletlenséget."
Sir Bates dö Hól 2019.04.10. 03:35:29
videa.hu/videok/film-animacio/gyere-haza-mikkamakka-hangjatek-1975-hangjatekok-CkOlep0khrtvtceI
Erről van szó! Ez az eredeti, a legeslegjobb, a csúcs!!! A felülmúlhatatlan!!!
(mondjuk játszott még Hofi, Spiró Miként győznek a provinciák és Poppertől Pilátus testamentuma is az utóbbi időben;-))
Erről van szó! Ez az eredeti, a legeslegjobb, a csúcs!!! A felülmúlhatatlan!!!
(mondjuk játszott még Hofi, Spiró Miként győznek a provinciák és Poppertől Pilátus testamentuma is az utóbbi időben;-))
jaegtoer 2019.04.10. 05:06:56
@Sir Bates dö Hól:
Mondanám erre Sir, ugyan hól él maga, de félreérthető lenne, ezért a Nagy Moderátor (és a bennem lakozó Mindenható) tanácsára átfogalmazva azt kérdezem kérdőjel nélkül: Általában véve a népességet (globálisan) mennyire hatotta át az ún. erkölcsösség, vagy bármilyen törekvés a jóra? Ugye, a középkorban teljesen erkölcsösen égették a boszikat e közönség lelkes (értsd: helyeslő) üdvrivalgása közepette. Aztán vég nélkül lehet lapozgatni a más tartalmú fekete vagy feketébe hajló lapokat. Az emberek, a népek összességében mit sem változtak, csak vannak amelyek kevésbé szőrösek (ez most nem célzás), és vannak szőrösebbek (ez sem), de őket meg kutyáknak hívjuk. [és van a Sir (ez már igen.)]
Azt gondolom, hogy az egyes egyedek szerencsésen evolúcióztak, mások kevésbé, és megint mások megfordultak ezen a nehéz úton. Egyszerűen nincs mit tenni. Mindig avval a néhány tucatnyival érdemes foglalkozni, vagy azokra figyelni, akik vették az akadályt. Persze a kutyák ez esetben is az elsöprő többségükkel túlsúlyt képeznek, de miért is ne?
Mondanám erre Sir, ugyan hól él maga, de félreérthető lenne, ezért a Nagy Moderátor (és a bennem lakozó Mindenható) tanácsára átfogalmazva azt kérdezem kérdőjel nélkül: Általában véve a népességet (globálisan) mennyire hatotta át az ún. erkölcsösség, vagy bármilyen törekvés a jóra? Ugye, a középkorban teljesen erkölcsösen égették a boszikat e közönség lelkes (értsd: helyeslő) üdvrivalgása közepette. Aztán vég nélkül lehet lapozgatni a más tartalmú fekete vagy feketébe hajló lapokat. Az emberek, a népek összességében mit sem változtak, csak vannak amelyek kevésbé szőrösek (ez most nem célzás), és vannak szőrösebbek (ez sem), de őket meg kutyáknak hívjuk. [és van a Sir (ez már igen.)]
Azt gondolom, hogy az egyes egyedek szerencsésen evolúcióztak, mások kevésbé, és megint mások megfordultak ezen a nehéz úton. Egyszerűen nincs mit tenni. Mindig avval a néhány tucatnyival érdemes foglalkozni, vagy azokra figyelni, akik vették az akadályt. Persze a kutyák ez esetben is az elsöprő többségükkel túlsúlyt képeznek, de miért is ne?
guma 2019.04.10. 07:08:13
szép napot mindenkinek!
@Sir Bates dö Hól:
azt gondolom, hogy ott van alatta a "beágyaz", amire kattintva megkapod a kódot. :)
@Sir Bates dö Hól:
azt gondolom, hogy ott van alatta a "beágyaz", amire kattintva megkapod a kódot. :)
Sir Bates dö Hól 2019.04.10. 14:49:52
@jaegtoer: egy kutya azért csak nem esik a hübrisz bűnébe, homo sapiensnek álmodva magát praeanthropus helyett;-)...
jaegtoer 2019.04.11. 06:10:22
@Sir Bates dö Hól:
Ugyan hova gondolsz?! Még hogy előember!? Én ismerek legalább egyet, akit borzasztóan zavar, hogy nem tudja használni a kést, villát kanalat és a poharat, ellenben minden egyébben (vagy legalább is sok mindenben) messze előttem, előttünk jár. Jó, varrni sem tud. Annyira intelligens és empatikus, hogy a kedvünkért többnyire kutyának tetteti magát a kívülállóknak. Szó nincs előemberi attitűdökről. Már a "Erbtante'-ja is kész arisztokrata volt. És igen, van hübrisze, de remekül kezeli.
Ugyan hova gondolsz?! Még hogy előember!? Én ismerek legalább egyet, akit borzasztóan zavar, hogy nem tudja használni a kést, villát kanalat és a poharat, ellenben minden egyébben (vagy legalább is sok mindenben) messze előttem, előttünk jár. Jó, varrni sem tud. Annyira intelligens és empatikus, hogy a kedvünkért többnyire kutyának tetteti magát a kívülállóknak. Szó nincs előemberi attitűdökről. Már a "Erbtante'-ja is kész arisztokrata volt. És igen, van hübrisze, de remekül kezeli.
taga20 2019.04.11. 18:45:09
@Sir Bates dö Hól:
haver, ne szopasd má ennyire az erdészt, me a végén, bivalybasznákon ahol él, kivágja az összes fát:)))
haver, ne szopasd má ennyire az erdészt, me a végén, bivalybasznákon ahol él, kivágja az összes fát:)))
Sir Bates dö Hól 2019.04.11. 22:17:34
@taga20: én úgy vélem, hogy ő ezt nem így éli meg, altamira előtti szintjén ő most győztesnek érzi magát, a kolléga ujjongása is ezt bizonyítja számára;-)...
Orica Középföldi 2019.04.12. 13:55:28
Mióta olvastam, azon gondolkodom, minek kell egy 90 éves, beteg embernek megszólalni? Ebből a silány magyarázatból dől a bűntudat, és ettől még szánalmasabb.
Na akkor nézzük a terület ismerőjét.
Gábor György
A nyugdíjas éveit élő XVI. Benedek pápa a minap egy levelében annak adott hangot, hogy a papok által elkövetett szexuális visszaélések a 60-as évek szexuális forradalmának következménye. A pedofília jelensége egészen a 80-as évekig nem volt jelen – így a volt pápa –, s az Isten halálát meghirdető tanítások vezettek el a szexuális erkölcsök összeomlásához, a „homoszexuális klikkek” létrejöttéhez. A megoldás a pápa szerint az, hogy újra Istennek tetsző életet éljünk.
Csak zárójelben: hasonló ökörséget és aljasságot mond Veres András, a magyar püspöki konferencia elnöke, aki szerint a liberalizmus mindennek az okozója.
Hát egy nagy túróst!
Mindenekelőtt rögzítsük, hogy a homoszexualitás – enyhén szólva – nem azonos a pedofíliával, s aki a kettőt összemossa, az vagy kínosan tudatlan, vagy aljas gazember. A homoszexualitás persze probléma az egyház számára, hiszen ezzel zsarolhatóvá válhatnak a meleg papok.
És akkor jöjjön a lényeg.
A Didakhé, amely a legrégebbi (II. század első fele) ránk maradt egyházi rendtartás (pszeudoapostoli rendtartás) az alábbiakat mondja ki: „gyermeket meg ne ronts, ne paráználkodj.” (Didakhé, II.1.). A 300 körül ülésező Elvirai zsinat LXXI. kánonja az alábbiakat tartalmazza: „Akik fiúkat becstelenítenek meg, még életük végén se kapják meg a közösségben való részesülést.” Márpedig – mint az tudható – szabályokat, törvényeket, rendeleteket csak létező, előforduló és legalább viszonylagosan gyakorinak mondható esetek meglétekor hoznak.
De menjünk tovább! Tertullianus, II-III. századi keresztény szerző De Pudicitia címmel könyvet ír a szexuális bűnökről, valamint arról, hogy saját „mocskos” korában, amelyben gyakoriak az ilyen bűnök, felháborító módon miként képes megbocsátó magatartást tanúsítani az ilyen bűnökkel szemben néhány egyházi vezető. A középkor egyházi és világi irodalma egyaránt komolyan foglalkozott a szexuális bűnökkel, amelyek egyházi körökben is előfordulnak, mint például a szodómia, vagy a fiatal fiúkkal való paráználkodás. Beda Venerabilis VII-VIII. században élt tudós szerzetes például a Genezis-kommentárjában foglalkozik a fenti kérdéssel, s amikor „kimondhatatlan bűn”-nek nevezi, pontosan tudja, hogy a bűnről szinte mindenki tud, mert sokan gyakorolják. Beda mellett sok más szerző is foglalkozik a fenti problémával (vesd össze pl. Christopher Monk: Sodom in the Anglo-Saxon Imagination). Petrus Damianus, a XI. században élt bencés szerzetes, később bíboros egy egész könyvet ír Liber Gomorrhianus címmel (1051 körül), amelyben a szexuális bűnöket veszi sorba, köztük a szodómiát, a számára legvisszataszítóbbnak nevezett ephebophiliát (serdülő korú gyermekek iránti szexuális vágy), továbbá keményen bírálja azokat az egyházi vezetőket, akik elnézőek az ilyen bűncselekményekkel, különösen a gyermekekkel szembeni szexuális bántalmazásokkal. Amúgy Dante az Isteni színjátékban Petrus Damianust a Paradicsom legmagasabb szférájába, a Hetedik Égboltba (a Szaturnuszba) helyezi (Paradicsom, 21,106-135).
folyt.
Na akkor nézzük a terület ismerőjét.
Gábor György
A nyugdíjas éveit élő XVI. Benedek pápa a minap egy levelében annak adott hangot, hogy a papok által elkövetett szexuális visszaélések a 60-as évek szexuális forradalmának következménye. A pedofília jelensége egészen a 80-as évekig nem volt jelen – így a volt pápa –, s az Isten halálát meghirdető tanítások vezettek el a szexuális erkölcsök összeomlásához, a „homoszexuális klikkek” létrejöttéhez. A megoldás a pápa szerint az, hogy újra Istennek tetsző életet éljünk.
Csak zárójelben: hasonló ökörséget és aljasságot mond Veres András, a magyar püspöki konferencia elnöke, aki szerint a liberalizmus mindennek az okozója.
Hát egy nagy túróst!
Mindenekelőtt rögzítsük, hogy a homoszexualitás – enyhén szólva – nem azonos a pedofíliával, s aki a kettőt összemossa, az vagy kínosan tudatlan, vagy aljas gazember. A homoszexualitás persze probléma az egyház számára, hiszen ezzel zsarolhatóvá válhatnak a meleg papok.
És akkor jöjjön a lényeg.
A Didakhé, amely a legrégebbi (II. század első fele) ránk maradt egyházi rendtartás (pszeudoapostoli rendtartás) az alábbiakat mondja ki: „gyermeket meg ne ronts, ne paráználkodj.” (Didakhé, II.1.). A 300 körül ülésező Elvirai zsinat LXXI. kánonja az alábbiakat tartalmazza: „Akik fiúkat becstelenítenek meg, még életük végén se kapják meg a közösségben való részesülést.” Márpedig – mint az tudható – szabályokat, törvényeket, rendeleteket csak létező, előforduló és legalább viszonylagosan gyakorinak mondható esetek meglétekor hoznak.
De menjünk tovább! Tertullianus, II-III. századi keresztény szerző De Pudicitia címmel könyvet ír a szexuális bűnökről, valamint arról, hogy saját „mocskos” korában, amelyben gyakoriak az ilyen bűnök, felháborító módon miként képes megbocsátó magatartást tanúsítani az ilyen bűnökkel szemben néhány egyházi vezető. A középkor egyházi és világi irodalma egyaránt komolyan foglalkozott a szexuális bűnökkel, amelyek egyházi körökben is előfordulnak, mint például a szodómia, vagy a fiatal fiúkkal való paráználkodás. Beda Venerabilis VII-VIII. században élt tudós szerzetes például a Genezis-kommentárjában foglalkozik a fenti kérdéssel, s amikor „kimondhatatlan bűn”-nek nevezi, pontosan tudja, hogy a bűnről szinte mindenki tud, mert sokan gyakorolják. Beda mellett sok más szerző is foglalkozik a fenti problémával (vesd össze pl. Christopher Monk: Sodom in the Anglo-Saxon Imagination). Petrus Damianus, a XI. században élt bencés szerzetes, később bíboros egy egész könyvet ír Liber Gomorrhianus címmel (1051 körül), amelyben a szexuális bűnöket veszi sorba, köztük a szodómiát, a számára legvisszataszítóbbnak nevezett ephebophiliát (serdülő korú gyermekek iránti szexuális vágy), továbbá keményen bírálja azokat az egyházi vezetőket, akik elnézőek az ilyen bűncselekményekkel, különösen a gyermekekkel szembeni szexuális bántalmazásokkal. Amúgy Dante az Isteni színjátékban Petrus Damianust a Paradicsom legmagasabb szférájába, a Hetedik Égboltba (a Szaturnuszba) helyezi (Paradicsom, 21,106-135).
folyt.
Orica Középföldi 2019.04.12. 13:56:21
Folytathatnám, de inkább ugorjunk egyet. 2001. május 18-án született meg az akkori Joseph Ratzinger (később XVI. Benedek pápa) bíboros, a Hittani Kongregáció feje által jegyzett, szigorúan titkos dokumentum, az Ad exsequendam ecclesiasticam legem, amely belső használatra szánt dokumentumként előírja a feltárt bűncselekményeknek a rendőrség és a nyilvánosság előtti teljes titokban tartását, továbbá azt, hogy a bizonyítékokat a sértett nagykorúvá válását követő 10 évig titokban kell tartani. A rendelkezés megszegőit kiközösítés sújtja. Ám ez a dokumentum egy 1962-es hasonló dokumentum álláspontját ismétli meg, a Crimen sollicitationist, amelyet Alfredo Ottaviani kardinális, a Szent Officium titkára jegyzett, s amely dokumentumot XXIII. János pápa hagyott jóvá. És ez a dokumentum szintúgy megismétlése volt az 1922. június 9-én született hasonló dokumentumnak, amelyet Merry del Val kardinális jegyzett, s amelyet XI. Piusz pápa fogadott el.
És persze közismert(nek kellene lennie), hogy például Írországban már az 1930-as évektől, az USA-ban, Hollandiában és Németországban már az 1940-es évektől ismertekké váltak egyházi körökben elkövetett szexuális bűncselekmények, s az USA-ban már az ötvenes évektől statisztikai adatok állnak rendelkezésre: az USA-ban, az 1950-es években eddig 939 esetre derült fény, amely az összes eddigi eset közel 10%-a. Az 1930-as évek előtti időszakról azért nem lehet tudni, s ma már nem is lehet vizsgálni, mert a potenciális sértettek nincsenek az élők sorában.
Viszont, ami a hatvanas éveket illeti, valóban érintett ez az időszak az egyházi abúzusok történéseit tekintve. Tudniillik kimutathatóan és egyértelműen 1968-ast követően kezdődtek meg azok a folyamatok, amelyek a szabad (és nem nyakig beszari) sajtó közreműködésével elindították a lavinát, a nyugati világban történt esetek felderítését, a sértettek megszólalását és az elkövetők bíróság előtti számonkérésének folyamatát. Mindaddig erre nem volt lehetőség, amíg az egyház – így vagy úgy – részesedett a politikai hatalomból, s amíg a sajtó a politikai hatalom kiszolgálója volt.
Pont úgy, ahogy a mai Magyarországon.
És persze közismert(nek kellene lennie), hogy például Írországban már az 1930-as évektől, az USA-ban, Hollandiában és Németországban már az 1940-es évektől ismertekké váltak egyházi körökben elkövetett szexuális bűncselekmények, s az USA-ban már az ötvenes évektől statisztikai adatok állnak rendelkezésre: az USA-ban, az 1950-es években eddig 939 esetre derült fény, amely az összes eddigi eset közel 10%-a. Az 1930-as évek előtti időszakról azért nem lehet tudni, s ma már nem is lehet vizsgálni, mert a potenciális sértettek nincsenek az élők sorában.
Viszont, ami a hatvanas éveket illeti, valóban érintett ez az időszak az egyházi abúzusok történéseit tekintve. Tudniillik kimutathatóan és egyértelműen 1968-ast követően kezdődtek meg azok a folyamatok, amelyek a szabad (és nem nyakig beszari) sajtó közreműködésével elindították a lavinát, a nyugati világban történt esetek felderítését, a sértettek megszólalását és az elkövetők bíróság előtti számonkérésének folyamatát. Mindaddig erre nem volt lehetőség, amíg az egyház – így vagy úgy – részesedett a politikai hatalomból, s amíg a sajtó a politikai hatalom kiszolgálója volt.
Pont úgy, ahogy a mai Magyarországon.
eszti..... 2019.04.12. 18:56:40
@Orica Középföldi:
Bigott katolikus nagyanyám a nagyböjtben bűnbánatot tartott. Zöldcsütörtökig mindegyik haragosát megkövette, hogy Krisztusnak kevesebbet kelljen szenvednie a keresztfán.
Nemcsak neki, az egész közösségnek fontos volt a bűnbánat és bűnbocsánat misztériuma. Tiszta szívvel akarták várni a Megváltó feltámadását.
Azt hiszem, erősebb hitük volt, mint az egykori pápának.
Bigott katolikus nagyanyám a nagyböjtben bűnbánatot tartott. Zöldcsütörtökig mindegyik haragosát megkövette, hogy Krisztusnak kevesebbet kelljen szenvednie a keresztfán.
Nemcsak neki, az egész közösségnek fontos volt a bűnbánat és bűnbocsánat misztériuma. Tiszta szívvel akarták várni a Megváltó feltámadását.
Azt hiszem, erősebb hitük volt, mint az egykori pápának.
Orica Középföldi 2019.04.13. 08:12:45
@eszti.....:
Ez abszolút rendben van. Nem hiszem, hogy az ő évtizedeit erős hit nélkül végig lehetett volna csinálni.
De nem összehasonlítható egy tanult, a hatalmi hierarchia csúcsán ülő pap, és egy egyszerű hívő.
Ez abszolút rendben van. Nem hiszem, hogy az ő évtizedeit erős hit nélkül végig lehetett volna csinálni.
De nem összehasonlítható egy tanult, a hatalmi hierarchia csúcsán ülő pap, és egy egyszerű hívő.
Orica Középföldi 2019.04.13. 09:33:09
Érdekes adalék Benedekhez, Gábor György fb-oldaláról:
Vásárhelyi Mária: Gábor György én sose értettem, hogy ez a Benedek miért ment nyugdíjba! Mindig azt gondoltam, hogy valami nagy bűn terheli a lelkét. Tévedek?
Gábor György
A hivatalos bejelentés ellenére (beteg, fáradt) nagyon sok minden kiszivárgott és tudhatóvá vált (a kiszivárogtatásról annak idején amúgy maga a Vatikán is gondoskodott). Ma már szinte biztosra vehető, hogy a kudarcai miatt vonult vissza. Sem a vatikáni bank (szép nevén: Vallási Művek Intézete - olaszul Istituto per le Opere di Religione) piszkos, koszos ügyeit, például a sziciliai maffia pénzmosásainak mechanizmusát nem volt képes megoldani, s a már gyilkosságokhoz elvezető banki ügyeket - igérete ellenére - rendbe tenni, sem a pápasága alatt egyre mélyebben kiropbbanó egyházi abúzusok ügyét nem tudta kezelni, sőt, kiderült, hogy az eltussolásban maga is igen-igen tevékeny szerepet vállalt, például egy belsó és titkos utasításával. A pénzügyekhez még annyit, hogy olvasható volt az is, hogy megfenyegették, ami rosszul hangozhatott, hiszen I. János Pál pápaságát szintén azzal a határozott ígérettel kezdte, hogy a vatikáni bank pénzügyeit rendbe teszi, aztán közel három hét pápaság után meghalt, s miként azt ma sokan feltételezik, egyházi és világi körökből egyaránt: egyszerűen megmérgezték.
Vásárhelyi Mária: Gábor György én sose értettem, hogy ez a Benedek miért ment nyugdíjba! Mindig azt gondoltam, hogy valami nagy bűn terheli a lelkét. Tévedek?
Gábor György
A hivatalos bejelentés ellenére (beteg, fáradt) nagyon sok minden kiszivárgott és tudhatóvá vált (a kiszivárogtatásról annak idején amúgy maga a Vatikán is gondoskodott). Ma már szinte biztosra vehető, hogy a kudarcai miatt vonult vissza. Sem a vatikáni bank (szép nevén: Vallási Művek Intézete - olaszul Istituto per le Opere di Religione) piszkos, koszos ügyeit, például a sziciliai maffia pénzmosásainak mechanizmusát nem volt képes megoldani, s a már gyilkosságokhoz elvezető banki ügyeket - igérete ellenére - rendbe tenni, sem a pápasága alatt egyre mélyebben kiropbbanó egyházi abúzusok ügyét nem tudta kezelni, sőt, kiderült, hogy az eltussolásban maga is igen-igen tevékeny szerepet vállalt, például egy belsó és titkos utasításával. A pénzügyekhez még annyit, hogy olvasható volt az is, hogy megfenyegették, ami rosszul hangozhatott, hiszen I. János Pál pápaságát szintén azzal a határozott ígérettel kezdte, hogy a vatikáni bank pénzügyeit rendbe teszi, aztán közel három hét pápaság után meghalt, s miként azt ma sokan feltételezik, egyházi és világi körökből egyaránt: egyszerűen megmérgezték.
eszti..... 2019.04.13. 10:52:49
@Orica Középföldi:
Olvastam Benedek értekezésének első részét a magyarkurir.hu-n. Aztán ugyanott a ghanai Philip Naameh érseknek a februári tanácskozáson elhangzott szentbeszédét is.
"Senki sem mentheti fel magát, senki sem mondhatja: de én személyesen semmi rosszat nem csináltam. Mi testvériséget alkotunk, egy közösség vagyunk, Egyház vagyunk, és nemcsak magunkért, hanem közösségünk minden egyes másik tagjáért és magáért a testvériségért is felelősséggel tartozunk."
www.magyarkurir.hu/hirek/bunbanat-vatikanban-tulsagosan-onelegultek-voltunk-hogy-szembenezzunk-egyhazunk-sotet-oldalaval
Nem vitás melyik volt egyházi vezetőhöz méltó, főleg így nagyböjt idején.
Olvastam Benedek értekezésének első részét a magyarkurir.hu-n. Aztán ugyanott a ghanai Philip Naameh érseknek a februári tanácskozáson elhangzott szentbeszédét is.
"Senki sem mentheti fel magát, senki sem mondhatja: de én személyesen semmi rosszat nem csináltam. Mi testvériséget alkotunk, egy közösség vagyunk, Egyház vagyunk, és nemcsak magunkért, hanem közösségünk minden egyes másik tagjáért és magáért a testvériségért is felelősséggel tartozunk."
www.magyarkurir.hu/hirek/bunbanat-vatikanban-tulsagosan-onelegultek-voltunk-hogy-szembenezzunk-egyhazunk-sotet-oldalaval
Nem vitás melyik volt egyházi vezetőhöz méltó, főleg így nagyböjt idején.
guma 2019.04.13. 11:07:24
@Orica Középföldi:
nem véletlenül titkosítanak mindent - de azt elfelejtik, hogy már nem a középkorban élünk, viszont a mundért védeni kell...
@eszti.....:
senki?
van akire, akikre semmi sem vonatkozik...
nem véletlenül titkosítanak mindent - de azt elfelejtik, hogy már nem a középkorban élünk, viszont a mundért védeni kell...
@eszti.....:
senki?
van akire, akikre semmi sem vonatkozik...
Orica Középföldi 2019.04.13. 11:22:47
@eszti.....:
Engem a pápaság annyira mélyen soha nem érdekelt, hogy önszántamból elolvassak egy enciklikát, majd elkezdjem kibogozni, miben és miért beszél mellé.
A reneszánsz pápák - összes bűnük mellett - legalább kiváló mecénások voltak, melynek köszönhetően maradandó és kiváló eredményekben gyönyörködhetünk ma is. (Jó helyre ment a közpénz:))
Azt persze soha nem tudjuk meg, hány hasonlóan tehetséges művész tűnt el ismeretlenül, mecénás híján.
Engem a pápaság annyira mélyen soha nem érdekelt, hogy önszántamból elolvassak egy enciklikát, majd elkezdjem kibogozni, miben és miért beszél mellé.
A reneszánsz pápák - összes bűnük mellett - legalább kiváló mecénások voltak, melynek köszönhetően maradandó és kiváló eredményekben gyönyörködhetünk ma is. (Jó helyre ment a közpénz:))
Azt persze soha nem tudjuk meg, hány hasonlóan tehetséges művész tűnt el ismeretlenül, mecénás híján.
Orica Középföldi 2019.04.13. 11:59:54
Ez tényleg varázslatos:)
Itt is kell lennie támogatónak, lehet, hogy a szülő, mert ezt a technikát tanulni kell.
zsurpubi.hu/cikk/7617-a-pillanat-amikor-egy-erdelyi-roma-kislany-meghoditotta-amerikat---varazslatos-video/?fbclid=IwAR0IpRIMRV8h_stVZzRctI9qbXuqgiBYLxfPVnt2ZlL4psEXvV62r2ango4
Itt is kell lennie támogatónak, lehet, hogy a szülő, mert ezt a technikát tanulni kell.
zsurpubi.hu/cikk/7617-a-pillanat-amikor-egy-erdelyi-roma-kislany-meghoditotta-amerikat---varazslatos-video/?fbclid=IwAR0IpRIMRV8h_stVZzRctI9qbXuqgiBYLxfPVnt2ZlL4psEXvV62r2ango4
taga20 2019.04.13. 13:41:37
@guma: ja, azok vannak:)
444.hu/2019/04/13/egy-feherfeju-retisas-trio-ujragondolta-a-csalad-fogalmat-es-egyelore-mukodik-nekik
csak a semjénzsolt, vagy a birka meg ne tudja:)))
444.hu/2019/04/13/egy-feherfeju-retisas-trio-ujragondolta-a-csalad-fogalmat-es-egyelore-mukodik-nekik
csak a semjénzsolt, vagy a birka meg ne tudja:)))
guma 2019.04.13. 13:48:49
@Orica Középföldi:
ez egy 16-os versenyben volt. akkor ide is elhoztam.
egy összefoglaló szerepléséről (5'50-től a többi dal):
www.youtube.com/watch?v=akYY02ul3pY
ez egy 16-os versenyben volt. akkor ide is elhoztam.
egy összefoglaló szerepléséről (5'50-től a többi dal):
www.youtube.com/watch?v=akYY02ul3pY
guma 2019.04.13. 13:55:13
@Orica Középföldi:
ez pedig a 19-es dala az Eurovisióra
www.youtube.com/watch?v=x1NPm88iflU
@taga20:
ajajj!
a természet tréfát űz egyes nagy gondolkodóból?
ez pedig a 19-es dala az Eurovisióra
www.youtube.com/watch?v=x1NPm88iflU
@taga20:
ajajj!
a természet tréfát űz egyes nagy gondolkodóból?
Orica Középföldi 2019.04.13. 15:31:37
@gazoló:
Mercadante magas színvonalú populáris zenéje imádnivaló:))
Gondolj bele, a nápolyi halászok este operába jártak.
Mercadante magas színvonalú populáris zenéje imádnivaló:))
Gondolj bele, a nápolyi halászok este operába jártak.
taga20 2019.04.13. 15:56:45
@Orica Középföldi: ezek az igazán kemény emberek.
nem én vagy te, mert nekünk viszonylag "könnyű" volt eljutni oda, ahol ép vagyunk.
büszke vagyok az ilyen honfitársaimra.
zenét bírod? tessék!:)
www.youtube.com/watch?v=iSwoM7WIy5M
nem én vagy te, mert nekünk viszonylag "könnyű" volt eljutni oda, ahol ép vagyunk.
büszke vagyok az ilyen honfitársaimra.
zenét bírod? tessék!:)
www.youtube.com/watch?v=iSwoM7WIy5M
Orica Középföldi 2019.04.13. 15:58:10
Egy sztori Mercadante-hoz, amikor az egyház szolgája vagy nagyvonalú volt, vagy/és humorérzéke volt.Bűntudata biztos nem:))
tehetsége hamar megmutatkozott, hamar felmerült, hogy az itteni konzervatóriumban folytassa zenei tanulmányait. Ennek egy akadálya volt: az iskolába csak a nápolyi körzetben született gyerekeket vették fel. Egy ismerősük segítségével azonban sikeresen megoldották ezt a problémát. A helyi plébános újrakeresztelte, születési idejeként 1797-et, születési helyeként pedig egy Nápoly melletti kisvárost jelölték meg.
tehetsége hamar megmutatkozott, hamar felmerült, hogy az itteni konzervatóriumban folytassa zenei tanulmányait. Ennek egy akadálya volt: az iskolába csak a nápolyi körzetben született gyerekeket vették fel. Egy ismerősük segítségével azonban sikeresen megoldották ezt a problémát. A helyi plébános újrakeresztelte, születési idejeként 1797-et, születési helyeként pedig egy Nápoly melletti kisvárost jelölték meg.
Orica Középföldi 2019.04.13. 16:18:38
közös pont
taga20 2019.04.13. 16:38:15
@Orica Középföldi:
Tudom, hogy igen, de érdeklődési területünknek nincs közös pontja:)
természetesen tudom, de nem ezért raktam be.
hanem azért, mert érdekes a felállás az együttesben, erre akartam ráfűzni a cigány ápolónő szép történetére:)
zene mehet? bitte!:)
www.youtube.com/watch?v=sB6HY8r983c
Tudom, hogy igen, de érdeklődési területünknek nincs közös pontja:)
természetesen tudom, de nem ezért raktam be.
hanem azért, mert érdekes a felállás az együttesben, erre akartam ráfűzni a cigány ápolónő szép történetére:)
zene mehet? bitte!:)
www.youtube.com/watch?v=sB6HY8r983c
Az utolsó 100 komment: