He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Erdős Virág: CC50

2019.02.17. 12:00 guma

Fotó: Fortepan 

A Coca-Cola első magyarországi palackozásának 50. évfordulójára 

Fél évszázad… Mi az? Semmi.
Mégis jó volt benne lenni.
Soknak tűnt, de pont elég lett,
íme itt a titkos képlet:
egy jól csengő márkanév,
szívószál és ötven év.
 
Nem volt éppen könnyű kezdet,
amiből a végén ez lett,
adott volt a régi brancs:
Szódavíz és Sztár Narancs,
Traubiszóda, Márka Meggy – sokak közül voltam: egy.
 
Új színfolt egy szürke nyárban,
Kőbányán, a Likőrgyárban
töltekeztem végső soron
többekkel a gyártósoron:
táplált, mint az édesanyám főztje,
a Szeszipari Vállalatok Trösztje.
 
Benyakaltam, amit mertem,
lázadtam, de inkább nyeltem
nagyokat, míg ilyenformán
elnyertem a végső formám:
ütős, mint a gönci barack,
a kétdecis kontúrpalack.
 
Akadt persze rivális is…
Kisebb? Rosszabb? Rondább? Is-is!
Kudarcba fúlt minden attak,
hiába is kóstolgattak…
Régi nóta: konkurálnak,
de asztalnál meghalnának.
 
Volt azért egy durvább eset,
mikor egy fan nekem esett –
nem minthogyha intim viszonyt
remélhetett volna, viszont –
rögtön, mihelyst úgy adódott:
kilopta a kupak-kódot.
 
Mondjuk ebből nem lett rendszer,
vigyáz rám pár influenszer,
mindig akad, aki megvéd,
télapók, sőt: jegesmedvék!,
magyarok is, naná, hiszön:
tudják, hogy thirst knows no season.
 
Úgyhogy most már mindegy, mi van,
megszoktam itt, Harasztiban,
nem agyalok Boston, Rión,
gondozom a portfólióm,
teszek-veszek, pötyögök,
egész nap csak lötyögök.
 
Így telnek a napjaim,
vannak príma appjaim,
aceszulfám-adalékom,
meg egy rakás buborékom,
küldetésem, álmom, logóm,
és: fenntartom minden jogom.
 
Ezen felül mit remélek?
Hogy még ötven évet élek,
s kiürülök, mint egy pohár
jeges-light-os-lime-os…
habár – 
 
Ki fog akkor verset írni róla?
 
Always always always
Coca-Cola

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr314631968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása