He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ennyire betegagyú embereket hogyan engednek gyerekek közelébe és az iskolai tananyaghoz?

2017.05.03. 08:01 guma

Tehát ha a papa nem pofozott, rugdosott, NER tag sem lehetek? Ja! papám sem volt! Még a gyerekeimnek sem volt nagyon, hiszen nekem kellett mindent előteremteni, ezért családfeje lehetek, családi státusz nélkül... Értem én! Szerintem jön(?!) a szokásos ócska trükkjeikből a törvényes csavar: Nem család - tehát családi pótlék sem jár!?

Magyarországon a gyerekeit egyedül nevelő anya vagy apa nem család, és a gyerek verve jó...?

Magyaroroszágon, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal honlapján megjelentek az idei szakgimnáziumi szakmai érettségik mintafeladatsorai a hozzájuk tartozó megoldókulcsokkal.

Magyarországon a gyerekeit egyedül nevelő anya vagy apa nem család, és a gyerek verve jó...?
Fotó: arch

A pedagógia szakirányt választó érettségizők fantasztikus dolgokat tudhatnak meg, ha a mintateszt kitöltése után megnézik a hozzá zartozó megoldókulcsot. Ezek egy része talán hanyagság, más része viszont nyilvánvaló ostobaság és korlátoltság miatt kerülhetett be a mintaérettségibe – írja a 444 a B1 blog nyomán.

Az ötödik kérdés a nevelés legitim módszerei között említi az önbírálat kikényszerítését, amihez a megadókulcs hozzáteszi: 

mindig vegyük figyelembe az életkori és értelmi sajátosságot.

Még ennél is félelmetesebb, hogy az érettségi feladatsor ugyanennél az ötödik pontnál a nevelés "magatartásra ható", követendő módszerei között említi a kényszerítést, azzal a kommenttel, hogy

akkor kell alkalmazni, ha gyenge az akaraterő.

Szintén államilag támogatott módszer egyébként a gátláskiváltás és a fenyegetés.

A hatodik kérdésnél jön a család államilag támogatott, szakgimnazistáknak szánt definíciója, ami a következőképpen hangzik:

A család emberek egy közössége, vagy több közösség kapcsolata, ahol a tagok között leszármazotti kapcsolat van, házasság vagy örökbefogadás. A családot az különböztet meg más csoportoktól, hogy különnemű személyekből áll, akik különböző generációkhoz tartoznak, reprodukálja önmagát.

A házasság nélkül együttélő, elvált, özvegy vagy mással együttélő gyermekteleneket, plusz a melegeket a szakgimnáziumi érttségiztetők kizárják a család fogalomköréből.

444

Ha ez így van, alig van család Magyarországon

Múlt századi családfogalmak és elavult nevelési eszközök szerepelnek a szakgimnáziumok pedagógia szakirányt választó tanulóinak szánt közép- és emeltszintű mintaérettségi javítókulcsában, írja a 444.hu a B1 nevű blog posztja alapján.

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal honlapján megtalálható feladatsorok és a hozzájuk adott javítókulcsok alapján

a család emberek egy közössége, vagy több közösség kapcsolata, ahol a tagok között leszármazotti kapcsolat van, házasság vagy örökbefogadás. A családot az különböztet meg más csoportoktól, hogy különnemű személyekből áll, akik különböző generációkhoz tartoznak, reprodukálja önmagát.

Ezek szerint nem számít családnak egy gyermektelen házaspár, egy gyermekeit egyedül nevelő anya/apa, és végképp nem család, amit két azonos nemű ember alkot.

A középszintű írásbeli mintafeladatai tovább bővítik ezt a képet, hiszen abban azt lehet olvasni, hogy

a család élén családfő áll: ez hierarchikus viszonyt fejez ki a családtagok között, amely értelmében a családfő irányító szerepet tölt be a családban, az ő szava döntő a legfontosabb kérdésekben. A családfő szerepét hagyományosan a férfi, férj, családapa töltötte be. A válások számának emelkedésével a gyermeküket egyedül nevelő szülők aránya asszonyok/anyák is „előléphetnek” családfőként.

Szintén ebben a javítókulcsban ajánlják magatartásra ható módszernek az ösztönzésen azaz a jutalmazáson, dicséreten kívül

a kényszerítést (akkor kell alkalmazni, ha gyenge az akaraterő), a büntetést (fontos, hogy a gyerek ismerje a büntetés okát, és arányos legyen!) és a gátláskiváltást (célja a negatív viselkedés megakadályozása, pl. fenyegetés).

Az Index megkereste az érettségiért felelős Emmit és a szakgimnáziumokért felelős NGM-t, hogy meglátásuk szerint ezek az állítások összhangban vannak-e az alaptörvénnyel, a minisztérium véleményével. Illetve, hogy mennyiben felelnek meg a mai családképnek, a női egyenjogúságnak a családfőre vonatkozó kitételek. Megkérdeztük azt is, mit kell érteni az alatt, hogy követendő módszernek tekinti a javítókulcs a kényszerítést. Amennyiben megkapjuk a válaszukat, frissítjük a cikket.

Mint ismert, az oktatásügyi ombudsman, Aáry-Tamás Lajos februárban jogsértőnek találta az idei szakmai érettségi vizsgákat, mivel csak tavaly decemberben derült ki, milyen tantárgyakat, milyen szinten, milyen feladattípusokkal kérnek majd számon és az az állandó átszervezések és a tanárhiány miatt rengeteg szakmai óra elmaradt.

http://index.hu/belfold/2017/05/02/szakmai_erettsegi_pedagogia/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr612475105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása