He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

A csodás Szlovénia

2015.09.21. 18:29 Horizont

Egy kis útikalauz saját élményből megírva! 

Szlovénia a csoda! Egy három napos utazási iroda által szervezett úton voltunk. Augusztus 20-án indultunk. A szállásunk mind a két éjszaka Koperben volt. Bevallom eddig nem sokat tudtam erről az országról. Nem hittem volna, hogy egyszer még arra is vágyódni fogok, hogy ott élhessek! A táj csodás, Ausztria és Svájc keveréke.Rend, békesség, nyugalom, tisztaság, jólét van! (Számlát adnak mindenhol) Nekünk ez miért nem sikerült? Első nap, első állomásunk a postojnai cseppkőbarlang volt. Szenzációs látvány! Nagyon jó volt a kis vonat amivel bevittek bennünket! Következő látványosság a Predjamski grad kastély a sziklába épült vár. Tetszett:) Aztán irány Koper és a tenger! Másnap laza napunk volt. Portoroz tengerparti fürdőzés. Nagy lendülettel beúsztam és ugyanazzal ki is jöttem, mert a balatoni 32 fokos víz után hideg volt. Anyukám is beleállt azért térdig, hogy elmondhassuk fürdött a tengerben ami valljuk be 79 évesen szép teljesítmény! Pirán, Izola és hát Koper ahol a a kikötői nagy daruktól és hajóktól teljesen oda vissza voltam és persze a belvároskájától is! A hotel mellett disco volt, hajnali 3-ig tolták, nem voltam oda a gyönyörtől, mert alvásról szó se lehetett. Viszont diszkóztam, na ez meg az én koromban elismerésre méltó:) A harmadik nap tobzódhattam a csodákban. Jött a Vintgár szurdok, minden lépést és látványt élveztem! És akkor az út koronája következett: Bled! Csak szuperlatívuszokban tudok megszólalni! Csoda és gyönyörűség! Bármerre néztem a várból a lelkemet simogatta a látvány! Pletnával mentünk át a szigetre majdnem olyan volt, mint a gondolázás, csak az evezősnek a "O sole mio"-t kellett volna énekelnie! A szigeten zsinórban esküvőt tartanak, jó kis hely nem mondom! A templomkában meghúztam a harangot is. Bled olyan hely ahová elmennék nyaralni két hétre is, de lakni is bármikor ellaknék! Végül nem hagytuk ki a bledi konyha szimbólumát a krémest. Istvan Lukacevic a Park Hotel főcukrásza 1953-ban készítette el először a süteményt. Isteni finom volt!
Tudom 3 nap nem sok, egy csipetnyi Szlovéniát kaptam, de ez a csipet isteni volt, csodás emlékekkel és nagyon jó érzéssel tértünk haza! (és óriási izomlázzal) Mindenkinek csak azt üzenhetem irány Szlovénia:)

 

szlovenia_021.JPG

szlovenia_025.JPG

szlovenia_037.JPG

szlovenia_103.JPG

szlovenia_108.JPG

szlovenia_113.JPG

szlovenia_117.JPG

szlovenia_138.JPG

szlovenia_155.JPG

szlovenia_163.JPG

szlovenia_172.JPG

szlovenia_180.JPG

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr847806866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2015.09.22. 09:38:00

de jó! :)))
tehát csak összejött egy pici csavargás.
kösz a beszámolót - mert itt sem jártam.

Horizont 2015.09.22. 18:34:18

@guma: Én sem hittem, hogy eljutok ide. Tényleg hihetetlen élmény volt, nem is gondoltam volna. A férjem nem buszozik így anyukámmal mentem de megbeszéltük, hogy több ilyen túra már nem lesz neki! Fárasztó volt, mégis 79 éves múlt.
Szlovénia kimagaslóan jobb hely mint hazánk! Komolyan. Mindenhol jólét, jómód látszik! Jókedv, béke,nyugalom. Nekik is sikerült csak nekünk nem! Irigykedtem!
Gondoltam megosztom veletek, már akit érdekel:)

Kyria 2015.10.12. 13:40:15

Az a vár a Predjamski grad lehet, egy "n" betű véletlenül odacsúszott. Pár éve mi is voltunk ott, nekem nagyon tetszett, igazán különleges. Szlovénia általánosságban is egy jó hely, szép tájakkal, tisztasággal és odafigyeléssel. Nem a magyar gagyi megoldások jellemzik (apró, de jellemző példa, hogy az autópályák mellett sem a szégyenletes magyar kutrica-mosdók éktelenkednek).

Horizont 2015.10.13. 18:09:57

@Kyria: Köszönöm, hogy ilyen figyelmes vagy, javítottam! :)
süti beállítások módosítása