He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

A természet csodái-Tati-Az orángutánfiú

2015.05.21. 08:03 guma

Orangutans2.jpg Ebben a páratlanul érdekes filmben bepillanthatunk az Ázsiában élő vörös majmok titkos magánéletébe. A ma már csak Borneó és Szumátra szigetein előforduló főemlősök túléléséhez kivételes intelligenciára és találékonyságra van szükség. Ám az orángutánok társadalma mindkettővel rendelkezik. Mivel többnyire magányosan élő állatok, ezért csak az anyjuktól tudják eltanulni az őserdei túlélés fortélyait. Történetünkben egyedülálló felvételeken követhetjük nyomon egy kölyök orángután felnőtté válásának elbűvölő kalandjait…

  • Az orangután (Pongo) az emberszabású majmok ázsiai neme. Fejlődési vonala (Ponginae alcsalád) mintegy 14 millió éve vált el a többi emberszabásúétól (Homininae és Dryopithecinae alcsaládok). Neve malájul erdei embert jelent. Az indonéz bennszülöttek félték és tisztelték, egyes törzseknél a férfiasság próbája volt egy kifejlett hím legyőzése kézitusában.

    A közelmúltig két alfajt különböztettek meg, a szumátrai orangutánt (Pongo pygmaeus abelii) és a borneói orangutánt (Pongo pygmaeus pygmaeus). Újabban a két elkülönült populációt külön fajoknak tekintik, Pongo abelii és Pongo pygmaeus néven. A borneói orangutánoknak viszont 3 alfaját különítik el:

    • Pongo pygmaeus pygmaeus (Északnyugat-Borneó),
    • Pongo pygmaeus morio (Északkelet- és Kelet-Borneó) és
    • Pongo pygmaeus wurmbii-t (Délnyugat-Borneó).

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr127191963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.05.21. 10:31:47

Csodálatos a film! Engem a "Gyöngyvirágtól a lombhullásig" c. filmre emlékeztet. Persze ha ez mond ma valakinek valamit.

Horizont 2015.05.21. 17:34:40

@öregmatróz: Nekem igen:) Csodálatos film volt !!
Ja és már nem vagyok mai pipi:)

2015.05.21. 22:07:17

@Horizont: Hát igen. Rég volt, talán igaz se volt.

De az emlékek mégis.......

Horizont 2015.05.21. 22:35:16

@öregmatróz: Az emlékeket senki el nem veheti tőlünk......

guma 2015.05.22. 09:53:36

@öregmatróz: :)))

nem is tudom, hogy a rengeted természetfilm között ezt beraktam-e már?

az biztos, hogy pl a Vadvízország (az első természetfilmünk!) itt is megtalálható...

kösz, hogy értékelted, mert nekem a másik majmos film is nagy kedvenc a farkasfilm mellett.

2015.05.22. 14:21:07

@guma: Szeretem a természetfilmeket. Tegnap gondolkoztam de nem jutott eszembe a Vadvizország. Kösz, hogy említetted. Megnézem.

guma 2015.05.22. 21:25:22

@Horizont:
@öregmatróz:

fiatalok! megtaláltam a filmet és valamelyik napra majd beteszem :)))

2015.05.22. 21:37:20

@guma: Megnéztem a Vadvizországot. Szép emlékeket idézett fel, és ha másikat is megnézhetem, őrők hálára kötelezől vele :)))

Horizont 2015.05.22. 21:55:13

@guma: Te kis figyelmes varázsló tündér!:)

guma 2015.05.23. 10:56:27

@Horizont:

@öregmatróz:

24-én 10-re betettem és rengeteg természetfilmet spájzoltam a következő hónapokra... :D

2015.05.23. 14:38:02

Csatlakozom Horizonthoz: TÜNDÉR vagy :))))))
süti beállítások módosítása