He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

versek...

2013.04.27. 08:03 guma

00000501.gif

Benjamin László: Albérlet

Csordogál a sárga lámpafény,
Tornyosul a mosatlan edény.

Kenyér, dohány és könyv az asztalon.
Az őrült költő képe a falon.

Emmi számol. Keze ölébe hul..
Szerelemmel és bizalmatlanul

néz rám, ki éhség s vérengző korok
ellen oltalmul verseket írok.


1939

Király Gábor: A másik oldal

(reflexió E.V. versére)

Szóltam, hogy jönnek a fasiszta celebek,
szóltam, hogy nem lesz jó, ha a szart lenyeled,
szóltam, hogy ki fogják lopni a szemedet
azt mondtad, nyugi, mert ezek nem ilyenek.

Szóltam, hogy te leszel bűnbak a bankoknál,
szóltam, hogy rosszabb lesz Budapest Bangkoknál,
Szóltam, hogy leköpnek költői esteden,
azt mondtad, nem kéne ördögöt festenem.

Szóltam, hogy ki fogják rúgni a mamádat,
szóltam, hogy elő lesz írva az alázat,
szóltam, hogy nevükre íratják hazádat,
azt mondtad, nem eshet meg ez a gyalázat.

Szóltam, hogy több lesz az erőszak szervezet,
szóltam, hogy lapít majd minden szakszervezet,
szóltam, hogy lesz majd itt bankszámla zárolás,
azt mondtad, unalmas már ez a károgás.

Szóltam, hogy te leszel hibás az árvízért,
szóltam, hogy nem kapsz majd gyufát se száztízért,
szóltam, hogy rajtad verik le a havazást,
azt mondtad, hagyjam már abba a savazást.

Szóltam hogy viszi az egyház a sulikat,
szóltam hogy mérnökök helyett majd kulikat
képeznek ezerrel, s bezárják a gyárat,
azt mondtad, ilyen a kereslet-kínálat.

Szóltam, hogy felbontják mindegyik leveled,
szóltam, hogy feltörlik a padlót teveled,
szóltam, hogy nem lesz a várad a te házad,
azt mondtad, béke van, nyugi, ne parázzak.

Azt mondtad nem érint téged, ha úgy lesz se,
azt mondtad véggye meg magát a férgesse,
azt mondtad, ráérek, hiszem ha látom,

így jártál, megszoptad, édes barátom.

_______________________________________________

Radnóti Miklós: Majális

"A hangraforgó zeng a fű között,
s hördül, liheg, akár egy üldözött,
de üldözők helyett a lányok
kerítik, mint tüzes virágok.

Egy lányka térdrehull, lemezt cserél,
a háta barna, lába még fehér,
a rossz zenén kis lelke fellebeg
s oly szürke, mint ott fönt a fellegek.

Fiúk guggolnak, és parázslanak
az ajkukon ügyetlen szép szavak,
duzzasztja testük sok kicsiny siker
s nyugodtan ölnek, majd ha ölni kell.

Lehetnének talán még emberek,
hisz megvan bennük is, csak szendereg
az emberséghez méltó értelem.
Mondjátok hát, hogy nem reménytelen."

1944

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr265222077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2013.04.28. 07:10:10

Horizont, nekem ez az EV versre írt reflexió tetszik nagyon :)))

Horizont 2013.04.28. 14:33:12

@guma: Hát igen, szomorú, de ez van, igaza van! De azért Radnóti Majálisa jobb :)

Horizont 2013.04.28. 14:44:30

@guma:
Király: A magyarnóta

Dimbes-dombos kis falumban szépen búg a gerlemadár,
szívemből most te utánad minden napra száz ima száll.
Elmentél a messzeségbe takarítónőnek álltál,
gondoltad-e azt hogy ez lesz, mikor egyetemre jártál?

Kéken érik már a kökény, megyek hogy még ma leszedjem,
szép tubicám hazavárlak, ne hagyj elsorvadni engem!
Eladom a kökényemet cébéának holnap este,
gazdag leszek kisangyalom, gyere haza jövő keddre!

Faluszéli házikónkban kecskegidánk felneveljük,
szeretőmmel jókedvünkben a szép tavaszt énekeljük.
hajnalonként gombát szedünk, hej de szép lesz itt az élet,
addig békemenetelünk, amíg nem ér boldog véget.

guma 2013.04.30. 07:37:23

@Horizont: Radnóti vitathatatlanul jobb :)

Király versei meg egyre jobban tetszenek...
süti beállítások módosítása