He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez nem vicc : szakszerűen összeszámolt "közmunka" - kicsiben!

2012.04.30. 08:04 guma

Küldtek egy linket, ami nagyon életszerűen és gyakorlati, gazdasági szempontból elemez egy kisebb munkát. Nekem nagyon tetszett! Olvasd el te is!

"Az elmúlt két hetet az udvarunk rendbetételével töltöttem. Tavaly ősszel elbontottuk a melléképületeket, és a cirka 100 m2-nyi lebetonozott részt is feltörettem, elvitettem. Csakhogy ezek helyén egy rohadt nagy kráter tátongott, volt ahol 70 centi mélyen (mert a hülye előző tulaj 40 (!) centi vastag betonozást csinált. Tehát szükség volt nagyjából 25-30 m3 feltöltésre.

Az udvar egy részén maradt még sitt, egy kis betontörmelék, meg ősszel hozattam 4 m3 földet (ami a kapunál "ragadt" és betömörödött dombként funkcionált a kutyáknak), ezeket a mély kráterbe gondoltam belerakni, majd erre a barnaföldet a későbbi füvesítésre.

Akadtak nagyobb betontörmelékek, ezeket sittként konténerrel el akartam vitetni.

Jó pár árajánlat kérés után arra jutottam, hogy egy Bobcates megcsinálná 5000 Ft/óra áron (+10.000.- Ft kiszállás). A munka géppel olyan 4 órásnak nézett ki, tehát 30e Ft.

Azonban a munkáimért leszámlázott pénzek nagyon nehezen csordogálnak, és a nagy augusztusi hajrában kiszórtam a nagyobb munkákat, így akadt némi szabadidőm. Gondoltuk 1 konténer a sittnek, és 4 m3 föld belefér a büdzsébe, aztán majd csak érkezik lóvé...

Szépen feltörtem a még talált betonokat, akadt pár betongerenda is szerteszét, a kis törmelékeket a felcsákányozott dombbal egyetemben a kráterbe raktam.

A nagyobb törmelékek megtöltöttek egy konténert, de megizzasztott rendesen, mire 

- felcsákányoltam

- talicskába raktam

- kitoltam az utcára a konténerig

- talicskából belapátoltam/kézzel bedobáltam a konténerbe

Az udvarunk sajátosságából fakadóan a hozott földet csak a kapun belülre tudtam leboríttatni, innen az udvaron keresztül kellett talicskázgatni a hátsó részig. Közben érkezett némi pénzmag, így hozattunk még négyet, majd még hatot, azaz összesen 14 m3-t, plusz ugye ott volt a régi föld, ami szintén 4 m3.

A sitt felszedésével és kihordásával, a régi földkupac fellazításával és hátrahordásával, valamint a hozatott földek cipelésével közel 80 óra ment el. A nagyobb betondarabok szétcsapásához bérelnem kellett egy komolyabb bontókalapácsot, az 6000 Ft volt.

Sajnos a föld még mindig kevés, kelleni fog még 8, de inkább 10 m3, ami nagyjából 20 órányi munkát jelent még. Azaz 12 munkanap összesen.

1.

Itt felénk a segédmunkások 6000 Ft-ot kapnak egy 8 órás napra, tehát ez 12x6000 = 72.000 Ft + 6.000 Ft a gépkölcsönzés. Ennyit ért a munkám.

2.

Közmunkában nézve a napibér 2624 Ft, tehát 12x2624=31.488 Ft + 6000 gépkölcsönzés. Ne feledjük azonban, hogy én saját magamnak tisztességesen végigdolgoztam a napokat, ami egy építőipari munkásról korántsem mondható el (tapasztalat), tehát jobb másféllel beszorozni ezt az időt/összeget.

3.

Bobcates emlékeztetőül 30.000 Ft. Itt nincs gépkölcsönzés, mert a kanalával a betongerendákat szét tudta volna túrni, és kivinni a konténerig. Ráadásul a géppel tisztességesen meg lehetne tömöríteni a helyenként 50-60 cm vastag földtöltést, tehát minőségben jobb lenne a munka.

Azaz összesítve:

Munkavégzés fajtája Időtartam Összeg Munkaminőség
Bobcat 4 óra 30.000 kiváló
Saját kézi munka 100 óra 78.000 megfelelő
Közmunka 150 óra 53.000 elfogadható

 

Hozzá kell még tenni, hogy mindegyik esetben a koordináció (és a gyümölcsfák, egyebek féltése) miatt nagyrészt ott kellett volna lennem a munkánál nekem is, mint munkavezető. Nagyon nem mindegy, hogy ez 4 órát, vagy két hetet jelent..."

 forrás : http://mekk-elek.blog.hu/page/13

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr694458263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása