He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

KÁNIKULA!!

2011.07.09. 17:29 Horizont

Megdőlt a budapesti, nyolcvannégy éves napi melegrekord, és Pápán már elérte az országos rekordot a hőmérséklet szombat kora délután.Az eddigi budapesti rekord 35,2 fok volt, de szombat délután Újpesten 35,8 fokot mértek, és az értékek még tovább emelkedhetnek. Az országos napi melegrekord is nagy valószínűséggel megdől, a Szegeden 1927-ben mért 37,8 fokot Pápa-Nyárád mérőállomáson már elérte a hőmérséklet.A hőség vasárnap tetőzik, a legmagasabb nappali hőmérséklet akkor 33 és 38 fok között várható.

Hőség ellen egy csokorra való finomság......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr263053245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arlequin 2011.07.09. 17:55:38

erre csak azt mondanám, hogy látszik ezeken az eredményeken, hogy nem az alföldön 'cocializálódtak'...

ez a hőfok még piha. majd a 42 fok árnyékban. na, az valami! de ez a 36'8 ez, már elnézést kérek, egy könnyed tus.

a másik dolog az, hogy ezek is csak akkor mérnek amikor akarnak. 2003-ban sokkal melegebb volt a nyár, de akkor nem beszéltek róla ennyit. most meg ebben a kis melegben siránkoznak...
nálunk most 35'5 van árnyékban. hát szórakozásból és anyósbosszantásból felvágtam 15 mázsa fát nála a napon. tudjátok mit mondott?
valami olyasmit, hogy holnap is van nap, s majd folytathatom ;-DDD
ilyen egy afődi betyár kérem...

Horizont 2011.07.09. 18:22:08

@arlequin:
Fát vágtál???? Ilyen hőségben???
Nem semmi pasi vagy meg kell hagyni:)))))
Minden elismerésem - az asszonynak:)
(hogy ilyen az élete párja:D)

Horizont 2011.07.09. 18:29:25

@arlequin:
Ja itt a lakásban 29 fok van:)))Anyukámnál a földszinten csak 23:)
Nincs klímánk, mert nem szeretem. Nem is értem az embereket, hogy nem bírják ki,rohannak klímát venni, régen is voltak meleg nyarak....
Kivéve ha valakinek olyan betegsége van, hogy nem bírja a hőséget!Akkor oké!

arlequin 2011.07.09. 18:35:31

@Horizont:
no nem vágtam, ahhoz dőteni kell, meg odafigyelni, s nem erdőben valék, hanem a kertben. hozták a ketrecet, mög a kuglikat, s én csak aprítottam a kissé vizes tölgyet. vicces vót. ;-)

teljesen meg vótam lepedőzve, hogy ily jó erőnlétem van. tényleg. forgattam a kisbaltát, míg meg nem adta magát, majd rátértem a nagy hasítófejszére. csak jó az az imádság valamire...

Horizont 2011.07.09. 19:07:37

@arlequin: Jó van má... honnan tudnám az ilyen szakkifejezéseket?Nálam az aprítás is vágás:)Elismerésre méltó:)

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 19:40:33

@arlequin: Hát most akkorát nyőltél a szömüimben, hogy csak nna!!!
Kompenzációképpen majd hamarost leveszek belüle;-D

Fát vágni (én is vágnit mondok aprítás helyett:) ilyen időben nem holmi puhány embörnek való munka...

Csak ha elképzelem is már izzadok, melegöm van, szóval minden bajom elér csak az eccerű képzelgésbűl:)

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 19:41:31

De hadd dicsekedjen én is: ma palacsintát sütöttem:) Soha jobb idő hozzá;-D

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 19:46:09

@Horizont: Jaj, olyan képeket találtál, hogy sajog a szívem bele...

A tenger.
Asszem soha többet nem látom már.
De egy fagyalaltra szért még futja, tehát nem panaszkodok.

Meg különben is.

Horizont 2011.07.09. 19:46:38

@Donna (Cara)mba:
Ez igen!!!! Egyenértékű a fa aprításával:DDDDD
Tuti lefogytál közben:) Amit persze vissza is szedtél a palacsinta evéssel:DDDD

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 19:47:12

@Horizont: Lefogytam egy kilót azután az evésével felszedtem 2-őt:DDD

1-et vesz, 2-őt kap;-D

Horizont 2011.07.09. 19:49:19

@Donna (Cara)mba: Én meg egy sört ittam, ja bocs kettőt, csak úgy főzés közben:) Jó lett az ebéd:)
A tenger!! Ne is mondd! Jó későn találkoztam VELE és már tudom, hogy soha többé nem fogom látni! A francba!!
Minnggyá sírok.....

Horizont 2011.07.09. 19:52:33

@Donna (Cara)mba:
Emlékszem amikor először voltunk a barátnőmmel szaunába és utána mindjárt mértünk magunkat és hű fogytunk! Aztán ettünk ittunk és többek lettünk.Naivak voltunk és vékonyak mégis mindig fogyni akartunk:DDDD Ma már nem is akarok....csak szeretnék - fejben!

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 19:52:38

@Horizont: Sírjunk együtt, utána meg nevessünk ezen a cefet világon! Eccer élünk...

Horizont 2011.07.09. 19:54:27

@Donna (Cara)mba:
Eccer, de ezt meg jól elbacctuk:)

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 20:00:37

@Horizont: Futni kellene vagy fát vágni:)
Utána meg kenyéren és vizen élni:-D

Olcsó, hatékony fogyókúra! Ja, és a lelket is gyógyíccsa:-DDDD

De még nem alkalmaztam:(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.09. 20:05:35

@arlequin:

hűűű, ezt elcseréltem vón' veled, betonozásra és térburkolásra :)

viszont a jó hideg uborkalevest, (van benne egy kis koviubi is) amit most termelek befele, az nem :)

Horizont 2011.07.09. 20:10:03

@Donna (Cara)mba:
Vagy futva fát vágni:DDDD Csak az a nagy baj, hogy nem megy már se a futás se a fa vágás (aprítás) se:D Én már szeretnék lazán, lustálkodva élni, csak szépet és jót kapni, világot látni! Ha megnyerném az ötöst, lenne egy személyi edzőm, vagy elmennék zsírleszívásra ( na az baromság arra nem )vagy inkább nem is érdekelne ha gazdag lennék a súlyom. Jól néznék ki husin is, mert lenne masszír, kozmetika, műkörmös, fodrász (hetente) meg csúcs elegáns ruhák, meg minden amire most nem fussa...És különben is a sok pénz megszépítene, mások szemében:)))

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 20:20:27

@Horizont: Látod, milyen lusta vagyok alapból?:-)

A futva fát vágni például eszembe se jutott volna, ha te nem említed. Most ezen elmélázom kicsit, milyen is az, hátha közben fogyok kicsit;-DDDDDD

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 20:21:50

@Conv: Az az uborkaleves nem akármi! Hol szerezted a receptjét (vagy az asszony)?

Ez a gaspacho vagy mi?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.09. 21:10:17

@Donna (Cara)mba:

gyerekkorom óta eszem ezt is, a hideg paradicsomlevest is, meg a hideg gyümilevest is minden nyáron.
Nagyanyó receptje szerint van készítve, bár én már modernizálom a dolgot, nem házi aludttej vagy joghurt van benne, hanem bóti kaukázusi kefír, és nem paszírozok, hanem turmixgépet használok :)

ilyenkor nyáron nem bírok enni keményebb kajákat, főleg melegben.
fehér ember vagyok, nehezen viselem a meleget, meg a napsütést.

általában én faragom az ilyesmiket, az asszonyra nem bízom a dolgot.
ő csináljon olyanokat amitől engem kiver a víz. sütikéket, pacsmagokat. meg takarítson, mosson vadul :)

ha kül a recept, leírom

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 21:34:25

@Conv: Na végre, tizedszerre megengedte a blogizé, hogy kommenteljek...

Ha van kedved, írd le, mert izgat! A görögöknek van valami isteni joghurtos, hideg uborkás kreációjuk, többször próbálkoztam de sohase találtam el az ízét:( Az asszem a tzatziki.

A paradicsomlevest én is hidegen szeretem, meg a zöldbablevest is:)
A gyümölcsleveseket érdekes, nem kedvelem túlzottan, de megfőzöm a családnak. Gyerekkoromban falun nagyanyáméknál úgy emlékszem túl sokszor volt gyümölcsleves és akkor megettem az egész életre való adagomat:)))

Most például csak sima paradicsomlét döntök magamba, jó hidegen, a hűtőből. Pazar.

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 21:37:53

Sziasztok, én most itthagyom a blogot, mert már unom, hogy minden 10-ik próbálkozásra enged szóhoz jutni...

Ez engem büntet a szószátyárságomért;-DDD

Szép nyári estét Nektek!

guma 2011.07.09. 21:42:29

sziasztok!

@Conv: erre én is vevő vagyok. :)

ilyenkor ritkán kívánom a gyümölcsön kívül a tömény kaját. D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.09. 21:56:21

@guma:

hozzávalók:
- fél liter kaukázusi kefír,
- 1 gerezd fokhagyma,
- egy fél kígyóuborka
- egy paradicsom (nem löttyedt)
- kevés zellerzöldje
- két kovászos uborka

fűszerek:
- só
- fehérbors
- kicsi friss tárkony
- kicsi friss bazsalikom

betétek:
- sült szalonnakockák
- pirított kenyérkockák

elkészítés:
- a kefírrel elturmikolom a fokhagymát, a fele koviubit és kígyóubit.
- belekeverem a sót,(figyelj oda a koviubi mennyire sós) a fehér borsot és a frissen vágott, apróra darabolt bazsalikomot, tárkonyt.
- a maradék koviubit felkockázom, a kígyóubi maradékát lereszelem nagy lyukú reszelőn (mert lusta vagyok felkockázni kicsire)és a paradicsomot is felkockázom
- a felkockázott zöldségeket beleszórom a turmixba és elkeverem, mehet a hűtőbe.

a tálalásnál megszórom a frissen pirított kenyérkockákkal és a sült szalonnakockával.

oszt enjoy

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.09. 21:58:07

@Conv:
mármint a turmixolt löttybe szórom a kockázott zöldségeket, nem a turmixgépbe :)

guma 2011.07.09. 22:07:09

@Conv: hű! :)))

nyálelválasztás rendesen beindult! DDD
kösz!

bandika gazdája 2011.07.10. 03:20:13

@Conv: Nekem van házi aludttejem, már megyek is a piacra ubiért amint virrad! (Kovászos van!)

bandika gazdája 2011.07.10. 03:39:56

@Conv: Szintén egy kis nyárra való Ilonka néni szerint (mikor ezt tanultam tőle 92 éves volt, és megkérdezte: Neked is belesik néha a cigarettahamu a kajába amit főzöl? Nem érdekes, úgysem veszik észre! :-) :

Piszkét (egrest) kb. fél kilót vajon sóval és cukorral puhára párolom. Kevés lisztet szórok rá, vízzel felengedem, és mikor forr, apróra vágott kaporral elkevert tejfölt keverek belé. Amint egyet forr, elzárom, és kemény tojásokat karikázok bele. HŰTŐ! Hidegen, melegen finom, de én hidegen szeretem.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.10. 12:24:02

@bandika gazdája:

basszus, az egyetlen gyümölcs amit "főzve" nem eszek meg, az a piszke :)))

nyersen is csak a keményeket, még féléretten, az érett, puha édeseket már nem :)

bandika gazdája 2011.07.10. 12:28:49

Hát akkor kimaradsz az Ilonka néni féle kaporlevesből, pedig eddig mindenkinek nagyon ízlett. Csinálok is holnap, és viszek a közelebb lakó barátnémnak is. Jövő héten meg kipróbbálom az uborkalevest. Ilyenkor csak ilyesmi kell.

bandika gazdája 2011.07.13. 08:47:19

@Conv: Kedves barátom Conv.! Kipróbáltam az ubilevesedet, de mert én mindig variálok, meg kitalálok, (meg nem volt friss bazsalikomom csak szárított) én friss kaporral csináltam, meg pirított zsemlekocka helyett keménytojást karikáztam bele (a szalonnakocka maradt) nagyon finom volt! Köszi! Puszilom Anyukádat! Rá fogok szokni, és terjesztem is!

guma 2011.07.13. 11:45:16

@Conv: most csináltam meg (itthon csak natúr joghurtok sorakoztak) 3g fokhagymával és bazsalikom helyet mint @bandika gazdája: én is kaporral!

valami fenséges, még hűtés nélkül is! :)))
süti beállítások módosítása