He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

36 év egy fotósorozatba sűrítve......

2011.07.08. 09:02 Horizont

Nagyon szeretem a fotókat, a fekete- fehéreket különösen. Az élet elkapott pillanatai.Találtam egy nagyon érdekes fotósorozatot!

Nicholas Nixon dokumentarista fotográfus először 1974-ben fotózta le akkor 25 éves feleségét és annak 3 húgát. Akkor ez a fotó nem maradt meg, de a következő évben újra összeálltak a testvérek egy közös csoportkép erejéig. Majd 1976-ban is, és a sikeren felbuzdulva úgy döntöttek, hogy minden évben megismétlik a közös fotózást.1999-ben, amikor a fotósorozat elérte a huszonötödik évfordulóját, a Museum of Modern Art megjelentette A Brown Nővérek gyűjteményt, sorrendben bemutatva az összes portrét. Ez a kiadás elfogyott. 2008-ban a Múzeum azonban kiadott egy második kiadást is a fotóalbumból.A nővérek közvetlenül bámulnak bele a kamerába, lehetővé téve a nézők számára, hogy tüzetesen áttanulmányozhassák a lassan változó arcokat, az öregedés folyamatát, a ráncok és ezzel együtt a tapasztalatok megjelenését, és találgathassák gondolataikat. Harminchat évet fedezhetünk fel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Manzárd Café

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr113049431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donna (Cara)mba 2011.07.08. 10:15:24

Kösz a posztot, Horizont! Épp azon törtem erősen a fejem, mit tegyek ki, és bizony tök üresség honol a fejemben:(

Tényleg hihetetlen élmény és dokumentum az emberi arc változásairól ez a sorozat.

Nekem az egyik Omega szám jutott eszembe róla, amit melleselge nagyon kedvelek, és amelyben van egy sor, mely valahogy így hangzik:

"Arcunkon az idő
Saját képét hívja elő
És az angyalok
Végül nem ismernek ránk

Hol van az égi,
Arcod a régi,
Hogy ragyogni engedd
Egykor tündöklően szép sugarát."

Az emberi arc metamorfózisa...

miről van itt nagybasz0 2011.07.08. 13:20:26

Furcsa belegondolni ebbe a 36 évbe, sokan meg sem érhették ezt a kort... szerencsések vagyunk, hogy öregedhetünk...

Donna (Cara)mba 2011.07.08. 14:18:07

@miről van itt nagybasz0: Valóban, mai szép világunkban megérni a 60 éves kort (főleg férfiaknak) nem is kis szerencse...

Ismerőseink közül (főleg férfiak) volt, hogy épp csak megérték az 50 éves kort...

Az egyik magas beosztású ismerősünk menedzser volt és 53 éves, a másik önkezüleg vetett véget életének, mert nem talált munkát - 40 valahány éves volt. Ráadásul a legszörnyűbb módot választotta...Felakasztotta magát.
Egy jogász nő ismerősünk szintén még 50 éves kora előtt öngyilkos lett.
A 38 éves könyvelőnk infarktusban halt meg.
Az egyik volt kolleganőnk férje szintén öngyilkos lett.
A sor nem teljes.

Anyám falujában van egy nagyon kimagasló háziorvosnő, ő mondja, ma igazán a 70 éven felülieknek van jó esélyük a hosszú életre, ők megérhetik a 80-90 valahány évet is.
A mai 40-es, 50-es aktív korosztály nem sok jóra számíthat e téren a statisztikák szerint.

guma 2011.07.08. 14:25:45

sziasztok!
:)

de jó látni, hogy itt normális mederben zajlik az élet! :)))
megnyugtató, pihentető...
(megyek is mindjárt kialudni magam, mert hulla vagyok. DDD)

eszméletlen ez a képsor és mennyit elárul róluk.
a kéz, a tekintet, a köztük levő pillanatnyi viszony vagy az egyéni stílus mely nőies voltukat kiemeli vagy nem tartja fontosnak nagyon jó rajz az évek múlásáról...

Horizont 2011.07.08. 15:02:33

@Donna (Cara)mba: nagyon ideillő az Omega "vers".

Nekem annyira megtetszett (nem is jó kifejezés) inkább a szívembe költözött ez a portré sorozat! Négy élet!!! Fantasztikus ha alaposan belegondolunk, 36 évig minden évben ugyanazok, ugyanúgy:) És igen igazatok van, milyen gyönyörűség, hogy mind a 4-en megélték ezt a kort. Tőlem 4 évvel idősebbek:))

Ja azt már nem is mondom, ne tudjátok meg mennyit kínlódtam vele, mire sikerült a poszt:) Először azt gondoltam csak egy pár képet teszek be ilyen nagy bakugrásokkal. De ez CSAK így jó így kerek és így csodás:))))Hosszú lett.

@guma: Csavarogtál, hogy elfáradtál??

guma 2011.07.08. 15:33:50

@Horizont: én a normalitás alapjának tekintetem, hogy @Donna (Cara)mba: hozza a verset... DDDD
(ha kihagyná, azt nagyon megszólnám! :) DDDDDD)

megjelenik 1-1 mondatra a szószátyár @miről van itt nagybasz0: (iszonyuan hiányzik, amikor "szó nélkül" eltűnik! D

de ez a többi srácra is igaz! :))))
(most "randiztam", utaztam, csoportot vittem - 3 nagyon háklis dámával, akiket mikrofonon, kellett eligazítanom : ha valami nem tetszik azt nekem mondják és ne mérgezzék a többiek hangulatát! D)

és most látom míg írtam, Donna is "lelkizett" kicsit. :)))
olyan megnyugtató, hogy nem csak én vagyok ilyen elcseszett, akinek fontos mi van körülötte.
a vakolás miatt rohanni szellőztetni (reggel z elszámolás előtt ismét- orvoshoz már el sem jutottam a leletekkel, egyszóval kivagyok! DDDD)

Horizont 2011.07.08. 15:49:36

@miről van itt nagybasz0:
Miért vagy te 86 éves?:DDDDD Öregíted magad? De miért?

@guma: Lazíts, relaxálj, pihizz. Nagyon türelmes vagy ilyen holmi dámákhoz:) Nekem már nem menne:)))

guma 2011.07.08. 16:24:50

@Horizont: menne az, ahogy én csinálom. DDD
:)

meghallgatni, válaszolni, hülyeségbe vitába nem beszállni, - közölni a tényeket, mindenki előtt (ha kell)! :))))
én még elnézést is kértem,hogy neki nem tetszik, de ízlések és pofonok különbözőek és amíg én vagyok felelős mindenért, döntésemet vállalom mert ha 47 embernek tetszik akkor nem fogunk hozzá igazodni és mehet panaszra, ahova akar. DDD
(megtapsoltak, amin meg elkezdtem röhögni!)

@miről van itt nagybasz0: és te is öregszel? DDD

Horizont 2011.07.08. 17:14:37

@miről van itt nagybasz0:
Most vettem észre, hogy elveszett a kommentem:)Szóval azt írtam,hogy "szőkenő" voltam, ez eszembe se jutott:)) De most már tudom miért vagy te ilyen nagyon öreg(fiú):DDDD

@guma: Ügyes vagy meg kell hagyni:)))

guma 2011.07.08. 17:38:01

@Horizont: kiegészíthetem mondatodat egy szóval @miről van itt nagybasz0: felé? :D:D:D:D

tehát helyesen : De most már tudom miért vagy te ilyen nagyon KLASSZ öreg(fiú):DDDD

(különben ez nem ügyesség, hanem tény.
50 embernél nekem csak a sofőr lehet főnök!
mindenben az ő véleménye számít nekem, és pl nem kényszerítem - mert van aki igen - olyan helyen forogni vagy parkolni, ahol ekkora járgánnyal problémás mert ott jobb a fagyi...
mivel nem vezetek, még azt is rábízom, hol legyen pihenő, és utas kérésekről vitát nem nyitok!
akinek nem tetszik, nem jön velem. DDD
viszont eddig mindenki kereste mikor megyek én. ilyen az élet. :))) DDDDDDDD)

Horizont 2011.07.08. 18:13:26

@guma: Helyes, nem igazán lehet demokrácia egy busznyi emberrel:)
Amikor Barcelonába mentünk kirándulni, az idegenvezető úgy otthagyott 2 embert, mivel százszor elmondta, hogy nem késünk. Késtek, sokat. Jöhettek vonattal a szálláshelyre. Egy párszor dührohamot kaptam amikor várni kellett 45 embernek 2-re. És olyan nyugodtan ballagtak a busz felé, nagy késéssel. És elnézést se kértek.letudtam volna rugdosni őket a buszról:)) Én soha nem mertem volna ilyent csinálni mással szemben.Mondjuk magammal szembe se:)

Horizont 2011.07.08. 18:16:11

@guma: Nem akarsz valami "margarítás" fotót az avatarodba?:)))))

guma 2011.07.08. 18:23:20

@Horizont: tudod volt (mert szerintem elveszett most) a "margaritás" tücsok. :)))

azt nagyon szerettem!
valahogy az a hátérbehúzódó, de figyelő alkat vagyok valahol...
viszont most semmi sem olyan vidám és hangulatos, mint azon a képen, a színek voltak. valahol elvesztettem a színeket, még ha a kontúrokat látom is!

miről van itt nagybasz0 2011.07.08. 18:27:48

@guma: @Horizont: Az tény, hogy mostanában gyorsabban öregszenek az emberek, mint kéne! :))

guma 2011.07.08. 18:44:14

@miről van itt nagybasz0: én ezért még a tükröt is kerülöm! DDDDD

Horizont 2011.07.08. 18:50:45

@guma: Nézd csak mit találtam ez olyan Margarítás:)))Ilyennek képzellek el:DDDDD Melengetős:)

zsild.freeblog.hu/archives/2008/10/28/Gyongyok/

guma 2011.07.08. 19:21:04

Bandika Gazdája! De jó hogy benéztél...

@Horizont: félelmetes vagy! :)))

nagyon jó a kép és a pár sor is (egész feldobott. D
különben tudtad, hogy valamelyik nyelven a margit név jelentése : gyöngy...
itthon meg a szenvedés jelképe - nyulak szigete... )

Horizont 2011.07.08. 19:41:24

@guma: Magyaroknak ugyan mi legyen? Szenvedés az köll nekünk:) Na ugye milyen szépet találtam? Örülök, hogy tetszik. Nem vagy te ilyen üres, hogy nyomatod itt a képünkbe feszt ezt az üres kockát!!:((((

Donna (Cara)mba 2011.07.08. 19:45:01

@guma: A kép csodálatos, meg a Juhász Gyula vers is!

De a Nyulak Szigete nem szenvedés, hanem áldozathozatal. Margit Árpád-házi királylány ott is hagyhatta volna később a kolostort, de ő önként vállalta azt, hogy szent életű legyen. Annak a kornak ez egy ideálja volt. Ma persze gondolhatunk csúfondárosan erre a mentalitásra, de a mi modern dolgaink közül is sok majd mást fog jelenteni akár csak 1 évszázad múlva és némely eszménk idejétmúlt lesz. De az, aki aszerint az eszem szerint élt, annak az élete soha nem lesz idejétmúlt, mivel nem tudjuk megválasztani a kort, amibe születünk.

Margit a hatalomról, földi nagyságról, pompáról, bíborban-született életről, kényelemről való lemondás jelképe, és minderről egy akkoriban nagy és nemes cél követése érdekében, önszántából tette.

Tehát nem rossz név ez magyarul se:)

Donna (Cara)mba 2011.07.08. 19:51:54

@guma: Ennek a lánynak kioperálták a csontjait, másképp nem lehetséges:-D

Fantasztikus!

Horizont 2011.07.08. 20:20:47

@Marcellusca: Hahahahahahahaha!
Sírva vigadok:) Már nem számolok! Szarok mindenre!
Ja úgy jobban hangzana, hogy a svájcifrank hitel eutanáziája:)))Nem a hitelesek, hanem a hitel!! Rohadjanak meg!

guma 2011.07.09. 05:06:31

@Donna (Cara)mba: na igen! :)

így is lehet mondani. viszont születése előtt elígérték az egyháznak. 3 évesen már át is adták "nevelésre" egy nővérnek, ez oly sikeres volt - hogy azt hitte nincs is más anyja...

már ekkor az önsanyargatás életformája lesz, és nem csak a legendás keményen durva anyagra gondolok, hanem a vezeklőövére (Esztergom).

12 évesen tett fogadalmat...
azt hiszem, élete valóban példázza mennyire számít ki mire és hogyan nevel (sulykol!?) egy ébredező és befogadó értelmet. ne feled mindez a tatárjárás után cseppet sem gyermekközpontú világban...

nem tudom szenté vált volna, "ha" királylányként nevelkedhet?
(ezt a gondolatsort bocsásd meg, mert számomra nem egyértelmű földi emberek által vezérelt "elrendelés", más bőrére!)

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 08:25:56

@guma: Nem akarok én ebből hosszas vitát, főleg azért nem, mert annyira nem vagyok jó történelemből és a végén még utána kellene néznem a pontos tényeknek ebben a hőségben:)

Nézetem szerint sajnos életünk bizonyos fokig ma is determinált. A történetet nem is nehéz elképzelni a mai korra vetítve: mennyire nehezen vagy iszonyatos lázadás árán tudott elszakadni az, akinek az apja Rákosi alatt volt nagyon magas pártfunkcionárius. Ha Margit Kádár lányának születik, vajon hányféle döntési útvonala marad? Soha nem viselte volna családja "karmáját"? Ha szembe fordul (amúgy Margitot többször is férjhez szánták, ha jól emlékszem), mi várt volna rá? Tény, hogy valamilyen szinten megtehette volna. De sohase alakul úgy az élete, mint valakinek, aki egy egészen más családba születik.

Az egyházellenességet kivetítjük arra a korra. Én sem tudom beleképzelni magam a középkori világba és az akkori, természetes világnézetet elfogadni, de az egyiptomi kultúra is azért lett az ami, mert úgy hitték, látták a világot/túlvilágot.
Szerintem nem szabad engednünk annak a csábításnak hogy a mai kor állítólagos individuális szabadságát visszavetítjük úgy 7-8 évszázaddal.

Én úgy vélem, hogy Margit egy olyan történelmi alakunk, akit mégis tisztelhetünk. Ő hihette, hogy az ő személyes áldozathozatala segít abban, hogy egy jobb világ legyen, ne jöjjön vissza a tatár, ne legyen öldöklés. Ha ez tévedés ez a hit, attól még mi sem mondhatjuk a mai korra, hogy ez az egyetlen olyan kor, amikor az ember úgymond szabadon, minden családi köteléktől mentesen formálhatja önmagát.
És még azt sem állíthatjuk tudományosan, hogy nincs isten, nincs hit. Hány tudósunk volt istenhívő! Akkor ők nem jó tudósok voltak?

Summa summarum: szép a neved és ne érezz csalódást, hogy egy Árpád-házi királylányt is a Te neveden szólítottak;-D

Donna (Cara)mba 2011.07.09. 08:32:47

@Marcellusca: Tudod mit? Nem is jár ez messze a valóságtól. Az a különbség, hogy a bedőlt és utcára kitett hitelesek megkímélik a Magasságos Kormányunkat attól, hogy életük felett intézkednie kellene: egyszerűen leveszik az állam válláról ezt a feladatot azzal, hogy öngyilkosok lesznek.

És ettől is ugyanúgy fellendül a kegyeleti iparág, ugyanúgy csökken a lakosság száma. Abszolut korrekt, humánus és főleg kényelmes megoldás mindenkinek.

Hajrá, magyar (?) kormány, csak így tovább, a megkezdett úton...
Majd csak elérjük békeidőben a tatárjárás utáni állapotokat (itt ragadtam a Margarítának írt kommentemben, ennél a kornál;-D

guma 2011.07.11. 07:06:57

szép napot!

@Donna (Cara)mba: valószínű neked van igazad, csak a legenda így él a szájhagyományban (legalábbis szinte csak ezt hallod).

@Horizont: elmentettem.

@Marcellusca: ez pedig maga a valóság, hiszen árvereznek és az új tulaj támogatást kap a vételhez.
a régi tulajról meg vannak már hasonló hírek, csak egyik sem a lassú "távozást" választotta...
süti beállítások módosítása