He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Otthon, édes otthon.....

2010.12.16. 21:57 Horizont

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wass Albert
Üzenet haza

Üzenem az otthoni hegyeknek:
a csillagok járása változó.
És törvényei vannak a szeleknek,
esőnek, hónak, fellegeknek
és nincsen ború, örökkévaló.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem a földnek: csak teremjen,
ha sáska rágja is le a vetést.
Ha vakond túrja is a gyökeret.
A világ fölött őrködik a Rend
s nem vész magja a nemes gabonának,
de híre sem lesz egykor a csalánnak;
az idő lemarja a gyomokat.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem az erdőnek: ne féljen,
ha csattog is a baltások hada.
Mert erősebb a baltánál a fa
s a vérző csonkból virradó tavaszra
új erdő sarjad győzedelmesen.
S még mindig lesznek fák, mikor a rozsda
a gyilkos vasat rég felfalta már
s a sújtó kéz is szent jóvátétellel
hasznos anyaggá vált a föld alatt...
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
ha egyenlővé teszik is a földdel,
nemzedékek őrváltásain
jönnek majd újra boldog építők
és kiássák a fundamentumot
s az erkölcs ősi, hófehér kövére
emelnek falat, tetőt, templomot.

Jön ezer új Kőmíves Kelemen,
ki nem hamuval és nem embervérrel
köti meg a békesség falát,
de szenteltvízzel és búzakenyérrel
és épít régi kőből új hazát.
Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
a fundamentom Istentől való
és Istentől való az akarat,
mely újra építi a falakat.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

És üzenem a volt barátaimnak,
kik megtagadják ma a nevemet:
ha fordul egyet újra a kerék,
én akkor is a barátjok leszek
és nem lesz bosszú, gyűlölet, harag.
Kezet nyújtunk egymásnak és megyünk
és leszünk Egy Cél és Egy Akarat:
a víz szalad, de a kő marad,
a kő marad.

És üzenem mindenkinek,
testvérnek, rokonnak, idegennek,
gonosznak, jónak, hűségesnek és alávalónak,
annak, akit a fájás űz és annak,
kinek kezéhez vércseppek tapadnak:
vigyázzatok és imádkozzatok!
Valahol fönt a magos ég alatt
mozdulnak már lassan a csillagok
a s víz szalad és csak a kő marad,
a kő marad.

Maradnak az igazak és a jók.
A tiszták és békességesek.
Erdők, hegyek, tanok és emberek.
Jól gondolja meg, ki mit cselekszik!

Likasszák már az égben fönt a rostát
s a csillagok tengelyét olajozzák
szorgalmas angyalok.
És lészen csillagfordulás megint
és miként hirdeti a Biblia:
megméretik az embernek fia
s ki mint vetett, azonképpen arat.
Mert elfut a víz és csak a kő marad,
de a kő marad.

 

 

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr722520685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2010.12.16. 22:01:31

Ezt a verset olvastam és rájuk gondoltam ott a vörös iszappal eltemetett vidéken élőkre. Olvastam, hogy még nem is kezdték el építeni a lakóparkot nekik. És már nagyon magukra maradtak...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.12.17. 09:18:56

@Horizont: Olvasásakor én inkább arra gondolok, hogy gyarló az ember, és én is az vagyok!

Donna (Cara)mba 2010.12.17. 11:09:52

@Horizont: Megrázó a kép és a vers így együtt.

Néha nekem is eszembe jutnak, amikor nagyon el vagyok keseredve, vagy fáradva: hogy vajon ők, a leggépuskázni való gazemberek miatt otthontalanná váltak, ők hova hajtják le fejüket? Hol melegszenek?

Nagyon elszúrták ezt a világot, és hagytuk, mert mindig kevesen voltunk, sohase voltunk elegen se, meg úgy öltözve se - de néha azért van elégtétel is. Nem sok, csak valami, ami azért oszlatja az ember keserű epéjét, hogy miért volt ilyen hiszékeny balek ebben a világban, ahol a pénz az Úr és az Igazság:(

A férjem mutatta a képet asszem az indexen, hogy a görögök jól nekimentek a közlekedési miniszternek, kapott a pofájába, szó szerint...
Mert azért az nem úgy van, hogy azért van a magas polc, hogy csak üldögéljenek rajta, a gond, a súly, a kilátástalan küzdelem meg máson legyen:(
A múltkoriban meg a kocsiban, Pest fele menendőben, a rádióban hallottam, hogy az angol trónörököst is elkapták és festékkel jól elintézték a Diana után rémálomnak is csúf Kamillájával együtt...Mert emelni akarják a tandíjakat az ángliusoknál és úgy néz ki, ők is nehezen tűrik, ha az ő farkájukkal csapkodják a csollányost:)

Egyszer még rehabilitálják ezt a szót, hogy felelősség???

Meg hány, de hány elfeledett szavunkat, olyat, hogy jog az otthonhoz, jog a hazához?

Horizont 2010.12.17. 17:30:21

@Donna (Cara)mba:
Képzeld pont olvastam a Szép Szó-ban egy megrázó írást az iszap károsultakról.Megy a nagy duma a kormány részéről, de a valóság más. Majd megszakad a szívem értük, annyira beleképzeltem a helyükbe magam.Házat lehet újat adni, mosógépet, hűtőt is. De mi lesz az emlékeikkel? A régi életükkel?
Aztán pont ezt a Wass Albert verset olvastam el, és a kettő egybe csúszott nekem. Nem fogod elhinni, de itt nálunk mi ( a korosztályom a környezetemben) nem ismertük Wass Albertet, szerintem tilos volt és mivel nem is hallottunk róla nem is tudtuk keresni se.Pedig ez a verse is szédületes! Azért sok ilyen szégyenfoltja volt a szocializmusnak, csak nem tudtunk akkor róla.
Bár ha azt nézem, hogy most mi van.....

Donna (Cara)mba 2010.12.17. 20:31:23

@Horizont: Én sem tudtam róla. Csak rendszerváltás után hallottam a nevét. Még Márainak is.

Romániában a mai napig a románok háborús bűnösként tartják számon. Képzeld, ezt az embert. Aki a légynek se vétett. Gróf volt. Nagy bűn volt az, ráadásul magyar gróf.
Szóval ott se emlegették. Egy magyar grófot, aki író, költő.

Huh, az emberiség ellensége az ilyen! Le vele!

Hiszed vagy nem hiszed, nekem valóban sokszor jutnak eszembe ezekben a kemény téli napokban - de ebben a csúnya, esős őszben is sokat gondoltam rájuk, amikor már a média elhallgatott az ügyről - a kolontáriak és devecseriek.

Mert a ház nem csak szimplán egy meleg szoba. Én például szeretem a saját kopott bútoraimat, a képeket a falon, a sok-sok apró, porfogó kacatot, nagyanyáim , őseim képét, a fiam első hajtincsét, óvodai firkálmányait, apám nagybetűs számlapú karóráját, amit én vettem nem sokkal halála előtt, mert nem látott jól már szemüveggel se, aztán megőriztem a szemüvegét, itt van az ágyam mellett a karórája és szemüvege is, mindig.

Nem lehet ezt mind felsorolni.

Nekem ez a vörösiszap háborús bűn, emberiség elleni bűntény, soha el nem évülő. Csodálom, hogy ekkora a hallgatás, a szemérmes feledés! Fel vagyok háborodva!

Ha Pesten járunk, a lámpánál ott vannak a nyomorultak, akik felerészt csalók, felerészt nyomorultak, de akkor is szánnivaló világ, hogy nem volt soha annyi pénzünk, hogy építsünk valahol városon kívül emberi épületet nekik, egy szobával, ahol legfeljebb 2-en vannak. Egy országnak ennyit bírnia kellene. Hiszen egyetlen magángazdagember eltarthatná az összes nyomorultat...
A férjem mindig tart a kocsiban fémaprót, és mindig ad a lámpánál. Mert nekünk van bűntudatunk, nekünk...

Áh, nem ilyennek gondoltam a "polgárosodó" magyar hazát! Ha tudom előre, epét hányok inkább, minthogy eszembe jusson rendszerváltás meg hasonló manipuláló hazugság.
Szegény Antallt még holtában is gyűlölöm...Tetszett volna inkább a sejhaján maradni...Aki nem tudta, mibe kezd, az minek ment oda? Balféknek?

Csak csúszunk lefele a mocskon, a lejtőn...

Mit akarunk mi Pakisztánnal, az arab-világgal, meg azisten tudja, milyen országgal?
Kit akarunk mi megváltani? Kitől? Mitől?

Magunkat nem tudjuk...

Na, nem folytatom, mert nem folytatom...
Mert ökölbe szorul a gondolatom és nem akarom...

Horizont 2010.12.18. 08:22:14

@Donna (Cara)mba: Szia.Kora este jártam erre, csendes volt a kocsma.Aztán annyira fájt a hátam itt a gép előtt ülve, ki kellett kapcsolnom, sajnálkozva, mert úgy érzem mindig kimaradok valamiből:))
A sok hátrányával együtt ezért szeretem ezt a blogműfajt, mert az ember itt, ha szerencsés és találkozik ismeretlen ismerősökkel akik valahol a "lelki társai" is, olyan jó elolvasni 1-1 posztot vagy kommentet amivel annyira, de annyira tudok azonosulni, vagy annyira az én gondolatom csak nem tudtam megfogalmazni eddig magamban sem.
Na ez is ilyen amit írtál.
Meredt szemmel lestem, hogy édesapád óráját, és szemüvegét az éjjeli szekrényeden tartod!ÉN IS!!!
A másik ez a háborús bűn.Igazad van. Azt hittem az árvíznél nincs iszonyatosabb, de van.Meg tudod ez a méricskélése az államnak felértékelés, morzsák adagolása, hihetetlen. Tönkrement 424 ház, rendezzék le.És mi van ha többet kapnak? Kaphatnának. Kárpótlásul. Lehet, hogy demagógia de mindig eszembe jut a bálnaelenonóra aki kiutalt magának a 100 milliót.Hogy dögöljön meg.
Láttam az Indexen egy videót, egy devecseri vállakozó beszélt akinek a házát ugyan nem mosta el az iszap, de a benzinkút mellett volt egy kis büféje, a feleségének meg egy Díszmadár kereskedése.Na egyik se üzemel, és már 2 hónapos tartozása van mindenfelé, mert nem kapott még semmit.Na ennyit az államról. Mi emberek segítőkészek voltunk, jól szerepeltünk.Ennyi.
Igen Márai, Wass örök hiány marad, mert kimaradt, kimaradtatták:( Az az igazság, hogy én jól éreztem magam a szocializmusban, családilag, nem szégyellem bevallani. De mint írtam már, annyira szegény család volt a miénk, mindennek örültünk. És nem tudtam semmiről és amiről nem tudunk az nem fáj. Csak így utólag amikor sorban megtudtam mindent arról amiről nem tudtam változott a véleményem. De jobb volt, hogy nem is tudtam arról, miről nem tudtam:)
A hajléktalanokról, koldusokról is egy a gondolatunk. Az is a baj, hogy a csalók,a koldusmaffia elvette az együttérzésünket tőlük, mert oda lett a bizalmunk a tetvek miatt.Én sajnálom az "igazi" szerencsétleneket, mert minden ember más. van aki talpon tud maradni a bajában,mert erős, mert mellé áll valaki, mert szerencséje is van.A másiknak meg semmi nincs ezekből.Már 40 ember fagyott meg idén!! Döbbenetes!
Bocsánat, hogy ilyen szóf...om van, de még reggel friss vagyok:)))) És olyan jó volt a kommented, hogy úgy éreztem írnom kell rá:)))
Megyek egy kis házimunkára, mert még friss vagyok:))))Meg a fránya internet miatt örök elmaradásom van:))) Bele kell húznom, hogy jöhessek minél előbb:)))

Donna (Cara)mba 2010.12.18. 13:11:54

@Horizont: Jól esett a visszajelzésed:)
Köszönöm.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.12.18. 17:12:44

@Donna (Cara)mba: @Horizont: Sziasztok!

Bocsáss meg Donna, de kicsit elmosolyogtam, amikor ezt írtad:
"Mit akarunk mi Pakisztánnal, az arab-világgal, meg azisten tudja, milyen országgal?
Kit akarunk mi megváltani? Kitől? Mitől?

Magunkat nem tudjuk..."
Ki mondta, hogy azért vagunk ott, mert a csuda demokráciát és jólétet akarjuk oda importálni? Vagyis ezt mondják, de ki hiszi el? Sajnos a mai napig üt Orwell duplagondol-ja. Amit elmondanak, az pontosan fordítva igaz. Gyurcsány demokratái a legnagyobb kommunisták. "Egy a jelszó, tartós béke! Állj közénk és HARCOLJ érte!"
Afganisztánban a gáz és az ópium miatt van kint Amerika. (Mégis a világ kábítószer-termelésének a nagy része itt folyik, szerinted néhány amerikai vezetőnek nem jönne-e jól, hogy erre is rátegyék a kezüket?)
A hajléktalanok nagy része pedig - szerintem - pontosan abból él, hogy megsajnáljátok őket. A legtöbbjük viszont ezen kívül nem is engedi, hogy segítsenek neki. Munkát a legtöbb nem végez (Pl. a Főkefe hómunkásokat vesz fel, nem is rossz fizetésért. Annyiért viszont nem mennek el, mivel kukázásból többet szed össze némelyik.)
És még egy gondolat jutott eszembe. Abban teljesen igazad van, hogy mi adtunk a Devecserieknek. Az állam nem lesz nagyvonalú, mivel ezek az egyszerű emberek nem vezető beosztásúak. Ez nem demokrácia, ami itt van Magyarországon. Ez csak a duma. És majd adnak nekik üveggyöngyöket, miközben 25 %-kal emelik a saját fizetésüket. Az állam nem is fog senkit sem megváltani. Ezt mindenkinek magának kell megtennie.
Röviden, csak ennyi jutott eszembe.

Donna (Cara)mba 2010.12.18. 19:38:24

@Ásó[Mosó]maci: Sajnálom, ha ez jött le abból, amit írtam:(

Természetesen tudom, hogy a háború: ürügy. Mindig ürügy volt, van, lesz.
A háború azt jelenti: erősebb vagyok x országnál, tehát megtámadhatom. Ha megtámadhatom, meg is fogom támadni.
Legfeljebb ráfogom: én "csak visszaütöttem", hiszen az egér kezdte az elefántot bosszantani...
Ha tudnád, mily messze van tőlem a naivitás, és mi minden egyéb még milyen nagyon-nagyon távol...
Én hoznám közelebb, akarnám hinni a nem hihetőt, de sajnos megadatott a gondolkodás képessége:(

A fenti kis gondolat-futam nekem a karácsony közelsége miatt fogalmazódott eképpen meg. Így öntött formát.

De nem is akarlak én ilyesmivel traktálni, Horizontnak írtam, és ő értette is miről beszélek.

A koldusok: lehet, hogy lusta népség, lehet ilyen, lehet olyan. Sok a tolvaj, a garászda, a gyilkos. Tudom.

Én ma havat lapátoltam. Tudom milyen az, úgy 50 métert, egy út szélességnyit. Betegen, lázasan.
Anyósom beteg, lázas, valahol Somogyban. Egy hete semmi nem marad meg benne. Meggyónt. Nem kell helyeselni az ő tettét, de az ő lelke az övé. Azért megrendítő volt, a férjem azt hiszem, komolyan aggódik. Én nem, mert úgy vélem, tudom, fel fog gyógyulni. De azt is tudom, az élet nem tart örökké. Jó hinni, hogy örökké tart. Én még hiszem, hogy örökké tart:)

Anyám közelebb, de egyedül.
Apám már nincs.
A férjemet telibe kapta az influenza.

Kedden valszeg megint megyünk Pestre.

Valamikor főznöm kell karácsonyra...

És a lelkemet is ünneplőbe kell szednem: karácsonyra. Minek búsítanám azt, akit legjobban szeretek e világon, a fiamat, panaszáradattal? Mondd, minek?

Másról, arról ami vár ránk, arról már írtam, nem ismétlem magam.

Nagyjából már sejtem, mi a veszteség az életben, mi a kudarc, mi a hit, meg oly sok mindent. Szerintem. De még nem eleget, hiszem valszeg még azért élek:)

Szóval: ennek ellenére, én még azt tanultam nagyanyámtól, anyámtól: adj pénzt a koldusnak és ne kérdezz. Pedig ők még Hobot sem ismerték.

Én adok pénzt koldusnak, mégha borra költi, ha bármire. Te őszintén irigyled az életüket?
Biztos az ítéleted, hogy soha, semmi bot nem akadhat be az életet kerékküllői közé?

Csalódást okozok Neked:(

Nekem megvoltak a régi lakhelyünkön a "saját" koldusaim:) Vittem le egynek, pont egy ilyen kemény téli éjjelen, ilyen cudar hidegben forralt bort és vacsorát, amikor láttam, miként teríti egy zúgba szépen, csinosan a kis kartondobozát, veszi elő a rongyait...
Levittem neki egy rossz paplant. A férjem jóváhagyásával:)

Etettem kivert macskát.

Üldözött a ház, ahol akkor laktunk. Mérgezték a macskákat, amelyeket etettem.
Vagy ráúszították elegáns ebeket sétáltató elegáns urak az ebeiket, heccből is, fogd meg, fogd meg.
És az eb, ha tudta, megfogta...

Feszítsd meg, feszítsd meg...Fog meg, fogd meg. Gyilkoljunk macskát, elvégre gusztustalan állatka, minek él isten ege alatt, mivégre születnek macskák, patkányok, egerek, szúnyogok erre a szép betonvilágra?

Világfelfordulása voltam a házban, elhiheted;-)
Talán jobban üldöztek, mint a nyomorult állatokat...

Az ő szempontjukat is megértem. Ma értem. Nekik is igazuk van.

De én minden városban - amíg még nekem lesz egy szabad petákom - adok pénzt egy koldusnak. És ha lesz kivert állat, akit már senki, se menhely, se magánember nem fogad be, amíg tehetem, befogadom.

Nem vagyok naiv, csak ilyennek születtem és ilyenné neveltek:(

No, verd ki a fenti gondolatokat a fejedből, kedves Mackó!:)

Szép, örömmámoros bulit Neked, finom sülteket, és jó Bock bort az asztalodra:)))))))))

Éljed, ifjú, a te éveidet, amíg fiatal vagy:)))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.12.18. 19:51:43

@Donna (Cara)mba: Értem amit írsz, csak sokszor ezt használják ki.
Gyógyulást kívánok a férjednek és az anyósodnak.
Ja, és néha szoktam adni koldusnak. Aki odajön, hogy te figyelj! Piás vagyok, és nincs mit igyak, erre kell a pénz. Nem hazudok... Ennek adok. De volt már olyan koldus, akinek a kezéből visszavettem a pénzt, mert kevesellte. Azután meg majdnem meg is vertem, mikor elkezdett hőbörögni.
Este azért pihenjél a hólapátolás után. Este 9-kor az m1-en Edit Piaf film lesz. :-D
(Nagyon jól sikerült a bogdányi, estére meg gombás-hagymás rántottát készítettem. És Bock helyett most Hajósi Cserszegi Fűszerest ittunk.)

Donna (Cara)mba 2010.12.18. 20:12:20

@Ásó[Mosó]maci: Ó, te álompasi:)

Én se adok mindenkinek:)
Azért, mert én azt nem is hívom koldusnak. Az egy rabló, életerős, élősdi. Az nem koldus az én szóhasználatomban.

Így már helyre is kerültek a dolgok. Megértettél:)

Szerintem a mai világban néha "ősszecsúsznak a szavak". Ez is okozza a zűrzavart a fejekben:(

Mint pölö a megélhetési bűnöző.

Van bűnöző, símán, magyarul.

Aztán van szerencsétlen isten nyomorékja (nem csak testileg értem, hanem egy lecsúszott igazi szánnivaló, no, ő volt régen a koldus.

Ma is ő lenne az, ha szavaink nem lennének ennyire kontamináltak:(
süti beállítások módosítása