He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Dream On

2010.11.30. 20:51 tesz-vesz

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr972484474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2010.11.30. 21:01:00

olyan jó vagy mikor nem "habzol"... DDD

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 21:49:49

@guma: :D
Ezt megkaptad, kedves Tesz-vesz;-D

Tesz-Vesz: Mindenesetre jobb, mint a beígért 10 milliós bünti:(((
Én speciel ügyeletes rettegő blogger lettem:)
Már a virágnyelv sem a régi, nem véd meg semmmitől, amióta beindulni készül a média- és bloggerkommandó:(

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 22:49:08

A zene: excellent, Uram!
Kitűnőségedtől elnézést kérek az előbbi cinizmusomért.

Csak néha muszáj. Gyün:(

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 15:11:51

@tesz-vesz: Igen. Ha jól vagyok informálva, akkor a beterjesztendő médiatörvényben - ami nyilván szilánk nélkül átmegy - ha pölö te vagy én átveszünk egy hírt mondjuk a Reuters hírügynökségről, és az sértő valakinek, bárkinek, bármiért idehaza, a blogger is büntethető 10 milláig.

Ha lesz kedvem, megkeresem, honnan vettem ezt a hírt. De nem a kisujjamból, az tuti:(

Sajnálom, mert ezzel azonk kívül, hogy semmit nem ér el a kormány, teljesen feleslegesen zavarja az amúgy is felkavart pocsolyát a magánnyugdíjpénztárral.
És még ez a kezdet.

Mondtam már, nem rájuk szavaztam, de erősen jobboldali vagyok.

Ha a nyugdíjpénztáraknál azzal kezdik a kommunikációt: Hölgyeim/Uraim!! Újból beköszöntött a szabadság, mindenki odaviszi a nyugdjíbefizetését, ahova akarja. Akár Madoffnak személyesen is átadhatja őrzésre;-D, pölö:)
A nép nem háborog, a nép elégedett, a nép ennyit megért.
Aztán nem kommunikálnak semmit, hanem elkezdik a nyomozást a magánnyugdíjpénztáraknál, hogy hol is a lé? Ez meg már nincs az a hülye nép, akinek ez probléma, hogy XY-nak nem lesz fedett uszodája, kis kunyhója Cipruson, cége Panamában:)

Jut eszembe: Marx.02-es verzió nem tom mit írna most az Tőkéről;-DDD

Az Electroworld most bomlott darabjaira, a tulajdonosok panamai és ciprusi offsorosok, meg vagy két-három magánszemély...

Zseniális ez az offshore:))) Az a népgyermeke, aki kitalálta, na az ZSENI! Az tuti!

Az offshore-ral minden alól meg lehet lépni: dolgoztatni "gyarmatokon", a zsét kivinni olyan bankba, amely nem adja ki az infókat az egy jehováért se, az offshore-os tulajdonosi szerkezet pedig lehetővé teszi a pénz korlátozás nélküli kihurcolását:)

Olvasom, hogy az Electroworld hálózat minden boltja különálló kis cég lesz, felette egy holdinggal. Na most képzeld el lelki szemeiddel, hogy fél milláért lehet alapítani egy műszaki áruházat:O
Mást kiröhögnénekk, ennyiért Józsi bá' nem tud egy csirkekeltetőt üzemeltetni...
A NAGY HOLDING törzstőkéje - a nagy RT pedig 5 millával alakul:o
Nagy pénz az egy multikultitransznacionális cég-hálózatnál, ne vitzeljünk már, kérem;-D

Mi, kis nyomorult kft. anno szintén KÖTELEZŐEN 5 millával alakultunk: 3 alkalmazottal, főnök-beosztott, tulaj cuzammen. Ámen. RIP.

Egyszerűen nem értem, hogy hogyan lehet ez a Fidesz társaság 2/3-addal is ilyen mérhetetlenül eszement, ha kommunikációról van szó:(

Én a helyükben már rég kölcsönvettem volna vagy Budai Bettikét (ő legalább mutatós), vagy Sipánkát, esetleg TGM-et...
8 évi rablás-fosztást tudtak úgy kommunikálni, chartázni, hogy még ma is visszajöhet bármikor a szavuk.

Na itt most PONT.

Unom a, unom a, unom a politikát!...

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 15:50:15

@Conv: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Szerencsére egyszem kiskirály már összejött, 27 évesen nagyon belaadtam mindent, különben....magvaszakadt volna a dinasztiának;-DDDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 16:43:08

@Donna (Cara)mba:
hát kérem, nem tetszett eléggé igyekezni; egy gyerek csak fél gyerek, két gyerek az egy gyerek három gyerek, már két gyerek... vagy hogy is van a mondás :)

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 16:56:23

@Conv: Ja, igazat szólsz! Egy gyerek az félgyerek, aztán mire felnő, azt felet is elviszi egy tsinos nőcike:(

Aztán marad a maska:(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 17:01:33

@Donna (Cara)mba:

Ha jól tudom, ez a mondás a székelyektől ered, mégpedig arra vonatkozóan, hogy ne tűnjenek el.
Ha két embernek csak egy gyereke van akkor szépen és biztosan generációnként feleződik a lélekszám. Két gyerekkel fenntartható a népesség, hárommal pedig növekszik.

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 17:31:49

@Conv: Totálisan egyetértek. A székelyek - nem oktatni szándékozlak, mert ismereted az van bőven, inkább csak emlékeztetni - egy részben katolikusok: ott hagyományosan igen sok volt mindig a gyerek.
A reformátusok és az unitáriusok is (tudtommal) ott is inkább hajlottak az egykézésre.
Ennek is oka van, csak éppen önsorsrontó. Az ok: a protestáns szellemiség sokat ad a takarékosságra, a földi javak megteremtésére, megtartására. Ebből következett mint egyik sajnálatosan kézenfekvő megoldás a földek, erdők egykézen maradásának: az egykézés.
Magyar átok meg részben református székely átok is (ott azért nem érvényesült tudtommal ilyen tisztán, mint például a Partiumban, vagy a Dél-Dunántúl reformátusok lakta településein - itt szoktam megemlíteni, mint elborzasztó helyet a gyönyörű természeti adottságú Ormánságot, amely eltűnt szinte teljesen, népet cserélt az ősmagyar lakosság mesterséges, szigorú születészabályozása következtében, a valaha volt paraszti jólét ördögi transzformációját láthatjuk a mai Ormánságban: élő demográfiai műhely, csak meg kellene nézni és levonni a tanulságokat...
Kodolányi élete végéig ez ellen küzdött, az egykézés ellen.

Nálunk, Pécsen, de máshol is, ahol magyar reformátusok élnek még, nincs prédikáció, amelybe valahogy ne szőnék bele lelkészeink a szigorú intést: mielőtt még végképp elfogynánk butaságból, restségből, közösségi érzés hiányából, stb., szeressük a megszületendő gyermekeket és akarjuk őket tudatosan erre a világra jönni.

Magánjellegű megjegyzés: szakítani akartam a családomban dúló egykézéssel, és nem sikerült. Nem részletezem, szomorú história. Nem így akartam, akartuk. Talán az ősök bűne...
Mert a harc egyik módja a demográfia. Lehet, csúnyának tartod a kifejezést, bocs, nem jut eszembe szebb szó, de EZ IS EGY FONTOS ÉLETFELADATUNK kellene hogy legyen. Hogy utókort hagyjunk magunk után, annyit, akik képesek majd megvédeni magukat...
Egy másik természetes önvédelmi, jövőbeli élhetésünk "fegyvere": ne pusztítsuk el az élelmiszer termelő/előállító kapacitásunkat...

Na, szal a fentiekért jóvátételként ígért a fiam tréfásan minimum 5 fiú unokát:) A lányok csak ráadások lesznek;-DDD

Csak még a gyártásba nem kezdett bele:) Még gyakorol;-D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 17:39:49

@Donna (Cara)mba:

hajrá neki!
Tizenöt fős létszámmal már elvállalok egy rugby csapatot edzésre :)

A vérvonal továbbvitelének legbiztosabb módja a sok gyerek mellett a sok anya, ezt is tartsa szem előtt, nem utolsó sorban a változatosság gyönyörködtet :)))))

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 17:43:54

@Conv: Elfogadok én három menyet is:)
Ezen nem múlik semmi sem, pláne egy rugby csapat (azt mondtad, az férfias sport, mert nem elég csak fiút szülni, férfit köll abból nevelni:)

guma 2010.12.01. 17:54:19

@Donna (Cara)mba: @Conv: erről jut eszembe

Hogy hívják :
- az informatikus papot??
- Felhasználó-barát!

- Mire táncolnak a programozók?
- Algoritmusra.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 18:03:21

@Donna (Cara)mba:
Nekem egyébként meggyőződésem, hogy férfit nevelni a fiúból, az anya feladata és képessége.
Az apa erkölcsi, etikai, fizikai példakép legyen mint férfi, de az anyának kell egy férfi viselkedési sablonjaira rávezetnie/nevelnie a gyereket. Persze az apa következetesen verje nyakon a csemetét, ha tiszteletlen, neveletlen a másik nemmel szemben, de példakép legyen, ne nevelő ezen a területen.

guma 2010.12.01. 18:18:25

@Conv: van igazság benne, de hidd el eszméletlen dolgokat tartogat a természet...

nagyobbik 2-os volt amikor kapott tőlem egy fülest (mentem sírni a másik szobába, hogy nyakon csaptam!).

a kicsit 10 hőnapos korától kellett elfenekelnem finoman, de semmi haszna nem volt.
mindent ki akart és ki is próbált. DDD életveszélyes volt

Horizont 2010.12.01. 18:22:12

@Conv: Ebben tök igazat adok neked! Nálam 2:1 az arány, mármint 2 lány és egy fiú. Mondjuk az apja akkor akart szigorú lenni amikor kis ügy volt, ha meg kellett volna a szigor akkor röhögött:) Ezért átvettem én a dolgokat, jó szigorú voltam (néha majd beledöglöttem), de megérte:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 18:23:06

@guma:
őőőőőőő... nem bírom követni a dolgot, mi köze ennek a csemete férfivá neveléséhez az anya részéről?

guma 2010.12.01. 18:28:04

@Conv: az egyik férfias a másik nem annyira.

még játékaikban, érdeklődésükben és nem tudom mikor mit rontok el, ha hagyom, ha engedem, stb... csak ennyi!
(szerinted melyik - melyik?)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 18:31:40

@Horizont:
valamit nem jól fogalmazhattam meg, mert Te is szigorral jössz és guma is a fenyítéssel.

egy pillanatra sem gondoltam ilyenekre.
Arra gondoltam, az anya kell, hogy megfogalmazza, illetve viselkedésével nyilvánvalóvá tegye a fiú gyermek felé, mik az elvárások, egy férfival szemben. Már egészen kicsi kortól kezdve, kezdve ott, hogy nem bőg mindenért, a kislányokat, néniket udvariasan szólítja meg, segítőkész velük szemben, védi őket, határozott, stb.
EZEK az elvárások AMIKET EGY NŐ, az anya TUD igazából megfogalmazni és VISELKEDÉSÉVEL HITELESSÉ TENNI, az apa csupán az ennek megfelelő viselkedésével példát mutat a fiúnak, és számon kéri a viselkedését (esetenként nyakon veri, ha tróger). A nevelés azonban nem a számonkérés, fegyelmezés, hanem az ösztönzés, ami az anyától ered, amikor a fiú látja, hogy az anyjának, (a többi nőnek/kislánynak is) jólesik ahogyan viselkedik.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 18:32:51

@guma: ennek, hogy melyiket hányszor fenyítetted semmi köze ahhoz, hogy mennyire lett férfias jellemű illetve viselkedésű.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 18:33:59

@Conv: persze ez az én véleményem, nem vagyok pszichomókus, lehet, hogy badarságot mondtam.

guma 2010.12.01. 18:42:53

@Conv: jaj, megint baj a kifejező készségem :)))

Annyi csak, hogy a természetet nem tudod befolyásolni, csak ideig óráig gátolni.

az általad mondottak evidensek. ÁM EZ KEVÉS az alapokhoz, csak irányt szab helyzetekben.
rögzitt szabályokat, amit képes alkalmazni, de ez nem biztos, hogy "fiúvá" neveli a te példád szerint.

nagyon nehéz ezt elmondanom, hogy gondolom és miért. nálunk nem volt apa példa, illetve ami volt arról nem is lehet beszélni...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 19:08:02

@guma:

milyen természetet nem lehet befolyásolni?
Az emberi jellem, viselkedés nem genetikailag kódolt dolog, az bizony csakis nevelés kérdése, hogy mi lesz a gyerekből.

"az általad mondottak evidensek. ÁM EZ KEVÉS az alapokhoz, csak irányt szab helyzetekben.
rögzitt szabályokat, amit képes alkalmazni, "

bizony nem kevés, hanem minden, és az egyetlen lehetséges út az, hogy a gyereknek mit tanít meg a nevelő/szülő és hogyan.

"de ez nem biztos, hogy "fiúvá" neveli a te példád szerint."

he?
miért nem fiúvá neveli, és melyik példám szerint nem?

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 19:10:02

@Conv: Én se vagyok cihomókus, és lányt meg egyáltalán nem neveltem:(

Ebben a témában már nem is igazán merek kategorikusan fogalmazni...

És egy csomó dolgot nem is jól kezeltem. A szorongásra való hajlamomat nem tudtam nem át adni, mert ez nem tudatos, hanem "csak úgy fertőz a levegőben". Én apámtól "örököltem". Ő meg talán az anyjától, ezt már megint nem tudom bizonyosan.

A nagyon pici kölyökkor könnyű volt, mert a fiam ösztönösen a fiús játékokhoz vonzódott. Hamar tisztáztuk egymással, ezt apa tudja jól és örömmel játszani, én majd inkább este mesélek, vagy énekelek, hogy jöjjön az álommanó a szemére.

Talán itt különült el: anya nem szeret háborúsat játszani, apa viszont igen: ergo anya másmilyen mint én és apa.
Anya simogatni tud engem és puszilni, meg mesélni, az finom, kényeztető dolog. A katonásdi meg izgalmas, hú, ott jön apa az ellenség, kerítsed be! Ne engedd, ne, elszalad a "zsákmány", az ellenfél: szóval a vadászat tudománya talán itt kezdődik. Mértékkel, nézetem szerint kell a fiúknak az adrenalinos játék. Nem az önmagáért való ölés, kínzás: hanem az ősi ösztön: megvédeni az enyémeimet.

Ruhaválasztás: ez is fontos. A fiamra a büdös életben rózsaszínt nem húzna senki se! Viszont az első parányi kis öltönyében dicsértem, milyen férfias, csinos, elegáns:)
Büszkén masírozott is benne az adott ünnepi alkalomra.
Nem olyan öltönyös a szakmája, sőt, de ma is nagyon szereti a jószabású öltönyöket és piszok jól áll rajta. Hordani is tudja.

A szorongásra való hajlama nagy hátrány, de előnyt is tud kovácsolni belőle: elképesztően maximalista, ezért tudott helyt állni ott ahol kellett. A legkisebb hibát is nehezen viseli.

Már nagyobb kamasz korában osztottam meg ezt vele és a módokat, ahogy én kezelem, és elmeséltem, mit figyeljen (az akkor még életben lévő) apámon, nagypapáján.
Itt már személyes példa kellett, nem megmutatni azt, hogy: ilyen egy férfi és milyen klassz dolog férfinak lenni, és ilyen egy nő, aki az anyukád, de majd lesz más nő az életedben, és neki is tetszeni fog a férfias viselkedésed.

Van egy jelenség, ami nekem nagyon ellenszenves: a média terjeszti, mint a pestist: büszke vagyok arra, hogy nőnek születtem. Ki ne olvasta, hallotta volna ezt sztárok, színésznők, stb. szájából...
Azt hallottátok, hogy büszke vagyok, hogy férfinak születtem, örömmel fogadom a rám osztott nememet, és annak mintái szerint vezetem az életem?
Én még ilyet nem hallottam.

Ha egy nő büszke arra, hogy nőnek született, ez egy összetett mondat első fele. A másik fele így hangzik: örülök annak, hogy férfinak születtem és udvarolhatok ennek a szépséges női nemnek, gyereket nemzhetek, felnevelhetem, és majd ha lesz unokám, a nyakamba veszem, hogy örüljön, hogy ilyen strammm nagypapája van.

Hámozzátok ki a lényeget,ha van hozzá kedvetek, mert kalandozok az emlékek asszociációs mezején:(

guma 2010.12.01. 19:20:04

@Conv: tőled : "Arra gondoltam, az anya kell, hogy megfogalmazza, illetve viselkedésével nyilvánvalóvá tegye a fiú gyermek felé, mik az elvárások, egy férfival szemben. Már egészen kicsi kortól kezdve, kezdve ott, hogy nem bőg mindenért, a kislányokat, néniket udvariasan szólítja meg, segítőkész velük szemben, védi őket, határozott, stb."

Én meg az elvárásokra gondolok, amit nem tudsz teljesen alakítani, hiába lesz jól nevelt.
Mit csinálsz egy fiúval aki megveszik azért, hogy a kötésnél, horgolásnál, hogy lesz az "anyag" a fonalból. Ha varrsz hány féle öltés van? stb, stb Forró a rezsó és mondja, megnézi milyen meleg (persze, hogy megég) a dokinak meg azt mondja, (ahogy a szedik le az égett bőrt)hogy ugye csak a hülye gyerek sír?
Viszed kötéssel az oviba erre nevetve fogadnak, hogy minden hősugárzót fel kellet rakni mert a gyerek kiváncsi volt, hogy a piros mennyivel melegebb mint a fekete volt..
Szóval nem tudom, hogy kell és lehet férfivá nevelni. :)))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 19:22:28

@Donna (Cara)mba:

"A nagyon pici kölyökkor könnyű volt, mert a fiam ösztönösen a fiús játékokhoz vonzódott. "

Igen ez genetika.

"Ruhaválasztás: ez is fontos. A fiamra a büdös életben rózsaszínt nem húzna senki se! Viszont az első parányi kis öltönyében dicsértem, milyen férfias, csinos, elegáns:)"

Teljesen lényegtelen a férfivá nevelés szempontjából.
Ha azt mondanád, hogy a praktikus, helyzethez való ruházatokra, nem divatkövetésre nevelted, akkor azt mondom, ez valamennyire releváns, bár nagyon a külsőség kategóriája.

"A szorongásra való hajlama nagy hátrány, de előnyt is tud kovácsolni belőle: elképesztően maximalista, ezért tudott helyt állni ott ahol kellett. A legkisebb hibát is nehezen viseli."

Ez is genetikai lehet, vagy tanult/látott viselkedés.
Nem releváns a férfivá nevelés szempontjából lényegében.

@guma: @Donna (Cara)mba:

fogalmazzátok már meg nekem, mire gondoltok akkor amikor azt mondjátok Férfi?
mitől neveztek egy férfit Férfinak?
mit vártok el egy Férfitól?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 19:27:58

@guma:

"az elvárásokra gondolok, amit nem tudsz teljesen alakítani, hiába lesz jól nevelt. "

Kinek az elvárásaira?

"Mit csinálsz egy fiúval aki megveszik azért, hogy a kötésnél, horgolásnál, hogy lesz az "anyag" a fonalból. Ha varrsz hány féle öltés van? stb, stb Forró a rezsó és mondja, megnézi milyen meleg (persze, hogy megég) a dokinak meg azt mondja, (ahogy a szedik le az égett bőrt)hogy ugye csak a hülye gyerek sír?
Viszed kötéssel az oviba erre nevetve fogadnak, hogy minden hősugárzót fel kellet rakni mert a gyerek kiváncsi volt, hogy a piros mennyivel melegebb mint a fekete volt.."

Ezeknek mi köze van a férfivá neveléshez?

Komolyan kérlek benneteket, hogy fogalmazzátok már meg nektek mit jelent a férfi, mit jelent az, hogy valaki férfi, mit vártok el egy férfitól?

Az az érzésem, alapvetően mintha egy teljesen más fajról beszélnénk, illetve mintha valami teljesen más fogalomról, ha ugyanarról a fajról.

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 19:35:56

@Conv:
1) Jó, hogy létezik:)
2) Néha utálatos és érthetetlen, olyankor jobb, ha egy másik bolygón létezik:(
3) Megvéd, mert vagy erős, vagy bátor, vagy törekszik ilyesmire és támaszkodhatom rá, később egy tucat gyerkőcökkel a nyakamban is
4) Erős a karja, de mégis jó, gyengéd az ölelése
5) Jó, ha vágyakozik rám
6) Szereti a munkáját, vagy ha azt nem, van valami hobbija, amivel idegesít, de ha nem lenne, nagyon szomorú lennék
7) Van benne egy kis kalandor vér:)
8) Mindent ÉRTENI akar:)

...majd ha még eszembe jut valami, leírom.

A ruháról azért írtam, mert divat volt, van, lesz, de van egy tartás, mozgási mód, gesztus-rendszer, amit minden nő érez, hogy ez igen, ez a férfias tartás, és ennek semmi köze toprongyos cucchoz, görnyedt háthoz: nincs erre szó. Jobb híján jutott az öltöny az eszembe...de nem volt telitalálatos példa:(
Hiszen egy parasztbácsiban is olyan férfias tartás tud lenni...:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 19:52:37

@Donna (Cara)mba: a végén kezdem: igen a ruházatnak semmi köze a férfiúi minőséghez. semmi téren.
Másrészt, manapság az öltöny inkább a jellemtelenség kifejezője egyre inkább, mint a férfiasságé.

a férfi vonalra meg még megvárom guma, és esetleg horizont meg necc válaszát is, ha akar nyilatkozni.

guma 2010.12.01. 19:54:19

@Conv: Tudja ellátni magát és ha kell családját minden téren Megbízható legyen és partnernek tekintsen. Tudjon küzdeni magáért és családjáért is. Szakítson időt meghitt együttlétekre a párjával és családjának is. Legyen baráti köre aki előtt az asszony társ és nem egy spiné vagy szolga esetleg szégyelni való teremtmény. Barátiért álljon ki, és segítse őket, ha kell - de túlzásba ne essen. A társa barátait fogadja el. Bízzon abba akivel él, cserébe a másik bizalmáért féltékenykedni sem kell.
Tiszta, ápolt legyen. Ha nem is divatos vagy menő, de sosem slampos és ízléstelen. Érdekelje valami a sörön, boron és meccsen kívül. Szeresse a szerelmet, és ne csak egy gyors numera, rutin legyen. Érdekelje a nő akivel él és néha szórakoztassa. Táncolni sem árt ha tud. Ne irigyelje ha sikeres a nő, és ne legyen kishitű. A szövetség, amit köt a nővel, férfival erőt adjon neki, ne csak támaszt és utat a tunyaságra.
Nem is folytatom mert ezek annyira hétköznapi dolgok amire kárt szót vesztegetni...
Volt nagyon szép fiúm és nem szép is. Sportos és nem sportos. Más és más volt nagyon értékes bennük. Egy közös vonásuk volt, hogy felkeltették bennem a igazi nőt, és tudtam gondtalanul szeretni.

Horizont 2010.12.01. 20:01:05

@Conv:
Ez a fránya írás nem mindig adja vissza amit akar az ember. Igen a szigorúsággal jöttünk rögtön, mert alapjáraton egy anya ellágyul a fiától és rögtön ellensúly kell. Plusz ne feledd mi még régi vágású nevelésű anyák vagyunk:)
Nekem nem volt testvérem, megvesztem a vágytól egy bátyusért.Elsőre megvesztem egy fiúgyerekért. meg lett 23 éves koromban.Elterveztem, hogy egy belevaló vagány fiú lesz egy verekedős ha kell!Nem olyan lett. Olvasott egyfolytában, mindig megverték és amikor mondtam neki, hogy ne kezdjél de védd meg magad, mindig azt mondta, de anya értsd meg én utálom az erőszakot.
De nem azért akartam mert ez volt az elvárás, hanem akartam hogy beilleszkedjen a való világba, ha kell azzal hogy védje meg magát. És igyekeztem azért szigorú lenni, de nagyon fontos volt az apja, pedig nem olyan sokat tudott vele foglalkozni, de mégis. A kisebbik lányom meg olyan volt mintha fiúnak készült volna. Szerintem egy nagyon nagy adag hozott dolog van, genetika akármi és utat mutathatunk példánkkal neveléssel, aztán nagy kérdés sikerül-e? Nekünk hál istennek igen egy rendes fiatalember lett.(hibákkal, hiányosságokkal persze, de senki sem tökéletes)Mit várunk egy férfitől? Egy csomó mindent ami más mint bennünk és egy csomó mindent ami bennünk is meg van. Sajnos a külvilág elvárásainak a hatását nehéz leküzdeni, nem is sikerül.

guma 2010.12.01. 20:08:00

@Conv: a férfivá neveléshez annyi, hogy ezekből alakul ki hobbi, munka, kapcsolat, stb mert az érdeklődési kör orientál.

az elvárás pl társadalmi : a fiú nem bőg. stb

De kíváncsi vagyok szerinted ki a NŐ és mit lehet várni tőle.

guma 2010.12.01. 20:18:28

@Horizont: @Donna (Cara)mba: ki leszünk vesézve most. Necc meg fogta magát és gyorsan lelépet. DDDDDDDDD
Mennyi esze van a csajnak :))))

guma 2010.12.01. 20:19:02

@Horizont: @Donna (Cara)mba: ki leszünk vesézve most. Necc meg fogta magát és gyorsan lelépet. DDDDDDDDD
Mennyi esze van a csajnak :))))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 20:22:50

@Donna (Cara)mba: @guma: @Horizont:

Nos, nagyjából ezt vártam az eddigiek alapján.

Ezek közül egy sincs, illetve egy, az sem ebben a formában megfogalmazva, amit én mint ismérvet és elvárást támasztok egy férfival szemben.

Ha ez amit elvártok, ez amitől férfi a férfi, akkor értem miért ilyeneket írtatok, miért nem arról beszéltetek, miként és hogyan lehet/kell férfivá nevelni egy fiút.

Most menjetek végig szépen egyenként az általatok sorolt ismérveken, az elvárásaitokon.
Találtok benne olyat amit neveltetésből adódó jellemvonás, vagy olyat ami ugyan neveltetésből adódó jellemvonás, de nem ugyanez várható el bármelyik embertől aki társ akár férfi, akár nő az illető, vagy akár ha kutya?

Amit leírtatok nem a Férfi jellemzője, hanem egy társé.

Ezért nem értjük egymást, ezért nem arról beszéltek, amiről én.

Amiről ti beszéltek az a személyes elvárásotok az ideálisnak képzelt társatokkal kapcsolatban, azonban ez nem a férfi jellemzője amitől más mint egy nő, vagy egy kutya, ló, bárki/bármi aki/ami társként megfelelne.

Értitek egyáltalán mi a különbség a férfi és a női identitás, alapvető jellemvonások, mentalitás, ösztönvilág közt?

Értitek a kérdést magát; hogyan kell férfit nevelni a fiúból, és kinek a felelőssége, feladata, képessége ez?

Van elképzelésetek arról, hogy mitől ilyen elbaszott a mostani 0-30 éves generáció általánosságban, amilyen, és mi az oka?
Van ötletetek, milyen változás hozta ezt, hogy ilyen elbaszott lett ez a generáció, és ki tehet róla?

Van olyan, amit ma már nem úgy tennétek ahogyan tettetek a gyerekneveléssel kapcsolatban, hanem inkább úgy ahogyan anyátok, nagyanyátok mondta, csak nem hallgattatok rájuk?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 20:23:52

@guma:
csamotákat altatom, aztán jövök, és válaszolok.

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 20:28:26

@Conv: Jaj, hagyjál már az öltönnyel:)

Ha látnád saját szömüiddel a fiam...

Farmer, alatta egy póló, fölötte egy ing, amit az istennek se dug az övibe. Mert öve azért van. A pólóján soha, semmilyen felirat nem díszeleg. Egyszínű, barna, fehér, fekete, ilyesmi. Nem igazán számít, csak jó praktikus legyen.
Az inge szintúgy. A farmere soha se szűk szárú, soha se bőszárú. 100 évig hordhatná...

A ruha tartós legyen és praktikus.

De alkalomra (nagyon ritka az ő szakmájában) öltöny. Sötétszínű, praktikusan angolos, egszerű, 100 évig öltöny. Fehér ing, és van 2 nyakkendője. Slussz. De istenem, jól áll rajta:) Magas, karcsú, most micsináljak?

A haja: Semmilyen: se hosszú, se kopasz, se ilyen, se olyan. Haj. Férfihaj a koponyáján. Amivel néha el köll menni fodrászhoz. De az hama-hama legyen meg. Hagyják őt békén ilyen marhaságokkal, mikor éppen nem találta meg a megfelelő algoritmust, és az agya azon zakatol éjjel-nappal:(

Nade: enni!!!!! Ha arra van lehetőség, akkor az lehet művészi színvonalú lakoma:)

Ha nincs más, csak anya-vitte kacsazsír, az is szuper okés.

De elmegy a világvégére egy Michelin csillagos étteremért, ha valami spéci alkalmat ünnepelnek a barátnőjével. Arra összespórolja a pénzt:( Elvitt eccer bennünket is, hááát: olyan hely volt a szememben: tizenkettő egy tucat. Nem mondom, öléggé ízléses, de zsúfolt, kacat-kacat hátán - látszott, nem világsznobjainak tartják fenn.

Azt komolyan mondom, sznobéria gyakorlatilag nulla van benne. És nem törekszik semmilyen pozícióra.

TÉNYLEG a munkája érdekli. Beletörődtem:(

Donna (Cara)mba 2010.12.01. 20:40:03

@Conv:
- felelősségérzet
- munka iránti szeretet
- egy közösségért helytállás, ha a sors úgy hozza,
tudja, érezze, hogy védenie kell hazáját, vackát, földjét
- ne tűrjön megalázást, de ha már a sors ezt is úgy hozza, legyen egy eszménye, amiért érdemes meghalnia vagy továbbélnie
- tudjon küzdeni, ne adja fel - harc, küzdelem: fizikálisan vagy mentálisan, esete válogatja
- szilárd jellem
- erős akarat

A fentiek nem a társamról szólnak, ez már a lecsupaszított FÉRFI a szememben.
A fiammal szerettem volna ezeket az eszméket megismertetni. Hogy miképp sikerült, azt nem tudom. De sok minden megvan benne.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 21:33:34

@Donna (Cara)mba:
na ugye, hogy ugye? :)

így már más egy kicsit a kép nem? :)

ezek már tanítható, fejleszthető tulajdonságok, jellemvonások, mikéntazt te is leírtad "A fiammal szerettem volna ezeket az eszméket megismertetni" nem genetika és nem külsőségek.
ezekről beszéltem mint férfivá nevelésről a fiúból, bár pl a "munka iránti szeretet" inkább az értékteremtés iránti vágy megfogalmazásban szerepelne a felsorolásban.

Én ezekre gondoltam a férfi legfontosabb jellemzőiként:

- felelősségvállalás (az érzet nem elég, nem elég ha csak tudja mit kellene, mégsem teszi)
- értékteremtés iránti vágy
- kitartás
- önérzet
- önbizalom
- ambíció
- racionalitás
- következetesség
- lelki stabilitás
- tulajdonlási vágy
- karizma (nem a vallási értelemben)

a nő legfontosabb jellemzői:

- gyermek iránti vágy
- érték megőrzési vágy
- háziasság (nem konkrétan a főzés-takarítás vonalra gondolok, hanem az egész családi tűzhelyre, amibe a család összetartása tartozik.)
- kompromisszumkészség
- irányítási képesség
- emocionális, empátiás készség

természetesen minden tulajdonságból meg kell lennie mindkét félben, azonban ezek egyes elemeinek dominanciája határozza meg, hogy feminin vagy maszkulin összességében a jellem.

A többi, a külsőségek, a megjelenés, csupán sallang.

Ezek megléte, hangsúlya a személyiségben mind nevelés kérdése.
Gondolom nem kell kitérnem arra, hogy a nevelés hátterének és nyugalmának, lehetőségét biztosítani a fenti tulajdonságok alapján a Férfi feladata, a Nő szerepe és képessége pedig ennek megvalósítása.

Igen, tisztában vagyok vele, hogy ez a mai világban nem tud minden esetben megvalósulni.
Emiatt is kezdenek a szerepek közti különbségek elmosódni, keveredni, emiatt van a jelenlegi a fent említett korosztályban a növekvő tónusú deviáns viselkedés, megjelenés, akár szexuális, akár mentális téren.
Meggyőződésem, hogy a feminista mozgalmak kezdték el ezt tönkrebaszni és a nemi egyenjogúsági harchoz kapcsolódó emancipáció az ami ehhez a természet és életellenes állapothoz vezetett.

Természetesen a félreértések elkerülése végett, a fent írtak egyetlen szava sem kinyilatkoztatás formában lett ideírva.
Ez az én egyéni véleményem, és természetesen lehet téves végkövetkeztetés, is az életem során szedett ismeretek alapján.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 21:40:11

@Donna (Cara)mba:

az öltönyre:

nem kétlem, hogy jól néz ki benne a fiad, és omlanak utána a nők, sőt ha ez megnyugtat, elhiszem, hogy olyan helyes, sármos benne, hogy még magam is megkívánnám, de ettől függetlenül lófasz köze nincs a férfi jellemvonásokhoz az öltönynek.

más jellemvonásokhoz van, de mint írtam manapság az öltöny nem pozitív asszociáció társítású dolog, még ha ez számodra a személyes ismeretség okán apánál és a fiadnál, ismerőseidnél nem is így jön le.

Nézz meg egy vadidegen férfit újságban vagy tévében öltöny nyakkendő kivitelben és mondd azt, hogy nem valami politikus-bankár-multi-pr-manager vonalra asszociálsz és nem gyűlik a nyál a szádban.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 21:43:49

@Conv: kiegészítés, és semmilyen ruhának.
kivéve, hogy egészséges lelkű-jellemű férfiember nem vesz fel rózsaszín ruhákat, nem festi a szemét, stb.

guma 2010.12.01. 21:49:08

@Conv: van egy rossz hírem!

megbolondult a gépem, nem akart dolgozni - kicsit sem.

ki kellett kapcsolni és most jött csak be a lap...
olvasok és üdvözlöm a Mérnőköt..

Horizont 2010.12.01. 21:56:16

@Conv: Ezt így soha nem hangsúlyoztam ki eddig, se hangosan se magamban, de örülök így együtt látva, mert nem tévedtem sokat:)De nem tudtam volna így leírni soha! Ösztönlény lennék?:)
Én nem helyeslem a nagy egyenjogúságra való törekvést sem, amihez ma oly sokan görcsösen ragaszkodnak, ezzel el is baszarintva a kapcsolatukat.Egyensúly az kell!Ezt sulykoltam (finoman) a lányaimba is.
Azért kíváncsian olvastam volna egy fiatal nő válaszát is....

guma 2010.12.01. 22:03:03

@Conv: na igen! bebizonyosodott (pedig csak beleolvastam és nem el!) számomra, hogy veszélyesen világosan gondolkodsz :)))

nekem eszembe sem jutott a független férfi! mint olyan:))

Én ha férfiban gondolkodok az csak társ szinten van. Különben nem látok férfit, csak barátot, pajtást, stb... D
Durva tudom, de aki "férfiak" tömegével éli le életét annál ez alakul ki.
És ne ítélj el, de semmiben sem tartom magam jónak, anyának sem - viszont igyekszem...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 22:35:15

@guma:

igazából a férfinak a férfi tulajdonságai akkor emelkednek felül az ember tulajdonságain, ha egy nő mellet van. külön-külön nem észrevehető a különbség.

guma 2010.12.01. 22:41:23

@Conv:
- felelősségvállalást (sajnos nagyon belevertem életükbe, és ha valamiért imádkozom az az, hogy ne vegyék ennyire élet-halál kérdésnek mint én)
- értékteremtési vágyukat alapnak adtam
- kitartást megtanulták
- önérzet van (sok is...)
- önbizalom egyiknél határtalan, másik meg-megbicsaklik, de mindig újra kezd és bizonyit
- ambíció erős
- racionalitás tökéletes egyiknél, másik "művész" és mindig vissza kell találnia a talajra
- következetes nagyon
- lelki stabilitás erős, másiknál önbizalommal jojozik
- tulajdonlási vágy van
- karizma hatalmas

Pontjaid szerint építettem valamit bennük, de nálunk mégsem vagyok biztos semmiben.
Ennek oka a gyerekek apja akiről nem akarok beszélni. Anélkül meg semmi nem érthető, szinte egyetlen szavam sem (nehéz elhinni de így van!)...

guma 2010.12.01. 22:45:11

@Conv: megbűvölöd a masinám is! D
először 28-án most ma leállt (nem csak rám hatsz) DDD
reagál egy gép témákra??????????? P

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 22:55:30

a számítógépeknek lelke van :)

guma 2010.12.01. 22:58:13

@Conv: akkor fogd vissza magad :))) DDDDDDDDDDDDDDD

guma 2010.12.01. 23:06:31

@Conv: Jó éjt! A filmet még egyszer kösz :)

Az altatódalt - meg sem említem DDD
süti beállítások módosítása