He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Ana Blandiana - román költőnő

2010.11.28. 17:12 Donna (Cara)mba

Horizont szép Szabó Magda verse után  álljon itt az engesztelődés ideiglenes hídjaként egy román költőnő verse:

EGY KEVÉSBÉ ZSÚFOLT ÉGBOLT

Próbálok néha elképzelni
Egy kevésbé zsúfolt égboltot.
De nem sikerül,
Mert nem akar róla lemondani
Se a mítoszokat látó,
Sem a gépeket látó szemem.
Íme, éppen ebben a pillanatban
Egy repülő
És Niké, a szárnyas istennő
Összeütköztek
És alázuhantak
Ellentétes indokoktól megzavart
Két szemem előtt,
S mivel egyik
Nem tudja megmagyarázni
A gép meghibásodását,
A másik meg
A győzelem istennőjének halálát,
Fáradtan,
Mindketten elalszanak
És álmodtak
Egy olyan csupasz égboltot,
Melyen csak felhők
És madarak vonulnak át.


(Fordította: Mészely József)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr872479164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2010.11.28. 18:48:53

Óh istenem réges régen elképzeltem, hogy szárnyalni fogok!Aztán kiderült,hogy vagy zsúfolt volt az égbolt, vagy nem bírta a szárnyam. Így maradtam a földközeli magasságban,éltem az életemet.Ami nem volt rossz!Azért az álmaimban néha szárnyalgattam:)
Donna látod ezért is jó ez a posztolás, mert nem is tudtam erről a román írónőről. De most utána néztem, és nem csak a neve szép......

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.28. 19:05:08

Ne képzeld! Repülj!

Fizikailag.
Próbáld ki!
Sárkánnyal. Nem zárt repülőben. Akár motorossal, akár simával.

Soha nem fogod elfelejteni.

Horizont 2010.11.28. 19:25:17

@Conv: Képzeld egyszer Spanyolországban felültem erre az átfordulós mit tudom én "hogyishívjákra." Tudod mint a hullámvasút, csak teker mindenfelé.
48 évesen! Mire odaértem inamba szállt a bátorságom. De kihagyni egy ilyent?? Elvették a szemüvegem.Mit ad isten kétszer is végig mentem rajta, mert először nem élveztem semmit, mert nem tudtam megélem-e a végét:)) Na de másodszor (megsúgom a férjem nem jött másodszor:D)!! Na akkor értettem meg a repülés szerelemeseit!! Ég és föld között! Olyan érzés volt nem is tudom szavakba foglalni:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.28. 19:32:59

@Horizont:
Én bár egyre ritkábban, de szoktam sárkányozni. Imádom.
Apósom volt évekig a sárkányrepülő szövetség elnöke.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.28. 19:47:43

Tetszik a vers. Jól megfogta az emberi jellem kettősségét, ahogy a racionális, tényekre alapozó szemlélet huzakodik a vad, ösztönökön nyugvó, hinni képes oldallal.
süti beállítások módosítása