He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

A Boszniai Nap piramis

2010.11.18. 22:42 Conv

"A Bosznia-Hercegovina fővárosától, Szarajevótól 30 km-re északra levő, Visoko város mellett, 2005 óta folynak intenzív régészeti feltárások. A munkálatokat kezdeményező és vezető bosnyák Semir Osmanagić feltételezése szerint megtalálták Európalegrégibb és legnagyobb piramisait. Fényképfelvételek készültek a völgyet övező felszíni formákról, s ennek alapján ma már kilenc piramisalakzatot különböztet meg. Ebből ötnek neve is van: a Nap (Visočica), a Hold (Plješevica), a Sárkány (Bučki gaj), aSzeretet (Četnica) piramisa, és a Föld temploma (Krstac).

A tudományos közvéleményt egyelőre megosztja a furcsa felfedezés. 2008. augusztus 25-30. között tartották Szarajevóban az I. Nemzetközi Boszniai Piramisok Völgye Konferenciát, melyen 40 kutató tartott előadást Egyiptomból, Lengyelországból, Magyarországról, Horvátországból, Angliából, Oroszországból és Boszniából. A tanácskozás résztvevőit elismerő szavakkal üdvözölte a bosnyák szövetségi állam alelnöke, Spomenka Micic asszony, a turizmusért felelős miniszter, Egyiptom nagykövete, Visoko és Szarajevó polgármestere. A jelenlévők egyhangúlag négy határozatot hoztak: a kutatások további fontosságának hangsúlyozásáról, a tanácskozás megismétléséről 2010-ben, egy szarajevói Piramiskutatási Központ létrehozásáról, továbbá egy felhívást a Bosznia-Hercegovinai egyetemekhez, hogy vezessék be a diploma szintű régészeti oktatást a projekt kutatásának elősegítésére. A régésztársadalom nagy része viszont élénken tiltakozik Osmanagić ásatási engedélye ellen, mivel a hegyen műemlék középkori erőd áll, aminek római alapjai vannak, ezalatt pedig illír település. Osmanagić minden kultúrréteget keresztülvágott az ásatásai során, félretéve a régészet minden szabályát, és csak arra koncentrálva, ami őt érdekli. A régész-közvélemény nyomásának engedve Gavrilo Grahovac bosnyák kulturális miniszter már megvonta a támogatást a projekttől."

A nap piramis

"Magassága 220 m. Északi oldala-csúcsa a 147 m-es Kheopsz-piramishoz hasonlóan északi Sarkcsillagra néz. A tájolás pontossága vitatott, mivel elég nehéz a piramis oldalának pontos irányát meghatározni, de ha valóban az északi Sarkcsillagra nézne, akkor azt csak véletlen egybeesésnek kellene tekinteni, mivel a földrajzi északi pólus a Földtengely precessziója miatt vándorol, és már évszázadokkal ezelőtt sem azon a helyen volt, ahol ma, főleg nem sok évezrede.

A „régészek” az alakzatot mind a négy oldalán megbontották, és hasonló szerkezetet találtak. A talaj vagy mohatakarás alatt épen maradt breccsaszerű (szögletes szemcséjű üledékes kőzet) kőtömbök formálása, illeszkedése jól látható. A piramis bejárati platójánál 1×1×1,5 m méretű, pár tonnás konglomerátum (kerekített szemcséjű üledékes kőzet) kőtömböt is találtak. Az ilyen tömböket, valamint az itt található homokkő lapok sokaságát bontották meg és hordták el a múlt században építkezéseikhez a helyi lakosok. A középső és felső régióban földrengés, tektonikus és eróziós hatások okozta elmozdulások nyomai lelhetőek fel. A homokkő lapokat a borításhoz használták. Ez hasonlóságot mutat az egyiptomi piramisokkal, amelyeket egykor szintén borítás fedett. A geológusok szerint azonban ez a töredezett, vékonypados rétegsor az egész környéken megtalálható, nem burkolat, hanem természetes képződmény."

"Az alagútban vagy a környékén (a hiányos publikálás miatt nem egyértelmű, hogy valóban az alagútból származnak-e) feltárt írásos kövekenSzakács Gábor és Friedrich Klára magyar íráskutatók a székely-magyar rovásírás 39 betűjéből eddig 21 betűt azonosítottak. Erről szóló, angolul megjelent tanulmányuk alapján Friedrich Klárát a 2008-as I. Nemzetközi Boszniai Piramisok Völgye Konferencia alelnökévé választották. A leírók ugyan a „piramisok alatt húzódó alagutakról” beszélnek, valójában egyetlen 300 méteres, a piramistól több kilométerre húzódó folyosóról van szó.

A székely rovásírás azonban nem 39 betűből áll (legalább 80-100 jelből a ligatúrákkal és szótagjelekkel együtt), és a piramis környékén feltárt írásjelekről egyelőre azt sem tudni, hogy szó- vagy szótagjelek-e, ám valószínűleg nem betűk. A rovásírás megjelenése azonban egyáltalán nem csodálható, hiszen egyrészt az „alagútról” a mai napig sem derült ki, hogy középkori bányatárna volt vagy annál korábban épült, másrészről a székelynek nevezett rovásírás és ahhoz hasonló jelek a Kárpát-medence tágabb környezetében már több ezer éve jelen vannak. A bosnyák „piramisok” környékén talált jelek feltehetően a Tordos-Vinca kultúra írásjelei közé tartoznak (ez azonban még ellenőrzést igényel), amelyek maximum 5-7000 évesek lehetnek. (Hasonló írásrendszerrel írták meg a hiteles ásatáson előkerült és a Magyar Nemzeti Múzeumban látható 7500 éves szentgyörgyvölgyi tehénszobor szövegét.) Az írásjelek nem alkalmasak ennél pontosabb kormeghatározásra. „Olvasásuk” esetén azonban lehetőséget adnak valamilyen – a piramisokhoz kapcsolódó – elmélet felállítására."

"Egy 34 000 éves deszkadarabon találták a feliratokat. A C14-elemzésről azonban soha nem volt publikáció, nem tudni, melyik laboratóriumban végezték és hol tették közzé az eredményeket. További felderítést igényel, hogy a kőbe vésett feliratok és a deszkadarabok egyidősek-e, mivel ezt automatikusan nem lehet feltételezni."

"Legújabban Varga Géza írástörténész elolvasott egy kőbe vésett viszokói feliratot, amely a barlang bejáratánál találtatott: "A viszokói „piramis” a barlangjából előkerült felirat szerint kultikus helyként szolgált". A viszokói felirat két szójelből áll, s hasonló elv szerint íródott, mint egy amerikai totonák piramis képcsőjén lévő felirat. A totonák piramis felirata szintén két szójelből áll, sőt a jelek egyike azonos a két piramison. Mindegyik piramisfelirat jól azonosítható és értelmezhető a székely jelek segítségével. A totonák felirat értelme: magas folyó, a viszokói feliraté pedig: magas tengely. Ez – Varga Géza szerint – arra utal, hogy a boszniai "piramist" kultikus helyként használták, ahol a világoszlopot (az égigérő fát, vagy a Tejutat) tisztelték. Azaz viszokói hegyet akkor is piramisként használták, ha maga a hegy természetes hegy volt."

 

 

 

 

forrás

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr182458258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2010.11.19. 06:07:51

Jó reggelt, szép napot!
Külön értékelem, hogy a bizonytalanságokat, "téveszmét" és a "rombolást" is megemlíted amit a szakképzetlen munkával okoztak...
Erről MACI majd bővebben ír biztos!

Én csak annyit mondhatok, szeretem ezt a kocsmát! Nagyon - nagyon a tagjai miatt :)))))))))

arlequin 2010.11.19. 07:08:04

nem tudom mit gondoljak ezekről.

de tudok valamit.

SZÉP NAPOT!

Marcellusca 2010.11.19. 08:31:00

Hehe!
Lehet, hogy én annak részeit szállítgattam Sarajevo mellé? :DDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 09:48:24

@arlequin:
Én viszont gondolni gondolok sok mindent, de nem tudok.
neked számottevően kényelmesebb a helyzeted :)

arlequin 2010.11.19. 10:16:18

@Conv: kórral jár...
viccet félretéve. nyitott vagyok erre a piramisos témára, de nem tudtam magam beleásni. és persze ezerrel támadják az egészet, mert ha igaz, akkor újra kell írni az egész európai történelmet.
kivárok.
mellesleg tényleg gyanúsan szabályosak ezek a hegyecskék.
a ligatúrák pedig külön érdekességek. magam is szoktam róni, illetve rovással kalligrafálni. otthon a kis 'műhelyemben' is azzal díszítettem az egyik szekrényemet (igen, könyvesszekrény).

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 10:17:05

Kedves Conv!
Köszönöm ezt a szösszenetet. Felvidítottál. A 34.000 éves deszkadarabnál már sikítva röhögtem.

A filmeket nem tudom megnézni, mert nincs rá időm, és csak néhány dolgot jegyeznék meg.
Személy szerint azt gondolom, hogy ezt a Semir Osmanagić-t hatóságilag kellene agyonütni, mint egy takonykóros lovat.
Egyik probléma az vele, hogy egy kincsvadász.
A másik, hogy - az előzőből adódik: - Szétveri a középkori, római kori és korábbi lelőhelyeket, hogy egy ilyen agyrémet "bebizonyítson" hasonszőrű álmodozóknak.
A múltkor vlt egy csoport nálunk, megnézték a rovásírásos tűtartót. Pécsről jöttek, és róvóknak becézték magukat. Az egyik nő gyorsíró volt, és ő volt a csapat feje. Azt mondja nekem, hogy a magyarok már tízezer éve itt élnek. Mikor kiszakadt belőlem a röhögés, azt mondta, hogy nem a régészetnek kell hinni, hanem a DNS kutatóknak. mert Japán tudósok blablabla... Hát, azért ő is felvidított.
Kr.e. 34.000 környékén keményen paleolitikum volt itt a környékünkön. Kr.e. 36.000-től számítjuk a felső paleolitikumot. Azok az emberek, akik akkor éltek, létrehoztak nyíltszíni telepeket, de általában kisebb csoportokban mozogtak, vadászó-gyűjtögető életmódot folytattak. A Dunántúlon a Tata ipar, az Északi középhegységben pedig a Szeleta-kultúra élt ekkor. Rövid ideig használtak egy-egy lelőhelyet, de vissza-visszatértek. Azt, hogy társadalmuk olyan fejlődési szinten lett volna akkor, amikor még nem ismerték a domesztikált állatokat és a növénytermesztést, hogy piramisokat építettek volna, egyszerűen nonszensz!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 10:32:44

@arlequin: Hallottam egy emberről, Budapesten él. Kavicsokat szedeget a Margit-szigeten, és elolvassa őket, mert az UFO-k azzal foglalatoskodnak, hogy ilyen kavicsokra írkálnak. Állítólag már vagy 40 könyvet is írt, de még a Püski se hajlandó kiadni őket.

Egyébként sokszor hallottam már ezt az érvet, hogy azért támadnak a régészek ezeket az embereket, mert újra kellene írni Európa történelmét. Jelenleg állandóan Európa történelmének újraírása folyik, csak ez nem tűnik fel az általános és középiskolai történelemkönyvekben.
Viszont a vádlók agyában egyszer sem fordul meg az, hogy a kutatók, akik mondjuk ezzel foglalkoznak már 30-40 éve, azért támadják ezeket z önjelölt "tudósokat", mert amit mondanak az hülyeség?
Érdekes módon azon seki sem háborodott fel, hogy TGM-et nyugdíjazták az Akadémiáról, mert nem volt tudományos munkája az utóbbi néhány évtizedből (csak a hivatásos rettegők, de én nem tartom őket semmire), ezeket az embereket, akik "mernek nagyot mondani", pedig néhány idióta professzori ranggal jutalmazná, csak azért, mert olyan blődségeket beszél, amelyek kiütik a biztosítékot a kutatóknál. Ráadásul saját kisebbségi komplexusukat azzal palástolják, hogy jaj, a hülye kutatók még ezt sem tudják, amit én már igen, mert elolvastam egy könyvet!
Idézek a szövegből:
"A geológusok szerint azonban ez a töredezett, vékonypados rétegsor az egész környéken megtalálható, nem burkolat, hanem természetes képződmény."
Én inkább elfogadom a geológusok munkáját, gondolatait, a geomorfológiát, a szedimentológiát, a geo-pedológiai kutatások eredményeit, mint egy-egy ilyen majom exhibicionista kinyilatkoztatásait. Talán azért, mert nagyjából tudom, hogy milyen munka és tanulás kell ahhoz, hogy valaki jó kutató legyen. Hogy mondjuk miket lehet megtudni a szedimentológiai kutatások által. Ja, és még egy dolog. Általában a kutatók rengeteg munkát feccölnek kutatásaikba. A régészet egyre inkább természettudománnyá válik, természettudományok csoportjába kapcsolódó segédtudomyánok garmadája segít neki. Erre jön egy ilyen majom, és azt hiszi, hogy ő az Indiana Jones. Ezeknek az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy mit csinál egy régész, mivel foglalkozik, és egyáltalán honnan tudja, hogy egy-egy lelt milyen korú!
És ezt most nem szakmai hiúságból mondom. Hanem mert tényleg nem tudják.
A múltkor volt egy idióta, akinek a főnököm megengedte (hogy miért, máig sem értem), hogy előadást tartson itt a múzeumban. A magyar nemzeti történetírásról. Az ötödik kérdésemnél már azt mondta, hogy ő nem tudja, mert nem történész, hanem buddhista papi vagy milyen főiskolát végzett. És jön ide, hirdetni, hogy a C15-ös (bazzeg!!!!!!!!!) datálás bebizonyította, hogy ez a piramis 35 ezer éves!
Nincs is olyan datálás, hogy C15!!!!!!!
Agyam eldobom

arlequin 2010.11.19. 10:46:30

@Ásó[Mosó]maci: két mázsa C4-es szétviszi az ásatást ;-)))
na látod kedves ember, ezért írtam, hogy kivárok. elég sokat foglalkoztam ilyen-olyan nyelvekkel, történelemmel, rovással is eleget és nem szeretem a vakhitet egyikkel kapcsolatban sem.
mégis vannak furcsaságok a régészetben is. pláne ha piramisról van szó.
lásd az egyiptomiak. a mai napig nem tudták megmondani hogyan építették. nem beszélnek a függőleges eróziókról rajta, kussolnak arról, hogy soha nem találtak benne holttestet egy darabot se... stbstbstb
szóval meglátjuk ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 10:46:46

@Ásó[Mosó]maci:

:)

ennél azért vérmesebb felháborodásra számítottam részedről, és egyetértek :)

... de és itt jön amit írtam arlequinnek, bár gondolok én mindenfélét, de nem tudok semmit bizonyosan.
Vannak ebben az ügyben is olyan dolgok amik felvetnek kérdéseket, amik ellentmondanak néhány ma ismert ténynek.
Igen, a film szavait nem kell szentírásként venni, a következtetéseiket még kevéssé, de nézd meg, érdemes.

arlequin 2010.11.19. 10:58:56

@Conv: annyi, de annyi eldugott, elhazudott ásatás és lelet van, mint égen a csillag. és sokszor csak cimkézés kérdése az egész, hogy melyik néphez tartozik...

guma 2010.11.19. 11:05:44

@Conv: Szerintem pedig @Ásó[Mosó]maci: józan "felháborodása" volt csak várható. :)

Analfabéta szinten más esetben tapasztaltam, hogy elképesztő dolgokat elfogadott a szakmája. Elismerte, professzorok véleményezték majd használták fel nem titkolva egy amatőr nevét, elismerve munkáját és kérték véleményét, előadásait, publikálását az ország számos területén. (De még külföldre is küldték ismeretet átadni ill. szerezni! Pedig ez nagy szó abban a "zárt, belterjes" világban diploma nélkül!!!)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 11:08:29

@arlequin: Nem tudom, miért írod, hogy nem beszélnek arról, hogy a piramisban nem találtak halottat. Mindenki tudja, hogy nem volt benne halott.
Az eróziókkal kapcsolatban pedig elég megnézni a Szfixet. Azért a szél nem kímélte!
A függőleges erózió. Meg hogy nem tudják, hogy hogy építették?
A 90-es években egy Pavel Pavel nevű cseh mérnök kísérletben bizonyította be, hogy hogyan lehet nagy köveket mozgatni, nagyon egyszerű módon: 8 tonnás követ 10 ember igen egyszerűen fel tudott húzni, két másik 8 tonnás kő tetejére. Küldöm privátban a képet, csak dobj egy címet nekem. A lényege az volt, hogy a függőlegesen álló kőre ferdén fagerendákat tettek, amit zsírral bekent. A függőleges kő másik oldalán másik két hosszú oszlop volt, ami kötelekkel volt hozzákötözve a kőhöz. Emelőkarként használták ezt az oszlopot, így szépen lassan felhúzták a 8 tonnás követ 3 m magasba. Ezzel a Stonehenge-t és a húsvét szigeteki fejeken lévő kalap felhelyezését rekonstruálta. De ez nem annyira szenzáció, mint az UFO-k által épített piramis.

@Conv: Valószínűleg mindig lesznek olyan leletek, amik ellentmondanak a ma ismert történelemnek. A régészet szépsége pontosan ez, mert mindig lesz újabb és újabb lelet, amelyik felülírja a régi elképzeléseinket. Holnap fogok egy előadást tartani a régészet segédtudományairól, és pontosan a segédtudományok adnak néha igen meglepő ismereteket, amik felülírhatják az eddigi toposzokat. De egy természetes geológiai képződményt ember alkotta piramisnak gondolni..... Hát, ez nem csak nonszensz, ez őrültség.
Ja, és a felső-paleolitikumba tenni, az is az.

arlequin 2010.11.19. 11:23:11

@Ásó[Mosó]maci:
halottkérdés: akkor miért tanítják, hogy temetkezési hely?
...
na. más, de tulképp erről szól:
www.terebess.hu/keletkultinfo/guenon/sotet_kor.html

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 11:28:47

@arlequin: Nem tudom.
A holdvilágárokról meg nem hallottam.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 11:46:50

@arlequin: Utánanéztem a holdvilág-ároknak
De csak a Wikin.
"Legutóbb Szörényi Levente zeneszerző folytatott itt kutatásokat, amelyek egy hét után eredményeztek egyértelműen emberi kéz munkájára utaló csontokat, ólom, vas, és szenes kő maradványokat."
Ahogy Michael Knight mondaná: WOOW!
Kimegyek a határba, és egy napon belül találok emberi kéz munkájára utaló leleteket.
Mellesleg a két világháború között nem egy Attila és Árpád kutatás volt. Például Csallány Dezső, a Szentesi múzeum igazgatója is ezerrel kereste Attilát. Akkor ez divat volt.
Árpád-fejedelem eltemetéséről meg nem tudok mit mondani. Általában, ha valami nem a szánk íze szerint van, akkor a másik a hülye.
A másik hazudik, leleteket nem hoz nyilvánosságra, mert antimagyar és cionista összeesküvés van a háttérben.
Ez baromság! Nagy valószínűség szerint, ha ott tényleg lenne valami, akkor régészek igen népes serege táborozna már az árokban, és tárná azt fel. De nem teszi!
Azt pedig, amit a néphagyomány állít, nem kell konkrétumnak venni. Ilyen a hatalmas alagútrendszer az Alföldön. Itt nálunk is van egy ürge, aki szerint alagútrendszer van a város alatt, és átmegy a Körös alatt is!
Szegeden is vannak olyanok, akik állítják, hogy alagút megy át a Tisza alatt, és Rózsa Sándor azon menekült meg!
Abba nem gondolnak bele, hogy van talajvíz, ráadásul egy folyó alatt átvezetni egy alagutat, nem egy könnyű dolog. De az álmodozásnál ez mit sem ér. Ez egy vallás. Érvekkel meg nem lehet meggyőzni a hívő embert.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 11:56:05

@Ásó[Mosó]maci:
mindenesetre érdekes a római és korábbi település leletek alatt húzódó "folyosó", amely mesterséges építmény, melyben találták ezeket a rovásos köveket. Persze nem egyértelműen bizonyított a székely-magyar rovással összefüggése, inkább mint fent írva is vagyon, a Tordos-Vinca-hoz tartoznak de bármi legyen is, jó lenne tudni, mikor, hogyan és miért kerültek oda, és egyáltalán a folyosót kik építették valójában, milyen célból és mennyire lehet közük a székely-magyar rovás megjelenéséhez.
Ez bizony elég komoly érv lehetne közép-Európa kultúrájának és népeinek mozgásával és kialakulásával kapcsolatos jelenlegi ismereteink felülírására.

arlequin 2010.11.19. 12:02:51

@Ásó[Mosó]maci: nem ilyenekről beszélek.
nézz utána Sashegyi Sándor dolgainak.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 12:13:38

@Conv: Nem tudom megítélni, hogy tényleg rovásírás van-e rajta, mivel nem láttam a lelteket.
A rovásírásnál pedig nem hinném, hogy bármit is újraírna, ha tényleg Vinča. De azért ezzel is vigyázzunk! Ha jól tudom, akkor elég érdekes a lelet előkerülésének a módja.
Alsótatárlakán Nicolae Vlassa régész ásott. Egyik reggel, mikor a régész kollégák kimentek, már egy objektumból mászott elő, és mutatta a táblákat a kezében. Az objektum mellől származó leletek alapján Vinča B időszakú a lelet. Azonban a középső neolit réteg fölött volt egy késő-rézkori is, aminek az objektuma akár leérhetett a középső-neolit szintre. Nem tudom, milyen ásatási technikával dolgozott, de lehet, hogy ásózott, így az objektumok leletei összekeveredtek. Mások szerint a lelet a Torma Zsófia gyűjteményből származik, onnan tűnt el. De ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem lehet. Nicolae Vlassa élete végéig állította, hogy a lelőhelyról, a Vinča B szintből származik a lelet, de sokan nem hisznek/hittek neki. Elkövetett egy nagy hibát, amit nem szabad.
Egy régészeti feltárás mindig a múlt rekonstrukciója. A feltáráson található minden leletet, főleg az in-situ leleteket, objektumot dokumentálni KELL!!! Ott helyben. Rajz és fotó, sőt a felszedéséről még videót is érdemes készíteni. Pontosan az ilyen félreértések elkerülése érdekében. Mert hiába állította Nicolae Vlassa, hogy ott találta, az előkerülésének időpontjában csak ő volt a lelőhelyen és nem dokumentálta a felfedezést.
Legalább is így hallottam.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 12:44:30

@Ásó[Mosó]maci: nem csak egy kő van, hanem több is. pl ez a folyosókban: bosnianpyramid.com/images_new/E.jpg
A hold piramisnál is találtak párat.

ezt a nap piramison találták: www.magharakademia.hu/images/stories/bsz22.jpg

ezek meg az előbb lemaradtak valahogy a mesterséges-természetes képződmény vonal érdekességeként:

ezeket még ok, azt mondom persze lehet, hogy természetes képződmény:
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz11.jpg

még erre is:
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz19.jpg

erre is talán :):
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz21.jpg
www.bosnianpyramid.com/images/BosnianPyramidLatestNews/GornjaVratnica7.jpg

de ezt elég nehéz mesterséges képződményként eladni:
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz26.jpg
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz29.jpg
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz38.jpg
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz28.jpg
bosnianpyramid.com/images_new/GornjaVratnica/2.JPG
www.bosnianpyramid.com/images/Blocks/5.JPG

ez pedig a három természeti képződmény elhelyezkedése:
www.magharakademia.hu/images/stories/bsz17.jpg :)

szóval én elég erősen hajlok arra, hogy az nem három természetes úton kialakult hegy, még ha a szerb-bosnyák állam ezt is erőlteti és le is állíttatták az ásatásokat, mert áltudományos képzelgés :)

persze a kora az nekem sem stimmel, nagyon hihetetlen a 34 ezer év, de még a finomabb 27 ezer is.

arlequin 2010.11.19. 12:50:09

@Conv:
"de ezt elég nehéz mesterséges képződményként eladni:"
természetesre gondoltál kollega?

arlequin 2010.11.19. 13:11:46

index.hu/kultur/eletmod/2010/11/19/egy_dunantuli_troll_elete/

érdemes elolvasni ;-)

!KÉRÉS!
vki (CONV!!!) nézze már meg milyen jogosultságom van, mert valami összecsúszott a rendszerben és nem tudok posztolni...
(vatikáni valutával fizetek azonnal KP-t)

guma 2010.11.19. 13:21:56

@arlequin: @Ásó[Mosó]maci: @Conv: Na ezért imádlak benneteket fiúk!

Ilyen "mélyen" csak "szórákozásból" bányázgatni, gondolkodni nem semmi. (A fent említett példa a fiam, aki szintén így ásta bele magát az őskorba...)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.19. 14:01:08

Elszállt a kommentem a világűrbe! Lehet, hogy az Alfa Centaurin most olvassák a bosnyák piramis építői :-PPPP
@guma: Gondoltam, hogy róla van szó!

Sajnos, holnap előadásom lesz, és most fedeztem fel egy-két hibát a műben :-)

arlequin 2010.11.19. 15:29:53

@Ásó[Mosó]maci: a Szíriusz Bétán röhögünk éppen a tudományos beszűkültségeden ;-DDD

guma 2010.11.19. 16:15:19

@arlequin: Te nyelvészkedő!

Normális, hogy egyre többször használok eddig igen ritkán (mondhatni csak kivételes esetekben) alkalmazott szavakat???

Nagyon meglepődök magamon :( DDD

arlequin 2010.11.19. 17:03:54

@Conv: köszi. azóta rendbe jött. szerintem a NETkávézóban lévő gépen nem léptem ki a böngésző kikapcsolása előtt s az mekkfekütte a blogmotor emésztését.

re: természetesen észre-vettem, hogy természetesen természetesre gond-ol-tál méltóztatni.

@guma: normális. a káromkodás a beavatási nyelvhasználat első foka. titkokról van ott is szó, amiket nem 'illik' (értsd: szerencsés) kibeszélni. de ahogy az ember öregbül s ráadásul hölgyimádó fickókkal van körülvéve, nos... nem lesz prűdebbé a kelleténél.
nincs borzalmasabb, mint egy -titkon- kéjsóvár sznob jégszobor, egy dáma az ágyban, rosszabb, mint a szakácsnő... belső tüze faggyá mered és minden életet és derűt jéggé dermeszt maga körül. volt ilyen tanárnőm főiskolán. kettőn is. egy-egy. a legrosszabb a todományoskodó nő, mert nincs neki férje, csak élő lábtörlője, nincs kielégítve minden szinten és morállal és szcientifizmussal támad.
rettenetes, megválthatatlan démonok.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.19. 17:12:26

Elegem van már az "írjuk újra a történelmet" "az nem is úgy volt" "gonoszok eltitkolják az emberek elől, de MI MAJD" és a legdurvább "300 év pluszt beleírtak, pedig nem is volt" mozgalmárokból. De tényleg. Nem lehetne ezeknek összevarrni a száját? Csak hogy ne akarjam sajátkezűleg kiverni a fejükből az ilyen hihetetlen ostobaságokat. Miért nem tartja meg saját kis piti magánügyének, hogy anno megbukott töriből a suliban, és manapság csakis a színes-szagos baromságokra bukik ismeretbővítés címén, kb. mint kisbaba a színes, zenélő játékra!

guma 2010.11.19. 18:15:12

@arlequin: Nem értek mindent :(
Hogy jön ide a kéjsóvár jégszobor vagy a tudományoskodó nő??? :) Fogjam be??? (ezt egyszerűen is megmondhatod DDD)

Igazán nem is a káromkodás zavar, mert az néha ki,-kicsúszott! De, hogy imádlak, és hasonlók csak meghatározott helyen és időben :)PPPP

arlequin 2010.11.19. 18:15:15

@neccharisnyás útonálló: azért tessék már finomabb különbségtételeket tenni...
hölgyem ;-)

guma 2010.11.19. 18:24:00

@arlequin: Nincs magyarázat??? D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.19. 18:33:44

@arlequin: Ilyenekben nem tudok. Tsók.

Viszont tudok ajánlani irodalmat. Meg Maci is. Olyat, ami nem a boszorkánykodás, meg magyar népmesék szintjén mozog.

arlequin 2010.11.19. 19:06:11

@neccharisnyás útonálló: szeretnél te a magyar népmesék szintjén mozogni, ha tudnád milyen tudást hordoznak. amiket régi tanítóink alkottak/teremtettek...
VIGYÁZZ!!!
NEM legendákról/történetekről beszélek, hanem magyar népmesékről...
szóval csak tudományos precizitással tessék nyilatkozni, ha kérhetném.
TSÓK!

@guma: KBM... nem láttam a hsz-t. amikor az ember megtanul (illetve ismét) nyíltan beszélni és rácsodálkozni a világra, az nagyon meglepő tud ám lenni ;-)
a fent említett démon pedig az, aki nemhogy nem veszi ezeket figyelembe, hanem kifejezetten tönkreteszi az igazi élményeket.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 19:24:01

@neccharisnyás útonálló:
én azokat is unom akik csak, mert úgy kényelmesebb/érdekük, mindenféle okokkal és érvekkel megakadályozzák dolgok megvizsgálását, és nyilvánvaló dolgokra a hatalom (politikai, tudományos, gazdasági) erejénél fogva rámondják, hogy az nem lehet az aminek látszik :)

Jelen esetben a hivatalos állami és tudományos álláspontra gondolok a bosnyák részről, miszerint nincs ott semmi, azok természeti képződmények ottan :)

guma 2010.11.19. 19:29:33

@arlequin: másképp gondolom (-tam) : őszintének kell lenni mindig minden helyzetben CSAK bizonyos szavakra vigyázni kell, nem elkoptatni... :)))

Démonokat meg minek hozol ide! Még megijesztesz. DDD

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.19. 20:29:23

@Conv: Nekem úgy mondták, azt valakik építették. Mint a kunhalmokat.

@arlequin: Nem semmi vagy. Kiveszel a mondandómból egy hasonlatot, vérkomolyan veszed, és erkölcsi mondanivalót építesz rá. Ki ne találjam venni azt a hasonlatot alulról mert borul az egész építmény. :P

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.19. 20:31:57

@arlequin: "mondanivaló" helyett "példabeszéd"-et akartam írni. Bocs.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 20:38:07

@neccharisnyás útonálló: Gondolom nem az, aki leállította a feltárásokat, mert csak csak áltudományos képzelgés a dolog, nincs ott semmi, állami megbízás után geológusok is megállapították, hogy természeti képződmények :)

guma 2010.11.20. 07:19:03

@Conv: A poszt témájához: úgy gondolom, hogy lehetséges valami az egészben képeid (olvasmányaim) alapján...

Viszont nagyon hiteltelenné válik minden (a mai technikai felszereltség mellett főleg) ha nem dokumentálják azt egy szakma előírásai szerint. Ha rombolnak más értékeket, ha figyelmbe sem vesznek kor meghatározó vizsgálatokat és ötletelnek!
Saját munkájukat valami célnak rendelik alá és nem az eredmény lesz a munka minősítése!!!

(De én a fantázia világát is tudom értékelni, ha megfog :) és gondolkodtat kicsit.)

guma 2010.11.20. 12:22:58

@Conv: Ezt a motor viccet te is megkapod :

Egy Harleys férfi motorozott a Californiai tengerpart mentén, amikor váratlanul egy felhő került a feje felé és egy mennydörgő hang szólalt meg:

- Mivel te mindig hűséges voltál hozzám teljesítem egy kívánságodat. A motoros lehúzódott az úttest szélére és így válaszolt:- Építsél nekem egy hidat California és Hawaii közé, hogy bármikor átugorhassak a szigetre.

Az Úr így szólt: -A te kérésed igencsak anyagi dolgokra épül., gondold el, mekkora létesítmény lenne. Az óceán aljára levinni a tartó oszlopokat, és az a rengeteg beton, aszfalt és acél. Természetfeletti dolognak vélnék. Én meg tudnám csinálni, de még nekem is nehéz lenne. Gondolkodj egy kicsit, hátha eszedbe jut valami más amivel az egész emberiség jövőjét tudnád elősegíteni. A motoros elég sokáig gondolkodott, végül így szólt:

- Uram! Azt kívánom hogy minden férfi megérthesse az asszonyokat. Tudni szeretném, hogy mire gondolnak mit éreznek legbelül, amikor csak némán néznek rám, vagy amikor sírnak, amikor nevetnek, vagy amikor rosszat mondok.. És hogy hogyan tudnám a nőket boldoggá, kiegyensúlyozottá tenni.

- Erre az Úr így válaszolt:- Mond fiam, hány sávot akarsz a hídon?

arlequin 2010.11.20. 13:04:30

@neccharisnyás útonálló: hohó. mint a kígyó, úgy siklik maga az üzenet megértésének félelmében.

ügyes!

de nem eléggé. ;-)
szóval van ez a közkeletű tévedés a mesékkel kapcsolatban, amit a 'felnőttek' jól belévernek a felnövekvő nemzedékbe:
mese=kamu
hát egy nagy túrót kisasszony. az eredeti magyar mesék a régi szellemi tanítók tudásának gyűjteményei. az, hogy a 'közember' nem rendelkezik a megértéshez szükséges kulcsokkal, nos..., ez az ő hibája, mert nem nézett utána a dolgoknak. ahogy most a tied is. bezonyám anyukám, bezonyám.
mert mivel végződnek ezek a mesék?
"aki nem hiszi, járjon utána"
tehát szellemi restség eredménye, hogy te lefitymálóan boszorkánykodás kategóriájába osztod bele 'nép'-meséinket.

(ami mindössze azért 'nép', mert a kereszténynek nevezett uralom megpróbálta kiirtani és csak a nép tartotta fenn a hagyományt, vö.: "csacska regösök" by anonymus)

ez sajnálatos persze, de nem kell így maradjon. utána is lehet ám járni a dolgoknak... ;-)

"az ilyenekben nem tudok" hozzáállás rendesen példázza az eddigieket. nem nem tudsz, hanem nem akarsz. rajtad múlik. a lehetőség adott.

pusssz és tsók.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.20. 16:41:17

@guma: Gondútam, hogy az utat fogja választani az Úr! xDDDD

@arlequin: Á, szal ez se ment át, azért ez a sejtelmes terelő reakció. Nem rossz érzés? Most őszintén.

Milyen felnőttek beszélnek be mit a mesékről a gyerekeknek???? Gyerek szerintem örül, hogy mesét hallgathat, és ha mázlija van, benedekeleket, nem pedig Grimm vagy Andersen sztorijaival riogatják.
Gyereknek miért kellene bármi elemző magyarázatot is fűzni egy meséhez?! Arra ott a kobakja, hogy szépen feldolgozza és elképzelje a hallottakat. A gyerek nem hülye, bárki állítja is az ellenkezőjét.

Remélem, maga nem gondolkodást hanyagoló, állandóan magyarázatokra, lábjegyzetekre szoruló egyeddé neveli a gyerkőcét, mert rémesen nagy gondban lesz a világ akkor. Illetve a gyerek. Mert az első hülye is csípőből fogja félrevezetni. Meg belerángatni a jóég tudja mibe.

Jó, vehetjük rugalmasabban a dolgokat. Neszeneki, írjuk át a dolgokat! Történelemből például töröljük ki azt a pár évszázadot, amit a faszika javasol, ergo NEM LESZ HONFOGLALÁS -merthogy beleesne. Ja, hogy akkor mi kik is vagyunk? Valami elkorcsosult szláv nép-ők vesznek ugyebár körbe-, még elkorcsosultabb nyelvvel, amit rajtunk kívül senki se ért a környéken, de arra pont elég volt, hogy Hislert jól átvágjuk, és ne a kiirtással kezdje a medencében történő hídfőállás kiépítését. Vagy esetleg, ha úgy írom át, hogy kiesik egy üköd, meg se születsz. Nem értem. Zsellérek voltak az őseid, azért vagy ennyire pipa a régiekre?
Pedig pont hogy a múlt tisztelete, az őseink erényeinek és hibáinak elfogadása tud erőt adni, hogy olyat alkossunk a jelenben, amitől lesz jövőnk.

Én amúgy a matematikát írnám át. Hogy ne legyen már 4 az a 2x2. Így aztán ha mondjuk tartozok valakinek pénzzel, a számítás alapján nem elég, hogy ne kelljen megfizetni az adósságom, hanem még ő fizessen nekem mondjuk 300 Ft-ot. Tiszta haszon.
Ja, hogy ez nem így működik, mert a matematikát nem nézi senki sem BÁRMIKOR ÁTFOGALMAZHATÓ MESEKÖNYVNEK? Na ez a nagy probléma.

arlequin 2010.11.20. 18:23:34

@neccharisnyás útonálló:
nos.
gyönyörűszép hisztit vágott le.
gratulálok.
de tessék jobban odafigyelni.
köszönöm.

Donna (Cara)mba 2010.11.20. 18:26:15

Sziasztok! Ma kicsikét vagyok:)))

Boszniárul annyit: oda kellene menni a helyszínre:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.20. 19:27:54

Nincs több trollkaja. Éhen maradsz. :))

Donna (Cara)mba 2010.11.20. 19:31:14

@Conv: Nagyon tetszett a posztod:)

Nem szerencsés más tudományágba belevakkantani laikusnak, de azért elkerülhetetlen, mert gondolkodó/olvasó emberek vagyunk.

A szakma az szakma, megvannak a szabályai, néha meg a korlátai.

A tankönyveket persze, hogy ne írják újra és újra, hiszen egy tankönyv egy megállapodásos valami. Annak az a feladata, hogy megtanítsa a nebulóknak azt, amit eddig biztosnak hisz/tud az ember.

A valódi todomány az meg kényes terep:) Finnyáskodó és olyan mint egy nemes vérű paripa: megpróbálja a felülkerekedőt levetni magáról:)
És kételkedő.
Nem állhat le, állandóan újra és újra meg kell kérdőjeleznie abszolutnak tudott/vélt igazságokat. Sajnos, ez ilyen móka:(

Szerintem mindig is ilyen volt, és ha igazán tudomány akar lenni, nem pediglen langyos iszapfürdő, akkor továbbra is göröngyös, kételyekkel teli útakon fog mendegélni:)

Boszniába meg majdnem úgy vágyok, mint haza, Erdélyországba:)

A csuda tudja, miért?

guma 2010.11.21. 11:22:10

@Conv: "...ami nincs pontosan meghatározva, az semminek nem lehet a mértéke." (Platon)

"...lehetetlen mindent bizonyítani. Ez ugyanis azt jelentené, hogy a végtelenbe mennénk vissza, s akkor úgysem jöhetne létre bizonyítás. " (Arisztotelész)

Összefoglalva : ennyi évvel a hátam mögött, kicsit meghülyülve a szabványok világától amivel éveket dolgoztam és a több ezer névtől amivel és akikkel foglalkoznom kellet, már nem vágyom okosnak lenni.

Beérem és értékelem, ha okos emberek vesznek körbe, akik esetleg fel keltik a figyelmem valamire, mert komolytalan minden evő vagyok! :)))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.21. 13:16:19

Üdv mindenkinek!
@Conv: Kellene egy kis segítség.
Valami szar lett a gépemen. Az avast állandóan feljön, kb 2 mp-ként, hogy ROOTKIT blokkolva.
Az avast! Rendszerfájl védelem blokkolt egy fenyegetést. További művelet nem szükséges-
Objektum: C:\et3ypes.exe
Fertőzés: Win32:Rootkit-gen [Rtk]
Művelet: Törölt
Folyamat: C:\WINDOWS\Explorer.EXE

Aztat mondja, hogy nem kell csinálnom semmit, de másodpercenként ugrik fel a kis ablak. Ráadásul 5 van belőle, mind az öt meghajtón. (Szétparticionáltam a winyót 6 felé, de a H meghajtót most el sem érem.)

arlequin 2010.11.21. 13:39:48

@Conv: ;-DDD
szerencsétlen. ha még akarja, akkor végképp nem érti ;-)
olyan, mint nekem bolondnak. az ember rádöbben, hogy az, és elkezd tiltakozni.
majd rádöbben, hogy nem is kell tiltakozni, mert annál jobban fáj...
úgyhogy igaza van. a qrv@ életbe! ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 13:56:43

@Ásó[Mosó]maci:

bazzeg, milyen oldalakra jársz te? :) rootkit malware? :) ügyes :)

hiába törli a c gyökeréből az avast a cuccot, rendszermemóriából visszaírja magát.

próbáld meg a gépet csökkentett módban újraindítani, a netről legyen lehúzva.
a feladatkezelőben nézd meg, hogy ez az exe file amire hivatkozik: ety3pes.exe fut e. ha igen akkor jobbklikk rajta és kikapcsolás.
ezután maradsz csökkentett módban és futtass vírusirtást, és ha van akkor spybot-ot is utána.

ha nem tűnt el, újraindítás után, már a netre felcsatlakozva akkor www.trendmicro.com/ftp/products/hijackthis/HijackThis.exe ezt töltsd le.
futtasd, és amit feldob ablakvab szöveget, azt másold be ide az ablakba www.hijackthis.eu/

kattints az analízisre és amit veszélynek jelöl, illetve eltávolítandónak, azt a hijackthis ablakában, bepipálgatod és a fix checkedre kattintasz.

amikor készen van a dolog, újraindítás. ha még mindig van, akkor hijackthis csökkentett módban. ha ez után is maradt, akkor szakemberhez kell vinni, mert több tudás kell hozzá, mint amit itt le tudok írni.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.21. 14:02:25

@Conv: Köszi!
Végignyomtam az avastot, teljes rendszervizsgálatot, és azóta nincs baj. Kitörölt vagy 8 file-t.
Egyébként a barátnőm hozza be az iskolából. Most is bepakoltam a pendrive-ját, egyből nyomtam rá az avastot, kiírt 18 file-t amiből 8-at kitörölt. A nem problémásokat felraktam a gépre, azután formattáltam az egészet. (Mivel nem engedte törölni, még rendszergazdaként sem.) Mindezt net nélkül.
Ja, meg kurvaanyázok állandóan, mert a barátnőm iskolájában az idióta rendszergazda nem képes letakarítani a kurva gépeket, én meg itt szívok miatta!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 14:10:50

@Ásó[Mosó]maci: akkor cseresznyéd van (mármint, hogy simán bírta törölni az avast)
ezek a céges meg iskolai közös gépek félelmetes mit össze tudnak szedni

guma 2010.11.21. 14:23:04

@arlequin: Mi van??? SE puszi, se PÁ :)))
Ezt a modortalanságot. DDDDDD

guma 2010.11.21. 14:33:42

@Conv: ITT a honlap amiről a videók származnak:

109.hu/index.php
Talán így kitalálsz valamit, mert én sem tudtam semmit kezdeni velük, csak megnéztem :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 14:57:40

@guma:
nem áll szándékomban kezdeni vele semmit. windows mediaplayer kell a gépre, hogy megjelenítse a videókat.
Nagyon nehéz lenne meggyőzni arról, hogy telepítsem a gépre, csak azért, hogy egy olyan oldal videóit meg tudjam nézni amely videók 100%-os biztonsággal megtalálhatóak tucatnyi más oldalon, amihez nem kell semmit telepítenem :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 15:39:54

@neccharisnyás útonálló:

az nem médialejátszó, hanem média formátum :)

gondolom arra gondolsz, hogy a divx-es filmek webes megjelenítéséhez szükséges egy plugin.
az csak egy beépülő a böngészőbe, nem egy telepítendő program.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 15:40:40

@Conv: ugyanolyan mint a flashplayer vagy shockwave player

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 15:47:32

@Conv: mondjuk a streamelt film minősége miatt már érdemes a divx plugint engedni, míg a wmv miatt már nem igazán.
nem beszélve arról, hogy a flashplayer is lejátszaná a wmv-t míg a windows mediaplayer webes felülete csak wmv-t hajlandó lejátszani, tehát nem igazán értem miért használ még mindig egy oldal wmv lejátszót amellett, hogy csak windows-os gépeken játszik le bármit, és ott is csak akkor, ha van a gépen windows mediaplayer.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.21. 16:03:42

@Conv: Affranc! Telepítendő lejátszó, mint a Media meg a Realplayer. Én hülye egyszer leszedtem, mert lüke voltam frissíteni a már meglévőket, aztán vakarhattam is le, mert 1-2 használat után már csak a gépet lassította.

guma 2010.11.21. 16:14:53

@Conv: te állandóan lelkiismeret furdalást okozol, hogy feleslegesen fárasztalak válaszadásra, mert mindig elbeszélünk egymás mellett:(

Beraktam két linket. Erre írtad ? nem tudod megnézni. Én hülye, meg persze, hogy másra gondoltam és nem ilyen okra. Ezért tettem be neked a honlapot...

Valószínű kicsit hanyagollak, mert most össze kell szednem magam a romjaimból, mert ez már átlag alatti hülyeség amit produkáltam,
Na megyek vissza a dogomra...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 16:41:23

@guma:

mondjuk szerintem az első két link is ugyanarra a honlapra vitt, csak másik oldalára, nem a nyitólapra, szal nem érttem :)

guma 2010.11.21. 16:54:12

@Conv: igen ez van A tyúkeszemmel nem gondoltam végig. Erre mondom, hogy átlag alatt vagyok ma...

arlequin 2010.11.21. 20:23:58

@guma: puszi és pá!
dolog volt. nem lehet egyszerre sok helyen jelen lenni, csak ha muszáj...
süti beállítások módosítása