He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Amitől mindenki fél.....

2010.10.30. 17:52 Horizont

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wass Albert:

Halál

 

Én úgy képzelem el,
hogy a halál egy óriási nász,
legszentebb, legemberibb ölelés.
Nem fájdalom: fájdalom-felejtő.
Nem rém: rémeket elűző.
Több mint a Szépség.
több mint a Szerelem,
a Jóságnál is több:
Kegyelem.
Én úgy képzelem el,
ha egyszer oly nagy lesz a zaklatás
és akkorára nő a fájdalom,
hogy nem bírom tovább:
hozzám lép egy fehér ismerős,
szép csendesen lecsókolja a számat,
lefogja ezt a vergődő szívet,
és ennyit szól csak: elnémuljatok.
Erre megszűnik minden indulat.
Erre megszűnik minden fájdalom,
csak gondfelejtő békesség marad:
se könny, se vér, se akarat,
nem lesz már semmi sem.
Elhal a szívem dobbanása,
s végtelen álmok néma lánya
bűvös, tüzes csókjába zár.
Szeretőm lesz egy éjszakára
a széparcú Halál.

 

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr392410157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2010.10.30. 17:53:37

Bocsánat ezért a posztért de a kocsma se lehet mindig vidám!

Donna (Cara)mba 2010.10.30. 18:06:39

De, rendes kocsma is elcsendesedik néha...Jót és nemeset cselekedtél, sztem.
Utaljak Petőfi versére?

Mi, úgy gondolom, rendes, úri kocsma vogymuk:)

Semmi sem áll tőlünk távol, mi emberi: élet és annak párja, a halál.
A vidámság és annak párja a szomorúság, bánat...
A részeg mámor és a józan mérlegelés, helyzetelemezés...

A szó és néha a csend:)

(Annyira örülök, hogy posztolsz ide, és ilyen találóan:)
Fognám a kezed, el ne menj:D

Ugye, egy icuri-picurit ide tartozik a szíved?

Horizont 2010.10.30. 18:32:30

@Donna (Cara)mba: Mindig olyan aranyos vagy Donna, szeretem az "emberi" szívedet, és bohókás érzelmi túltelítettségedet is. Szeretem ezt a blogot, csak őszintén bevallom nem mindig tudok belefolyni
egy- egy beszélgetésbe.Ráadásul lassúcska vagyok sok mindent olvasnék, néznék máshol is de így is lelkiismeret furdalásom van, mert már úgy érzem rabja lettem:)
A poszt azért jutott eszembe, mert halottak napja jön. Régen nem igazán foglalkoztam ezzel a nappal, de amióta elmentek azok is akik szívemhez annyira közel álltak máshogy érzek ezzel a nappal kapcsolatban is. És a halál az amivel nem tudok mit kezdeni. Felfoghatatlan kategória.És akik elmentek (imádott nagymamám, apukám) annyira hiányoznak, hogy néha fizikai fájdalmat érzek....És bizony ebben a korban már jönnek más gondolatok is. Hiába a jó kedély, optimizmus!

guma 2010.10.30. 18:37:34

@Horizont:

szeretem a gondolataid mindig. Ezt a verset nem igazán, az utólsó pár sorát kivéve.
Hozzám @Donna (Cara)mba: idézete áll közelebb, vagyis valahogy emberibbnek és nem magasztosnak érzem.

Én borzasztóan sallang mentes vagyok szavakban, gondolatokban, érzésekben (túl egyszerű a világom).

Horizont 2010.10.30. 19:01:36

@guma: pedig ez a vers annyira igaz, olvasd el még egyszer, most találtam rá, de még így nem fogalmazta meg nekem senki, hogyan és miért szeretném ha eljön az időm vége!

guma 2010.10.30. 19:05:54

@Horizont: Igen. Eszemmel értelek.

De nekem nem nász...
Egy álomba zuhanás inkább (persze rám nem kell kicsit sem hallgatni, mert ilyen téren csak hangulati elemek vezérelnek :)))és érzések.)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.30. 19:12:27

@Horizont: Köszi a verset.
Na ilyenekért szeretem W.A.-t. A legegyszerűbb szavakkal tud olyan mélyenszántó dolgokat kifejezni, hogy az ember lelke beleremeg.
Nem beszélve arról, hogy MÁR MEGINT BETALÁLT! Nem tudom, hogy gyűlölöm vagy szeretem azért, mert 20, 30, 40 éve papírra vetette a fejemben sorjázó gondolatokat, érzéseket a maguk nyers, olykor brutális valójában. Kb. tudatosan fel se bírom fogni, hogy létezik ilyen.

Horizont 2010.10.30. 19:18:14

@neccharisnyás útonálló: Ugye milyen szédületes minden szava, sora? Nekem olyan félelmetes a halál maga és most a versét elolvasva, hát jót tett a lelkemnek!Vagyis ahogy írtad ilyen szépen:
"az ember lelke beleremeg"
Én meg ezt a mondatod köszönöm:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.30. 19:27:09

@Horizont:
Tudod, vele kapcsolatban állandó mondásom, hogy
"ha ott lakozik benned az ember, ő az írásaival felkutatja, bármily mélyen is bujkál, és megszólítja".
Annyira jól esik a prózáját is olvasni. Azokkal a hús-vér karakterekkel, az a hihetetlen realizmus és emberismeret, ahogy felépíti a személyiségüket, illetve az adott dolgokra kiváltott reakcióikat. Olvasás közben egyfolytában lángol a lelkem. Azzal a rejtélyes ősi tűzzel, ami büszkeséget, méltóságot ad az embernek, és hajszolja, hogy életben maradjon,bármi gonoszságot is tegyen vele a balsors.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.30. 19:29:45

Na ennyi volt a mese mára,
zárul Miki Mókatára.

Szép estét Mindenkinek!

Horizont 2010.10.30. 19:31:54

@neccharisnyás útonálló:
Tudod nekünk (a korosztályomnak)kimaradt Ő!Sajnos!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 19:36:08

@Horizont: Köszönöm. Szép vers.
Két dolog jut eszembe róla:
1. A halál természetes. Amikor az első csontvázamat bontottam ki, belegondoltam, hogy ez az ember valaha élt, evett, beszélgetett, nevetett-sírt.....
A mikor a 200. csontvázat bontottam ki, mér nem gondolkodtam ilyesmin. Talán azon, hogy minél hamarabb végezzek, utána rajz, fotó, majd bele a zsákba. Tudom, kicsit furán hangzik ez, így a halottak napja környékén, mégis ez van. Ha valamivel minden nap találkozik az ember, akkor megszokássá válik. Maximum akkor kezd el érdekelni egy csontváz, ha fontosabb melléklete van, vagy valamilyen patológiai elváltozás látható nála.
2. A halál az élet tükörképe. W. A. is egyfajta életként, az életben ismert dologgal hozza összefüggésbe. És ezért van az, hogy a halál mindig az életünkhöz kötődik. A halott temetkezése, társadalmi rangját tükrözi, a túlvilági gondolkozásról is ad nekünk ismereteket, és a túlvilági gondolkodás pedig az adott kor gondolkodásának a leképződése. Ugyanis mindig csak olyan pályán gondolkodunk, bármiről is, amit ismerünk. Másra nem is tudunk gondolni, mert amit nem ismerünk, azt el képzelni sem tudjuk. Maximum a mostani ismereteinkkel játszunk. Nagyítjuk, kicsinyítjük, megfordítjuk. De nem tudunk kitörni belőle. Ilyen a halál, és a róla alkotott képünk is.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 19:39:03

Ja, és még valami. Abszurd, tudom, de minden abszurd, amit a Monty Pyton csinál.
Mellesleg, egyik kedvenc jelenetem:
www.youtube.com/watch?v=YoBTsMJ4jNk

Marcellusca 2010.10.30. 19:52:13

Jó vers.
Halál és vele kapcsolatos dolgok nehezen megfogalmazhatók. És nem is szeretik az emberek.
Valahogy viszolyognak tőle.
Pedig az élet része.
Születünk - élünk - meghalunk.

Mindig egyik tanárom "némaórája" jut eszembe:
Bejött, nem szólt egy szót sem, csak elkezdett írni a táblára:

ÉLET

MINDEN

SEMMI

HALÁL

ÉLET = HALÁL

Azt hiszem minden benne van.

Marcellusca 2010.10.30. 19:56:47

Húúúúú, egyik kedvenc dalomat éneklik az X-Faktorban!!!!!!!!!

guma 2010.10.30. 19:59:40

@Marcellusca: mi van visszajöttél?

Az élet = halál igaz.

Ezért nekem, akkor sem menyegző, csók... inkább álom!

guma 2010.10.30. 20:00:13

@Ásó[Mosó]maci: Jaj! De komisz valaki... PPP

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 20:02:41

@guma: ÖÖÖ. Miért? Melyikre gondolsz? :-P

guma 2010.10.30. 20:04:10

@Ásó[Mosó]maci: Ó csak ez...

" Eredetiben jobb :-P "

guma 2010.10.30. 20:15:22

@Ásó[Mosó]maci: ez általában így van. P (már mint az eredetire értem. DDD)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 20:20:46

Hozok egy sört. A Hercules veri a Real-t :-DDDDDDD

Marcellusca 2010.10.30. 20:25:27

@Ásó[Mosó]maci: Sokkal jobb! :)
Az egyik kedvencem Prince. Egy meg nem értett, elnyomott zseni. :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 20:27:33

@Marcellusca: Hogy meg nem értett, az OK, de szerintem nem elnyomott. Elég jó közönsége van az Egybesült Állatokban. Mondjuk, én nem vagyok nagy rajongója.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 20:29:36

Vagyis inkább azt mondanám, hogy nem ismerem, annyira.

Marcellusca 2010.10.30. 20:29:50

@guma: Pedig iagz. :)

www.youtube.com/watch?v=PJfhGL0F6LE

Kicsit hosszú, de nagggyon jóóó!!!

Marcellusca 2010.10.30. 20:36:20

KIRÁLY L. NORBI!!!!!!

guma 2010.10.30. 20:36:55

@Ásó[Mosó]maci:

Azt hallgattam, néztem amit @Marcellusca: belinkelt!!! Így lekéstem a többit :)))

Marcellusca 2010.10.30. 20:40:52

Húúúúúú, bakkkkkkeeeeerrrr, KIRÁLY volt!!! :D

guma 2010.10.30. 20:43:17

@Marcellusca:
Király volt, de nevetni fogsz, meglepődtem nagyon, hogy DÍSZES!!!
Pedig valóban megszépül külsőségek nélkül is :))))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 20:47:16

@Marcellusca: Majd ha ezt énekli! Na az lesz a beszarás:
www.youtube.com/watch?v=epYbF4R6mWI

Ja, és beléd is pajtás :-DDDDDDD

guma 2010.10.30. 20:49:03

@Marcellusca: Na jó, hogy nem párbaj DDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 20:54:04

@guma: :-D Bár már küldtem ezt egyszer neked, de akkor is jó (mindig) hallgatni :-)

guma 2010.10.30. 20:58:15

@Ásó[Mosó]maci:

Rám mindig minden, vagy ugyan az is, teljesen másképp hat.

Ja és néha mintha vadi új lenne, teljesen mást fedezek fel benne.
Ami vicc volt a lebukásban, hogy belinkelés előtt hallgattam @Marcellusca: dalát PPP

(ez a srác nem tetszik most a kölyköddel....)

Marcellusca 2010.10.30. 21:00:52

@Ásó[Mosó]maci: @guma: Szerintem Maleknak az volt a baja, hogy az ő üdvöskéi (Summer Sisters) - bármennyire jobb és képzettebb hangjuk van - nem tudtak még összehozni ilyen produkciót.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 21:02:27

@guma: Nem nézem. A Sport 1-en megy a PSV - Twente, valamint a Sport 2-n a Hercules - Real Madrid megy. És néha bele nézek a Digi Sporton a Juventus - Milan meccsbe is :-D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 21:04:55

@Marcellusca: A múltkor volt a Balázsnak egy beszólása:
Ha Halász Judit a te kezeid között kezdett volna, akkor a neve Judy Fischer lett volna? Mindig ez jut eszembe a Summer Sistersről :-D
A Király Norbinak eszméletlen hangja van. Szerintem nagyon jó előadó. Belőle ez spontán jön. Őt most azért láttam, mert beírtad. Szerinetm még a Wolf Kati az, aki jó. A többi: jó-jó, de nem nézem a meccs helyett őket :-D

guma 2010.10.30. 21:05:25

@Marcellusca:
A csajokkal komoly gond van hang technikailag v hangképzésre, és ez kijön.
Norbi meg őstehetség és a tanár mellett is "alakul" technikailag.

Marcellusca 2010.10.30. 21:05:45

@guma: Neked ezt küldtem volna:

www.youtube.com/watch?v=bKxodgpyGec&feature=channel

És Neked nem a címe miatt, hanem mert nőkkel (általában) nem beszélel csúnyán. :DDDDDD

Ez a Vastag gyerek nagyon béna volt.
Szegény Keresztest hogy lehurrogták. :)
És igazuk volt. :D

guma 2010.10.30. 21:06:33

@Ásó[Mosó]maci: És hogy állnak a kedvenceid? Mesélj...

Marcellusca 2010.10.30. 21:08:21

@Ásó[Mosó]maci: Úristen!
Honnan tudod, hogy ki, kivel van? :DDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.10.30. 21:08:45

szép estét.

csak beköszönök és megosztom az örömöm azzal akinek esetleg még örömet okozhat a dolog :)

Egy régi barátommal összefutottam ma, akivel már 25 éve nem találkoztam. Pont a házuk előtt futottunk össze, elvigyorodott és azt mondja éppen előző nap jutottam az eszébe, egy zenei antikváriumban volt és meglátott egy lemezt. Emlékezett rá, hogy az egyik kedvencem volt annak idején, és megvette, hogy egyszer majd úgyis összefutunk, ha húsz év múlva akkor húsz év múlva, de ezt nem hagyja ott.

Egy 1982-es Plasmatics bakelitről van szó, a Coup d'Etat albumról.
Behívott és a kezembe nyomta - azt az albumot amiért az életemet adtam volna hosszú évekig, mára teljesen lemondtam róla - hallgassam egészséggel.

Hát fel vagyok dobva rendesen :) megyek is és szarrá hallgatom, de a kedvencem a lemezről beteszem ide, hátha lesz még valaki aki értékelni tudja.

www.youtube.com/watch?v=kV3UHwVFSCI

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 21:09:40

@guma: Dzsuzsákék egyelőre x-elnek a twentével.
A real épp most egyenlített. A mila is x-elt eddig a Juve-val.
Ja, az Arsenal délután nyert 1-0-ra. :-D
(De nem közvetítették.)

Marcellusca 2010.10.30. 21:11:03

@guma: A csajok erőből, tudásból akarják megoldani, míg Norbiból jön. :)))

De Norbinak megint jól "lekötötték" a túlmozgását. :)
Ez a tánc kell neki.

guma 2010.10.30. 21:11:56

@guma: Igazam van: Csak jobb jöhet!
Örülök -örömödnek. Ez ma nagy szó !!!! Olyan meglepetések vannak néha...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 21:12:19

További szép estét kívánok nektek.

guma 2010.10.30. 21:13:21

@Conv: Az előző neked szólt!!!

guma 2010.10.30. 21:14:28

@guma: De most "élvezte"...DDDDD És a szöveg is ment.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.10.30. 21:14:53

@Ásó[Mosó]maci:

jah, azt hozzá kell tenni, hogy évente kétszer van itthon a srác a szüleinél, egyébként Új-Zealand-on él :)

Marcellusca 2010.10.30. 21:15:34

@Conv: Helló!

De jó hallani/olvasni ilyen történetről!

Szerencsés vagy.
Irigyellek. :)
De csak egy picit! :D

guma 2010.10.30. 21:16:14

@Marcellusca: hát mindent elbacok. Befejezem mára..D
(Hova tűntek a többiek : Donna, Necc, Horizont)

Az ELŐZŐ neked ment.

guma 2010.10.30. 21:17:58

@Conv: Az egy álom hely...

Na hallgasd és töltődj fel, de aztán vissza!!!! :)))

Marcellusca 2010.10.30. 21:19:50

Na, jó éjt, Mindegykinek!

Donna (Cara)mba 2010.10.30. 22:35:33

Csillagporos, régi emlékezéses jóccakát minden álmodónak!

Horizont 2010.10.30. 22:44:58

@Conv: Ez olyan szép volt mint egy film:DDDDD

guma 2010.10.31. 05:05:42

Szégyenlem a "teljesítményem".
Mindenkitől elnézést aki végig olvassa a posztot. Még a szokásos szórakozottságomat is túlteljesítettem "csapongásommal"!
@Conv: ezt az oldalam még nem ismered és valahol a logika és ész emberének ez "visszataszító" lehet. Nem mosakodom és mentségem sincs : én valóban "kikapcsolók", lazulok itt.

Így elveszett most is a lényeg : az az éjszaka mikor egyszerűen segítő kezet nyújtottál ismeretlennek ÖRÖMET adott.
Az öröm pedig örömet okoz és hullámot vett. Valami jó mindig következik belőle.
@Ásó[Mosó]maci:nak igaza van : "Nincsenek véletlenek :-D"
Nekem ezt úgy szokták megfogalmazni : "veled mindig történik valami".
És valóban történik a rengeteg szemét és rossz dolog mellett, hihetetlen mennyiségű jó "meglepetés" is jön.
Talán ezért bízok átlagon felül az emberben, pedig ha kőrül nézek...

Közvetlenségem ellenére nehezen nyílok. Barátaim ősrégiek. Sosem voltunk sülve-főve együtt, de mindig számíthattunk egymásra (és ezt még a férjek is elfogadták, tisztelték, szerették!). Szétszóródtunk. De, ha ritkán is találkozunk óriási duma partik, beszámolók, utazások, tervezgetések alakulnak most is.

Ezért öröm, élmény nekem (mert megélem) @Horizont: által említett szépség az esettel kapcsolatban...

@Donna (Cara)mba: Élvezd ki a pillanatokat fiaddal.
Nekem a 7.e miatt kellet a nagy családot átszervezni (unokám szülinapját erre a napra áttetetni és meg sem mertem mondani miért :) ! Most teljes joggal kacaghatsz rajtam, mert én is röhögök magamon).

Tehát nem leszek, de ne legyetek nagyon jók, csak emberek maradjatok...

guma 2010.10.31. 06:32:51

Legyen szép napotok!

@Conv: Sok-sok hasonló lélek simogató ajándékot neked és MINDENKINEK!!!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.31. 08:52:20

Szép napot!
@Marcellusca: Megnézem a mezeket :-D
Egyébként szeretem a Focit.
@Conv: "Több dolgok vannak földön és égen,
Horatio, mintsem bölcselmetek
Álmodni képes."

Donna (Cara)mba 2010.10.31. 10:22:20

@Ásó[Mosó]maci: Sztem nagyot szóltál, tökéleteset:

"2. A halál az élet tükörképe. W. A. is egyfajta életként, az életben ismert dologgal hozza összefüggésbe. És ezért van az, hogy a halál mindig az életünkhöz kötődik. A halott temetkezése, társadalmi rangját tükrözi, a túlvilági gondolkozásról is ad nekünk ismereteket, és a túlvilági gondolkodás pedig az adott kor gondolkodásának a leképződése. Ugyanis mindig csak olyan pályán gondolkodunk, bármiről is, amit ismerünk. Másra nem is tudunk gondolni, mert amit nem ismerünk, azt el képzelni sem tudjuk. Maximum a mostani ismereteinkkel játszunk. Nagyítjuk, kicsinyítjük, megfordítjuk. De nem tudunk kitörni belőle. Ilyen a halál, és a róla alkotott képünk is.

Olyan jól fejezted ki a lényeget. Elkaptad a "pillanatot" és mivel szépen, csendben, őszintén írtad, tökéletesre sikerült:)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.31. 12:01:57

@Donna (Cara)mba: Köszönöm.
A régészet és a kulturális antropológia is ebből az irányból is vizsgálja a dolgokat :-)
süti beállítások módosítása