He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Minden csoda három napig tart...

2010.10.14. 12:54 pimpalini

Bakonyi urat a veszprémi bíróság elengedte...

Remélhetőleg az állami felügyelet alá vonásról sem derül ki pár nap múlva, hogy pusztán csak egy lehetőség volt, s nem tényszerű történés...

134 komment · 2 trackback

Címkék: gazdaság remény mal vörösiszap

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr692371060

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hülyeség határok nélkül 2010.10.15. 14:51:08

A néphülyítésnek Magyarországon alapból hagyományai voltak és vannak, ám amióta rendszert változtattunk, ragyogó mintákat kaptunk az addig tiltott, "permanens hanyatlással küzdő kapitalista világból" is. A kettő együttese sokszor csempész vár...

Trackback: A Pétereknek és Páloknak 2010.10.14. 12:54:54

 "Péter és Pál (tudjuk) nyárban, összeférnek a naptárban"Arany János hőseinek elszánt vitája jól jellemzi jelenleg az ország lakosságát. Ugyanis a MAL Zrt. állami kezelés alá vonása (államosítása) legalább annyira megosztja hazánk - párt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pimpalini 2010.10.14. 19:12:23

@guma:

Kiknek kellett feladni a bérleményeit?:)

Viktor a zsebében van valakinek? Kinek? Ki tett erre utalást? Ki mondta?:)

Ezek megint feldobott magas labdák, bizonyíthatatlan állítások, vélemények...

Kb. mint a jeti vagy a földönkívüliek: vannak, akik hisznek benne, de a tudomány számára nem létezik, mert nincs róla semmilyen igazolás, fotó és bizonyíték.
Fura egyik oldalról nézve ezeknek felülni, míg a másik oldalról meg korrekt és a törvény betűje szerinti elbánást igényelni egy mutyizó, az államot megkárosító és a tevékenysége következtében emberéletekbe kerülő katasztrófát okozó, hűtlen kezelővel szemben...:)

Nekem ez kettős mércének tűnik...:)

guma 2010.10.14. 19:12:31

@pimpalini: Bocs ez nem visszavonulás, csak valahogy nem megy akkora az undorom!

Itt vagyok...

pimpalini 2010.10.14. 19:13:55

@guma:

NEm értelek...:)

Áruld el, most mi a baj? Mert azt értem, hogy hülye a viktor, meg a fideszesek is. Rendben, ezt már ismerem...:)
De most mi volt az, ami konkrétan, ma kiborította a bilit?:)

guma 2010.10.14. 19:14:53

@pimpalini: Üsd be a googliba, hol voltak 2002-től és nézz utána ezeknek az éveknek.
Nagyon fiatal vagy, ha ez sem ugrik be...

pimpalini 2010.10.14. 19:18:01

@guma:

Hogy érted azt, hogy hol voltak? Kik voltak hol?

Ki kormányzott 2002-től? Szerintem nem ők...

guma 2010.10.14. 19:19:51

@pimpalini: Hát akiről beszélünk - a jelenlegi erős párt.

guma 2010.10.14. 19:23:31

@pimpalini: Nem az az érdekes (bármilyen fura) hogy ki kormányzott, mert párhuzamosan ment minden a pályán. Nem volt kisebb mutyija az ellenzéknek, ha körbenézel vidéken..

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 19:29:07

Száz szónak is egy a vége: PÉNZ KELL az államkasszába, méghozzá SÜRGŐSEN!!!! Mert irtózatos szarban van az ország(és nem 4 hónap alatt került bele). IMF-nek beintve, ergo magunknak kell országhatáron belül összegurigázni. Úgy ráadásul, hogy az ország népét 20+40 éve a populista lózungok érintik meg, akkor nem állnak neki kukákat gyújtogatni, vasvillával kergetőzni, ha nem az ő zsebükben túrkálnak.

Így aztán nincs más, mint megadóztatni a bankokat, a tesco és társait (amit mellesleg nagy mosollyal helyeslek), a közüzemi szektort, a nyugdíjalapot, amit így is úgy is levonnak, a pénztár helyett az államba pumpálni...

Ja, és Orbán a nagy kommunista, amiért állami kezelésbe akarja venni a timföldgyárat meg elkobozni az ürge magánvagyonát... röhögök, komolyan. Faszikámnak, ha neveltek volna bele némi gerincet, oda kéne adni a vagyonát szó nélkül, felajánlva a károsultaknak kárpótlás vagy tökömtudjami gyanánt. Fele falut költöztetik szét az országba, ahol találnak nekik lakhelyet, de hogy dolgozni hol fognak? Nomeg ugye, mivel magyar ember rá van szorítva, hogy a magántulajdonú ingatlant egyik generáció adja tovább a másiknak, mivel a soron következőknek lehetetlenség a lakásszerzés.... na az ilyenek is odavesztek, használhatatlanok.

guma 2010.10.14. 19:36:08

@neccharisnyás útonálló: LE a kalappal. Egész jó összefoglaló!

pimpalini 2010.10.14. 19:36:58

@guma:

De ez vagdalkozás.
1. Nem tudod, helyi szinten ki mennyit lopott. Emlékszel Lampert Mónika nyilatkozatára? Felvette a tévé. Mikor azzal nyugtatta a kádereket, hogy mindegy ki nyert 2006 őszén az önkormányzatokban, mert a forrásokat úgyis ők fogják szétosztani, s "azoknak" (fideszes önkormányzatok) nem jut semmi...
2. A gyurcsányizmusban (ugye öszödi villa, pár forintért átjátsszák neki, majd visszabérli az állam sok-sok pénzért - az adófizetők pénzének ellopása)lefektették azokat az alapokat még Horn idején, mert ugye gyurcsány nem 2002 után emelkedett magasra, a játékszabályokat. Csoda, hogy utána mindenki ezek szerint játszik? Ennek kellene véget vetni, s jelzés értékkel, precedenst teremtve most szépően visszavenni a hűtlen kezeléssel szerzett, s hibázó káderek vagyonát (legalábbis a céget, mert az állam megkárosítása nyomán szerzett profiton nem lehet, az magánvagyon).
3. A mostani intézkedések. Ez teljesen más történet. Ennek semmi köze a fideszes önkormányzatokhoz, meg a bányához meg a többi viktormantrához, amit azok szajkóznak, akik zsigerből gyűlölik.
4. A katasztrófa. Megint tökéletesen más történet. Török Gábor - független pőolitikai szakértő - nem fideszes politológus is megjegyezte, hogy a katasztrófa kezelésénél Orbán példaértékűen járt el. Azt tette, amit kellett.
5. Nyugdíjkérdés. Külön történet. Semmi köze a többihez. Nem lehet azt mondani, hogy ez szar, mert viktor hülye, meg "honnét indult", meg mit csinált 1993-ban, meg Németh Árpád börtönben van.
Semmi köze a két dolognak egymáshoz. Teljesen külön vita, külön kérdés.

Nem lehet az egyik vitában az álláspontot alátámasztani egy másik kérdésben elhangzott gyanúval, vagy éppen féligazsággal, netán bizonyíthatatlan szóbeszéddel.:)

pimpalini 2010.10.14. 19:39:59

@neccharisnyás útonálló:

Ha van kedved, vagy kedvetek, olvassátok el ezt:

keselyu.blog.hu/2010/10/13/a_petereknek_es_paloknak

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

pimpalini 2010.10.14. 19:55:03

@neccharisnyás útonálló:

Egy "posztszocialista" kapitalista (Bakonyi, Tolnay, stb...) sosem fogja a magánvagyonából kárpótolni az egyszerű embereket, akiknek a zsírján sütötte a pecsenyéjét, csak akkor, ha kötelezik rá...
Ugye rögtön az elején elmondták, hogy ők nem érzik magukat felelősnek (Japánban erre a mondatra már nyújtották volna nekik a kardot, s diszkréten elvonulva lehetőséget teremtettek volna a megfelelő használatára), no meg ugye a gát is "maga az erő definíciója"...:)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.14. 19:56:06

@pimpalini: Ezzel nem lenne semmi gond. Ha csak ez lenne. Jó, persze, a nyugdíjakat ki kell fizetni. Apám is a múltkor mondta, hogy csak 8 ezer forintot ad a Viktor, és milyen szar neki. Ja, mondom. Tényleg szar. De a kurva életbe, nekem 2008 óta egy büdös fillérrel nem emelték a fizetésem, és jövőre sem fogják! A szociális kiadásokból eddig nem látnám, hogy a kormány lefaragna. Mondjuk újravizsgálni az összes rokkantnyugdíjast. És lehetne sorolni. Igazad van a te szemszögedből. Én viszont azt mondom, hogy már kezd tele lenni a tököm azzal, hogy mindig mindent a dolgozó emberekkel fizettetnek meg! De az inaktívakat meg nem akarják megfogni. (Pedig nemegyszer mercivel járnak, palotákban laknak. És azt a pénzt, amit te, magadnak raknál félre, öregkorodra, azt elveszik. Persze, Matolcsy azt mondta, hogy majd visszakapjuk. Ok. Legyen állami nyugdíjpénztár, legyen egy virtuális számlám, ahol a pénzem kamatozik, kapjak minden évben egyenleget, és használja a pénzem a Magyar Állam. Ez OK lenne. De jelen pillanatban ezt nem lehet megtenni.
Na, most jól felhúztam magam.

pimpalini 2010.10.14. 19:56:28

@neccharisnyás útonálló:

Az meg végképp a cinizmus csúcsa, hogy 10 millió forintra volt biztosítva az egész kóceráj, s felajánlottak minden károsultnak 100 000 forintot...:))
Gerinces eljárás, nem?:) Adják össze a magunkfajták, a külföldi magyarok, meg az állam...:)
Más fa**ával a csalánt...

guma 2010.10.14. 20:02:51

@pimpalini: Szoktam ezt is olvasni (most nem fogom, majd holnap) és az egész kérdés (v pont) soroddal csak egy baj van, a másik oldalról ezt nem sorolod.
Ott is elhangzott ez a beszéd (sőt 98-ban is ...)

A visszabérlések, eladások és mutyik tömege nem gyanú csak picit a másik oldalt is olvasd (nem kell szeretni, sőt!) és azért fura, hogy az egyiknél az bűn amire a másiknál a főügyész szerint nem bűn...
A válaszait kikeresheted és összevetheted a mai összegeket és a történéseket...
Valóban nem tudom most neked összeszedni.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.14. 20:03:09

Megyek! További jó beszélgetést. Holnap leszek.
@pimpalini: Bocs, hogy nem tudjuk kivesézni ezt a témát. Igazad van, hogy hirtelen pénz kell az államkasszába, és ez még mindig jobb, mint a román példa, hogy 25 %-kal csökkentik a fizetéseket.
Csak akkor is elszomorodtam.
No, megyek vissza dolgozni.
További szép estét :-D
Ja, és a Jeti létezik:
www.pompom.in/img/2010/01/skoda-yeti-v.jpg

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 20:08:50

@pimpalini:
Japánban lemondott a közlekedésügyi miniszter, mikor egy reggel 8 percet (!) késett a csodavonatuk. Eleve, ott úgy nevelték régen is a népet, hogy az emberkére magára rá lehessen bízni a harakirit és ne kelljen lesni, hogy tényleg megcsinálja-e.
Ezért fogalmaztam úgy, hogy "ha LENNE gerince.."

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 20:10:20

@pimpalini: 100 ezer forintot a hajukra kenhetik -ahogy apum szokta mondani.

pimpalini 2010.10.14. 20:12:18

@Ásó[Mosó]maci:

Megértem miért húztad fel magad, ám néhány dologgal vitáznom kell:

1. Van egy út, az előző kormányok útja, a megszorítás: ugye nem viktorék kezdték ezt, hanem mások: mármint a bérek befagyasztását, a 13. havi elvételét, stb...
Mármost ez nem jó semmire: a megszorítások. Mert nem marad a lakosságnál pénz, csökken a fogyasztás, esik a kereslet, vagyis aki eladásból, termelésből él, az is megszívja. Lefelé vivő hurok, csak egy dologgal lehet felpörgetni: a fogyasztás mesterséges növelésével, hitelek által...:))) Majd a jövőben kifizetem, kifizetjük, stb...:))

Most a kormány mást akar. A multiktól és nagyoktól akar forrást szedni a költségvetésbe, mert nekik eddig is magas profitjuk volt, s ezután is az lesz. A lakosságon már nincs mit megszorítani. Legalábbis szerintem. Ergo a megszorítások programja, amit az IMF meg az EU okosai, s itteni helytartói akarnak, hibás.

2. Aktív-inaktív: külön posztot megér. Szóval ugye eddig a dolgozó emberen csattant az ostor. Ugye mindenki emlékszik a Sanyis képre (sok öltönyös néz egy árokban, lyukban lapátoló munkásruháés embert: öltönyösök különböző menedzserek, a munkás meg Sanyi). Szóval ez a Sanyi az adóztatható réteg, az a pár ember, aki dolgozik, alkalmazott, ám nem tud csalni, kiszolgáltatott. Az előző kormányok ezt a réteget adóztatták. meg szivatták, mert nem tudott mit tenni, nem tudott adót elkerülni. Ő tart el egy nyugdíjast, egy diákot, egy munkanélkülit, egy feketén foglalkoztatottat, meg egy csalót. Ez a kormáény - hosszútávon - azt akarja, hogy Sanyi mellett dolgozzon (legalábbis hivatalosan még 1-2 "öltönyös" is): tehát mondjuk érdemes legyen a feketézőt bejelenteni, vagy neki bejeletetni magát és adózni, meg az adót elkerülő csalónak is inkább nyugodtan aludni és fizetni.
Az egész kérdés, kétféle álláspont, alapvetően bizalmi kérdés: az előző kormányok nem bíztak a népben és fordítva. A mostaninál pont az lenne a lényeg, hogy egy-egy ember kevesebbet adózzon, a vállalkozásoknak, munkáltatónak kevesebbe kerüljön (nem most, majd pát év múlva, a kiforrott verzióban), ám mivel többen fizetnének, összességében több lenne az adóbevétel, mint "Sanyit" szivatva még jobban.
Vagyis a kevesebb több lenne.
3. Újravizsgálások: már ma is bemondták, immár sokadszor, hogy a kormány szinte minden nagyobb közbeszerzést, projektet újravizsgál. Nem a rokkantnyugdíjasokkal van a baj, mert mittomén, kapnak 50-70 e forintot. Sokkal nagyobb baj a milliárdos tételben ellopott pénz, közbeszerzéssel, meg egyéb papíron létező dologgal. Ennek ellnérer nem zárom kis a rnysok felülvizsgáltatát sem, elvégre már most vannak pl. a cigányokat iskolába kényszerítő intézkedések, csak akkor kapják meg a seélyt ha a gyerök suliba jár.
4. Szociális kiadások lefaragása: ezt csak úgy lehet megtenni, ha lesz elég pénz. Bármennyire is fura, de most pl. az egészségügyből már nem lehet elvenni szinte semmit. Az egész rogyadozik össze-vissza. Oktatás? Inkább nem beszélek róla, nem érdemes... A segély meg nehéz téma: nem tudsz faji alapon diszkriminálni... Ráadásul mások az igényszintek...:)
5. Nyugdíj: a magánba kötelezően befizetett cucc megy át. Sztem Te emellett, ha telik fizethetsz ÖNKÉNTEST elvégre az magánügy. Számomra ez így logikus. Csupán a kötelezőt fogják átvinni az államiba (nagyon helyes, évek óta erről beszélek, hogy ez hiányzik, hiányozni fog), no meg később abba megy a kötelezően levont járulék.

Horizont 2010.10.14. 20:12:28

Higgyétek el a mi korosztályunknak se könnyű, mármint @guma: -nak meg nekem.Csak a saját nevemben:
a szocializmusban éltem az első 36 (!!) évemet! Aztán a következő 20-at a kapitalizmusban. Na ezen egy cseppet röhögtem:)Ától - cettig mindent elbasztak.Erkölcsileg, anyagilag.Én azt szoktam mondani, hogy egy párt nélküli baloldali vagyok.Én jogosan haragszom az MSZP-re, mert hittem nekik. Na most már gyűlölöm őket.De én már nem leszek se jobboldali, se nemzeti ha értitek mire gondolok. Mert itt nálunk nem ez van.Se jobb se bal. Röhej, de amit a Jobbik néha mond tetszik is.Nem a szélsőséges dolgaira gondolok persze. És Neccnek igaza van! Pénz és pénz kell.Az, hogy mi azon szocializálódtunk gumával, hogy az állam elintéz mindent, de Ti fiatalok miért vártok az államtól bármit is? Itt nálunk Magyarországon? Fizetni kell nem csak a szocializmusért hanem az elmúlt 20 évért is.És nem azok fizetnek (soha nem ) akiknek kéne. Orbán tényleg nem a szívem csücske, de kivételesen meg vagyok vele elégedve.(súgva mondom, nehogy elbízza magát:DD) A régi énjéhez képest legalábbis. Most ért be?:))) Szűk a mozgástere.

pimpalini 2010.10.14. 20:18:26

@guma:

Várpalota, Németh Árpád, és ül. Ő volt a polgármester 4 évig. S fideszes volt. Nyugodj meg, megcsinálják a belső tisztogatást is (csak nem foglalkozik vele a média). Nekünk most azért van légiós polgármesterünk (berhidai hölgy). Fideszes ő is, de a régi - Árpád - már vállalhatatlan volt. Konkrétumokat nem tudok, de biztos nem véletlenül vitte el a rendőrség.
Ilyet nem nagyon tudok a szociktól mondani, csupán akkor, mikor már feltámadt a rendőrség - mert tuti volt a szegfűs választási bukta - mivel lehetett nyomozni bizonyos dolgok után. Nem koppintottak felülről az orrukra.:)

De megint elmentünk egy ilyen vitába, ahol méricskélni kell, pedig nem ez a lényeg.
Az a lényeg, ki hasznosabb az országnak, ki akar tényleg normális és hosszútávon eredményes dolgokat tenni.
S ugye vannak a mai/tegnapi konkrét intézkedések is, melyek pozitív vagy negatív volta, következménye nem vezethető le abból, hogy pl. Németh Árpád megbukott-e vagy sem...:)

pimpalini 2010.10.14. 20:23:29

@Horizont:

Bizony, fizetniük kell. Ezért csodálkozom azokon, akik ki vannak akadva a nagyok megadóztatásán, meg a többi intézkedésen. Akár Bakonyi letartóztatásán.
Nekem mindig egy szám jut eszembe, vagyis kettő:
10 millió forint (egy balatoni nyaraló ára 1995-ben) egy timföldgyárért (berendezésekkel, kapcsolatokkal, beszállítókkal, munkásokkal, irodákkal, stb...:)
Meg 1 forint az ózdi kohóműért...

Röhej na. Ki kap ekkora hendikepet?:)
S ezt ne toroljuk meg? ezt ne vegyük vissza? Hát dehogynem!:) Régen is úgy volt, egyik király adta, másik elvette, ha azt tapasztalta, hogy az illető jogtalanul, erkölcstelenül, vagy talpnyalásért , vagy egyszerűen érdemtelenül kapta...:)

Nincs ebben semmi különös, a világ ma is ilyen, csak épp a népet szédítik mindenféle maszlaggal demokráciáról, jogokról, törvényekről, egyenlőségről, szabadságról meg ilyenekről...:)

pimpalini 2010.10.14. 20:24:59

@pimpalini:

Azért, hogy kezelni tudják a többséget, miközben bizonyos kisebbség szinte mindenható...:)

guma 2010.10.14. 20:26:45

@pimpalini: Ne idegelj! Ez tipikus propaganda szöveg : NEM AZ EMBEREKTŐL:
Mit gondolsz ki fogja ezt kifizetni? TE és Én és más

Majd hülye lesz törvényileg szabályozni, hogy ne lehessen nagyobb arányú bevétel mint az EU átlag. Azt nem, mert akkor nem tud a havernak fizetni és a zavarosba halászni...
Nézd meg mennyi amit ki kell fizetnie és mit von el. Nem gyanússak a számok?
Nagyon hasonlit a keletkezett luk az elengedett milliomosok adójának összegéhez.
@Horizont: bizony mi nem válogathattunk. Nem kaptunk rendes fizut és a nyereséges vállalatom se fizethette az embereit hanem a város minden létesítményét felépítette sportját, művészetét üzemeltette, stb, stb.

Szociális lefaragásokat meg másként kell meglépni. Nem először a még "alig élő" középosztály alsó rétegét is leültetni!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 20:29:33

@Horizont:
Radikális burok lekapargatása után, erős balos retorika bukkan ki a Jobbiknál. Tavaszi választási ígéreteiknél világossá vált.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 20:32:45

@pimpalini: Nem is szerették IV. Bélát se anno a főurak. :DDD Irtózom modern jelenségek visszavetítésétől, de a koronabirtokok eladományozása (bár hívek szerzése ürügyén) privatizálás szerű volt. Csak ott a hatalom és a kapcsolatok kiépítése mozgatta a folyamatokat.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 20:34:54

@neccharisnyás útonálló:
Orbán, mint pre-tatárjárás IV. Béla.... jesszusanyám! xDDDDDDDDDDDDDDDDDD

pimpalini 2010.10.14. 20:37:46

@neccharisnyás útonálló:

A Jobbik mindig is inkább volt baloldali, ha valaki a lényeget nézte.

@guma:

Márpedig megteheti. Szabályozhatja a profitot, az árakat, a szolgáltatókat (víz, gáz, áram). Megteheti. Mint ahogy megtette már korábban is. Ha nem tetszik a kapitalistáknak, el lehet költözni, vissza lehet adni az államnak a vízszolgáltatást, meg a többit is.

Majd utólag, ha megvalósul, lehet ezen rágódni. Most még csak feltételezés, koránt sem biztos, hogy úgy lesz, ahogy Te mondod, sejted.:)

Hááát...:)

Az, hogy ki idegel kit, minimum véleményes...:)

pimpalini 2010.10.14. 20:39:33

@neccharisnyás útonálló:

S erős államhoz szükség van az oligarchák, az egyenlőbbek betörésére. Ez a világon mindenhol és mindenkor így volt.
Ha anarchiát és széthulló államot akarsz, jöhet a gyurcsányizmus...:)

Horizont 2010.10.14. 20:40:57

@guma: De azt látnod kell, hogy Orbán a középosztályt szeretné megerősíteni! Amit még én is helyeselni tudnék. Ugyanis kéne erősödniük. Agyilag is:))Mellé vissza kéne adni a kétkezi munka becsületét is, hogy legyen sok szakmunkás. Persze ma nem a munkából van a pénz, hanem abból, hogy a tőzsdén a bróker mit alkot. Már bocs de az MSZP és az SZDSZ olyan szinten baszott el mindent az elmúlt 8 (főleg az utolsó 2) évben, hogy Orbánék nem tudnak olyat összehozni, hogy alulmúlják azt.Antallt ki ne felejtsem:(

Horizont 2010.10.14. 20:42:38

@neccharisnyás útonálló:
akkor ezért tetszenek néha :) Hahahaha.
Pedig elrémítettek tavasszal a zsidózásukkal.

pimpalini 2010.10.14. 20:46:48

@Horizont:

Hát pont itt lenne a lényeg:
erős középosztály nélkül latin-amerikanizálódik egy társadalom. Az értelmiség szegény és kiszolgáltatott, a középosztály nem tudja megvédeni a társadalmat a legfelső tízezer visszásságaitól, az emberek nagy része meg elszegényedik. Andorka ezt már 2000 előtt leírta.

S ugye a pénzből pénzt, bármi áron...:) Pénzügyi trükkök százai ugye...:) Munkából meg esélyed sincs meggazdagodni, mint mondjuk nyugaton...:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 20:50:19

@Horizont: @pimpalini:
Középosztály...... azt már rég kiirtották. Elvitték a GULAGra, kulákként pusztították, kivándorlásra kényszerítették.

guma 2010.10.14. 20:53:08

@pimpalini: Jól van na. Nem idegelsz, Csak annyira más minden téren a tapasztalatom, hogy olyan mintha kinaiul beszélnék!

Igy erő középosztály nem lesz. Csak az a milliárdos réteg lesz jobban erősítve (lásd a takarékszövetkezetek - Demján- feltőkésítése)

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:01:42

@Ásó[Mosó]maci: Mackóka, nem tom, hogy a mai magyar körülmények között nincs-e kicsit nagyobb biztonságban a pénzed az államnál:)
Az se egy álom, de képzeld, ha mondjuk az általad talán már kötelezően választható magányugdíjpénztár eccer csak aszongya: uraim, befucccsoltunk. Nem tudunk fizetni. Csőd van.
Oszt szépen kiutaznak a vezetők egy olyan országba, amelyikkel nincs kiadatási engedély. Utánuk a vízözön és a Te befizetett tőkéd...
Volt erre példa más területen. Itt harmadik világban élünk, nem Nyugat-Európában!

Egy állam is csődbe mehet, de az azért kicsit másképp néz ki. Az állam mégsenem egy személy (remélem:)))), vagy több magánszemély, aki kilop mindent, mert telhetetlen és megteheti, tehát megteszi. Elvileg eddig még leváltható volt. Ez a mi féldemokráciánk:( Ennyink van. Éppen valamivel több a semminél:(

No meg miért nem választhattálvalóban állami és magán között? Vajon miért tette kötelezővé a Gyurcsi kormány a magánnyugdíjpénztárt? A fiamnak legalábbis az idén kellett belépnie, egyelőre csak kötelezően magányugdíjpénztárt választhatott. Én még anno választhattam állami vagy magánnyugdíj pénztár között.

Az választás volt. Én az államit választottam, a férjem a magánt.

A férjemnek sokkal többet kell befizetnie, mint nekem. Ha megéri a 75 évet :)))) (röhejes feltevés), és éldegél rá még vagy 1 évet, mit számít már ahhoz képest, amit befizetett, hogy ő öt ropogós újdirhammal többet kap, mint én? Mert lehet, már nem is forint lesz a fizetőeszközünk:(

A 40-es, 50-esek között arat a halál!!!
Ezt orvosismerősök mondják nem hivatalosan! Aki most nyugdíjas, szintén egy orvostól hallottam, és eléri a 65-66 éves kort, az onnantól olyan szívós lesz, hogy megéri a 80 évet simán.

Most nehogy irigységi faktorral jöjjetek nekem: itt életről van szó, ami nekem, neked, neki is csak EGY van!

Amire te nyugdíjas leszel, addig itt még 100 különböző rezsim le fog futni (ide most nem tom nevetős vagy sírós jelet tegyek?)

pimpalini 2010.10.14. 21:07:58

@guma:

A takarékszövetkezetek arról szólnak szerintem - Demjánnak már nem kell tőke, mert van neki rengeteg, ha 5000-resekkel gyújt rá minden nap, akkor sem fogy el neki soha - hogy a magyar kisvállalkozások ezeken keresztül jussanak hitelhez, vagyis a magyar állam felé, vagy a magyar befektetők (emberek) felé és ne külföldre, s nem olyan kondíciókkal, melyekkel a bankok eddig gyakorlatilag a kockázatot szépen áttolták az ügyfélre és az extraprofitot meg lenyelték.

pimpalini 2010.10.14. 21:11:10

@pimpalini:

A magyar állam felé adósodjanak el és ne külföldi pénzemberek, cégek felé.

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:14:31

@Horizont: Én nem szavaztam a Zorbánra, de msot jó lépéseket tesz. Nincs is más útja.
Én még kevesellem is, amit meglép.

Most ki a fenének fáj, komolyan, a Tesco olcsó-büdös-dán-value megadóztatása? Hogy most majd ők is itt, M-on adóznak? Baj? Hát hol a fenében van a piaca? M-on? Akkor ott adózzon. A nyugati országok se engedik csak úgy ki a markuk közül egyik multi adóforintját se!

A bankok M-on realizálták a legnagyobb profitot, amit ki is vittek, mert itt csak leányvállalataik működnek, mindnek van adóparadicsom-országa.
Hát milyen kufárkodás ez?

Én Finnország gazdaságát ismerem úgy-ahogy, de ott eccerűen nem is hitték, amiket M-országról, a gazdasági állapotáról mondtam. Az úniós belépésük előtt olyan protekcionista piacuk volt, hogy az ember szeme káprázott ámulatában. Úgy nevelték az embereket. A sógorom mindenre, ami nem finn volt akkoriban, azt mnondta: kakamaka. A hangzása fedi a szó értelmét lényegében:)))

Azóta is, ha tehetik, csak északi ország által importált terméket vásárolnak. Mert csak magunkban bíznak. De magukban rendületlenül.

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:18:40

@neccharisnyás útonálló: Valahogy úgy, jányka:(
De nem is szólok, itt olyan peszgő hangulatot csapott Pimpalini, meg Margarita, Horizont meg hozza abszolut klasszikus, pörgő alapformáját...

Nem is szólok bele:)

Van bőven pro is és kontra is. Élénk vita. Így zajlik az élet.

Én meg posztolni akartam:((( amikor beléptem a kocsmába, mert lelkiismeretfurdalásom volt, hogy nem posztoltam már rég:))))

De hálistennek pezseg itt az élet bőven, nélkülem is:)
Csak ülök és nézek most. Végre ellazulok:)

pimpalini 2010.10.14. 21:23:32

@Donna (Cara)mba:

A politika már csak ilyen...:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 21:23:53

@Donna (Cara)mba:
Németek detto. Ismerős járt kint jó 6 éve. Német kölkökbe már kicsi korukban belénevelik, hogy csakis német árukat vegyenek. Leszakadt az álla, hogy fullextrás Peugeut, Ford ésatöbbi kocsik ott állnak a szalonokban potom áron, mert mindenki az Audit, Merzedest, BMW-t, Volkswagent favorizálja. Előbbiekkel a török bevándorlók furikáztak. Már akinek tellett rá.

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:30:24

@pimpalini: Ja, most alapvetően egyetértettem veled, és jónak találtam az érvelésedet.
Ugye te inkább a logika embere vagy?:)

Hát én nem olyan nagyon:(((

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:31:04

@neccharisnyás útonálló: Pontosan. De van ebben egy egészséges védekezési ösztön is, sztem.

pimpalini 2010.10.14. 21:38:21

@Donna (Cara)mba:

Vannak dolgok, melyekhez azért érzelmi alapon közelítek...:)

pimpalini 2010.10.14. 21:40:14

@neccharisnyás útonálló:

A németek eléggé elcsodálkoztak a Magyarországon dúló pénzügyi piacnak nevezett dolgon is, kiemelten kiröhögve a betéti kamatok és a kölcsönök kamatai közötti jelentős eltérést... Hasonló szavakat emlegettek, mint: uzsora, vicc, extraprofit, a fogyasztóra áttolt teljes felelősség és kockázat, stb...

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:53:23

@pimpalini: Még szerencse:)
Van, ami nem logika kérdése, még nálad se;-D

Donna (Cara)mba 2010.10.14. 21:54:44

@pimpalini: Mondok, Pimpalini: sztem jót, jól szólsz ebben a témában.

Most elmék aludni.
Muszáj:(

Jóéjt Nektek!

pimpalini 2010.10.14. 21:56:54

@Donna (Cara)mba:

Jó éjt!:)

Köszönöm a megerősítést, legalább valaki elismeri virtuális erőfeszítéseim...:)

Horizont 2010.10.14. 22:17:57

@pimpalini: Elismerjük:)Tudod a női agy kicsit másképp jár, kell néha a férfi rávilágítása is a dolgokra:))De csak azért, hogy rájöjjünk mégis az a jó ahogy mi látjuk, tudjuk:DDDDDD Jóéjt!Holnap már megint péntek, rohan az idő.

pimpalini 2010.10.14. 22:19:11

@Horizont:

Hehe...:D

Jó éjt, én meg megyek olvasni.:)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.15. 08:37:44

Jó reggelt!
A tegnapi vitához hozászólva:
@pimpalini: Nem vitatkozunk. Nagyjából ugyanúgy látom a helyzetet. Csak Azt akartam kifejezni, maitelőttem néhányan kifejtettek. Azt, hogy a középosztály (Ami nincs.) préselése teljesen elrohasztja ezt az országot. És ami most kiszivárgott az új adócsomagból, azzal sem a nettó 80-120 ezret kereső fiatal jár jól, hanem az, aki minimum 200 ezret keres. Remélem, ez úgy fog változni, hogy az a két diplomás, aki most 100 ezret keres (mint mondjuk én) rövid időn belül 200-at keres. De ahogy most látom, nem lesz ebből 1-2 éven belül semmi.

Persze, nincs pénz a kasszában. Lehet ezzel is jönni, meg lehet szítani a nyugdíjasok és a fiatalok között a feszültséget. Akkor is az a problémám, hogy a diplomás fiatalok általában termelnek. (Természetesen vannak, akik a közszférában helyezkednek el, mint én, vagy tanárok, de nem lehet mindent vállalkozásban megoldani.) Csak az szomorít el, hogy míg a közszférában dolgozóknak az utóbbi lassan három évben egy fillérrel nem emelik a fizetését, hogy meg kell szorítani a nadrágszíjat, stb..., addig minden kampány, és munka arról szól, hogy a nyugdíjasok nyugdíjának reálértékét növelni kell. Most kaptak a nyugdíjasok egyszeri, 8000 Ft kiegészítést (Hű, de hasonlít ez a 2002-es egyszeri, 19 ezer forintra, amivel a Medgyessy kormány megvette a nyugdíjasokat. Mindenesetre ez az akció 35 milliárd forintjába került az adófizetőknek. Lehetett volna azt is mondani, hogy mivel Gyurcsányék elkúrták, ezért nem tudunk most adni. Csak akkor lehet, hoy nem kapnak ennyi szavazatot.) mi viszont semmilyen kereset kiegészítést nem kapunk. Pedig 2008 januárja óta minden a duplájába kerül. Szóval valahogy az az érzésem, hogy megint szopni fogunk. (Ne legyen így, de ez a tapasztalat beszél belőlem. Persze, ha nem tetszik, el lehet menni innen. Csak én nem akarok. Ezt a munkát és ezt az országot szeretem.)
@Donna (Cara)mba: 1996-ban kezdtem el dolgozni, 1999-ben kellett kötelezően belépnem a magánnyugdíjpénztárba, hogy tovább dolgozhassak (egyetem mellett.) Akkor éppen Orbán-kormány volt. Mellesleg egy korábbi kommentemben leírtam, hogy én teljesen elégedett lennék egy svéd típusú nyugdíjpénztárral. Az államnak befizetem a pénzemet, ami egy virtuális számlán kezelné, és közben amíg nyugdíjas nem leszek, addig használná a pénzem. És csak akkor lenne nyugdíjemelés, ha az állam ezt megteheti. Nem pedig minden évben, az infláció mértékével, plusz svájci indexálással.

Röviden ennyi a véleményem. Szóval nem vitatkozok, inkább elkeseredek. Tudom, hogy ez a szar, amiből az orrunk is alig ér ki, nem az OV hibája, és néhány nap alatt nem lehet ezt megoldani. De akkor is el vagyok keseredve.

Ja, és még valami. Ami az utóbbi néhány évben hatalmasodott el rajtam. A létbizonytalanság. Nem bízok már senkiben, nincs jövőképem, hogy bármit is el tudnék érni az egyik napról a másikra való vegetáláson kívül. Ez a Gyurcsány korszak legnagyobb bűne, szerintem.

guma 2010.10.15. 09:16:20

@Ásó[Mosó]maci: Jó reggelt!
Hű most nem is tudom mit mondjak! Nagyon jó összefoglaló. Fiatal szemmel, pedig az útólsó bekezdés tökéletesen az enyém is lehetne, ha nem egy személyre vetítem.
Ugyanis ha hiszed, ha nem nekünk ez 90-től már meg volt.
Minden téren veszítettünk. 98-ban meg a minimálbér emeléssel teljesen hazavágta az öreg melósokat, mert sehol nem tudták kitermelni (sok kkv ment tönkre), ahol meg sikerült (pl nálunk) úgy tudták megtenni, ha a bérfejlesztést odaadták a "kis keresetűeknek". Jól pofára estünk... és ez volt pár évig (a kormány meg hihetetlen bevételre tett szert, mert azonnal bevezette a minimálbér adóját is és a kötelező emeléssel roppant összeget nyert. Inflációt nem csökkentetett - ebből is az ÁFA bevétele nőt. De nem vagyok közgazdász ennek a kornak sok-sok összefoglalója van, el kell olvasni. El kell olvasni az ÁSZ jelentést a szabálytalan "lenyúlásokról pl TB kasszára és annak vagyonára. Vagyis az én létbizonytalanságom jó pár éve lett megalapozva.)

Ja és nem kaptam semmilyen egyszeri juttatást most pedig 2 éve nyugdíjas vagyok. (ha kapunk az csak az elmúlt hónapok indexálás és bérkövetés nélküli inflációs növekedés miatti korrigálás lesz)

98-ban lépték meg először a fiúk azt is, hogy lecsökkentették a magánnyugdíjpénztár befizetési %-t. Na ekkor akadtam ki igazán, pedig csak a fiatalokat érintette kiknek előírták a kötelező belépést!

Vagyis, ha nem is tudom jól összeszedni a konkrét dolgokat akkor is ijesztő ez a lépés sor ami bekövetkezett - olyan dezsavűűűűűűűűűű

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.15. 09:42:30

@guma: "De már csak kicsit kell húzni a nadrágszíjon!"
Mindamellett most már értem, hogy miért csont és bőr az összes modell, akit a fiatalok elé tesznek, mint etalont. Így fogsz kinézni 1-2 év múlva :-DDD

Marcellusca 2010.10.15. 09:51:05

@Horizont: Az a vonatbaleset nekem is eszembe jutott. Az egyetlen eset, melynél lemondott a miniszter. Mert felelősnek érezte magát. Pedig nem sok köze volt hozzá.
Most meg Illés a jegyzőt teszi felelőssé, mert a környezetvédelmi hatóságnak semmi köze hozzá.
Ja, persze.
Csűrjük-csavarjuk csak, lehetőleg úgy, hogy mi ne legyünk felelősek! Majd a "gátvéder" Józsi meg az éjjeliőr Sanyi elviszi a balhét.

Marcellusca 2010.10.15. 09:57:04

@pimpalini: Bocs, de híradásokban benne volt, ahogy kamerák előtt nyilatkozta a Hőn Szeretett Igazságos Mindentudó Szeretett Nagyvezír, hogy itten emberi mulasztás történt.
Alig fél nappal a sajnálatos esemény után.
Neki nem ezt kellett volna nyilatkoznia, hanem annyit, hogy sajnálja és a kormány mindent meg fog tenni, hogy csökkentese a károkat, helyreállítsa a dolgokat és kivizsgálja az esetet.
Ennyi.
A személyes megjelenése mindezt megerősítette volna és bizalommal, bizakodással töltötte volna el a károsultakat.
Ennyi.

Marcellusca 2010.10.15. 10:12:48

@pimpalini: Mire ez a nagy Viktorellenesség?
Mert okot ad/adott rá.
Mondjuk nálam már legalább 16 évvel ezelőtt elrúgta a pöttyös, pedig sosem csíptem.
Egy szélkakas. Abból is a turbózott fajta.
Ahogy már egyszer leírtam: Viktorka és pártja olyan kacskaringós kurflikat leírt az elmúlt 20 évben, hogy a magyar mentén a súlytás egy egyenes vonal hozzá(juk) képest.
Reformer kommunista - liberális - jobbközép - jobb - polgári - baoldali (a megnyílvánulásaik) - mostmeg ez a nemzeti maszlaggal leöntött sz@r.
A lényeg, hogy hatalomba jussanak, ill. ottmaradjanak.

A privatizáció: Gondolod, hogy jobboldali emberek nem a (régi, kommunista, szocialista) kapcsolataiknak köszönhetően privatizálhattak anno?
Áááááá, lóf@szt. Ők "csak" jókor voltak jó helyen és elég ügyesek voltak.

Azt látom, hogy Te meg ugyan az vagy, mint amit a csajok szemére vetsz.
Csak pepítában.
Akarom mondani narancsos szemüvegben és mindenért a Gyurcsány a hibás. :)

guma 2010.10.15. 10:15:31

@Ásó[Mosó]maci: Ha csak a nadrágszíjon ... jó lenne.
De gondold tovább: fojtatódik a válság, v jön egy betegség v természeti katasztrófa v csak csődbe megy a vállalkozó aki alkalmazott téged, máris kiestél a középosztályból, marad a 2 v 3 gyerek és az adó jóváírásból semmi nem jár neked...
Szóval, valóban ezt találták csak ki a 8 év alatt?

@Marcellusca: Nem hiszem el!
Valaki megérti mi a bajom az egésszel! Ezt próbálom már nem tudom hány féle kép elmondani...

Marcellusca 2010.10.15. 10:44:59

@Ásó[Mosó]maci:
"Röviden ennyi a véleményem. Szóval nem vitatkozok, inkább elkeseredek. Tudom, hogy ez a szar, amiből az orrunk is alig ér ki, nem az OV hibája, és néhány nap alatt nem lehet ezt megoldani. De akkor is el vagyok keseredve.

Ja, és még valami. Ami az utóbbi néhány évben hatalmasodott el rajtam. A létbizonytalanság. Nem bízok már senkiben, nincs jövőképem, hogy bármit is el tudnék érni az egyik napról a másikra való vegetáláson kívül. Ez a Gyurcsány korszak legnagyobb bűne, szerintem."

Egyetértek.
Sajnos. :(

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.15. 10:52:20

@Marcellusca: Nem vagyunk egyedül. Valószínűleg Magyarországon élők igen nagy többsége így érez.

guma 2010.10.15. 11:21:46

@Ásó[Mosó]maci: @Marcellusca:"Ez a Gyurcsány korszak legnagyobb bűne, szerintem."

Egyetértek.
Sajnos. :(

( Módosíthatok? : felerősítette. )

pimpalini 2010.10.15. 11:47:56

@Marcellusca:

Viktor pár mondatáról, amely oly nagy "horderejű" volt, hogy egyesek számára emiatt már rögtön mennie kellene, pedig egy kis logikai lánccal könnyen érthető, miért is mondta azt, hogy "FELTÉTELEZHETŐ emberi mulasztás" történt.

Ez egy ember által alkotott létesítményt érintő baleset, katasztrófa volt. Ember alkotta (a macskát pl. nem), tehát alapból az ember felelős azért, ha elromlik, tönkremegy...
Vagyis az ember alkotta műtárgy:
1. Tönkremehet magától - mindennek van ugye élettartama. Ha ezen élettartam fölött működtetik és úgy megy tönkre, az emberi mulasztás, hiba. Még akkor is, ha természeti katasztrófa éri (földrengés, árvíz, stb). Kivéve azt az esetet, ha felújítás történik, s ezáltal az élettartam meghosszabbítható, de akkor meg ugye jön a második pont).
2. Ha élettartamon belül megy tönkre, több eset van:
a) természeti katasztrófa éri (árvíz, földrengés, hurrikán, tájfun, Godzilla-támadás, stb...), ilyenkor ugye adott két dolog:
- a katasztrófa esetén nincs felelős, hisz a létesítmény semmiképp sem állhat ki egy ilyen esetet, nem is lehet. Általában tervezésnél Európában nem veszik figyelembe, mekkora is egy Godzilla, s milyen károkat okozhat.
- a katasztrófa kisebb mérvű, s az alkotók anno ilyenre is felkészültek (szokás amúgy, mint felhőkarcolók építésénél az orkán erejű szél ellen) az építésnél, ennek ellenére baj történik - ekkor megint emberi hibáról beszélhetünk. (Ha 5000 tonnás Godzilla ellen felkészültek az alkotók, de a létesítmény mégis tönkremegy, mert megtámadta egy 4327 tonnás Godzilla, akkor ez emberi hiba)
b) Nem történt természeti katasztrófa (nem volt nagymértékű földrengés, Godzilla sem járt erre, s az esőzések is a megszokott mértékben történtek, stb...), a létesítmény mégis idő előtt elöregedett, tönkrement. Kérdem én, ki a felelős ezért? Hát az ember. Ennek is van két lépcsője:
- terrorcselekmény: mondjuk néhány szoci vöröske nem bírta elviselni az mszp-tagság nélküli lét elviselhetetlen nyűgét, s 3000 kg TNT-vel lyukat robbantott a gát falába, hogy ezáltal legalább a Dunántúl egy része vörös maradjon - egy ideig,
- vagy épp azok az emberek hibáztak, akik építették, üzemeltették, ellenőrizték a létesítményt (pl. mérnökök, ellenőrök, a MAL vezetői (Magyarországon divat az, hogy a vezetők "nem tudnak semmiről", csak a pénzt tudják eltüntetni, normális helyen ez úgy működik, hogy a vezető azért is felelős, hogy az utolsó takarítónővel hogyan bánnak a közvetlen felettesei, vagy épp a portások mennyit lopnak), stb...

Mivel terrorcselekmény nehezen képzelhető el (sok TNT-t nem egyszerű összelapátolni, s a felhalmozás azért szúrná a titkosszolgálatok szemét, másrészről senki sem hallott robbanást), marad... na mi?!
Hát a feltételezhető EMBERI MULASZTÁS!!:)

Amennyiben kiderül, hogy a talaj csúszott meg, az is mulasztás, az ember felelőssége, mert nem készült fel erre a lehetőségre. Komoly helyeken, komoly épületeket - melyek szavatosságán emberéletek múlhatnak - úgy terveznek és működtetnek, tartanak karban, hogy az a földrajzi tájékon elképzelhető összes komolyabb, s némi valószínűség szerint előforduló természeti hatásoknak ellenálljon.

Vagyis: legyen bármilyen oka is ennek a dolognak. Az első nap ki lehetett zárni a földrengést, árvizet, tüzet, stb...
Marad a fent részletezett dolog, a FELTÉTELEZHETŐ emberi mulasztás.

pimpalini 2010.10.15. 11:54:16

@Marcellusca:

Politikai szélkakasság:
Az újkori magyar demokráciában nem ritka az ilyesmi, sőt, csak ilyet találsz. Nézd meg a jelentősebb pártok útját, beleértve a hangoztatott elveket, programokat, főbb sarokpontokat, no meg a tetteket. Kedvencem ebből a szempontból az szdsz - az igazi állatorvosi ló - mely liberalizmusról papolt, de pont ennek ellenkezőjét képviselte: minden csak addig volt jó, szalonképes, ameddig ők úgy gondolták, ha valaki másképp gondolkodott mint ők, hát azt üldözni kell.
De akár az mszp, a "szocialista" párt, mszmp-s múlttal, neoliberális gazdaságpolitikával, vadkapitalista értékrenddel. Hazugság a köbön.

Visszatérve: az életkor azon az úton nagyon is mérvadó. Ne feledd azt, hogy a fidesz fő vonalát alkotó arcok annak idején fiatal és lázadó srácok voltak, csak közben eltelt pár évtized, a jobboldalt szétszalámizták 1990-96 között, a liberális vonalat meg erőszakkal kisajátította az szdsz és nem tűrt meg konkurenciát. Jellemző, hogy a rendszerváltó pártok közül mely(ek) maradt(ak) meg a politika fősodrában. Aki ezen a pályán nem úgy játszik, mint az ellenfelei, azt megeszik a farkasok.

pimpalini 2010.10.15. 12:03:04

@Marcellusca:

Gyurcsányizmus (egy posztot megérne):
a nevével ellentétben nem 2004-ben kezdődött, mielőtt félreértés lenne a szóból. Csupán a leginkább ismert pénzember, s politikai kalandor nevével lehet a legjobban jellemezni ezt a dolgot. Ezzel lehet jellemezni azt a folyamatot, melynek során a kapcsolatokból élő exkommunista tisztségviselők, a diktatúra alatt a háttérben álló pecsenyesütők szépen átemelték a hatalmukat a rendszerváltozás utáni időkbe. Megszerezték a gazdasági kulcspozíciókat, s saját szájízük szerint alakították az ország életét, az emberek életét, mindent.
Az államtól elcsakliztak mindent (megtehették), ami mozdítható volt, s gazdagságuknak ez a fő forrása, nem pedig egy nagyszerű ötlet, a kitartó munka, a tudás.
Akik annak idején lefektették ezeket az "alapokat", a rendszerváltozás idején, ők a fő hibásak ezért. A gyurcsányizmus kialakulásáért, a következmények nélküli országért, a privatizáció nevű szabad rablásért, egyebekért.
Mármost lehet itt azzal foglalkozni, hogy melyik párt holdudvarában hány vállalkozó játszotta a fenti szabályokkal a meccset, de nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a fontos dolgot sem, hogy kik alkották ezeket a szabályokat és mikor.
Mert ha egy embernek azt mondják a munkahelyén, hogy csak akkor van esélye hosszútávon ott dolgozni, ha aljas módon könyököl, megfúrja a munkatársait, a munka maga pedig nem számít, ki a felelős? Az, aki így játszik, vagy az, aki a szabályokat alkotta?

Hát ez itt a baj. Ez is persze jellemző komcsi trükk volt még az átkosból: cinkoscsinálás (ne legyen olyan ember, akinek nincs vaj a füle mögött, akit nem lehet valamivel zsarolni, ha szükséges). Erről egy Kopp Mária nevű hölgy elég részletesen értekezett nem is oly rég, mikor fősodorban arról beszélt, miért halnak túl korán a magyar férfiak.

pimpalini 2010.10.15. 12:06:50

@guma:

Felesleges most az adóról beszélni. Elmondták, hogy 2013-ra lesz az egész egykulcsos adóból valami. A szakértők azt is elmagyarázták, hogy addig szépen ki kell vezetni az adójóváírás rendszerét, meg egy csomó mindent lassan, lépésről-lépésre át kell alakítani.
Egy a lényeg: nem a mostani adórendszert kell nézni, mert akkor persze, hogy az látszik, hogy a minimálbért csökkentik, meg stb...

Még egyszer: a szakértők azt akarják, hogy 2013-ba kerüljön bevezetésre a 16 % és a családi adózás rendszere, de úgy, hogy senki se járjon rosszabbul a kispénzűek, alacsony jövedelműek közül.

Viktor valóban azt nyilatkozta, hogy ő hamarabb akarná, de nyilván a két szempontot ütköztetik egymással, s ha nem lehet létra nélkül fára mászni, akkor meg fogják várni a létrát.

pimpalini 2010.10.15. 12:10:49

@guma: @Ásó[Mosó]maci:

A középosztályról van egy jó tanulmány. Csupán 500 oldalas, de van belőle egy kivonat itt:

index.hu/belfold/2010/10/14/a_joleti_rendszervaltas_tett_be_a_rendszervaltasnak/

S ezt nem viktor mondta, mielőtt még valaki azzal szeretne érvelni, hogy a dolog nem megbízható, mert...:))

Vagyis a középosztályt - köszönhetően a rendszerváltozásnak - a pénz determinálná. Sőt. Az is determinálja, elvégre az utóbbi 20 évben az számít leginkább.

Mármost Viktor mit is akar? A középkeresetűeket erősíteni, a gazdagoktól lecsípni, s nem hagyni a szegényeket sem magukra, ellentétben az előző rendszerrel, mely a gazdagokat erősítette meg az eltartottakat, segélyből élőket, szemben azzal, hogy a közép és alsóközép keresetűeket adóztatta.

guma 2010.10.15. 12:25:49

@miről van itt nagybasz0: DDDDD Akkor ez se rossz!

Idézet Marx Károlytól:
"A tőkések a *munkásosztályt *egyre több és több drága árú, épület, és technika megvásárlására fogják buzdítani.
Ezzel együtt arra ösztönözve őket, hogy egyre több drága hitelt vegyenek fel mindaddig, amíg a hitelek visszafizethetetlenekké válnak. A bedőlt hitelek csődbe juttatják a bankokat, amelyeket emiatt államosítani fognak, és mindez végeredményben a kommunizmus megszületéséhez vezet."
Karl Marx, 1867
Na, akkor félig megvolnánk!!

guma 2010.10.15. 12:31:30

@miről van itt nagybasz0: Ja nem derült ki a zászlóról : EZ VOLT A MÓKUS ŐRS?????DDDDD

(mert most az egyszer hasznosan sült el...DDD Bocs! Tudom undok vagyok, de ezt még a Hofi is emlegette...D)

Donna (Cara)mba 2010.10.15. 12:34:13

@miről van itt nagybasz0: Hát ez jó!:))))
Nézem a rajzfilmet, legurul a kő, ott a rendőr, gondoltam, most kezdődik a buli:)

Nézem, nézem bőszen a képernyőt, olvasom a neveket, operatőr, rajzolták, stb. oszt utána mög sömmi:))))

Itt a vége, fuss el véle!

Nehogy mán a gazdasággal is így maraggyunk: legurul a kő, ott a rendőr, oszt itt a vége, fuss el véle:)))

Donna (Cara)mba 2010.10.15. 12:35:14

De most elmék egy cseppnyi időre...Köll meg muszáj:)))

Marcellusca 2010.10.15. 12:41:31

@pimpalini: Az SZDSZ-t mindigis utáltam.
Húúúúúdetoleránsak vagyunk, de aki nem ért velünk egyet, más véleményen van az mocskosszemétantiszemitanáczifasiszta. :(((

Kerekasztal, rendszer(módszer)váltás: Ottan volt a Viktorka meg a Fidesz is. Vastagon benne voltak ők is, hogy olyanlett, amilyen.
Régebben néztem a Rendszerváltó portrékat.
Na, az volt aztán a nagy csalódás, pofáraesés!
Illetve abból lehetett megérteni, hogy miért sikerült az ami.
Mindenki (Orbán, Kövér, Áder, Fodor, Kónya, Pokorni, stb., stb.) azt mondta, hogy nem is akartak rendszerváltást, csak megreformálni az akkori rendszert.
(Asszem sikerült. :()
És ez lett belőle.

Az egészről az öreg cipészes vicc jut eszembe:
A cipész összeveszik az inassal, de annyira, hogy hozzá akarja vágni a sámfát. Pont ekkor lép be a műhelybe az asszony és őt találja fejbe, meri megszólal az öreg:
- Hát, így se rossz.
xD

guma 2010.10.15. 12:45:52

@Marcellusca: Ne feled el, hogy csak a FIDESZ nem engedte levetíteni a kerekasztali tárgyalásokat!!!

Ezért nem is vetítették, csak a jkv hozzáférhető

miről van itt nagybasz0 2010.10.15. 12:48:33

@Donna (Cara)mba: Nehod aztat mon hod nem ismertedfől a főseggreplőőőt?

"1978, Pityke őrmester, Kukucs-barlang epizód: A Zsiráf Örs élén ismerős alak tűnik fel, Gyurcsány Ferenc kiskorában. De mit szimbolizál a szakadékba hajított szikla?"

pimpalini 2010.10.15. 12:52:28

@Marcellusca:

"azt mondta, hogy nem is akartak rendszerváltást, csak megreformálni az akkori rendszert. "

Ez így is van. Egyik oldalon ott ültek az mszmp-sek, voltak valami civilszervezetek (akikről később azt állították, hogy csak mszmp bábok voltak), meg a reformer erők. Köztük valóban ott volt az akkori fidesz is, de messze nem ők diktáltak.
Abból is nagy hüledezés lett, meg félelem, mikor Viktor elmondta az ominózus beszédét, benne a szovjet csapatok kivonulásával, mert akkoriban ilyet még nem volt "szabad" mondani.

Akkoriban ellenzéki oldalról a Kónya-féle MDF (Antall is csak később került előtérbe) meg a Tölgyessy-Pethő-féle SzDSz vitte a prímet. Nem véletlen, hogy "boszorkányüldözés" sem lett...

A Fidesz akkor még kiscsíra volt, nem rajtuk ment el a dolog. Persze rajtuk is, mert ott voltak, de ugye az szdsz és az mdf felelőssége a legnagyobb. Na meg persze az mszmp-ből kinövő mszp-é is, de erről meg trivialitása miatt felelsleges beszélni. Elvégre ők pont abban voltak érdekeltek, hogy "ne változzon semmi" sem.:)

guma 2010.10.15. 12:53:16

@miről van itt nagybasz0: Egyre több a váratlan meglepetés a "puttonyában" Uram!

miről van itt nagybasz0 2010.10.15. 12:55:30

@guma: Azé, me, má, qurvára tele a puttonyom!

guma 2010.10.15. 12:56:56

@miről van itt nagybasz0: Akkor nincs mese, csak így tovább...D

Marcellusca 2010.10.15. 12:56:57

@pimpalini: Aha, értem.
Mindenki hibás, kivéve Viktort és a Fideszt. :)
Megjegyeztem. :D

pimpalini 2010.10.15. 12:59:26

@Marcellusca:

Nem ezt mondtam, de áruld már el, szerinted az ellenzéki kerekasztalon belül kinek volt - lehetett - nagyobb szava?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.15. 13:04:27

@Donna (Cara)mba: A srácot nézd meg, aki kitalálta, hogy a követ le kell gurítani :-D

pimpalini 2010.10.15. 13:05:38

@Marcellusca:

A 90-es választásokon ki milyen eredménnyel végzett?
Már nem emlékszem pontosan, de kb. ez volt az eredmény:

MDF(passz)-KDNP(5 %)-FKGP(nem tudom): összesen kb 60 %
SZDSZ: 28%
MSZP: 7%
Fidesz: 5%
Lényeg, hogy az MDF-nek nem volt meg önállóan a kormányalakításhoz szükséges többsége, koalícióra kellett lépnie. De alkotmányozáshoz sem volt neki ez elég, ezért kellett paktumra lépnie az Szdsz-el. Ezért nem volt felelősségre vonás, ezért olyan az "új" alkotmány, amilyen.
Aztán rövid időn belül szétszalámizták az MDF-et, ugye 91-92 körül kilépett a Miép, majd később az fkgp-nél is érdekes belviszályok törtek ki.
Ergo a 4 évből kb. ha egy évet kormányoztak "együtt", utána már a többségük sem volt meg a aprlamentben a sok szakadás miatt.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.15. 13:08:17

@Marcellusca: Nem rendszerváltásvolt, hanem kiegyezés.

Donna (Cara)mba 2010.10.15. 13:09:25

@miről van itt nagybasz0: Nem ismertem fel:(((

De most már értem. A követ is.

Micsoda agyatok van, azta!

Én meg csak hülyülök meg vénülök, meg csak ülök;-DDDDDD és rímülök:)

Donna (Cara)mba 2010.10.15. 13:12:01

Halihó! Elmék, az asztalokat nehogy felborogassátok! Margarita nem bír egyedül veletek, ha nem lesztek jók:)))

Én meg nem is gyüvök most még valamennyi kicsiny ideig, meg nem is moderálok:(

Na, legyetek jók, ha tuttok:))))

pimpalini 2010.10.15. 13:13:12

@Ásó[Mosó]maci: @Marcellusca:

Persze biztosan hagyta mindenki a 26 éves "padavant" kormányozni a Jedi-tanácsban, miközben az idősebb Jedi-k és Sith-lovagok szerényen ültek a helyükön és hüppögve, vagy magukba fordulva hallgatták "Annakin Antikrisztus Viktor" ukázait...:D

Marcellusca 2010.10.15. 13:42:19

@guma: Na, arra a jkv-re kíváncsi lennék. :)))

@pimpalini: Nem tudom, mi történt az egyeztetéseken, de gyanítom, hogy visszább vett az arcából (ha egyáltalán ott mert olyan bátor lenni, mint az utcán, a parlament előtt), hogy jól jöhessen ki az egészből.

Na, mindegy, utólag csámcsoghatunk rajta, csűrhetjük, csavarhatjuk, de a múlton változtatni nem tudunk. :(
Asszem abban egyetértünk, hogy ez '89, '90-ben lett elcseszve.
"Nem kicsit. Nagyon."
:D

pimpalini 2010.10.15. 14:00:37

@Marcellusca:

Igen, ez így van, de sajnos én azt érzem - ha nem így van, akkor elnézést a tévedésemért - hogy Te s mások is a mostani helyzetből vetítitek vissza a régmúlt eseményeinek ok és okozati viszonyait.

Legalábbis nekem erre enged következtetni a fenti mondat:
"Nem tudom, mi történt az egyeztetéseken, de gyanítom, hogy visszább vett az arcából (ha egyáltalán ott mert olyan bátor lenni, mint az utcán, a parlament előtt), hogy jól jöhessen ki az egészből."

Én nem hinném, hogy ő jól akart kijönni az egészből. Nem erre enged következtetni pl. a farmernadrágos parlamenti jelenlét és egyéb, más dolgok. Én inkább egy fiatal társaságot látok, akik akkor még radikális liberálisok és nemzeti érzelműek voltak (ez az oroszok haza dologból jön következtetésként), s valóban akartak rendszerváltást. A fiatalság, mint tudjuk idealista, míg a középkorú népesség már inkább realista, a nyugdíjas korúak egy része meg pesszimista...:)

Amiről Te beszélsz, az akkor jöhetett náluk, mikor látták, hogy nem nagyon változott semmi sem lényegesen, a nép meg vevő arra is, hogy a gyár falán megváltozott a felirat, de az átépítés/átalakítás nem történt meg.
Utána - miután eltűnt a jobboldal és liberális vonalon nem maradt lehetőség szadesz miatt - már valóban (1995-98) maradt a hatalom megszerzésének lehetősége és esélye, az új jobboldal kiépítése és ha úgy tetszik, a karrier.
Ezt soha nem is tagadtam. Én csak mindig azt tettem hozzá, hogy engem az érdekel, hogy a "karrierépítést" kísérje néminemű közérdek is, vagyis ne csak nekik legyen jó ott fenn, hanem nekem, Nektek, s úgy általában az országnak is. Én ezért vagyok inkább mellettük (minden kritikám ellenére, még az Illés-féle hülyék ellenére is), mint a másik oldal leszerepelt exkáderei, szélhámosai, hűtlen kezelői oldalán.:)

Marcellusca 2010.10.15. 14:24:55

@pimpalini: Hidd el, nem utólag beszélem bele a történtekbe!
Végig követtem - nyíladozó elmével :D - a rendszerváltást és következményeit.
Nekem már akkor fenntartásaim voltak, látva azt, kik maradtak fenn.
Már akkor sem tetszettek ezek a lánglelkű fiatalok.
És azóta csak erősödött bennem az érzés.

Az is igaz, hogy nemnagyon volt kikből válogatni. :(

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.15. 18:57:08

Óbaxxa+! Tegnap néztem a Házon kívül-t. Egy kolontári lakossal. Holczinger úrral volt benne egy riport. Feleségével "fiatal" házasok -szal még a harmincas éveik közepén- két kisgyerekkel, a nagyobbik kilenc. Volt egy gyönyörű családi házuk -bár még nyögték rá a hitelt, most szereztek egy jobb autót -szintén hitelre- amivel apuka biztonságosabban tud eljutni az osztrák melóhelyére. Na a házzal együtt azt is elvitte a gané. Most ott laknak a felesége keresztanyjánál, panelban 4+... fő. Mert mázlijukra van hol lakni.

Ott potyogtak a könnyeim a TV előtt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.15. 18:57:56

Óbaxxa+! Tegnap néztem a Házon kívül-t. Egy kolontári lakossal, Holczinger úrral volt benne egy riport. Feleségével "fiatal" házasok -szal még a harmincas éveik közepén- két kisgyerekkel, a nagyobbik kilenc. Volt egy gyönyörű családi házuk -bár még nyögték rá a hitelt, most szereztek egy jobb autót -szintén hitelre- amivel apuka biztonságosabban tud eljutni az osztrák melóhelyére. Na a házzal együtt azt is elvitte a gané. Most ott laknak a felesége keresztanyjánál, panelban 4+... fő. Mert mázlijukra van hol lakni.

Ott potyogtak a könnyeim a TV előtt.

Donna (Cara)mba 2010.10.15. 19:11:35

@neccharisnyás útonálló: Ne nézzed, jányom. Rút a világ, nagyon rút.
Asszed, hogy erős vagy, oszt csak mint a bazsarózsa, virulsz, libegsz a szélben szép kis szoknyácskáddal, de egy kis száron vagy függeszkedve, aztat könnyen eltörik gazfickók, meg minden rút, szőrös lelkű patkányok:(

Ne nézzed a világ csúf oldalát, mingyán teszek én fel valami szépet. Konrad Lorenc megen várhat. Őt akartam ugyanis posztúni, de elébb a szív, aztán a todomány.

guma 2010.10.15. 19:21:21

@Donna (Cara)mba@neccharisnyás útonálló: : Sziasztok! Kicsit feljebb, pont ilyesmit fogalmaztam meg :

guma 2010.10.15. 10:15:31
@Ásó[Mosó]maci: Ha csak a nadrágszíjon ... jó lenne.
De gondold tovább: fojtatódik a válság, v jön egy betegség v természeti katasztrófa v csak csődbe megy a vállalkozó aki alkalmazott téged, máris kiestél a középosztályból, marad a 2 v 3 gyerek és az adó jóváírásból semmi nem jár neked...
Szóval, valóban ezt találták csak ki a 8 év alatt?

(kaptatok megint csemegét)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.15. 19:26:44

Elmentem bámulni ki a fejemből. Hátha a cukorszirup világban játszódó sorsok ártatlan valótlansága segít rájönni, mit is kezdjek a magaméval.
Ma már ne várjatok.

Donna (Cara)mba 2010.10.15. 19:30:26

@neccharisnyás útonálló: Szia, jányom! Hiányzol, de ha menni köll akkor menni köll, nincs mese:(
süti beállítások módosítása