He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

A vonzás törvénye

2021.09.13. 07:15 guma

Létének törvénye határozza meg minden embernek, hogy hol tart
életútján: a gondolatai, amelyeket jellemébe épített, juttatták oda, és
életének rendszerében nincs egyetlen véletlen rész sem, hanem minden egy
tévedhetetlen törvény működésének eredménye. Egészen addig, amíg egy
ember magát külső körülmények teremtményéne...k tartja, sodródni fog a
körülményekkel; de amint ráeszmél, hogy ő teremtő erő, és képes
rendelkezni lényének rejtett talaja és magjai felett, amelyekből a
körülmények kifejlődnek, saját maga irányítója lesz. Azt, hogy a külső
körülmények a gondolatokból nőnek ki, minden ember tudja, aki egy ideig
gyakorolt önkontrollt és tisztulási folyamaton ment keresztül, hiszen
azt tapasztalta, hogy körülményei pontosan olyan mértékben változtak,
amennyire mentális állapota változott." (James Allen: As a Man Thinketh)

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr9816685216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2021.09.13. 15:50:03

sziasztok!

kezdek meghülyülni.
egyre hülyébb vagyok a műszaki dolgokhoz, minden kifog rajtam. eddig sem voltam zseni, de most mintha minden összeesküdtek volna ellenem a tárgyak.

amugy sem egyszerű az élet, de ez már sok és kezd kiboritani mennyire hülye vagyok mindenhez...
az a szerencsém, hogy mindenki segiteni akar....

gazoló 2021.09.13. 20:12:46

@guma:

mindmeghalunk.

drága Margaríta,ne túlozz,nem vagy te olyan elveszett.
mi romlott már megint el? :-)

Neytiri1 2021.09.13. 20:34:23

@guma: a mindenkisegítség is tud nem könnyű lenni, de még mindig jobb, mintha senki sem akar. :)

Neytiri1 2021.09.13. 20:37:46

Ha hinnék a teremtő erőmben, akkor legalább annyira szomorú lenne a sikertelenség, mintha nem hinnék a teremtő erőmben, és mégsem sikerül azt teremteni, amit szeretnék, mert akkor legalább nem csalódom a teremtő erőmben.

Egyébként teremtettem már munkahelyet magamnak wc papírral, de ugyanezzel a teremtéssel és wc papírral (csak más tekercsekkel) nem tudtam teremteni azt, amit máskor akartam.

s 2021.09.13. 21:16:37

Szerintem 70% és 30%. Úgy értem, hogy 70% az, amit az ember saját erejéből tenni, változtatni tud. 30% az, amit az élet dob.

Borkowski törvénye ugyanis kimondja: Nem lehet védekezni az önkényes ellen.

guma 2021.09.14. 16:17:32

@gazoló:

@Neytiri1:

vettem valamit, de más pl betűk megosztása...

de pl a windoz H helyett C volt a gépen ami letiltott sok mindent.
hiába volt segitőkészség - idő is kellett a bénázásaim miatt.
megoldották és most lementették - de mire megszokom, hát az jó móka lesz...

tehát semmi túlzás nem volt szövegemben, csak ledöbbentem mennyire nem tudok semmit.

gazoló 2021.09.14. 16:27:54

@guma:

ha ez a problémád,lehet kapni billentyűzetmatricát és értelemszerűen átragasztgatni a 'magyari billentyűzetre))

Neytiri1 2021.09.14. 21:05:05

@guma: én "vakon" gépelek, legutóbb a laptopom billentyűzete besz... míg nem kaptam másikat, addig egy külön billentyűzettel dolgoztam, ahol máshol volt néhány betű, billentyű, elég rossz volt megszokni, sorváltás helyett betű volt, stb. De az jó ötlet, amit @gazoló: írt, biztos van ilyen. :)

gazoló 2021.09.14. 22:15:54

@Neytiri1:

2-300 forintért árulják számtek boltokban.

jaegtoer 2021.09.18. 05:22:11

@guma: "_kezdek meghülyülni._" Nem, nem, kedves Margit. Margit narmolis. A kütyük egyre hülyébbek. Ugyanakkor el kell ismerni, egy okostelefon pont annyira okos, mint a használója.

jaegtoer 2021.09.18. 05:29:40

@Neytiri1: én is vakon gépelek, ha úgy hozza a szófordulat, minden aggály nélkül leírom, hogy lófaszt, kurvapapa, dögöjjönmegorbánviktor és még sok minden más cifrábbnál cifrább többszörösen összetett mellérendelő, eposzi jelzőkben tobzódó mondatszerkezetben . Hallottam már vissza, hogy szabolcsi kocsisok sírva kértek menedékjogot Ukrajnában, mert már nem tudták elviselni, hogy egy pesti aszfaltbetyár, egy nímand könnyedén lekáromkodja őket a bakról. Hát lehet itt így élni!?

jaegtoer 2021.09.18. 05:53:06

@s:

"_Szerintem 70% és 30%. Úgy értem, hogy 70% az, amit az ember saját erejéből tenni, változtatni tud. 30% az, amit az élet dob.
Borkowski törvénye ugyanis kimondja: Nem lehet védekezni az önkényes ellen._"

Itt ellentmondás van, de legalábbis tapasztalatok szerint az arányok inkább fordítottak. Amennyiben 70 %-ban az emberi tenni akaráson múlnának az emberi sorsok, vagy nagyobb káosz lenne, vagy valami Elysium lenne már itt a Földön s föltehetően már a Marson is, sőt az Alfa Canis Maioris-on is szittya kisdedek kérnének beutazási engedélyt Orbán XXII. Viktor őfenségétől, vagy Szijjártó XXI. Péter excellenciás úrtól, őfelsége kegyelméből galaxisköz külügyi Illustrissimus Admodum Reverendus Dominus közbenjárásáért folyamaodva. Szóval az állítással szemben a valóság az, hogy legfeljebb 10-20 százalékban érvényesülhet az akarat segítségével az ember, mert még vagy 100 komponens együttállása szükséges ehhez is. Az idézett tételt arra használják hogy zsibasszák (igen! igen! igen) a zemberek agyát egyfelől azért, hogy elhitessék vele, hogy ő is lehetne jobb, szebb, okosabb, gazdagabb csak rajta múlik szemben a teljes reménytelenséggel vagy a véletlenekkel, pedig régóta ismert, hogy a véletlen nem más, mint a sors álruhában. A Másrészt ezúttal elmarad.

jaegtoer 2021.09.18. 05:58:21

A poszthoz azt fűzöm hozzá, hogy az ember alapvetően programozottan működik. A többi liberális hablaty. [[[[:-) ]]]]

s 2021.09.19. 00:21:39

@jaegtoer: Nem állítottam, hogy ez mindenkire kivétel nélkül egyformán igaz. Ez egy szerintem érvényes, hozzávetőlegesen átlagos érték. Az is igaz, hogy mindenki elsősorban magából, és a saját környezetében élők életútjaiból próbálja meghatározni ezt az arányt. Errefelé ennyi jött ki. Felmérjük a helyzetünket, és megpróbáljuk a legjobb választ megtalálni az élet kihívásaira. Ebből adódik, hogy az ember sorsáért nagyrészt magát az embert teszem felelőssé.

Bizonyára te is ismered az erre vonatkozó népi bölcsességet:
Mindenki a maga szerencséjének kovácsa.

jaegtoer 2021.09.19. 07:44:54

@s: igen, ez a része többnyire igaz minden körülmények között, az emberek általában keményen megdolgoznak a balszerencséjükért, csak vannak akik keményebben, mások meg készen kapják.

látjátok feleim szümtükkel 2021.09.19. 09:33:43

Eszmélet
I
Földtől eloldja az eget
a hajnal s tiszta, lágy szavára
a bogarak, a gyerekek
kipörögnek a napvilágra;
a levegőben semmi pára,
a csilló könnyűség lebeg!
Az éjjel rászálltak a fákra,
mint kis lepkék, a levelek.
II
Kék, piros, sárga, összekent
képeket láttam álmaimban
és úgy éreztem, ez a rend –
egy szálló porszem el nem hibbant.
Most homályként száll tagjaimban
álmom s a vas világ a rend.
Nappal hold kél bennem s ha kinn van
az éj – egy nap süt idebent.
III
Sovány vagyok, csak kenyeret
eszem néha, e léha, locska
lelkek közt ingyen keresek
bizonyosabbat, mint a kocka.
Nem dörgölődzik sült lapocka
számhoz s szívemhez kisgyerek –
ügyeskedhet, nem fog a macska
egyszerre kint s bent egeret.
IV
Akár egy halom hasított fa,
hever egymáson a világ,
szorítja, nyomja, összefogja
egyik dolog a másikát
s így mindenik determinált.
Csak ami nincs, annak van bokra,
csak ami lesz, az a virág,
ami van, széthull darabokra.
V
A teherpályaudvaron
úgy lapultam a fa tövéhez,
mint egy darab csönd; szürke gyom
ért számhoz, nyers, különös-édes.
Holtan lestem az őrt, mit érez,
s a hallgatag vagónokon
árnyát, mely ráugrott a fényes,
harmatos szénre konokon.
VI
Im itt a szenvedés belül,
ám ott kívül a magyarázat.
Sebed a világ – ég, hevül
s te lelkedet érzed, a lázat.
Rab vagy, amíg a szíved lázad –
úgy szabadulsz, ha kényedül
nem raksz magadnak olyan házat,
melybe háziúr települ.
VII
Én fölnéztem az est alól
az egek fogaskerekére –
csilló véletlen szálaiból
törvényt szőtt a mult szövőszéke
és megint fölnéztem az égre
álmaim gőzei alól
s láttam, a törvény szövedéke
mindíg fölfeslik valahol.
VIII
Fülelt a csend – egyet ütött.
Fölkereshetnéd ifjúságod;
nyirkos cementfalak között
képzelhetsz egy kis szabadságot –
gondoltam. S hát amint fölállok,
a csillagok, a Göncölök
úgy fénylenek fönt, mint a rácsok
a hallgatag cella fölött.
IX
Hallottam sírni a vasat,
hallottam az esőt nevetni.
Láttam, hogy a mult meghasadt
s csak képzetet lehet feledni;
s hogy nem tudok mást, mint szeretni,
görnyedve terheim alatt –
minek is kell fegyvert veretni
belőled, arany öntudat!
X
Az meglett ember, akinek
szívében nincs se anyja, apja,
ki tudja, hogy az életet
halálra ráadásul kapja
s mint talált tárgyat visszaadja
bármikor – ezért őrzi meg,
ki nem istene és nem papja
se magának, sem senkinek.
XI
Láttam a boldogságot én,
lágy volt, szőke és másfél mázsa.
Az udvar szigorú gyöpén
imbolygott göndör mosolygása.
Ledőlt a puha, langy tócsába,
hunyorgott, röffent még felém –
ma is látom, mily tétovázva
babrált pihéi közt a fény.
XII
Vasútnál lakom. Erre sok
vonat jön-megy és el-elnézem,
hogy' szállnak fényes ablakok
a lengedező szösz-sötétben.
Igy iramlanak örök éjben
kivilágított nappalok
s én állok minden fülke-fényben,
én könyöklök és hallgatok.

Egyik 1905-ben, a másik 1919-ben született. Életútjuk nagyon-nagyon eltérően alakult. A költő még is jobban tudta azt, amit a biológus sokkal jobb körülmények közt, idős korában próbált megideológizálni.

"... az ember sorsáért nagyrészt magát az embert teszem felelőssé."
Hajrá! Legyünk nemzeti gázszerelők miniszterelnök haverral! Vagy átkozzuk magunkat, mint ügyetlen, semmirevaló embert?

Sajnos kevés a miniszrterelnök, de sok jelentkező lenne haverja.

látjátok feleim szümtükkel 2021.09.19. 14:01:52

@gazoló:

Nekem meg az, hogy a vers kapcsán most értettem meg ( pedig gyerek korom óta az első helyezett kedvencem ), mekkora nagy elme volt a KÖLTŐ. Akit ugye eltanácsolt az egyetem fura ura.

Érdekes módon eddig azt sem tudtam, hogy posztumusz Kossuth díjas, ezt valahogy mindenhol elfelejtik megemlíteni, ha róla van szó. Még Guma is más nemzetiségű "bölcs" bölcseleteit hozza a kocsmába, pedig van nekünk nagy saját bölcsünk ebben a témában. Is.

s 2021.09.19. 23:12:59

@jaegtoer: Sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak. Nem gondolom, hogy bármit tudnék mondani arra, amit írtál, de azért megpróbálom.
Van még néhány perc ebből a hétből. Nem sok, de arra talán éppen elég, hogy elhatározd: innentől nem így lesz. Máshogy lesz. Azért, mert te azt akarod, hog máshogy legyen. Nem fog sikerülni, ezt megigérem. Mert a dolgok nem mennek ennyire egyszerűen. De te minden nap, makacs következetességgel azt mondod, hogy de a kurva kibaszott életbe: AZT MONDTAM, HOGY MÁSHOGY! Csak azért is. Mert nem tűröm, hogy így legyen. Rájössz majd, hogy a dolgok idővel megadják magukat. Mert nem bírnak at akarattal. Nem bírnak a makacssággal. Végül minden másként lesz. Talán rámegy az életedből az, ami még hátravan, és talán nem is sikerül végül. De megpróbáltad, és folyamatosan próbálod. Miért ne tennéd meg?

s 2021.09.19. 23:27:22

@látjátok feleim szümtükkel:

Az Eszmélet egy gyönyörű vers. A század egyik legnagyobbja.

"Legyünk nemzeti gázszerelők miniszterelnök haverral!"
Miért, te erre vágysz? Létezik ám ez, és a koldus lét közt átmenet. Ha egy nyugodt életet akar valaki, ahol nem kell Andikát hetente háromszor levarrni, és az internetes portálok sem a fura gazdagodásról számolnak be naponta, akkor az már nem is játszik? Ha csak simán elégedett az ember, mert megvan mindene, ami kell az élethez. Meleg, tiszta lakás, ízletes étel, egy korsó sör, könyvek, zenék, barátok. Ugyan, mi kellhet még? Miért akarnék mészáros lölö lenni, amikor rendes ember is lehetek?

s 2021.09.19. 23:43:06

Ez meg csak úgy álljon itt, mert ide való. A delphoi szentély homlokzatán ez állt:

Ismerd meg magadat.
Semmit sem túlságosan.
Légy ura lelkednek.
Kerüld az igazságtalanságot.
Igazul tanúskodj.
Keresd a hírt.
Dicsérd az erényt.
Cselekedj igazságosan.
Szeresd barátaidat.
Védekezz ellenségeid ellen.
Gyűlöld a gőgöt.
Beszélj tisztességesen.
Könyörülj a segélykérőkön.
Valósítsd meg célodat.
Légy ura asszonyodnak.
Senkit ne nézz le.
Tiszteld a felsőbbséget.
Hajolj meg az istenség előtt.
Ne büszkélkedj erőddel.
Gazdagodj igazságos úton.

s 2021.09.20. 00:00:06

A történet úgy szól, hogy amikor Odüsszeusz végül hazatért titokban hosszas bolyongása után, és meglátta a kérők általt szétdúlt királyságát, nagyon elkeseredett. Pallasz Athéné jelent meg, és Odüsszeusz az ő segítségét kérte, hogy visszaszerezze, ami megilleti. Az istennő így válaszolt:
- Eléggé eszes és erős vagy te Odüsszeusz ahhoz, hogy megtaláld a módját a királyságod visszaszerzésének. Semmit nem teszek ember helyett, amit neki magának kell megtennie.
süti beállítások módosítása