He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Nemzeti értelmiség Jankovicson innen és túl

2021.06.27. 05:35 guma

„Marxot fejre kell állítani. Addig nem jönnek rendbe a dolgok, amíg nem látjuk be, hogy a Kultúra nem felépítménye a Gazdaságnak, hanem az alapja.”

Május végén elhunyt Jankovics Marcell animációs filmrendező, grafikus, író, akitől a fenti idézet is származik.

Jankovics 19 évesen került a Pannónia Filmstúdió elődjéhez, aminek később, 1996-tól 2007-ig igazgatója is lett. 1998 és 2002 közt a Nemzeti Kulturális Alap elnöke, 2003-tól a Fidesz Kulturális Tagozatának elnökségi tagja is volt. 2010-től egy évig ismét az NKA-t vezette, utána a Magyar Művészeti Akadémia elnökségi tagja, majd tiszteletbeli elnöke lett. Négy egész estés filmje (János vitéz, Fehérlófia, Ének a csodaszarvasról, Az ember targédiája) mellett a 100 részes Magyar népmesék egyik fő alkotója, és sok más sorozat társalkotója, rövidfilmjei is díjnyertesek (a Sisyphus és a Küzdők különösen).

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a ma élő magyarok számára Jankovics popkultúrát és nemzeti hagyományokat ötvöző munkássága és stílusa a közös vizuális nyelv, alapműveltség és kollektív emlékezet része.

Végtelenül széles műveltsége és termékeny írói munkássága asztrológia, folklór, kereszténység, különböző kultúrák jelképei, (nép)mesék és mitologikus történetek felé is fordult az idők során.

Az elmúlt harminc évben az általa betöltött pozíciókon és kultúrpolitikai kérdéseket tárgyaló írásain keresztül nagy hatással volt a magyar kultúra intézményeire is, így minket most Jankovics Marcell, a közszereplő érdekel. Már csak azért is, mert más irányból és meggyőződésből, de gyakran olyan következtetésekre jutott, amelyek baloldaliak tollából is megállnák a helyüket. Jankovics példáján keresztül az értelmiség, és különösen a kormánypárti értelmiség szerepválsága mutatkozik meg.

A kultúra (nemzeti) alap

Jankovics Marcell hosszútávú nemzeti kulturális stratégiájáról 1998-ban azt mondta, hogy „figyelembe veszi, hogy a kulturális politika nem lehet a politika játékszere, nem lehet a négyévenkénti választások ütközőpontja”. Az is kellemes meglepetés, hogy „a nemzeti kultúra, keresztény kultúra, magyar kultúra és a kultúra felvetésem szerinti genetikus jellege sem azt jelenti, hogy egy nép vagy nemzet kultúrája genetikusan különbözne más nép vagy nemzet kultúrájától. Én az emberiség kultúrájáról írok”. Jankovics holisztikusan, tágan értelmezte a kultúrát, és kritikusa volt a rendszerváltást követő neoliberalizmusnak-globalizmusnak is, szerinte tragikus volt „a közösségi tudat felszámolásának útján az egyén érdekeinek előtérbe helyezése, vagyis egyfajta határ nélküli individualizmus erőltetése”.

Utolsó interjújában is visszatért a témához:

„Már [a rendszerváltás előtt] is úgy gondoltam, hogy az ideológiai rabság után a pénz rabsága következik. Minden azon fog múlni, hogy mit szeret és mit nem szeret az, akit élet-halál urává tettek a pénzosztásban.”

Arra azonban mintha nem reflektálna, hogy ő maga sem kívülálló volt, hanem vezető szerepet töltött be a „pénzosztásban”. Szintén meglepő, hogy 2008-as kulturális stratégiájában a legfontosabbnak e négy terület harmóniáját tartja: a test (egészség), a lélek (erkölcs), a szellem (műveltség) és a környezet. Ezt az elképzelést csupán kudarcként lehet értékelni 2021-ből visszanézve – így elsőre érthetetlennek tűnik, hogy Jankovics számára mégis miért vált egyre szerethetőbbé a hozzájárulásával is formált Magyarország.

Hasonlóképp, az általa támogatott rendszer a legkevésbé sem állná ki Jankovics 2019-es „államalkotó erényeinek” próbáját sem: önmérséklet, igazságosság, bölcsesség és erő… (Rendben, rendben, az „erő” megléte vitathatatlan.) Bárcsak többször, többektől és hangosabban hallhattuk volna ezeket az elveket.

A nyugdíjazott értelmiségi szerep

Nyilvánvalóan a kormányoldal sem mindenben egységes, és vannak belső viták, de az ellenvéleményeket néhány kivételtől eltekintve (mint a „kultúrkampf” nevű belső pozícióharc) inkább nem teszik közszemlére. Így nem tudhatjuk meg azt sem, hogy az elvek adott esetekben hogyan oldódnak föl a gyakorlatban. Ez a stratégia így a nyilvánosság és a politikai kultúra minőségének rovására történt, és hozzájárult a szekértábor-logika és a pártállami rendszer megszilárdulásához. A Partizán legfrissebb életútinterjúi közt például három egészen különböző ember, Révész Máriusz, Blaskó Péter és G. Fodor Gábor is olyan elvek és szakmai vélemények mellett tesznek hitet, amiket nyomokban sem érvényesít az a rendszer, amit támogatnak.

Ilyen szereplők miért nem képviselik markánsan az elveiket, akár az aktuális hatalommal szemben is – különösen, ha olyan művészi életút vagy tudományos tevékenység birtokában vannak, hogy az integritáshoz ragaszkodás nem veszélyeztetné az egzisztenciájukat? Persze az egyéni életutak és döntések különböznek, de tendenciákat fel lehet ismerni.

Ugyanis ezek a disszonanciák és következetlenségek nem csupán generációs problémák, és nem is csak a most regnáló jobboldal befolyásos tagjait jellemzik. Természetesen nem is annyira érthetetlenek ezek a folyamatok, ha emlékeztetjük magunkat a mindenkori értelmiség egyik legégetőbb válságára, az osztályvakságra.

Ez egy „tartós beállítódás,” – ahogy Éber Márk Áron írja könyvében, A cseppben (20. o.) – „amely meglehetős következetességgel elhárítja magától, hogy a társadalmi világ folyamatait az anyagi és a szellemi létfeltételek újratermelésének valóságos logikája felől értelmezze. Ehelyett inkább arra hajlik, hogy sajátos – értelmiségi léthelyzetéből fakadó – szempontjai szerint rendezze és értékelje tapasztalatait.” Az értelmiség tehát saját tekintélyét, és nem a tömegeket képviseli, lángoszlopa inkább elefántcsonttorony (vagy vámpírkastély, ha tetszik), szerepéből kényelmesen kifelejti azt a részt, hogy „a néppel tűzön-vízen át.”

Így a magyar közbeszédben az értelmiség véleménye már szinte jelentéktelen, és legfeljebb kísértetként – például intézmények vezetőjeként, vagy ha „ellenzéki”, petíciók aláírójaként – létezik. Ennek ellenére Bagi Zsolt szerint mégis szükség lehet egy másféle értelmiségre. Ahogy írja,

„továbbra sincs senki más, aki új politikai képzeletet tudna alkotni, mint az értelmiség”.

Nem régi, osztályvak, „pökhendi és kioktató” formájában – és természetesen nem is pártkatonaként –, hanem úttörőként:

„soha nem volt még akkora szükség más képzeletre, más ideákra, a hagyomány más értelmezésére, az ismert újramegismerésére, az ismeretlen feltérképezésére, mint ma”.

Legalábbis amellett, hogy a tömegek mihamarabbi emancipációját –  például kritikai pedagógiával vagy részvételi művészetekkel – segítik.

Jankovics Marcell animációs életműve méltán képezi magját a nemzeti kultúrának, ebben nincs is vita. Azonban most nem csak róla van szó: a konzervatív értelmiség egészére nézve szomorú mementó az elmúlt 11 év politikájának aktív támogatása, az elvek feláldozása a pártfegyelem oltárán. Persze nehéz lenne vitatkozni azzal az MSZP-s polgármesterrel, aki azt mondta, hogy „olyan kár, hogy nem a mi oldalunkon áll, pedig milyen rendes ember!” Hiszen lenne kivel tartalmasan vitázni, például Marx fejre állításáról is, ha a jobboldaliak körében a Jankovics által vallott elvek határoznák meg a színvonalat. Nyugodjon békében.

Köszönöm a cikk megírásában nyújtott segítséget Ungvári Sárának, Vas Virágnak és Vida Kamillának.

https://merce.hu/2021/06/17/nemzeti-ertelmiseg-jankovicson-innen-es-tul/

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr3716605764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2021.06.27. 18:29:23

érdemes megismerni Orbán búcsúbeszédét, mert talán még nagyobbra nő a szemünkben - mint ember.

habakuk000 2021.06.27. 18:56:04

@guma: Ettől nagyobbra már nem nagyon lehet. Európa megmentője az Isten ostoránál is hatékonyabb.

Érdekes, hogy a tik-tok is szivárványszínű lett a reklámban, a riporter nagystílűen hallgat amiről hallgatnia kell, pedig az uefa szorgalmasan kompenzálja a müncheni tiltást, bőszen mutogatja azt a négy holland hölgyet, akik az egész stadion közül szivárványba öltöztek.

Annyira siralmas tud lenni ez az egész.

2021.06.27. 20:32:23

BAYER ZSOLT
Facebook

Ebben a fene nagy diktatúrában a holland szurkolók vonulhattak az utcán, a r*hadt nagy német demokráciában pedig úgy kísérték a szurkolóinkat, mintha bűnözők lennének.
„A V4-EK GYŐZELME, HOLLANDIA TÉRDEL

Budapesten, szinte teltház előtt búcsúztatták a csehek a hollandokat. Nem a csehek voltak a meccs favoritjai, az tény, szinte mindenki az Oranje továbbjutását várta. De a csehek – ahogy a magyarok tették azt a franciák vagy a németek, vagy a portugálok ellen – nem feltett kézzel vonultak fel a pályára.

Ez ma Közép-Európa, ez a V4-ek sikerének kulcsa, az, hogy nem f*ssuk össze magunkat, ha szembe kerülünk a Fényességes Nyugat valamelyik csapatával. A régiónk megmutatta, hogy számolni kell velünk, és nem vagyunk holmi lenézhető barbárok, keleti vadak. Mert megmutatjuk nekik, minden pályán.

És halkan teszem hozzá, hogy ebben a fene nagy diktatúrában a holland szurkolók vonulhattak az utcán, a r*hadt nagy német demokráciában pedig úgy kísérték a szurkolóinkat, mintha bűnözők lennének.

És tudják mit üzenek a sz*rjankónak?

Hollandia térden!

A csehek térdre kényszerítették Hollandiát!

Rutte már térdel egy sarokban!

Hajrá Csehország! Köszönjük csehek!”

Neytiri1 2021.06.27. 20:55:29

@sóskamártás: "sóskamártás 2021.06.27. 20:46:32
@Nem talaltam a Submit gombot:

Eddig én sem nagyon...de ezek a mocskos liberoparaziták ebbe is bele vitték a politikát...."

Te, Bayer liberoparazita szerinted?
Vagy mégsem a liberoparaziták vittek politikát a fociba?
És szerinted sóskamártás liberoparazita, hogy politikát vitt a fociba?

Neytiri1 2021.06.27. 20:58:10

@sóskamártás: egyébként nagyon izgat téged gazoló, van itt több férfi és mégis mindig neki lengeted csak a farkad.
Ez igazán nagyon cuki, de nem ciki?

habakuk000 2021.06.27. 21:00:33

@sóskamártás: Ugye te nem veszed észre, hogy milyen siralmas vagy a másik mocskos szájúval együtt?

Kiestünk. A magyarok kiestek. Ez nem a v4, hanem a csehek győzelme.

Nagyon halkan jegyzem meg, a holland szurkolók nem neofasiszta rohambrigád, hanem foci szurkolók, akiknek milyenségéről nektek fogalmatok sincs.

Mit össze fogtok visítozni a következő hónapokban. :(

Szánalom a köbön. :(

habakuk000 2021.06.27. 21:02:50

@Neytiri1: Az igaz szerelem utat tör magának.

habakuk000 2021.06.27. 21:59:23

@Neytiri1: Nincs új a nap alatt. Hitler is a nehéz, kilátástalan sorsú tehetségtelen kispolgárokra alapozta a birodalmát.
Eleve elrendeltetett, hogy bukás lesz a vége. Hiányzik az értelem, tudás, öntudat.

(Gazoló majd meggondolja máskor, provokálja-e szegény kiéhezett hódolóját love szamócákkal.)
Én is azt hinném, felkérés keringőre. :)

gazoló 2021.06.27. 22:01:10

@habakuk000:

Haba nem tudod a cseheknek hány fociakadémiájuk van.
valóigaz a remek holland csapatra fogadtam de teljesen megérdemelt volt a bohémek győzelme akiket legalább annyira szeretek.
focit nem gyűlöletből kell megközelíteni.

egyébként a belgák kezdik letérdeltetni a portugálokat akiket szintén nagyon szeretek)

igazi a soccer ma este)

habakuk000 2021.06.27. 22:11:27

@gazoló: Nem tudom. De gyanús, hogy nem lehet a társasági adót közvetlenül a Bohemians-nak küldeni.

gazoló 2021.06.27. 23:14:49

@habakuk000: :)

csak győztek a "buzibelgák,de így a portugálokat sajnálom.

szar az élet,mindig fáj valami))

jó éjszakát.

s 2021.06.28. 00:53:37

@sóskamártás: Ha foci van, minden van. Minden is! Teccikértenni??? Gazdaság baszod, lyogállam baszod, kúlturha baszod. Csak a foci kell. A többi le van szarva, bazdmeg.

Nem azért, mintha ez bárkit bármire is kötelezne, de hitler is a sporttal kezdte a fasza német nép mindenekfelett valóságát hangoztatni. Örülök a magyar és a cseh sikereknek. Félreértés ne legyen. Azonban ez CSAK foci, az élet pedig ennél jóval sokrétűbb.

s 2021.06.28. 01:13:29

@sóskamártás:

"Lógni fogtok......"

Mindig ezt mondják. De ki tudja?

"Francia vagyok Párizs városából
mely lábam alatt a piszkos mélybe vész,
s most méterhosszan lógok egy nyárfaágról,
és nyakamon érzem, hogy seggem míly nehéz."

s 2021.06.28. 01:16:50

Francois Villon: Ellentétek balladája

Szomjan halok a forrás vize mellett;
Tűzben égek és mégis vacogok;
Parazsas kályhánál vad láz diderget;
Hazám földjén is száműzött vagyok;
Csupasz féreg, díszes talárt kapok;
Hitetlen várok, sírva nevetek;
Az bíztat, ami tegnap tönkretett;
Víg dáridó bennem bosszúság;
Úr vagyok, s nem véd jog, se fegyverek;
Befogad és kitaszít a világ.

Nem biztos csak a kétes szememnek
S ami világos, mint a nap: titok;
Hiszek a véletlennek, hirtelennek,
S gyanúm az igaz körül sompolyog;
Mindig nyerek és vesztes maradok;
Fektemben is a fölbukás fenyeget;
Van pénzem, s egy vasat se keresek,
És reggel köszönök jó éjszakát;
Várom, senkitől, örökségemet;
Befogad és kitaszít a világ.

Semmit se bánok, s ami sose kellett
Kínnal mégis csak olyat hajszolok;
Csalánnal a szeretet szava ver meg,
S ha igaz szólt, azt hiszem, ugratott;
Barátom aki elhiteti, hogy
Hattyúk csapata a varjú-sereg;
Igazság és hazugság egyre-megy,
És elhiszem, hogy segít, aki árt;
Mindent megőrzök s mindent feledek:
Befogad és kitaszít a világ.

AJÁNLÁS

Herceg, kegyes jóságod lássa meg:
Nincs eszem, s a tudásom rengeteg.
Lázongva vallok törvényt és szabályt.
S most mi jön ? Várom pályabéremet
Mert befogad és kitaszít a világ.

( Szabó Lőrinc fordítása )

Neytiri1 2021.06.28. 07:29:47

@habakuk000: én a végére vagyok kíváncsi.
A történelem régi lapjai már ismertek, ennek a történetnek az oldalai még nincsenek megírva, talán csak a vázlat...

Neytiri1 2021.06.28. 07:41:52

Utáltam gyerekkoromban a János vitéz rajzfilmjét. János hatalmas csizmáját, a rengeteg madarat és kinövő virágot folyton, a borzalmas zenéjét, amiből rengeteg volt.
Egyedül Cserhalmi hangját szerettem.
Nekem mindig ez jut róla elsőre az eszembe...
Ha van valami, amit nem néznék meg újra, akkor az ez a rajzfilm.
Sajnálom kedves Marcell, ez van.

guma 2021.06.28. 07:54:40

@s:

egyre jobb vagy a riposztokkal - talán azért mert nem pr-t nyomsz és fenyegetsz...
:)

@habakuk000:

azért érdekes, mert nem jó katonának nevezte Orbán a búcsúztatón - hanyagolta is, mert ellentmondott neki...

@Neytiri1:

mint minden művész, öntörvényű volt és siker orientált - amit nem mindenki fogad el egy alkotásnál...

Neytiri1 2021.06.28. 07:59:25

@guma: mint művész engem nem fogott meg gyerekkoromban a formabontó rajzfilmjével. Később sem.
De ez természetesen semmit nem von le abból, hogy elismert művész volt és hogy nagyon sokan szerették az öntörvényűségét és az alkotásait.
Én csak a találkozásomat írtam le vele, hogy nem volt sikeres, én nem voltam fogékony rá.

gazoló 2021.06.28. 09:00:07

@s:

jó a reggelt ezekkel a szemelvényekkel kezdeni.
itt a helyed maestro. a többi dalnok mostanra elment vagy elbújdokolt :-(

habakuk000 2021.06.28. 10:22:24

@s: De érdekes. A múltkor volt eszemben, hogy bemásolom ide a börtönben írt négy sort, már ki is jelöltem, aztán kitöröltem. :)

Ide jobban illik. :)

s 2021.06.28. 23:48:22

@gazoló: Ha csak egy embernek öröm, már megérte. Bár tudom, hogy itt többeknek is az. Kifejezetten jó társaság, sajnálom, hogy mire ideértem, a többi dalnok már elvándorolt. Olvastam volna szívesen a kincseikből.

s 2021.06.28. 23:52:19

@habakuk000: Illik az bárhová, ahol akasztani akarnak. Mostanában már inkább arra kell figyelni, hova nem illik.

2021.06.29. 07:32:09

@s:

Itt liberobarmok vannak, nem dalnokok.

Neytiri1 2021.06.29. 08:21:55

@D. Csaba (Quercus):
Jean de la Fontaine: Epigramma
Fordította Faludy György

Szeressünk, tosszunk - ezt a két
Gyönyört egymástól el ne válaszd;
Nézd csak a vágyat, nézd a kéjt:
Ily ritka kincs, mit lelked áraszt.
Két szív, egy rúd s a tokja - itt
Oly béke születik, amit
Nagy oktalanság szájra venni.
Hát te se feledd, kedvesem:
Toszás nélkül szeretni - semmi;
Szív nélkül toszni - annyi sem.

látjátok feleim szümtükkel 2021.06.29. 08:51:15

@sóskamártás:

Netán a fideszre és az ereszcsatornán csúszkáló prominens tagjára, meg Or bánra, és az 5-ös tagkönyv tulajdonosára teccettél gondolni a letérbegyültetésnél?;Đ

látjátok feleim szümtükkel 2021.06.29. 08:53:04

Egyébként kifene az a Jankovics, kérdezi a mai fiatal. Meg és is.
Orbántról is megkérdezi majd egyszer az akkori fiatal nemzedék.

2021.06.29. 08:56:21

@látjátok feleim szümtükkel:

Látom büdösbunkó az értelmi szinted változatlanul az ásóbéka segge alatt van. Csak az ereszcsatornára futja már hónapok óta.
Az mégis hogy van te hazátlan liberoparazita, hogy ha egy buzi fideszes, azt nektek liberotetveknek lehet mocskolni, miközben habzik a szátok a pedofil törvény miatt.

Mint mondottam nem vagytok emberek.

látjátok feleim szümtükkel 2021.06.29. 09:02:24

@D. Csaba (Quercus):

Tévedsz kispöcs. Nem mocskoltam, csak felhívtam rá a figyelmed, hogy az eltérő nemiségtől egészen magas pozicióba lehet kerülni, még alaptörvényt is lehet írni. Nem a nemiség, hanem egy ember írta. Vajon a saját akolbelivel miért nem vagy ennyire vehemensen elítélő?

látjátok feleim szümtükkel 2021.06.29. 09:08:00

@D. Csaba (Quercus):

Apropó, örülök, hogy visszajöttél, mert ebben a melegben legalább lesz egy kis szórakozás, majd te biztosítod a mocskos száddal. Anyukád sosem mondta, hogy nem ártana kimosni szappannal?

Vigyázz, ne hergeld magad, mert melegben könnyű agyvérzést, sztrokot, meg gutaütést kapni. Utolsó még esetleg fájhat is. Meg vigyázz arra is, nehogy akolbéli összekeverjen valami ellenzékivel, mert letalálnak köpni, mint a debreceni képviselőt. Majd akkor szólj megint, ha valami libsibolsikomcsi leköpött, addig halgass!

gazoló 2021.06.29. 09:20:15

@s:

egy ilyet kívánok ma nektek!

szentjánosbogaras,szarvasbogaras,holdas koranyárillatú csodát

Weöres Sándor

Nyári este

Árnyak sora ül a réten.
Nyáj zsong be a faluvégen.
Zúg-dong sürü raj a fákon.
Békák dala kel az árkon.

Bim-bam! Torony üregében
Érc-hang pihen el az éjben.

Csillag süt a szeder-ágra.
Lassan jön a pásztor álma.
Rezgő-fü a feje-alja.
Nyár-éj ege betakarja.

Bim-bam! Torony üregében
Érc-hang pihen el az éjben

youtu.be/9puPJM_c2DY

2021.06.29. 09:26:22

@látjátok feleim szümtükkel:

Azt is mondtam már neked liberopapagáj, hogy taníttass már be a gazdáiddal új szöveget, mert az, hogy ugyan azt a hülye libernyák dumát tolod hónapok óta, az még az oldalkocsis genetikai hulladéknak is égő lenne.

Vagy csak ennyire telik a degenerált budapesti romkocsmaértelmiségiektől?

Neytiri1 2021.06.29. 11:09:08

@D. Csaba (Quercus): segítenél megérteni?

momentum.hu/az-osszefogas-nem-jelenthet-elvtelen-alkukat/
"Az előválasztáson valamennyi korrekcióra még úgy is maradt lehetőség a vállalható jelöltek felhúzásával, hogy sajnos nincs listás verseny és nincs két forduló egyéniben. A Momentum sem tökéletes, mi is hibázunk. Ezzel együtt megpróbálunk érdemi képviseletet adni azoknak, akik most érthetően csalódottak. Viszont ehhez kell az, hogy az előválasztásra minél többen elmenjünk, és másokat is meggyőzzünk arról, hogy van még valamennyi remény."

Mekkora most a Momentum támogatottsága? Vagyis mennyire rúg labdába a többi ellenzéki párthoz képest?
Állít-e jelölteket a Momentum az előválasztáshoz/ba/ra, vagy a Momentum egykori külpolitikusának írása alapján nem fog, mert ez csak cirkusz a népnek, és egyébként is felesleges, mert orbánt 2022-ben nem szabad leváltani?
(Gondolom abban nem bíznak, hogy nekik egyedül sikerül/ne)
Mennyire értenek egyet a Momentusok ezzel, amit ez az ember írt? Illetve szívesen veszem, ha linkelsz erről valamit.
Elképzelhető-e, hogy beépített emberek lesznek/vannak, akik mindenféle okossággal igyekeznek majd szétzúzni az ellenzék összefogását például azzal, hogy összeugrasztja őket?
Köszönöm.

2021.06.29. 12:54:59

@Neytiri1:

Fáj az igazság? Helyes, csak fájjon minél jobban. Nem fogjátok leváltani Orbánt, mert a vidék nem egyenlő a degenerált hülye agymosott barom pestivel.
Buktok, aztán majd egymás torkának estek, amit mi normális emberek megelégedetten szemlélünk.
A liberofasiszmus, a liberálisok oda kerülnek, ahová valók. A történelem pöcegödrébe.

2021.06.29. 12:55:46

"MIT ÉRHET EL NÉMETORSZÁG A PEDOFILTÖRVÉNY MEGTÁMADÁSÁVAL?
Semmit sem tanultak és semmit sem felejtettek

2021. JÚNIUS 28. 14:30
ÍRTA: RŐFÖS GÉZA

„Ha támadják, akkor meg kell hosszabbítani Berlinig, ha tovább támadják, akkor Amszterdamig…”
Magasra csaptak az indulatok Brüsszelben az idehaza is éles vitákat kiváltó, pedofiltörvénynek nevezett jogszabály megítélésének kapcsán. Az eseményeket követve az a felszínes benyomásunk támadhat, hogy a nézetkülönbség szexuális preferencia szerinti kisebbség kirekesztéséről, jogaik csorbításáról szól.

Nem meglepő, hiszen határon innen és túl politikusok, médiumok, civil szervezetek, hírességek szajkózzák minden lehetséges felületen saját féligazságaikat, torzításaikat.
A XXI. század harmadik évtizedének elején pedig TÉNY abból az állításból lesz, amelynek sikerül leuralnia a közbeszédet. Ha tízből kilencen úgy olvasták, hogy a pedofiltörvény a homoszexuális emberek jogfosztásának eszköze, akkor az biztosan úgy is van.

Már a jogszabály céljának, hangsúlyainak értelmezése, a jogalkalmazás várható következményeitől történő rettegés is mutatja, hogy a szexuális felvilágosításról és kiskorúak tartalomfogyasztásának szabályozásáról szóló törvény vitájánál lényegesen mélyebb a nézetkülönbség.

A KÜZDELEMNEK KÉT FRONTJA VAN: AZ ÉLETMÓDUNK, ÖRÖKÖLT ÉRTÉKEINK MEGŐRZÉSE, VAGY FELSZÁMOLÁSA, VALAMINT AZ EURÓPAI BIRODALOM VÍZIÓJA AZ ERŐS, FÜGGETLEN NEMZETÁLLAMOK SZÖVETSÉGÉVEL SZEMBEN.

Magyarország számára nem ez az első és nem is az utolsó olyan ügy, amiben következetesen kiáll a több, mint egy évtizede a hazai választók támogatásával – és többször választáson megerősített felhatalmazásával – folytatott politikai mellett. Ugyancsak nem példa nélküli, hogy Németország vezetésével a jóenber-koalíció törekszik beletörni saját ideológiai keretei közé az elvileg többé-kevésbé egyenrangú szövetségesét.

Noha ezúttal nem vasalt csizmákba és náci eszmékbe, hanem szivárványos zászlóba és képlékeny identitás-masszába burkolva, de mégiscsak birodalomépítési kísérlet zajlik.

A németek egyszerűen képtelenek reakció nélkül tűrni, hogy az általuk – hol fegyveresen, hol politikai, hol gazdasági eszközökkel – függésben tartott „tartományaik” saját útjukat járják. Tankokkal bevonulni, a Várat elfoglalni most nem opció, a szivárványos protektorátus-építési tervet kötelezettségszegési eljárásokkal, szimbolikus provokációkkal (LMBTQ színekbe borult Münchennel várták a magyar válogatottat), szigorú ejnyebejnyékkel igyekeznek végrehajtani.

Hollandia (szintén jóenber-germánok) miniszterelnöke például térdre kényszerítve (ez a térdelés most a legújabb divat, ki érti ezt…?) szeretné látni Magyarországot, illetve eltávolítana minket az Európai Unió tagjai közül. Valami árok szélén esetleg, tarkóra tett kézzel?

Az elvileg az egész Uniót képviselni hivatott csúcsvezető, Ursula Von Der Leyen szégyenletes törvényről beszél, melyben nincs kompromisszum, teljes erővel fognak szembe szállni vele (a negyvenes években ezt Totaler Krieg-nek hívták, mára már megváltoztak!).

Nincs még egy hónapja, hogy a német külügyminiszter Heiko Maas hangot adott azon – szerencsére megvalósíthatatlan – vágyának, hogy megváltoztassa az EU alapszerződését, mivel nem tetszik neki, hogy bizonyos tagállamok – többek között Magyarország – élnek jogaikkal.

Ez így nem nemzetek szövetsége, ez Németország és üzleti partnereinek formálódó birodalma. Úgy kezelnek minket mintha a mindenkori vélemény- és jogalkotás előtt kérnünk kéne a német gazdáik másodlagos szakvéleményét, jóváhagyását.

Adott tehát egy figyelmetlenségből, butaságból, vagy politikai haszonszerzés céljából félremagyarázott jogszabály, amelyre hivatkozva ismét Magyarország nyakára lépnének, bízva abban, hogy a közelgő választás előtt politikai tőkét kovácsolnak ezzel a kormányváltásra készülő, ezerszínű moslékkoalíció számára. Mert ha ki más is zsebelné be a dicsőséget egy esetleges magyar visszakozás kikényszerítéséért, mint Gyurcsány és beosztottjai?

Sikerülni fog ez nekik?

SPOILER ALERT!!!!!

NEM.
A magyarok ugyanis nagyon rosszul tűrik, ha beleszólnak az életükbe. A belpesti liberális elit előszeretettel ábrázolja hazánkat mucsai, homofób, szándékosan sötétségben tartott országnak.

Csakhogy a társadalom döntő többségét borzasztóan nem érdekli, ki kivel hol mit szexualizál, amíg neki ezzel nem kell foglalkoznia. Nem szeretjük azonban, ha tudtunk és beleegyezésünk nélkül gyermekeink idejekorán olyan tartalmakkal találkoznak, mely öncélú szexualitást, a nemváltoztatást, mint normalitást mutatnak be, vagy ha erről az iskolában – ne adj’ Isten óvodában – „hiteles forrásból” kapnak „felvilágosítást”.

ENGEDJÜK MEG MAGUNKNAK EBBEN A FENE NAGY SOKSZÍNŰSÉGBEN A SAJÁT ÍZLÉS ÉS VÉLEMÉNY LUXUSÁT, HA A NÉMETEK SZERINT EZ NEKÜNK NEM IS JÁR!

folytatás

2021.06.29. 12:56:27

Azt pedig különösen rosszul tűrjük, ha birodalmak ideológiánkat is exportálni szeretnék hozzánk. A huszadik században a németektől és a szovjetektől is kaptunk ízelítőt ilyesmiből, meg is fizettük a kóstoló árát.

A társadalom életmódját, normáit ezzel átalakítani nem tudják, ösztönös „csakazértse” ellenállás kiváltására viszont príma módszer. Alig néhány hete, hogy a magyar miniszterelnök kiemelte: a magyaroktól kultúra-idegen a térdelés, néhány indokolt kivételtől eltekintve, a fafejű germánok láthatóan nem vették ezt komolyan és máris térdre akarnak minket kényszeríteni. A Nyájas Olvasó szerint körúton kívül ennek mennyire lesz pozitív fogadtatása?

Hogy mi lesz ennek a blitzkriegnek vitának a tényleges eredménye?

Összezáró, csendes, normális többségi társadalom, újabb Orbán-kormány 2022-től.

Feltéve, hogy a németek és hazai szövetségeseik továbbra is megteszik azt a szívességet, hogy megpróbálnak minket rávezetni saját, „fejlett” életmódjukra."

Neytiri1 2021.06.29. 13:08:47

@D. Csaba (Quercus): a kérdéseimre a válaszod magáért beszél.
Nem mondtál semmit. Sem.

látjátok feleim szümtükkel 2021.06.29. 13:08:57

"...ez Németország és üzleti partnereinek formálódó birodalma. Úgy kezelnek minket mintha a mindenkori vélemény- és jogalkotás előtt kérnünk kéne a német gazdáik másodlagos szakvéleményét, jóváhagyását."

No itt álljon meg a gyászmenet!

Ki is az a miniszterelnök, aki harmadik ciklusban szolgáltatja ki a magyar gazdaságot a németeknek. MIÉRT????? Ja, mert nem akar a német birodalomba lépni?

2021.06.29. 13:16:41

@látjátok feleim szümtükkel:

Mert a fajtád, a libernyákok nem szolgálták ki gátlástalanul a frizt érdekeket. igaz? Csak most az a gond, hogy ezt Orbán profibb módon teszi, igaz?

guma 2021.06.29. 15:17:28

@D. Csaba (Quercus):

inkább legyek libernyák mint ilyen magamutógató pervez kurva aki erőlködik a pártálam nevében. mindenhol baszni szeretne de sehol sem tud, mert kiröhögik tehetetlensége miatt.

ja: honnan szeded kis hímringyó ezt a náci propagandát?
nem tudod bebeszélni senkinek, hogy élet 2010-től van hazánkban...

látjátok feleim szümtükkel 2021.06.29. 16:34:08

@D. Csaba (Quercus):

Ja, profibb módon telik a tatyója? Neked mennyi jut belőle?

taga20 2021.06.29. 16:57:08

@D. Csaba (Quercus): erdész, erdész te szopni jársz ide!

te durvábban adod elő, mint szájerdzsozefina, me te ingyé vagy ekkora fityeszköcsög!

na itt van egy kis olvasni való jótündértől.
megint tűpontos volt:)))

"Magyarországon hoztak egy törvényt, ami a homoszexualitás jelenségét érinti úgy, hogy ahhoz egyetlen szakértő nem adta a nevét, nem tanulmányozta senki a szakirodalmat, egyáltalán, senki sem tudja, hogy mégis milyen tudományos alapja van a törvénynek, amely törvény tudományos szakkérdések egész sorát érinti.

Magyarországon ma egyetlen a homoszexualitás jelenségével foglalkozó tudományos intézet vagy egyetemi tanszék nem nyilvánított véleményt. Vajon miért? Mert mindenki fél. Én is félnék, ha otthon élnék, még így is tartok pár dologtól.

Magyarországon ma fasiszta futóbolondok véleménye dönthet emberek életéről. Meleg fiatalok választhatják az öngyilkosságot csak azért, hogy Orbán Viktor hatalmon maradjon. Az orbánista értelmiség státuszokat, lapokat, intézeteket kapott, ahol a maga középszer alattiságában is megkeresheti a havi egy-két-ötmillió nettóját. 1938-ban volt pár jobboldali értelmiségi, aki kinyitotta a száját, 2021-ben nincs egy sem. Az orbánellenes értelmiség a facebookon dohog, szakembereink pedig alig vannak.

Magyarország zéró összegű ország. Nem is olyan régen a talán legtehetségesebb két lengyel fiatal matematikus emigrált, ők egy melegpár, és Lengyelország nem szereti a melegpárokat. Ez fog történni Magyarországon. Kit érdekel, annál több marad nekünk, lehetőség, státusz, pénz - gondolják az X-ek, ahogy 1938-ban is gondolták, és persze 56 után is. Kit érdekelnek a rejtekezésben, titokban, félelemben eltöltött életek."

ha egy normális magyar ember titeket, nyomorult fityeszjobbágyokat olvasgat, akkor csak a hányni tud!

úgy fogjátok végezni fogyatékos erdész, mint szálasi!

s 2021.06.29. 21:08:39

@D. Csaba (Quercus): Te is itt vagy. Dalolni nem hallottalak.

s 2021.06.29. 21:16:29

@D. Csaba (Quercus): Őt nem azért basztatják, mert homo. Őt azért basztatják, mert hazudik. Mellesleg ír az életvitelével teljesen össze nem egyeztethető alaptörvényt MÁSOKNAK. Ő hazudik, a többieket pedig korlátozná. Egy igazi fasz.

s 2021.06.29. 21:31:37

@D. Csaba (Quercus): Egyetértek azzal, hogy orbánt nem kell 2022 -ben, éppen csak kicsi előnnyel legyőzni. Túl erős maradna ellenzékben, a kormányzás pedig az állandó akadályoztatás miatt szinte lehetetlen lenne. A teljes veresége kell. Ki kell szárítani anyagilag, ki kell rakni az EU -ból. Ez mérhetetlenül nagy ár Magyarország számára, de nincsen más megoldás egy kompromisszumra képtelen, állandóan mindennel szemben álló, makacs ember esetében. Ő a falig nyomja. Mi is addig fogjuk.

s 2021.06.29. 21:40:55

@látjátok feleim szümtükkel: Az mondja meg a nótát, aki a prímást fizeti. Ezt orbán igazán tudhatná.

s 2021.06.29. 22:03:13

@gazoló: :-) Jó lesz. Talán meg is lesz.

Ez éppen csak úgy eszembe ötlött, fogalmam sincsen, hogy miről.

Tóth Árpád: LÁNG

Eldobtam egy gyufát, s legott
Hetyke lobogásba fogott,
Lábhegyre állt a kis nyulánk,
Hegyes sipkájú sárga láng,
Vígat nyújtózott, furcsa törpe,
Izgett-mozgott, előre, körbe,
Lengett, táncolt, a zöldbe mart,
Nyilván pompás tűzvészt akart,
Piros csodát, izzó leget,
Égő erdőt, kigyúlt eget;
De gőggel álltak fenn a fák,
És mosolygott minden virág,
Nem rezzent senki fel a vészre,
A száraz fű se vette észre,
S a lázas törpe láng lehűlt,
Elfáradt, és a földre ült,
Lobbant még egy-kettőt szegény,
S meghalt a moha szőnyegén.
Nem látta senki más, csak én.

1921

mgdé 2021.07.01. 16:06:59

@taga20:

"Magyarországon ma fasiszta futóbolondok"

Nem tudtam, hogy Jótündér ily pontos-közelről ismeri erdészkét ...

taga20 2021.07.01. 17:32:13

@mgdé:

ha ismersz egyet, ako ismered mindet;)

guma 2021.07.06. 14:40:52

@mgdé:

bocs! :)

nem vettelek észre, hogy "megjelentél" :)

@s:

kösz!

egész jó kis csapatmunkát hoztatok össze a napokban.
süti beállítások módosítása