He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Kálnay Adél: Kérdés

2021.03.11. 07:15 guma

Lehet-e jónak lenni egy rossz világban,
sétálni télen kigombolt kabátban,
szalonnát szúrni fagyos ágra,
nem vadászni nyúlra fácánra,
koldus kezébe kenyeret nyomni,
csábítók között hűnek maradni,
házad kapuját kitárni,
hadd jöjjön hozzád akárki,
kisgyerek könnyét letörölni,
senkivel soha nem pörölni,
dermedt verébért hajolni porka hóba,
más baját sosem hozni szóba,
békét, nyugalmat, szépséget akarni,
adni, adni, mindig csak adni,
tökéletesre lelni egy madár dalában…
Lehet-e jónak lenni egy rossz világban?

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr8216425932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.11. 07:39:24

Lehet. Sőt kell is, mert különben soha nem ér véget a rossz világ.

Szép a vers. Kár, hogy ezt nem egy fiatal költő írta. A vigasz az, remélhetőleg tanárként sok magot elvetett.

habakuk000 2021.03.11. 11:45:01

Nem egyszerű, de lehet.

Szerethette a madarakat a költő. :)

Nálunk is sokan laknak, még többen járnak vendégségbe.

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.11. 12:45:50

@Lorrh:

Azért, mert a világban vannak rossz dolgok és rossz emberek, nem kell minden embernek rossznak lenni.

gazoló 2021.03.11. 13:21:15

@Lorrh:

azok a fránya körülmények:-(

valamiért ez jutott eszembe:

Melyik lennél inkább: Tomóceusz Katatiki vagy Gyugyu?

taga20 2021.03.11. 17:22:24

@gazoló: má dzsinoék is megmonták a mutkor, hogy vannak rosszak:)))

www.youtube.com/watch?v=cvUpQTT3eNY

gazoló 2021.03.11. 19:04:44

@taga20: DDD :-)

ez a vers akkor is szép te kis köt@ög)))

taga20 2021.03.11. 19:36:17

@gazoló: nem rossz nigger, csak kicsit kurta:)))

na figyejjé cigány, me ez a kötészet, nem amit te tolsz, nesze!:)))

www.youtube.com/watch?v=GANrPCta7UY

gazoló 2021.03.11. 20:58:18

@taga20: D

nem vagyok gépnél,csak pillanatra néztem rád kocsiban ülve,azért kurta)

szép estét!

eszti..... 2021.03.11. 22:50:26

Tóth Erzsébet

József Attilára gondolok, mindig, meg-megállva.

Olyasmit tudok, amire nincs igény.
Amire igény van, arra nekem nincs igényem.
Van még papírom és ceruzám.
És szeméthalmok alól előbújó csöpp virágok.

Neytiri1 2021.03.12. 13:58:46

@Lorrh: inkább az a kérdés, hogy akar-e.

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.13. 20:29:24

@Lorrh: @Neytiri1:

Nézzétek meg a Kis esti-TTT-ben amit taga20 linkelt. Ott a válasz.

taga20 2021.03.13. 20:38:17

@látjátok feleim szümtükkel:

mivan szümtük, a végén mék belémszerecc?;)

cserébe az egyik lekjobb! nesze nyugger!:))))

www.youtube.com/watch?v=wmh4beVYTMM

Neytiri1 2021.03.14. 08:04:07

@látjátok feleim szümtükkel: az én hsz-em Lorrhnak arra a mondatára volt válasz, hogy "nem lehet".
Mert ha nem akar valaki, akkor biztos, hogy nem lehet.
Ismerem Taga linkjét.

guma 2021.03.14. 08:13:03

@Neytiri1:

:)))

@taga20:

maga meg ne provokálja ki itt a szerelmet! :(

(DD)

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.14. 13:37:59

@guma:

Ugye nem vagy irigy a provokáltra?;Đ

taga20 2021.03.15. 08:38:24

@guma: @látjátok feleim szümtükkel:

szerintem csinájjuk aszt, hogy páros napokon guma szeressen, páratlanokon mek szümtük.

szerintem ez így korrekt:)))

i2.wp.com/gifrific.com/wp-content/uploads/2012/06/Shaq-points-laughs-and-leaves-press-conference.gif?ssl=1

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.15. 13:19:57

Valaki valamit félre értett. Nálam nem kell semmit provokálni, és nem is hiszem, hogy bárki provokált volna. Ami tény az tény, az a videó nagyon ütős.

A szerelmet meg nem provokálni kell, hanem keresni. Már annak, akinek éppen nincs kibe szerelmesnek lenni.

Neytiri1 2021.03.15. 17:22:02

A nemzet csótánya Kossuth-díjat kapott.
Megkérdezném a fiatal pirospettyes kendőstől, hogy gondolta volna, hogy mi lesz belőle, ha nagy lesz?

gazoló 2021.03.15. 18:28:35

@Neytiri1:

csótánynak,kobzosnak elfogadtam,-eddig. lázadónak mindig hamis volt!

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.16. 20:10:17

@Neytiri1:

Kérdéseidre a választ neked illenék tudni.:D

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.17. 08:12:05

@Neytiri1:

Pedig az elmúlt néhány hónapban nem volt, és most sincs sok okom a mosolygásra. De az kivételesen tetszik, hogy adod az értetlent, és buta kérdést teszel fel, közben pont az ellenkezője vagy. Nem szép dolog eltitkolni saját mivoltunkat, még a névtelen netes világban sem. "Lehet-e jónak lenni egy rossz világban?" Így nem.

Neytiri1 2021.03.17. 08:40:47

@látjátok feleim szümtükkel: én nem vagyok jó. Számtalan hibám van, van akit nem szeretek, van akit szeretek, a véleményemet írom le, amit még változtatni is szoktam, mert jön valami új információ, vagy történik valami, ami elég okot ad erre.
Nem adom az értetlent, felteszek költői kérdést, van amikor tudom a választ, van amikor nem.
Ennél a szerencsétlennél nem értem mi vitte rá, hogy ezt megcsinálja.
"Eltitkolni saját mivoltunkat"? Ezt viszont nem értem. Akik személyesen ismernek -vannak néhányan- elmondhatnák neked, hogy nincs igazad, de igazából a te véleményed érdekel a legkevésbé. Egy savanyú, keserű ember képe rajzolódik ki bennem rólad és azok általában rossz indulattal, féltékenységgel is bőven el vannak látva, éles a nyelvük és soha nem jön ki belőlük egyetlen kedves szó, vagy gondolat sem a másik felé. Ha mégis, akkor az furcsa és erőletetett.
Nekem fontos, hogy itt egy-két ember mit gondol rólam, de ha a te véleményed alapján nem szólnak majd hozzám, vagy a te szöveged alapján csalódnak, mert másnak gondoltak és te most hangyát tettél a fülükbe, ám legyen. Téged ettől nem fognak jobban szeretni, én meg el leszek enélkül a blog nélkül is.
Én leginkább sajnállak téged, remélem, hogy az életben legalább egy kicsit más vagy és itt te csak úgy "titkolod" el magad, hogy ilyennek látszódj, valamiért.

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.17. 11:01:21

@Neytiri1:

Hehehe! Nyújtogatod a nyelved, mint egy kisgyerek?

Egyébként meg ha annyira magad adod, akkor nem fog itt neked senki hátat fordítani attól, hogy nekem sarkosabb a véleményem. Mellesleg a kérdésedből egyáltalán nem jött ki, hogy bármilyen kis mértékben is költői lenne.

Valamit azért elárulok neked. Ha a te párod két éven belül háromszor állt volna a gödör szélén, te sem vihognál. De nem vagyok keserű, csak fáradt. Ahhoz is, hogy veled sokáig vitassam milyennek látlak.

Neytiri1 2021.03.17. 11:19:05

@látjátok feleim szümtükkel: fogalmad nincs, hogy nekem ki és hányszor állt a gödör szélén, vagy nekem mi és mennyire volt nehéz, hogy én mibe fáradok el naponta, nem testileg, hanem lelkileg. Ahogy te, én sem szoktam leírni. Így nekem ez nem válasz arra, hogy azért vagy ilyen. Másokról sem igazán tudom, mindenkinek megvan a maga baja, mégis tud mosolyogni, vagy kedves lenni másokhoz.
"adod az értetlent, és buta kérdést teszel fel, közben pont az ellenkezője vagy."
Most meg
"a kérdésedből egyáltalán nem jött ki, hogy bármilyen kis mértékben is költői lenne."

Kötözködni van kedved, ahogy velem már nem egyszer. Mindössze ennyi történt, csak én meg ma reggel úgy döntöttem, hogy reagálok is rá.
Persze később azt gondoltam, hogy hülyeség volt, a te keserűséged a te bajod, majd abbahagyod, ahogy máskor is.
Nem így döntöttem akkor. Ezt sajnálom, felesleges volt.
Az egyik orbitális hibám, hogy van amikor később gondolkozom és előbb jár a szám, ha "visszavágásról" van szó.

látjátok feleim szümtükkel 2021.03.17. 13:23:54

@Neytiri1:

Nem emlékszem, hogy veled valaha is "kötözködtem" volna, még arra sem, hogy hozzászóltam bármilyen hozzászólásodhoz. No viszlát, majd máskor.

Neytiri1 2021.03.17. 13:37:38

@látjátok feleim szümtükkel: lehet, hogy az "él" ami benne van egy-egy mondatodban, neked természetes és nem kötözködés.
Az írásban nincs "hang", ami csökkentené az "él"-t. Emelett soha egyetlen kedves szó, egyetértés, kíváncsiság, hasonló gondolat, saját "emlék" említése, vagy mosoly nem hagyta el a szádat arra, amit írtam és amihez hozzászóltál, vagy hozzá szólhattál volna, így a mérleg serpenyője csak az egyik oldal felé dől, bár mondhatod azt, hogy soha nem írtam olyat. Én például ezért nem igyekeztem felvenni veled a beszélgetés fonalát.

taga20 2021.03.17. 17:32:00

@Neytiri1: "Az egyik orbitális hibám, hogy van amikor később gondolkozom és előbb jár a szám, ha "visszavágásról" van szó."

wombi tudna mesélni:)))

u.i.: bár a legtöbb esetben igazad volt.

habakuk000 2021.03.17. 18:03:09

@Neytiri1: @látjátok feleim szümtükkel:

Milyen fontos az időzítés... nekem, mint tök kívülállónak és felületes olvasónak úgy tűnik, hogy egyikőtök sem harapni akart, csak nem tudtátok kihasználni a pillanat "varázsát", rossz pillanatokban válaszolgattatok nem túl jókat.
Pedig szépen indult...:)

Nem is fogtok arabokhoz repülni tavaszi szerelemmel csordultig töltve, intellektuális élményeket keresve.

B+, a kurva tényleg ki tudta engedni a lepcses szájából az intelligenciát és biznismanust?

Neytiri1 2021.03.17. 18:20:18

@taga20: vele kapcsolatban a személyeskedéses "gondolatcsere" csak, aminél úgy gondolom, sőt tudom, hogy nagy része felesleges volt, és többször kellett volna üres választ adnom neki ezekre.
A többi vita nem orbitális hibám miatt volt, hanem azért, mert semmiben nem értettünk egyet, nagyjából :)
De nem voltam ezzel egyedül ;)

Neytiri1 2021.03.17. 18:26:47

@habakuk000: én azt sem tudom, hogy @látjátok feleim szümtükkel: férfi vagy nő, így még inkább biztos vagyok abban, hogy tavasszal nem fogunk együtt utazni :)
Viszont néhány hete éppen meg akartam dicsérni, vagyis inkább tiszteletem tenni, hogy a Varánuszt viszi tovább, mégha kisebb lendülettel is, de milyen sokáig minden nap írt oda.
Nem tettem, mert úgy éreztem, hogy félreértené, vagy nem értené és akkor csak magyarázkodnom kellene, miért is írtam, miközben szándékom tiszta volt és őszinte. De a beszélgetésünket olvasva lehet, hogy jól gondoltam (?)
Szerintem az életben is így van ez, hogy valahogy elcsúszik valami az időben és már nem lesz újra lehetőség "egymásra találni"...

taga20 2021.03.17. 18:47:20

@Neytiri1: lehet itt szépíteni a dolgokat, de szerintem szümtüknél csúszik az ékszíj, az fiksz:)))

habakuk000 2021.03.17. 18:52:17

@Neytiri1: Lehetőség sokszor adódik.

Rendes fickó Szümtük, azzal együtt, hogy a szociális távolságtartása inkább skandináv mint magyar, illetve ez nem pontos, de nem gondolom, ki kéne nekem beszélni, mit is gondolok a miértekről és mikéntekről.
Csodálkoztam is, mennyire megnyílt magához képest ez alatt a poszt alatt. :)

gazoló 2021.03.17. 19:47:32

@Neytiri1: @látjátok feleim szümtükkel:

akarva akaratlan be bejön egy egy nézeteltérés vagy pengeváltás online térben is. nem gondolom,hogy ettől bármelyikőtöknek ezért be kéne feszülni vagy távozni. spongyát rá,legfeljebb nem szóltok egymáshoz.
ha a k@cs@g,félmajom tagával mindent mellreszívtunk volna már rég itthagytunk volna csapot papot)))

pedig ott voltunk már a nagy varán pengeváltásnál is ami f@sse tudja miről szólt már))

taga20 2021.03.17. 20:04:24

@gazoló: tezsvérem, az árányeső hujjon rátok, vagy legalább egy kovidoltás!:)))

mit szósz a csopaki sztorihoz?
döbbenet, hogy ezeknek minden kell, döbbenet!

gazoló 2021.03.17. 20:13:27

@taga20:

melyik az a "csopaki?
már megint mit loptak?

Neytiri1 2021.03.17. 20:37:02

@habakuk000: ha még adódik, én nem leszek ellene :)

Neytiri1 2021.03.17. 20:41:42

@gazoló: köszönöm, igazad van. :)
Kár a Vanáruszért.

taga20 2021.03.17. 20:47:24

@Neytiri1: vagy ez:

telex.hu/belfold/2021/03/17/balatonhenye-birtok-novekedes

én úgy utálom már a balatont, mint egy pöcegödröt, ezek a nerbűnözők miatt.

gazoló 2021.03.17. 20:57:07

@Neytiri1: @taga20:

ne szomorítsatok.
szetettem a Balaton nyugodt "szocreál bájait,selymes vizét,jó borait.

tönkretették ..már meg sem állunk nyáron ha arra megyünk..
az osztrák tavak és az adria nagyságrendekkel nagyobb élményt nyújt körbebetonozott,épített partjainál,leégetett nádasainál fakitermelt környékeinél.

taga20 2021.03.17. 21:17:49

@gazoló:
"tönkretették ..már meg sem állunk nyáron ha arra megyünk..
az osztrák tavak és az adria nagyságrendekkel nagyobb élményt nyújt "

tök így vagyunk mi is.

bezzeg azok a régi szép idők, azok:)))

coub.com/view/1hjbhp

Neytiri1 2021.03.18. 08:47:50

@gazoló: első munkahelyem volt a Balaton parton, Széplakon. Rövid kitekintés a "világra". Imádtam.
Nem ilyen volt. Én azzal szoktam feltörő szomorúságomat lecsillapítani, hogy haladni kell a korral, de nem sikerül, barbár módon esnek neki, mindent letarol a szálloda és újépítésűlakástömegévelbárhol biznisz.
süti beállítások módosítása