He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

A tűzoltók kérdeznek téged is. Válaszolj!

2019.01.23. 05:30 guma

Nemzeti konzultációt indítottak a tűzoltók

Az elmúlt évek közvélemény kutatásai azt mutatják, a társadalom szerint a tűzoltó szakma az egyik legnépszerűbb, arról azonban sokan mégsem tudnak, milyen feltételekkel és milyen bérért lehet valaki tűzoltó ma Magyarországon.

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete most elindította saját online nemzeti konzultációját, hogy kiderítse, a magyar lakosság mekkora része vállalna tűzoltóként szolgálatot az alacsony bérek és a nehéz munkakörülmények ellenére, ami egyúttal arról is képet mutat majd, mi várható a következő időszakban az egyébként is rettentően túlhajszolt és munkaerőhiánnyal küzködő tűzoltók utánpótlását illetően.

A konzultációban felsorolják, mely jogaikban korlátozzák a tűzoltókat.

Ezek közt szerepel például a külföldre utazásban való korlátozás, de szabadságról vagy családi nyaralásról is berendelhetik őket, beleegyezésük nélkül áthelyezhetik őket másik beosztásba, a heti munkaidejük pedig 40 helyett 48 óra – ellentételezés nélkül –, és még hosszasan folytatódik a sor.

Az első kérdés ezek után így szól:

„Ön jelentkezne ezekkel a feltételekkel hivatásos tűzoltónak?”

A tűzoltó esküben az is szerepel, hogy a tűzoltók életük kockáztatásával is teljesítik szolgálati kötelezettségüket.

„Tudta-e Ön, hogy a tűzoltó esküje alapján az élete kockáztatásával is köteles polgártársai életét, anyagi javait védeni?”

– szól a második kérdés.

A konzultáció emellett kitér a bérezés és a nyugdíjkorhatár problémájára is.

„Egy országos kereskedelmi hálózatnál egy kezdő pénztáros fizetése bruttó 300.000 Ft-tal kezdődik, míg egy kezdő tűzoltó alig 180.000 forintot visz haza. Tudta ön, hogy egy kezdő tűzoltó alig 180.000 forintot visz haza?”

– írják.

Az is nagy problémát jelent, hogy 2011-ben megszűnt a szolgálati nyugdíjrendszer, amely lehetővé tette, hogy a 25 év szolgálati viszonnyal rendelkező, ötvenedik életévüket betöltő vagy a hivatásos szolgálat betöltésére egészségügyileg alkalmatlanná váló tűzoltók érdemeik elismerése mellett nyugdíjba mehessenek.

Így most sok ledolgozott szolgálati év után a hatvanhoz közelítve is munkára kényszerülnek a tűzoltók, akik nagy valószínűséggel nem rendelkeznek már megfelelő fizikummal munkájuk elvégzéséhez.

A tűzoltókat sújtó rendszerszintű problémákról korábban itt és itt írtunk.

https://merce.hu/2019/01/22/nemzeti-konzultaciot-inditottak-a-tuzoltok/

A tűzoltók is konzultálni szeretnének

Úgy tűnik, segítséget kérnek tőlünk a tűzoltók. Ők ott vannak, amikor mi vagyunk bajban. Segítenek. Most lehetőségünk van ezt viszonozni. Tegyük meg. Mindössze néhány kérdés, pár perc a kitöltés. Nem kell regisztrálni, csak válaszolni.

Nemzeti Konzultáció a Hivatásos Tűzoltók Jövőjéért

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete egy felmérést szeretne készíteni a lakosság körében egy kérdőív kitöltésének segítségével, melynek címe: Nemzeti Konzultáció a Hivatásos Tűzoltók Jövőjéért. A kérdőív a szakszervezet honlapján érhető el: http://htfsz.hu/2019/01/20/nemzeti-konzultacio-a-hivatasos-tuzoltok-jovojeert/

    Kiadó: Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete (MTI)

https://kolozsvaros.com/rovidek/a-tuzoltok-is-konzultalni-szeretnenek/

 

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr8814582762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazoló 2019.01.26. 23:41:06

@taga20:

ők nem izomból lazák csak gyakorlatlan kezdők,de kiérezni belőle az őszinteséget,szeretetet és ez ritka)

de mindjárt jön Eszti oszt elmagyarázza neked)

guma 2019.01.27. 18:14:26

@taga20:

mi van mimóza? :-)
szarul esik, hogy ha figyelmeztetnek a nagy "körmödre"?
ott jobban érzed magad ahol szexuálisan oktatnak?
(azt gondoltam valaha, hogy Sirről ragad rád valami, erre nem előhoztad belőle is még jobban az éhes kant... :-D)

taga20 2019.01.27. 18:22:48

@guma: ááá! csak jáccom az agyamat.
szerinted egy smirglit meg lehet karcolni?:)))

ráadásul, sirnek megmutattam digger blogját, azóta ott próbál haverokat szerezni. de nem fog neki sikerülni, me nem vágják a kifinomult humorát!:)))

guma 2019.01.27. 20:02:17

@taga20:

jajjj!
odanéztem! :)))
Sir lubickol :-DDDDDDD

taga20 2019.01.29. 17:19:08

@guma: "Sir lubickol :-DDDDDDD"

ja, lubickol a digger és csapata baromságaiban.
persze, lassan neki is leesik a tantusz, hogy az a blog, az opniból kiszabadult barmok telephelye:)))

guma 2019.01.29. 18:26:40

@taga20:

ne csináld!
te is tudod, nem ilyen egyszerű az élet... :)
ha átléped azt a határt ami megóv a gondolkodástól, vagy annak kifejezésétől, akkor te is lesűlyedsz az érthetetlenek falkájába...

csíplek és értelek...
jobban mint gondolnád, de a tehetetlenség a te sírod is megássa, ha nem vigyázol.

taga20 2019.01.29. 21:01:39

@guma: :)))

aranyos vagy, szavam sincsen:)

ezé csak méböl szavai jutnak eszembe:)))

www.youtube.com/watch?v=46-zzIe3V-g

guma 2019.01.30. 10:02:16

@taga20: :-D

imádtam mébőlt! iszonyú jó karakter volt...

ja! el ne feledjem Sir a babérjaidra tör? :)))
nagyon szórakoztató megállapítás:

"Te figyu beszéljük meg.
A következő helyzet van. Még soha egyetlen cáfolatot nem tudtál felhozni Birca érveire. Pontosan ugyanazt adod elő mint az oldalkocsis barom csak az egy mondatban te meg kúrva ékesszólóan fél A4-es lapot teleírva.
Semmi konkrétum csak hülye vagy Birca.
Próbálj meg érvekkel vitatkozni. Meg tudod csinálni. Sikerülni fog.
Drukkolok neked."

az az érzésem mintha a magyar nyelvet ma már értelmezni eredeti jelentése szerint hiba...

taga20 2019.02.01. 20:53:55

@guma: sir az örök humanista:)

"ja, lubickol a digger és csapata baromságaiban.
persze, lassan neki is leesik a tantusz, hogy az a blog, az opniból kiszabadult barmok telephelye:)))"

úgy látom, leesett neki is:)

taga20 2019.02.01. 23:08:40

@guma: "lesűlyedsz"

nem vagyok egy orica, de ez mék nekem is fájt!:)))

jaegtoer 2019.02.02. 07:06:13

@taga20:

"_ráadásul, sirnek megmutattam digger blogját, azóta ott próbál haverokat szerezni. de nem fog neki sikerülni, me nem vágják a kifinomult humorát!:)_"

...ha még csak a humorát nem vágnák!
Csak képzeld el, hogy hátrahőkölnek, ha majd a hübriszt említi. Na, az már kegyelemdöfés lenne.

jaegtoer 2019.02.02. 07:13:48

@taga20:

kifogásoltad a 'lesűlyedsz' -t.
Mi a baj, taga? te külön írnád, vagy különírnád?:), vagy esetleg két d-vel?:) vagy két sz-szel?
Hogy fe milyen figyelmes lettél!? Töprengek is rajta, jót tesz neked a NER, vagy nem?:)

a szmájlikat azért voltam kénytelen kitenni, mert még (vagy Mék?) emlékszem rá, hogy ragaszkodsz a piktogramokhoz, ez gondolom, még (esetleg mék) az egyik tomi életedből maradt meg (vagy mek, de legfeljebb mekk:):))

jaegtoer 2019.02.02. 07:21:28

@guma:

Judittal együtt megállapítottuk, hogy Mabel-lel (és szinkronjával!!) lett teljessé a felvonultatott karakterek sora. Mindig vártuk a beköpéseit. (már amíg néztünk tv-t.)
Mekkora arc, mekkora szöveg!

taga20 2019.02.02. 08:18:04

@jaegtoer: mi van haver, kölcsön agyam a guminőmet?:)))

www.youtube.com/watch?v=CBcccLeB_QM

jaegtoer 2019.02.02. 09:27:04

@taga20:

Nem gondoltam, hogy neked már van. Hiába, na! A fogyasztói társadalom. A globalizmus! De mégsem kérem. Nem szeretnék beállni a soros felhasználók sorába. Már a karácsonyfa izzósor is gyanús. Pedig az eredetiket Kínában gyártják.

guma 2019.02.02. 12:06:34

@jaegtoer:

@taga20: csak azért kínálgatja mindenkinek, mert nála mindig leereszt :-D

guma 2019.02.02. 12:10:31

@jaegtoer: :)

mindig jó volt (sokszor az eredetibbnél jobb!) a magyar hangok "ajándékozása" 1, 1 karakterhez.
volt ahol a szöveg is annyira jól sikerült lett, hogy alkotó cég megvette és hasznosította.

guma 2019.02.02. 12:12:16

@gazoló:

nem akar táncolni? :DDD

taga20 2019.02.02. 13:29:48

@guma: nem igaz, me ha jukat észlelek, akkor betömöm egyből:)))

gazoló 2019.02.02. 14:04:41

@taga20:

az megvan,hogy pénztáros egy tokaji luxszállóra fogadott el "segílyt és az aligai volt pártüdülő is csengetett a héten.

lassan fel kell állítani egy pénztárosügyi minisztériumot,mert már azt sem tudják mi mennyi(

guma 2019.02.02. 14:12:12

@gazoló: :)))

jöhetnek!
-------------------
köztársaság eltűnt. lett mészáros birodalom?!

@taga20:

te meg az észlelésed :D

gazoló 2019.02.02. 14:16:12

@taga20:

de nagy a tehetség))

nesze edzzed magad,itt egy bringás a Tömő utcából)

www.facebook.com/laRoue.it/videos/762633567426626/

gazoló 2019.02.02. 14:18:44

@guma:

ez a maffia nemzethmentő politikája,de lehet,hogy ebbe fogunk belepusztulni(

gazoló 2019.02.03. 14:43:34

@guma:

Kösz,hogy szót ejtesz róla)

tudod "csöndem mélyén milyen jajok égnek" a témában mióta a gyík és mariann eltűnése után senkivel sem tudom átbeszélni a virtuális térben a borzalmakat.

taga is csak ócsárolni,köpködni tudja ezt a remek sportot.

a befektetett kazalnyi pénz tényleg feleslegesnek bizonyul válogatott szinten..talán a csajok kivételek.

tegnap a többnyire magyar származású fiatal,csillogó szemű fradi lányok adták vissza a hitemet a szupervilágsztárokkal kitömött Győr elleni nagyszerű eredménnyel.
persze ebben a történetben nincs csokismáté,(pénz az mondjuk van)"csak a lelkesedés,egy elhivatott nagyszerű kézisdinasztia tagja Elek Gábor edző és a remek szurkolóközönség,

taga20 2019.02.03. 16:12:42

@gazoló: jó, többet nem fogom ócsárolni, megígérem!:)

egyébként, eddig aszt hittem, hogy elekgábor az a jótündér a vincenten:)))

taga20 2019.02.03. 17:08:40

@gazoló: nem rossz, de mell esleg kicsit jobban bedobhatta volna magát a művésznő:)))

ja és a kutyák!:))

www.napiszar.hu/showPost/Oktatas_-_Fontos_dolog

gazoló 2019.02.03. 17:20:31

@taga20: D

nosztalgiáztam egy kicsit a magyar kézilabda körül.

www.youtube.com/watch?v=1k0e1mb-gAs&t=649s

Orica Középföldi 2019.02.04. 08:10:22

@taga20:

"egyébként, eddig aszt hittem, hogy ..."

Most már miért nem hiszed?

taga20 2019.02.05. 16:56:03

@Orica Középföldi: ebből nem következik, hogy ezután már nem hiszem.

egyébként, vicc akart lenni, arra ráfűzve, amit gazoló írt a kézi edzőről. ugyanis őt is elekgábornak hívják;)

Orica Középföldi 2019.02.06. 08:05:33

@taga20:

Elég régen olvasol (ha egyáltalán:)) ahhoz, hogy tudd, vagy őszinte vagyok, még ha fáj is, vagy néma.

Orica Középföldi 2019.02.07. 07:07:47

Ez tényleg végletesen, végzetesen, menthetetlenül hülye.

*

Ezt mondja a PIM új igazgatója, Demeter Szilárd: “Az, hogy magyar irodalom, azt jelenti, hogy magyar szerző úgy ír, hogy a horizontján magyar olvasó virtuális képe lebeg, és azt szeretné, száz év múlva szintén magyar olvasók, ítészek, kánonalkotók helyezzék el az ő életművét a magyar irodalom egészében. Aki így gondolkodik, az magyar író. Aki nem, az magyar író és még valami. Mert van egy másik ág, aki világhírű író szeretne lenni, de nem bír annyira idegen nyelvet, hogy azon a nyelven írjon, hanem magyarul írja, de gyakorlatilag egy németországi vagy franciaországi, amerikai olvasó képe lebeg az ő szeme előtt. Azt szeretné, hogy lefordítsák a művét, és azokon a piacokon fusson be. Ő az én alapállásom alapján nem tekintendő ebbe a körbe tartozónak. Nem azt mondom, hogy nem magyar író, csak azt, hogy ez egy üzleti vállalkozás az ő részéről, hogy világhírű akar lenni. Ebbe én nem tennék közpénzt. Közpénzt abba tennék, ami a magyar olvasóknak térül meg.”
Ennek az embernek gőze sincs arról, mi az irodalom, gőze sincs arról, miként dolgozik egy író (képzőművész, zeneszerző, rendező stb), ez az alak a giccsgyártókról tud, hiszen azok szeme előtt lebeg a célba vett közönség.
Aztán például jó lenne tudni, kikre kellett volna gondolnia a cseh születésű, németül író, zsidó Franz Kafkának, hogy elnyerje Demeter Szilárd támogatását? A csehekre? A németekre? A zsidókra?
Demeter Szilárd írói modellje tehát az, aki a magyar olvasóra gondol. Lehetőleg egy olvasóra, s ha neki tetszik a mű, akkor jó íróról van szó.
Ezt a magyar olvasót Demeter Szilárd és támogatásra méltó írótársai Orbán Viktorban tisztelik.

(Gábor György)

Orica Középföldi 2019.02.07. 11:32:38

"Szerencsés generáció voltunk, és pont ezért szomorú nézni, hogy hova jutottunk. Ez a generáció az, amelyik Fidesz néven most vezeti ezt az országot. Személyesen ismertem a mai vezetőket, a Kispál és a Borz többször is játszott a Fidesz rendszerváltó házibulijain, a Narancs klubokban. Nem annyira a politikai elhívást éreztük akkor ezekben, hanem inkább egy friss kulturális töltetet. Meg amúgy is, ott voltak a jó fejek, a jó csajok. Érdekes volt végignézni, hogy ezek a karakterek hogyan változtak meg.”

hvg.hu/kultura/20190207_A_lelkemben_a_popzene_meghalt__Lovasilemezpremier_a_hvghun?fbclid=IwAR0YdHsmkKOi8VwMgeWTDZGN4ReJTXgnsXtW3V0yk-scMwi-rVLQv573OLs

*

Én ugyan egyetlen zenét sem ismerek tőle, de a mondanivalója érdekel.

Orica Középföldi 2019.02.07. 16:23:37

Elnézve az elmúlt napokat arra jutottam, ha van újjászületés, arany medúza szeretnék lenni.
Ellensége nincs, vadásznia nem kell, elég, ha napozik.

jaegtoer 2019.02.07. 17:40:54

@taga20:

Le van nyírva az a fű rendesen?

jaegtoer 2019.02.07. 17:56:05

@Orica Középföldi:

Kantot nem követhetik, mert ők se nem okosak, se nem keresztények, ezek nem Kanthoz állnak legközelébb, hanem a kantinhoz, és nem kantiánusok, hanem legföljebb kantinos legények.

Arany medúzának lenni nem rossz. De hol van az ahhoz, amikor Németh Szilárd és a satöbbik okfejtésein lehet ámuldozni és edződni!? Nem hiszem el, hogy ezekről a jótéteményekről le szeretnél mondani az arany medúza létért.

jaegtoer 2019.02.07. 21:38:06

@taga20:

Remek munkát végeztél. Persze ilyen asszisztensekkel lehet is!

taga20 2019.02.07. 21:51:30

@jaegtoer: olyan vagyok, mint O1G. remek asszisztensekkel veszem magam körbe:)))

nézd meg eszt a remek palkovics "embert"!

BROÁF!

Orica Középföldi 2019.02.08. 07:30:00

Gábor Györgynél túlcsordult a pohár.

Nem az a legnagyobb bűnük, hogy elloptak mindent, amit csak lehetett, s vitték azt is, amit nem lehetett. Tragédia, de az anyagi pusztítást az ország akár egy évtized alatt is kiheverhetné, igaz – amióta az eszemet tudom, így megy ez ebben az országban – megint ráment néhány évünk, évtizedünk nekünk is, az utánunk következőknek is, már persze azoknak, akik voltunk olyan hülyék, hogy maradtunk.
Nem is az a legnagyobb bűnük, csak sima hazaárulás, hogy idegen érdekeknek és titkosszolgálatoknak árusították ki az országot. Ez sem új, ez is így megy azóta, amióta az eszemet tudom. Ezt már nehezebben fogja kiheverni az ország: az idegen beágyazottság, az összefonódó kapcsolatok, a nemzeti érdekekre való hivatkozás okán fel nem tárt ügynöki tevékenységek, a zsarolhatóság és az ügynökök reaktiválása hosszú-hosszú évtizedekre kiható konstans ebben a világban.
A legeslegnagyobb bűnük, a legaljasabb és a leginkább megbocsáthatatlan, az a szellemi tatárdúlás, amit majd maguk mögött hagynak valamikor. Mert a mentalitásban okozott kár nem egy-két évtized alatt reparálható valami – ahogy ezt a mentalitástörténet pontosan leírta -, hanem generációkon átívelő állandóság, longue durée, hosszú időtartam.
Lerohasztott kórházakat valamikor rendbe lehet hozni, de a kiirtott szellemet, meggyalázott tudást, lezüllesztett kultúrát nem lehet feltámasztani, a hiány pótolhatatlan, az üresség nem lesz bevilágítható, hiszen nincs ott semmi.
Új numerus clausus, amely most nem a zsidókat érinti csupán, hanem minden gondolkodó és alkotó embert. Az egész oktatási rendszert ellehetetlenítő indoktrináció, a gimnáziumi férőhelyek radikális leszűkítése, a tankötelezettség 16 évre történő csökkentése, az egyetemi autonómiák, az oktatási- és diszciplina-szabadság hatalmi megszüntetése, egyetemek ellehetetlenítése, országból való elűzése, az MTA és vele a magyar tudományos élet totális szétverése, a lapok és folyóiratok elpusztítása egy olyan országban, ahol mindig is hagyományosan meghatározónak számított a lap- és folyóirat-kultúra, a színházi világ megnyomorítása, az újságíró szakma megvásárolhatóvá történő lezüllesztése, s közben azoknak a tehetségtelen és dilettáns szellemi verőlegényeknek a szabadjára engedése, akik hangos huj, huj kiáltásokkal lenyilazzák mindazokat, akik jobbak és tehetségesebbek náluk.
És ott vannak még a kollaborálók, azok, akik így meg úgy megideologizálva és öröknek remélve a zsarnokságot, földi juttatásokért cserébe árusítják ki a lelkeket és az ethoszt, mert itt minden eladó és minden áruba bocsátható. Az ocsmányság kitartottjai és kitartói.
Persze ez is így volt mindig, amióta az eszemet tudom.

Orica Középföldi 2019.02.08. 15:32:13

Konok x év után megnősült. Profán szövegét Guma kedvéért be kell másolnom, tudjon röhögni ő is :))

Az anyakönyvvezető lány tök kedves volt, bár kicsit zavarba hoztuk. Nyilván nem mi voltunk az egyetlenek a praxisában, akik nem kértünk semmiféle felhajtást, de hát a formákat tiszteletben kell tartani. Tulajdonképpen ez egy technikai jellegű esküvő volt abban az értelemben, hogy nekünk teljesen megfelelt volna a bejegyzett élettársi kapcsolat, ám azt pártállamunk nem komálja, súlyos tízezrekbe kerül bejegyeztetni, hogy társultunk az életre (aminek mindenféle praktikus folyományai vannak), míg a házasság, az állampártilag támogatott, sőt üdvözlendő, és ingyenes.
Szóval, ott ültünk a pulpituson, a gyűrűk egy üvegtányéron ("Gyűrű lesz? - kérdezte az anyakönyvvezető lány még a bejelentkezéskor. "Lesz" - mondtuk, mert már megrendeltük az Ebayről, hétszáz volt párja, szép gyűrű, rajta van kínaiul az egész Káma szútra, vagy meglehet, valami más szöveg, nem tudom leellenőrizni, mert egyrészt nem tudok kínaiul [az Ildi valamennyit tud, nekem ez sorminta], másrészt akkora betűkkel van írva, mint a légyszar], "Kérnek ilyen üvegtányért hozzá?", kérdezte a lány, az Ildi bólogatott, én viszont rávágtam, hogy "Az mennyibe kerül?" [ingyen volt], szóval látszott, hogy ez azért nem lesz egy nagy hejehuja-esküvő, rizsszórás, repülő csokréták, prímás vonójába húzott húszezresek), halk zene szólt a hangszórókból, és az anyakönyvvezető lány a szeretetről meg az összetartozásról beszélt, komolyan, már kezdtem meghatódni, mert hiába van úgy vele az ember, hogy ez csak afféle hivatalos aktus, nemigen tulajdonítunk jelentőséget neki, de azért, basszus, mégis, mégsem tud szabadulni attól, hogy valami fontos történik, valami szimbolikus, és rólunk szól.
Szóval, ott ültünk a pulpituson, és az anyakönyvvezető lány olvassa a szöveget, szeretet, összetartozás, kicsit viszket a szemem sarka, lehet, hogy a könnyzacskóm jelentkezik félszegen, mint kisgyerek az oskolában, ha nem biztos abban, hogy mennyi ötször hét, de szeretné azért elmondani, nos, és akkor a szöveg megváltozik, "Péter", fordul hozzám az anyakönyvvezető lány, "amikor maga fáradtan hazatér a vadászatból a vállán az aznapi mamuttal, szőrös, izmos tomporát verdesi irdatlan bunkója, mert megint aktuál győzelmet aratott a természetes kiválasztódáson, loncsos keblében büszkeség dübög, ön erős, szúrós szagú férfi, fittyet hány Darwinnak, de azért így délután ötre kicsit belegörbedt már a bellum omnes contra omnésba, akkor tudja, hogy ott várja majd a barlangban nádmézillatú asszonya", és ön, Ildikó, fordul az Ildihez, "az otthon melegének őrzője, Betsabéhoz mérhető alabástrom keblén csüngő csecsszopók népesítik majd be a sztalaktitok és sztalagmitok hézagait, ápolt, sudárujjú keze alatt kőedényekben rotyog a fűszeres mamutleves, további kezeivel mamutgyapjat sző, hogy színes falvédőkkel borítsa be a rideg sziklafalakat, söpröget, makramézik és bogyókat főz be télire, anya ön, és prehistorikus mosogatógép, nincs ennél szebb hivatás, ez a tökéletes totalitás, a totális tökéletesség", vagy valami ilyesmi, lehet, , hogy kicsit túlspilázom, de ez a lényege, az izzadva lótfutrobotoló, dolgozó férfi és az otthon melegét fűtő nő, a férfi erős, a nő szép, sajátos organizmus, szóval, hol van már a meghatódás, próbálom visszafojtani a röhögést, remeg a szám, hallom, ahogy mellettem Kleyd csuklik, a másik oldalról Rebeka halkan nyüszít, óvatosan rápillantok az Ildire, ő is küszködik, de azért feddőn néz rám, "nehogy elröhögd magad", ezt látom az arcán, és azt is látom, ahogy az anyakönyvvezető lány ránk néz, és gyorsan elkapja a tekintetét, nehogy elröhögje magát ő is, ott ülünk négyen, velünk szemben a lány, és fegyelmezetten próbáljuk magunkba fojtani a hisztérikus vihogást, az anyakönyvvezető kétszer is belezavarodik a szövegbe, hiszen alig bírja visszafojtani a röhögést, ahogy látja, hogy alig bírjuk visszafojtani a röhögést, tényleg nem ő tehet róla, nekem tulajdonképpen baromi szimpatikus, úgy harcol a buta formákkal, mint mamuttal az ősember, mint barlang rendjével az ősasszony, egy pillanatra megteremtődik valami közösség, egy közös érzület, hogy mennyire gáz ez a dolgos férfi-otthonmelege asszony cucc, ez a kenetteljes, avétos, bornírt szöveg, ez az egész miskulancia, aminek Bagdy Emőke a mennyországa és a vak komondor a pokla, és hogy mennyire nem így élünk, hogy mennyire nem így akarunk élni, és hogy tulajdonképpen szinte senki nem akar így élni, mégis eljátsszuk, elmímeljük a jó öreg patriarchális családot, ezt a köhögős, piszkos, élőhalott rokont, ezt a társadalmi zombit, ünnepi asztalunkhoz ültetjük, bort és pálinkát töltünk a poharába, tányérjába szedjük a zsíros falatokat, hátba veregetjük kedélyesen, és megkérdezzük, hogy van, és amikor válaszol, úgy teszünk, mintha figyelnénk üres mondataira, pedig csak azt várjuk, hogy menjen el végre, és kiszellőztethessük utána a lakást.

jaegtoer 2019.02.08. 16:51:04

@Orica Középföldi:

A házasság szent dolog. Az emberek ellenben nem szentek, különben nem házasodnának. S minthogy megállapítottuk a házasság szentségét és a résztvevők szentségének hiányát adja magát az ellentmondás. Erre pedig sem Konok, sem Orbán nem tud gombot varrni.

A minapi felvetéseden, mely szerint arany medúzaként szeretnél újjászületni, egyfolytában furdal a kérdés, én vajon miként, vagy minek szeretnék újjászületni. Mostani hangulatom szerint mosolyként szeretnék újjászületni. De mindjárt fölmerül a kérdés, gúnyos mosoly, vagy boldogságból fakadó mosoly, vagy kárörvendő mosoly, vicsorgó mosoly vagy egyéb, besorolhatatlan mosoly lenne az osztályrész. Szóval jó volna valamiféle garancia. No de mire van garancia, és mennyit ér, ha beüt a gebasz? Így aztán....

Orica Középföldi 2019.02.09. 13:11:07

@jaegtoer:

"A házasság szent dolog."

Olvastam ilyesmiről:)

taga20 2019.02.09. 21:41:57

@guma: és még sir is előkerült:)))

guma 2019.02.09. 22:44:34

@taga20:

már egy frászban voltam, hogy kiütötték vagy "csak" magát ütötte ki... :)))

jaegtoer 2019.02.10. 06:49:27

@Sir Bates dö Hól:

Elsőre azt olvastam, hogy 'túlóráztam'. Mondtam is magamnak: -nofene! ez meg hogy lehet, bár mostanság minden megeshet. A mai világban!?

guma 2019.02.10. 07:19:29

@Sir Bates dö Hól:

kandúrka! :)))

melyik háztetőre? :D

@jaegtoer: :)

a mai világban minden megeshet! még az is, hogy hiányzik valaki... :DDD

Orica Középföldi 2019.02.10. 07:32:48

@Sir Bates dö Hól:

"túráztam..."

Önként? Fizikailag? Szellemileg? Lélekben?

jaegtoer 2019.02.10. 08:18:30

@guma:

"_még az is, hogy hiányzik valaki._"

Oh, hogyne. hiszen ... áááá, nem. nem megyek bele. Ez már egy könyv lenne.

Mondjuk Sir hiánya érdekes. Gyakran és sokszor gondolok rá, tehát tulajdonképpen jelen van a mindennapjaimban. És mégsem. tolakodjak az életébe, vagy nem lenne az?
Mint a nyuszika a fűnyíróval.

Bella dettó.
Hacsa szintén zenész.
Én meg egy izé.

Tényleg bassza meg a világ, ha csak ennyit tud, még akkor is, ha meg tudom érteni. És akkor még itt lenne az Úr. Na ő mindig, folyton folyvást velem van, s valahogy mindig megvan említve. Úgy vélem, ez kölcsönös. Mikor hogy.

guma 2019.02.10. 13:52:56

@jaegtoer:

ha csak úgy nem :)))

.......

sorolni sem tudom mennyire és miért hiányzik ő, vagy ő - még az ősidőkből is...

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 16:20:47

@jaegtoer: @guma: @Orica Középföldi: beesett hozzám egy kis üzemanyag, így kivettem a galaxis útikalauzt;-)...

guma 2019.02.12. 16:44:52

@Sir Bates dö Hól: :-))))))

mesélj!
neked milyen választ adott a 42?

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 17:35:57

@guma: látod a másik helyen;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 21:22:11

@guma: visszasírom a fostalicskát;-)... hihetetlen szembesülni a tájékozatlanok mindentudásával...

Orica Középföldi 2019.02.13. 07:23:17

@Sir Bates dö Hól:

" visszasírom a fostalicskát;-)"

Nem kéne:)
Anno TWÁ blogján is voltak trollok, igaz, őszinte meggyőződésből és nem pénzért, és nem ennyire ostobák.
Két kitartó volt, de így is nagyon irritálóak.
Nem tudok olyan nosztalgikus hangulatba kerülni, hogy hiányoznának

A zárt világ, az zárt világ. Majdnem mindegy, hogy a zártságot mi hozza létre, bigottság, negatív indulatok/érzelmek, az erkölcs teljes hiánya.
A lényeg, hogy nem kell, sőt! ma már nem is szabad gondolkodni.

guma 2019.02.13. 09:40:37

@Sir Bates dö Hól:

"visszasírom a fostalicskát;-)"

fene az ízlésedet!:DDDD

gazoló 2019.02.14. 09:27:29

@guma: D

el a kezekkel sir-től,ki (bazmeg1-re) belépsz rendes dózist kapsz))

guma 2019.02.14. 09:41:00

@gazoló: :))))

hahahaha

el a kezekkel? mit nem mondasz!
(a dózisból sosem elég.
elkényeztettek itt, de szeretem a változatosságot. ez bűn? :D)

gazoló 2019.02.14. 17:46:17

@guma: :) "szeretem a változatosságot. ez bűn?" ááádehogy

tudtam,hogy színes vagy)

www.kepfeltoltes.eu/images/2019/02/48007ae8315d5f5e24f825670.jpg

guma 2019.02.14. 17:52:00

@gazoló: .)

strapálnád magad a kedvemért?
te egy tündér vagy!
:-DDDDDDDDDDDD

taga20 2019.02.14. 18:09:51

@guma: MARGRITA, SZAKADOK!:)))))

"Azaz az nem a sajtószabadság sérelme, hogy pl. az Off Soros Forever blog nem közli MAXVAL cikkét, sőt az se az, ha nem engedi MAXVALt kommentelni."

NAGY ÁLLAT EZ A BIRKA!:)))

guma 2019.02.14. 18:54:09

@taga20: :)))

látod mennyit lehet tanulni!
várom a továbbképzést, mielőtt kitör nálam a tavaszi szünet :D

Sir Bates dö Hól 2019.02.15. 00:16:30

@Orica Középföldi: "A lényeg, hogy nem kell, sőt! ma már nem is szabad gondolkodni."

nem értem, hogy mire gondolsz itt...

Orica Középföldi 2019.02.16. 06:34:38

Más téma, de fontos.

*

A dualizmussal, az Osztrák-Magyar Monarchiával foglalkozó Gerő Andrásnak javaslom, hogy egyszer fusson neki, olvassa el, s gondolja végig Alexis de Tocqueville főművét, A demokrácia Amerikában c., 1835-1840 között írt, s hatalmas karriert befutott munkáját, amelynek ráadásul első magyar fordítása már 1841-1843-ban olvasható volt. Amit ma a Klubrádióban elmondott, azzal a legnagyobb bajom az volt, hogy a XIX. századdal foglalkozó történész mintha legalábbis nem ismerné a fenti munkát, amelyet manapság - aligha véletlenül - feltűnően sokat idéznek. Én most - Gerőnek adresszálva - az alábbi részletet:

„A többség zsarnoksága

Utálatosnak és istentelennek tartom azt a tételt, mely szerint kormányzás dolgában egy nép többsége mindent megtehet; ugyanakkor minden hatalmat a többség akaratából eredeztetek. Vajon ellentmondok-e önmagamnak?
Létezik egy általános törvény, amelyet nemcsak egyik vagy másik nép többsége hozott vagy legalábbis elfogadott, hanem az egész emberiség többsége. Ez a törvény pedig az igazságosság.
Az igazságosság szab határt minden nép jogalkotásának.
…mindig kell lennie valahol egy olyan társadalmi hatalomnak, amelyik az összes többi fölött áll; ám veszélyben hiszem a szabadságot, ha e hatalom nem ütközik semmiféle akadályba, mely visszafogná menetét és időt adna neki, hogy mérsékelje önmagát.
A teljhatalom, úgy tűnik számomra, rossz és veszélyes dolog önmagában véve. Gyakorlása szerintem meghaladja bármely ember erőit; csupán Isten lehet veszély nélkül mindenható, mivel bölcsessége és igazságossága mindig felér a hatalmával. A földön tehát nincs hatalom, mely önmagában véve oly tiszteletre méltó lenne és oly szent jogokkal felruházott, hogy hagynám cselekedni ellenőrzés nélkül, és uralkodni korlátozás nélkül. Amikor azt látom, megadják a korlátlan cselekvés jogát és lehetőségét valamely hatalomnak, hívhatják népnek vagy királynak, demokráciának vagy arisztokráciának, s gyakorolhatják monarchiában vagy köztársaságban, így szólok: Itt a zsarnokság csírája, s elindulok, hogy más törvények alatt éljek.”
(Alexis de Tocqueville: A demokrácia Amerikában, Gondolat Kiadó, Budapest, 1983. 218-222.)

(Gábor György)

Sir Bates dö Hól 2019.02.25. 00:01:18

@Orica Középföldi: inkább szóba elegyedni mindenkivel, na az tilos! nem egy jó eszmecserét vagy vitát kifogásolok, hanem a majd'mindenhol jelenlévő zsigeri gyűlöletet a butasággal és funkcionális analfabétizmussal kombinálva... írtam is egy másik helyen, hogy érthetetlen számomra, nem kommunikálni akarnak sokan a másikkal, hanem legyőzni... egy blogon... olyanok, akik liberofasisztákról hadoválnak, akiknek az illiberális demokrácia nem egy oximoron, hanem egy definiálható ideológia megtestesülése...

ja, a klasszikus kultúrának immár vége, s ezt nem a bolsevikok, hanem a netre rászabaduló írástudatlanok és az alt-right okozza...

Orica Középföldi 2019.02.25. 08:50:26

@Sir Bates dö Hól:

Nem egyszerű a válasz, de megpróbálom.

Ha emlékszel, évekkel ezelőtt megírtam, egy felmérés szerint a funkcionális analfabéták aránya Mo-on, 60 %. Ez nem varrható a ner nyakába, ők csak haszonélvezői/kihasználói ennek.Ma már persze tesznek érte, hogy ez lehetőleg rosszabb is legyen.

Önáltatás azt hinni, hogy azok/ezek a vélemények, "érvelések", amit ma kommentekben lehet olvasni, nem léteztek. De igen, csak nem kapott nyilvánosságot, ennek következtében vérszemet, még butább emberek.
Nem kell olvasni őket, és végképp nem kell érvelésbe kezdeni.
Nem bizonytalanok,(alapvetően de), nem vágynak semmiféle beszélgetésre. Az akolmeleget, a megerősítést keresik.

Nem gondolom, hogy a klasszikus kultúrának vége. Mindig a családi minta, ösztönzés, kényszer, vagy az egyéni ambíció eredménye volt.
Úgy tűnik visszatérünk ide, miközben meg kell küzdeni a mai kor szemetével.

Nyugi, tőled már senki nem veheti el Arisztotelészt:)

Orica Középföldi 2019.02.26. 07:20:46

Tekintve, hogy Konok betöltötte az 50-et, az alábbi írása régebbi lehet. Utal is rá. Én most találkoztam vele.

Némileg is hiányos fogalom- és történelemismerettel olvasva csak indulatokat fog szülni, de gondolkodni szabad az olvasottakon.

Néhány napja olvastam egy publiban, ma mindenki vélemény-buborékban él. Ez nem egészen igaz, tapasztalataim szerint, bár valóban sok a kipukkanthatatlan buborék.

*

A "kommunizmus áldozatainak emléknapjára". Kis múltidézés.

Nem hiszem, hogy valaha is kitűzöm magamra a vörös csillagot. Egyrészt így lassan öregedve, negyvenen túl, ötvenen innen már nemigen érzem a kényszert, hogy saját elképzeléseim hirdetőoszlopává tupírozzam magam, rég nem rakok ki már Rolling Stones kitűzőket sem, meg olyat se, hogy „Köszike, de dugd fel magadnak az atomerőművedet”, mondom, öregszem.
Másrészt hittérítő sem vagyok, semmi kedvem minden egyes alkalommal újra és újra elmagyarázni, hogy nem, ez nem az a „kommunizmus”, sőt: az államkapitalizmus sztálinista (maoista, trockista, ezeregy-ista) verziója éppen a valódi emberi társadalomért folytatott történelmi küzdelem elleni utolsó mentsvárat jelentette; hogy minden mai kapitalistának apró Lenin-oltárokat kellene tartani a hálószobájában, és reggelenként illatos füstölőket gyújtva rebegni hálát a jó Vlagyimir Iljicsnek a kapitalizmus megmentéséért.
Baromira unnám, ha mindig el kellene magyaráznom, hogy igen, rengeteg, sok millió áldozata volt a magukat „kommunistának” tituláló vérnősző államoknak és paraállamoknak (bár megközelítőleg sem százmillió persze, ahogy a rafinált halálszámlálók kreatív módszereivel elért „adatok” sugallnák, akik előtt csak az a cél lebeg, hogy nagyobb számot hozzanak ki ebben a sajátos számháborúban, mint a fasiszták áldozatainak száma), de az első áldozat maga a kommunizmus volt, egészen onnantól, hogy a bolsevikok elkezdték bebörtönözni és agyonlődözni az anarchistákat, a másféle kommunistákat és saját, túl radikálisnak vagy nem eléggé radikálisnak gondolt híveiket is, biztos, ami biztos.
Nincs kedvem unos-untalan rámutatni, hogy semmiféle állam nem lehet kommunista, és semmiféle kommunista nem lehet állampárti, a két dolog üti egymást (és nem csupán átvitt értelemben).
Nincs kedvem kifejteni, hogy Pol Potot az USA juttatta hatalomra (pedig bizony), mert eszem ágában sincs a szörnyeteg Pol Potot mentegetni, hiszen nincs semmi közöm hozzá, sőt Kádárhoz sem, bár, jegyzem meg, több érintkezési pontot látok a legaljasabb érzéseket, a vakhitet, a tudatlanságot és a nyomort meglovagoló pol-potizmus és az ugyanezekre építő orbáni nepotizmus, mint a kambodzsai fiókmao és a kádári fáradt, betokosodott, atyáskodó-pofozkodó parancsuralmi-szociáldemokrácia között, hogy a sajátosan egyszerű „közgazdasági elképzelések” unortodoxiájáról már ne is beszéljek.
Akárhogy is: a szavak, terminusok és szimbólumok elfakulnak a rájuk rakódó történelmi koszrétegek alatt, és nincs az a szimbólum, zászló, himnusz, nemzeti vagy politikai jelkép, amiért érdemes lenne akár egyetlen életet is feláldozni (hogy roppant drámai legyek). A valódi tartalom, a jelentés szempontjából olyan mindegy úgyis. Az nem ezeken múlik.
Másrészt – bár hányingerem van a horogkereszttől és a nyilaskereszttől (meg a sarló-kalapácstól is, ami, minő meglepetés, szintén velejéig antikommunista szimbólum) – úgy gondolom, hordja csak, aki akarja. Nincs ebben semmi liberalizmus. De váljon el a szar a trágyalétől. A magyar nácik olyan kis szemérmesek, bármikor felmondják a teljes náci krédót, de hevesen tiltakoznak, ha valaki a nevükön nevezi őket. Lengjen csak a horogkereszt és a nyilaskereszt a Jobbik- és Mi Hazánk (naná, az övéké) rendezvényeken, lobogjon ott a Békemeneteken, Orbán ünnepi haknijain – legyen világos, ki hová tartozik. Hiszen – a vörös csillaggal ellentétben – ezek a remek keresztek egyértelműek, magasztos jelentésüket nem torzította el semmiféle pluszjelentés, afféle célkeresztek ezek – minden világos (minden sötét). Tegye ki mindegyik „nemzeti radikális” magára figyelmeztető a jelet: igen, társadalmi leprás vagyok; nem, nem érdemes velem vitatkozni; valóban, ennyi telik tőlem, és gyűlölök, el akarok pusztítani mindenkit, aki erre emlékeztet.
Szóval így az államkapitalizmus áldozatainak roppant ízléses emléknapján, amikor a gyilkosok kenetteljes tósztokat mondanak a meggyilkoltakért, amikor a kínzók a megkínzottak emlékét magasztalják, én nem lengetek semmiféle zászlót.
Csendben, minden felhajtás nélkül undorodom csak.

Orica Középföldi 2019.02.26. 09:12:23

Más:))

*

De profundis

Az erkölcs nem segít. Született antinomista vagyok. Azok közül való, akik nem a törvények, hanem a kivételek számára teremtettek. De miközben látom, hogy abban, amit cselekszünk, nincs semmi igaztalanság, látom azt is, hogy abban van valami igaztalanság, amivé leszünk. Jó, hogyha ezt megtanulta az ember.

(Oscar Wilde: De profundis. Ford.: Mikes Lajos. Lampel R. [Wodianer F. és Fiai] R.T., é. n. 27.o.)

*

Magyar Katolikus Lexikon > A > antinomizmus

antinomizmus (gör. 'törvényellenesség'): a törvények jogosultságát elutasító magatartás.

*

A hét verse - Weöres Sándor: De profundis

"Szerelem és önvád, menekvés és halál: ezek a test gondolatai. Vajon el lehet-e felejteni őket? S ha igen, vajon a harcot, saját magunknak s a többi, egymásból élősködő teremtménynek kegyetlen önzését, a puszta lét iszonyatát ugyan ki törli le emlékezetünkről? Ezek a test és a költő utolsó kérdései" - Pilinszky írja ezt A test költészete című rádiós versösszeállításában, az utolsó vers, a De profundis elé. (Elhangzott: 1948-ban, a Magyar Rádióban.)

Én inkább nem beszélek, mellé mormolom a 130. zsoltárt.

De profundis

Bárhonnan is lettem, földre-űzve
ruhámból e lenti akol bűze
nem múlik soha.
Itt Istennek barma és virága
tolong egymás elevenét rágva,
szörnyű lakoma.

Jót aligha vártam, mégse hittem,
hogy ily nyomor zsúfolódik itten;
más csillag fia
ha egy percig kóstolna kínunkba,
mintha olvadt érc-özönbe hullna,
gőzzé omlana.

Kedvből búba, bánatból örömbe
lódulunk itt föl-le, föl-le, föl-le
óhatatlanul,
mint ki előtt megkínzása végett
váltogatnak, világost-sötétet,
míg megtébolyul.

Az ész itt az Észnek satnya fattya:
csak a dolgok héját tapogatja,
csontig sose jut.
Éber-álom félhomálya rajtunk,
így vesződjük mocsár-mélyi harcunk,
honnan nincs kiút:

hisz egymáson élősködve élünk,
más halálán életet cserélünk:
a föld rendje ez.
Testvér itt a kő, fa, állat, ember,
testvért eszem lucskos gyötrelemmel
s testvérem megesz.

Kóbor macska szívja csibe vérét:
ennek halálkínját, annak éhét
egyben szenvedem.
Sziklát zúznak, föld húsába törnek:
nem fáj az a kőnek, sem a földnek,
de fáj énnekem.

Hogyha bármit ölnek, engem ölnek,
minden kínja, keserve a földnek
rám-csap éhesen.
Lángba légy hull: én vergődöm ottan,
százszor halok minden pillanatban
s vége nincs sosem.

Léten túl is, ha szétnyílt a fátyol,
majd e világmélyi utazástól
reszketek, tudom.
Menny sem adhat már nekem nyugalmat:
Isten fénye közt is e siralmat
mindig jajgatom.

Weöres Sándor

guma 2019.02.27. 09:09:41

@Orica Középföldi:

remélem a szünetem után tele lesz olvasni valóval a blog :))))

ne hagyd unatkozni az ide benézőket :DDDD
rá is néztem mennyi látogatás volt itt:

9,385 visits since Jan 4, 2019

tehát ne lazsálj (te sem!)! :DDD
de a többiek is strapálhatnák magukat, egy kis szórakozásért, kikapcsolódásért.

Orica Középföldi 2019.02.27. 09:53:19

@guma:

Jó utat neked,és szép élményeket.
Gondolom, azzal nem fogsz találkozni, hogy a török nép Vonát élteti OV-val szemben:))

gazoló 2019.02.27. 12:02:54

@guma:

szépeket neked,várjuk a képeket:)

taga20 2019.03.02. 23:54:16

@gazoló: bakker binyiglis, te elárulod a margaritát?

nem látom a kommentedet, kábé fünf napja!:)

zenét és a mocskos szájú csajokat bírod? tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=hLSGM7hqz6U&list=RDhLSGM7hqz6U&start_radio=1

taga20 2019.03.03. 22:49:55

@gazoló: hallod haver, itt a feltámadás, de én hezitálok.

bakker, mennyi jó arc van, velem ellentétben:)

mjuzik!:)

www.youtube.com/watch?v=QCp7-6NQeKo&list=RDQCp7-6NQeKo&start_radio=1

és bazd meg itt ülök és gondolkodom

taga20 2019.03.03. 23:32:00

@gazoló: ja és utálok mindenkit, de főleg orikát, mer egy gyökér!:)

zene.

www.youtube.com/watch?v=AaM605kP3tU&start_radio=1&list=RDAaM605kP3tU

gazoló 2019.03.04. 04:14:22

@taga20:

már megint nem vagy szondapozitív és nem győzöl majd oricától bocsánatokat kérni,

a küldött zenéd viszont gyönyörű,te széltoló))

..........

www.youtube.com/watch?v=_gzo6Qe4SDg

gazoló 2019.03.04. 04:46:53

www.youtube.com/watch?v=LAlYlqedW18

Maradok

Maradok kirúgva, leharcolva
Marad a vendég, marad a kocsma
Maradnak sósak a könnyek, s a röghegyek
Legaljában a meredek emberek...
Maradok félve és megalkudva
Maradok tisztelettel, lehajolva
Itt ragadt életek - aki csak mehetett
Lefarcolt már, ugrott a fél telek
Maradok tollpihe a szélviharban
Maradok suttogás az őrült zajban
Marad a templom és marad a puszta
Marad a csaló, megint megúszta
Ki keres zsályát a mátrai réteken
Kinek az álma múlik a közérdeken
Sáros a kéz, ami a sorsot húzza
Aki nem látja, legalább haluzza
Mind eladtuk már
Mi elmozdítható
És most jön, ami nem
Koncolható...
Így megy ez az én kis falumban.
Maradok…

.......
a leendő hazatérőknek küldeném ezt a dalt szeretettel)

hvg.hu/gazdasag/20190301_100_ezer_kulfoldon_dolgozo_magyart_hozna_haza_Matolcsy

Orica Középföldi 2019.03.04. 13:23:17

Mennyi minden összegyűlt:))

*

Egyetértek.

Hont András

Nem és nem. A halála és az azt követő visszaemlékezések sem tudják kimondatni velem, hogy a magyar kultúra évszázados egyénisége távozott. Szerintem a táncdal mint kifejezés is önmagában alkalmas a tömegoszlatásra. Egy Kossuth-díjat viszont megérdemelt volna, ha már egy színésznek, keramikusnak vagy operaénekesnek gyakorlatilag automatikusan jár bizonyos életkor fölött, nem beszélve arról, hogy Bangó Margitnak és Ákosnak is van. Ez pedig remekmű, nálunk az összes gyerek kívülről fújja.

www.youtube.com/watch?v=i-zVikni77k

*

"sekkfejek."

Ez olyan a NER-nicktől, mintha taga még másnapos lett volna, vagy már korán reggel ivott:)

*

@gazoló:

" nem a méret a lényeg)"

Már hogyne lenne lényeg. Van amiből minél kisebbet, van amiből minél nagyobbat szeretnél.
Ha nincs méret, nincs semmi.

*

@taga20:

Igazán megnyugtató felismerés, hogy nem én vagyok szümtük:)
Mellékesen megjegyzem, gyökértelenül elég hányatott az élet, de tudom, te szimpla sértésnek szántad.
Nem vagyok jó céltábla. Viszont nem felejtek.

*

Ezzel el is jutottam a mai merítéshez.
Nem tudom mi történt, de valami érthetetlen oknál fogva néhányan rácuppantak a pszichológiára.
Mint említettem volt, ingoványos talaj.

Tibiatya írt egy érdekes elemzést a mesékről. Ha nem lenne ilyen buldog, - nem szerepelne minden posztjában a posztmodern kifejezés, aminek tartalmával ezer emberből max 3-5 van tisztában, ha zsigeri ellenállását el tudná engedni néhány, meglehetősen súlytalan kérdéssel kapcsolatban - akkor nem is lenne vitám.Azon túl persze, hogy megállni látszik nála az idő.

tibiatya.blogstar.hu/2019/03/03/a-feminizmus-nokepe-lealacsonyito-nem-a-kiralylanyos-meseke-/69710/

*

FAM írt egy egészen veszélyes szösszenetet. Elegyedik benne a tájékozatlanság, a baromság és az igazság.

...

Ha az iskolákban a sok felesleges szar helyett (na jó, mellett) némi önismeretet is tanítanának, az emberi elme legártalmasabb vírusa: az ideológia talán nem tudná agypuszító programját lefuttatni, s ezzel az állampolgárokat cinikus hatalommániások és/vagy elmebeteg bűnözők martalékává tenni.
Ha valaki tisztában lenne önmagával pszichológiai értelemben, rájönne, hogy az ideológia csupán saját nyomorának igazolása, szimbolizmusa, kivetítése. Minél hatékonyabb az ideológiai mákony, annál kevesebb az önismeret, és gyakorta olyan kevéssé rejtett problémákat is ideológiája szerves részévé tesz, amit rajta kívül szinte mindenki azonnal meglát.
Persze az önismeret kínos és kellemetlen igazságai elől a legkönnyebb az ideológiák narkotikumába menekülni, és a valósággal szembesítő önismeretet az idült ideológiabetegségben szenvedőkre oly jellemző összeesküvéselméletes-paranoiás módon ideológiai érveléssel hatástalanítani:
A pszichoanalízis zsidó mákony, amit azért találtak ki, hogy az árja, vagy keresztény népek erkölcsi igazságait kikezdjék, s ezzel a gójokat megzavarják és lealacsonyítsák.
A pszichoanalízis burzsoá áltudomány, ami az osztályöntudat helyett az egyén szubjektív szférájába tolja a konfliktusokat, s ezzel aláássa az osztályharcot, de ezt az áltudományt a szovjet pszichológia régen megcáfolta.
A pszichoanalízis szexista áltudomány, aminek célja a férfifelsőbbrendűség igazolása, s ezzel a patriarchátus fenntartása, de amit a gendertudományok már régen megcáfoltak.
S így tovább.
Az ideológiabetegek olyanok, mint az alkoholisták, akik remek indokokat gyártanak saját bajukhoz.
Az önismeret nem új, azt nem Freud találta ki. Szinte mindegyik nagyobb vallásnak van ilyen aspektusa, amit persze a bigottak ignoráltak és ha tehették, üldözték, lévén a hatalom és a nyomorult számára a vallás csakis ideológia lehet.

...

Konok hozzászólt:)

Te hallgatózol nálunk, basszus, ne is tagadd! Ma reggel vitatkoztunk pont azon az Ildivel, hogy áltudomány-e a pszichoanalízis. Mert hát szerintem persze, hogy az, persze Reich kivételével, aki konkrét zseni volt, én minden nap eltöltök egy órácskát az orgon-akksimban.

(Reich konkrétan nem volt százas élete végén.
hu.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Reich)

Martin Ethelwolf Péter Konok én Jung után szinkronicitásnak nevezném. De nem az a kérdés, hogy tudomány, hanem hogy szükséges. Mint rokona, a művészet. Az se tudomány

jaegtoer 2019.03.05. 04:46:02

Töredelmesen be kell vallanom, hogy mostanság a NER megváltásán dolgozom.
No, nem ezén, hanem amazén. Bár mindkettő menthetetlen, mégis az, amelyiken munkálkodok, még okozhat jót is, persze nem rendszer szinten, hanem csak a hátsó udvarban. Mintegy spontán keletkező hozzáadott érték, amolyan externália, ami kivételesen nem negatívumot hordoz.

A pszichomizo mizé-vel mindig is hadilábon álltam, nem lévén fix pontok, mint a 2+2, vagy a 3X3 egzakt mivolta.
A pszichológi alapjaiból reménytelenül jól vizsgáztam, ha úgy vesszük, hogy az elképesztően vékony, ám annál töményebb, sűrűbb könyv után (szerző a vizsgáztató), az alapvizsgán így kezdtem a tételemhez: -Tanár úr, töredelmesen be kell vallanom, hogyha valami, akkor ez a tárgy rajtam abszolút kívülálló tudomány, amellyel nagyon nem szeretnék közelebbi kapcsolatba kerülni, sem vizsgáltként, sem vizsgálóként, sem kívülállóként, mindazonáltal a tétel kérdéseire tudom, és meg is kísérlem elmondani a válaszokat, legalábbis ami vastagbetűs szedéssel van a könyvben nyomtatva. El is dadogtam valahogy (extrovertált, introvertált, szangvinikus, kolerikus, melankolikus, flegmatikus definícióit) majd azzal zártam: Talán furán kezdtem a felvezetést, azért azt még el kell mondanom, hogy azt a tanulságot vontam le az egész könyvből, ha már úgy érzem, hogy körülöttem mindenki hülye, akkor elkezdek vizsgálódni, hogy minden látszat ellenére hátha mégis velem van a baj.
Tanár úr: Tanulságos következtetés, az elmondottakkal együtt ennyi nekem már elégséges, ha egyetért velem, nem vegzálnám a közepesért. Nagyon egyetértettem.

Nos ez az előzmény is hozzájárul ahhoz, hogy kérlelhetetlen következetességgel igyekezzek távol tartani magam a pszicho-dolgoktól.
A boldogtalan embereket mindazonáltal hamar beazonosítom..., vagy legalábbis úgy vélem. És bár a vélelem fontos, nem fontoskodok vele, vagy hivatkozva, vagy kijelentve, mert van az úgy, hogy úgy vélem, nem tudom mit véljek. Persze a kivételek, azok kivételek.

Mindazonáltal az előbbiek összessége sem tart vissza attól, hogy úgy véljem, ebben az országban sokasodnak az 'esetek'.

Orica Középföldi 2019.03.05. 08:22:31

@jaegtoer:

"Az uniós biztos szerint még soha nem volt ennyire labilis alatta a szék."

magyarnarancs.hu/belpol/navracsics-remeli-nem-gondoljak-rola-hogy-tamadja-magyarorszagot-117795

Na, ez a pali egy igazi esettanulmány lehetne a gyávaság elemzésénél.

jaegtoer 2019.03.05. 09:12:19

@Orica Középföldi:

Ami azt illeti, hajladozik rendesen.

taga20 2019.03.06. 16:59:35

@Orica Középföldi:

természetesen annak szántam, de nem volt öncélú.

erre a kommentedre reagáltam. nem tudtam mire vélni.

"Ha itt ilyen a látogatottság, lassan elköszönök ettől a blogtól is.
Sajnálom."

de ahogy látom, megértettél:)

guma 2019.03.08. 18:50:24

@NER:

kedvesem! ez nem homokozó máshol maszturbálj!
süti beállítások módosítása