He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Spanyol ízek

2014.09.27. 08:06 guma

Galíciai töltött tésztagalíciai-töltött-tészta.jpg

Hozzávalók:

Tészta - 5 dkg élesztő, 2,5 dl langyos víz, 1 kiskanál cukor, fél kg liszt, fél dl olaj, 2 kiskanál só.

Töltelék – 3 közepes hagyma, 2 paradicsom, 1 paprika, 3 gerezd fokhagyma, 4 tengeri halfilé, 1 konzerv tonhal, 1 konzerv szardínia, petrezselyem, 10 dkg zöld olívabogyó, só, bors, olaj, 1 felvert tojás.

Elkészítés:

A lisztet egy tálba öntöm, közepébe mélyedést készítek, beleteszem az élesztőt, a cukrot, a sót, majd beleöntöm a langyos vizet. Puha tésztát készítek, a végén beledolgozom az olajat is. Meleg helyen egy órát kelesztem, közben elkészítem a tölteléket: a hagymát megdinsztelem és rádobom a kockára vágott zöldségeket, a zúzott fokhagymát, a kockára vágott halfilét és a tonhalat. Pár percig párolom, majd petrezselyemzölddel ízesítem és hagyom kihűlni.

Ha a tészta megkelt, kettéveszem, az egyik felét kinyújtom és zsírozott, lisztezett magas peremű tepsibe, porcelántálba fektetem, hogy túlérjen a peremén. A szardíniák gerincét eltávolítom, egyesével a tésztára fektetem. Ráöntöm a zöldséges halmixet, majd beborítom a tészta másik felével, a szélét összenyomkodom, hogy összezáródjon. A felvert tojással megkenem, néhány helyen beleszúrom a kést a tetejébe, sütőben aranybarnára sütöm.

Zöldséges tonhaltorta

1 kg fagyasztott zöldség (franciasaláta keverék vagy mexikói keverék)

fél dl olívaolaj

fél dl almaecet

1 csésze majonéz

1 tubus krémsajt/turistasajt

1 tonhalkonzerv

1 zacskó zselatinpor

Elkészítés:

A fagyasztott zöldségeket roppanósra megpárolom sóval ízesítve, az olívaolajjal együtt. A majonézt, krémsajtot, ecetet és a tonhalat összekeverem, ha a tonhal nagyon darabos, botturmixszal pépesítem. Sóval, borssal, almaecettel ízesítem. Ha a zöldségek kihűltek, elvegyítem a tonhalas masszával. A zselatint a csomagoláson található instrukció szerinti mennyiségű vízzel felfőzöm, kevergetés közben hagyom hűlni, ha már langyos, a zöldséges masszához keverem, jól elvegyítem. Vizezett tortaformába öntöm, legalább két órán át hűtőszekrényben dermesztem. Kitűnő kísérő a hideg sonkatálhoz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr326624267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása