A Bankmonitor felmérése szerint: Lassan tényleg csak az internet számít
Jelentősen változik, hogy mit használunk bankoláshoz. Az már rég nem téma, hogy egy banknak van-e internetes felülete és úgy tűnik, az is egyre kevésbé, hogy használjuk-e. Közel 80% negyedévente vagy annál is ritkábban látogatja bankjának egy-egy fiókját. Ezzel szemben 50% hetente többször is belép az internetbanki felületre.
Az internetbankok térnyerése érthető: ez az a felület, ahol gyorsabban, egyszerűbben és olcsóbban végezhetjük banki ügyeinket. Ezért is van jelentősége a mobilinternetes alkalmazásoknak is. Az okostelefonok révén még rugalmasabban és gyorsabban indíthatunk például átutalást vagy kezelhetünk bankbetétet.
Készítettünk egy internetbanki felmérést a Bankmonitor.hu felhasználói körében. Több mint fél ezer kitöltő válaszolt 7 kérdésünkre és az eredmények se maradtak el. Közel 50% használna valamilyen pénzügyi tervező programot és az okostelefonra telepíthető internetbanki alkalmazásra is nagy szükség lenne. Utóbbi a vizsgált 11 bankból mindössze háromnál van, komoly háztartási kalkulátorral pedig sehol nem találkozhatunk. Az internetbankokról a design, a kezelhetőség és az elérhető funkciók alapján kértünk értékelést: legjobban az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen internetes felülete teljesített. Május első két hetében közzé tettünk egy kérdéssort a Bankmonitor.hu-n. A 7 kérdésben rákérdeztünk az általatok használt internetbankra, mobil applikációra és néhány más szolgáltatásra is. Május közepéig 660 válasz érkezett kifejezetten drasztikus eredményekkel.
Összesítve kiderült, hogy a legelégedettebbek az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen Bank internetes alkalmazásának használói. Ehhez 11 bank internetbankjának értékelését vettük alapul. A kérdésekben a saját bank felületét design, kezelhetőség és funkciók szerint kellett értékelni egy ötös skálán. Ötös pontszámot az adott egy-egy tulajdonságra, aki nagyon jónak találta az internetbanki felületet abban a kategóriában.
Az MKB Bank és az OTP Bank mindhárom kategóriában dobogós lett, míg a Raiffeisen két kategóriában került fel a képzeletbeli pódiumra. Az egyedüli változatosságot az jelentette, hogy az elérhető funkciókban a CIB Bank lett a harmadik a két etalon mögött. A dobogós helyezettek mindenesetre valóban kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, hiszen az OTP Bank (meglepő, hiszen általában a kis bankok tudnak innovatívak lenni) és az MKB Bank az, aki ábrát vagy diagramot is használ a pénzügyek megjelenítésére. (Az Erste Bank internetbankja a 2013. május 21-i képet tükrözi - azóta az internetbanki felület megújult a banknál.)