He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

szép kilátások...

2012.05.07. 10:25 guma

Talán az ország gazdasági helyzetével kellene foglalkozni szerintem és nem végig tarhálni világot és közben behajthatatlan szintű bírságokat meg mérhetetlen mennyiségű új adókat kivetni. Különben nagyon időszerű Demján mondata: a szegénység motivál! Tehát qrva gyorsan szegényé kell tenni vezetőinket népszavazással államosítani (most nagy divat úgy is) minden vagyonukat, ha valamire jutni akarunk - szerintem... Mert:

Mi lehetünk Európa szegényháza 

 "A leszakadásunk különösen szembeötlő, ha azt nézzük, melyik országnak milyen mértékű felzárkózást sikerült felmutatnia 2002 óta. A vásárlóerő-paritáson számított egy főre jutó GDP-nk mindössze 2,7 százalékkal került közelebb az EU átlagához, ennek jó részét is letudtuk az időszak elején. Az alábbi ábrán látható, hogy a legtöbb ország ennek sokszorosával tudott előrelépni.

Ennek következtében mára már az EU-tagok közül csak a bolgárok, a románok és a lettek esetében láthatunk a magyarnál kisebb egy főre eső számokat, ám ha a növekedési kilátásaink nem javulnak, akkor Lettország is néhány év alatt utolérhet minket. Ez esetben viszont csak úgy kerülhetjük el a "szegénységi dobogó" harmadik fokára kerülést, ha az időközben EU-taggá váló horvátok nem előznek meg minket.

Alaposan megbolygatta az európai uniós országok közötti fejlettségi sorrendet a válság. A PIIGS országok lassan a 2004-től csatlakozott kelet-közép-európai országok szintjére csúsznak vissza. Ezt a folyamatot az is segíti, hogy a térség konvergenciája összességében nem torpant meg. A fájdalmas kivételt Magyarország jelenti: az Európai Unióban már csak három olyan ország van, amelyik egy főre jutó GDP-ben elmarad tőlünk.

Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat a válság óta nem tesz közzé előrejelzéseket a tagországok GDP-jére (sőt, még a 2011-es számok is hiányosak), de az Európai Bizottság égisze alatt működő Ameco adatbázisban 2013-ig találhatunk előrejelzéseket. Ebből kiderül: a vásárlóerő-paritáson számolt egy főre jutó GDP tekintetében jelentős változások történtek az elmúlt bő egy évtizedben.

Lecsúszóban a PIIGS-ek

Az egyik leglátványosabb jelenség a PIIGS-országok vesszőfutása, ami nem is a válsággal kezdődött, hanem már jóval korábban. Olaszország a 90-es évek elején még fejlettebb volt, mint az akkori EU15 átlaga, mára viszont a számos fejletlenebb országgal "felhígult" EU27 átlagát sem éri el az egy főre jutó GDP. A portugálok az elmúlt húsz évben ugyan nem estek vissza, de viszonylagos elmaradottságuk ellenére sem tudtak felzárkózási pályára állni, az eurózónába való belépés is inkább rontott, mintsem javított a helyzetükön.

A görögöknél is már a 2000-es évek elején elakadt a konvergencia. Esetükben azonban a fő gond az volt, hogy a pozíciójuk stabilitását is csak fenntarthatatlan eszközökkel voltak képesek ideig-óráig biztosítani. A válság alaposan visszavetette az egy főre jutó GDP-t, aminek következtében újra "összezárnak" Portugáliával. Még egy ilyen összeérés figyelhető meg: a spanyolok lassú konvergenciája következtében a válság éveire fejlettségben utolérték a süllyedő olaszokat. Igaz, a spanyol válság még mindig mélyülőben van, ezért itt a jövő még a szokásosnál is bizonytalanabb.

Tulajdonképpen az írek voltak az egyetlenek, ahol egy valóban rendkívül dinamikus növekedést rombolt le súlyosan a válság. Persze az ingatlanár- és hitelbuborék miatt itt sem volt fenntartható a gazdasági növekedés. A nagy gazdasági visszaesés ellenére az íreknek nem tűntek el a 80-as évek eredményei. Ma még mindig nagyobb az előnyük a többi periféria-országgal szemben, mint a 90-es évek elején. A szigetország kilátásainak megítélése nagyon ellentmondásos. Egyes szakértők szerint jó úton járnak, és hamarosan újra dinamikus bővülést láthatunk majd, mások szerint a növekedési potenciál is sokat sérült, illetve még óriási költségvetési kiigazítási igénnyel néznek szembe.

Feltör Kelet-Közép-Európa

A régi periféria-országokkal ellentétben a visegrádi régió a 2000-es években gyors felzárkózást mutatott. Sőt, mára már szinte teljesen eltűnt a 2004-ben csatlakozott országok "különállósága". Észtország a portugálokkal csaknem azonos fejlettségi szinten van, a már a görögök felé közelítő Szlovákia pedig meg is előzi a luzitánokat. A görögök előtt találhatjuk a cseheket és a szlovéneket, de a két kis sziget, Málta és Ciprus is magasabb egy főre jutó GDP-vel rendelkezik.

Az előtörésben fontos szerepet játszik az is, hogy a konvergenciát nem mindenhol törte derékba a válság. A szlovákok és a lengyelek felzárkózása töretlen, a csehek és a szlovének visszaesése pedig már viszonylag magas bázisról történt. A kivételt Magyarország jelenti: hazánkat az utóbbi években megelőzte Észtország, Szlovákia és Lengyelország, az idén Litvánia is beér minket, a 2013-tól EU-tag Horvátországgal szembeni korábbi előnyünkből alig maradt valami."

forrás :  http://www.portfolio.hu/gazdasag/mi_lehetunk_europa_szegenyhaza.166764.html

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr944492694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.05.07. 11:20:02

Máris el el lehet kezdeni legyártatni (Kínában, persze, hol máshol, ott még dolgoznak:-D az emberek) a Szegénységi Bizonyítványt.

Konkrétan is és átvitt értelemben is.

Konkrét értelemben mi, a nép kapnánk belőle egye-egy példányt, a szónak átvitt értelmében meg hazug, tolvaj, hazaáruló-kiárúsító politikai "elitünket" illetné egy-egy példánya...

Mert amit itt 2/3-dal, 2 év alatt műveltek, az bizony méltó egy Szegénységi Bizonyítványra!!!

Ayuamarca 2012.05.07. 11:54:00

@Donna-CatOnAHotTinRoof: ez 22 év megfeszített kemény hazaárulása volt mindegyik kormány részéről, nem csak a Fizesst kell szidni.

Guma, ebben a pillanatban másoltam ki a cikket, hogy feltegyem ide :D

Conv. 2012.05.07. 16:13:59

indavideo.hu/video/Hamburger_menu_kizarolag_porbol

a durva, hogy azt hiszed a mekis nem így készül :)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.05.07. 17:04:41

@Ayuamarca: Nem vagyok naív:-)

22 évnyi megfeszített munka kellett ahhoz, hogy a mai állapotok létrejöjjenek.

A célkitűzéstől függ: szép eredményeket értek el (akkor a megbízójuk, strómanjuk is fizet nekik munkájukért mint a köles), vagy "szép" eredményeket értek el, még Rákosi is irigyelné, hogy már a "pallásöprésnél" tartunk...

Szóval szép munka volt, fiúk, a 22 év.

Az külön szép teljesítmény, hogy megetettétek velünk a hősies rendszerváltás dajkameséjét...

Istenem, hány évig hittem magam is az esti mesének...

Hogy eljöjjön a nap, amikor éppen Orbán királysága józanítson ki: ne higgy senkinek, csak nézd a kezüket, illúzió az egész...

Gyurcsányt kártékony, exhibicionista pojácának tartottam.

Orbántól viszont még neki is volna tanulnivalója, a nemzeti trükköt senki nem tudta kijátszani úgy istenigazándiból, mint épp Orbán...

Sok hülye még mindig hiszi, hogy Orbán tényleg szuverén magyar Magyarországot akar.
Jó illuzionista: ingyér' is odaad bennünket szőröstől-bőröstül gazdáinak, csak a hatalomban maradhasson.

guma 2012.05.07. 17:51:11

@Conv.: rosszul leszek!
ez nem csak játéknak készül? tudod főzök a játékkonyhában..

az előzőről pedig: na látod idevezet a gátlástalan ügyeskedés - mindenből kiforgatni mindenkit, haveri vagy hivatali segítséggel!
Jézusom!
amikor (ahogy) lezsák megszerezte a szomszéd földet, már akkor előre vetítette ezen játékokat.
mindent mindig kipróbálnak kicsibe...

guma 2012.05.07. 18:06:43

@Ayuamarca: :DDDDDDD
csak azért mert melózol és ott a pici is neked, tehát nem volt nehéz megelőzni téged! :)

és igen: mindenkit szidok! de ez már nem elég...

@Donna-CatOnAHotTinRoof: sokáig gondoltuk, hogy nincs nála kártékonyabb, mert qrva "jó" propagandája volt!

aztán kiderül számomra legalábbis, hogy nem szabad feladnom megérzéseim, tapasztalatom.

mert mindig is vallottam az az ember gonosz aki hatalom mániásan önfejű és a világot uralma alá akarja hajtani a világot és ehhez se embert se törvényt nem tisztel!

Conv. 2012.05.07. 18:20:09

@guma: de :) ez ilyen sütős-főzős játék gyerekeknek, csak nem gyurmából, hanem valódi, megehető-iható cuccból :)

Conv. 2012.05.07. 18:31:30

@Donna-CatOnAHotTinRoof: @guma: ez nagyjából pénzfeldobás kategóriában dőlt el, hogy feri vagy viki melyik szerepet játssza el.
nem különb egyik sem a másiknál, akik azt hiszik, hogy akár csak személyes jellemvonások terén különbség van köztük, azok szellemi kapacitását nem túl sokra tartom.
no, de hát ők a rájuk szavazó polgárok. vannak szép számmal.

azokat a nyomorultakat akik meg a gordonkára hiszik, hogy maga játszotta a zenét, és nem kezelte senki a vonóját ugyanezek közül, még a fentieknél is nagyobb idiótának tartom, mint azokat akik a szdsz2-nek bedőltek.

Horizont 2012.05.07. 18:34:57

@guma: Hát én halálra röhögtem magam, de csak azért, mert ez kéne nekem és tuti leadnék jó pár kilót (nem ártana:D) mert mire megcsinálnám ezeket a kis kupacokat éhen halnék vagy elmenne a kedvem a végére. Mondjuk a mérete kéne- ha elég lenne:DDDDD

Horizont 2012.05.07. 18:36:52

@Conv.: De ha okosak leszünk és nem dőlünk be senkinek se, akkor megkapjuk azokat akiknek bedőlnek mások:)Újabb 4 év az életünkből!Pocsékba....

Conv. 2012.05.07. 18:51:06

@Horizont:

a hülyékkel nem tudsz mit kezdeni. csak magaddal.
ha veszteni valód nincs, akkor lépni kell.
más előnye sincs az uniós tagságnak, csak ennyi, akkor hagyod itt a szart amikor akarod.

tudom, vannak akiknek nincs nyelvtudás, nincs képzettség, nincs szándék a "hazát" elhagyni.
a baj, hogy ezzel a háttérrel, a világon nincs olyan társadalmi berendezkedés, ahol jobb lenne nekik mint itt... talán csak szaud-arábiában. ha nem vagy nő. mert, ha igen, akkor ott sem.

ha a családban van egy fiatal, aki képes helytállni egy teljesítményorientált és kompetencia alapú gazdasági modellben ami a nyugaté, akkor annak lépnie kell és ha van családi összetartás benne, akkor megalapozni a költözést.
ha még ezen lehetőség birtokában sem lép valaki, mert úgy érzi még mindig van vesztenivalója, az maradjon... de ne siránkozzon, hogy nem lehet mit csinálni.

ha pedig valaki nemzettudatból a nyomorban is maradni akar és változtatni, az érje el, hogy ne az idióták szavazata számítson a választáson. valszeg sokakat hazacsalna ez.

Horizont 2012.05.07. 18:59:39

@Conv.: Az a baj, hogy te mindig csak feketén-fehéren és KŐKEMÉNYEN fogalmazol és érzel és meg vagy győződve, hogy csak az a helyes. Árnyalatok vannak kedves Conv:)Nem csak sötétek:)

guma 2012.05.07. 19:11:40

@Horizont: hogy is mondjam : képzeld nem fogynék! :(((

most találták meg mitől híztam 14 hónap alatt 11 kg-t.
(én mérni sem mértem csak mondtam itt is, hogy jönnek a kilók - hát pajzsmirigy alul müxik.
na az élettől is elment a kedvem, mert ez az orvoshoz járás kikészít, azonkívül ez is az egyik tünete a sok mellett...)

Horizont 2012.05.07. 19:13:46

@guma: Óhhh szegénykém! 11 kg? Elég sok! A pajzsmirigy meg elég kacifántos dolgokat tud okozni ha nem működik jól. Rakasd rendbe:))

guma 2012.05.07. 19:18:57

@Conv.: nagyon szeretem (nem vicc!) kemény odamondó szöveged.
de van az az eset amikor ez nem jön be és nálam a gonoszsággal párosuló hatalomvágy mindent romboló személyi kultusszal párosulva brutális erőszak a lelkeken is.

igen el lehet és a szívem szakad meg: el kell menni...
de ezt már ledumáltuk és nem ismétlem csak ezt: sajnálom, hogy itt tartunk!

Conv. 2012.05.07. 19:22:42

@Horizont: azt hiszem ezt magyaráztam én is.

ha valaki panaszkodik, tegyen a panasza oka ellen, mert vannak lehetőségek, nem olyan a világ, hogy csak a panasz a lehetőség.

vagy te mire gondoltál kedves Horizont, mi az amit én fekete-fehéren látok, pedig nem úgy van?

a kőkemény fogalmazásnak egyetlen oka van:

így gondolom az alapján, amit látok a világból. Nem kérdőjeleket és elveszettséget vizionálok, hanem a tények alapján, igazolt következtetéseket mondok, ahol lehet lehetőségeket vázolva, de a lehetőségeket is a tények talaján kezelve.

az én kommunikációs filozófiám schopenhaueri etikai alapjai, amit te fekete-fehérnek és kőkeménynek látsz:

- az ember tehet, amit akar, de nem akarhat úgy, ahogy neki tetszik. (a világhoz idomulva kell meghatározni céljaid, nem besértődni azon, ha a világ nem egyezik a céljaiddal)

- az ítéljen aki már több vitát megvívott a kérdésben (sokat gondolkodtál a dolgon, összeszedetten tudsz mellette érvelni)

- ítéletet az mondjon aki átélte ítéletének eredményét, de legalább látta azt (benne él akár ő maga, vagy napi tapasztalata van róla)

- aki azt akarja, hogy ítélete hitelre találjon, mondja ki azt hidegen és indulat nélkül

- az ember a saját akaratának a foglya.

- egy probléma három fázison megy keresztül, mire elismerik valósként. először fellengzősen, nevetségesen hat, azután harcolnak ellene, végül magától értetődőnek tartják. (amikor szembesítik az embert azzal, saját maga a probléma forrása)

és a válaszom, schopenhauernél maradva arra, amit most gondolsz:
- a szerénység közepes tehetségeknél puszta becsületesség, nagy talentumoknál képmutatás.

guma 2012.05.07. 19:26:39

@Horizont: még az sem akasztana ki, de teljesen "leültem" fizikailag is...
van hogy napokat ki sem mozdulok, és semmivel nem haladok...
rám jön pár perc akkor összedobálom az admint és máshoz már kedvem sincs (esetleg filmezek, vagy alszom DDD)

Horizont 2012.05.07. 19:46:22

@guma: Na ezt nem szabad hagyni, tessék összekapni magad!!!!Mi az, hogy napokig ki sem mozdulsz???? Ne viccelj már Margaríta!!?Ne szuggeráld magadnak a bajt, mert ott is lesz! Nem elhagyni magad, én gyógyszerellenes vagyok, de biztos van az alulműködésre gyógyszer. És rendbe jössz!
Anyósom aki 76 éves és nagyon jó karban lévő hölgy, 6. hete kórházban van, 2 hétig speciális intenzíven a Szt. Imrében, mert elkapta az agyhártyagyulladást, lélegeztetőgép, nem tudták felébreszteni, most meg a csodájára járnak az orvosok, nem hisznek a szemüknek, hogy valaki ebből így kijött ebből. Ma átvitték a rehabra és egy picit nagyot hall az egyik fülére.Ja és közben elkapta a calici vírust is bónusznak. Na csak vigasztalásnak írtam:))

Horizont 2012.05.07. 19:59:20

@Conv.:A schopenhaueri etikát nem ismertem bevallom.Én már csak ilyen egyszerű lélek vagyok élek bele az életbe csak úgy:) És ez az etika neked azt sugallja, hogy nyersen fogalmazz bántsd meg a másikat, nézd hülyének ha rendes ember is (mint én??)oszd ki, oktasd ki??!!

"vagy te mire gondoltál kedves Horizont, mi az amit én fekete-fehéren látok, pedig nem úgy van?

Én ezt nem mondom, a te szemszögedből igazad van, magadnak hiszel is, de arra szerettem volna felhívni a figyelmed, hogy vannak árnyalatok is. Más ember más élet. Nem a tiéd. Ez tény!
Azt írod: "ha veszteni valód nincs, akkor lépni kell." Az én veszteni valómat lehet, hogy te leszarod.És már ki is jelented, hogy ne siránkozzon aki marad!
Időnként kivered a biztosítékomat. Én is biztos a tiédet. Az élet már csak ilyen ha két ember beszélget és más a véleményük sok mindenről!!

Megnéztem ezt a schopenhaueri etikát.Van ami jó benne és még én is úgy élek (tudatlanul) de ezzel nem értek egyet:
"Az emberi élet cél nélküli, szenvedés: „Az élet nem arra való, hogy élvezzük, hanem hogy átessünk rajta és befejezzük”." Ezzel is azonosulsz?

guma 2012.05.07. 20:09:26

@Horizont: áááááááááá! :)

nincs vész, csak a kedvem veszett el...
leengedtem!

Horizont 2012.05.07. 20:23:50

@guma:
Ja???? Az nekem is szokott!
Keress, találj, töltődj:)))

guma 2012.05.07. 20:26:24

@Horizont: jaj, lemaradt: anyósodnak jobbulást kívánok! :)

a kis eszmefuttatásotok meg szenzációs.

te is mint én az élet sava borsát érzelmi alapon közelíted meg.
míg @Conv.: macsó racionális elveket követ, de valahol ő is tudja: a szerénység közepes tehetségű, pusztán becsületes emberek többségével ez az ország valóban virágozna.

szerintem nem személyeskedik, amikor átmegy "viperába" csak nem akar szerénynek látszani amikor vitathatatlanul egy talentum. :)
DDDDDDDD

Conv. 2012.05.07. 20:45:49

@Horizont:
"Az én veszteni valómat lehet, hogy te leszarod. És már ki is jelented, hogy ne siránkozzon aki marad!"

nem. nem szarom le. nem is értem honnan veszed. mindenkinek más az érték. ha neked olyan ami nekem nem, attól az még olyan érték, aminek elvesztését nem szeretnéd.
erről szól amit írtam; ha nincs vesztenivalód lépj.
nem arról, hogy kinek mi vagy hogy kevesebb az egyik mint a másik. ezt én nem dönthetem el, és még csak véleményezni sem szándékozom.
mindenki magának dönti el van -e vesztenivalója és az mekkora.

bazzeg :))))), nem tudom, hol nézted meg a schopenhaueri etika mibenlétét, (attól tartok wikipédiát használsz)de ez az idézet nem az filozófiai etikájának része, hanem annak kialakulásának magyarázata:
"Az élet nem arra való, hogy élvezzük, hanem hogy átessünk rajta és befejezzük"
Schopenhauer tanait szó szerint elfogadni szinte képtelenség... nagyjából, mint minden filozófusát.

természetesen az életről mint fogalomról, nem pedig személyes életpályáról van szó.
az életnek a földön nincs célja, ez csupán egy folyamat, mely része föld egyéb folyamatainak s a folyamat vége is elkerülhetetlen. ne személyesítsük meg az életet, ne nézzünk rá mint teremtés eredményére, aminek célja, hogy az ember élvezze az életet és boldog legyen istenét imádva.
nincs rá befolyásunk. ahogyan írja a fenti mondat értelmezésében is: csak egy velünk született tévedés van: azt hinni, azért élünk, hogy boldogok legyünk.

a személyes élet minősége sem az élvezettől függ, hanem attól, miként éljük meg. (az élet minőségét miként a filozófia és etika általában, úgy schopenhauer sem az élvezetek halmozásában, a személyes élet élvezetében, hanem az értékteremtésben látja) Ez pedig a megismerés útján megy. előbb megismerünk, aztán ezen ismeret elfogadása után akar, cselekszik. nem pedig előbb akar, cselekszik és utána ismer meg, és fogad el az életből tényeket.
ezértt írtam: "a világhoz idomulva kell meghatározni céljaid, nem besértődni azon, ha a világ nem egyezik a céljaiddal"
ez az amivel az emberek nincsenek tisztában, ezért panaszkodnak, sajnálják/sajnáltatják magukat... ahelyett, hogy cselekednének.

"És ez az etika neked azt sugallja, hogy nyersen fogalmazz bántsd meg a másikat, nézd hülyének ha rendes ember is (mint én??)oszd ki, oktasd ki??!!"

maradok schopenhauernél a válasszal:
"a legtöbb ember annyira szubjektív, hogy voltaképen semmi más sem érdekli, csakis ő maga...
...mindent így lát, mindent magáénak vesz, nem tud külső szemlélőként gondolkodni, és objektív, tényszerű döntésre jutni, szubjektumok határozzák meg életét."

nem áll szándékomban bántani és nem is rólad beszéltem, gondolkodj el azon, miért gondoltad, hogy egyáltalán elgondolkodtam neked mi lehet a vesztenivalód, mikor azt mondtam, ha valakinek nincs vesztenivalója, lépjen, miért gondoltad, hogy én bármilyen szinten értékítéletet mondanék a vesztenivalódról?
gondolkodj el, egy ilyen egyszerű, személytelen tényt, hogy, ha valakinek nincs vesztenivalója, az lépjen, ha nem teszik neki amiben él, miként tudtál személyessé tenni és besértődni rajta?

hogy a bánatos faszomban tudtál ebbe, hogy, "ha valakinek nincs vesztenivalója" olyan gondolkodást belevinni, hogy "vannak árnyalatok, más ember, más élet"?
bazzeg, ott van: nincs vesztenivalója.
ez hogy lehet árnyalat? ha nincs akkor nincs.
tökmindegy milyen ember, milyen élettel, ha nincs vesztenivalója, akkor nincs.

Biztosan nem az a nagy büdös helyzet állt fel, hogy kezded felismerni, a saját felelősséged és cselekvéshiányod a témában, csak éppen a dühöt amit okoz ez a felsimerés, nem tudod kezelni és máson próbálod levezetni, védekezésként logikátlan és felesleges támadásokba lovallva magad?

ahogyan írtam:
"egy probléma három fázison megy keresztül, mire elismerik valósként. először fellengzősen, nevetségesen hat, azután harcolnak ellene, végül magától értetődőnek tartják. (amikor szembesítik az embert azzal, saját maga a probléma forrása)"

hidd el, akkor tudod megoldani a problémát, ha látod és elismered, hogy létezik.

Conv. 2012.05.07. 20:54:43

@guma:
"- a szerénység közepes tehetségeknél puszta becsületesség, nagy talentumoknál képmutatás."

neked is mondom:
Schopenhauer tanait szó szerint elfogadni szinte képtelenség... nagyjából, mint minden filozófusát.

az idézett részletnek filozófiai vetülete van, nem személyes.

...bár ha személyessé tesszük, akkor is helytálló

guma 2012.05.07. 21:15:17

@Conv.: bocsánat fenség :)
megkövetem!

játék a szavakkal - tőlem most csak ennyi telt. DDD
akkor is ha valóban helytálló, kínálta "magát"...

Conv. 2012.05.07. 21:25:10

@guma: OK, csak már félek, nehogy valaki megsértődjön, félreértve a dolgokat, és megkeverve a filozófiai vonalát (az átlagos ne erőltesse cselekedetét, a kiemelkedőnek viszont kötelessége az a fejlődés érdekében)személyesnek gondolva úgy gondolja, azt mondom; kussoljon.

Conv. 2012.05.07. 21:40:01

@miről van itt nagybasz0: :))))) igaz, attól jobban látja az ember az életet :)

guma 2012.05.08. 09:40:21

@Conv.: DDDDDDDDDDDDD

na ja! Te meg a félelem. :)))))

bandika gazdája 2012.05.08. 12:50:13

@Conv.: Mondanék neked valamit! Ugye nem akarsz azzal megetetni, hogy te egy olyan kemény tökös macsó férfi vagy (minden bizonnyal az egyébként) akinek 5 gyerekkel nincs semmi vesztenivalója, vagy nincsenek érzelmei. Nem akarok ebbe jobban belemenni, de igen, lelépni innét igeneis érzelmi kérdés IS! És ha azt mondom föleg az, aligha tévedek. Itt megoldást én belátható időn belül nem látok (belátható időn kívül meg már nem is érdemes látni). Rég nem lennél te már itt, ha nem lenne ez érzelmi kérdés. És most tekintsünk el attól, hogy egy bizonyos kor után hová a bánatba mehetne már valaki, és most arról ne is beszéljünk, hogy lassan kifúj a "lelépek" lehetőség is, mert betelnek a távoli munkahelyek is - cseppet sem szeretett - bevándorlókkal. Nem tudom mi a megoldás ha van egyáltalán (szerintem nincs) rosszkor rossz helyen születtünk (és éltünk) EZ VAN. B...hatjuk. És akinek van gyereke sajnos az is! Nem valami szívderítő konklúzió, az bztos. :(

Conv. 2012.05.08. 13:02:47

@bandika gazdája:

én már léptem, nem is értem ezt a megetetős baromságot.

érzelmi kérdés is lépni, igen.
döntse el az ember, ha lép akkor veszít többet, vagy ha nem lép semmit.
ha akkor veszít többet, ha lép, akkor nincs mese, neki ez így legjobb ahogyan él.

senki helyett nem dönthetek, de azt elvárhatom, hogy döntsön, és ha döntött cselekedjen, ha nem tetszik neki valami, és ne másokat okoljon a saját tehetetlensége miatt.
Ez nagyjából egyenértékű a vallással. istenke így akarta => nekem nem hagynak semmit a szemetek.
lófaszt. mindenki saját magáért felel.
ha lépni akar lépjen, ha nem akar, akkor meg ne siránkozzon, hogy neki rossz.
én ettől tudok falnak menni, ha valaki jajgat és baszik tenni ellene.

bandika gazdája 2012.05.08. 13:26:46

@Conv.: Hát akár igazad is lehetne, csak elfelejted azt a csekély apróságot, hogy van aki ilyen-olyan okok miatt nem léphet! És most arról ne is beszéljünk, aki már öreg hozzá! :)
Egyébként igyekezzél, mert minél öregebb valaki, annál jobban játszanak az érzelmi okok! Jó, tudom, te már döntöttél! :)

Conv. 2012.05.08. 13:35:40

az ilyen-olyan okok a saját döntésének eredményei?
ha igen, akkor semmi oka panaszra.

nemhogy döntöttem, cselekedtem még tavaly.

bandika gazdája 2012.05.08. 13:37:12

@Conv.: Tudom, hogy mit gondolsz erről, de akkor is elmondom. Mostanában egyre-másra kerülnek elő a Facebookon 30-40 éve nem látott ismerősök, rokonok, barátok. Olyanok is, akik itthon le sem szartak. (Mondjuk én sem őket.) Szerinted miért? Van mit enni nekik, nem tőlem várják. Csakhát ... Ott ők idegenek. Nincsenek gyerekkori ismerősök, barátok. Sőt nemcsak gyerekkori, semmilyen barátok, ismerősök, rokonok. Amíg kéznél voltak, nem volt fontos. (Nekem most sem az.) Ne hidd (vagy hidd ha akarod), hogy a világ csak racionalitásból áll! De ha te másmilyen vagy csak rajta! Arra azért ügyelj, hogy a gyerekeket mibe viszed bele! Mert azért Te felelsz! (Azért szeretlek. Az a jó a világban, hogy olyanokat is tudunk szeretni, akikkel egy cseppet sem értünk egyet!)

bandika gazdája 2012.05.08. 13:45:43

@Conv.: Nagyon fogsz útálni, ha azt mondom, hogy MEGFUTAMODÁS?!

Conv. 2012.05.08. 14:01:11

@bandika gazdája:

a facebookon azért kerülnek elő, mert az arra van.
amíg nem volt, nem tudtak előkerülni :)

Conv. 2012.05.08. 14:02:56

@bandika gazdája: mibe vinném bele a gyerekeket? :) ne őrjíts már meg :)

bandika gazdája 2012.05.08. 14:05:48

@Conv.: Amegfutamodás az, hogy lelécelni a legkönnyebb!

bandika gazdája 2012.05.08. 14:07:11

@Conv.: Elő tudtak volna kerülni míg itthon voltak pár utcányira tőlem, de nyilván nem akartak. (Nem mintha hiányoztak volna, vagy hiányoznának.)

bandika gazdája 2012.05.08. 14:12:51

@Conv.: Azért ne őrülj már meg! Nem biztos, hogy "beleviszed" őket bármibe is, de ők nem dönthetnek, hogy hol szeretenének iskolába járni, vagy élni netán. Te döntesz helyettük, meg az Anyukájuk. Én csak azt mondtam, hogy ez nagy felelősség. (Az is.) Attól még lehet az nekik jó is. Csak nehogy aztán majd a Facebookon se találjanak gyerekkori haverokat.

Conv. 2012.05.08. 14:14:01

@bandika gazdája: :))))))))))))))))) hát tessék csinálni akkor, én is ezt nyögöm, hogy nem nehéz ez, csak döntés kérdése :)

ezen nem megsértődök, hanem röhögök wazze :)

az életet aki nem úgy éli, hogy neki az célszerű és eredményes legyen az hülye :)
Azt tudnám megérteni, ha valaki nemzettudatra hivatkozva marad, de tőle azért megkérdezném, mit adott és ad neki a nemzete, amit más ország ne adna meg?
mi az amit elveszít, ha olyan körülmények közé megy ahonnan alapként van lehetősége havonta-kéthavonta visszatérni honvágycsillapító, nyaralós, családlátogatós műsorra, még ha segédmunkásként dolgozik is egy konyhán, nemhogy ha a szakmájában megbecsült szakemberként nyalják a seggét miközben simán megkeresi az életre valót?
mi az amit veszít ha marad egy olyan helyen ahol szarrá küzdve magát a szomszéd falu strandjára sem tud eljutni és semmibe nézik?

ha ez megfutamodás, akkor bizony büszkén vállalom, hogy egy gyáva szaralak vagyok... de legalább nem hülye. :)

Conv. 2012.05.08. 14:16:17

@bandika gazdája: nem is az a céljuk, hogy összejárjatok, most sem, szerintem :)

azt hiszem sokan túlértékelik ezt a facebookos ismerősnek jelölés dolgot, és többet látnak bele annál, hogy jé ott egy ember, én ismerem, bejelölöm hát, és holnap arra sem emlékszem, hogy bejelöltem:)

bandika gazdája 2012.05.08. 14:21:32

@Conv.: Ettől még nem vagy szar alak! Amit itt kapsz, azt nem a "HAZA" adja, hanem az eddigi életed. (Ha adja.) Jó igazad van, nem adja. Keresd meg magadnak.

Conv. 2012.05.08. 14:23:14

@bandika gazdája:

ez baromság ahogyan van.

akkor ne szólj bele melyik iskolába járjon a gyerek, ne költözz másik városba, stb.
mondok valamit. ide budapestre londonból gyorsabban hazaérek, mint budapestről mátészalkára, vagy akár békésre. és majdnem egy árban van.

10 euróért utaztam a múlt héten hollandiába, és mivel másik géppel jöttem vissza mint amivel akartam, így vissza már 14 euro volt az út.

bandika gazdája 2012.05.08. 14:23:48

@Conv.: DE! Az a céljuk. Egyébként a Facebookkal eljátszom, de leszarom. Akkor ebben maradunk! :)
Most megérkezett egy meglévő barátnőm!

Conv. 2012.05.08. 14:37:09

@bandika gazdája: annak akinek adja az élete, az maradjon, egyetértek.
ezt mondom az elejétől. akinek van vesztenivalója, vagy több van mint nyerni valója, az ne menjen.

az a helyzet visszatérve az előzőre, hogy heti 3 hazautazással is kétszer annyi tud maradni az itthoni megélhetéshez csak az én béremből, mint amit itthon ajánlott volna bármelyik cég, akiknek itthon dolgoztam.

havi egy tervezett hazautazással, előre megvásárolt jeggyel, az angol vagy német minimálbért keresve is meg lehet valósítania ezt annak aki az átlag 120-140 ezer HUF bért keresi itthon rabszolgaként.
nem is sejted hányan dolgoznak így , otthon a család és ők keresik a pénzt, havonta egyszer-kétszer hazautazva.
nem fizetnek adót itt magyarországnak (teljesen jogosan, mivel nem itt keresik meg), legfeljebb az 5200 havi tb-t fizetik (vagy azt sem, mert fizetik az angol unióst és az kiterjed ide is)

az angol céges mobil telefont a roaminggal együtt is olcsóbb itthon használni. bankszámlája lehet bárhol az embernek, az angol vagy német adóhivatal ugyanúgy ad keresetkimutatást a hitelhez, ha hitel kell, stb. Az angol minimálbérrel minimális hitelt felvéve alacsonyabb kamatokat fizet vissza az ember, mint itthon... és az a minimál hitel az itthoni felső áruhitel értékkategória.

máris megoldott az élet itthon maradva is, csak tenni kell érte, és használni a lehetőségeket.

bandika gazdája 2012.05.08. 16:40:25

@Conv.: Természetesen nem lebeszélni akartalak, csak elmondtam én is mit gondolok. (Ha már itt voltam.) :)

bandika gazdája 2012.05.08. 16:42:50

Már csak azért sem akartalak lebeszélni (meg mást sem) mert itt esély sincs javulásra nem belátható időn belül, de azon túl sem. (Sajnos.)

Conv. 2012.05.08. 16:59:33

@bandika gazdája: értem én, én meg csak "hangosan" gondolkodtam, hogy mi lehet az ami miatt megfutamodásnak látod a dolgokat, és mi az ami miatt bárki is úgy gondolja, hogy nem lép, ha megteheti.
és a lépés nem azt jelenti, hogy elköltözik pereputtyostól csak úgy bele a nagyvilágba.
a lépés az az, ha függetleníti magát a nehézségeket okozó államtól.
van aki új munkát és új bevételi forrást keres... ismerek egyedülálló 67 éves mamit, aki jobban keres, mint a diplomás gyerekei. máig köszöni a tippet, akin látok szándékot, annak segítek. kerestem neki egy jó egyedi ékszer készítő tanfolyamot, egy ötlettel megtoldottam és megtanítottam ingyen, otthonról a neten keresztül hogyan értékesítsen.

tehát elvégzett egy semmi végzettséget nem adó tanfolyamot, amivel pénzt tud keresni.
az ebay-en paypales számlával értékesíti a saját maga által készített dísztárgyakat. 150-200 euróért adja darabját, mindemellett tanfolyamokat tart, ahol megtanít másokat is ilyesmire. egy régen diszidált ismerőse segítségével most egy német vállalkozása van, itthon él, nyugati adót fizet a nyugati bevételei után és 65 évesen kezdett bele.

itt van egy hasonló tanfolyam:
www.kreativcafe.hu/component/content/article/163-tanfolyamok/1192-art-doll.html
bárki tudja csinálni, bárhol, az interneten keresztül az egész világ a vevőköröd.

nekem ne mondja senki, hogy nem savanyú magatehetetlenség, fantáziátlanság és élhetetlenség, az a siránkozás ami arról szól, hogy jajdemileszvelem.

lehetetlen nincs, csak tehetetlen. a siránkozás soha nem fog eredményt hozni. lépni kell, szakítani az addigi gondolkodással és prioritásokkal, ha az csak szart hoz.

az aki azt mondja de, hát nincs rá lehetőség, meg ilyen olyan körülmények, az szarul látja a világot.... vagy mondjam úgy, hogy nem látja a világot, mert a saját bajával van elfoglalva.

akinek meg családja van, felnőtt gyerekei jó végzettséggel, az élet lehetőségével, és még nagy családi összetartásban is élnek, az nem a lehetőségek hanem az akarat hiányával küzd.
majd ha az emberek felismerik, hogy a felelősség és a lehetőség a saját kezükben van, nem máséban, nem mástól függenek és megtanulnak nyitottan gondolkodni, akkor segíteni tudnak magukon. addig senki nem tud, hiába is mutogatnak másra és a körülményekre, mint a baj forrására.

ez még a szoci érában csak-csak megvolt de a világ már nyitott, az ismeretek szabadok.

Conv. 2012.05.08. 17:05:21

@bandika gazdája: van... csak ehhez meg kellene változni a mentalitásnak, a gondolkodásnak.

nem a gazdagokkal van a baj, nem azokkal akik meggazdagodnak és megélnek mások nyomorán, hanem azokkal akiken meg lehet élni.

van az a mondás:
az üzletben nem az az ostoba akit át lehet verni, hanem akit nem is kell.
az emberek 95%-a akkor sem hiszi el, hogy megvezették és a saját butaságát használták ki, ha betűnként rágod a szájába nyolcvanféle módon. soha nem fogják megérteni, hogy ők nem csinálják jól, ők nem gondolkodnak jól, nekik mindig lesz valami külső ok, mi miatt szerencsétlenek.

bandika gazdája 2012.05.08. 17:32:22

@Conv.: Nézd, én nem tudom milyen munkanélkülinek lenni (borzasztó lehet) egy percig fel sem merült 90 óta sem, hogy nekem ne legyen hol dolgozni. Sőt volt, hogy egyszerre három cégnek dolgoztam (bár az akkor már egy kicsit soknak tűnt). És még olyan is volt, akit visszautasítottam. De azt tudom, hogy a kollégámat egy kőművest egyszer hazavittünk Sárbogárdról Helvéciára és ámulva láttam, hogy miközben út közben kicsit panaszkodott, hogy a kertész szakmunkás végzettségű lánya nem talál munkát, a házuk egyik fele lakhatatlan (azt hétvégenként egy ilyen jó kőműves apránként szépen rendbehozhatta volna) a ház mögötti hatalmas telken pedig tökig ért a gaz, nem kérdeztem, de gondolom zöldséget meg a Tecsóban vettek. Mondjuk azt tényleg nehéz lett volna megérteni, hogy az 18-19 éves lány mi az anyjáért nem fog egy kapát, és szemét helyett az udvarban mi a francért nem kapirgál 10-20 csirke, hogy ne kelljen tojást venni!
És még csak a szocializmusra sem foghatja, mert onnan Ágasegyházára mentünk, és míg a kollégám bement a lelkészi hivatalba, szóba elegyedtem a templom mellett egy 75-80 év körüli nénivel. Egy takaros kis ház takaros kis udvarán üldögélt tiszta vasalt köténykében, az udvarkája ketté volt választva, egyik felében gyönyörű kis ágyásokban rendre kigyomlálva minden megtermett, ami egy kis háztartásban kell. Az ólban malacka hízott, de az ól is ki volt meszelve, és esküszöm még a pulikutya is meg volt fésülve. Bizony az néni is a szocializmusban élte le az élete nagy részét, nem tudom akkor min múlik hogy valaki mitől várja a sültgalambot a szájába! Na ezt jól kitárgyaltuk!

Conv. 2012.05.08. 18:04:31

@bandika gazdája: no igen. de hiszed-e, hogy ha azt mondod neki, a saját hibája az ahogyan él, akkor te lettél volna a büdös paraszt, mert ő mindent megtesz, csak az ilyen-olyan körülmények azok a a frányák ami miatt ő nem tud érvényesülni.

bandika gazdája 2012.05.08. 18:43:48

@Conv.: Természetesen nem mondtam neki semmit. Az ilyennek minek? De azt sajnáltam, hogy nem fordított sorrendben mentünk, és nem látta a néninél, hogy harmadakkora telken mennyi minden megterem.
süti beállítások módosítása