He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Színház az egész világ és benne: Szemes Mari

2012.04.18. 18:04 Horizont

Szeretnék egy színész sorozatot indítani és elfeledett nagy színészeinkre  emlékezni.

Szemes Mari  1932. május 7-én született Sasváron.Miután elvégezte a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, 1952-ben a Szegedi Nemzeti Színházhoz került. 1954-ben a Petőfi, 1955-től a József Attila Színház, 1984-től haláláig a Nemzeti Színház tagja volt.Színházban is emlékezetes szerepei voltak, de nagyon sok filmben és tévéjátékban játszott. Kétszer kapta meg a Jászai Mari díjat.Érdemes művész, Kiváló Művész és 1985-ben megkapta a Kossuth díjat is. Fájdalmasan korán ment el, 56 éves korában 1988.december 10-én.

Nagyon szerettem, remélem ismertétek.

Horizontnak meglepetésként, egy vígjáték amiben Baloghnét játssza Szemes Mari :

Kár a benzinért 1964

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr154459406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2012.04.19. 00:28:09

egyik nap eszembe jutottál, mert a sok autogram és kép a pakolás közben kezembe került...

nekem akkor sem jelentett szinte semmit. képeket sem csináltam csak más ismerősnek, vagy direkt ők hoztak nekem.
autogram is úgy lett, hogy rám szóltak én mér nem gyűjtöm.
így kiraktam nekik az emlékkönyvem (néha bevonalazva az aznapi előadás szereplőivel, mert pipa voltam, hogy mindenki üres lapra "firkál".
Szépen így egymás közt mindig továbbadták, ha nem felejtettem el kirakni...

Horizont 2012.04.19. 17:00:17

@guma: Engem soha nem érdekelt autogram, nem is kértem soha, fényképek se, hanem nagyon sok színházi előadást láttam élőben a '70-es években nagy színészeinkkel!Jó volt.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.04.19. 21:13:59

@Horizont: Káprázatos, ahogyan előadja ezt a Juhász Gyula verset.
Csodálatosan zengő, mély hangú húrzengés a hangja.
Szerettem.

Ezt a verset meg elfeledtem, pontosabban, nem emlékeztem se a címére, se arra, hogy hogyan keressem ki a guglival, mert nem jutott eszembe Tápa, mint az útszéli feszület egyik jelzője.

Köszönöm, Horizont.

Jó volt meghallgatni Szemes Mari előadásában ezt a kedves verset.

Horizont 2012.04.20. 17:32:43

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Úgy örülök, hogy tetszett. Nekem is.Én meg nem is ismertem ezt a csodás verset. Szemes Marit annyira szerettem, olyan "mediterrán" típus volt. "Melegbarna" nő volt:)56 évesen meghalni??!

@guma: Te voltál a meglepetés?:)) Milyen jó kis film volt ez! Köszi.
süti beállítások módosítása