He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez csak ennyi - zene, semmi több

2012.03.07. 00:01 Donna-CatOnAHotTinRoof

Ez csak zene, fikció, semmi több.

Ha mégis felfedezni vélnél hasonlóságot valamely ország aktuális gazdasági-politikai helyzetével, az csak a véletlen műve.

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr864292662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2012.03.07. 08:10:22

jaj!
beleborzongtam....

guma 2012.03.07. 08:22:36

idelopok egy hozzászólást a valódi életről:

Én a saját családomon érzem,hogy ellehetetleníti diktatúrád az életem!1.2011.januártól tegnap közvetített ki a mnkhivatal takarítónak x helyre 6órásra.Ott azt mondták,nem értik,hogy miért közvetítenek ki ennyi érettségizett ill.diplomást erre az álláshelyre,viszont ahová kellene végzettség olyan embereket küldenek,aki még számítógépet sem látott(valószínűleg a státusz besorolás miatt-ami azt jelenti ,hogy segédmunkásnak-rabszolgának/-mivel a bérminimumot se adják/)-nem mellesleg Bajnainál minden korrektül zajlott,ott irodai munkáért megkaptuk a bérminimumot+ bérlet-hozzájárulást.2.Elvonta a lakásrezsi hozzájárulást(!),ami miatt önkormányzati bérleményemből (34nm2-2gyermekkel-tehát NEM LUXUS!)ki fognak dobni ORBÁNIA MIATT!(s képzelje ebben az évben!!)
Szóval,mielőtt a szociális-háló-felégetését helyeselné,azelőtt szóljon a királyának,hogy ADJON MUNKÁT MINDEN RÁSZORULÓ EMBERNEK!!!EZT ÍGÉRTE NEKTEK!
KÖZMUNKÁSOK UGYANOLYAN EMBEREK,MINT AKIKNEK MEGADATOTT,HOGY MUNKÁJUKKAL ARANYOS BÉRT KAPJANAK (XXI.szászadban )!
MUNKANÉLKÜLI NEM INGYENÉLŐ SEGÉLYLESŐ TE T@HÓ!

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.03.07. 13:19:01

@guma: Én is beleborzongtam, amikor meghallottam a számot.
Nem az én kedvenc zenei stílusom, de annyira valóságszagú minden benne...

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.03.07. 13:33:24

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Tudod, én úgy tanítottam a fiam, hogy a haza fontos, mert a haza az a hely, ahol otthon lehetünk.

Most lassan nem csak házatlanok leszünk, hanem én néha már hazátlannak is érzem magam...
Elveszik mindenünk.

A Fiam, az egyetlen gyermekünk, külföldre készül.
Mert nem tud megélni, hiába tehetséges.
Alig tudja kicsengetni a barátnőjével az albérletet, rezsit, pedig idestova 29 éves maholnap...

Nem szűkölködik, azt nem mondom. De csak vegetálni tud, és ez a trend egyelőre nem változik. Gyerek??? Mire? A bizonytalanságra?

Kerek 20 évig koptatta az iskolapadokat, de nem mert repetázott...

Nem kell a hazának (pontosabban ennek a nemzetinek hazudott 2/3-os bagázsnak, aki még az ügynöktörvényt is félt megszavazni..pfujjj...micsoda népség...
Aztán van pofájuk ezek után is orrba-szájba komcsizni.)

De kell a külföldnek, mert azok nem hülyék, hogy tisztességes, okos, szorgos embereket vonzanak oda és valóban különbül bánnak egy bevándorlóval, mint a magyar haza a saját gyermekeivel...

Tragikus.

Ez a kivándorlás tragikus, ez ma a tényleges, magunk által előidézett lepusztulás. Vagy csak én látom ilyen sötéten a jövőt???

guma 2012.03.07. 13:59:03

@Donna-CatOnAHotTinRoof: a kivándorlás nem tragikus, ha önszántából vagy mint régen szakmai el-, megismerés, tanulás miatt történik.

tragikus az mikor nincs más választásod. kényszer! vegetálsz vagy levegőt is szeretnél venni a roboton túl.

kint valóban különbül bánnak az értelmes jó melóssal, alkalmazottal. elismerik - legalábbis csak ezt tapasztalta a gyerek mikor kint élt.
nem kellett taposni, könyökölni, hogy feljebb lépjen...
amikor nem akarta a magasabb állást elvállalni lejött a cég nagyfőnöke is dumálni vele.
én ezért nem értem, hogy lehet játszótér egy egész ország egyeseknek.

jön több ezer lengyel állítólag 15.-én ünnepelni nagy vezérünket az új békemenettel.
csak erre van és lesz pénz a továbbiakban is.

@miről van itt nagybasz0:
2000!? történtek érdekes dolgok és vizsgálatok...

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.03.07. 15:01:52

@guma: Amiről te beszélsz, az sztem nem kivándorlás.

Régen, a középkorban is járték a világot mesterek és "deákok" tanulni, tapasztalni.

Az más.

A kivándorlás nem tapasztalatok megszerzését célozza, hanem az egy kényszer: nincs megélhetés az adott országban, nem tud mindenki munkát kapni, vagy, mint a forradalmak után: üldözték az emmigrálót.
Ezek kényszerhelyzetek, és ezekben az esetekben nem szívesen hagyja senki ott a hazáját.
Ha magas a kivándorlás vagy emmigráció: abban az országban komoly gondok vannak.

És ez itt a baj - sztem.

guma 2012.03.07. 15:06:27

kuruc.info/r/9/93098/#ixzz1oMJeFk6D?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_media_201203

és

kuruc.info/r/9/41423/

pár éve láttam a neten egy kézzel írt elismervény, pénzfelvételről vargatamás (aki pénztárnokuk volt és sok milliós csalás miatt körözték és kommandósok hozták haza - érdekes milyen csend van azóta vele kapcsolatban is...) nevére kiállítva hőn szeretett "vezérünk" aláírásával. érdekesen kapcsolódik ehhez az anyaghoz...

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.03.07. 15:06:36

@guma: Tényleg jönnek lengyelek?
Hány békemenet lesz itt még?

Lesz dísztribün is, ami előtt elmasírozgatunk???:-D

Nem semmi:-)

Éljen Május elseje...izé...na, mi is éljen???:-D

guma 2012.03.07. 15:09:50

@Donna-CatOnAHotTinRoof: igazad van :)
megint félreérthetően fogalmaztam, ha nem ez jön le...

guma 2012.03.07. 15:14:30

@Donna-CatOnAHotTinRoof: valóban!

bayer büszkén jelentette be és azt is kijelentette, hogy nagy mozgósítás lesz, megmutatják, hogy aki magyar az velük van.
(valahogy így fogalmazott)

most a Kossuth téren (igaz a fele le van zárva, átépítés miatt, már a fákat is kivágták és senki nem láncolta hozzá magát, hogy ne tegyék. képmutató illés!) dumál majd a vezír odavonulnak...

conv 2012.03.07. 15:19:02

@guma:
"KÖZMUNKÁSOK UGYANOLYAN EMBEREK,MINT AKIKNEK MEGADATOTT,HOGY MUNKÁJUKKAL ARANYOS BÉRT KAPJANAK"

teljesen egyetértek. a munkájuk értékével arányos bért kapjanak.

sokallottam a 28 ezer forintot is. és sokallom a 43 ezret is.
egyrészt a minimálbér napi 8 órára 21 napra 96 ezer !!!brutto!!!.
a közmunkás csak 10 napot KELL, hogy dolgozzon a 43 ezer !!!nettoért!!!.
ez a 43 ezer csak ahhoz képest kevés, hogy eddig a 28 ezret a semmiért kapta.

a közmunkás a legritkább esetben végez értéktermelő munkát. ennek a közmunkásdolognak a célja az, hogy ne essenek ki a munka kötelezettségeivel járó életritmusból, hogy legyen előttük és a család előtt, hogy a pénzért meg kell dolgozni, nem pedig a jó életszínvonal. az a család aki eddig a 28 ezerből is elélt munka nélkül, ne kevesellje a 43 ezer forintot.

nem. nem lehet megélni 43 ezer nettó + tb-ből. de nem kevés pénz 10 napi eltötymörgésért. több mint amennyit arányaiban egy minimálbérért dolgozó ember kap.
ahogyan kibaszott sok a 28 ezer is a semmiért.

és kibaszott sok a minimálbér feletti nyugdíj összege is.
ezt az összeget amit felette kiosztanak, forgassák be az egészségügybe és legyenek az egészségmegőrző gyógyszereik ingyenes receptre felírva a nyugdíjasoknak.

conv 2012.03.07. 15:40:02

@conv: jah, hogy ne kelljen számolgatni: 60915 forint a netto minimálbér.

sok embert ismerek szabolcsban és békésben akik ennyiért dolgoznak. napi nyolc órában havi 20 napot.
ezzel szemben havi 10 napra napi 8 órában vagy havi húsz napra napi 4 órában a közmunkás kap netto 47 ezer forintot.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.03.07. 15:49:29

@guma: Én magamról tényleg eddig úgy hittem: jobboldali vagyok, magyar vagyok.
Ha mégse leszek ott a békemenetben, mert nem szeretem az ilyen tét nélküli ingyen cirkuszokat - ugyanis a hatalom MELLET KÖNNYŰ ÁGÁLNI!!! - szóval akkor én vajon mi a fene lehetek?

Szomorúan csak azt látom - remélem, csak itt, erre, mifelénk, vidéken ez a helyzet - hogy azok, akik 2002 után mentek a saját költségükön tüntetni a szavazatok újraszámlálásért, meg oly sok más rendezvényre, akkor, amikor NEM éppen az AKTUÁLIS HATALOM MELLETT kellett masírozni, hanem tényleges tüntetések voltak,a regnáló hatalom ELLEN és arra még anno el is mentem, mert hittem egy polgári Magyarországban (tévedtem, de mekkorát, te isten..., érdekes, hogy azok az emberkék ma mind-mind valahol másfele járnak.
Sokuk külföldön éppen. Muszájból.
Azok közül az arcok közül, akik akkor komolyan gondoltuk, hogy a Fidesz polgári és nemzeti elkötelezettségű párt: minden valamire való emberke (azaz nem karrierista) eltűnt.
Olyan kontraszelekciók kezdődtek meg a polgári körökkel való összevegyülés után, amely mára tetőzött.
Jó, hogy csak a lengyelek jönnek, és nem az amcsikat hívják be;-DDDDDD

guma 2012.03.07. 16:08:11

@conv:
1./ nem az ő bűnük, ha nincs követelmény.
2./ minden sok és drága, ha semmiért jár.
3./ ne kapjon nyugdíjas se ingyen semmit, de kapja meg mindenki a normális közigazgatási vagy egészségügyi ellátást, ha fizetett érte és ilyen irtózatos adók terhelik a munkát.
4./ még ha lesz kecskéje akkor sem lehet ennyi pénzből élni, családot, lakást fenntartani...
5./ közmunka is munka! ha pedig az fizessék meg.
6./ a minimálbér a fidesz állandó játéka. nem az emberek érdekébe emel, csak a rárakodó + pénzek miatt amit az államkasszába be kell fizetni.

7./ hülye vagyok mindenhez!
8./ bizonyítja, hogy segélyt sosem kértem, (csak osztottam) inkább melóztam, mint állat. pedig a segély a világ minden táján nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére szolgál, nem "munkabér".

guma 2012.03.07. 16:22:04

@Donna-CatOnAHotTinRoof: a kanadaiak levélben támogatták a vonulókat...

ott is összeugrasztották a kint élő magyarokat (egyházi segítséggel) ha valaki bármi rosszat mond e kedves kormányról...

szóval, ezt azért rémálmomban sem gondoltam a választások előtt.

Horizont 2012.03.07. 16:59:12

Dalszöveg

Tudod én venni szeretnék egy nagy levegőt,
Szerelmet szeretnék,nem szeretőt!
Hidd el én élni szeretnék,nem meghalni,
A hazámat szeretni, és nem itt hagyni

Ez ki lett már találva előre,
Hogy dolgozz,de ne élj meg belőle,
Kígyózó sorok a bankoknál,
Az öltönyötökbe ti szartok ránk.
Szép a reklám a TV-be,
De háború jön a békére.
Számítasz,ez a valóság,
Neked se marad csak adósság!
Basszátok meg ti bankárok!
Mert mindenkit utcára raknátok,
Rabszolgák havi 70ér,
De ne hidd hogy vár ránk 70 év.
Nem várnak csak a műszakok,
A mű májerek meg a mű szarok,
A saját hazámban egy túsz vagyok,
A fizum kitart havi 20 napot.

Körbe utaztam az országot,
Sok minden hasonlít Moszkvához.
A kommunizmus még a fejekben,
Sötétség tombol a szemekben.
A buszom nem jön, a vonat késik,
Undorodva a jegyem kérik.
A kosztól tapadok az ülésbe,
Nincs ajtó,ablak meg fűtés se.
Depresszív ez a hangulat,
Mer' a rendszer mindenkit fojtogat.
Sok barát külföldre menekült el,
Mer' ott különbül bánnak egy menekülttel.
Az országimázs kurva fontos,
Csak munkahely nincs, meg elég orvos.
Az öltönyödben is csaló vagy,
Remélem gyógyszerre költöd az adómat!

Dolgozz rabszolga ép bérért,
Meg egy nagyobb képernyős TV-ért
A TV műsor katasztrófa,
Az agyhalottaknak akasztófa,
Válság ellen a bankokkal,
Mint egy rózsára rálőni tankokkal,
Apró betű, meg kamatlábak,
Benned is csak egy garast látnak,
El ne hidd már,hogy jobb lesz még,
Nem számolnak veled csak holttestként.
A terrorizmus ma egész más,
Nem csak bombák meg robbantás,
A száraz valóságot vizezik fel,
Közben sokan ugranak ki a tizedikről.
Üdvöz légy itt te ostoba,
Már halálod előtt a pokolba.

Tudod én venni szeretnék egy nagy levegőt,
Szerelmet szeretnék,nem szeretőt!
Hidd el én élni szeretnék,nem meghalni,
A hazámat szeretni, és nem itt hagyni

conv 2012.03.07. 16:59:33

@guma:

3./ nyugdíjas egész életében fizette a tb-t és a járulékokat (jó esetben) megérdemli, hogy az egészségmegőrző gyógyszereket ingyen kapja Én pl amióta vezetik és visszanézhető az ügyfélkapun, hogy mennyit használtam fel a befizetésemből azt kell mondjam, a 10 éve alatt eddig elértem a 3700 ft gyógyszertámogatást és a 9800 ft vizsgálati és kezelési díjat. ezzel szemben szerinted mennyit fizettem be? ezt a befizetett pénzt mikor használjam fel, ha nem akkor amikor szükségem lesz a korom miatt a vitaminokra, vérnyomásgyógyszerre, kavintonra:)?

5./ ezt csinálják. túlfizetik.

conv 2012.03.07. 17:02:51

@conv: 6./ milyen fidesz játéka?
a mindenkori kormány kötelessége a minimálbér megállapítása. ez nem pártfüggő wazze :)

guma 2012.03.07. 17:12:33

@conv: igen fizette (én 42 nap híján 44 évig), sőt mellette sokan gmk, meg csuda tudja milyen vállalkozással dolgoztak (mi kisszövetkezet) és onnan is tisztességes sápot húztak, de a nyugdíjba valahogy még sem nyom...

mégis azt mondom : ne ingyen! valami térítés kell, és mellette ellenőrzés is mert szeretünk visszaélni amivel csak lehet (no, nem te és nem én, de így működik hazánk).

ismétlem : ez nem a közmunkás bűne.
minden melót jól meglehet hasalni, kalkulálni és ezt a teljesítmény elvárni a pénzért.
persze, ha 1 felesre elég a pénz a kaját már kukázzák mellé akkor teljesítmény sincs.

guma 2012.03.07. 17:16:37

@conv: ne kötözködj, mert leharapom a fejed! :)

persze. de a részletekben bújik el az igazság : a nem lehet megegyezni, majd hatalmi szóval jelentős emelést előírni csak erre a brancsra jellemző (a kkv-k és az átlag felett keresők, meg szívnak piszkosul.)

guma 2012.03.07. 17:17:53

@Horizont: így is, úgy is : borzongatóan fájó...

conv 2012.03.07. 17:23:50

2 + 2 = hal
3 + 3 = nyolc
7 + 7 = háromszög
0 + 0 = ?

conv 2012.03.07. 17:28:51

@guma: nem kötözködés, hanem a tények ismertetése.
amit te mondtál az az, mintha csak a fidesz állapította volna meg a minimálébért.

amit meg most mondtál annak semmi köze a minimálbér megállapításához, ami minden kormánynak kötelessége.
te összekevered a minimálbér összegének megállapítását és az adókompenzációt. amit a mszp és az szdsz kormány is csinált egyébként, csak nem a munkáltatóktól kérve, az adókompenzációt, hanem az adófizetők pénzéből adva.

conv 2012.03.07. 17:32:55

@guma: nem tud visszaélni, megvan az ellenőrzés, csak ingyenes receptre kaphatná meg (orvos írja fel és figyeli a kvótát a szgépe alapban) és csak az egészségmegőrző gyógyszereket és készítményeket.

ismétlem semmi köze a közmunkásnak ahhoz, hogy az állam az adófizetők pénzéből mit ajándékoz és milyen feltételekkel neki.
az adófizetőknek van hozzá köze. a közmunkásnak nincs. ő vagy elfogadja amit kap és befogja a pofáját, vagy nem fogadja el és nem követelőzik.

conv 2012.03.07. 17:34:28

@guma:
"persze, ha 1 felesre elég a pénz a kaját már kukázzák mellé akkor teljesítmény sincs"

ebben az esetben dögöljön meg, én a legkomolyabban mondom.

...és azt sem értem, hogy értelmes embernek ilyen hogy jön ki a fejéből.

guma 2012.03.07. 17:40:39

@conv: DDDDDDDDD

a következő beírásodra pedig : nem keverem!!!
hihetetlen gondot okozott akkor is most is ez a hasraütős megállapítás.
az öreg vagy a jól dolgozó nem kap emelést, nem sorolom miért. PPPP

a bőrömön éreztem és érzi most is sok melós amiről dumálok.

guma 2012.03.07. 17:48:07

@conv: bosszantani akarlak!
(mert hideg van és látom - ez megy, akkor is ha én utálom ezt.
azon meg külön elborzadom, hogy mennyi fiatal van köztük, akik így élnek.
valahogy még sem tudom mondani, dögöljön meg...)

conv 2012.03.07. 17:49:50

@guma: Ok, akkor nem kevered.

elnézést, nekem úgy tűnt, de mégis igazad van, nem kevered, érved és magyarázatod meggyőzött

conv 2012.03.07. 17:53:21

@guma: engem nem tudom észrevetted-e, nem igen bosszantanak a netes vélemények.

levonom belőlük a következtetést, kialakítom a véleményem a közzétevőjéről és ennyiben befolyásol egy-egy vélemény. érzelmeket nem igen vált ki.

guma 2012.03.07. 18:06:21

@conv: bocsi, kihagytam : kompenzáció csak annak jár (ha jut!) akinek csökkent a bére.
talán így érthetőbb : a minimálbérre való átállás viszont elviszi a bérfejlesztést szinte mindenhol.

azért érzem sokszor, hogy kötözködsz (igaz rettenetesen pongyola vagyok legtöbbször), mert te jobban tisztába vagy napi eseményekkel és a vállalkozásod miatt a pénzügyi oldallal is, mint én.
3. éve, hogy alig követem ezeket, mert felháborít szinte minden és nem akarom magam bosszantani.
sok-sok bértárgyalást küzdöttem végig, és elképeszt, hogy még mindig itt tartunk: nem az értéket, tudást, teljesítményt, melót fizetünk meg hanem a papírt.

guma 2012.03.07. 18:08:39

@conv: én meg kiakarok váltani - de nem ezt, hogy dögöljön meg.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.03.07. 18:52:19

@Horizont: Nekem nagyon teccik a szövege.
Látom, Neked is, hogy bekopiztad. Köszi:-)

Horizont 2012.03.07. 19:01:14

@Donna-CatOnAHotTinRoof:
Nagyon, nagyon....sajnos! Mármint sajnos, hogy ilyen szövegek tudnak születni!Az életünkből merítve!
Azért másoltam ide be, mert ha megtetszik egy nóta akkor elszoktam olvasni a szövegét, mert nem minden szót értek meg énekelve, és leírva még hatásosabb- nekem legalább is!
"Remélem gyógyszerre költöd az adómat!"
:DDDDDD

Marcellusca 2012.03.07. 21:54:52

Sok igazság van ebben a dalszövegben. :(

Látom, mgen későn értem ide. :( :D

Marcellusca 2012.03.07. 22:15:50

@conv: Ezt sosem értettem: Miért kellene a nyugdíj összegét a minimálbér/létminimumban maximálni???
Aki aktív korában jobban keresett, az több járulékot fizetett, ergo több nyugdíjra jogosult.
Amennyiben mindenkinek - keresettől függetlenül - egy fix összeget kellene befizetni nyugdíjjárulék gyanánt, akkor jogos lenne a felvetés.
De így ...

Marcellusca 2012.03.07. 22:19:26

@Donna-CatOnAHotTinRoof:
"Éljen Május elseje...izé...na, mi is éljen???:-D" - A' lesz a következő. :DD
Visszakapja régi nevét az 56-osok tere, megépítik - a 40 évig jó szolgálatot tett - dísztribünt, oszt' lehet megen felvonulgatni a Felvonulási téren. :D

Marcellusca 2012.03.07. 22:25:20

@conv:
"egészségmegőrző gyógyszereket és készítményeket." - csak nekem tűnik oximoronnak? :P

Marcellusca 2012.03.07. 22:33:14

@conv: Őőő, izé ... mikor vezették be a minimálbért, és ki volt akkor hatalmon?
Majd kik adóztatták meg a minimálbért is?
2001. FIDESZ

conv 2012.03.07. 22:36:18

@Marcellusca dr.: a nyugdíjadnak azt a részét amit az állam ad, azt kell ehhez idomítani. a nyugdíjpénztáras, vagy egyéb nyugdíj megtakarítás az megszabja a feletti részét.

ennek így kellene működni:
- értelemszerűen legyen kötelező nyugdíjbefizetés,
- legyen kötelező tb befizetés

amiként egészségbiztosítást is köthetsz akként nyugdíjbiztosítást is. ez a te felelősséged, hogy gondoskodj az életed "színvonaláról" az államnak a kötelessége, hogy a hátteret biztosítsa ehhez.

az emberek egy része azért van nagyon eltévedve a szociális gazdaságpolitikával kapcsolatban, mert halvány lila fingja nincs a cucializmusban "felnövés" miatt, a másik fele pedig azért van eltévedve mert nem érti miként működik egy rendszer, és miért nem. nem akarok lehülyézni senkit, de nincs más kifejezés arra ami gondolkodás és életvitel, élettervezés terén az embereket jellemzi.
a komplex, rendszerben gondolkodás képessége az emberek 95%-ában nincs meg.... és az oktatási rendszerünk és a színvonala ennél csak alacsonyabb százalékra predesztinál a jövőben.

amiről te beszélsz az a komcsi vonal:
többet keresett, többet vontak tőle.
jah. az utolsó x évben többet keresett, ennek az átlagából számolják a kapandó nyugdíjat.
ezt játsszák a rendőrségnél, a katonaságnál és minden közalkalmazotti munkakörnél. ezért mennek magas összeggel nyugdíjba.
nem azért mert ez elmúlt 45 évben sokkal többet fizettek be mint te.

elmondom neked, ha te egy középértékű fizetés után 20 éve fizeted be a dolgokat, már többet fizettél be, mint amit az aki 12 éve elment öregségi nyugdíjba, és az utolsó éveiben "magasabb bérbesorolást kapott" 12 éve még, 25 000 volt a minimálbér. 10 évvel azelőtt volt a rendszerváltás. a 10 év alatt amióta a beszedő-kirovó rendszer volt szerinted mennyit fizetett be? a normál nyugdíjnövelésekkel együtt, ma ez az ember többet kap, mint a minimálbér. lehet, hogy többet, mint az átlagbér, ami brutto 138 ezer forint.
valszeg egy év alatt több nyugdíjat fizet ki neki az állam, mint amennyit a 10 év alatt összegszerűen befizetett.

szerinted ez a normális? normális vagy?

conv 2012.03.07. 22:38:17

@Marcellusca dr.:

nem tudom.
ha ugyanarra gondolunk az oximoron kifejezés jelentése alatt, akkor valószínűleg.

conv 2012.03.07. 22:41:09

@Marcellusca dr.: igen. németországban is, franciaországban is, japánban is és az usaban is, az összes ensz tagállamban.
maga orbán. személyesen.

conv 2012.03.07. 22:45:45

@conv: magyarországon pedig:

A Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.) 143.§ (6) bekezdése rendelkezik a garantált bér intézményéről és kimondja, hogy ha a teljesítménykövetelmény teljesítése jelentős részben nemcsak a munkavállalón múlik, garantált bér megállapítása is kötelező.

conv 2012.03.07. 22:52:57

@conv:
a fidesz csak annyit tett, hogy a munkatörvénykönyvével párhuzamba állította a munkavállalás jogával kapcsolatos alapvető emberi jogi szabályozást, azaz államilag ellenőrizhető és megszabható szintre emelte a jogszabályt.
addig a munkaadó és a munkavállaló közt polgári peres eljárásban lehetett érvényesíteni a munkavállaló jogát a megfelelő bérezéshez, ha bérvita merült fel. onnantól viszont automatikussá vált a munkáltató felelőssége a megfelelő bérezéssel kapcsolatban

conv 2012.03.07. 22:55:45

erősen meglátszik a gondolkodásán az embereknek és az ismereteiken, ki milyen idős és mennyire piaci alapú a megélhetése és a jövedelme, alkalmazott vagy saját felelőssége van az életében az anyagiak felett.

Marcellusca 2012.03.07. 23:33:40

@conv: Aha.
Szóvl, megint te - csak és kizárólag - vagy helikopter.

guma 2012.03.08. 07:07:20

@conv: na ezt benézted :)

amit idézel az csak gyártósor, varroda stb vagyis db szám és idővel összekapcsolt munkakörökre vonatkozik.

nagyon fiatal vagy nem tudhatod, hogy mennyire elterjedt nálunk is kínai darabbérfizetés abban az időben már - erre jött ez a törvény, hogy van minimuma a bérnek.
de az mt-ben rögtön hozzátette a munkakölcsönző alapítást, akikre ez nem vonatkozott. sőt más jellegű munkánál sem kellett azt adni mint a "sajátnak".
ekkor mondtak fel tömegesen az embereknek, szüntettek meg munkahelyeket, hogy kis idő múlva "visszabéreljék" - és rájuk nem a kollektív szerződés vonatkozott, semmi sem járt nekik.

a kollektív szerződés megkötésének "szabályozásával" szedte szét, gyengítette még jobban meg az amúgy sem erős szakszervezeteket.
nem véletlen volt akkor a legnagyobb szakszervezeti tüntetés (rengeteg eu-s résztvevővel) és szervezték osztrákok, franciák, németek, svédek, stb a képzéseket jogra, munkavédelemre, munkatörvényekre vagyis alapvető dolgok ismertetésére a munka és alkalmazotti világból.

guma 2012.03.08. 07:29:58

@conv: mi van övön aluli ütés is kell a véleményed erősítésére? :DDDDDDDDDD

nem hiszem el, hogy ezt a megjegyzést zárszóként idebigyessztetted. DDDDDDDD
fogalmad sincs mennyi kis cég vagy kkv alkalmazottnak segítettünk jogi eszközökkel, de néha pénzzel is, hogy ne a áldozatai legyenek a rablógazdálkodásnak és piaci szereplőként vegyék emberszámba őket.
azt ugyanis jól belehetett határolni, mi a különbség a piac és rabszolgatartás közt.
piaci szereplőkkel is volt személyes kapcsolatunk mert a vállalkozásunkat sikeresen üzemeltettük és a cégünknek is "sorba" kellett állni a megrendelésével.
vagyis nem vártam és nem vártunk semmit sem ingyen, de gond nélkül bíróságra mentünk cégünkkel szemben is ha kellett...

conv. 2012.03.08. 10:57:40

@guma: ejj, a francba, már másodszor van igazad ebben a postban.

megint nem kevered a dolgokat, csak én azt hittem.

igen, most, ahogy mondod, már én is emlékszem, hogy kifejezetten és külön alkottak jogszabályt 1992-ben a darabbérben és órabérben dolgozó munkaerőre, ami nem vonatkozott a fix bérezésű dolgozókra.
azokra nem vonatkoztak a garantált bérminimumra vonatkozó dolgok.
tényleg. milyen igazad van.

mivel fiatal vagyok és nem emlékezhetek ilyenekre, hogy mi volt az előzménye a minimálbér állami megállapítását szabályozó jogszabályok nemzetközi normájához igazításának, így nem is emlékszem a (BH 1999/474.) bírósági határozatra ami azt mondta ki az addig érvényben lévő jogszabály alapján a szóban forgó '92-es törvény szellemében, hogy a "A munkáltatónak nincs olyan kötelezettsége, hogy a munkavállaló a garantált bérrel minden esetben elérje a létminimumhoz kötött minimálbért".

ígyhát, mivel nem emlékszem ilyen dolgokra, és eszembe juttattad azt, hogy a darabbéres és órabéres elszámolású dolgozókra vonatkozott csak a '92-es jogszabály, így azt kell mondjam, a minimálbér kormányzati jogosultságú megállapítása és ennek állami szintű jogi kényszerítése a munkáltatókra vonatkozóan tényelg egy átbaszás és fideszes ármány.

azt sem tudom, tehát fel sem hozom a kollektív szerződés kapcsán, hogy sajnos a szabályozás elleni hisztinek köszönhető az is, hogy
az mt. 144. § (6) bekezdése értelmében kollektív szerződésben a garantált bérminimum összegétől a munkavállaló hátrányára is el lehet térni, és azt legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) összegére lehet csökkenteni (ezért történik meg, hogy diplomásemberek kapnak a segédmunkáséval megegyező minimálbért. a jókis szoci éra megmaradása miatt)
a munkavállaló hátrányára történő eltérés kizárólag a munkáltatói érdekképviselet (!) által kötött közép vagy mezo szintű kollektív szerződésekben lehetséges. a helyi vagy mikro szintű kollektív szerződésben a garantált bérminimum összegének csökkentése szabálytalan.azaz a multi és a nagyvállalat megteheti, a kisvállalkozó nem.

mégegyszer elnézést, neked van igazad

conv. 2012.03.08. 11:10:26

@guma: övön aluli?
egy tényszerű megállapítás? minden személyeskedés nélkül, általánosságban?
de már harmadszor van igazad, és megint érvekkel győztél meg róla.

1993 óta vállalkozó vagyok.
1994 óta alkalmazotta(i)m van(nak).
azóta kötelességem figyelemmel kísérni a jogszabályokat mind munkajog, mind adójog terén.
voltak rosszabb időszakaim is, amikor beléptünk az unióba és az uniós szabályozások tönkre tették az akkori vállalkozásom (és nem mellesleg az egész "iparágat", erről maci is tudna mesélni)amikor nekem is udvari segédmunkásként kellett dolgoznom, minimálbérért.

engedd meg, hogy fiatalkorom ellenére azt mondjam majd húsz éves tapasztalatom és rálátásom van a vállalkozói világra munkáltatói szinten és a munkavállalók szempontjából is.

te mennyi időt töltöttél el a vállalkozói szférában, hogy övön aluliként ítélsz meg egy nyilvánvaló igazságot?

én feladom a dolgot.

bandika gazdája 2012.03.08. 12:41:16

@conv.: Jó! Azért majd legközelebb mikor korrekt számításaidat végzed, ne feledkezz meg arról a csekély apróságról, hogy Magyarországon úgy negyven éve van egy kevéske infláció. Amikor kiszámolod, hogy a nyugdíjkassza egy év alatt többet fizet ki, mint a nyugger 20 év alatt be, akkor felhívnám a szíves figyelemedet arra a csekély apróságra, hogy 25 évvel ezelőtt 800 forintból egy hétig egész jól lehetett élni, most meg 800 forint egy doboz cigi meg 5 kifli! Bár megfogadtam, hogy nem szállok be többet sehol ebben a témában, azt azért elmondanám neked, hogy nekem van egy nyugdíjkiegészítő biztosításom, mert egy marha vagyok. Valamikor a nyolcvanas évek elején kezdtem fizetni havi 600 forinttal az akkor 5 ezer forint körüli fizetésemből. Most kapok havi 1400 (!) forint nyugdíjkiegészítést havonta. Ennyit erről.

conv. 2012.03.08. 13:22:24

@bandika gazdája: ez nem változtat a tényen, hogy nincs miből fizetni, mégis fizetik.

és azért, mert szar a nyugdíjrendszer.
a számolással nincs gond, nem értékre, darabra sincs annyi forint befizetve mint amennyi kellene a kifizetésekhez. az infláció miatt. az a hekyzet, hogy sokkal több kifizetés megy nyugdíjra jelenleg is, mint amennyit befizetnek mások.
talán, ismétlem talán, a minimálbérnek megfelelő nyugdíjat lehetne fenntartani az nyugdíjak inflációkövetésével a befizetéselből. ahogy haladunk még vagy 10-15 évig. de már most is kevesebb a befizető nagyságrenddel, mint a kivevő. 15 év múlva, nagyjából fele annyi adófizető lesz, mint amennyi nyugdíjas. pluszban még rá a munkanélküli és egyéb segélyes.

én persze személy szerint szarok rá, mert nem vagyok érintett a dologban.
... úgyhogy, inkább nem is osztom az észt, van itt elég azoknak akiket érint a dolog.

tartsák csak fenn ezt a rendszert, igaza van gumának és marcinak.
hajrá, adni sok-sok nyugdíjat, sőt még többet, mert hát nem lehet megélni minimálbérből nyugdíjasként. csak dolgozóként.
és közben sírni, hogy a dolgozók és a gyerekeik nem tudnak megélni.

bandika gazdája 2012.03.08. 13:55:31

@conv.: Most rátérhetnék, hogy minden harmadik-negyedik őt év alatti gyerek cigány (ami már 20 éve ha nem több nagyon jól látható volt) hogy hány naplopó köztisztviselő úldögél semmittevő íróasztala mellett, hogy kik és mennyit tüntetnek el a közpénzekből csak úgy, Hogy miért tartunk ott ahol, hogy még az értelmesebbje (mint pld. te is) sem azon akad ki, hogy 8-12 órát kell dolgozni 65 ezer forintért, hanem a nyugdíj a sok, miközben egy egy szobás lakás rezsije is több 50 ezer ft-nál, hogy kik miért és mennyire adósították el az országot stb. De nem térek rá. Tudod miért? Mert leszarom. Mi sem egyszerűbb mint leegyszerűsíteni egyegy kiragadott példára a dolgokat. Tegyétek azt! Tőlem ...

conv. 2012.03.08. 14:28:44

@bandika gazdája: őőőőőőő.... azt hiszem zavar van az erőben :)

én nem leegyszerűsítem arra, hogy a nyugdíj sok, hanem a tények ismeretében kijelentem a nyilvánvalót. azt nem állítottam, hogy az jó, hogy 65 ropiért dolgozik az emberek jelentős része, hanem azt, hogy ha ennyiből kell megélnie dolgozó embereknek, akkor el kell gondolkodni azon, hogy nem-e nem kellene ríni a nyugdíjak összege miatt azoknak akik ennél többet kapnak.

tudod, azt mondtam, hogy a minimálbért kapják a nyugdíjasok, azt nem, hogy a 65 nettós minimálbér az egy jó dolog.

nem kezdem elmagyarázni miért nem leegyszerűsítése a dolgoknak és az összefüggések fényében a megoldás első lépése a nyugdíjrendszer standardizálása, és ez hogyan tud hatni a gazdaságra, milyen gazdasági hatások azok amelyek ennek eredményeként a munkabér növekedéséhez, a szociális rendszer működővé átalakulásához vezetnének ezáltal, mert sem időm, sem kedvem teljesen feleslegesen járatni a pofám.

bandika gazdája 2012.03.08. 15:15:59

@conv.: Hülye vagyok, hogy belemegyek ebbe, de tényleg zavar van a fejemben úgy látszik.
Nem attól nőnének a bérek pld. ha nem szarok árasztanák el a piacainkat (mondjuk kínai fokhagyma) hanem legalább egy részét a szükségleteinknek magunk állítanánk elő (munkahelyek-adó és járulék bevételek) stb. hanem a nyugdíjak "standardizálása". Azért kár ebbe belemenni, mert egy bonyolult dolgot próbálunk itt tőmondatokban megvilágítani, és igencsak messziről kellene elindulni. Hagyom is a francba.
Valamelyik nap a Kurucon egy idióta a hsz.-ában kijelentette, hogy a magyar nép genetikai erősségének megőrzése érdekében a cigányokat, betegeket stb. igenis ki kellene irtani. Mikor megkérdeztem síma hülye-e vagy csak provokátor törölték a hozzászólásomat. Most tényleg: mi fasznak vitatkozom én ebben az országban bárkivel is? Háddenem?

conv. 2012.03.08. 16:04:21

@bandika gazdája:
:)
nem, nem a nyugdíjak "standardizálása" miatt nőnének a bérek.
nem is ezt mondtam, hanem azt, hogy a szociális rendszer átalakításának első lépése ez kell legyen.
ez az átalakítás (a további lépésekkel együtt) okozza a szociális rendszer működövé válását, ami gondolom számodra is érthetően része a gazdasági stabilizálás és növekedés folyamatának.

persze ez egy egyszerűsítés, nem olyan mint a "ha nem szarok árasztanák el a piacainkat (mondjuk kínai fokhagyma) hanem legalább egy részét a szükségleteinknek magunk állítanánk elő" típusú bonyolult, rendszerszintű logikai gazdasági folyamatábrázolás.
sajnos ilyen szintű társadalomszociológiai és export-import alapú gazdaságelemzési kohéziók végiggondolására és logikai modellezésére én nem vagyok képes, maradok tehát az egyszerűsítésnél.

ígyhát elfogadom a dolgot, a felmerült kérdésben a társadalombiztosítás és a nyugdíjrendszer kapcsán,- mivel etikai és gazdasági szempontból is ezek a legfontosabb problémák valóban - a megoldás az, ha növeljük a béreket a saját termésű fokhagymával pl. :)

miről van itt nagybasz0 2012.03.08. 16:04:31

@bandika gazdája: Én egy másik felmérést hallottam, és abban aszonták, hogy a 8év alattiak 50%-a cigány származású...

conv. 2012.03.08. 16:40:12

@bandika gazdája: a kurucon a kommentelők közt azért ne nagyon keresd az MTA várományosait :)
az meg egyértelmű, hogy eltávolították a kommented, mielőtt elkezdett volna a sok elmebajos anyázni és téged szidni. :)
az meg had maradjon, hogy ki kell irtani őket. abból baj nincs, had menjen a bólogatás :)

conv. 2012.03.08. 16:40:52

@miről van itt nagybasz0: ne fájdítsd a szívem bazzeg! :)

Horizont 2012.03.08. 18:34:51

Köszönöm a nőnapi köszöntést:)

@miről van itt nagybasz0:Ezt is köszi! Na látod én mindennap így érzem magam mintha kiugranék, kötéltácolnék, lengenék, két lábbal a földön csak nincs adrenalintöltődés:(((

guma 2012.03.09. 12:21:13

@miről van itt nagybasz0: köszi a fiúkat :)
bár az egyen gatyájuk meglepet kissé. DDDDDD
viszont jó látni, hogy nem csak nők tudnak autót mosni "változatosan" :))))))
süti beállítások módosítása