Ezt a pályát csak külön engedéllyel rendelkező pilóták használhatják a fokozottan veszélyes terep viszonyok miatt. A kiszámíthatatlan széljárás, a jeges terep és a hegyek közelsége mellett az 535 m-es pálya igazi nehézségét 18,5%-os szintkülönbség adja ebben a francia síparadicsomban található Courchevel repülőtéri leszállópálya.
A világ egyetlen repülőtere melyen autóút vezet át, pedig enélkül is van itt izgalom bőven. Az 1800 m-es kifutópályara érkezéskor a pilótának azonnal fékezni kell, nehogy túlfusson a gép. Gibraltár különleges topográfiája miatt még gyakran ezt sem lehet végrehajtani így más repterekre irányítják a gépeket. Gibraltár repülőtere Algeciras-i öböl partján fekszik.
A világ egyetlen helye, ahol a kifutópályaként a homokos tengerpartot felhasználja az a Külső-Hebridák Barra repülőtere. Menetrend szerinti járatokat fogad természetesen az ár- apályhoz igazodva csakis apály idején kihasználható a pálya.
Ezt a pályát 2000-ben hosszabbították meg cölöpökön álló toldalékkal, ami alatt parkoló van. 2800 m-es pálya még így is kihívás a leszállás a pilótáknak az egyik oldalon a hegyek a másik oldalon az Atlanti óceán közelsége miatt. Az utasoknak pedig elég rémisztő látvány amikor azt látják, hogy a gépet egyenesen a hegynek vezetik, majd az utolsó pillanatban egy éles jobb fordulóval teszik le a portugáliai Funchal, Madeirai repülőterén.
Nem hiszel a szemednek? Pedig ez valóban sziklafal a 400 m-es leszállópálya végén! A felszállás még izgalmasabb : ellenkező irányban szállhat csak fel a gép. Ott azonban szakadék van. Így a gép előbb kicsit zuhan az emelkedés előtt! Jegyezd meg, itt van : Lesothot, ahol többnyire segélyszállítmányokat fogadnak.