He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Magyarokról, innen - onnan.

2011.07.10. 09:18 guma

A szép szőke nő mindig jól választ "partnert"...

("azt hittem Európa egy ország... "SSS)

egy japán diáklány a szlovákiai magyarokról

a magyarok történelméből válogatott összeállítás : vélemények neves személyektől rólunk

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr23054147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.11. 14:03:39

Üdv!
Azt miért gondolják egyesek, hogy ha kiakasztok a tornác fölé egy flancos szélkolompot, amit az önkormányzat vágott hozzám, annak örömére, hogy lebabáztam, én attól úgy fogom érezni, hogy a közösség törődik velem? Mert ha tényleg törődne, akkor nem kéne megjelölni az újszülöttes házat, mint egyszeri havibajos pénztárost a boltban, hanem jönnének maguktól, mert tudnák. Az meg, hogy ott kolompol az az istennyila, marhára nem segítség, ha épp a bankba kellene mennem, de nem hagyhatom egyedül a gyerkőcöt.

guma 2011.07.11. 17:15:09

@neccharisnyás útonálló: helló! :)))

pont ezen témáztam mikor a hírt olvastam. :(
szerintem a folyamatos látszattevékenység alibije, hogy nekünk még erre is telik.
nem komplettek...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.13. 14:43:08

@guma: @neccharisnyás útonálló: Üdv!

Nem tetszik, hogy kitaláltak megint egy hatalmas dolgot a lakosságszám megállítására! Legalább így majd tudják az utcában, hogy nem csak egy átlagos nő, hanem egy kismama halt éhen! De a szélcsengő szépen szól!

A szőke csajról jut eszembe, tudja valaki, mi Washington állam fővárosa? Google nélkül. Valaha én is tudtam, mikor meg kellett tanulni föciből, de már sajnos elfelejtettem. Akkor most én hülyébb vagyok, mint egy ötödikes?
(Mondjuk, a csaj tényleg gáz.)

A japán csaj meg olyan, mintha olvasná a szöveget, nem valami élethű.

A végén a videó is szép. De elég egyoldalú dolgokat mutat. Például Liuprand püspök 910-ben. A 910-es évek kalandozásai:
910: A bajorországon keresztül támadó magyar hadak az Augsburg melletti Lech mezőn június 12-én vereséget mértek a sváb seregre. A csata után a magyar sereg első ízben dúlta fel Frankföldet, ahol az ellene gyűjtött sereget június 22-én legyőzte.
911: A magyar sereg a Burgundia ellen indított hadjárat során első ízben kelt át a Rajnán. Szeptember 24-én meghalt Gyermek Lajos keleti frank király.
912: A Frankföld és Türingia elleni hadjárat az új uralkodó, I. Konrád adóztatását célozta, ezzel adtak nyomatékot az adó fejében való békekötési ajánlatnak.
913: A magyarok ismét átkeltek a Rajnán és Burgundiában folytattak hadjáratot. Hazatérőben Svábföldön pusztítottak. Bajorországban azonban minden addiginál nagyobb vereség érte őket az Inn folyó mellett, kezdték kiismerni a magyar taktikát. A győztes bajor sereget Arnulf bajor herceg vezette, jelen volt még a sváb Erchanger és Berthold, valamint (a bajor?) Udalrich gróf.
914: A magyarokat többször legyőző Arnulf fellázadt és vereséget szenvedett Konrád német királytól és a magyarokhoz menekült. Liudprand szerint Konrád haláláig ott is maradt. A befogadás fejében bajor-magyar szövetség jött létre, aminek nevében az Itáliától az északi szláv területekig széles sáv jött létre, amelyik adót fizetett a magyaroknak, szabadon átengedte őket, ők viszont ezen a területen nem pusztítottak.
915: Türingia és Szászország megtámadása után a magyarok nem tudták bevenni a fuldai kolostort. Eljutottak viszont Brémáig és a dán határvidékig, Eresburgnál is harcoltak. Szászországban állítólag csehek is harcoltak mellettük.
916: A magyarokkal szövetségben harcoló Arnulf elfoglalta Regensburgot és ismét Bajorország ura lett. A magyarok ezután átkeltek a Rajnán és a Mosel völgyében benyomultak Elzászba és Lotaringiába.
917: Az előző évi hadjárat részeként a magyarok január 21-én felgyújtották Bázelt. Valószínűleg ebben az évben indítottak a magyarok hosszabb idő után újra hadjáratot a Balkánra. Simeon bolgár cár szövetségeseként részt vettek annak Bizánc elleni háborújában. Theophanész szerzetes 1023-ban másolta a híradást, miszerint a bizánciak Ankhialosz mellett megsemmisítő vereséget szenvedtek a bolgárok, magyarok és besenyők („szkíták”) ellen. Ugyanekkor kellett szembenézniük az arabok („médek”) és „türkök” felkelésével is.
918: Ebben az évben nincs nyoma magyar hadjáratnak, viszont ebben az évben győzte le Arnulf bajor herceg I. Konrád német királyt, aki megsebesült és december 23-án meghalt. Maga jelölte ki utódát Madarász Henrik szász herceg személyében.
919: Német királlyá választották Madarász Henriket, aminek hírére a magyarok sereggel jelentek meg Szászországban kipuhatolni, hogy hajlandó-e Henrik is az adófizetésre. Henrik nem volt hajlandó, ezért a magyarok végigdúlták Szászországot és Püchen mellett vereséget mértek Madarász Henrik, az új német király seregére. Ezután a Rajnán túlra vonultak és feldúlták Lotaringiát, amiről Flodoardus Reims-i kanonok tudósítása maradt ránk. Ugyanekkor szerinte Itáliában is járt egy magyar sereg.
Forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Kalandoz%C3%B3_hadj%C3%A1ratok

Egyébként egy nagyon jó könyvet olvastam a múltkor:
book.hu/konyv/26083/A-magyarok-nyilaitol.html
Érdekes, hogy egy franciának jut eszébe erről az időszakról regényt írni.

guma 2011.07.13. 15:16:03

@Ásó[Mosó]maci: na ezért (is) hiányzol! DDD

(Arlequin, meg Conv szinte elvesztette a kritikus fogalmazási képességét köztünk. D
vagy csak nincs idejük, esetleg merszük kiosztani. DDDD)

provokálhatok én annyit amennyit akarok, alig reagálnak! :(
pedig apait, anyait beleadok. :)
lás csodát : este, mikor a két srác virgonckodott a hegymászás közben az már a régi hangulatot idézte...

vagyis : igazad van! nem nyerte el a tetszésem egyik sem (a japán mellett van koreai, stb de náluk még jobban ki lóg a lóláb).
de érdekes mennyire nem izgatja ez sem a készítőket! S

a könyvről hallottam, és irigyellek, hogy te már olvastad! :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.13. 16:38:42

@Ásó[Mosó]maci: Én Aba Sámuel országlásának idejéből találtam egyszer egy magyar regényt. A jóég tudja, hol kujtorog. Talán megtalálom.

Kartal (rezervált) 2011.07.13. 19:53:10

@Ásó[Mosó]maci: Az nem francia, Te! :DDD
Cselenyák Imrének hívják a fickót.

Egyébként Földi Pál Nagy hadvezérek című könyvét érdemes elolvasni a korszakról, emleget egy olyan hadvezért és politikust, akiről eddig a "magyar" iskolákban nem tanítottak - és szerintem nem is fognak-: Bulcsú horka az illető.

@neccharisnyás útonálló: melyik volt az a könyv? Érdekel minden ilyesmi, és én még nem találkoztam vele.

Donna (Cara)mba 2011.07.13. 21:52:43

@Kartal (rezervált): Én egyik kedvenc irónőmet ajánlom figyelmedbe: Szabó Magdát.

Drámát írt az Árpád-háziak 2, azaz inkább 3 nagy alakjáról, csuda izgalmasan:

"Az a szép fényes nap" Gézáról és Istvánról szól, pogány hitünk és az új hit találkozásáról, apa és fia relációjáról ebben a kérdésben. Gézának ez nem hit kérdése, hanem merő politika és diplomácia Szabó Magda interpretációjában, míg István már magáénak vallja a keresztény hitet. A témát tudom, nagyon sokan, sok műfajban feldolgozták, de ennél élvezetesebb írást nem olvastam arról a korról.

A másik Szabó Magda mű a tatárdúlással foglalkozik, IV. Béla alakjával, aki újjáépítette a letarolt Magyarországot. Hihetetlenül jól megírt, lebilincselő dráma.

Sok-sok mára is vonatkozó tanulsággal: volt egy uralkodónk, aki nem tudta feltartani a tatárt, diplomáciai hiszékenysége, hadvezetési önfejűsége és tudatlansága - tehát bűne, ahogy ő éli meg - is belejátszott ebbe, a Muhi csatavesztésbe - de utána MÉGIS FELÉPÍTI az ORSZÁGOT! Magyarország népességének FELE esett áldozatul a tatárjárásnak és Béla konok akarattal, hittel FELÉPÍTI az országot.

Mai vezetőink még azt is LEROMBOLJÁK, amink van/volt...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.14. 08:18:17

Napot emberek!
@Kartal (rezervált): Hát ezt nem tudtam, csak a nevét néztem. Földi Páltól valami második világháborús könyv került évekkel ezelőtt a kezembe, de ahogy észrevettem, elég sok volt benne a csúsztatás, valamint a inkább érzelmeit helyezte előtérbe, nem pedig a történelmi tényeket. Néhány oldal után letettem a könyvet.
Eszembe jutott még egy könyv, amit mindenkinek ajánlok. Egyik kedvenc íróm Passuth László, és neki a Hétszer vágott mező című könyve III. Béla és II. András idejéről szól! Eszméletlen jó, bár Passuth stílusa kissé ugrándozó, és kissé nehéz.
@Donna (Cara)mba: Ezt a két kötetet el fogom olvasni. Köszi a tippet.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.14. 17:40:09

@Ásó[Mosó]maci: Földi Pállal én is összefutottam náci tengeralattjáró témában. Hát rendesen végig azt hittem olvasás közben, valami tejfelesszájú hallgató félévi szemináriumi dolgozata. A stílus, a tényanyag... iszonyat.

"Az a szép fényes nap" tényleg jó. TVben láttam a drámaváltozatot, aztán utánakerestem a nyomtatott verziónak is. Jó kis lélektani dráma. Mondjuk, Kós mintha negatívabb hangnemben formázta volna meg Istvánt "Az országépítő"-ben.

@Kartal (rezervált): Találtam egy ilyet... Karczag György: A trónon harmadik
De nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy ezt olvastam.
Az biztos, hogy Mogyoród, Ménfő és a pogánylázadás benne volt.
Ja, Tormay-nak az "Ősi küldött" se rossz, ha azt a kb. 3 oldal zsidózást átlapozod. Csak picit nehéz a stílusa. Szokni kell a szimbólumimádatát.

Donna (Cara)mba 2011.07.14. 20:05:41

@neccharisnyás útonálló: Tormayt még fel kell fedeznem...
Az mégse járja, hogy épp csak beleolvastam a Bujdosó könyvbe...

Igaz, nagyon lelombozó, mostanság meg erre nem volt lélekenergiám.

Nálam soxor az olvasás úgy néz ki, hogy "belebolondulok" valakibe, azt aztán vagy 10x10x10x majdnem minden művét elolvasom:)))

Így járt nálam Márai is, többek között:)

Lehet, Tormay lesz a következő?;-)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.15. 13:07:16

@Donna (Cara)mba:
Hú, de akkor ne a Bujdosókönyvvel kezd. Valami rövidebbel vagy emészthetőbbel.
Pl. a Petneházy c. kötetben a történelmi novellái vannak -piszok erős mondanivalókkal, imádom!
Vagy az Emberek a kövek között -az meg ilyen szerelmetes írások.
A régi ház -női író regénye (ha érted mire gondolok) hangulatban Szabó István Napfény ízé-nek elejét idézi.
Meg mondom, az Ősi küldött.
Bujdosókönyvhöz gyomor kell. Meg hangulat. Meg észnél lenni, hogy tudjad, mi az, amit dühből rakott bele. Hogy ne befolyásoljon. Mert nagyon a saját érzelmein keresztül akarja láttatni veled a dolgokat. És valahogy zavart ez az állandó rassz-emlegetés is a karakterjellemzésnél.

Sose értem. Ennyi vérkeveredés után honnan tudja bárki is első látásra a másikról, hogy milyen etnikumú. Nem elzárt völgykolóniákban élünk, mint a helvétek.

Donna (Cara)mba 2011.07.15. 13:33:32

@neccharisnyás útonálló: Köszi! Megfogadom, mert a Bujdosókönyv, ha mégoly sok igazság is van benne, nagyon lehangoló olvasmány, főleg az embert az ág is húzza.

Ja, láttam Szabó István A napfény ízét,, nagyon tetszett a képi megjelenítés.

Lehet, hogy besúgó volt, én azt nem tom, de nálam sajnos a tehetség és az emberi karakter elválik egymástól. Szomorú, de szerintem a Teremtő se feltétlenül párosította a kettőt egy azon emberben mindig és konzekvensen.

Már vagy százszor leírtam, hogy mennyire szeretem Brechtet, azt a songos stílusát, de érte is megkritizáltak, mert nem illik bele a világnézetembe az ő személyes élete:)
Én ettől el tudok vonatkoztatni, nekem a MŰ az MŰ. Vagy jó, vagy nem. A művészet minden ágában csak ez az egyetlen elv, ami vezérel, ez alapján válogatok (persze a magam szubjektivitása szerint).

Hallga' csak a Doors előadásában az Alabama songot! IIIISTENIIIIII!

www.youtube.com/watch?v=f5B28w51ygQ

Well, show me the way
To the next whiskey bar
Oh, don't ask why
Oh, don't ask why
Show me the way
To the next whiskey bar
Oh, don't ask why
Oh, don't ask why
For if we don't find
The next whiskey bar
I tell you we must die
I tell you we must die
I tell you, I tell you
I tell you we must die
Oh, moon of Alabama
We now must say goodbye
We've lost our good old mama
And must have whiskey, oh, you know why
Oh, moon of Alabama
We now must say goodbye
We've lost our good old mama
And must have whiskey, oh, you know why
Well, show me the way
To the next little girl
Oh, don't ask why
Oh, don't ask why
Show me the way
To the next little girl
Oh, don't ask why
Oh, don't ask why
For if we don't find
The next little girl
I tell you we must die
I tell you we must die
I tell you, I tell you
I tell you we must die
Oh, moon of Alabama
We now must say goodbye
We've lost our good old mama
And must have whiskey, oh, you know why

bandika gazdája 2011.07.15. 14:19:21

@Donna (Cara)mba: Egyetértek, én régen ezt úgy mondtam, hogy nem is tanítanám senkinek az életrajzát. Mit számít milyen ember volt, a jó amit csinált. Másnak meg pédamutató élete volt, de jelentéktelen életműve!
Sorolhatnánk a "rossz" életű embereket, akik csodákat alkottak, de minek.

Donna (Cara)mba 2011.07.15. 14:26:40

@bandika gazdája: Örülök, hogy Te is így látod!

Ui. Az egreslevesed (avagy piszke, más tájakon pöszméte, köszméte) nem megy ki a fejemből! Valahonnan szereznem KELL piszkét:)

Receptet akarok csinálni belőle a honlapunkra, fotóval - ha megengeded és hozzájutok a köszmétéhez (felénk a piszke köszméte név alatt fut). Néztem tegnapelőtt a piacon, de sehol se találtam:(

bandika gazdája 2011.07.15. 15:28:23

@Donna (Cara)mba: Ha nem találsz frisset, a fagyasztott is jó. Én télen is eszem, de akkor is hidegen, mert nem vagyok fázós. Nagyon jólesik most ennek a srácnak az uborkalevese. Azóta mégegyszer csináltam, mindig van télen-nyáron nagyon jó házi tejből aludttejem. (most hoztam Imre bácsitól a piacról 4 liter házi tejet a hétvégére.) Ilyenkor nem is kívánok mást, mint azt jéghidegen.
A piszkének van Magyarországon a legtöbb neve! Vicces!

bandika gazdája 2011.07.15. 15:30:10

@bandika gazdája: Egy orvos barátom azt mondta, hogy a normális valódi tehén vagy kecsketej meg egy szelet nem vegyszeres, kovászos kenyér annyi mindent tartalmaz, hogy elég tápanyag van benne egy ember fenntartására. Amit moost terjesztenek - paleolit diéta meg hasonlók - marhaságok!

Kartal (rezervált) 2011.07.17. 00:04:08

Köszi mindenkinek! Karczagtól van két könyvem, Tormai Ceciltől meg sok...

@bandika gazdája: állítólag a rendes barna kenyér és a szőlő pont elég az ember egészséges táplálkozásához... én nem osztom ezt a gondolatot maradéktalanul, de van benne valami.

@Ásó[Mosó]maci: Passuthot elkezdtem olvasni, de annyira nem kötött le a lassan csobogó történetszövése és az ugrálása, hogy egy idő után kiesett a kezemből. Majd előszedem újra.

bandika gazdája 2011.07.17. 06:58:38

@Kartal (rezervált): Gyerekkoromban tényleg kenyérrel ettük a szőlőt, az volt a vacsora szőlőéréskor. Meg a barackot (ami nem volt permetezve) a földről homokosan mosatlanul.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.17. 12:33:28

@Donna (Cara)mba: Nálunk van a piacon. A múltkor láttam a mamókáknál. :-)

guma 2011.07.17. 12:34:18

@bandika gazdája: @Kartal (rezervált): érdekes, mert a nővérem (10 évvel idősebb) mindig is így ette! :)
de még a dinnyét is. DDD

@Ásó[Mosó]maci: na de Maci! :(

a kérdésedből kiderül, hogy tisztába vagy vele, hogy az USA több állam, valószínű több fővárossal... DDDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.17. 12:35:48

@bandika gazdája: Paleolit diéta az mekkora egy humbug. Az emberi szervezet gyorsabban hozzászokik a körülményekhez, mint gondolnák. Különben is, hol találsz jó kis mamutot mostanában, vagy víziszamarat. (equus asinus hydruntinus.)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.17. 12:37:53

@guma: Ok. De sok magyarnak nincs tisztában ezzel.
:-)
Azért nálunk is volt Maonikasó

@Kartal (rezervált): Ezért írtam, hogy nehéz. Viszont érdekes, szerintem. Énnekem tetszett.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.17. 12:44:16

@guma: Igen. A magyarok szeretik fitogtatni a szellemi magasabbrendűségüket.
Miközben ez nincs így, (Valamikor lehet, hogy így volt, de már nem.)
Az átlag magyar ember se nem hülyébb, se nem okosabb, mint egy átlag amerikai.
(A különbség, hogy náluk, mivel többen vannak, ezért több a tanulatlan ember is. Te több a műveltebb is. Másképp látják a világot.

Veddelt meg már láttam. Szánalmasak.

Viszont ezt nézd meg:
www.youtube.com/watch?v=-4UMWgjEi4c

guma 2011.07.17. 13:00:25

@Ásó[Mosó]maci: szánalmas az egész, ami 20 év alatt kiépült...

sokkal, de sokkal értelmesebbek voltak az emberek a 90-es évek végén!
csak rám kell nézni, már mindentől menekülök ami írott vagy a "ládába" van. DDDDDDDD

legyetek jók, majd leszek. :)

bandika gazdája 2011.07.17. 14:31:34

@Ásó[Mosó]maci: Ez olyan, mint a kutyáknak a Pedigré Pál (:D) A ktyás tv műsorban az állateledel hálózattal rendelkező műsorvezető minden adásban elmondja, hogy nem is rendes gazdi az, aki nem Royal Caninnal (2000 Ft/kg)eteti a kutyáit. Csakhát a rohadt kutyák nem szeretik. Az enyémek még az almamártást is hamarabb megeszik, így főzök nekik kétnaponta, de a maradékot sem vetik meg. Néha mikor nincs időm, jól jönne ha megennék a tápot, de ha eléjük teszem, úgy néznek rám, mintha elment volna az eszem. Évmilliók óta az emberi kaja maradékát szokták meg. Röhögnek az üzletelőkön. (Mondjuk így a kajájuk többe kerül mint az enyém, de mindegy.)

Írtam egy hosszút a Szabó ügynökségével kapcsolatban, de eltünt a semmibe. Majd egyszer ha lesz kedvem leírom újra. Néha szar ez a méregdrága mobilinternet!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.17. 14:41:37

@bandika gazdája:

én úgy jártam, hogy nem volt hajlandó a rohadék macska megenni az ócsós lidis macskakaját.
viszont minden szart, a paradicsomfőzeléktől a sült fokhagymáig bármit megeszik amit a tányéromból adok neki.
hát beüzemeltem egy rendes ebédes tányért, amiben kiszedem neki az ócsó macskakaját, előbb az ebédlőasztalra teszem és amikor elkezd kunyerálni, akkor abból kiszedem neki a tálkájába.
úgy eszi, mint a whiskast :)

a kis köcsög :)

Horizont 2011.07.17. 14:46:06

@Conv: becsapod a macskádat?:DDDD Mi lesz így a lelkivilágával ha rájön, hogy átvágta a gazdi?:DD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.17. 14:47:28

@Horizont: majd jól besértődik, oszt legalább nem pofázik annyit :)

bandika gazdája 2011.07.17. 15:53:25

@Conv: Ezt ismerem! Nálam a macskák megeszik a szárazat (de csak a drágát) a kutyák meg egymást tapossák, hogy megegyék a macskák maradékát. Egyszer nem volt időm főzni nekik, gondoltsm minden nap a fene eszi őket a macskakajáért, legyenek boldogok a macskakajájukkal, és azt tettem a tányérjukba. Meg se szagolták, hülyén néztek rám. Muszály volt nekik bundáskenyeret sütni. De miután megzabálták, ugyanúgy tolngtak a macskák maradékáért. De az sem piskóta, hogy minden macska ugyanazt kapja ugyanolyan tálkában, de evés közben percenként tányért cserélnek, mert a másiké biztos sokkal finomabb! :-)

Donna (Cara)mba 2011.07.18. 08:52:44

@Ásó[Mosó]maci: Jó, majd leugrok Szarvasra holnap. Hétfő úgysem piacnap:-))))))

Donna (Cara)mba 2011.07.18. 09:06:48

@bandika gazdája: Nálam se eszik az olcsó száraz kutyatápot a kutyáim. Pedig néha tényleg egyszerűbb volna az etetésük.
A konzervet azt szeretnék, de hát a két kutyám kitesz vagy 120 kilót, honnan győzném én kutyakonzervvel etetni őket? Meg jól is lakatni!

A férjem "találta ki", hogy igaz, a kutya háziasított állat, de mégiscsak húsevő. Méghozzá valahai farkas-korában nem sütötte-főzte a húst:)
Ezért nyersen kapnak tisztítatlan csirkelábat (olcsó a tisztítatlan, és ha egy kutya mondjuk elkap a baromfiudvarban egy tíkot - nálunk nem, mert nincs, de anyósnál már előfordult ilyen eset -, hát biztos nem tisztítja meg a lábát;-))) vagy fejet, az legalább nem 95% rostanyag (mint a kutyakonzervben, amire valójában a kutyának ilyen mennyiségben nincs szüksége, csak persze olcsón szaporítja a konzerv tömegét, ja meg adnak hozzá vitaminokat, az állati fehérje tartalma átlagosan 4! azaz 4 %-ék. Emellett ha maradt főtt tészta, kenyér, stb. megkapják szafttal, vagy a megszáradt kenyeret kis tejben beáztatva.
A száraz kutyaeledel már hónapok óta szinte érintetlen, azt csak azért tartom, hogy mivel sűrűn járunk Pestre és még az is megtörténhet, hogy valami oknál fogva nem érkezünk meg aznap, csak másnap este, akkor ha nagyon kiéheznek, majd csak esznek belőle!

A macskák előtt is ott a száraz, méghozzá csak Friskies, mert másból nem esznek egy falatot se, így mivel kevés száraz fogy, hát jó sokáig elég egy kg Friskies.
Ők az állatboltban kapható nyesedéket kapják, abból a kevés is elég.
Ők se voltak hajlandók az olcsó TescoValue konzervet enni!:)

Állatok ők, nem emberek, kvázi nem hülyék és nem manipulálhatók:-))))

Donna (Cara)mba 2011.07.18. 09:11:51

@Conv: Mert az állat nem hülye:)
Így már mindjárt jobb és ízletesebb a falat, ha a gazdival együtt ehet:)
Ez a barátság, fenntartás nélküli szeretete és megbecsülés jele, ezért így ugyanaz az étel is más:-)))

Nálunk a férjemtől kunyerálnak állandóan a macskák és a férjem bármit ad nekik, megeszik:)

Mert a macskának lelke és önérzete van:-)
Ne mondd, hogy nem tudtad;-DDDDD

bandika gazdája 2011.07.18. 13:38:34

@Donna (Cara)mba: Milli (a káposztaföldön született lelenc) az este görögdinnyét evett. Késöbb a youtube-on láttam ilyen macskákat. A fene sem érti őket. Álltólag ragadozók!Csakúgy cuppogott örömében.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.18. 15:15:04

@Donna (Cara)mba: Végre hozzá tudok szólni. tegnap dél óta nem bírtam.
Nálunk kedden, pénteken és vasárnap van piac.
(Nemrég voltam Bfüreden, és a piac szerintetek mikor van zárva??? Hát vasárnap. Ez is csak a Dunántúlon lehet :-D)

guma 2011.07.18. 15:24:18

sziasztok,csak bekukkantottam!

@Donna (Cara)mba: @Ásó[Mosó]maci: nálunk van mindennap, csak hétfőn nincs. :)))

és 2 hetente vasárnap (páros héten) kirakodóvásár (tőlem két sarokra, DDD)a piac meg 10 perc séta... :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.18. 21:39:19

@guma: Elég nagy a piac nálunk. Egyik része zöldség-gyümölcs, meg amit még termelnek, a másik része meg mindenféle.
süti beállítások módosítása