He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

Túrós! Fiúknak, lányoknak...

2011.06.25. 13:16 guma

Túró - rúdi, csábítóan kereken!

 ez annyira egyszerű, sütés nélküli kis keverem-kavarom... 

Hozzávalók     (26 cm-es tortaformához)
az alaphoz:

  • 1 csomag Győri Édes zabfalatok ( vagy 20 dkg zabpehelykeksz)
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg olvasztott vaj

az első réteghez:

  • 25 dkg túró
  • 3 evőkanál házi vaníliás cukor
  • 3 evőkanál tejföl 
  • fél citrom reszelt héja
  • 2 dl tejszín 
  • 1 zacskó Zselatin fix

a második réteghez ugyanezek még egyszer

a csokoládérétegekhez:

  • 10 dkg étcsokoládé + 1 evőkanál olaj
  • 15 dkg étcsokoládé + 1,5 evőkanál olaj

A zabkekszet és az összetördelt csokoládét a késes aprítóban megdarálom. Villával összedolgozom a morzsát az olvasztott vajjal és a sütőpapírkoronggal bélelt tortaformába nyomkodom. Beteszem a mélyhűtőbe.

2 dl tejszínt habbá verek és félreteszem. A túrót a tejföllel és a reszelt citromhéjjal habosra verem a robotgéppel, beleteszem a Zselatin fixet és még egy percig tovább verem. Ezután adom hozzá a cukrot, és végül óvatosan elvegyítem a tejszínhabbal. Ráöntöm a kekszes alapra és visszateszem a fagyasztóba.
Gőz fölött megolvasztok 10 dkg étcsokoládét egy evőkanál olajjal, simára keverem és a megszilárdult túróra simítom. Mehet vissza a fagyasztóba.
Elkészítem a következő túrós réteget, ugyanúgy, ahogy az elsőt. Ezt öntöm a csokoládérétegre és visszateszem a fagyasztóba.
Szintén gőz fölött felolvasztom a 15 dkg étcsokoládét a másfél evőkanál olajjal, simára keverem és a túrókrém tetejére öntöm. A szélénél mehet bővebben, így itt-ott lecsurog egy kicsit.
Néhány pillanat alatt megszilárdul a jéghideg túrókrémen, ezután tálalhatom is. Türelmesebb családtagok esetén beteszem a sima hűtőbe még 30 percre, illetve a maradékot is ott tárolom.
Ha valaki nem siet ennyire, akkor a sima hűtőben is megszilárdulnak a rétegek kicsit több idő alatt.

 

5 komment

Címkék: főzés sütés

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr103013525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.25. 13:40:22

ez úgy nagyjából az elkészülés előtt elfogyna nálunk :)

nullához konvergál az ezen a téren türelmes családtagok száma :)

ha az asszony nálunk eltávolodik két lépésnyire a krémes táltól, már nem fér oda hozzá ismét mert az összes gyerek könyékig van benne :)

Horizont 2011.06.25. 13:55:34

Miért kell nekünk azt imádni ami egészségtelen és hizlal??:)
@Conv: Nálunk mindig farkastörvények uralkodtak! Aki előbb odaért az vitte, ette! Aki lemaradt az kimaradt:)

Horizont 2011.06.25. 14:00:20

guma: képzeld 18 évig egy kenyérgyárban dolgoztam minőség ellenőrző laborban és amikor elkezdték a Túró Rudit csinálni nekem annyi volt.Ahányszor lementem a gyártósorra gyenge jellem voltam és mindig bezabáltam, frissen, senki nem nyúlt hozzá még rajtam kívül. Néha úgy éreztem a fülemen jön ki de akkor is ettem. Na híztam is 2 hónap alatt 6 kg-ot, aztán lassúbb ütemben a többit hozzá:D Imádtam! Na nem a kilóimat hanem a túró Rudit:)))

guma 2011.06.25. 14:03:38

@Horizont: én nem is ettem, mégis télen szépen növesztettem a térfogatomat! :(

Donna (Cara)mba 2011.06.25. 19:25:30

@Conv: @Horizont: Mi csak hárman voltunk anno cuzammen, mégis a fiam megtanulta, hogy inkább ott, akkor egye meg, ami ízlik, mert hiába tenné el másnapra, felfalós szülei felzabálják előle!
Akkoriban még normálisan ettem, nem úgy mint most. És mégse híztam.

Ha mégse ette meg a gyerek, akkor igyekezett például az édességeket elrejteni a szobájában! Mókás volt:)
Ma is, ha hazajön, nyomatékkal megkérdezi: de ugye biztos nem faljátok fel holnapig (főleg apa)?

Szép kis szülők, mondhatom...:)
Sovány is maradt a gyerek, nincs rajta egy deka háj se.:-)
süti beállítások módosítása