He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gumának, mert ma olyan szerelmes hangulatban van, hogy mindehol szerelmet lát :)

2010.11.28. 18:56 Conv

A mindenség szerelme

 

Kezdetben volt a csönd, és nem tudta még,
hogy mért kíván szeretni...

Kezdetben volt a hang, és nem tudta még,
hogy mért kíván szeretni...

Kezdetben volt a köd, és nem tudta még,
hogy mért kíván szeretni...

 
Kezdetben a vágy csak önmagara várt még...
lassan, tompán, mélyéböl remegve.

 

 

Kezdetben nem voltál Te sem,
csak a vágy volt, a csontváznélküli, reszkető,
lágy indulat, a szurok-sűrű fortyogó, forró akarat
világ-tűz, vízözön,
ismeretlen és titkos robbanások,
május-szagú álmok, test-nélküli vallomások...


Én nem kutattalak, mint csillagász az égen
egy új csillagot.
Matematikával, képlettel, logikával
számítva ki, hogy másutt sehol, csak ott lehetsz,
csak ott vagy, ott, az idők kezdetétől,
társak között, még láthatatlanul.

 
Mert kezdetben nem voltál Te sem,
csak a vágy volt...

 
És mégis éreztelek, és mégis tudtalak,
robbanva törni készültem feléd, ragyogva vártalak,
de még csak reszketés, sejtelem
voltál te is, voltam én is szívedben,
mégis tudtalak,
tündöklött bennem az eleve-bizonyosság,
hogy megszületsz gyöngéden s félelmetesen,
mert hiszem, hogy van eleve-elrendelés,
mert ehhez az értelem kevés,
és nem oly céltudatos a megismerés, az elhatározás,
mint az órával mérhető idő,
s az órával mérhető elektromosság.

 
És mégis tudtalak,
fölfogtalak és vártalak,
tudtalak léttelenül,
mert kezdetben közös volt minden elem,
mert kezdetben én is a csönd virága voltam,
mert kezdetben Te is a csönd virága voltál,
kezdetben csak a vágy volt,
ahonnan fölszabadultál...

Juhász Ferenc

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr482479403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2010.11.28. 19:06:44

Köszönöm!!! Aranyos vagy... DDDDDDD

De roppant zavarba hoztál :)))
Én nem csak ma, mindig szerelmes hangulatban vagyok, többnyire az életbe, még ha mocskos is. :)
És szeretem magam körül a figyelem, szeretet minden formáját...

(de roppant csibész vagy! ugye tudod :))) DDDDDDDD)
Adok neked egy bakancsost ezért:
www.youtube.com/watch?v=JSmeGqIHbmg&feature=BF&playnext=1&list=QL

Horizont 2010.11.28. 19:29:30

De örülök, hogy ma ilyen verses délután van!
Ez a Juhász Gyula vers! Istenem de jó lenne most fiatal eszement szerelmesnek lenni! Olyan elborult agyúnak !Hahahahahaha. Álmodozom néha:)
Conv köszi!!!!

Horizont 2010.11.28. 19:50:34

@Conv: na basszus már az olvasás se megy???:) Bocs!

guma 2010.11.28. 20:32:19

@Conv: zavaromban még a képet meg sem említettem :)

Pedig fantasztikus, őrület miket találtok!!!

Csak gratulálni tudok :)))

Horizont 2010.11.28. 21:10:58

@guma: nem megy már nekünk ez a szerelem:DDDDDD Látod én meg benéztem a költőt, te nem nézted a képet:))Jók vagyunk!:)

guma 2010.11.28. 21:14:58

@Horizont: én egész napot végig kuncogtam, röhögtem!
szegényt @Conv: meg sírba viszem hülyeségemmel, néha...

De hát ez NEM a korral jár, ugye tudod :)

guma 2010.11.30. 22:24:54

@Conv: őszintén, hogy volt merszed ilyen gyönyörű verset nekem "ajánlva" feltenni :)
Kicsit sem félsz? DDDDDDDDDDDDDDD Látszatra sem adsz? DDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.30. 22:28:33

@guma:

nem félek én senkinek verset ajánlani :)
mitől kéne félnem, vagy milyen látszatra kellene adnom?

guma 2010.11.30. 22:33:44

@Conv: különbözünk :) Nagyon. DDD Félni : TŐLEM!!! (nagyon szemtelen vagyok, ha váratlanul megérintenek D)

Látszatra : szegény nagyanyót így "begerjeszteni", zavarba hozni nem szokás nyilvánosan DDDDDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.30. 22:45:20

@guma:

hát nem nagyon értem a dolgot, de akkor ügyelek majd, hogy ne hozzalak zavarba majd nagy gerjedelmeddel :))))

guma 2010.11.30. 23:04:14

@Conv: persze, hogy nem érted:)
te "csak" csúcsra járattad a nap végét nálam... DDD
szégyen nem szégyen én ösztön, hangulat ember vagyok és az eszem nem mindig engedem megszólalni, ha játék és szép szó jön utamba...
Van aki ebben mást, többet lát - mint felszabadultságot :) (Talán károsan hat gerjedésem a játékra, de még félre is vihet mást a nyilvánosság előtt gátlástalan "rácuppanásom" :) DDDDDDD)

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 23:07:38

@guma: A fene a nagy szerelmeskedést, mikor nekem nincs állásom:(

Hát ez senkit nem ihlet versre? Senki dalnok nem énekli meg testi-lelki nyomorom?

Önző kéjencek;-DDDDDDDDDDD

Ahogy Ásómaci mondaná: Ezek a mai fiatalok! Csak a szex meg a szipu;-DDDDDDDDDDDDDDDDDD

guma 2010.11.30. 23:11:20

@Donna (Cara)mba: ne irigykeggggggyen kend:)))

Ilyen szerelem mindig jöhet. DDD Sőt minden bokorban akad, ha megemel egy-egy ágat :)))
Szóval, Macikát hagyja csak a valóságban élvezkedni, nehogy most elkapja a csuklás! DDDDDDD

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 23:12:21

@Conv: Szia, Dalnok:)

Ha holnapra megénekeled egy öregecskedő nő nyavajjjás életét, neked ajándékozom...a sajátkezüleg font babérkoszorút:)

(Egy évig nem főzök csülkös bablevest a családnak - pláne, hogy nemcsak a babért szórom vélhetőleg arra érdemtelenre, de se bab, se csülök nem lészen;-DDDDD

Na, jójcakát dalnokoknak, kéjenceknek, dámáknak:)

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 23:15:28

@guma: Á, Maci nem csuklik, későre jár már, ezokból álmában jól elvan.
Mint a té:)

Na, jóéccakát Néked is:)

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 23:25:44

@Conv: Á, nem is dalnok vagy te: inkább szárnyaló Ikarusz. (Nem, nem a busz;-D

Ég és Föld között, repülj, te sárkányokkal viaskodó - majdnem Szent Mihályt írtam - de észbe kaptam, hogy a sárkányrepülős nem azonos a Sárkányölővel:)))

Plusz tetézed bűneid lajstromát konzekvens materializmusoddal:(

No, mára ennyi - Arlequin és az Úr abszolút mércéje szerint bőven sok vala szóbul:(

Adjon az isten jóéjt mindőnknek, még az kemény, megrögzött ánti-hívőknek is:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.30. 23:26:02

@Donna (Cara)mba:
áh, erről a mai vénasszonyos nyavalygásodról ez jut eszembe:

„... de hát szeretem az életet. Ez a furcsa gyengeség talán leggyászosabb hajlandóságunk: mert hát van-e butább dolog, egyre hordoznunk azt a terhet, amelyet bármikor eldobhatnánk?"

megtarthatod a babérleveleket, ha megmondod, honnan az idézet :)

guma 2010.11.30. 23:28:12

jó éjt mindenkinek :)))

@Donna (Cara)mba: nagyon igazad van - csak vigyázzon magára, mint mindenki.. :)

guma 2010.11.30. 23:31:32

@Conv: nem tőlem kérdezted, de a "V" -nek van köze hozzá, aki valami optimizmusról belszélget velem???? DDD

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 23:31:58

@Conv: Hát, kiszúrtál vélem:)

Ha ma nem lelem, holnap is jó lészen?

Babért akkor megspórolom. Kapsz majd helyette mást.
Ne ijedezz;-DDDDDD

Aludj jól:)))
(Ja, te nem is alszol...csak icuri-picurit)

Pedig most a bravúros visszavágásodért valami szépet akartam kívánni, de ládd, ez se megy már nekem:(

Akkor szia!:)))
Kívánj te magadnak valamit, amit jólesik. Mondjuk egy korsó sert?:)

Donna (Cara)mba 2010.11.30. 23:38:12

@Conv: Voltaire: Candide.

Javíthatatlanul művelt vagy:(

Na, elbújtam, elvackoltam....

guma 2010.11.30. 23:50:41

@Conv: ez a legjobb befejezése a napnak és válasz is a "nem értésedre", amiért hanyagolom az észt sokszor (DDD) és megfogalmazása annak is miért nem érdekel, ha nem értenek:

"eszmény és a valóság filozófiai problémáját vetíti elénk: mi lesz az eszményből, melyért küzdünk, mely irányítja életünket, mire hozzájutunk, mire birtokunkba kerül.
Ember számára a kiteljesedés és a megnyugvás, ha hiányzik a személyes boldogság: ... de mi haszna, ha nincs itt Kunigunda?" Másrészt Eldorádó a maga tökéletességével világ- és emberidegen hely.Nincs meg benne az élet eleven lüktetése és sokszínűsége. Itt az emberek csak olyanok lehetnek, mint a többiek".

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 00:32:31

@guma:
sosem kultiváltam az ilyen filozófikus "műelemzéseket"
Az esetek többségében nekem mást juttat eszembe , más gondolatokat indít el, sokszor lényegi elemeiben is egy-egy vers.

Volt szerencsém a főiskolán egy olyan előadáson/irodalmi esten benn ülni, ahol a költő is benn volt, akit lelkesen elemzett egy prof. A hátsó sorokban, mögöttem pár paddal ült. Az előadó nem tudta, hogy ott van, mígnem egyszer fel nem állt és ezt nem mondta nagyjából: 'micsoda baromság ez? sosem jutott ilyesmi eszembe, de még csak megközelítőleg sem erről szól a vers.'
Legyintett, és kiment.
Én meg röhögtem :)

guma 2010.12.01. 06:23:15

@Conv: Akkor jól emlékeztem :)

(Valahol leírtad már a fentit :))) Sejtettem "harapsz" az elemzésre.

Nem voltál még "velünk" mikor mi nosztalgiáztunk. Ki mit húzott érettségin és mért jegyezte meg. Nekem 2 okom volt. Az egyik, hogy egy szót sem mondtam a kihúzott vers elemzésről és csak azért nem kaptam 5-t mert az írásbelim 5-ős 5-ős 1-es volt és külön névre szóló 30 oldalas tesztet kellet kitölteni csak utána kezdhettem meg a szóbeliket... DDDD

@Donna (Cara)mba: igazat szól : Javíthatatlanul művelt vagy:(
Én csak érdeklődő, ráadásul szétszórt. A pár szó amit vesztegetsz rám, jól esik, de mindig váratlanul ér (azt is szoknom kell külön, hogy van benned erotika, ezt sosem kapcsoltam hozzád :))) DDDDD)

Nem kapcsolódik össze veled a VB megismert arcod ezzel a mostani "játékosságoddal" :), mert teljese más vonal volt az a csibészes eszmefuttatás mit Arlequinnal nap mint nap produkáltok...
De más a körön belül lenni mint ezt csak szemlélni :)

kötözködöm, ez jó "fegyver" ellened :) és leplezi, hogy egyre jobban tetszik stílusod. DDD A többiekkel ez sokkal egyszerűbb és gyorsabb, természetes folyamat volt.
Ami zavarba ejtő : viccelődő pajzánság után szerelmes vers gondolatait is idehoztad a placcra. Bárkitől vártam volna, de tőled max a csodálatos képet :)
Bocs, de valóban nem néztem ki belőled ezt. :))) Mivel túl gátlástalanul, koromhoz nem illően - nagyon tudok örülni, visszaadni mindent, fel sem foghatod mekkora zavarba ejtő meglepetés volt ez részedről... :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.01. 12:05:23

@guma:

Igazából nekem a vers játék a szavakkal, gondolatokkal.
Nagyon ritkán, szinte soha nem látok bele többet, mint ami, nem képzelek bele fennkölt célokat, rejtett üzeneteket, mélységes filozófiákat, ideológiákat. Élvezem a hangulatát, ritmikáját, rímeit, a gondolatokat, melyeket bennem indít el, az érzéseket, hangulatokat amiket szintén bennem indít el.
Szarok rá nagyjából, hogy másban mit indított el és arra is, hogy a költőnek mi volt a célja vele.

Szerintem egy vers akkor jó, ha arra alkalmas, hogy az olvasóban elindítson érzéseket, gondolatokat.
Önálló, szubjektív érzéseket, gondolatokat, nem pedig egyetemes, megtervezett folyamatokat.
Erre szerintem nem is alkalmas egy vers. A propagandaanyag igen, de bármilyen jól hangzó is egy kommunista kiáltvány megrímelve, megzenésítve akár, az nem vers, nem dal, csupán formailag.

A verselemzésről nekem az iskolában kemény vitáim voltak a tanáraimmal, szerintem azt elemezni mik járhattak a fejében a költőnek, mit szándékozott kifejezni, irodalmi szempontból egy félelmetes baromság. Szociológián, pszichológián kellene ilyesmiket csinálni; a költő életét, körülményeit figyelembe véve elemezgetni egyes megnyilvánulásait szándékait. Nem irodalmon.
Inkább azt kellene megtanítani az embereknek, hogy át tudják adni magukat az olvasott gondolatoknak és ki tudják fejezni, mit vált ki bennük személy szerint a vers, novella, hallgatott zene. A saját gondolataik érzéseik legyenek azok melyek kifejezik a vers lényegét, és le kell szarni, ha az egyéni életpálya, ismeretek, emóció élmények hatására, más más embernél, más-más élményként csapódik le a mű.
A lényege, hogy indítson el egy gondolati/érzelmi folyamatot, bármi légyen is az.

"Ami zavarba ejtő : viccelődő pajzánság után szerelmes vers gondolatait is idehoztad a placcra. Bárkitől vártam volna, de tőled max a csodálatos képet :)"

az az igazság, nem először veszem észre, hogy enyhén szociopata vagyok, nem igazán tudok az érzelmi skála különböző fokai közt különbséget tenni, valószínűleg ezért fordult elő, hogy a viccelődő pajzánságod én szerelmes hangulatodnak fogtam fel, és ehhez a hangulatodhoz illő postot próbáltam adni. (mindenféle szándék nélkül, csak mint a hangulatodhoz passzoló versként)
Elnézést, ha ezzel zavarba hoztalak, nem állt szándékomban, a későbbiekben vedd figyelembe, hogy a fentebb írt lelki-szellemi hiányosság folytán, nem mindig vagyok tisztában az érzelmek minőségi mibenlétével... sokszor magamban sem, nemhogy személyes ismeretség nélkül másokkal szemben.

Marcellusca 2010.12.01. 13:43:25

@Conv: Fogadd baráti, meleg kézfogásom! :)))
És egy pohár jófajta itókát! (Mitiszol? :D) :DDDDD

Abszolút egyetértek. Le is írtam a múltkor, hogy milyen verselemzési-konfliktusom volt anno a magyar tanárnőmmel.
Ő nem osztotta azt a nézetet, amit Te is. :D

Túlságosan realista (földhöz ragadt? :D) vagyok, ahhoz, hogy elmélkedjek egy versen.
Vagy megfog elsőre, vagy hagyom a francba. :)

guma 2010.12.01. 15:23:59

@Marcellusca: Ez olyan hülyén jön ki, mintha állandóan dicsekednénk "hülyeségünkkel", pedig én szerettem a matekot, fizikát is (, csak a szabályokat nem) és abból 5-sre érettségiztem :) PPP

@Conv: a váratlanul zavarba ejtő meglepi, hozhat hangulatot... (ha szeremet nem is, de szerelmes verset igen :) és ez a később már nem robban újdonság varázsával tőled sem)
Így jártam, de nem is titkoltam : szeretlek (téged is!) DDD

Marcellusca 2010.12.01. 19:03:36

@guma: De, ez nem hülyeség!!!
Csak másként látjátok a világot, élitek meg az életet.
Ennyi.
Attól még nem hülyeség.
Sokan szeretik a verseket.
Ugyanúgy, mint a spenótot. :(
Én egyiket sem. :)
Akkor, most én vagyok a hülye? :DDDD

/Igen, az vagyok. :DDDD/

guma 2010.12.01. 19:05:45

@Marcellusca: nem ettél még nálam spenótot :) DDDDDD

guma 2010.12.05. 23:01:41

@Conv: Jól emlékszem, hogy a fenti kötővel történt meg az elmesélt eseted, ahol a fiú szarvassá változott ( Donna az azonos vezeték nevű költöje miatt ugrott be :) de már nem emlékszem, hol írtad)!
süti beállítások módosítása