He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Advent - vigyázz! "Vallásos katyvasz!"

2010.11.27. 17:37 arlequin

 

Advent?

"Sokan kérdezhetjük mi is az az Advent?
Eredetileg az 'ad-ventus'-ból származik, ami annyit tesz, hogy az 'eljövetelig'.
Minek az eljöveteléig? - tehetjük fel a kérdést.

Az eljövetel alapvetően várakozást és izgalmat jelent.

A keresztény hagyomány ezt 'patientia'-nak nevezi, vagyis türelemnek, amit minden erények királynőjének neveznek (hagyjuk most azt a kérdést, hogy mi az erények királya... ...valószínűleg a pontosság, aminek mindnyájan híján vagyunk, talán egyedül a bankok, a közszolgáltatók és az adósságbehajtók nem).

A türelem az izgalom felismerése.

Valami nincs itt, ami pedig igen jó lenne. Ahogy a nyár nem jó és az őszre vágyunk, mert meleg van. Télen hideg van, ezért a tavaszt reméljük. Összetett dolog ez, mert valaki a telet, van pedig, aki a nyarat nem szereti.
Ezt teszik páciensek is az orvosoknál. Türelmetlen türelemmel várnak a sorukra. Arra, hogy bejussanak, a másik fele pedig a kijutásra vár. Várakoznak az egészségre...

Olykor úgy tűnik, hogy az egész élet várakozás. Várakozás az egészségre, a nagy Ő-re, arra, hogy majd kisüt a nap. Várunk a vonatra, a buszra, várunk arra, hogy sorsunk jobbra forduljon, várunk a pénztárnál, várunk a fizetésre, a gyesre, a segélyre, a jobb időre, arra, hogy elálljon az eső. Valamint várunk a megszületendő gyermekre.

Akit tudunk, hogy világra jön, negyven hét alatt folyamatosan fejlődik, egyre több terhet jelentve az őt kihordó anyának. Édes nehézség, vállalt fájdalom.
Amikor várakozunk a már meglévőre, de még nem tudjuk milyen lesz, mily arcot hordoz, hogyan mosolyog és hogyan sír, addig reménykedünk.

Amikor pedig megérkezik a várakozás gyümölcse, legyen az akár egészség, vagy egy vonat, akkor megnyugszunk. Mert tudjuk, hogy célba jutunk hamarosan. Valami ilyesmi az Advent is. Várunk a megnyugvásra, a csendességre, amikor az izgatottság hangjai elhalkulnak, a feszültség megoldódik, a türelmetlenségünk kihuny.

Talán így lehetne az Adventet is leírni. Várunk a kisdedre, a békességre, a célba érésre.
De. Az Advent, a keresztények várakozása Krisztusra, nem egészen ezt jelenti, hanem az Úr visszajövetelét. Hatalommal és erővel, ítélettel és igazsággal. Várunk az ítéletre.
Csoda, hogy izgulunk?"

 



 

Jó kis szöveg, mi? Valahol találtam az út mentén. Figyelni kell arra, ami van. Szerintem valami ilyesmit akart a szerzője mondani. Minden pillanat nyereség és veszteség egyszerre. "Ahogy megkapod, elveszíted." - mondta volt egy barátom a nőkkel kapcsolatban. Érdekes? Nem. Hasznos.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr932477200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2010.11.27. 17:44:47

Tudod, félelmetes vagy!!!

Menj a VB- re és nézd meg a 17.20-as beírásom...
És akkor tudod miért akad el megint szavam! Puszi...

Horizont 2010.11.27. 17:45:15

"Jó kis szöveg, mi?" Ez több annál. Nagyon szeretek ilyeneket olvasni, olyan jó kis melegség járja át szívemet, lelkemet. Te írtad ugye?

guma 2010.11.27. 18:28:46

@Horizont: Szerintem van hozzá köze... D
És valóban jó olvasni!

Erről jut eszembe az autista dolgot végig gondoltad és rájöttél, hogy igazam van, mekkora csibész a fenti posztos??? Rendesen megkavart téged.

arlequin 2010.11.27. 18:50:02

@Horizont: @guma:
nem ÉN írtam. kaptam egy barátomtól. miért kell mindig forrást keresni? vmi vagy igaz vagy nem.

nekem ez tetszett.

guma 2010.11.27. 18:54:26

@arlequin: nem kerestem, hidd el. De valahogy "benne" vagy forrás nélkül is...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 19:04:21

Erről eszembe jutott, hogy a szülők milyen borzalmasan érthetetlenek!
A baba születése után 1-2 évig azt szeretnék, hogy minél előbb járjon, és beszéljen. Utána meg azt, hogy üljön már le, és fogja be a száját!
Hát nem furcsa? Sosem jó az, ami van! :-))

guma 2010.11.27. 19:09:17

@Ásó[Mosó]maci: egyem meg a szíved, te kis tapasztalt :)))

guma 2010.11.27. 19:26:59

@Ásó[Mosó]maci: szia, nincs, mert nem foglalkoztam vele.

veszekedtem - a vb-n

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 19:39:49

@guma: Kár. Én fenn vagyok.
Mellesleg látom, hogy mindenki nekiment Csernaja Obcának. Szerintem ez ezt élvezi :-)

guma 2010.11.27. 19:42:37

@Ásó[Mosó]maci: Az előbb kattintottam erre :

vchat.hu/index1.html :)
nah itt lépjetek be az ie-vel vagy ie-tabbal :)
és nekem tök üres olda jön be, a többit meg nem merem,..

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 19:59:29

@guma: Internet explorer alatt lépj be, de úgy, hogy az offforever blogra is be kell lépjél, ha eddig mondjuk firefoxot használtál.
Ha beléptél az indapassal az explorerben a blogra, utána egy alkalmazást kell csak letölteni, amit az ie felajánl. Utána újraindul, és csak rá kell kattintani a belépés itt részre, és megy a chat

guma 2010.11.27. 20:07:57

@Ásó[Mosó]maci: szerintem tegnap valamit elbactam, mert így sem kínál fel semmit és üres lapot ad csak...

Majd holnap valamelyik srácot riasztom...D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 20:10:55

@guma: Az nem baj, ha csak egy üres lapot ad. De az üres lap tetején, Ie alatt nincs egy kis szöveg, hogy ActiveX vezérlőt kell letölteni. Oda kattints, és felajánlja, hogy töltsd le. 2X is, mert két programot fog letölteni. Utána újraindítod azIe-t, és akkor már műxik a dolog.

guma 2010.11.27. 20:17:41

@Ásó[Mosó]maci: mit nézzzzzzzzzzel állandóan fönnnnnnnnn?

Donna (Cara)mba 2010.11.27. 20:19:11

@guma: Hát mert lácc:) Jézus rád tette az IE-t és lácc:)

Én meg siket is vok, meg vak is vagyok:(

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 20:19:27

@guma: Írtam
@Donna (Cara)mba: Gyere fel te is. Egyébként nem vagyok olyan nagy szám! Nem kell irigyelni ;-PPP

guma 2010.11.27. 20:24:37

@Donna (Cara)mba: nálam többet te sem bénázhatsz. DDDD

Donna (Cara)mba 2010.11.27. 20:35:16

@guma: Á, nem bénázásról van szó, bár az is megeshet, szó se róla, sőt;-D

Hosszú...

Donna (Cara)mba 2010.11.27. 20:51:28

@Ásó[Mosó]maci: Nem megy. Valami taiwani IE- választáshoz jutok, és figyelmeztet a rendszer, hogy nem biztonságos.

A férjem gépén szerettem volna kipróbálni, mert azon van webcam is, de ha valami baja esne, akkor nekem és nekünk zusammen annyi. A gépeinken vannak a cégadataink, levelezésünk... Ha elbacom, akkor engem agyon ver a férjem:(

Csak a gmailen tudok csatelni:(

Sorry, evvan...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.27. 20:52:43

@Donna (Cara)mba:
taiwani ie választáshoz? :))))))))))

ez micsoda?

Donna (Cara)mba 2010.11.27. 20:55:40

@Ásó[Mosó]maci: Bonyi a helyzetem:
1) van egy laptopom, amin skype van, de az qrvára lelassult:(
2) Van egy nagykapacitású gépem, amin a reklámjaimat csinálom, de azon nem kóser a windows, mert korábban, amíg a laptop működött, ez nem volt bekapcsolva az internetre.
Minden bekapcsolásnál kapom is a figyelmeztetést: Ön szoftver hamisítás áldozata lehet...
Erre én rátérek: a megoldás későbbre...A rendszer beletörődik és műxik...Aztán elvégzem, amit ezen a gépen kell végeznem.

A másikon max. üzleti levelezek és bankolok.

Na, ilyen a czifra nyomorúság:(

guma 2010.11.27. 20:57:59

@Conv: nekem is azt irta ki, de rákattintottam bízva benned

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.27. 21:00:40

@guma: taiwani ie választás?

mit írt ki konkrétan?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 21:02:13

@Donna (Cara)mba: Meghívtalak Gmailen chatelni.
Hátha összehozunk valamit

Donna (Cara)mba 2010.11.27. 21:39:53

@Ásó[Mosó]maci: Kösz a segíccséget:)

De asszem nem változott semmi. Kétszer telepítettem azt az izé felhívásos micsodát, amit mondtál, de én nem látok változást se a ha a Mozzilával indulok, se ha az IE-vel:(

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.27. 21:48:52

@Donna (Cara)mba: Ha mozillával indulsz, akkor jobbklikk. És a többit leírtam a videochat-nál.

Donna (Cara)mba 2010.11.27. 21:58:00

@Ásó[Mosó]maci: Köszi a végtelen türelmet.

Mára nem élek vissza senki jóindulatával, türelmével...

Úgysincs kamerám, úgy meg nem ér semmit az egész:(

Jójcakát a mulatozóknak:)))

arlequin 2010.11.27. 22:28:14

na már megbocsássatok. offmindörökké. ugye?

megyek aludni

guma 2010.11.27. 22:45:45

@arlequin: nem

bolondok hajója, tudod

guma 2010.11.28. 07:16:07

@arlequin: Kérdésedre válasz : IGEN

Mert ez az offon kívül a bolondok hajója is lett.

@Conv: nem emlékszem, már. De mivel választást kínált nem is foglalkoztatott, mert TE azt mondta ott beléphetek. Tehát kattintottam és kész...

guma 2010.11.28. 08:39:48

@arlequin: Jó reggelt!

A poszthoz fűzött mondataidra elfelejtettem reagálni. BOCS!
"Ahogy megkapod, elveszíted." Szerintem ez minden "varázslatnál" így van. De őrizni ízét, gyönyörködni "emlékeidben" jó darabig tudsz benne...

Horizont 2010.11.28. 13:57:23

@arlequin: Bekrepált a gépem így csak most tudok írni!Most miért baj, ha a forrást keressük? Tényleg azt gondoltam, hogy te írtad, mert olyan nagyon passzolt volna hozzád (is)!Olyan szép gondolatok vannak benne! Várunk és várunk. Aztán van amikor megkapjuk van amikor hiába! Ez maga az élet.
Ez meg egy offolós blog:(Én mindenesetre megköszönöm neked, hogy betetted ide, elküldtem a lányaimnak is:D)

arlequin 2010.11.28. 14:37:07

@Horizont:
jóvanna. én írtam. és?
jóvanna. nem én írtam. és?

van különbség a két kijelentés között?
nincs.

egyébként nem hiába maradtak a régi mesterek névtelenek. mily kár, hogy csak egy (fél)bolondságig jutottam...

Horizont 2010.11.28. 14:45:12

@arlequin: Amúgy nincs különbség, de miért kötözködsz?:)) Mi nők biztos másból vagyunk, mert ha én egy nekem tetszőt olvasok és azt hozzá tudom kötni egy általam ismert valakihez az nekem jobb! Tetszik érteni?:))))

Horizont 2010.11.28. 14:47:15

@arlequin:
Ja ha nem te írtad örülj, hogy rád gondoltunk.
Ha meg te írtad, örülj, hogy rád gondoltunk:))))

guma 2010.11.29. 08:24:51

Jó reggelt!

Elnézés mindenkitől, hogy a szép várakozás napjait profán gondolatok törték meg...

Van egy vers, Szabó lőrinc : Dsuang Dszi

Kétezer évvel ezelőtt Dsuang Dszi,
a mester, egy lepkére mutatott.
- Álmomban- mondta- ez a lepke voltam
És most egy kicsit zavarban vagyok.

-Lepke- mesélte, - igen, lepke voltam,
S a lepke vígan táncolt a napon,
És nem is sejtette, hogy ő Dsuang Dszi…
És felébredtem… És most nem tudom,

Most nem tudom-, folytatta eltűnődve -
mi az igazság, melyik lehetek:
hogy, Dsuang Dszi álmodta-e a lepkét
vagy a lepke álmodik engemet?-

Én jót nevettem:- Ne tréfálj, Dsuang Dszi!
Ki volnál? Te vagy: Dsuang Dszi! Te hát!-
Ő mosolygott:- Az álombeli lepke
épp így hitte a maga igazát!-

Ő mosolygott, én vállat vontam. Aztán
valami mégis megborzongatott,
kétezer évig töprengtem azóta,
de egyre bizonytalanabb vagyok,

és most már hiszem, hogy nincs igazság,

már azt, hogy minden kép és költemény,

azt, hogy Dsuang Dszi álmodja a lepkét,

a lepke őt és mindhármunkat én.

Ha tehetném űgy fejezném be : a lepke őt és a KOCSMÁT én.
süti beállítások módosítása