He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Megkésve

2010.11.03. 10:35 Conv

A napokban láttam, mindenkit foglalkoztatott a halottak napja miatt az elmúlás, az emlékezés.

Ha késve is mert nem volt időm,- csak olvasni, hozzászólni, postolni nem nagyon - azért beteszem azt amit én gondolok erről a témáról.

Irodalmi értékét tekintve igen, tudom, hagy némi kívánnivalót maga után, legyen mentség rá, hogy alig voltam még 14 éves, mikor ez született, de azóta is ugyanígy látom a világ ezen szeletét:

Az óra jár, pereg.
Az idő, holtak teste csak.
Mered.
S léted bizonyságaként,
emlékek kavargó-nyomasztó-csillámporán
állsz monoton
jársz monoton,
édes-bús könnyben,
minden felett az értelem okán.

Az óra jár, pereg
s Te állsz moccanatlan,
kisember.

Az óra jár, pereg.
S Te nézel némán,
ajkad jajra nyílik.
Az idő, holtak teste csak.
Neked.

Az óra jár, pereg,
elméd a felismerésben,
már sírsz,
sóhaj hagyja tested
s már nem lát szemed.
Az idő, holtak teste csak.
Veled.

 

105 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr322419118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 14:38:22

@Conv:
Kiskamaszként már ilyeneket írogattál? Nem semmi! :)
A fotográfija: hát én pedig azt hittem, azt is te faragtad. Mikoron a hormonviharoktól megzavarodva túlságosan mély érdeklődést mutattál a középkor döghaláltól megzavarodott emberének lelkivilága iránt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 14:44:56

voltaképpen faraghattam volna :))))))))
Bp-n, Nyíregyen, Szegeden van pár épület aminek a figurális ornamentikája, teljes újraépítés vagy felújítás révén viseli a kezem nyomát, első sorban nem informatikusként szereztem a diplomám.
A szabolcsi, borsodi templomok stációinak jelentős részéhez is van közöm.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 14:57:33

@Conv: Az Árpád-koriakhoz is van közöd?
Pl. Csengersima, Csenger?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 15:06:18

csengeren a római katolikus templom kívül-belül az én és a csapatom munkája, a reformátusnak a makovecz-féle toronyfelújítása, az évezred templomának a külseje, a csengersimain is dolgoztam pár napot besegítésként, a tarpai és a a világörökség részét képező tákosi templom a fakazettás mennyezettel is az én felújításom.

mármint kivitelezés szerint

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 15:07:15

"a reformátusnak a toronyfelújítása, a makovecz-féle évezred templomának a külseje"

no, ez így akart lenni

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 15:14:37

@Conv: Gratulálok! A csengersimai és a csengeri templomokat imádom. Szintén a Tákosi mezítlábas Notre Damme-t. De a legszebb mind között a Csarodai. Hát, az egy álom. Mind a mosolygó szentek: Kozma és Damján, mind a korai népi reformáció által felfestett tulipánminták az egész templomon. Jól is restaurálták. - szerintem

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 15:23:14

@Ásó[Mosó]maci:
Köszönöm, a csarodainál a torony zsindelytetejének és díszeinek kezelése/javítása és a falfelirat restaurálása volt a részem, ... és jóval előtte a falazat állagmegőrzéséhez a vízelvezető sóderágy a hajó körül piszokkeskenyen és piszokmélyen :).

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 15:38:03

@Conv: Netalán részt vettél a Feldebrői templom restaurálásában is? :-D
(Hát igen! Az informatikusi meló biztosan jobban fizet :-( )

Marcellusca 2010.11.03. 15:46:32

Úristen!
Hova csöppentem? :)

Émmeg ebből a zegészből csak annyit tudok, hogy hol van Tákos meg Csaroda. :D

Marcellusca 2010.11.03. 15:47:17

Meg Feldebrő. :)

Hétvégén jártam ott átutazóban. :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 15:48:00

@Marcellusca: Ha voltál ott, akkor látnod kellene hazánk legszebb Árpád-kori templomait :-D
A másik ilyen hely, ahol még fennmaradtak, az az Őrség. Mondjuk Őriszentpéter :-D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 15:49:41

@Ásó[Mosó]maci:
nem, nem vettem részt benne, viszont imádom az altemplomot :)

igazából nem fizet jobban, nekem egy cégem volt, alpintechnikával újítottunk fel műemlék templomokat, és épületeket, meg ami még jött.
Aztán az unióba lépéssel elvágták a torkát minden ilyen kis vállalkozásnak az uniós jogszabályokkal. Ma már csak multik csinálnak ilyet, hússzoros áron.
Úgy döntöttem, ha nem vagyok a magam ura jóval kevesebb pénzért, akkor nem dolgozom ebben a szakmában, van más amit tudok csinálni úgy, hogy a magam ura maradok.
Pedig szerettem csinálni.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 15:52:09

@Marcellusca: Az a templom azért érdekes, mert Bizánci stílusú, négy karéjos, öt hajós templom volt, viszont volt hozzá altemplom, ami a Nyugati kereszténységhez köthető. Ott található, az altemplomban az egyik legrégebbi freskója Magyarországnak. Ha jól tudom, XI. századi, és Káin és Ábel jelenete látható rajta. Nem mellesleg ebben az altemplomban volt eltemetve Aba Sámuel is, 2 évig. Innét vitték el Abasárra, ahonnan nem tudjuk, hova került a teste.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 15:55:04

@Conv: Van ismerősöm, aki freskó-restaurátor. Szinte ebből él meg. Volt Feldebrőn, Tihanyban, Sopronban, és még rengeteg más helyen.
Szabolcsi templomot ismered? Az sem semmi. Hideg borzongott, amikor bent voltam. 1091-es Szabolcsi zsinat helyszínén.
No meg mellette a földvár. A turisták menjenek a Debreceni virágkarneválra, vagy a Hortobágyra. De Szabolcs tele van szebbnél szebb templommal és hellyel, amit nem pusztított el a török.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 15:57:25

Voltaképpen szabolcs és borsod szinte összes templomában megfordultam, a legutolsó kis faluban is, jártam, ahol akár csak egy kis plébánia volt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.03. 16:00:48

@Ásó[Mosó]maci:

szerencsés helyzete van, ha tud úgy dolgozni még, hogy élvezi amit csinál.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 16:03:34

@Conv: Még hallgató koromban szerveztem egy tanszéki kirándulást Hajdú-Bihar, SZSZB és BAZ megyébe. Nyírmihályditól Rakamazig, meg később Sátoraljaújhelyig és Karosig végigutaztuk az Ország ÉK-i részét.

Marcellusca 2010.11.03. 16:15:12

@Ásó[Mosó]maci: Óóóó, arra már vagy 20 éve nem jártam.

Egyébként meg nem vagyok egy templomba járó lélek. :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 16:24:56

@Marcellusca: És a testy? :-D
A korai Árpád-kori templomok szerintem fantasztikusak. Kicsik, családiasak, megfognak.
(Hozzátéve, ha ismered az Árpád-kori lakóépületeket, ezek a templomok nagynak számítottak.)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.03. 16:25:49

Megyünk blogtalálkozóra 10-én? :-D

Marcellusca 2010.11.03. 16:45:57

@Ásó[Mosó]maci: Mé' pont 10-dikén? :)
Az hétköznap, az néküm nem gyó. :)))

Meg a Zasszonypajtás szülinapja. :D

Marcellusca 2010.11.03. 17:02:53

@Ásó[Mosó]maci: Áhhh, ez a qrva meló! :)
Maj'nem lemaradtam róla. :)))

Na, mingyá menek észt osztani. :D

Marcellusca 2010.11.03. 17:29:29

@Ásó[Mosó]maci: Hát, nem mondanám, hogy annyira jó. :)))
Aszittem valami komoly. :DDDDD

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 21:38:29

@Conv: Hehehe!
@Ásó[Mosó]maci: Affene! A Pista elcseszte az időpontot! Világosan megmondtam neki, hogy akkora, mikor már egyik náczikok se dolgozik! Pedig a rendezvényszervező irodánál nagyon esküdtek rá. Hát most majd retteghet tőlem a kis bérrettegője! Nézzétek el nekem, Pajtásaim a Turulban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.03. 21:42:04

Gratulálok! 3 estéből 3 alkalommal kötöttem ki közszolgálati adónál, mint az egyetlennél, ami értelmes műsort sugároz este. Hát menjenek a francba: visszavetetem, hogy csak m1-2 meg a 2 Duna legyen a dobozomon, azt tsók a piruló alfelükre!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.04. 09:00:25

@neccharisnyás útonálló:
Van azért, amit lehet nézni! Tegnap Pl. A Digi sportot néztem! Milan - Real meccs, majd Basel - Roma :-D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.04. 09:01:46

@Conv: Hogy ez mekkora kamu!
Ennek a csajnak a fényképét már egyszer elküldték nekem!
Megkeresem, ha ráérek :-D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.04. 09:08:14

@Ásó[Mosó]maci:
szóval már régóta keresel ilyen állást :)

Donna (Cara)mba 2010.11.04. 18:26:55

@Conv: No, te sem vagy egy mindennapi figura:)

Persze ezt lehetett látni a Vbőrön is, de a legvadabb fantáziámban sem képzeltem, hogy alpinista vállalkozásod volt:)

A versed: számítok az elnéző mosolyodra, remélem, joggal: a fiam is verselt kiskamaszként és olyan verseket írt, hogy megállt bennem az ütő!

Véletlenül bukkantam rá, mindjárt elvittem az irományát grafológushoz meg mindenféle lógushoz, hogy okés a gyerek lelkivilága?
Közben eccerűen csak nekem nem volt annyi eszem, mint a gyereknek:(
Megyugtattak a lógusok is: kissé túlokos a gyerek a korához képest, ennyi, ezért nem kell ekkora hűhót csapni!

Télleg a korához képest kicsit műveltebbre, komolyabbra sikeredett, ezért nagyon aggódtam miatta. Írtam és már valahova, talán a Vbőrre offként, hogy 12-13 évesen József Attilát dugdosott a szobájában, amin megint aggódtam egy sort:(

Ma meg csak a buli, a buli:))))))))))

Na, így aggódjon anyuka egyszem porontyáért;-D

A foglalkozásotok teszi, vagy mi, (ő nagy túrázó volt, 16 óra alatt legyalogolta a 100 kilométert anno, csúcsformájában:), aztán meg a mérnök-informatika világa...
Kiváló az ízlése, szeret igazán, sznobéria nélkül jól élni (mint írtam, ha van ideje, ő oktat engem ki mi jó és mi giccs:-DDDDDDDDDDDDD

Állandóan rá emlékeztecc, hiába tudom: te te vagy:))))

Még a szófordalataid is...

Mindent összefoglalva: más 50 éves korára se éri el, amit te 14 évesen már tudtál.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.04. 18:47:47

@Donna (Cara)mba:
Nagyon sokat számít a szülői háttér.
Nekem nem volt éppen egy klasszikus értelemben vett jó indulást jelentő szülői hátterem, de talán éppen ez vitt oda ami vagyok.

Legyen elég annyi, hogy anyám igen fiatalon szült, (bár akkoriban nem volt meglepő az ilyesmi) és amikor másnak estimeseként hófehérke meg kismalac és a farkas, stb kerültek terítékre, akkor nekem iliász, odüsszeia, hasonlók, mert anyám hangosan olvasva tanult, és nekem ez volt az esti/délutáni mese. Képeskönyveim sem igen voltak, csak a kinőtt tankönyvek, imígyen amíg néztem, s követtem anyámat míg tanult, olvasott, magam is megtanultam olvasni, szóképek alapján. Természetesen fejjel lefelé, ami elég mulatságos volt az ismerősöknek :) Aztán mire iskolába mentem, már rendesen is olvastam. Ennek köszönhetően én voltam az iskola és az évtized legmegátalkodottabb diákja, nem kötött le semmi.
Ez úgy nagyjából az általános végéig megmaradt, ötödikes koromban egyszer berágtam a sulira, mert egy rakás unalmas szar, ami nem jó semmire, ezért megpróbáltam felrobbantani :)
Ha jobbak a robbanási erőhatásokkal kapcsolatos ismereteim, akkor sikerül is, de így csak egy méter mély vagy tíz méter hosszú két-három méter széles távolodó, sugárirányú kráter maradt az iskola hátsó falánál, az iskolafalra merőlegesen :)
Szóval anyám és nevelőapám végtelen boldogságban úszott gyermekkoromban annak köszönhetően, hogy nem a szokványos módon indultam el az ismeretek megszerzése felé, lévén csak anyám gimnáziumi és faterom szakkönyvei az olvasmányom, meg a kötelező olvasmányok és egyéb könytári könyvek. TV-nk nem volt, nagyon munkája sem apámnak, merthogy nem komcsi családból származott, éppen ellenkezőleg, így mérnökemberként a fémmunkásban dolgozhatott, mint segédmunkás, majd pedig betanított munkás akkoriban.
14 éves koromig csak a szomszédnál láttam, hogy TV létezik, tehát vagy a csavargás, vagy a könyvek voltak az elfoglaltság. A könyvekben több fantáziát és szórakozást találtam.

Szóval, inkább kényszerpálya volt ez részemről, hogy felnőttebbként láttam a világot, és másként gondoltam rá, mint a magamkorú gyerekek, mint önként választott szellemi teljesítmény.
Néha bánom rendesen.

Donna (Cara)mba 2010.11.04. 19:16:25

@Conv: Bizisten nem hízelgésből mondom, de rólad akár filmet lehetne forgatni!8O

Bánni meg nem bánj semmit - nagy árat fizettethetett Veled az élet, de helyedet megálltad, valóban nem mindennapi családba születtél. Mérnök apával aki segédmunkás: szal nem gondoltam eddig se, hogy egy eltévelyedett kommunistát tisztelhetek Benned, de háttered önmagában is meggyőző!

Forradalmi lelkületű esetleg lehettél fiatalkorban, de asszen inkább voltál "ellenforradalmár" drukker:)

Az iskolai csínytevésed se egy közönséges kamaszé...

Ajánlom Neked is egyik kedves filmemet, a Torzók-at. Rendezte: Sopsits Árpád.

Ezek után nagyon vigyázok, nehogy magánterületre tévedjek nálad, ki tudja, milyen kellemetlen emlékre bukkanok teljesen akaratlanul, véletlenségből.

Te vagy a tökéletes antiszabály:)

Veled minden másképp történt, mint ahogyan elvileg kellett volna a forma szerint...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.04. 19:32:47

@Donna (Cara)mba:

"Bánni meg nem bánj semmit"
Nem is a magam dolgait, akár hülyeségeimet bánom, hanem a kihatásaikat.
Szegény anyám és apám elég sokat lógott a csöcsön miattam, szoptak rendesen, és emiatt kicsit szégyenlem magam, "lehetett volna több eszem".

"Forradalmi lelkületű esetleg lehettél fiatalkorban, de asszen inkább voltál "ellenforradalmár" drukker:)"
Punk voltam 14 évesen :)

Úgy emlékszem láttam a filmet, de nem tudom felidézni részleteiben.

Donna (Cara)mba 2010.11.04. 19:47:35

@Conv: Nos, szüleid kaphattak a nyakuk közé szabálytalan voltod miatt, az tuti:(

A punk az stimmt. Ha tudom a korodat, valszeg ezt saccolom:)

Melyik az a formáció, amiről még egyik kedvenc újságíróm, Pozsonyi is írt, hogy soha nem adtak ki semmilyen felvételt megukról? Nem jut eszembe a nevük, csak a Clash-é. De ők ma már hozzáférhetőek.

A punk távol állt tőlem, mert akkor már nem az a korosztály voltam, de a Should I stay or should I go-t azt imádtam:D

Ha eccer eszedbe jut valami igazi, originál őrégi punk, ha van kedved, posztold be. Ma már többet értek az akkori mozgalmukból és életérzésükből.

Hpzzám most jutott el ez az életemből kihagyott irányzat, hogy érdekeljen a "klasszikus" korszaka:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.04. 20:00:37

@Donna (Cara)mba:
www.youtube.com/view_play_list?p=1D28E71E90D88E5B
és
www.youtube.com/view_play_list?p=AAAF9836231EB4F1

gyorsan összekattintgattam egy kis publikus lejátszási listát ebben van mindenféle amit szeretek, a nem publikus listáimból :)

Donna (Cara)mba 2010.11.04. 20:25:38

Kösz! Ezzel el leszek egy ideig:)

Teccett a I wanna be sedated - nagyon:))))

A Metallica, a kelta-listádról rengeteget meghallgatok majd, meg még jópár jófalat:))))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 10:03:13

@Conv: Én negyedik gyerekként együtt tanultam a nővéremmel az olvasást, írást, számolást. 5 évesen tudtam az elsős anyagot, 6 évesen a másodikost. Így mentem iskolába. Azután olyan lusta lettem, mivel mindent tudtam, hogy nem is tanultam 22 éves koromig :-D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.05. 10:32:06

@Ásó[Mosó]maci:
ezez, én ellenzem is ezt a gyerek tudjon olvasni mire iskolába megy dolgot, de őszintén megvallom, elég szar eredményeket értem el e téren a saját csemetéimmel is :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 10:43:46

@Conv: Hát igen. Kiskoromban kikiáltottak csodagyereknek. Pedig mindenki különleges, és egyéniség (én nem!) A tanárok is így álltak hozzám, pedig csak annyi volt a különbség, hogy gyerekkoromban a nővéremmel együtt tanultam.
Én egyébként nem ellenzem ezt, bár inkább annak a híve vagyok, hogy a gyerekkorban kezdjen el a gyerek használni egy nyelvet a sajátján kívül. Sokkal könnyebben megtanul egy másik nyelvet.

Marcellusca 2010.11.05. 10:49:39

@Ásó[Mosó]maci: Émmeg első gyerekként unatkoztam a suliban. :)
Én is úgy mentem elsőbe, hogy tudtam olvasni, számolni.
Pedig senki nem erőltette. Én voltam érdeklődő és szüleim megmutatták.

Mondták is Nekik, hogy nincs velem semmi probléma, bámulok kifele az ablakon, de nem tudnak mit csinálni, mert nemhogy megismétlem az anyagot, még folytatom is. Úgyhogy amíg csöndben vagyok, nincs baj.
Csak le kéne szoktatni, hogy ne az ablakon közlekedjek! :D
De, hát, ha arra hamarabb ki lehetett jutni az udvarra. :DD

Ja, majd 30 éves fejjel kellett megtanulnom tanulni. :D
Akko' mentem (már igazán komolyan) fősulira és ott már nem volt elég az órán hallottak és némi utánolvasás visszaadása. :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 10:52:49

@Marcellusca: Én is így voltam az egyetemmel. A gimiben is elvoltam az órai anyaggal. (Meg hát a lázadás és a Doors őrület miatt nem is igen tanultam.) Utána dolgoztam egy-két évet, mint gyors- és gépkocsi-rakodó, meg biztonsági őr. Aztán gondoltam egyet, és elmentem egyetemre. Ott meg kellett tanulni tanulni. :-D

Marcellusca 2010.11.05. 10:55:16

@Conv: @Ásó[Mosó]maci: Én nem erőltetem A Főnöknél.
Ha érdekli, kíváncsi, akkor elmondom, megmutatom (viszont nem hagyom, hogy akkor már elhülyéskedje, mert ha az rögzül, nehéz lesz a jót megtanítani), de alapvetően a suli feladata, hogy megtanítsa.
Meg nem jó, ha unatkozik, mert már tudja a tananyagot. Attól csak ellustúl. :) /Saját tapasztalat. :DDDD/

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 11:05:42

@Marcellusca: Igazad van. :-D Bár nem tudom, hogy hogy állnék hozzá, mivel még nincs gyerekem. :-D

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 11:15:01

@Conv: Nem tudod megakadályozni:)

Nálunk, ugye, mint már oly soxor írtam, 1 gyerek volt, mégse tudtam semmit se tenni az ellen, hogy a fiam szintúgy 5 éves korára ne folyékonyan olvassa ovis társainak a mesét:D

Nekem is azt tanácsolták okos védőnénik, nehogy tanítsam a gyereket olvasásra, mert unatkozni fog az iskolában...
Nem is akartam én, hogy kilógjon a gyerek a sorból.

De: ha vezettünk én vagy a férjem, kérdezte a táblákat. Válaszoltunk: megtanulta a Kreszt.
Kérdezte a bolti feliratokon, az milyen betű? Miért ne mondtam volna meg hogy nagy A? Vagy kis bé?

Innentől aztán már vége volt minden "jószándékomnak":)

A gyerek rövid idő alatt felismerte a nyomtatott nagybetűket, kisbetűket. Megpróbálta összeolvasni, de az nem ment. No, leülék vele egy délután az oviból hazajövet, vettem egy fehér lapot és ráírtam két betüt: egy mássalhangzót és egy magánhangzót, és egybeolvastam. Ő pedig elismételte. Aztán jött a következő mássalhangzó és magánhangzó....Arra törekedtem, hogy semmi értelme ne legyen az összeolvasandó, később már négyre szaporodó "szóféle-alakulatnak". Vagyis pusztán a mássalhangzó és magánhangzó összeolvasási mechanizmusát értse meg a fiam. Ez egy késő délután volt. Onnantól kezdve már ő saját maga gyakorolt újságcímeken. Csak néha kellett segíteni a gy hangzónál, a cs-nél, stb.

Az elején sokat költözgettünk, ezért a fiam 3 oviban volt:( Az utolsó ovi az szuper volt. Ott nem gátolták, hanem kihasználták a tudását az óvónénik, kreatívan állva hozzá a már olvasni tudó gyerekekhez.

Az általános iskola: szuperlatívusz:) A legmagasabb osztálylétszám 20-25 volt. Már első osztálytól kezdve volt két fő "tantónéniük", és vagy 3-4 tanáruk:) Egésznapos volt ugyanis az iskola, de nem délelőtt tanulunk, délután ülünk a padban és csináljuk a házit típusú.

Reggel együtt reggeliztek, közösen mindenki, asztalhoz ülvén, a délelőtti főtantónénivel. Közben megtanultak asztalt teríteni, evőeszközt helyesen használni (mert együtt is ebédeltek, délután meg uzsonnáztak).

Aztán jött az óra, ahol 3 csoportra voltak osztva a gyerkőcök, mind a három csoport 3 különböző nehézségű feladatot kapott. A gyerekek ide-oda "vándoroltak" - miközben persze a helyükön maradtak a padban - a különböző csoportok között. Ha valamelyik gyerek beteg volt, az a 3-ik csoportban volt mindaddig, amíg be nem pótolta, amit mulasztott. Amelyik gyerek nagyon tudott már mindent, és unatkozott, az mehetett a második, vagy első csoportba, ahol sokkal nehezebb feladatokat kaptak, ezzel elkerülve az unatkozást.

Ilyen módszerhez nagyon jó pedagógusok kellenek, akik egyszerre le tudják kötni a különböző szinteken álló gyerekeket, ráadásul a csoportok nem voltak rögzítve, egyik nap a gyerek egyik csoport feladatait oldotta meg, másik nap lehet, visszakerült az előző csoportba, mert kiderült, nem megy még elég jól az anyag.

Külön volt néptánctanáruk, zenét is külön tanár tanította - a legolcsóbb hangszert, a furulyát, külön idegen nyelvből tanár (már első osztálytól tanítottak egy idegen nyelvet). A néptánc feladata volt lekötni a mozgásigényt. Olyan egyszerű, nem? Alig kell hozzá valami...

Az órák úgy váltakoztak, hogy egy-egy "tanulós" óra, aztán "mozgós" vagy zenés óra, stb. Soha haza házit nem hoztak a gyerekek, a délután odahaza a játéké és a családé volt.

Ez egy önkormányzati iskola volt. Azóta bezárták, mert nem volt költséghatékony...

Hosszan írtam, nem tudom, el fogja valaki is olvasni ezt a litániát:)

A lényeg egy mondatban elmondható: a tehetséget foglalkoztatni kell, nem pedig lenyomni mindenkit ugyanarra a szintre, mert még azonos gyereknél is változik, mikor megy jobban, kevésbé jobban egy tantárgy.

Kis létszámban, szelektíven kellene foglalkozni a gyerekekkel, ha már úgymond "jóléti társadalomban élünk".

Vagy tévedek?

Marcellusca 2010.11.05. 11:37:49

@Donna (Cara)mba: Húúúúú, de irigylem a gyerkőcödet. :)
Ha én ilyen suliba járhattam volna!

Nekem csak a megszokott cucilista, 43 fős osztály jutott. :(
És ott mindenféle színvonal.
Voltunk 6-7-en, akiket hátra ültettek és annyi volt az elvárás, hogy csendben maradjunk (némi feladat elvégzése közben/után), hogy a többiek is megtanulhassák azt amit mi már tudunk.

Olvasni én is hasonló módon tanultam. Érdekelt, elmondták, aztán önállóan ment.
Számolni meg úgy, hogy Éccsanyám mondta, hogy hozzak be néhány krumplit/répát/egyebet a kamrából.
De mennyit?
Nyolcat.
Bevittem.
Na, de az mennyi?
Megszámoltuk, de az csak 5 volt.
Akkor mennyi kell még hozzá, hogy 8 legyen?

És így, játékosan - mint mondtam, sohasem erőltetve! - tanultam meg számolni is.

A Főnökkel is így vagyok.
Ha érdekli és kérdez, akkor elmondom.
Akár betű, akár KRESZ-tábla. És tanulja.
(Múltkor saját város rajzolt magának, A4-es lapokból összeragasztgatva. Kereszteződésekkel, táblákkal, gyalogátkelőkkel. Még arra is figyelt, hogy melyik lapon hogy folytatódjon az út, hogy folyamatos legyen az összeragasztás után. Úgyhogy most a gyerekszoba egy külön város. :D)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 11:51:30

@Marcellusca: @Donna (Cara)mba: Nővérem létrehozott egy iskolátGyöngyösön. Waldorf iskolát. Egyszer voltam bent. Általában olyan gyerekek voltak bent, akiknek a szüleit érdekelte a Waldorf pedagógia, vagy más iskolákból elküldték a gyereket, mert hiperaktív volt, vagy kicsit autista. Ezeket a problémákat azonban a waldorf pedagógia tudta kezelni. Nagyon érdekes volt számomra egy napjuk.
- Reggeli imával kezdtek, amit még az osztálytanító írt meg, mikor elkezdték az első osztályt. Ez az ima vallás nélküli, viszont Istennek szól. Ez az ima minden iskolai napon egészen a 8. osztály végéig végigkíséri őket. Nagy összetartást vált ki belőlük.
- Ezek után verset mondtak. Meg kellett kérdezniük otthon, hogy a hét melyik napján születtek, és erre a napra minden héten egy-egy verssel kellett kedveskedniük az osztálytársaknak. Aki szombaton született, az péntekre, aki vasárnap született, az hétfőre készült. Elején még egszerű mondókák volak, majd egyre nehezebb versekkel fejlesztették a beszédkészséget és csiszolták az elmét.
- Ezek után egy kis ének volt. Már 5-es osztályban voltam. Ott mindegyik gyerek fogott egy botot, párban álltak, és énekeltek dalokat. Közben az egyik kezükkel a botot odadobták a másiknak, az pedig elkapta. Ezt párhuzamosan csinálták, miközben még tapsoltak. Ez arra volt jó, hogy fejlesszék azt a képességüket, hogy egyszerre több dologra is tudjanak figyelni. Ezek után kezdődött a tanítás.
A Wardolf oktatás elsősorban a kompetenciák fejlesztésére épül, kis létszámú oktatásra, és rendkívül jó pedagógusokra.

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 12:04:00

@Marcellusca: Hát pontosan azt csinálod, amit mi:)))

Mi sem töltögettünk tölcsérrel, kötelezően semmit a gyeröknek a fejibe':)
Minden gyereket érdekel valami, ha hagyják, persze...

Az az iskola megszűnt. Nem volt az semmi elit, csak éppen jó volt az igazgató )férfi volt, képzeld el, ami azért külön jó volt, mert olyan lapát tenyerei voltak, hogy elég volt, ha csak lobogtatta:)))
Nem vert ő senkit, de ha csúnyán nézett valakire, hááát - én nem tom, miképp csinálta, de ott is voltak nagyon rossz kölkök, de érdekes, az iskolában nem mertek hajcihőt csinálni...Az iskola előtti térről is elhajtott minden rosszarcú, nem odavaló egyént:)))

Igaz, ha látnád: mint Bud Spencer:))))

No, őt is hamar lapátra tették, és az iskola tanári karának nagyrésze - az iskola bezárása után - más pályán helyezkedett el.
Talán mert vérbeli pedagódusok voltak és nem bírtak volna egy megalkuvó iskolában?

A kérdésre egyértelmű a válasz: igen, nem bírtak volna tanítani egy megalkuvó, mindent eltűrő iskolában. Soxor találkoztunk utóbb is szülők velük a városban, még ennyi év után is elbeszélgetünk...

Mi ebből a tanulság: hogy igen, lehetne ezt így is csinálni, csak akarni kellene államnak, önkormányzatnak.

Nincs ebben semmi különös. A finnek is hasonlóképpen (bocsánat - sokkal jobban) csinálják: nem magániskolákban, hanem állami iskolákban. Nem lopják el a pénzt "análkielégítés" címén, hanem a pénz oda megy, ahova kell.

Furcsa egy szokásuk van, nem?:)

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 12:08:54

@Ásó[Mosó]maci: No, ugyehogyugye? Hogy lehet?
Ezért (is) hördülök fel minden ilyen-olyan elvtársi, munka/teljesítmény nélküli, állami-magánönadomány-pénzen:(

Mert egy kulturált, élhető jövőt zabálnak fel. Zsíros disznók, ártányok, cocák:(

Hú, nem lovalom bele magam, mert már kávéztam...

Marcellusca 2010.11.05. 12:11:22

@Ásó[Mosó]maci: A szomszédunkban lévő suli (ahova nagy valószínűséggel Gyerkőc is járni fog) elég laza az első két osztályban.
Nincsenek szigorúan vett tanórák. Addig tart, ameddig a gyerekek figyelni tudnak. Ez lehet 20 perc is, vagy akár 55 perc is, a lényeg, hogy fenntartsák a figyelmet, haladjanak az anyaggal, de ne terheljék túl a gyerekeket. Majd játék, torna (akár 30-40 percben) és vissza a tanuláshoz. Egészen délután 4-ig. Házi feladatot nem kapnak. Mindent ott kell megtanulniuk.

Nekem már ez is szimpatikus. :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 12:16:51

@Donna (Cara)mba: Megy tönkre az iskola :-(
Sokáig a helyi városvezetés nem akart engedélyt adni az iskolának. Majd nagy nehezen megadták, de alapítványi iskola, tehát nem két forint fenntartani. Most meg a válság miatt a szülőknek is kevesebb jut. Ezért így is spórolnak.
Nővérem otthagyta. Elment a Waldorf házba, Pestre.
Az tetszett még benne, hogy természetközeli gondolkodást ad. Az óvoda fent volt Gyöngyöstarján után, az erdészház mellett. A kis óvodások mindig mentek az erdőbe, megismerték, takarították.
De iskolás korban is volt midig valami program. Vagy kimentek májusban megnézni a napfelkeltét a Gyöngyös fölötti hegyre. Megbeszélték, hogy mi történik, hogy éledezik a város, stb...
Nyolcadikban meg volt bátorságtúra. Éjszakai kajaktúra. Összefogásra tanították a gyerekeket, akik igazén összekovácsolódtak.
De az átlagos ember mindig idegenkedve közelít. Lást a Waldorf iskolát, amelyet szalmabálából akarták felépíteni a szülők. Erre egyik "jóakarójuk" felgyújtotta az összegyűjtött bálákat.
www.kekvolgy.hu/category/egyeb/

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 12:19:21

@Marcellusca: Más gondolkodás vezérli a tanárokat. Nem az uniformizáló poroszos tanmenet, ami az átlag gyerekre van méretezve. Az annál jobbak illetve kevésbé ügyes gyerekek meg szenvednek.

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 12:26:31

@Ásó[Mosó]maci: Pedig pontosan ezekrőll is kellenek szólnia az oktatásnak.

A gimnázium, az más. Az legyen "megszakadós", különben nem ér semmit.

Én még emléxem arra, amikor francia gimis diákok és tanárok együtt tüntettek, hogy NE lazítsanak az iskolai követelményeken. Ez komoly. Talán vagy 3-4 éve ennek. Nem emléxek pontosan. De a gimis diákok már tudták, hogy nekik olyan egyetemre kell bejutniuk, ami jó képzést ad, azzal is tisztában voltak, hogy legtöbbjüknek kell majd ösztöndíj, hogy egyetemen tanulhasson.

Nálunk a cucilizmusban - tudtommal minden volt cuculista államban - jó iskolák működtek. Mert szigor volt - és a gimiben ez bizonyos értelemben jó volt.

Ja, hogy lázadtunk? Hát akkor? Egy normális tizenévesnek az is dolga, hogy lázadjon a felnőttek világa ellen:) Meg kell találniuk önmagukat, és ez másképp nem megy.

Azt sikeresen tönkreverték, bezártak egy csomó sulit, helyette meg adták azt, amit most kapunk...

Végül is belátom én, hogy egy 60 fős osztály az igazán rentábilis, ahol elénekelik azt, hogy ecceregyazegy, és elég egy tantóbácsi.

Csak ez már vagy 100 éve volt így:)

Marcellusca 2010.11.05. 12:26:43

@Donna (Cara)mba: Húúúú, lapátkezű tanár!
Napközis tanárom volt egy ilyen. Egyébként razj és (tán) földrajz szakos volt. Neki is csak kilátásba kellett helyeznie a pofont és megmutatni a tenyerét, mindjárt rend volt. :)
De azt is megcsinálta, hogy télen letetette velünk a füzetet ceruzát és kizavart az udvarra hógolyózni. Mert a gyereknek játszania is kell, főleg, ha szép az idő.
És ő is velünk együtt csúszkált, hógolyózott. :D

Ímhol la: www.orosami.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=67%3Apribek&catid=36&Itemid=29

Sajnos képeiből most, így, hirtelen nem találok. :(

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 12:29:34

@Marcellusca: No, Isten éltesse sokáig! Ő is a nemzet napszámosa! Bár sok ilyen volna...

Marcellusca 2010.11.05. 12:38:38

@Donna (Cara)mba: Ó, igen, a tinédzser-lázadások. :)
Mikor kezd felnőni, kinyílni a csipája és mindent jobban (akar) tud(ni). :D
De ez az élet rendje.

Mongyuk én spec helyzetben voltam, de én is lázadoztam.
Csak nem túl erősen, mert akkor leverték volna a derekam, főleg, ha ki is rúgnak. :D

Főiskola/egyetem, ha már itt tartunk: Nem értem, hogy jelenleg mi az a nagy felháborodás, hogy ne lehessen végtelen számban utóvizsgázni?
Szerintem nagyon helyes!
Nem kell minden hülyegyereknek diplomát adni a kezébe.
Csak az arra érdemeseknek.
Vagy legyen okos vagy legyen kellően szorgalmas, hogy MEGTANULJA a tananyagot és képes legyen azt visszaadni!
Aki erre nem képes, annak nem kell diploma!
És ebbe belefér néhány UV is. (Nekem is volt. :))) Mert az a diák nem diák, aki nem lóg egy kicsit és nem lesz "részvényes" a suliban. :DDD)
De ne lehessen már egy tantárgyból, egy-két féléves anyagból 28-szor pótvizsgázni!

Marcellusca 2010.11.05. 12:48:49

@Donna (Cara)mba: Ja, és hozzáteszem, szigora és kiállása (akkor valahogy nagyobb darab volt /annak tűnt/ :D) ellenére (vagy pont azért!) szerettük is.
Kicsit sajnáltam is, mikor már nem voltam napközis. :)
De nappal is sokat segített, bármikor fordulhattunk hozzá is.
Mint később megtudtuk, az iskolaértekezleteken (vagy miken, ahol a tanárok ítéleteket mondtak a "rossz" diákokról) sokszor pont ő védte meg a gyerekeket, nem is az osztályfőnökük.
PEDAGÓGUS volt.
És, ahogy olvasgatom most is az.
A szegedi Csillabgól is felkarolt egy tehetséget:
www.beol.hu/bekes/kultura/festo-a-csillagbol-a-bortonmaganybol-a-muveszetbe-menekul-302712
oroscafe.hu/2010/05/03/bortontortenelem-eloiteletek-es-jelzok-nelkul/cikk/imrejuli

És milyen jó érzés ilyeneket olvasni volt tanáromról!!!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.05. 13:19:12

@Ásó[Mosó]maci: Ez tény! 3 évesen fordítottam angolról magyarra, pedig csak rajzfilmeket néztem. Szívás is, mikor kicsit többet iszok a kelleténél, elfárad az agyam, és gondolkodásban átvált az angolra. Beszélni meg beszélek tovább magyarul. Na akkor művészet megérteni, mire is gondolok! :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.05. 13:30:46

@Ásó[Mosó]maci:
Van még egy speciális oktatási rendű iskola Budán. Jaj, nem jut eszembe a neve! Lényeg, hogy iszonyatosan eltérő képességű és igényű gyerekek vannak egy osztályban. És mindegyik személyre szabott tanrend szerint tanul. Pl. dolgozatot írnak: más feladatlapot kap az autista, mást a dyslexiás, ésatöbbi. Önellenőrzés van és önreflexió.
Nagy feladat hárul a pedagógusra, de nekem tetszett. Sok már mellett fejleszti a gyerekek személyiségét, szociális kompetenciáit is.

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 13:31:55

@Marcellusca: Erre még reagálok: a képek között van giccses is, de van döbbenetesen eredeti, jó kép közöttük. Például a nő arcképe, önmaga vagy egyik társának képe csíkos ruhában, a szem - hát, fantasztikusak...

Donna (Cara)mba 2010.11.05. 13:37:57

@neccharisnyás útonálló: Én lassan már félve jövök a kocsmába:)))

Naponta tapasztalok olyanokat tőletek, hogy a hajam az égnek áll!

Kezdem magam nagyon picire összehúzni, összezsugorodni - én csak egy szürke veréb vagyok:(

De aztán megvigasztalódok: jó, hogy az utánam jövő korosztály már ilyen:)))))))))

Ezt az érzést meg ti nem ismeritek:)))

54 évesen már olyan vén vagyok, de holnapra megfiatalodok. Oké?

Na, sziasztok! És imádom, hogy ilyen klasszak vagytok:)Nincs is több ilyen kocsma;-D

Amikor a fiam valami csudadolgot csinál, azt is annyira imádom:))))))

Csak mind-mind ilyen gyerekek szülessenek, sok-sok-sok;-DDDDDDDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 13:39:12

@Marcellusca: Nekem is volt egy tanárom általánosban. Kis Árpádnak hívták. Úgy 2 m magas és olyan 140 kg volt. Na, az tudott olyan pofont adni, hogy egy óráig csengett a fülünk. Amikor valami hülyeséget csináltunk, mindig elkapta a pajeszunkat, felfele csavarta, és amikor már lábujjhegyen álltunk, akkor kaptunk egy sztereót tőle. De szeretettel emlékezünk rá. Mert tudtuk mindig, hogy megérdemeltük, nem soha nem volt agresszív. Utána már aki kapta, az együtt röhögött a többiekkel saját magán.

miről van itt nagybasz0 2010.11.05. 13:47:21

@Ásó[Mosó]maci: Akkó mán te is vén vagy, mer mán manapság nincsenek ilyen tanárok, illetve öt perc alatt kirúgnák őket! :(

Pár napja volt a tévében egy beszélgetős műsor valami megélhetési jogvédővel, arról volt benne szó, hogy ma már a szülő sem ütheti meg a gyereket nevelő célzattal, mert akkor simán feljelenthető, akár a szomszéd vagy bárki által, (nemhogy a tanár...)! :(

Marcellusca 2010.11.05. 13:58:48

@Ásó[Mosó]maci: Mi ötödikben kaptunk egy "hírhedt" osztályfőnököt (addigra, negyedikesekként már az iskola rémei voltunk), hogy megrendszabályozzon bennünket.
Hát, sikerült. :)
Nála a "kokszi" volt a divat. Bütyökkel fejtetőre, csuklóból. Én egyszer kaptam. Ölég is vo't. :)
Szigorú volt, de következetes és emberséges. Nem kivételezett még a kézis csajokkal sem (ő volt a csapat edzője, szinte mindent nyertek a megyében/területiben), viszont mindenkitől képességei szerint követelt.
Tesi mellett földrajzot és történelmet is tanított.
Földrajzból nem az adatokat, számokat kérte vissza, hanem a logikát. Mi, miért van, mitől alakulhatott úgy ki (földrajzi fekvés, domborzat, ásványok, földek és ipar, termelés összefüggése).
Töriből meg mikor eljutottunk a II.vh-hoz, akkor közölte, hogy a tankönyv melyik oldalait kell elolvasni, megtanulni és a saját, pesti, ostrom "élményeit" mesélte el. Töriből sem ragaszkodott az évszámok bemagolásához, ott is az összefüggésekre helyezte a hangsúlyt. Csak tudjad megfelelő időbe helyezni, évszázadokat ne nagyon tévedjél.
Tesiből meg sokat játszottunk. Főleg labdajátékokat.
Volt, hogy telibe, képen dobtam, úgy rendesen, ahogy az le van írva. Húztam is a nyakam, hogy most aztán kapok. De nem. Megjegyezte, hogy szép, "egészséges" dobás volt és, hogy az ő baja, minek ült pont oda.

Nyolcadikosok voltunk, mikor szívrohamot kapott (nem miattunk! :D), és jóideig nem taníthatott. Sűrűn jártunk hozzá látogatóba, pedig ... :)
Kaptunk, fél évre új ofőt.
Eredmény: ismét az iskola rémei lettünk. :DDDD
És csak jót röhögött rajta, annyit mondott, ne vigyuk túlzásba. :)))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.05. 14:03:29

Testnevelő tanárok előszeretettel hajigálták a kulcscsomót. Ami ugye jó vastag volt, mert a szertáraknak, öltözőknek, a teremnek mind legalább 2 kulcsa volt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.05. 14:10:19

@neccharisnyás útonálló: a matematika és fizika tanárok pedig tökéletes precizitással tudnak krétát dobni :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.05. 14:15:21

@Conv: Vagy krétaporos szivacsot.
Hallottam énektanárt, aki a hangvillával püfölte a népet. Gyerek feje jobban megadta a hangot, mint a pad kemény fája.

pimpalini 2010.11.05. 14:18:58

@miről van itt nagybasz0:

Nemrég voltam osztálytalálkozón, ahol elbeszélgettünk a volt tanárainkkal. Megjegyezték, hogy a mostani osztálylétszámok helyett inkább küzdenének a mi generációnkkal, mert a mostaniakat nem lehet és nem is szabad fegyelmezni. Nincsenek eszközök. Jogok vannak, kötelességek nincsenek. Mármost ugye nálunk még divat volt a koki, meg a táblai körző alkalmazása fenyítési célokra, gyűrű, kulcscsomó, egyebek. Ennek ellenére sikerült úgy felnőnünk, hogy nem szereztünk maradandó lelki sérüléseket, sőt, azóta már a volt diákok többségének több gyermeke van, meg jó állása, stb...
Egyszóval képesek voltunk beilleszkedni a társadalomba, annak ellenére, hogy néha kaptunk egyet a fejükre.

Annak idején apám szokta mondani, hogy inkább én pofozzalak, mint az élet...:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.05. 14:24:20

@neccharisnyás útonálló:
volt a suliban egy tanárNŐ!!! akinek sérült volt a lába, ezért bottal járt. no az olyan mesterien tudott a bottal kölköket irányítani, hogy öröm volt nézni. ebédlőből sorjáztunk fel az emeletre a lépcsőn kölykök, az meg a bottal úgy emelte ki a renitenseket, karnál fogva a bot hajlított végével és terelte őket félre, hogy lehetetlen volt menekülni :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.05. 14:26:29

@pimpalini:
Höjj, ne tudd meg hány emberrel találkoztam már, akit a szülei nem vérteztek fel időben, és mikor 18 évesen az Élet nekiállt bepótolni ezt, megzakkant. Vagy kiskamasz aggyal bolyong még mindig kint, a Világban. Csodálkozom is mindig, hogy ezek az emberek... nem félnek? Én a helyükben, ilyen kompetenciákkal rohadtul reszketnék.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.05. 14:27:48

@Conv: Régen a színházakban volt ez, hogy a béna revüműsorosokat a bot hajlott végével rántották ki. Vagy csak a tapsihapsiban? ;P

pimpalini 2010.11.05. 14:28:15

@Marcellusca:

A baj itt az, hogy megint rossz a koncepció. A stratégiai cél jó lenne, de egyszerűen az agyam eldobom azon, hogy sosem a jó lépésekkel próbálkoznak a cél eléréséhez.

1. Sok a diplomás.
2. Sok az, aki semmit sem érő papírral kerül ki az egyetemekről.
3. Sok diplomás az érettségin is megbukna.

Ezek problémák.
Megoldás:

1. Erősebb, színvonalasabb középsikolai képzés, erősebb érettségi.
2. Kemény keretszámok, kemény felvételiztetés.
3. Megfelelő motiválás az egyetemen belül. Ne csak azért tanuld meg, mert kell, hanem azért, mert tudod, hogyha megtanulod, itt és itt lesz melód. (pozitív üzenet)

Ehelyett nem nyúlna a keretszámokhoz, nem felvételin szűrnek, hanem negatív üzenettel, az egyetemen dobnak ki. Miért? Mert ez jó az intézményeknek (nem véletlen, hogy a professzorok tanácsa találta ki), mert a felvettek után nyúlhatják a pénzt, meg rövidtávon jó az államnak, mert nem kell konfrontálódnia az intézményekkel. Hosszútávon szar lesz, de előre nem gondolkodnak.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 14:29:19

@neccharisnyás útonálló: Nekem is ilyen volt az énektanárom. Nem szerettük.
A hangvilla gombjával vágott a fejünkre :-D
@miről van itt nagybasz0: Hát, én is vén vagyok már :-D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 14:30:26

@pimpalini: Mint az egyszeri anyuka a hülyegyerekének:
- Fiam, ha tudom, hogy ilyen idióta leszel, inkább lenyellek :-P

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 14:33:25

@pimpalini: Szerintem a kompetenciafejlesztés nem hülyeség, de nem úgy, hogy azt sem tudják, mi az, de minden második mondatban benne van.
A renitens tanulókat pedig meg kell fegyelmezni! A jogvédők is olyan idiótákból kerültek ki, akik annyira hülyék voltak, hogy azt sem értették meg, hogy miért kaptak verést az iskolában.

pimpalini 2010.11.05. 14:43:02

@Ásó[Mosó]maci:

A kompetenciafejlesztéssel semmi gondom sincs. Azzal vannak problémák, hogy a rendszer rossz. Átbassza a diákot, a munkaerőpiacot, s miért? Hogy az intézményeknek jó legyen. Ennyi.
A munkaerőpiacnak szüksége lenne sok emberre, aki dolgozik, aki a megfelelő helyen dolgozik, s aki a megfelelő tudás birtokában van.
A diákoknak szükségük lenne jövőképekre, melyek alapján dönthetnek, mik is legyenek, no meg megfelelő motiválásra.
Ehelyett az egyetemek annyit mondanak, hogy felveszünk minden hülyét, majd a szerencsére és az anyagiakra bízzuk, hogy ki kap diplomát.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 14:58:46

@pimpalini: Ezzel teljesen egyet értek. Az oktatás színvonalának emelkednie kell, ha nem akarunk harmadik világ országai közé tartozni. Teljesen át kell struktúrálni a rendszert. Állítólag a régi poroszos oktatást preferálja Hoffmann Rózsa, visszaállítaná a pedellus rendszert, és sokkal több jogot adna a tanárok kezébe. Ez így szép és jó, csak szerintem a XXI. században nem szabadna már XIX. századi oktatáspolitikát visszahozni. Nem lehet már cenzúrázni, teljesen más már a világ, mint Pl. Klebelsberg idején.

Marcellusca 2010.11.05. 15:02:43

@pimpalini: Abszolút egyetértünk.

Szerintem siralmas a mai felsőoktatás.
Már az alapjaitól, azaz a középiskolától.

Igen, a főiskolák/egyetemek abban érdekeltek, hogy minél több diákot vegyenek fel, a fejkvóta miatt. Amíg ez van, nem lesz változás.

Vicc(?):
Mit mond egy frissen végzett bölcsész egy másik frissen végzett bölcsésznek?
.
.
.
- Egy BigMac menüt kérek, nagy kólával.
xD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 15:04:54

@Marcellusca: A bölcsészkaron mi is ezzel a viccel poénkodtunk :-P

pimpalini 2010.11.05. 15:05:34

@Ásó[Mosó]maci:

Én ott látom a megoldást, hogy a készségek, kompetenciák, a gyakorlati oktatás mellett elvárunk egy poroszosan bevésett minimumot is. De már viszonylag korán elmeséljük a diákoknak azt, hogy milyen lehetőségeik vannak. Milyen vonalon mit érhetnek el. Mi az, amiből profitálhatnak a későbbiekben, s mi az, amiből bajosan, vagy maximum a szerencse által. Pl. aki nem szeret tanulni, ne tanuljon. Szerezzen szakmát, de úgy, hogy tisztában van azzal, hogy akár a 4-5*ét is megkeresheti annak, mintha mondjuk elvegetál egy hivatalban. S akkor a gyerek már tudja viszonylag korán, mit is akar. Nem fogja feleslegesen az egyetem padjait koptatni, elbaszva a saját idejét és pénzét valami nevenincs szakon.
Konkrétumok: testnevelés (nagyon jónak tartom, ha emelik az óraszámát), nyelvtanítás (áltiskben 1 nyelvvizsga kötelező lenne, középsuli után a másik), számítógépes ismeretek (mondjuk ez a mai világban már nem probléma), aztán a szakosodás megkezdése már középiskolában, jogosítvány az érettségi mellé.

pimpalini 2010.11.05. 15:07:05

@Marcellusca:

Mit mond egy műegyetemista a közgazdásznak, aki arról sír mennyire nehéz a matek miatt az egyetem?

- Ha majd lesz egy szabad hetem, elvégzem a közgázt...:)

Marcellusca 2010.11.05. 15:13:47

@pimpalini: Ez jó. Még nem hallottam. :)

Hát, igen.
Matek, mechanika, fizika és egyéb - matekra épülő - szaktárgyak. Brrrrr. :)))

pimpalini 2010.11.05. 15:25:40

@Marcellusca:

Nem csoda, hogy a műegyetemisták annyit isznak...:)

miről van itt nagybasz0 2010.11.05. 15:40:15

Haláli jó ! :) (most kaptam)

Egy átlagos nyugdíjas házaspár 1 napja...
"Szóval, egyszer a feleségemmel bementünk a városba, és
bepillantottunk egy kis üzletbe. Öt percet sem voltunk benn, és
kijövetelkor láttuk ám, hogy egy közterület fenntartó írja vadul a
büntetőcédulát. Már éppen rakta volna bele a kis kék zacskóba,
amikor odaértünk, és megszólítottam:
"Ne szívass már, köcsög, mi lenne, ha egyszer tekintettel lennél egy idős állampolgárra
is..."
- de csak szerelte be az ablaktörlő alá az üzenetét.
Akkor lerohadtfasiztáztam, mire lila lett a feje, és írt még egy
feljelentést, hogy a gumik is kopottak. Még le is fényképezte őket.
Ezután szarjankónak neveztem. A feje még lilább lett, a másik
üzenetet is beerőltette az ablaktörlő alá, és elkezdett írni egy
harmadikat, a fene tudja miről.
Akkor lebuzispicliztem. És ez így ment vagy húsz percig. A közterületes feje egyre lilult, a
kék borítékok egyre szaporodtak.
Mindez egyáltalán nem zavart engem és a feleségemet. Mi ugyanis busszal jöttünk be a városba. Minden napra kitalálunk valami
izgi kis kalandot, hogy ne teljenek annyira unalmasan a
napjaink.
Nagyon fontos ez a mi korunkban."*

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 16:02:50

@pimpalini: :-DDDDDDD
Volt egy biológia szakos lakótársam. Egész héten állandóan tanult szorgalmi időszakban. Főleg a mikrobiológia volt a kemény. Vizsgaidőszakra már megajánlott jegyei voltak. Állandóan szekált az első félévben engem, hogy a bölcsészek soha nem tanulnak, meg állandóan buliznak. Merthogy csak szemináriumokra készültünk. Azután jött a vizsgaidőszak, amikor kávé és reelgin hegyek, nemalvás, napi két vizsga, szigorlat, szóval meghajtottuk azt a másfél hónapot. Akkor meg ott állt elképedve, hogy ő ezt így nem tudná csinálni. Igen. Másfajta tanulást kívánt :-)

Marcellusca 2010.11.05. 16:13:44

@Ásó[Mosó]maci: Őőőő, izé, én is ilyen voltam. :)
Évközben kicsit tanultam, négyes-ötösre megírtam a ZH-kat, beszámolókat és a jegyek jórészét megajánlották. :)
Második végén, már június elején tudtam, hogy harmadéves vagyok. :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 16:15:38

@Marcellusca: Viszont nekünk mindig ott voltak a szigorlatok. Amik a legkeményebbek voltak. A ZH-k meg a kollokviumok általában 4-5, de a szigorlatokról inkább nem beszélek :-D
No, megyek, jóccakát. Este nem leszek, mert foci van :-D

Marcellusca 2010.11.05. 16:21:02

@Ásó[Mosó]maci: Hát a szigorlatokat és a kollokviumok egyrészét nem lehetett kikerülni. :(
Vo't is (tán kettő) UV-m. :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.11.05. 19:14:10

@Marcellusca: Hú, nem tudom hány UV-m volt, de nem volt több 5-nél :-D
Régészetből csak kettő volt. :-D

Neolit vizsga. Ott szinte mindenki duplázott. A másik pedig a magyar őstörténet régészete. Az is kemény volt :-D

További szép estét. Mennem köll :-D

miről van itt nagybasz0 2010.11.09. 09:07:21

Egy kizs tőténelem!

Miért a zsidók kapták a 10 parancsolatot ?

Először az Isten az arabokhoz ment:

- Arabok, itt van a parancsolatom.

- Mi az?

- Ne lopj.

- Az nem jó, mi szegények vagyunk, nekünk is élni kell.

Ekkor ment a perzsákhoz.

- Perzsák, itt van a parancsolatom.

- Mi az? - kérdezték a perzsák.

- Ne kívánd meg felebarátod feleségét.

- Az nem jó, mi megkívánjuk.

Ekkor ment az Isten Mózeshez.

- Mózes, itt van a parancsolatom.

- Mennyibe kerül?

- Ingyen van.

- Jó, akkor adjál tízet.

guma 2010.11.09. 09:09:16

@miről van itt nagybasz0: Tök jó!!!!!!! DDDDDDDD

(másik változat van nekem valahol.)
süti beállítások módosítása