He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Az a bizonyos elefánt

2010.10.29. 20:04 pimpalini

Tulajdonképpen Orbán Viktornak igaza van. Felül kell emelkedni a mindennapos kreált problémákon, a látszatdemokrácián, s ideje végre a tettek mezejére lépni. A jövőért. Az országért. Európáért. Mert legfőbb ideje, hogy egy politikus Európában ne csak négy évben, egy parlamenti ciklusban gondolkodjon, s ne a következő választások megnyerésének "kötelessége", vagy "rémképe" - kinek hogy tetszik - kösse gúzsba cselekedeteit, elképzeléseit. Ugyanis ez a módi mindenre jó, kivéve a hosszútávon hasznos cselekvések eszközlésére. Ha kicsit elvonatkoztatunk a napi politikától, a szokásos előítéletektől, a pártszimpátiától és csak néhány stratégiai gondolatot nézünk, kiderülhet, hogy itt komoly dolgok készülnek. Komoly kísérlet szereplői, szemtanúi vagyunk. Komoly kísérletnek, mely nem csupán Magyarországra korlátozódik, hanem hatásai lehetnek, s remélhetőleg lesznek is, egész Európára (EU). Ugyanis mi az EU tagállamaként meg egyébként is egy nagyobb rendszer válságának vagyunk elszenvedői. Egy rendszernek, melyet úgy hívnak, hogy euro-atlanti típusú kapitalizmus.

A válságról és a rendszer további lehetőségeiről éles viták folynak, miközben a nép  éppen párizsi tüntetésekkel, malmöi rettegéssel, bulvárhírekkel, vagy akár az alkotmányos demokrácia temetésével foglalja el magát. Orbán Viktor keményen állást foglalt ebben a vitában, s letette voksát az állam fokozott gazdaságellenőrző szerepének ideája mellett. Egyfajta államkapitalizmus mellett, amely máshol elég jól működik, válság ide vagy oda. Ezen a vitán, ezen a kísérleten "csupán" Európa jövője múlhat. A minden szinten hanyatló Európáé.

Ebben a viszonyrendszerben egy kedélyes elefántnak tűnik az a vihar, amelyet az utóbbi napok - helyenként sután kommunikált - kormányzati intézkedései kavartak. Elefántnak, mely valójában bolhából készült...

20 komment

Címkék: jövő gazdaság magyarország eu orbánviktor

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr512408625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2010.10.29. 20:41:10

Csak ez az elefánt becsörtetett a porcelán boltba!

guma 2010.10.29. 21:54:44

@pimpalini:
megint pipa leszel, de ezen nem vitatkozom már.
Bár csak ilyen egyszerű lenne, sajnos nem az... :(

Mást gondolok, mást érzek, más a tapasztalatom. (és bocs de ne suta a kommunikáció hanem szemét módon primitív.)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 10:31:10

Sziasztok!

Annyit fűznék hozzá, hogy én is felb@sztam magam az AB jogkörének megkurtításán. Azután két dolog jutott eszembe.
1. Vannak olyan dolgok, amelyek szent tehénként funkcionáltak az utóbbi 20 évben. Ha nem nyúlnak hozzá, akkor tényleg csak fülkeforradalom marad az egész, strukturális változás nélkül ugyanazt teszi majd a Fidesz, mint amit a kormányok tettek az utóbbi 20 évben.
2. Nem tök mindegy? Úgyis átírják az Alkotmányt. Ezt bejelentették a választások előtt. Ez nem új dolog. Erre a választók nagy többsége szabad kezet adott nekik. Akkor meg miért olyan nagy probléma az, hogy az AB-nek a szerepét kicsit kurtítják? Főleg egy olyan kérdésben, amely a az emberek nagy többségét irritálja, mégpedig a többmilliós végkielégítések, amelyek után, ráadásul, kapja még a jó tanácsadói fizetést általában a delikvens ugyanattól az állami cégtől. Mivel még nincs kész az új alkotmány, ezért valahogy át kell verni ezt a törvényt. (És a magánnyugdíj-pénztárasat is.)
Egyébként OV tegnap bejelentette az Európa parlamentben, hogy tovább ez az Európai Unió nem működhet ilyen keretek között tovább. Sajnos, nem tudom, még mit mondott hozzá, de kíváncsi vagyok a gondolataira.
@guma: Még valami. Az emberek bizalmatlanok. Teljes joggal. Én is az vagyok. A média meg nagy rutinnal állandóan rettegést szít. Főleg a Fidesz ellen. Ha van egy olyan lépés, ami nem PC, akkor az már rohadtnáczifasisztarasszistadiktatórikus! (Nézd meg a romák és a média esetét. Molnár Oszkár nm volt PC. Igaz, hogy igaza volt, de akkor sem. Ugyan ez van szerintem most nagyban a Viktátorral :-D)
Szép napot.

Donna (Cara)mba 2010.10.30. 12:39:47

@Ásó[Mosó]maci: Szép napot! Nem volt netem, most vettem rá magam:(

Győzöm bepótolni! Közben kajáról gondoskodni, délután gyün a gyerök, holnap-holnapután temetőlátogatások vidéken...

Szal van már helyszín a blogtaliról, mert folytak itt háttértrágyalások, aminek én csak a kimenetelére vagyok kíváncsi:)

Csak nem sértesz vele blogtitkot?;-D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.10.30. 12:54:47

@Donna (Cara)mba:Szia!
Nem a blogba írjuk meg, hanem magánban.
Kajáról én már tegnap délután, foci előtt gondoskodtam.
Két pulyka-combot megfőztem zöldségekkel hagymával, karalábéval, karfiollal, levesnek. Majd, kivettem a combokat, és kisütöttem, zsírban. Hozzá köretnek csőben sült brokkolit készítettem. És most fogyasztottam el.
Jó étvágyat kívánok.

Donna (Cara)mba 2010.10.30. 13:12:12

@Ásó[Mosó]maci: De legalább magánban írjon valaki valamit:)

Tegnap Pesten voltam, nem volt módomban "előrekészülnöm":(

Donna (Cara)mba 2010.10.30. 13:49:15

@pimpalini: Szia, Pimpalini:)

Politikai elemzőnek születtél:)))

Stimmt, amit írtál. Nem szavaztam a Fideszre, de ha nem azon bíbelődünk, hogy miképpen adózzon Röföncsi Szalainé a 100 millás végkielégüléséből, akkor nem maradt más lehetőségük Orbánéknak, minthogy máshol húzzák meg a madzagot.

Ugyanis ha valaki körülnéz, ez az ország nem a 100 millás (esetleg többszörösen, több cégtől)húzott "végkielégültek" országa...

100 millás végkielégítés nem járhat olyan országban, ahol lassan már 70%-os lesz a szegénység, a munkanélküliség példátlan, a Horthy korszak ehhez képest virágzó szocdemokrácia volt:(

A Jobbik a bebetonozódástól való félelmét értem, mert mint párt, megszünhet létjogosultságuk, ha Orbánék egy éven belül már mérhető gazdasági növekedést, jó átstrukturálódást, a munkanélküliség csökkentését éri el. Ezt értem, bár most nagyon nem tetszik a Jobbik lépése:(
Írtam többször, nem a Fideszre szavaztam most, szal nem fidesz-szavazóként, azonban mindenképpen jobboldali szavazóként is egyet tudok: ha egy Gyurcsány és misimókus rajcsapata kihúzott 8 évet, akkor most akár egy bebetonozással, de EL KELL ÉRNÜNK, hogy a jobbközép minimum 8 évet kormányon legyen.

Amit sajnálok, hogy a Jobbik nem képes ezen túllépni:(

Ne legyen közhely számunkra, ami közhelynek tűnik: vigyázó szemeinket egyetlen célra vessük: a nemzet és gyermekeink boldogulása a cél. És mindegy hogyan, de Magyarországnak lennie kell, újból élnie kell, gazdaságilag az őt megillető helyre kell hogy kerüljön, nem pedig szerbek, románok, szlovákok mögé.

Az MSZP háromszori ciklus után félreérthetetlenül bebizonyította: számára se a magyar nemzet, se a nemzet egysége, sem legalább mostani határaink sérthetetlensége, gazdasági előretörésünk nemhogy nem cél, még VÉLETLENÜL se akarnak a nemzetnek semmi jót. Nekik a magyar nemzet nem kategória...

Amit felmutatni bírtak 1x4 éves Horn+Bokros-csomagos uralkodás, majd 2x4 év Medgyessy+Gyurcány/Bajnai uralkodás után: magas munkanélküliség, offsoros cégek garmada, akik talicskán tolják ki a magyar emberek által megtermelt nemzeti vagyont, bankokrácia, a nagytőke példátlan hatalma...az aktív népesség csökkentése, a magyarság demográfiai csökkenése, a parasztok talpa alól a magyar föld kiárusítása, megszorítási csomagok ezrei, hogy a nem magyar érdekek mentén működő nagycégek, alapvető szolgáltatók, stb. még több profitot hurcoljanak ki az országból - semmit vissza nem forgatva, de árakat bőszen emelve - versenytárs nélkül lévén a piacon.

Sajnos valóban nem az ideológiák síkján megy a küzdelem - ez annál rosszabb: a valóban stratégiai dolgokról szólnak az eljövendő évek: élelmiszer, víz, föld, erdő, ásványi kincs birtoklása...

Európát felfalták gyarmatai, most fog nagyot rázkódni, mert már látszanak a töréspontok. Mint hiénák által lemart dögről a kiálló csontok...Csak Európa talán-talán még él. Ezért még vonaglik. Talán lábra is áll egy nap:)

Bízzunk és higgyünk benne!

És főleg: rágjuk jól át a szavakat, mondatokat, amiket hallunk és gondoljuk át, mit miért cselekszik egy politikai erő.
JÓ lesz ez nekem és gyerekeimnek?

A 100 millások példás megadóztatását én magam számára és gyermekem számára is jónak tartom. Csodálom, hogy az AB ezt nem érzi át, hiszen nemcsak kisstílű jogászok testülete kellene, hogy legyenek, hanem valóban a nemzet "őrizői". A nemzeté, nem a milliárdosokéi elsősorban. Ez számukra az igazi alkotmányos ügy? Nincs más, nagyobb horderejű? Igazán? Ahol valóban jól jönne őrködő szerepük...

Ebből az adóból legalább jut a fiam egyetemének, a többi egyetemnek valami kis pénz, hogy nehogy majd az ő gyerekeinek már Dubaiba kelljen mennie, ha minőségi oktatást akar;-D
Vagy jut az egészségügre, hogy orovosaink ne hagyják itt az országot...Vagy mondjuk bölcsire, ovira, hogy a magyar anyukák tudjanak szülni menni...

Nekem speciel az AB-ről van most meg a véleményem:(

pimpalini 2010.10.31. 02:24:29

@Donna (Cara)mba:

Az a baj, hogy az AB - mint ahogy a törvények diktálják - a törvények szellemében jár el. Dehát könyörgöm: a törvényeket meghaladta a kor. A törvéneyeket át lehet írni pénzzel. Vagyis merészen ott a pont Nálad: mert ugye az erkölcs valahol - sztem mindenhol - a törvények felett áll. Tehát tisztességes ember számára nem az alkotmány a lényeg (ember által hozott kétértelmű törvények együttese), hanem az igazságosság. Vagy annak minimális számonkérése.

El kell fogadni. Az ami ma törvényes, nem biztos, hogy igazságos. Tehát végsősoron kit érdekel pár törvény? Pár jogosítvány? Bevallonm, engem nem. Nem érdekel. Engem az érdekel, hogy XY neww vigyen haza 100 millió forintot 2 év "munka" után. Nem érdekel, hogy ha ezt visszafizetik, törvényes-e. Miközben iskolák koldulnak. Szószerint koldulnak. Igen. 2010-ben Magyarországon. Akkor én azt mondom, leszarom az alkotmányt. Leszarom ezt a rossz, idejétmúlt alkotmányt. Ugyíanis elmúltak már azok az idők... Remélem elmúltak már azok az idők...

Más:
Ez nem csak erről szól. Ez csak egy eszköz. Mi nem látjuk át. Mi másban nőttünk fel. De kibaszott nagy gáz van. Elképzelhetetlenül nagy problémák vannak... Nem nálunk. Nem csak nálunk. Egész Európában. Az egész világon. Nem lehet, nem szabad leragadni egy porszemnél. Mert itt a túlélés a lényeg.

Remélem még nem késő. Én még megúszom. A gyermekem már nem biztos. Az unokám már biztos, hogy nem ússza meg....

A jelenlegi gazdasági rendszer önamgát zabálja fel. Az ember van a gazdaságért, és nem a gazdaság az emberért. Értek már ilyet?

Abszurdum...:)

pimpalini 2010.10.31. 02:27:17

@neccharisnyás útonálló:

Előkerültem, és leszek...:)

Bár nem sokat, mert ánmglisul tanulok. Magával mi a helyzet?:)

guma 2010.10.31. 06:11:50

@pimpalini:
Rászánom magam a kedvedért most .

Nekem alapvetően a vezető kétszínűsége, hazugság halmaza semmi bizalmat nem ad a következő évekre.

Háziasszonyként azt tudom, ha valamin változtatni akarok, arra tervet készítek. Lehetőségeim felmérem. Számolok mi és mikor valósítható meg.

Nagyobb munkánál szerteágazó egyeztetést végzek (pl lakás felújításnál fiaim, barátok, szakember, anyag szükséglet, stb) Hiába élek egyedül szempont a haza-haza néző család véleménye, elképzelése, stb.
Szempont, hogy a lehetőségekhez képest jól érezzék magukat ők is, ha itt vannak!
Nem veszem el tőlük semmilyen formában a pénzt az én ötletemre, sőt védem ami másé és még itt van...

Most nem látok semmi előre kidolgozott tervet, semmire. Nem látok lépést amit nem az emberek fognak megfizetni, csak sokkal kevesebb fog nekik jutni összességében. (Mert most fog különböző okok miatt pl. magánkézbe kerülni az egészségügy, csak előtte mindent a lehető legjobban értéke alá kell vinni.)

Kinevez embereket államigazgatásba csak a posztot átkereszteli, növeli a létszámot és már sokkal-sokkal többe kerül az állam mint valaha került.
Titkosít mindent, nincs jkv vezetés, nem kereshet még az utókor sem vissza a döntések alapjaira, mechanizmusára, stb.
Állami cégek vezetői kinevezése botrányos, fizetésükre nem vonatkozik a 2milla...

Nem akarom folytatni, undorodom az egésztől... De egy dolgot még megemlítek. 2006-os nagygyűlés előtt rendőrségi egyeztetés volt, és közben is kapcsolatban volta Dajcs szerint a hatósággal(!), akkor miért nem hangzott el a színpadról, hogy merre vonuljanak haza az emberek(?),..
Miért nevezett ki ugyancsak SZU-ban végzett embereket most, oda ahova ilyen indokkal eddig nem engedett? Miért kell 10 milliárd(!) a kommandóra és közben rendőrségi elfogásra használják őket, amit az állami szóvivő és nem a rendőrségi jelent be.

Vagyis teljesen más történik mint amit gondolsz (szerintem)... És még csak azt sem tudjuk, rámegy-e az ország mert, csak kísérleteznek sajnos határok feszegetésével, anélkül, hogy konkrét tettek, jó lépések is lennének mellette...
14 évesen kaptam személyit. Abban az időben utcán is ellenőriztek (mert pl a színházból mentem haza), de ha beültünk a cukiba ott is.
Most AZ ALAKULÓ TÖRVÉNY SZERINT ha jól értelmeztem, ennél többet is megcsinálhatnak majd.

Szóval nem is akarom végig gondolni, és véleményezni, mert nálam ez a szemétség cunamija ami most folyik, és ez az "egyszemélyes" döntés sorozatok szerintem nem az ország érdekét szolgálja, és nem a tiedét.
Sajnálom! Ezért nem akartam hozzászólni...

Donna (Cara)mba 2010.10.31. 09:49:31

@guma: Ha akarsz válaszolsz, ha nem, nem, mert olyan kérdést teszek fel, ami magánügy: te kit látnál most szívesen kormányon, milyen pártot?

Abból talán megértelek. Mert nem a szentek gyülekezete ez a mostani formáció, de a szemétség cunamijának nevezeni azt, ami folyik, no - akkor Gyurcsány mi volt?

Van a szökőárnál cunamisabb változat? Nagyságrendekkel nagyobb? Mert akkor rá, kormányára, iparbáróira olyan szót kellene sztem lelnünk:(

És Európa reng, dübörög...Aki ezt nem hallja, az süket.

Nem árt vigyázó szemünket Párizsra, a mostanra államcsődbe botorkáló Portugálokra, az alig elcsendesedett, de bármikor fellángoló Görögországra vetnünk, hogy lássuk, a mélyben valami készülődik.

Mire ez a nyugtalanság kitör, nem szeretnék egy gyenge kezű, elmeháborodott "károlyit" a "magyar trónuson". Egy elmeháborodott Dobrev-Apró klán vezérelte Ferit se.

Donna (Cara)mba 2010.10.31. 10:33:48

@guma: Kedves Margaríta! Tekintsd úgy, hogy az előző kommentemet kimoderáltam.

Nem akarok falakat közénk.

Hihessük mindketten bátran azt, amit hiszünk, gondolunk!:)

Bánom már, amit leírtam:( De megígértem, nem moderálok magamon és senkin, ezért hagytam.
Olyan ez, mint az élőbeszéd. Amit kimondtunk, kimondtuk.

De azért még nem dől össze a világ, ugye?;DDD
És nem haragszol rám a tapintatlanságomért?
Elnézést kérek, olyat kérdeztem, amit nem illik jóérzésű embernek. Részemről stornó a kérdés.
És mé1x: bocsánat!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.31. 11:17:08

@pimpalini: A szokásos. Minden reggel újjászületek és élem azt a napot úgy, hogy este a tükörbe nézve még mindig embernek tudjam magam nevezni.
:)

pimpalini 2010.11.02. 11:05:01

@guma:

Igazából még mindig nem tudom mi Benned ez a zsigeri gyűlölet. Ami dolgozik, s lépten-nyomon - történjék is bármi - előjön.
Annál, akit mondjuk OV személyesen lökött félre az oviban a kakaósbödön elől, vagy akit üzlettársként tett tönkre mondjuk Kövér, netán Mikola/Áder/Deutsch személyesen rúgott ki az állásából, még megértem.
De még neki is azt mondanám, hogy ez az egész két különböző dolog, két szint. Részben ezt is akartam sugallni a poszttal.
1. Vannak a kicsinyes belpolitikai csaták, az emberek megdolgozása, a sárdobálás. Lehet ennek nyomán haladni, de akkor senki sem lesz jó soha. S nem fog változni semmi sem, szép lassan legördülünk a lejtőn és az országra keresztet lehet vetni. Ezen felül kell emelkedni, s azt kell nézni, hogy itt igenis vannak célok. Van elképzelés, van koncepció. Aki nem látja, szerintem rosszul nézi. Engem nem érdekel, hogy speciel én személy szerint nem járok jobban (de rosszabbul sem!!! s ez a lényeg), az a lényeg, hogy végre hozzányúltak bizonyos dolgokhoz, bizonyos "szent tehenekhez". Mert lehet, hogy most nekem nem lesz jobb (rosszabb sem!!), de majd pár év múlva, mikor odakerülök, én is élvezhetem azokat az előnyöket, melyeket pl. a családtámogatási/adózási rendszer kínál. Feltéve ha akarom. Eldönthetem, szabad a választás. Ugyanez a nyugdíjra is igaz. Én döntök, nincs kényszer. Az EU miatt nem is lehet.
2.Amiket leírtál - már ne is haragudj, de :) - azoknak nincs közük a tárgyhoz. Azok hallomások, városi legendák, de nem is ez a lényeg. A lényeg az, hogy nagyban nézve az eseményeket, csupán a hatalom megszerzésének és gyakorlásának mellékzöngéi. Mondhatnám azt is, hogy minden rendszerben van ilyen, minden országban.

Másrészről megértenélek, ha a másik alternatíva különb lenne. Akkor azt mondanám, hogy rendben, van jogalam ezekre a vádakra és ezeken keresztül a gyűlöletre. Dehát nem ez van...:)) Szerintem Benned erős kettős mérce dolgozik, javíts ki, ha tévednék...:)

Szóval:
a) a vezető "kétszínűsége és hazugságai": mire gondolsz? Volt anno egy Talleyrand nevű politikus, aki nemcsak túlélte a francia forradalmat és a napóleoni időket (nagy szó!), hanem kiszolgált az alatt az idő alatt minden rendszert a girondistáktól a jakobinusokon keresztül Napóleonig és a királyig. NEki voltak ezzel kapcsolatban azóta is idézett megnyilvánulásai. A diplomácia és a politika az az üzem, ahol hazudni muszáj, s szinte elkerülhetetlen. Még a nagy baloldalinak mondott Károlyi is hazudott. Bizony ám... mikor országos földosztást ígért, osztán nem lett belőle más, mint, hogy ő osztott, más meg maximum fosztott. Akkor ő is hazug disznó, mert nem váltotta be az ígéretét (ami amúgy rajta kívül álló okok következtében nem jött össze)?
Vagy épp bejárta a teljes politikai palettát a szocdemektől a kommunistákig, ráadásul egy bizonyos Andrássy Katinka volt a felesége, mintha ma Orbán elvenné Lendvai Ildikót... Vagy Gyurcsány fia Orbán lányát...:)
Konkrétumokat szeretnék, mit érzel "vérforraló hazudozásnak, kétszínűségnek"?
Másrészről az előző rezsim tagjai ugye hazudtak éjjel és nappal, s ezt be is vallották... Szóval ezt az érvet, ha nem haragszol, semmisnek tekintem.
b) Tervek: már ellenzékiségük alatt kiterjedt konzultáció folyt (s folyik ma is) az üzleti élet vezető személyiségeivel, közgazdászokkal, jogászokkal, szakemberekkel. Az, hogy az ellenfél - alapból más úton járó, gazdaságpolitikában is szöges ellentétben gondolkodó - szakembereit maximum megkérdezték, de a véleményüket nem emelték be a kormánypolitikába, szerintem semmiképp sem elmarasztalható viselkedés. NEm hinném, hogy hiányzik az, hogy mondjuk Lengyel Lászlót, Bolgár Györgyöt, Kéri Lászlót, Bánó Andrást meg a többi - "kevéssé" elfogult - illetőt zaklassák a saját kormányprogramjukkal.
Te nem látsz tervet. Meg kell mondjam, nem is Neked, vagy nekem kell látni a terveket, mert egyszerűen nem ránk tartoznak. Ezt azoknak kell átlátni és alkalmazni, akikre tartozik, akik csinálták, s akik ezért kapják a fizetésüket. Bizalom. Alapvető lenne. Nem 6-7 hónapig, miközben a méásik oldalnál meg megvolt 6-7 évig(!). Megint kettős mérce esetét látom fennforogni.
S utolsó érvként megjegyezném: 2006-ban Gyurcsány megkérdezte az ellenzéket? Konzultált? Vagy inkább annyit mondott (hazudott), hogy megkérdezett mindenkit, de "most nincs idő heteket várni tanulmányokra, véleményekre" és csinálta a saját szája íze szerint.
c) Az egészségügyet magánkézbe az előző kormányok akarták tenni, s részben frankón sikerült is. Pl. Hospinvest, stb... a mi kórházunk bezárása, vizitdíj...
Itt is feltenném a kérdést: honnét értesültél erről? Konkrét információk? mert az, hogy valahol egy blogon leírják, vagy egy szakértő "ettől tart" (tartani sokmindentől lehet, pl. bizonyos körökben 20 év óta tartanak a fasizmus rémétől...:)), nem mondhatnám, hogy készpénznek vehető. Már csak azért sem, mert szó sem volt eddig még az EÜ-ről. De azért a másik oldal szívesen hazudozik (nem rólad beszélek) összevissza és ijesztgeti az embereket: "fortélyos félelem igazgat". A recept adott...:)
d) Közigazgatás. Mondj egy kormányt, aki nem cserélte ki a bizalmi embereit. Aki a bizalmi posztokban meghagyta a régi kádereket. Szerinted a Hagyóféléket a helyükön kell hagyni?
e) Titkosítás. Ki titkosított először? Ki akarta és vitte át azt, hogy nenyissák meg a levéltárakat? Ki tehet erről a nagy titkolózáshullámról? Vagy valakinek szabad, másoknak meg nem? Egyesek játsszanak nyílt lapokkal, míg másokat védernyő övez?
f) Állami cégeknél a fizetések: emlékszem még, annak idején május-június tájékán hatalmas probléma volt ezen fizetéscsökkentésekből...:) Pl. Simor fizetése volt a "magyar köztársaság és demokrácia utolsó bástyája"...:) Akkor az volt a baj, hogy miért akarnak csökkenteni.
Most, hogy mégsem lett csökkentés, ez a baj?:)
g) A mostani AB-s vita pont a rekordvégkielégítéseket kívánja megnyírbálni. De ugye itt is most bizonyos körök számára a törvény a fontos, s nem az elv...:) Szeretem, mikor ide-oda forgatják ezeket a dolgokat, csak lényeg, hogy ők jól járjanak, politikailag jól kerüljenek ki belőle.

pimpalini 2010.11.02. 11:09:45

@guma:

h) Arról nem is beszélve, hogy - miután felhívták Lázárék figyelmér pl. a pedagógusokra - változtattak is a törvényen, vagyis megígérték.Kompromisszumkészség uggye. Ez a másik oldalon nem volt divat, mert pl. a gyermekek étkeztetéséből is faragtak, mert mindenkinek spórolni kellett... Persze Hiller meg 100 milliós szerződéseket kötött még az utolsó hónapokban is...
i) 2006. Előtte. Előtte lehetett egyeztetés a rendőrséggel, mert ez minden gyűlés előtt szokás. Egyeztetnek, hogy ki hol tart megemlékezést, s arra kb. mennyi embert vár. Ez nem összeesküvés-elmélet. A rendőrség pl. miért nem szólt, hogy épp embereket ver? Miért vert válogatás nélkül? Miért vert azonosító szám nélkül? Vagy épp az a hibás, aki elment tárgyalni, s nem az, aki lecsukta és kivégezte? Azért a szerepeket ne tévesszük már ennyire össze...

pimpalini 2010.11.02. 11:16:18

@guma:

j) Miért nevez ki SZU-ban végzett embereket? Ez most baj? Pár hónapja nem volt az? Kire gondolsz amúgy?
k) 10 milliárd a kommandóra... Nem hallottam róla, incs időm folyamatosan azon lógni, hogy a legutolsó híradások szerint a költségvertés mire költ. Nem az én dolgom, nem ezért fizetnek. Vannak nálam okosabb emberek, akik tudják.
Most azért ne vicceljünk már, hogy laikusként (magam annak gondolom, Te lehet, hogy át tudod látni a rendőrség teljes vertikumát) mindent megkérdőjelezzünk az utolsó fillérig. Ez azért kicsit más, mint mondjuk az aktatáskás pénzkilapátolás.
Pl. ugye ha az előző kormányok nyomán van a rendőrségnek pénze pl. motorgumikra (ami egy baromira egyszerű és szükséges tétel), most nem halt volna meg egy 33 éves járőr balesetben... Pintér szerint "csak" a motorállomány 40 %-a rendelkezik olyan futóművekkel, melyekkel egyszerűen életveszélyes közlekedni.
Nem csoda, hogy a feljebbvalót/elöljárót le is váltották...
Vagy szerinted ez utóbbi leváltás is politikai szinezetű volt?:) Alkalmatlanság nem játszott szerepet benne?:))

pimpalini 2010.11.02. 11:28:34

@guma:

l) Egyszóval nem gondolnám, hogy a fentebb Általad felsorolt problémák nagyban befolyásolnák az egyébként helyes irányt. Ennek a kormánynak ebben az évben tisztogatnia, rendbetennie kell. Azt kell részben lerombolni és újjáépíteni, amit az előző 6 év szabad rablása reá hagyott.

Amit ígértek, eddig betartották:
1. Csökkentik az adóterheket (SZJA).
2. Csökkentik a vállalkozások terheit: társasági adó és pár egyéb adófajta.
3. Támogatják a gyermekvállalást: az új adótörvénnyel megtörtént.
4. Nem adósítják tovább el az országot: nem vettek fel újabb IMF-hitelt.
5. Nem alkalmaznak megszorításokat: az előző kormányok is ezt ígérték, csaak épp az ellenkezőjét tették. Ők eddig nem "szorítottak meg", s nem is áll szándékukban.
6. Nem engedték, hogy a szolgáltatók (energia, gáz, víz) drasztikus (a piaci viszonyokra hivatkozva) áremelést hajtsanak végre.
7. A szociális háló pénznyelőit megpróbálják betömni, vagy pozitív irányba terelni: pl. a családi pótlék csak akkor megy, meg a segély is, ha tanul a gyerek és nem az iskola mellé jár.
8. Az extraprofitot termelő ágazatokat, multicégeket megadóztatják, beemelik őket is a közteherviselésbe. Ne csak a megszorításokkal lehessen sáfárkodni.
9. Átalakítják a közigazgatást (leépítések is). Ezt is ígérték.
10. Magasabb adók helyett megpróbálkoznak egy olyan rendszerrel, ahol többen fizetnek adót, de egy főre lebontva kevesebbet. Vagyis megpróbálják egy szűk - tovább már nem terhelhető - réteg terheti csökkenteni, vagy nem növelni, s a hiányzó összeget máshonnét szedik be.

Hirtelen ezek jutottak eszembe.

S nem érdekel az alkotmány...:) MEg a jogi sziszifuszi csűrés-csavarás.

Nemrég néztem parlamenti közvetítés, kár volt:
a kormány vezérszónoka elmondta, hogy a MNYpénztárak bezizetéseit KÖLCSÖNveszik, s az érintetteket kártalanítják. S nem államosítják a pénztárakat, csak LEHETŐVÉ TESZIK a visszalépést az állami rendszerbe.
Erre az ellenzék min lovagol? Államosítás, lenyúlás, a befizetések ellopása...:))))) Pofátlan hazudozás. Előttük magyarázzák el, de ők csak nyomják a rossz dumát, s hergelik a népet!
süti beállítások módosítása