He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Mester3as

2012.02.06. 14:02 miről van itt nagybasz0

81 komment

Címkék: záne

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr484071871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miről van itt nagybasz0 2012.02.06. 15:55:31

@Donna-CatOnAHotTinRoof: A szövege miatt tettem be ezt a három dögös pasit néktek... :)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 16:51:45

@miről van itt nagybasz0: Inkább a halál, mint bármelyik is a 3 közül:-D

Te bezzeg kapsz Margarítától tényleg dögös csakokat, te meg beteszel ide nekünk 3 elmeroggyantat:-S

conv 2012.02.06. 17:49:19

az a három csóka és a közönség a magyar kultúra hiteles lenyomata

tömegben dajdajoznak a három elmeroggyant, igénytelen pöcsre pénzért, miközben egy pribojszki matyást aki európa egyik legismertebb zenésze, ingyen sem hallgat meg 20 ember.

conv 2012.02.06. 17:51:04

@conv: az a nagy büdös helyzet, hogy az ilyenek erősítettek meg abban, hogy szarjak arra, hogy magyar vagyok.
idiótákkal ne vegyenek egy kalap alá.

conv 2012.02.06. 17:52:22

@conv: mondjuk lassan már úgy pozícionálom magam, hogy vannak az emberek hatmilliárdan és van pár értelmes lény rajtam kívül :)

arlequin 2012.02.06. 18:14:13

@conv: keress utána az öreg bakos józsefnek!

"egyik reggel felébredtem 6milliárd őrült között"

írta volt, többek között.
de mondok neked modernkori boldogmondást is:
"boldogok a vak vezérek, mert biztosan vezetik kárhozatra híveiket"

conv 2012.02.06. 18:17:41

@guma: dehogy keseredtem. honnan veszed?

conv 2012.02.06. 18:19:21

@arlequin: ő még nem ismerte fel, hogy nem is ugyanaz a faj a 6 milliárd, ő azt hitte elmebetegek de a fajtája.

tokmányos 2012.02.06. 18:34:34

@miről van itt nagybasz0: 3 fekete ponty tőlem.Ne basd el a kedvemet,ilyen buzikkal.Az öreg roccccker!

arlequin 2012.02.06. 18:51:41

@conv: hááát. ki tudja ezt? :-)

guma 2012.02.06. 18:54:27

na leszállnia magaslóról! :)))
@miről van itt nagybasz0: néha fura tálalásai, kifejezetten fellendítik a blogot (akár @conv: "tömörjei")! DDDDDDDDDDDD

@conv: most írtad, csak pár értelmes lény van! :)

conv 2012.02.06. 19:07:13

@guma: és? ez miben mond ellent bárminek?

valamit már megint mintha nem ugyanarról beszélnénk.

conv 2012.02.06. 19:07:42

@arlequin:

én már a meggyőződés szintjén vagyok :)

conv 2012.02.06. 19:08:18

@conv: vagy a reményén? :)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 19:29:54

@conv: Rám nehezen lehetne rámsütni az optimizmus bélyegét:-)
De azért abban bízok, hogy EZ nem magyar, ez valami zenei génmodifikált katymasz:-)
Jóllakik vele, akinek nincs igénye...
Arra is fejlesztették ki.

Abban asszem egyetértünk: ha EZ lenne a magyar zene, a magyar kultúra, akkor köszönöm, elhatárolom magam tőle én is...akkor keresek magamnak másik nevet:-)

De miért én mondjak le az autentikus, valódi magyar zenéről, kultúráról?
EZEKÉRT, hogy örüljenek???

Nálam ez így működik: aki ilyet ad elő, és aki ilyet fogyaszt: na az a nem-magyar az én szememben, ha akrámilyen anya is hozta a világra! Még akkor is, ha ez a réteg, ez az igény lenne messze a többség.
(Tisztában vagyok vele, hogy ez a nagy többség - de miért ne lehetnének ők mondjuk a málészájú törzs tagjai? Sztem ez elég jó megkülönböztető név a számukra, hogy nehogy már véletlenül is keveredjek velük:-)

guma 2012.02.06. 19:34:56

@conv: pedig már nincs itt a kőműves-festő :)

(engem elkeserít néha, mennyire hülyül mindenki lassan - néha én is - és azt hittem ma hasonló impulzus ért amiért leírtad.)

arlequin 2012.02.06. 19:35:03

@conv: gondolod te. de ez csak egy gondolat. bocsáss meg, hogy ki kell ábrándítsalak, de az általad szajkózott dolgok 99%-a nem létezik, 1 %-a pedig röhög a többin. 101%-on pedig már reformokon gondolkoznak.

guma 2012.02.06. 19:44:17

@Donna-CatOnAHotTinRoof: na jól "elzavartátok" szegény @miről van itt nagybasz0:t :))))

pedig óriásit röhögtem, hogy betette mert kb úgy utálja őket mind itt mindenki...

@arlequin: hú de elemében van az úr :)))

csak tudnám, miért vagyok ennyire buta köztettek? van egy kis reményem a fejlődésre?

arlequin 2012.02.06. 19:51:12

@guma: fejlődésre nincs remény. megértésre mindig.

csók!

conv 2012.02.06. 19:53:45

@arlequin: tényleg valami más dimenzióba kerültem, mert ezt sem értem :)))))))))

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 20:16:17

@tokmányos: Én is megtoldom még 3 fekete ponttal, plusz egy boszival:-)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 20:21:10

@arlequin: Szia, kedves Bohóc! Megkeresem az öreg Bakos Józsefet.
Nem tudom, ki ő, de ahhoz, hogy értsem, miről írsz, hátha nála támpontot találok.

Egyre rejtélyesebb vagy.
De lehet, én vagyok a 6 milliárd;-D

guma 2012.02.06. 20:21:19

@Donna-CatOnAHotTinRoof: most én sem leszek smucig :)
tőlem is kap! DDDDDDD

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 20:28:57

@miről van itt nagybasz0: Ma ígérem, nem nyitok meg 1len linket sem, amit becopizol.

Csak nem hagyott ott az összes nőd egyszerre, hogy ennyire büntetsz bennünket, itteni jányokat?;-D

Vagy eljő még az éhezésnek az a foka Mo-ra, hogy a dagadt pasik lesznek a menők?:-D

arlequin 2012.02.06. 20:44:43

@conv: nincsen más dimenzió szűkagyúkám. :-)))

@Donna-CatOnAHotTinRoof:
nem. a hatmilliárd az ÉN vagyok!

hihihi

csóközön

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 20:45:14

@arlequin: Nem képernyőn való olvasásra alkalmas szöveg. Ezt nekem bizony sokat kellene emésztenem, legalább 3x is elolvasnom egy-egy mondatot, és akkor sem biztos, hogy érteném.

Ennyit azért hadd másolja ide, ma estére, zárásképpen a részemről (elfáradtam):

"Határozottan zuhant a nívó a pokolban is. Régente bizony színvonal még az ördögtõl sem volt megtagadható, gondolj csak meg: brilliáns vitatkozó, filozófus-féle és nem feltétlenül kicsinyes. Addig mára? Úgy tûnik, az általános hanyatlás és devolúció visszaütött forrására is: ütõdött, színvonaltalan hamburger-ördög, video-prédikátorok paralellje. American way of life a teológiában?"

Jó éjt!

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 20:50:10

@arlequin: Köszi az özönt:-)
Viszont és jó éccakát!

Na jó, akkor én vagyok az 5,9999999999999999999 millárd:-)

Hisz az évák mindig is beérték a kevesebbel;-D
Szerények voltak, hatalomra sohase törtek:-)
Az a kis alma - az csak nem sok???
Vitamin.
No meg a Tudás anyja.;-)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.06. 20:52:31

@arlequin: Elhamarkodtam.

Igen, így van jól: ÉN.
VAGYOK.
ÚT.

Na, akkor most jó éjt!

conv 2012.02.06. 20:54:15

@arlequin: akkor nincs mese, kimondom, valamelyikünk helikopter :)

arlequin 2012.02.06. 21:06:16

@conv: avagy hidroplán. de ezen nem veszünk össze.

tokmányos 2012.02.07. 18:03:43

@guma: Mit jelent magyarul:Love your vagina song? Ugyanis ez a dal címe.A vagináig eljutottam.....Ha a dal a pina szeretettéről szól ,akkor egy olyan csajjal kellene reprezentálni a nótát,hogy legalább ágaskodjon .... T. nagybaszO,Te direkt szerzed a fekete pontokat ,vagy mazochista vagy? Gondolom a következő nóta ,egy burnyákok által nyervogott zenemű lesz.

Marcellusca 2012.02.07. 18:55:24

Óóó, a magyar zene ... :(((
Mesterhármas, mi, bazzeg? Ezek a mesterek? Olyanoknak is.

Egy iszonyat sz@r műsor, technikai bakikkal, de egy új(?) hangot fedeztem fel:
www.youtube.com/watch?v=IbWM2Ix5f_Y
Tényleg jó, egyedi hangja van.
www.youtube.com/watch?v=7bTXsBAp0sY&feature=related

@conv: @arlequin: Én helikopter vagyok! :DDDD

guma 2012.02.07. 19:21:03

@conv: @arlequin: ha így folytatjátok nibiruk lesztek és még @Prof. Dr. Marcellusca dr.: sem tud követni benneteket, hiába helikopter! :)

@miről van itt nagybasz0: nem a fiúknak akartad ezt küldeni, hogy legalább szövegben essen le nekik valami? D
@tokmányos: neked még kell egy kis empátia ehhez a hóhányó fiúhoz! :)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.07. 19:35:42

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: Az jó, a helikopter.
A Malév úgyis becsődölt.

Mikor szállsz fel?:-D
Mi a járatszámod?
Hol és mikor szállsz le?

Becsekkolhatok???;-DDDDDD

Marcellusca 2012.02.07. 19:40:22

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Aki nem hülye, az mind helikopter. :)
Szabadon szállhat mellettem. :D

Bár, mostanában én sem szárnyalok. (Igaz, közel sincsenek - még - olyan problémáim, mint neked. :(

miről van itt nagybasz0 2012.02.07. 20:33:23

@tokmányos: Hát a posztban ők vernyákolnak sztem...

A joezefvárosi piacon most lehet kapni akcijós humorérzéket, igaz hogy chinai, kicsi, meg minden, de legalább van...

tokmányos 2012.02.07. 20:58:53

Kedves nagybasz0! Hát nem akartalak megsérteni! Csípem a humorod. ( Oda kellett volna írni,ahogy szoktam: csak viccőltem) Még guma is lebasott : "neked még kell egy kis empátia ehhez a hóhányó fiúhoz! " Ő sem vette az iróniát!Nem baj, majd hozzám szoktok.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.07. 21:12:59

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: Oké, szálljunk kötelékben:-)
Mind, innen a blogról.
Vagy azt helikopterrel nem lehet?

Na, mindegy, elszálltam!

Jó éjt Nektek!

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.07. 21:16:52

@miről van itt nagybasz0: Olyan szép, népiesch ez a nóta:-)

Gondolom, mit röhöghecc, mivel te érted a szöveget:-)))

Még 1x jó éjt és álmodj vag...izékkel, na, szóval amivel jólesik;-DDDD

guma 2012.02.07. 22:10:49

@tokmányos: ejnye, nem bírsz egy kis doppingot? :)
fordításra asszem @conv: a googlet szokta nekem javasolni. hátha neked is bejön...
most nem érdekelt, mert valószínű a vagina "szövegét" nem nekem kell megfejteni. :))))

(különben, ha én leb@szlak - garantáltan észreveszed! DDDD)

tokmányos 2012.02.07. 22:18:41

@guma: Ebben az estben,(vaginás nóta)otthon vagyok a fordításban ,nyelvismeret nélkül is.A lányoktól szívesen fogadom a baxtatást mindig.

arlequin 2012.02.07. 22:58:54

omáhé!
@Prof. Dr. Marcellusca dr.: te csak szeretnél helikopter lenni! maradsz ami vagy. drón!

arlequin 2012.02.08. 20:53:48

@conv: te pedig egy ritka fasz vagy. butuljál hozzá a dógokhoz.

guma 2012.02.09. 07:52:33

@arlequin: hihihi! :)
az úr átmegy arrogánsba? :DDD
(kedvesem, ha butulna ki tartana minket karba?
tehát óvatosan a kívánságokkal! :)
én sokáig, azt kívántam ne legyen ennyire lapos a hasam, mert a csípőcsont is látszik, most meg gurulok, mint egy hordó... DDDDD)

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: most látom csak, hogy hoztál csajt, aki énekel is! :)))
gratula

guma 2012.02.09. 18:53:51

gyógyászati segédeszközök boltjába jártam. D
észpótlót nem kaptam, de a kezeim rendbe kell tenni, mert ez nem állapot...
vettem nyújtószalagot, de gondolkodom egy ajtófélfa közé feszíthető rúdról is hátha más izmok másféle mozgatása kicsit javít állapotomon...

ha van ötlet még : várom! :)))

tokmányos 2012.02.09. 19:24:48

@guma: Mi bajod a kezeiddel ? Nem tod megfogni a vibrátort? Vízszintes rúd????Kezd a függőlegessel előbb ,aztán variálj!Látom hiányzik a kőmíves...

arlequin 2012.02.10. 13:18:05

alázatos szógájuk gyöngyszemre bukkant csavarásai közepette:

vendeghanyas.blog.hu

hasít rendesen!

@guma: á dehogy, csak conv kihozza belőlem az embert...
sajnálom szegényt, ekkora ésszel idáig tud csak eljutni: leereszkedik hozzánk :-)))

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.10. 13:35:53

@arlequin: Követtelek;-D

És így bukkantam erre a blogra!
Humoros és valósághű írást találtam, gondolom, ugyanazt olvastuk:-)- mivelhogy szorosan a nyomodban voltam;-D

Ajánlom a többieknek is!!!!

A másik, amire titokban való követésed során leltem, ugyancsak csudajó írás+archív fotók: egy régi disznóvágásról számol be, szinte percről perecre követve az eseményeket, mint egy oknyomozó dokumentumfilm:-)
Erről rögvest eszembe jutott Hrabal.
Amikor a csinos menyecske készíti nagy odaadáással, szinte kéjes örömmel a húsokat, hurkákat, kolbászokat, gyomorbajos férje meg tán valami teát hörpintget, amíg az asszonyka jókat falatozik a frissen sült pecsenyéből:-), aztán lenyel egy korsó friss seritalt (mivelhogy csehek az istenadták, ezért nem pálinkát avagy forralt bort iddogálnak. Tudod: Föld és Lélek, no meg testnek étel-ital: meghatározzák egyik a másikát:-)

BTW: Hogy tévecc te ilyen jó oldalakra?

miről van itt nagybasz0 2012.02.10. 13:38:44

Napi bölcsesssség:

A szakértői kormány olyan, mint a tévedhetetlen tudomány. 100-as IQ alatt mindenki hisz benne.

arlequin 2012.02.10. 14:51:10

@Donna-CatOnAHotTinRoof: nemtom. ajánlás, esély, lehetőségek. vhogy így.

guma 2012.02.10. 15:59:36

@arlequin: a nem baj, ha előfordul. :)
legalább nem panaszkodhatsz az ingerszegény környezetre!

azon a helyen már párszor röhögtem, és képzeld @Donna-CatOnAHotTinRoof: azt a disznótorost ide akartam hozni. :))))))))

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.10. 20:05:39

@guma: Hát az pedig jó lett volna, az a disznótoros! Olyan jó érzéseket, emlékeket idézett fel bennem, gyerekkorom idejéből, amikor nagyanyáméknál vagy valamelyik falusi rokonunknál volt disznótor.
Olyankor én és az unokahúgom, - akik akkoriban még tényleg fűtetlen nagyszobában, dunna alatt aludtunk, mert én csak vakációban mentem "haza", a szülőfalumba, és ilyenkor a nagyszobában ágyaztak nekünk, az ablak meg jégvirágos volt - alig vártuk, hogy hamar-hamar jól beöltözzünk, és mehessünk ki!

Később márt itt, Anyósoméknál sürögtem-forogtam a sógornőmmel, akkor már majdnem mindent tudnunk kellett. A disznó gyomrát azt mindig ketten a sógornőmmel tisztítottuk (mivel egy alkalommal 2 disznót vágtak anyósoméknál), belet csak vagy 1x-2x, később erről lebeszéltük anyósomat, és már vásárolt bélbe töltöttük a kolbászt, hurkát, csak a vastagbelet tisztítottuk, mivel abba került a "szalámi", azaz a vastag kolbász.
Az ebédet is mi főztük, a reggeli - inkább késő délelőtti - hagymás vért és a friss májat is mi készítettük.
Ebédre isteni friss pecsenyét sütöttünk, mindenféle húsrészből: ezért volt eszméletlen jó. Csak só, bors, nagyon kevés majoránna került a pecsenyére.
Húslevest csak vacsorára készítettünk.
Odahaza, Erdélyben délben készítettünk a disznó mindenféle részéből (fül, farok, bőrke, húsok jó sok) és savanyított káposztából a hagyományos káposztalevest. Isteni finom a sok hússal, mindenfélével teli savanykás leves!
Húslevest ott is főztünk vacsorára, ott csigatésztával, itt, Somogyban, anyósoméknál igazi házi, kézzel gyűrt, nyújtott hosszúmetélttel.

A többi finomságot már fel se hozom, mert most vacsoráztam, de anyira ennék valami kis disznótorosat, hogy majd' belehalok...
És megrohantak a régi emlékek.

guma 2012.02.10. 20:39:51

@Donna-CatOnAHotTinRoof: a disznótortól (már a szótól is. nemhogy attól a szövegtől ( összefut a nyál... :))))

a meló végén este a terített asztal mellett nagy dumák (és ritkán volt valaki igazán részeg, pedig a pálinka és a bor folyt) nagy zabák...

arlequin 2012.02.10. 21:20:45

@Donna-CatOnAHotTinRoof: életem első valódi disznótorán rebegtem, mint a nyárfalevél és a gyesznó lelki üdvéért imádkoztam folyamatosan miközben leölték.

rettenetes volt.

és finom.

:-)

szabályoztam a fát. vágtam hasítottam, tüzeltem, takarítottam, majd megkérdeztem a többieket, hogy mi az a hernyóhalmaz a ház fala mellett. ja! hát a belek, meg tizenegynéhány elvetélt magzat, akit nem vett észre az állatorvos(!) gazdája, mert túl dagadt volt.

képzelheted mennyire megsértette érzékeny lelkemet. teljesen lepadlóztam, ha lehetek ennyire slendrián szavaimban. igazi TOR volt. sírtunk-nevettünk.

na azóta se voltam disznóvágáson. feldolgozáson igen, de vágáson nem. ahhoz egy vágási feri kellene...

a csülköt viszont jól sütöm. ezt többen megállapították.

arlequin 2012.02.10. 21:21:35

@conv: te mennyire hülye vagy! :-)))

és milyen profi a zorbán. meg az álamfő!

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.10. 21:29:14

@guma: Valóban így volt! A nagy munkát a végén lakomával, és jóhangulatú beszélgetéssel nyugtázták a résztvevők:-)
Nagyon régen, gyerekkoromban az idősebbje még nótázott is, mármint inkább csak a férfiak.

Anyósomnál nem mindig voltam elragadtatva a disznótortól, mert a "mama" csak dirigált, de a végén már annyira megtanultuk a dolgokat a sógornőmmel, hogy egy falusi menyecske se biztos, hogy tudta volna tartani velünk a tempót:-)
Az évek során nagyon összeszokott páros lettünk, a férjem és az öccse perzselték, mosták a két disznót, a fiam és a két unokatesója ott lábatlankodtak, később már rájuk lehetett bízni ezt-azt. Mindenhol tál, hatalmas vájdlingok, fateknők, hatalmas fakanalak, katlan, méretes, vastag fából készült asztal, ahol vígan lehetett vágni a bárddal is a húsdeszkán lévő csontos akármire. nem rogyott össze, kibírt néhány generációnyi disznóvágást.

Napközben forralt bor járta, este előkerült megint a stampedli, na meg borok, de este már pincehideg borok kacsingattak az üvegkorsóból, csábítólag, ha arra tévedt az embör tekintete. Az "embörök" tekintete meg sűrűn tévedt arrafele:-)
Így már könnyű volt nótára fakadni:-)

A zsírt azt másnap sütöttük ki, és csak úgy zabáltuk a még forró, ropogós tepertőt lilahagymával:-) Nem volt epe-problémánk:-)

A sózást, azt megboldogult apósom végezte. A kolbászokat még aznap füstre kellett tenni, a szalonna később jött sorra (talán a 2-ik héten? addig a sópácban volt), a sódart legalább 3 hétig tartották a sólében, csak aztán tették füstre.

Erdélyben nagymamámék nem csak sózták a szalonnát, hanem kevés fokhagymás sóval is bedörzsölték, füstre tevés előtt pedig alaposan bepaprikázták. Ez az erdélyi szalonna, de persze köszönő viszonyban sincs azzal, amit a boltban ilyen címen venni lehet. Ennek a fajta szalonnának nagyon ki kellett érnie, júniusnál előbb nemigen vették elő.

Felénk a kolbászt is kissé másképp készítik: ott borsos kolbászt csinálnak.

Ma ott tartok, hogy imádom mind az itteni, somogyi, pirospaprikás-csípős kolbászt, meg az "otthoni" különleges ízű borsos kolbászt.

És olyan jó savanyúságok voltak: apró, ropogós ecetes uborka (tormával, kaporral, korianderrel, csomborddal eltéve), csípős gömbölyű paprikák, sárgán, narancsos, pirosas színben, avagy szép fehér paprikák, jól megtömve vörös káposztával.

Ja, meg a végén rétes dukált. Meggyes és túrós itt, Somogyban, felén meg hájas tészta és fánk.

Mielőtt Krúdy-plagizátorrá válnék, abbahagyom az áradozást "az test gyönyörűségeiről":-D

arlequin 2012.02.10. 21:33:45

@Donna-CatOnAHotTinRoof: ezeket meg kell köszönni. jó, hogy vannak. nem ;-D

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.10. 21:51:48

@arlequin: Igen, a gyilok, na az komoly dolog.
De a blogban, ahol jártál, szépen leírja a szerző, hogy miképp zajlik.

Régen azért ez nem volt éppen könnyű és veszélytelen. A disznónak tényleg nem sok esélye volt, emígyen nem beszélhetünk "nemes viadalról", de megvolt a komoly áhitata.
A fogót pontosan oda kellett helyezni, ahova kellett, nem csak úgy átabotába.
Nagyon nehéz volt a disznót lefogni, mert nem fértek hozzá akárhányan, és minden mozdulatot pontosan, összehangolva kellett végezni.
Általában ugyanazok állatak be minden évben a csapatba, akik már ismerték jól egymás minden jelét, rezdülését.

Ma már a főbelövés, kábítás nem olyan rituális jellegű.

A szúrás is nagyon fontos. A disznónak teljesen ki kell véreznie, tehát ott kell megszúrni, mélyen, ahol eléri az ütőeret a kés pengéje.

Én már tartottam oda tálat, fogtam fel a még meleg vért.
Reszkettem én is, de muszáj volt. Nem volt idő a töprengésre.

Engem ez kicsit a régi vallások áldozati rítusaira emlékeztet. És a magam részéről úgy is értelmezem az áldozati rítust, hogy muszájból, fennmaradásunkért megnemesítjük a gyilkolást. Az ember, ha ezt létfenntartó rítusnak tekinti, akkor elveszíti a gyilkos ösztön jellegét az eljárás. Nem ébred fel az emberben lakozó fenevad, "megszelidül" az ösztön.
Lehet, nem tudtam jól leírni, mire gondolok.
Talán éppen kissé rituális jellege miatt nem lesz soha öldöklés a disznótor, felül tud kerekedni ez ember a vér iszonyatán, és a nap véres kezdetét később a legérzékenyebb lélek is fel tudja dolgozni.

Persze a sztori, amit te mesélsz el, a magzatokról: ott már valóban félresiklik az igazi, izgalmas, a végére vidám, életet-élelmet biztosító "vadászat" jelleg.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.10. 21:55:11

@arlequin: De igen.
Csak tudod ezt valahol mélyen, a gyerekkorban tanulja meg az ember, hogy az étel: élet és hála jár érte.
Az étel nem a Tescoban terem.

arlequin 2012.02.10. 21:58:51

@Donna-CatOnAHotTinRoof: finom volt. a kisdisznók szinte és teljesen kifejlett látványa a méhben 'kissé' meglepett. gyilkosnak éreztem magam.

arlequin 2012.02.10. 21:59:44

@Donna-CatOnAHotTinRoof: pontyosan.

látod, pontyot nem eszek.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.02.10. 22:04:53

Na, most teleettem magam "lelki eledellel": azaz szép emlékekkel.
El is viszem őket magammal az ágyikómba, és ezen a hideg éjjelen valami ilyesmik cikáznak majd az agyamban elalvás előtt.

Jó, hogy bent meleg van, nálunk pattog a tűz, mert fával fűtűnk - hiába van a gázzal működő központi fűtés, azt nem tudnánk fizetni.
A fa macerásabb, de olyan szép a ropogó tűz lángja!

Amióta ilyen hideg van, még a kutyákat is beengedjük melegedni. A macskákról már nem is szólva...:-D

Ha nem volna ilyen cudar a világ, amiben élünk, ez a mai este kifejezetten idilli lenne (végtére is az, mivel kirekesztettem minden rosszat a fejemből).

Jó éjszakát Nektek és szép álmodozást, gyerekkori emlékezéseket:-)

guma 2012.02.10. 22:08:44

@Donna-CatOnAHotTinRoof: tudod én sem bírtam a gyilkolást - csak utána mentem melózni (a bél pucolás volt a másik "kedvencem")

bennem egy kis lagzi volt mindig a vágás hangulata...
még a kóstoló is ezt erősítette, jobb helyeken a "komatál" másnap, mert vacsora után már nem volt biztos a cipekedés. :)

tudom, hogy nem a témába illő szavak, de valahogy a hangulatot akartam belopni...
süti beállítások módosítása